Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

FUNDACIÓ MALLORCA TURISME

Núm. 2288
Extracte de la Resolució del director de la Fundació Mallorca Turisme per la qual s’aprova la Convocatòria extraordinària d’ajuts per pal·liar els efectes de la covid-19 al sector dels firaires, organització d’esdeveniments (noces, MICE, esports), balnearis i banys de Mallorca

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

BDNS (Identif.): 549842

De conformitat amb el previst als articles 17,3,b i 20,8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, es publica l'extracte de la convocatòria, el text complet de la qual es pot consultar en la Base de Dades Nacional de Subvencions (http://www.pap.minhafp.gob.es/bdnstrans/index) i a la pàgina web de la Fundació Mallorca Turisme www.ajutsmallorca.com:

Primer. Objecte de la convocatòria

L'objecte d'aquesta convocatòria és concedir ajuts a persones físiques i jurídiques amb empreses dedicades a:

- Firaires

- Organitzadors d'esdeveniments (noces, MICE, esports)

- Balnearis i banys

Sempre que hagin patit una minva de facturació d'un 50% entre els mesos de desembre de 2020 – gener 2021, en relació amb desembre 2019 i gener de 2020.

La finalitat de la convocatòria és pal·liar el greuge sofert aquestes entitats per les mesures sanitàries de contenció de la covid-19.

Segon. Beneficiaris

- Les persones físiques i jurídiques privades, els socis treballadors de les cooperatives de treball associat (cooperatives de venedors ambulants) i les comunitats de béns i altres entitats sense personalitat jurídica degudament constituïdes segons la normativa.

- Han de ser titulars d'empreses del sector firaires, organitzadors d'esdeveniments (noces, MICE, esports), o balnearis o banys, amb seu social a Mallorca i amb l'establiment a Mallorca (en cas de firaires sense centre de treball fix, han de desenvolupar la seva activitat a Mallorca).

- Tenir els centres de treball a Mallorca. En el cas dels firaires, no és necessari tenir un centre de treball fix, però han de desenvolupar la seva activitat a Mallorca.

- Tenir domicili fiscal a Mallorca.

- Estar al corrent d'obligacions tributàries amb l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, Seguretat Social, Consell Insular de Mallorca i ens dependents i amb la Fundació Mallorca Turisme.

- Constar d'alta en el cens d'empresaris, professionals i retenidors de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària.

- En cas de firaires de venta ambulant, s'acceptarà l'afiliació a una cooperativa de venedors ambulants, el qual s'acreditarà amb el certificat expedit per la cooperativa a la que està afiliat l'interessat, en la que ha de constar d'alta en el mes de març de 2020, moment en el que es dicta el Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisis sanitària ocasionada per la covid-19 (BOE núm. 67, de 14 de març).

- Haver reduït un 50% la seva facturació de desembre 2020 – gener 2021 en relació amb desembre 2019 – gener 2020.

- La seva activitat s'ha vist afectada per les mesures sanitàries de contenció de la covid-19 adoptades per l'Acord del Consell de Govern de 14 de desembre de 2020 pel qual es declara el pas al nivell 4 d'alerta sanitària a Mallorca.

- En el cas de Firaires: l'activitat ha d'estar inscrita en la Secció II d'Activitats Itinerants de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i n'ha d'aportar el número d'inscripció en la sol·licitud de l'ajuda.

- No poden haver estat sancionats per incompliment de la normativa en matèria de contenció de la covid-19.

- S'exigeix no haver acomiadat treballadors afectats pels expedients de regulació temporal de l'ocupació (ERTO).

- Si és una comunitat de béns s'ha d'indicar a la sol·licitud els comuners, quota de participació i adjuntar el contracte de constitució.

* Epígraf de l'IAE:

-663.1 Comerç a la menuda fora de un establiment comercial permanent de productes alimentaris, fins i tot begudes i gelats.

-965.2 Espectacles a l'aire lliure (excepte espectacles taurins).

-981 Jardins, parcs d'esbarjo o d'atraccions i aquàtics i pistes de patinatge.

-981.1 Curiositats, béns naturals o artificials, en parcs, castells, grutes, coves, ...

-981.2 Jardins d'esbarjo en els quals l'entrada és per preu.

-981.3 Parcs d'atraccions, inclosos els aquàtics i anàlegs, de caràcter estable.

-982.4 Altres atraccions, comerç al detall i serveis de restauració propis de fires i verbenes, fora de l'establiment permanent.

* Organitzadors d'esdeveniments (noces, MICE, esports)

-989.2 Serveis d'organització de congressos, assemblees i similars.

-968.2 Organització d'espectacles esportius en instal·lacions que no siguin de titularitat dels organitzadors.

* Altres

-9422 Balnearis i Banys

- En cas de comunitats de béns, s'ha d'indicar en la sol·licitud els compromisos d'execució assumits per cada membre, el qual té la condició de beneficiari i s'ha d'anomenar un representant. L'agrupació no es pot dissoldre fins que hagi transcorregut el termini de prescripció previst en els articles 39 i 65 de la Llei general de subvencions.

Tercer. Bases reguladores

Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017, amb modificació al BOIB núm. 96, de 4 d'agost).

Quart. Quantia

El crèdit previst per aquesta convocatòria és de 1.000.000,00 € amb càrrec al pressupost de la Fundació Mallorca Turisme.

Cinquè. Import subvencionable

L'ajut és de 3.000 € per centre de treball o establiment.

Només s'admetrà una ajuda per establiment a favor de la persona o entitat que figura com a titular del negoci.

Sisè. Compatibilitat amb altres subvencions

Els presents ajuts són compatibles amb la percepció de qualsevol altra subvenció procedent de qualsevol entitat del sector públic o privat.

