Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
FUNDACIÓ INSTITUT D'INVESTIGACIÓ SANITÀRIA ILLES BALEARS (IDISBA)
Núm. 1474
Resolució del director gerent de la Fundació Institut d'Investigació Sanitària Illes Balears per la qual es convoca un procés selectiu per a la contractació d'un investigador o d'una investigadora per al programa RADIX en medicina de precisió, finançat pel projecte IdISBa-Janssen
El Decret 68/2012, de 27 de juliol, pel qual es regula el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), estableix en l'article 15 la competència per ordenar la inserció d'edictes en el BOIB i, en el punt 4, especifica que les institucions o ens públics no esmentats en els tres primers punts han d'acreditar els òrgans i les persones que, d'acord amb la seva normativa específica, estan facultats per ordenar o sol·licitar la inserció de textos en el BOIB. Si no hi ha acreditació específica, s'ha d'entendre que correspon a qui exerceixi la representació de l'òrgan, l'ens o la institució de la qual emana el text.
D'altra banda, d'acord amb l'article 27 dels Estatuts de la Fundació, el director gerent de la Fundació és la persona competent per desenvolupar la política de personal aprovada pel Patronat i, amb aquesta finalitat, seleccionar el personal, subscriure o rescindir els contractes, executar els acords del Patronat en matèria de retribucions, acordar les sancions, exercir la direcció superior del personal al servei de la Fundació i mantenir les relacions amb els òrgans de representació de personal, a més de totes aquelles actuacions que en aquesta matèria li siguin encomanades, sense perjudici de les funcions que corresponen al president.
Per tot això, dicto la següent
RESOLUCIÓ
Ordenar la inserció en el Butlletí Oficial de les Illes Balears de la convocatòria per a la contractació d'un investigador o investigadora per al programa RADIX en medicina de precisió (veure annex adjunt).
Palma, 15 de febrer de 2021
El director gerent de la Fundació
José Lladó Iglesias
Annex I
Convocatòria per a la provisió/contractació d'una plaça d'investigadora o investigador per al programa RADIX, en medicina de precisió, finançada pel projecte IdISBa-Janssen
La Fundació té encomanades, entre d'altres, les funcions de gestionar mitjans i recursos al servei d'execució de programes d'investigació clínica, bàsica i aplicada, el desenvolupament tecnològic i la innovació en el camp de la salut.
Per a poder dur a terme aquestes funcions, la Fundació necessita efectuar la incorporació temporal d'un investigador o d'una investigadora per al programa RADIX.
El programa RADIX té com a objectiu la captació de talent investigador que promogui la contractació de joves investigadors amb gran potencial i de trajectòria reconeguda, així com la formació en habilitats transversals (emprenedoria, lideratge i comunicació) per al desenvolupament de tasques de recerca relacionades amb la medicina de precisió dins les línies estratègiques de l'Institut.
El contracte que s'ofereix anirà acompanyat d'una dotació addicional de fons per a desenvolupar el projecte d'investigació (75 000 euros dividits en tres anualitats) i una dotació per a la contractació d'un tècnic de suport (amb un cost de 30 000 anuals durant 3 anys).
Aquesta convocatòria no genera borsa de treball i, en cas de cessament de l'investigador o investigadora RADIX, això comportarà el cessament del personal a càrrec del seu projecte.
L'article 23.2 de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, estableix els criteris que han de seguir els ens públics de l'Administració de la Comunitat Autònoma en la contractació de personal laboral.
Els articles 17 i 18 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, disposen que s'han d'aplicar els principis d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat en les contractacions.
L'apartat segon B de l'Acord del Consell de Govern de 23 de febrer de 2007, de modificació de l'àmbit d'aplicació i de determinació de l'abast de control del punt 5 de l'Acord del Consell de Govern de 19 de desembre de 1995, preveu la comptabilitat i la rendició de comptes de les empreses públiques de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, pel que fa a la selecció de personal dels ens públics de la Comunitat Autònoma.
Per tot això, i en l'exercici de les competències que m'atribueix l'article 28.1 i dels estatuts fundacionals vigents,
CONVOC
El procés per a la contractació d'un investigador o investigadora per al programa RADIX en medicina de precisió, dins del projecte IdISBa-Janssen, amb els requisits, les característiques i els criteris de selecció següents:
I. Requisits de la plaça
Haver obtingut el doctorat entre l'1 de gener de 2008 i el 31 de desembre de 2015[1].
Tenir la nacionalitat espanyola, o una altra nacionalitat en els casos en què l'article 57 del TREBEP permeti l'accés a l'ocupació pública.
Posseir la capacitat funcional per al desenvolupament de les tasques.
Tenir complerts setze anys i no excedir de l'edat màxima de jubilació forçosa.
No haver gaudit d'una beca RADIX a l'IdISBa anteriorment.
No haver estat separat o separada mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol Administració Pública o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les Comunitats Autònomes, ni estar en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionari o per a exercir funcions similars a les funcions desenvolupades en cas del personal laboral en el supòsit de separació o inhabilitació. En el cas de ser nacional d'un altre Estat, no estar en estat d'inhabilitació o en situació equivalent, ni haver rebut sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública.
