Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE MOBILITAT I HABITATGE

Núm. 1487
Resolució del conseller de Mobilitat i Habitatge de 15 de febrer de 2021 per la qual es delega l’exercici de determinades competències en els òrgans directius de la Conselleria i es determina la suplència dels òrgans directius de la Conselleria

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. L'activitat administrativa de la Conselleria de Mobilitat i Habitatge comporta una concentració de funcions en el seu titular que aconsella recórrer a la delegació de competències en els òrgans directius, sense oblidar el respecte als principis que informen l'activitat administrativa i que la Constitució recull en l'article 103.1, especialment els d'eficàcia i coordinació.

2. La delegació de competències permet una agilització necessària que redunda en benefici tant de l'Administració com dels administrats, dins el respecte rigorós de les garanties jurídiques que exigeix la tutela dels interessos públics.

3. L'aprovació del Decret 8/2021, de 13 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, suposa la modificació de la composició del Govern i de l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i el Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, estableix les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

4. En modificar-se l'estructura orgànica existent, es fa necessari aprovar un nou règim de delegació de competències i de suplència.

Fonaments de dret

1. Els articles 25, 31, 33 i 42 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

2. Els articles 9, 12 i 13 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

3. El Decret 8/2021, de 13 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, de modificació del Decret 9/2019, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s'estableix l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

4. El Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

5. El Decret 9/2021, de 13 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es disposa el cessament i el nomenament de membres del Govern de les Illes Balears.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Delegar en el secretari general de la Conselleria de Mobilitat i Habitatge l'exercici de les competències que, d'acord amb la legislació aplicable, corresponen al conseller de Mobilitat i Habitatge en les matèries següents:

a) En matèria de contractació, l'exercici de totes les facultats i actuacions que preveu la legislació de contractes del sector públic i, en particular, la designació dels membres de les meses de contractació i la formalització dels contractes i els acords de devolució de garanties, tot això en els expedients l'import dels quals sigui igual o inferior a 500.000,00 euros.

b) En matèria de subvencions, l'exercici de totes les facultats i les actuacions previstes en la legislació que regula les subvencions autonòmiques, llevat de les següents:

1r. Les resolucions de convocatòria.

2n. Les autoritzacions per al pagament anticipat de subvencions.

3r. Les resolucions finals dels procediments de concessió de subvencions d'una quantia superior a 500.000,00 euros.

4t. Les resolucions d'inici i d'acabament dels procediments de modificació, de revocació, de reintegrament i sancionadors, i també tots els actes de tràmit que, si s'escau, hagi de dictar l'òrgan competent per iniciar o per resoldre el procediment.

c) En matèria de personal, respecte al personal adscrit a la Conselleria de Mobilitat i Habitatge, les facultats i actuacions següents:

1r. Les relatives a la tramitació i la concessió de permisos i llicències previstes en el Decret 7/2020, de 31 de gener, pel qual es regulen els permisos, les llicències, les vacances i altres mesures de conciliació de la vida personal, familiar i laboral del personal funcionari al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

2n. Les relatives a la formalització de les diligències de presa de possessió, d'incorporació i de cessament en el càrrec del personal de la Conselleria.

3r. Les relatives a la convocatòria de les comissions de serveis de caràcter voluntari dels llocs de feina vacants i dotats adscrits a la Conselleria.

d) En matèria d'hisenda pública, la resolució dels procediments de devolució d'ingressos indeguts a què es refereix l'article 63.4.c) del Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, sense limitació de quantia.

e) En matèria de gestió i execució pressupostària, l'exercici de les funcions següents:

1r. La subscripció dels actes i dels documents comptables i administratius d'autorització i de disposició de despeses, de reconeixement d'obligacions i de proposta de pagaments relatius a qualsevol secció pressupostària i programa assignats a la Conselleria, com també tots els documents justificatius corresponents, llevat dels expedients de quantia superior a 500.000,00 euros.

