Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSORCI EIVISSA PATRIMONI DE LA HUMANITAT
Núm. 1586
Aprovació definitiva de les bases específiques reguladores de les subvencions del Consorci Eivissa Patrimoni de la Humanitat per a la rehabilitació d’habitatges i locals als barris de sa Penya, la Marina, s’Alamera i Dalt Vila
La Junta Rectora del Consorci Eivissa Patrimoni de la Humanitat, en sessió celebrada el dia 26 de novembre de 2020, va acordar, aprovar inicialment les bases específiques reguladores de les subvencions per a la rehabilitació d'habitatges i locals en els barris de sa Penya, la Marina, s'Alamera i Dalt Vila.
Havent transcorregut el període d'exposició pública de l'expedient, sense que s'hagin presentat reclamacions, l'esmentat acord de la Junta Rectora d'aprovació inicial, resulta elevat a definitiu sense necessitat d'adopció d'acord exprés, essent el text íntegre de les bases aprovades definitivament el que es transcriu a continuació:
BASES ESPECÍFIQUES REGULADORES DE LES SUBVENCIONS DEL CONSORCI EIVISSA PATRIMONI DE LA HUMANITAT PER A LA REHABILITACIÓ D'HABITATGES I LOCALS ALS BARRIS DE SA PENYA, LA MARINA,S' ALAMERA I DALT VILA
Article 1. Objecte
L'objecte d'aquestes bases específiques és la regulació de la concessió de les subvencions en matèria de rehabilitació dels habitatges i locals situats als barris de Sa Penya, La Marina, s'Alamera i Dalt Vila del municipi d'Eivissa. Es pretén fomentar la recuperació i la millora dels edificis, la qualitat dels habitatges i de les condicions de vida dels seus ocupants.
Article 2. Persones beneficiàries i requisits per poder optar a les ajudes
Poden ser beneficiàries de les subvencions regulades en aquestes bases les persones físiques, les comunitats de béns que acreditin ser titulars de l'habitatge o local que promouen les obres amb l'adopció dels acords necessaris que conforme a la legislació civil siguin exigibles per a la realització de les obres i que compleixin els requisits d'aquestes bases i amb la normativa específica aplicable.
- Quan els habitatges es troben en règim de copropietat, proindivisos o comunitat de béns, s'ha de designar un representant legal.
- Els subjectes anteriorment descrits han de trobar-se al corrent de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, i no trobar-se incursos en cap de les prohibicions per a rebre subvencions previstes a la Llei 38/2003, de 17 de desembre general de subvencions.
- No poden ser perceptors d'aquestes subvencions els qui hagin rebut anteriorment ajudes per un límit absolut de 15.000,00 € per immoble o habitatge/local del Consorci Eivissa Patrimoni de la Humanitat.
Requisits dels immobles/locals per poder ser beneficiaris de les subvencions regulades en aquestes bases:
- És necessari que els immobles necessitin objectivament actuacions de rehabilitació i/o renovació de façanes
- Que tenguin una antiguitat mínima de 25 anys i estiguin ubicats a l'àrea d'actuació definida
- L'antiguitat mínima exigida per a la rehabilitació de façanes és de 15 anys comptats des de la data de sol·licitud de l'ajuda. S'exceptua de complir aquest requisit quan es tracti d'adaptació de l'habitatge per ús de persones amb mobilitat reduïda.
- Que no es trobin en situació declarada de ruïna.
- Que les obres no siguin provinents d'una Ordre d'execució per part de l' Ajuntament d'Eivissa.
- Que l'edifici compleixi la normativa en matèria de manteniment i de conservació de l'entorn urbà, que li afectin.
-Presentar una organització d'espai i unes característiques constructives que garanteixin la possibilitat d'arribar a les adequades condicions d'habitabilitat mínimes de l´ habitatge, així com la correcta adequació funcional i estructural de l'edifici.
Article 3. Diari oficial en què es publicarà l'extracte de la convocatòria, per conducte de la Base de Dades Nacional de Subvencions, una vegada que s'hagi presentat davant aquesta el text de la convocatòria i la informació requerida per a la seva publicació; i forma i termini en què s'han de presentar les sol·licituds
1.Aquestes bases específiques es publicaran en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i en el tauler d'anuncis de la seu electrònica del Consorci Eivissa Patrimoni de la Humanitat. De conformitat amb els articles 18.2 i 23.2 de la Llei general de subvencions, el Consorci Eivissa Patrimoni de la Humanitat remetrà a la BDNS la convocatòria corresponent i un extracte d'aquesta es publicarà en el BOIB, d'acord amb el procediment establert a l'article 20.8 de la Llei general de subvencions.