Posseir la titulació exigida.
Presentar un projecte de medicina de precisió i innovació tecnològica que doni suport a alguna de les línies prioritàries de l'IdISBa.
No es valoraran els CV de les persones que no compleixin amb els requisits.
II. Funcions
Lideratge i direcció de l'equip d'investigació.
Desenvolupament de programes d'investigació propis de la seva àrea.
Desenvolupament de noves línies d'investigació i potenciació de les existents.
Realitzar i fomentar publicacions d'impacte nacional i internacional.
Obtenció de projectes competitius.
Generar i transferir coneixements amb impacte en la salut de la població i al sistema sanitari.
III. Presentació de sol·licituds
Les sol·licituds es poden presentar al registre físic i en el registre electrònic de la Fundació, o bé de qualsevol altra manera prevista en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Si la persona sol·licitant hagués presentat la sol·licitud en un registre diferent del IdISBa, haurà d'enviar a l'IdISBa per correu electrònic (idisba.rrhh@ssib.es) la sol·licitud amb el segell d'entrada dins de les 24 hores següents a la presentació en el registre de la sol·licitud. De la mateixa manera, si s'envia per correu certificat, s'ha d'enviar per correu electrònic el full de sol·licitud, datada i segellada per l'oficina de correus en què consti que s'ha enviat en el termini hàbil per a la presentació.
El termini de recepció de sol·licituds serà de 30 dies hàbils des de l'endemà de la data de publicació de la convocatòria.
Les persones aspirants hauran de presentar juntament amb la sol·licitud la documentació acreditativa dels requisits i dels mèrits que al·leguin en la forma que estableixen aquestes bases. No es podrà valorar cap mèrit que no s'hagi acreditat amb l'aportació de la documentació corresponent dins el termini de presentació de sol·licituds.
IV. Admissió de les persones aspirants
Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds i de la documentació relativa als requisits per participar en el procediment de selecció, es publicarà una resolució mitjançant la qual s'aprova la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses, amb la indicació de les causes de exclusió.
Les persones aspirants excloses o omeses disposaran d'un termini de 5 dies hàbils, a partir del dia següent a la publicació de la resolució provisional, per esmenar els defectes o adjuntar la documentació que sigui preceptiva. En cas de no esmenar o adjuntar la documentació indicada, s'entendrà que desisteixen en la seva sol·licitud.
Finalitzat el termini indicat en el paràgraf anterior, es dictarà una resolució mitjançant la qual s'aprovarà la llista definitiva de persones admeses i excloses del procés selectiu.
V. Reserva en favor de les persones amb discapacitat
Existeix en el IdISBa una reserva del 7 % dels llocs de treball per a persones amb discapacitat, segons el Reial decret llei 5/2015 del TREBEP. No obstant això, aquesta plaça no està reservada per a aquesta finalitat.
VI. Tribunal qualificador
President: Miquel Fiol Sala, director científic de l'IdISBa.
Vocals titulars:
Gwendolyn Barceló Coblijn, responsable del grup Lípids en Patologia Humana de l'IdISBa.
Joan Bargay Lleonart, responsable del grup Gammapaties Monoclonals i Síndromes MDS de l'IdISBa.
Joan Llobera Cànaves, responsable del grup d'Activitats Preventives i Promoció i en Càncer de l'IdISBa.
Julia García Fuster, subdirectora científica de l'IdISBa.
Antonia Obrador Hevia, responsable del grup Teràpies Avançades i Biomarcadors en Oncologia Clínica de l'IdISBa.
Vocals suplents:
Francisco García-Cosio Piqueras, investigador del grup Inflamació, Reparació i Càncer en Malalties Respiratòries de l'IdISBa.
Felix Grases Freixedas, responsable del grup Investigació en Litiasi Renal i Biomineralització de l'IdISBa.
Lluis Masmiquel Comas, responsable del grup Patologies Vasculars i Metabòliques de l'IdISBa.
Jaume Sauleda Roig, responsable del grup Inflamació, Reparació i Càncer en Malalties Respiratòries de l'IdISBa.
Secretària: Carolina Millán Pons, responsable de Recursos Humans de l'IdISBa.
El tribunal qualificador podrà nomenar assessors d'acord amb la línia d'investigació.
El tribunal qualificador pot declarar, previ informe motivat, la convocatòria deserta per la no adequació de candidats i candidates.
VII. Resolució de la convocatòria
Una vegada finalitzat el procés selectiu, el tribunal qualificador elaborarà una llista definitiva de totes les persones aspirants que formin part del procés selectiu, per ordre de puntuació obtinguda. Aquesta llista serà publicada a la web de la Fundació.
La contractació de la candidatura més idònia es farà d'acord amb l'ordre de prelació.
VIII. Modalitat de contractació
Contracte per obra i servei a temps complet, amb una durada de 3 anys.
Remuneració: 40 000,00 euros bruts anuals en 12 pagues.
Període de prova: 3 mesos.
IX. Acreditació de requisits i mèrits
Els requisits i mèrits que al·leguin les persones aspirants s'han d'acreditar mitjançant la presentació de còpia o còpia confrontada de la següent documentació.