Aquest ajut és incompatible amb la percepció de subvenció concedida per la Fundació Mallorca Turisme per pal·liar els efectes de la covid-19.

Setè. Concurrència

El procediment és de concurrència no competitiva, per ordre d'entrada en el registre electrònic de la Fundació Mallorca Turisme sempre que l'expedient sigui correcte i s'aportin els documents preceptius, fins a exhaurir el total del crèdit assignat per a la convocatòria.

En cas que es faci un requeriment a la persona interessada, l'ordre d'entrada que figurarà en el registre serà el del moment en què es presenta la documentació correcta i completa.

Vuitè. Termini i lloc per presentació de sol·licituds

La sol·licitud i documentació annexa es pot presentar a partir de les 9.00 h de l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears fins al dia 15 de març, a les 23.59 h, o fins a exhauriment del crèdit.

 

​​​​​​​El lloc per presentar la sol·licitud és la seu electrònica de la Fundació Mallorca Turisme (https://fundaciomallorcaturisme.sedelectronica.es/info.0) a l'espai creat per la convocatòria «Convocatòria extraordinària d'ajuts per pal·liar els efectes de la covid-19 al sector dels firaires, organitzadors d'esdeveniments (noces, MICE, esports), balnearis i banys de Mallorca». Podeu trobar informació i també presentar la sol·licitud en la pàgina www.ajutsmallorca.com

La sol·licitud només es pot presentar en línia a través del catàleg de tràmits «Convocatòria d'ajuts per pal·liar els efectes de la covid-19 al sector dels firaires, organitzadors d'esdeveniments (noces, MICE, esports), balnearis i banys de Mallorca». No serà vàlida una altra forma de presentació, no valdrà presentar una instància general o aportar documentació sense anar al tràmit creat a l'efecte per a la presentació.

Novè. Documentació a adjuntar amb la sol·licitud

- Persones físiques: còpia del DNI per les dues cares, o NIE i passaport, per les dues cares si en té. Si és una persona jurídica: CIF.

- Certificat de situació censal a l'Agència Estatal de l'Administració Tributària del mes de desembre o posterior.

- En cas de firaires que no estan d'alta d'activitats econòmiques però sí en una cooperativa de treball associat haurà d'aportar:

* El Certificat de situació censal de la cooperativa a la que pertany en l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, que haurà d'estar donada d'alta en un epígraf de l'IAE susceptible de rebre la subvenció d'aquesta convocatòria.

* Un Certificat emès per la cooperativa en la qual està associat que certifiqui amb el seu nom, llinatges i document d'identificació que està associat a la cooperativa i al corrent en el pagament de les quotes en el mes de març de 2020, moment en el que es dicta el Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisis sanitària ocasionada per la covid-19 (BOE núm. 67, de 14 de març de 2020).

- En cas d'establiment o lloc de feina obert al públic: fotografia actual de l'atracció, de l'establiment, de la caseta, o del lloc on es desenvolupa l'activitat i on es vegi el nom comercial, si hi és i en té, i una fotografia de l'interior de l'establiment, si en té. (en format jpg).

- En cas de firaires: cal aportar el número de registre autonòmic d'activitats de la CAIB de la Secció II d'activitats itinerants (la còpia de la Resolució d'inscripció de l'activitat itinerant menor en la Secció II d'Activitats Itinerants del Registre Autonòmic d'Activitats de la CAIB).

- Si es tracta d'una comunitat de béns o entitat sense personalitat jurídica: contracte signat entre els membres i la designació del representant.

- Certificat expedit per l'entitat bancària de la titularitat. No s'admet cap altre document per acreditar la titularitat de compte bancari (ni rebuts, ni documents elaborats per la persona interessada, ni captures de pantalla, etc.).

Dècim. Obligacions de les persones beneficiàries

D'acord amb l'article 9 de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, són obligacions de les persones beneficiàries:

a) Estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Agència Estatal de l'Administració Tributària (AEAT), amb la Seguretat Social, amb el Consell Insular de Mallorca, entitats dependents i Fundació Mallorca Turisme.

b) Conservar els documents que demostren que compleix els requisits per ser beneficiària de l'ajuda durant un període de quatre anys des que s'ha concedit la subvenció.

c) Sotmetre's a les actuacions de comprovació que ha d'efectuar l'òrgan que concedeix la subvenció i qualsevol altra comprovació o control financer que poden dur a terme els òrgans de control competents, tant nacionals com comunitaris, i aportar tota la documentació que li requereixin en l'exercici de les actuacions anteriors.

Onzè. Pagament

El pagament de l'ajut s'efectuarà una vegada comprovat que es compleixen els requisits amb la documentació que s'ha presentat amb la sol·licitud.

Les sol·licituds de subvenció es poden resoldre individualment mitjançant resolucions de concessió simultànies, encara que no hagi acabat el termini per presentar-les, a mesura que entrin en el registre de l'òrgan competent. Si s'exhaureix el crèdit destinat a la convocatòria abans d'acabar el termini de presentació, s'ha de suspendre la concessió de noves ajudes mitjançant resolució que s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Aquesta ajuda es concedeix en atenció a la concurrència dels requisits establerts en aquesta convocatòria sense perjudici dels controls que es poden fixar per verificar la certesa de la documentació presentada.

 

​​​​​​​Dotzè. Comprovació de la veracitat de les dades

Per comprovar la veracitat de les dades aportades pels sol·licitants dels ajuts es farà una auditoria externa la qual servirà per examinar els expedients i podrà donar lloc, en cas d'incompliment, a l'inici de l'expedient de reintegrament més les possibles accions administratives o penals en què poden incloure.

 

Palma, 18 de febrer de 2021

El director de la Fundació Mallorca Turisme ​​​​​​​Miguel Pastor Jordá