2. La sol·licitud s'ha de fer presentant la documentació que determini la convocatòria vigent en el Registre General del Consorci Eivissa Patrimoni de la Humanitat, o bé a través d'alguna de les formes previstes a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
D'acord amb l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, són persones obligades a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques per a realitzar qualsevol tràmit d'un procediment administratiu les següents:
Les persones obligades han de presentar les seues sol·licituds de subvencions a través de la seu electrònica municipal de Consorci Eivissa Patrimoni de la Humanitat. En cas que aquestes persones obligades a relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques, presentin les seues sol·licituds en format paper, s'adverteix que aquestes sol·licituds es tendran per no presentades i que s'exclourà a aquestes persones del procediment de concessió de subvencions, sense que aquest error o omissió pugui esmenar-se posteriorment, si ja ha finalitzat el termini de presentació de sol·licituds. Per tant, les sol·licituds de subvencions de les persones obligades només tenen validesa si es presenten en forma electrònica i en temps hàbil per presentar-les.
La presentació de la sol·licitud comporta l'autorització de la persona sol·licitant perquè el Consorci Eivissa Patrimoni de la Humanitat obtengui de forma directa els certificats telemàtics, si escau, per a l'acreditació de les circumstàncies previstes en els articles 18 i 19 del RD 887/2006, de 21 de juliol, de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries davant l'Administració estatal i Ajuntament d'Eivissa, així com estar al corrent del compliment de les obligacions davant la Seguretat Social, en aplicació del Conveni en matèria de interoperabilitat telemàtica entre les administracions públiques de l'àmbit territorial de les Illes Balears, al qual s'ha adherit l'Ajuntament. La persona sol·licitant podrà denegar de forma expressa el consentiment, aportant els corresponents certificats.
3. La documentació i / o les dades que ha d'acompanyar la sol·licitud és la indicada a l'imprès d'instància normalitzat, annex a la convocatòria corresponent.
4. El termini de presentació de sol·licituds serà el que determini la convocatòria corresponent.
Article 4. Condicions de solvència i eficàcia que hagin de reunir les persones jurídiques a què es refereix l'apartat 2 de l'article 12 de la Llei general de subvencions
No es preveuen entitats col·laboradores.
Article 5. Procediment per a la concessió de la subvenció
El procediment de concessió de subvencions es tramitarà en règim de concurrència no competitiva.
a) L'atorgament d'aquestes subvencions s'efectua d'acord amb els principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, no discriminació, eficàcia i eficiència.
b) Dins del crèdit disponible s'adjudicaran atenent preferentment als següents criteris:
- Es tindrà en compte per l'estricte ordre de presentació al Registre General d'Entrada del Consorci Eivissa Patrimoni de la Humanitat o per qualsevol dels mitjans reconeguts per la Llei de Procediment Administratiu Comú, sempre que reuneixin tots els requisits.
Vist l'anterior i en el supòsit que el nombre de sol·licituds excedeixi de les disponibilitats econòmiques existents, només s'atendran les sol·licituds presentades fins l'acabament dels fons existents a la partida pressupostària corresponent.
1. Inici
La iniciació del procediment és sempre d'ofici mitjançant convocatòria aprovada per la Junta Rectora del Consorci i que ha de contenir les dades establerts en l'article 23.2 de la LGS.
La persona interessada ha de sol·licitar la subvenció per mitjà de l'imprès de sol·licitud normalitzat, el qual s'ha de presentar al Registre General del Consorci Eivissa Patrimoni de la Humanitat o per qualsevol dels mitjans reconeguts per la Llei de procediment administratiu comú, s'especifica l'activitat a subvencionar i es declara el caràcter amb què la persona sol·licitant actua.
2. Instrucció
En cas que la sol·licitud o la documentació siguin incorrectes o incompletes, el Consorci Eivissa Patrimoni de la Humanitat requerirà la seua esmena en un termini de deu dies. Un cop transcorregut aquest termini sense que la persona sol·licitant hagi donat compliment al requeriment, se la tendrà per desistida de la seua petició i s'arxivarà l'expedient .D'acord amb l'article 45.1.b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, la publicació d'aquests requeriments d'esmena es realitzarà al tauler d'anuncis de la seu electrònica del Consorci Eivissa Patrimoni de la Humanitat.