2n. La subscripció dels actes i dels documents comptables i administratius relatius a propostes de modificacions de crèdits, sense limitació de quantia.

f) En matèria de relacions amb els tribunals, l'exercici de totes les actuacions que calguin i, en particular, la tramesa d'expedients administratius i els actes d'execució de sentències.

g) En els expedients relatius a projectes d'inversió, l'exercici de totes les competències que la normativa vigent atribueix al titular de la secció pressupostària corresponent, llevat dels expedients d'una quantia superior a 500.000,00 euros.

h) En matèria d'accés a la informació pública, les resolucions en què es concedeixi o denegui l'accés a la informació.

2. Delegar en les persones titulars de les direccions generals de Transport Marítim i Aeri, d'Habitatge i Arquitectura, i de Mobilitat i Transport Terrestre, l'exercici de les competències que, d'acord amb la legislació aplicable, corresponen al titular de la Conselleria en les matèries següents, que afectin l'àmbit funcional propi de les direccions generals esmentades:

a) En matèria de subvencions, l'exercici de totes les facultats i les actuacions previstes en la legislació que regula les subvencions autonòmiques, llevat de les següents:

1r. Les resolucions de convocatòria.

2n. Les resolucions finals dels procediments de concessió de subvencions de quantia superior a 500.000,00 euros.

3r. Les resolucions d'inici i d'acabament dels procediments de modificació, de revocació, de reintegrament i sancionadors de quantia superior a 500.000,00 euros, com també tots els actes de tràmit que, si escau, hagi de dictar l'òrgan competent per iniciar o resoldre el procediment.

b) En matèria d'hisenda pública, la resolució dels procediments de devolució d'ingressos indeguts a què es refereix l'article 63.4.c) del Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, sense limitació de quantia.

c) En matèria de relacions amb els tribunals, l'exercici de totes les actuacions que calguin i, en particular, la remissió dels expedients administratius i els actes d'execució de sentències.

d) En matèria sancionadora, les resolucions d'inici i de finalització dels procediments, com també tots els actes de tràmit que, si escau, hagi de dictar l'òrgan competent per iniciar o per resoldre el procediment.

e) En matèria d'intervenció administrativa relativa a l'atorgament d'autoritzacions, llicències, recepció de declaracions responsables i de comunicacions prèvies, i qualsevol altre mecanisme d'intervenció pública en l'activitat privada corresponent als diferents sectors d'activitat de les direccions generals, l'exercici de totes les funcions de tramitació i de resolució dels procediments administratius corresponents, amb excepció de la subscripció de convenis o acords de terminació convencional dels procediments.

3. Disposar que les resolucions que s'adoptin per delegació s'han de considerar dictades per l'òrgan delegant i han d'indicar expressament aquesta circumstància, l'òrgan que delega i la publicació de la delegació.

4. Disposar que la delegació de competències a què fa referència aquesta Resolució s'entén sens perjudici de les potestats de revocació i avocació que corresponen al conseller de Mobilitat i Habitatge.

5. Disposar que, en cas de vacant, d'absència o de malaltia, l'exercici de totes les funcions pròpies o delegades del secretari general correspon a les persones titulars dels òrgans directius següents, per aquest ordre:

— Direcció General de Transport Marítim i Aeri

— Direcció General d'Habitatge i Arquitectura

— Direcció General de Mobilitat i Transport Terrestre

6. Disposar que, en cas de vacant, d'absència o de malaltia de les persones titulars de les direccions generals de Transport Marítim i Aeri, d'Habitatge i Arquitectura, i de Mobilitat i Transport Terrestre, l'exercici de totes les funcions pròpies o delegades d'aquests òrgans correspon al secretari general o, en cas de vacant, d'absència o de malaltia d'aquest darrer, a la persona titular de l'òrgan directiu que correspongui d'acord amb l'ordre indicat en l'apartat anterior.

7. Disposar que aquesta Resolució té efectes a partir del mateix dia de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

8. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma, 15 de febrer de 2021

El conseller de Mobilitat i Habitatge

Josep Marí i Ribas