Una vegada comprovada la documentació presentada obrant en l'expedient i l'informe de l'òrgan col·legiat (comissió de valoració), l'òrgan instructor ha de formular la proposta de resolució provisional, degudament motivada, que s'ha de notificar a les persones interessades mitjançant publicació al tauler d'anuncis electrònic de la seu electrònica del Consorci Eivissa Patrimoni de la Humanitat, amb un termini de deu dies per formular al·legacions.
Es pot prescindir de l'audiència quan no figuri al procediment ni siguin tinguts en compte altres fets que els adduïts per les persones interessades. En aquest cas, la proposta de resolució formulada tendrà el caràcter de definitiva.
Les propostes de resolucions provisionals i definitives no creen cap dret a favor de la persona beneficiària proposada, en tant no se li hagi notificat la concessió per l'òrgan competent.
3. Resolució
L'acte que resolgui el procediment de concessió de la subvenció ha de ser motivat i expressar la persona sol·licitant o la relació de persones sol·licitants als quals es concedeix la subvenció i la quantitat atorgada. Així mateix, s'ha de fer constar de manera expressa la desestimació de la resta de sol·licituds. D'acord amb l'article 45.1.b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, la publicació d'aquests requeriments d'esmena es realitzarà al tauler d'anuncis de la seu electrònica del Consorci Eivissa Patrimoni de la Humanitat.
La competència per atorgar les subvencions correspon a l'òrgan que determini la base 46, punt 5 de les Bases d'Execució del Pressupost municipal vigent.
4. Publicitat de les subvencions concedides
L'acord de resolució del procediment de concessió es publicarà a la seu electrònica del tauler d'anuncis electrònic de la Corporació i a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS).
Article 6. Criteris objectius d'atorgament de la subvenció i, si escau, ponderació dels mateixos
Les sol·licituds presentades es valoraran i seleccionaran tenint en compte els criteris de valoració següents:
a) Segons els tipus d'actuació (fins a 30 punts):
TIPUS ACTUACIÓ |
PUNTS |
ESTRUCTURAL |
30 |
FUNCIONALITAT |
25 |
HABITABILITAT |
20 |
ADEQUACIÓ (DECRET 110/2010) |
30 |
FAÇANES |
30 |
ELEMENTS COMUNITARIS |
30 |
LOCALS |
20 |
En el cas de tractar-se d'un projecte que contempli actuacions de rehabilitació en 2 o més epígrafs indicats, únicament es valorarà la actuació en el epígraf de major ponderació sobre el total del pressupost protegible. A tals efectes, el pressupost d'actuació haurà de presentar-se degudament desagregat per cada un dels epígrafs indicats.
b) Segons l' ús de l'habitatge (fins 30 punts):
TIPUS DE REHABILITACIÓ |
PUNTS |
Per cada any d'empadronament de la persona sol·licitant |
1(*) |
En cas d'estar arrendat: contracte de lloguer vigent |
10 |
(*) Per cada any d'empadronament de la persona sol·licitant fins un màxim de 30 punts. Aquest criteri només té validesa per habitatges, estan exclosos els locals.
c) Segons situació soci-econòmica de les persones sol·licitants (fins a 40 punts):
INGRESSOS |
PUNTS |
Ingressos de la persona sol·licitant inferiors a 3 vegades el IPREM |
40 |
Ingressos de la persona sol·licitant inferiors a 4 vegades el IPREM |
30 |
Ingressos de la persona sol·licitant inferiors a 5 vegades el IPREM |
20 |
Article 7. Quantia individualitzada de la subvenció o criteris per a la seva determinació
La quantia de les subvencions serà la que determini la convocatòria corresponent, d'acord amb les Bases d'Execució del Pressupost vigent i el Pla estratègic de subvencions.
La quantia de la subvenció es determinarà d'acord amb els criteris següents:
De conformitat amb l'article 58.2 de l'RD 887/2006, a més de la quantitat total màxima dels crèdits disponibles, es pot fixar una quantia addicional que no requerirà una nova convocatòria per a la seva aplicació a la concessió de subvencions, en cas d'haver-se incrementat l'import del crèdit pressupostari disponible com a conseqüència d'una generació, una ampliació o una incorporació de crèdit.
La convocatòria ha de fer constar expressament que l'efectivitat de la quantia addicional queda condicionada a la declaració de disponibilitat de crèdit com a conseqüència de les circumstàncies abans assenyalades i, si és el cas, prèvia aprovació de la modificació pressupostària que procedeixi, en un moment anterior a la resolució de la concessió de la subvenció.
Es consideren despeses subvencionables d'acord amb el que disposa l'art. 31 de la LGS les despeses realitzades abans de la data de finalització de el període de justificació establert i que guardin relació directa amb l'objecte de la subvenció.
a) Les actuacions concretes que es subvencionaran mitjançant aquestes ajudes són:
1) Actuacions d'adequació estructural: obres que proporcionin a la totalitat de l'edifici o habitatge condicions de seguretat constructiva, de manera que quedi garantida la seva estabilitat, resistència i solidesa.
2) Actuacions d'adequació funcional: obres que proporcionin a l'edifici o habitatge condicions suficients respecte a accessos, estanquitat davant la pluja i humitat, aïllament tèrmic, xarxes generals d´ aigua, gas, electricitat, telefonia, sanejament i seguretat davant accidents i sinistres.
3)Actuacions d'adequació d'habitabilitat: obres que proporcionin a l´habitatge condicions mínimes respecte a la seva superfície útil, distribució interior, il·luminació natural o ventilació, serveis higiènics i instal·lacions de cuina o altres serveis de caràcter general.
També s'inclourà en aquest concepte, l'ampliació de l'espai habitable de l'habitatge sempre que la superfície útil total resultant no excedeixi de 120 m2.
4) La realització d'obres d'adequació que possibilitin als habitatges estalvi de consum energètic o que permetin l´ adaptació a la normativa vigent en matèria d'aigua, electricitat, protecció contra incendis, o sanejament. També l' adequació d'edificis i habitatges al Decret 110/2010, de 15 d'octubre, pel qual s'aprova el Reglament per la millora de l'accessibilitat i la supressió de barreres arquitectòniques i altra normativa d'aplicació, que permeti l'ús per persona amb mobilitat reduïda.
5) La rehabilitació de façanes de l'immoble: En aquest cas, és condició ineludible la recuperació de dissenys i tractaments originals de la façana, i la supressió o adequació de tots aquells elements de façana considerats impropis d‘acord amb la normativa PEPRI (cablejats de façanes, fusteria, baixants de pluvials, ....)
6) La rehabilitació d'elements comunitaris en edificis d'habitatges plurifamiliars.
7) La rehabilitació dels locals de planta baixa.
L'àmbit de les actuacions: es fa extensiu als annexos de l'edifici i/o dels habitatges, incloent patis, claustres i altres elements com a tancaments que respectin els tradicionals de la zona.
Les actuacions referides han de comptar amb llicencia preceptiva, s'ajustaran estrictament a la legislació i al planejament urbanístic vigent en el moment de sol·licitar la subvenció, així com les altres normes sectorials que li siguin d'aplicació.
b) No es consideren subvencionables:
Article 8. Òrgans competents per a l'ordenació, instrucció i resolució del procediment de concessió de la subvenció i el termini en què serà notificada la resolució
1.L'òrgan competent per a l'aprovació de les bases reguladores específiques serà el que determini la base 46, punt 5 de les Bases d'Execució del Pressupost municipal vigent.
2. De conformitat amb l'article 14 de l'Ordenança general reguladora de les bases per a l'atorgament per part del Consorci Eivissa Patrimoni de la Humanitat, l'òrgan instructor es designa en la convocatòria i amb caràcter general l'assessorament jurídic, la gestió administrativa els efectua prioritàriament l'Ajuntament o els seus organismes autònoms
La convocatòria específica establirà la composició d'una comissió avaluadora integrada com a mínim per una Presidència i un nombre de vocals no inferior a dos, relacionats amb l'objecte de la convocatòria, que tendrà com a finalitat examinar les sol·licituds i emetre un informe que serveixi de base a la proposta de resolució.
Les activitats d'instrucció han de comprendre les activitats conduents a l'avaluació de les sol·licituds o peticions, efectuades d'acord amb els criteris, formes i prioritats de valoració establerts en la norma reguladora de la subvenció.
Correspon a l'òrgan instructor dur a terme d'ofici les actuacions necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut dels quals s'ha de dictar la resolució, i en concret:
a) Determinar les persones participants admeses a la convocatòria.
b) Resoldre els dubtes d'interpretació que puguin sorgir en relació amb les bases reguladores de la subvenció i la convocatòria corresponent
c) Sol.licitar els informes de la comissió avaluadora i d'altres òrgans.
d) Avaluar les sol.licituds d'acord amb els criteris de valoració establerts.
Sense perjudici de les especificitats procedimentals que es puguin establir en les convocatòries específiques, respectuoses amb la legalitat vigent, el procediment és el següent:
En virtut de la documentació que consta en l'expedient, l'òrgan instructor ha de formular la proposta de resolució provisional, degudament motivada, que s'ha de notificar a les persones interessades mitjançant la seua publicació al tauler d'anuncis del Consorci i, si s'escau, en la pàgina web municipal, a més d'en la forma que pugui establir la convocatòria corresponent, amb un termini de deu dies per formular al·legacions.
Es pot prescindir de l'audiència quan no figurin en el procediment ni siguin tinguts en compte altres fets que els adduïts per les persones interessades. En aquest cas, la proposta de resolució formulada tendrà el caràcter de definitiva.
3. Examinades per l'òrgan instructor les al·legacions adduïdes per les persones interessades, es formula la proposta de resolució definitiva. La resolució ha de ser motivada i ha de contenir:
L'expedient de concessió de subvencions ha de contenir l'informe de l'òrgan instructor en el qual consti que de la informació que figura en el seu poder es desprèn que les persones beneficiàries compleixen tots els requisits necessaris per accedir-hi.
Les propostes de resolució provisional i definitiva no creen cap dret a favor de la persona beneficiària proposada, davant l'Administració, mentre no s'hagi publicat la resolució de concessió.
4. Termini per resoldre i efectes del silenci
El termini per resoldre i notificar la resolució de procediment no pot excedir de sis mesos des de la data de la presentació de las sol·licitud. Si en aquest termini no s'ha notificat resolució expressa, s'entendrà desestimada per silenci administratiu negatiu la sol·licitud de subvenció, de conformitat amb l'article 25 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Article 9.Obligacions de les persones beneficiàries de les subvencions
Les persones subvencionades, també, adquireixen les següents obligacions:
El Consorci Eivissa Patrimoni de la Humanitat no es farà responsable de les obligacions contretes per les persones beneficiàries com a conseqüència de la realització de les seves activitats.
Article 10. Pagament
Aquestes subvencions tenen el caràcter de postpagables, és a dir, el seu pagament es produirà una vegada realitzades les obres i aportades les factures que n'acreditin el seu cost.
El pagament de la subvenció s'efectuarà en un termini màxim de 30 dies comptats a partir de la data de la resolució aprovatòria de la justificació presentada, mitjançant transferència bancària al compte corrent designat a aquest efecte per la persona beneficiària.
Article 11. Determinació, si escau, dels llibres i registres comptables específics per a garantir l'adequada justificació de la subvenció
No es preveuen.
Article 12. Termini i forma de justificació per part de la persona beneficiària o de l'entitat col·laboradora, si és el cas, de l'acompliment de la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció i de l'aplicació dels fons percebuts
Per percebre la subvenció, les persones sol·licitants han de presentar al Consorci Eivissa Patrimoni de la Humanitat la documentació que es requereixi en aquestes bases específiques reguladores, en la convocatòria corresponent i a la resta de normativa específica que sigui d'aplicació.
1. Període màxim de justificació.
El termini de presentació de la justificació serà de 3 mesos des de la finalització de les obres. Després d'aquest termini es considerarà fora de plaç i no serà acceptada.
La persona sol·licitant haurà de formalitzar la seua sol·licitud emplenant i presentant un model normalitzat de sol·licitud d'abonament de la subvenció, acompanyat de la següent documentació:
A) Factures o altres documents de valor probatori amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa, que acrediten el cost de les obres d'acord amb el concepte de pressupost subvencionable.
Es consideren com a pressuposts subvencionables els següents, amb les limitacions recollides als següents apartats:
1) El pressupost de contracte: Entenent el pressupost de les obres que ha de ser el mateix pressupost de la llicencia concedida per el Ajuntament d´Eivissa, tant per obres majors com menors. S'ha de presentar de forma obligatòria, desglossat per unitats d'obra i signat pel promotor de l'obra i el representant de l'empresa que s'encarregarà de la seua execució.
2) Cost Real de les Obres: S'han de presentar les factures corresponents al treballs executats, signades i conformades per l´empresa encarregada de la seua execució.
S´ha de tenir en compte que es subvenciona sobre l´import de menor quantia dels presentats, inclòs l' IVA corresponent sempre i quan no sigui deduïble per la persona beneficiària, incloent-hi els honoraris dels tècnics més l'IVA generat pels esmentats honoraris.
Per s l'acreditació de factures i altres mitjans de pagament ha d'existir coincidència entre la persona sol·licitant/promotora de les obres o titular de la llicència i la persona que realitzi el seu pagament.
L'abonament dels pagaments s'acreditaran amb els mitjans de pagament definits en l'article 34.2 de la Llei 10/2010, de 28 d'abril de blanqueig de capitals i del finançament del terrorisme, tenint en compte el límit de pagament de 2.500,00 euros en efectiu assenyalat per la Llei 7/2012 de 29 d'octubre sobre prevenció del frau fiscal.
Si es paga al comptat, s'ha de presentar factura definitiva i rebut del pagament de la mateixa. Si el rebut i la factura definitiva s'emeten en el mateix document , s'ha d'acreditar el ho he rebut amb signatura llegible i indicant la persona que signa i el segell del proveïdor.
Qualsevol altre cas, serà analitzat tenint en compte que no es considerarà acreditat el pagament pel fet de presentar l'extracte del compte bancari, justificant de transferència o similar, llevat que s'acrediti suficientment que el destinatari del pagament ha de coincidir amb la persona que va emetre la factura
B) Documentació acreditativa de la titularitat de l' habitatge/local:
Aportant nota simple del Registre de la Propietat de data posterior a la publicació de les esmentades bases, i acreditació, si s'escau, de la quota de participació dels copropietaris.
C) Documentació acreditativa de la residència continuada en l'habitatge:
C.1)Certificat històric d'empadronament amb domicili en l'habitatge objecte de subvenció.
C.2) Documentació relativa a acreditar l'arrendament de l'habitatge/local pel propietari o propietària:
En cas d'estar arrendat, s'ha de presentar contracte de lloguer
D).-Documentació acreditativa dels ingressos:
a) Còpia de la declaració de la renda ( IRPF) referit al període impositiu anterior al moment de la sol·licitud de les ajudes, una vegada vençut el termini per presentar la declaració de l'impost de la renda.
b) Si no va fer la declaració de la renda, haurà de presentar un certificat de la AEAT que expressi tal circumstància. En tot cas, per justificar els ingressos haurà de presentar:
-Certificat de retenció practicada per l'empresa.
-Certificat de la quantia de la pensió emesa per l'organisme corresponent, quan es tracti de persones jubilades o pensionistes.
E ) Documentació tècnica:
1) Acreditació suficient de l'antiguitat de l'edifici, si no figura en la restant documentació.
2) Còpia de la llicencia municipal de les obres sol·licitades o comunicació prèvia.
3) Còpia del pressupost o pressupostos de les actuacions protegibles i, si s'escau, del projecte tècnic visat corresponent.
4) Fotografies anteriors a la realització de les obres.
5) Informe subscrit pel tècnic competent director de l´ obra o actuació en el qual s´ acrediti que s´ ha completat l´ actuació, amb aportació de fotografies del estat modificat.
F) Altra documentació:
1) La presentació de la sol·licitud, d´acord amb l´Decret d´Alcaldía de 20 de Novembre de 2013, Conveni de interoperabilitat telemàtica comportarà l'autorització del sol·licitant perquè el Consorci Eivissa Patrimoni de la Humanitat obtengui de forma directa els certificats telemàtics si escau, per a l'acreditació de les circumstàncies previstes en els articles 18 i 19 del RD 887/2006, de 21 de juliol, de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries amb l'Administració estatal, autonòmica i Ajuntament d'Eivissa, així com estar al corrent del compliment de les obligacions amb la Seguretat Social. La persona sol·licitant pot denegar de forma expressa el consentiment, aportant els corresponents certificats.
2) Declaració responsable acreditativa en imprès normalitzat de no estar incurs/a en cap de les prohibicions previstes en l'article 13 apartat 2 de la Llei general de subvencions
3)Declaració d'altres subvencions sol·licitades o concedides per la mateixa actuació.
Article 13. Mesures de garantia que, si escau, es consideri necessari constituir a favor de l'òrgan concedent, mitjans de constitució i procediment de cancel·lació
No es preveuen.
Article 14. Possibilitat d'efectuar pagaments anticipats i abonaments a compte, així com el règim de garanties que, si escau, han d'aportar la persones beneficiàries
No es preveuen.
Article 15. Circumstàncies que, com a conseqüència de l'alteració de les condicions tengudes en compte per a la concessió de la subvenció, poden donar lloc a la modificació de la resolució
Com a conseqüència de la revocació pertoca reintegrar totalment o parcialment l'ajuda rebuda per les persones beneficiàries i, si escau, l'exigència de l'interès de demora, en els casos següents:
Per al reintegrament s'han d'aplicar els procediments previstos a aquest efecte en la legislació de finances, en els quals s'ha de garantir l'audiència a les persones beneficiàries.
Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.
L'incompliment de l'obligació de justificar la finalitat de l'ajuda econòmica rebuda en la forma i els terminis establerts suposarà, a més del reintegrament esmentat, la impossibilitat de participar en pròximes convocatòries d'ajudes del Consorci, mentre no es faci la devolució de l'import reclamat.
Article 16. Compatibilitat o incompatibilitat amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals
Les ajudes rebudes per aquesta convocatòria són compatibles amb la percepció d'altres ajudes procedents de qualsevol altra administració o ens públic o privat, sempre que el seu import sigui de tal quantia que aïlladament o en concurrència amb altres subvencions no superi el cost total de l'activitat subvencionada , d'acord amb el que preveu l'article 19.3 de la Llei general de subvencions.
És obligació de les persones o entitats beneficiàries dels ajuts informar al Consorci Eivissa Patrimoni de la la Humanitat de totes les subvencions rebudes amb destinació a l'activitat objecte de subvenció i aquesta comunicació s'efectuarà així com es conegui i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts.
Article 17. Criteris d'incompliment de les condicions amb motiu de la concessió de la subvenció
En cas d'incompliment de les bases, així com dels compromisos assumits per les persones beneficiàries de la subvenció, serà d'aplicació el previst en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
1. INFRACCIONS
Constitueixen infraccions administratives en matèria de subvencions, les següents conductes, quan hi hagi dol, culpa o simple negligència:
Infraccions LLEUS:
a) La presentació fora de termini dels comptes justificatius de l'aplicació donada als fons.
b) La presentació de forma inexacta o incompleta dels comptes justificatius
c) L'incompliment de les obligacions formals que es derivin de les bases generals o de la convocatòria específica.
d) L'incompliment de les obligacions d'índole comptable o registral.
e) L'incompliment de les obligacions de conservació de justificants o documents equivalents.
f) La resistència, obstrucció, excusa o negativa a les actuacions de control financer.
g) La resta de conductes tipificades com a infraccions lleus a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
Infraccions GREUS:
a) La falta de comunicació al Consorci Eivissa Patrimoni de la Humanitat de l'obtenció de subvencions per al mateix fi, procedent de qualsevol administració pública o ens públic nacional o internacional, així com la modificació de qualsevol altra circumstància que hagi servit de fonament per a la concessió de la subvenció.
b) L'incompliment, per raons imputables a la persona beneficiària, de les obligacions assumides com a conseqüència de la concessió de la subvenció.
c) La falta de justificació de l'ús donat a la quantitat rebuda.
d) La resta de conductes tipificades com a infraccions greus a la Llei Estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
Infraccions MOLT GREUS:
a) L'obtenció d'una subvenció falsejant les condicions requerides per a la seva concessió o ocultant les que l' haguessin impedit.
b) La no aplicació, total o parcial, de les quantitats rebudes als fins pels quals la subvenció fou concedida.
c) La negativa o obstrucció a les actuacions de comprovació i control que ha d'efectuar el Consorci Eivissa Patrimoni de la Humanitat.
d) La falta d'acreditació al Consorci Eivissa Patrimoni de la Humanitat del compliment de les obligacions imposades per a la concessió de la subvenció.
e) La resta de conductes tipificades com a infraccions molt greus a la Llei Estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
2. SANCIONS
Les infraccions en matèria de subvencions es sancionaran mitjançant la imposició de sancions pecuniàries i, quan procedeixi, de sancions no pecuniàries.
Les sancions pecuniàries podran consistir en multa fixa o proporcional. La proporcional s'aplicarà sobre la quantitat indegudament obtinguda, aplicada o no justificada.
La multa pecuniària serà independent de l'obligació de reintegrament.
1. Les infraccions administratives MOLT GREUS, són objecte de les següents sancions, acumulativament aplicades:
a) Multa entre el doble i el triple de la quantitat obtinguda indegudament.
b) Pèrdua del dret a obtenir subvencions del Consorci Eivissa Patrimoni de la Humanitat, durant el termini d'entre tres i cinc anys.
c) Prohibició de contractar amb el Consorci Eivissa Patrimoni de la Humanitat per un termini d'entre tres i cinc anys.
2. Les infraccions administratives GREUS són objecte de les següents sancions, acumulativament aplicades:
a) Multa fins al doble de la quantitat obtenguda indegudament.
b) Pèrdua del dret a obtenir subvencions del Consorci Eivissa Patrimoni de la Humanitat, durant el termini d'un a tres anys.
c) Prohibició de contractar amb el Consorci Eivissa Patrimoni de la Humanitat per un termini d'un a tres anys
3. Les infraccions administratives LLEUS són objecte de les sancions següents:
Cadascuna de les infraccions lleus serà sancionada amb multa de 75 a 3.000 Euros.
4. Les sancions tipificades en el present article són independents de l'obligació de reintegrament previst a l'article 17, així com de les indemnitzacions per danys i perjudicis exigibles.
Article 18. Criteris de graduació dels possibles incompliments de condicions imposades amb motiu de la concessió de les subvencions. Aquests criteris són aplicables per a determinar la quantitat que finalment hagi de percebre la persona beneficiària o, si escau, l'import a reintegrar, i hauran de respondre a el principi de proporcionalitat
Si durant la instrucció de l'expedient o en el transcurs dels quatre anys posteriors a la concessió de la subvenció s'observen incompliments parcials o totals de les activitats objecte de la convocatòria corresponent, l'import subvencionat pot ser sotmès a reintegrament. En aquest sentit, de conformitat amb l'article 17.3.n) de la Llei general de subvencions, en relació amb l'article 37.2 de la mateixa llei, s'estableixen els següents criteris de graduació del possible incompliment material de l'activitat objecte d'aquesta subvenció, i sempre que la persona beneficiària acrediti una actuació inequívoca tendent a la satisfacció dels seus compromisos:
GRAU DE COMPLIMENT MATERIAL |
PERCENTATGE A REINTEGRAR |
70-74 % |
15 % |
75-79 % |
12 % |
80-84 % |
9 % |
85-89 % |
6 % |
90-94 % |
3 % |
95-99 % |
0 % |
Aquests criteris s'aplicaran per determinar la quantitat que finalment ha de percebre la persona beneficiària, o, si s'escau, l'import a reintegrar.
Article 19. Responsabilitat, règim sancionador i inspecció
Les persones beneficiàries d'aquestes subvencions romanen sotmeses a el règim de responsabilitat i sancions que preveu la normativa vigent que és aplicable en matèria de subvencions.
Els òrgans tècnics i la Intervenció del Consorci Eivissa Patrimoni de la Humanitat poden comprovar pels mitjans que considerin adequats la inversió de les quantitats atorgades en relació als seus objectius.
Article 20. Impugnació
Contra l'acord del Consorci Eivissa Patrimoni de la Humanitat d'aprovació definitiva d'aquestes Bases es pot interposar recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que disposa la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
DISPOSICIÓ ADDICIONAL PRIMERA
Les remissions a articles que fan aquestes Bases s'entenen realitzades als preceptes respectius de les normes posteriors que, si escau, els puguin derogar, modificar, i/o substituir.
DISPOSICIÓ ADDICIONAL SEGONA
No s'admetran a tràmit sol·licituds referides a actuacions de rehabilitació per les quals ja s'hagin concedit ajudes per a la rehabilitació mentre no transcorri el termini de tres anys des de la finalització de les obres per les quals s'hagi rebut la subvenció.
DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA
Es podran admetre a tràmit les sol·licituds de subvencions d'obres executades des del darrer trimestre de l'any 2020 i fins a l' aprovació de la convocatòria corresponent.
DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA
A partir de l'entrada en vigor d'aquestes Bases, queden derogades les disposicions generals del Consorci Eivissa Patrimoni de la Humanitat, que s'oposin, contradiguin, o resultin incompatibles amb aquesta.
DISPOSICIONS FINALS
Primera. Quan existeixin regulacions específiques de superior rang, les prescripcions d'aquestes Bases s'aplicaran amb subjecció al principi de jerarquia normativa i com a complement d'aquelles.
Segona. Tot allò que no estigui previst a aquestes Bases i/o a la convocatòria corresponent, es regirà per les Bases d'Execució del Pressupost vigent del Consorci Eivissa Patrimoni de la Humanitat, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, la Llei 39/2015, d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques i la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i la resta de normativa específica que resulti d'aplicació.
Tercera. Aquestes Bases entraran en vigor una vegada aprovades definitivament per la Junta Rectora del Consorci Eivissa Patrimoni de la Humanitat, un cop publicat el seu text íntegre en el BOIB.
Contra aquest acord d'aprovació definitiva, que exhaureix la via administrativa, s'hi pot interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma de Mallorca, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la seua publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Eivissa, 16 de febrer de 2021
El secretari acctal Joaquim Roca Mata