Experiència professional: mitjançant certificat signat per la persona responsable de l'entitat on s'han presentat els serveis amb especificació del temps d'experiència en els diferents àmbits que es valoren en aquesta convocatòria. En cas de no ser possible, s'ha de presentar contracte i vida laboral.
Coneixements orals i escrits d'idiomes: mitjançant còpia de certificat expedit per l'òrgan competent (EOI, Conselleria, UIB o altres universitats o centres d'acreditació de reconegut prestigi). El C1 d'anglès també és demostrable mitjançant la realització d'estudis superiors en anglès o per haver tingut contractes de treball superiors a un any en països angloparlants o contractes on l'anglès fos la llengua de comunicació, o bé estades a centres d'investigació superiors a un any en centres angloparlants; la qual cosa s'haurà d'acreditar mitjançant la documentació pertinent.
Titulació acadèmica: còpia o còpia confrontada de les dues cares del títol.
A més de la documentació anterior, és necessari per a la present convocatòria incloure i presentar els següents documents:
Fotocòpia de DNI o primera pàgina del passaport corresponent.
Presentació del títol de Doctor o Doctora en el qual ha de constar la data d'obtenció del doctorat.
Presentació d'un curriculum vitae, el qual ha d'incloure mínimament els requisits i indicadors requerits a la convocatòria: i) indicació de les publicacions, el nombre d'ordre com a signant, decil i quartil de referència i indexació al JCR; ii) indicació dels projectes obtinguts, la seva convocatòria i entitat finançadora i la seva obtenció com a investigador principal o col·laborador.
Fotocòpia de la primera pàgina de les publicacions indexades.
Certificats de participació en projectes d'investigació, signats per la direcció del centre corresponent.
Certificat de la institució científica receptora de l'estada o estades postdoctorals, amb especificació de la durada.
Certificats de direcció de tesis llegides.
Els mèrits s'han d'acreditar amb referència a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.
Les persones aspirants han de presentar tots els documents acreditatius dels seus mèrits ordenats d'acord amb els apartats del barem de mèrits i numerats correlativament (juntament amb l'autobarem que acompanya a aquestes bases).
La documentació acreditativa de tots els mèrits s'hauran de presentar juntament amb la sol·licitud. En cas d'haver-hi presentat inicialment còpies no confrontades, s'haurà de presentar a l'entrevista la documentació original acreditativa de tots els mèrits. No obstant això, si el tribunal opta per celebrar l'entrevista de manera virtual, la documentació no compulsada haurà de ser exhibida mitjançant els originals en la data que requereixi el Departament de RH.
X. Procediment de selecció
Valoració de mèrits acreditats, d'acord amb el següent barem, a més d'una entrevista personal.
1. Producció científica (3.5 punts màx.)
Publicacions d'articles d'investigació. Es valorarà un màxim de deu publicacions seleccionades per la persona candidata, les quals hauran de ser autoavaluades d'acord amb la plantilla que figura a l'Annex III i amb les següents puntuacions:
Articles originals indexats al primer decil del Journal Citation Report (JCR):
Articles originals indexats al primer quartil del JCR:
Diferents del punt anterior indexats al JCR: reviews, short communications, llibres i capítols de llibres, protocols, guies o informes tècnics amb ISBN o ISSN:
2. Projectes d'investigació (1.5 punts màx.)
Projectes d'investigació finançats en convocatòries competitives autonòmiques, nacionals o internacionals al camp de la investigació d'aquesta convocatòria:
3. Altres mèrits d'investigació (1.5 punts màx.)
Estades i contractes:
4. Coneixement d'idiomes (0.5 punts màx.)
5. Valoració d'un projecte d'investigació (2 punts màx.)
Presentació d'una memòria del projecte d'investigació en salut referit en la línia d'investigació. La memòria escrita tindrà una extensió de 5 folis en format Word, tipus de lletra Arial a grandària 11p i interlineat senzill. La mida del paper serà DIN A4 per una sola cara.
Es valoraran la qualitat i viabilitat del projecte d'investigació en salut, així com la seva transferibilitat a la pràctica clínica d'acord amb la següent puntuació:
Qualitat científica-tècnica. (0.6 punts màx.)
Viabilitat i oportunitat de la proposta. (0.6 punts màx.)
Impacte de l'actuació en la capacitat de R+D+I de l'IdISBa o en el Servei de Salut. (0.4 punts màx.)
Transferibilitat a la pràctica clínica. (0.4 punts màx.)
6. Fase d'entrevista (1 punt màx.)
Es farà una entrevista personal, amb exposició pública, a la qual la persona candidata haurà de defensar el projecte d'investigació que presenti i les seves habilitats per al lloc de treball.
L'entrevista es podrà fer en anglès, total o parcialment, amb l'objectiu d'acreditar el nivell de coneixement d'aquesta llengua si la seva acreditació no s'ha realitzat per mitjà del certificat de l'EOI, Conselleria, UIB o altres universitats o centres d'acreditació de reconegut prestigi.
El tribunal podrà determinar que aquesta es faci de manera virtual. En aquest cas, si s'hagués presentat documentació per mitjà de còpia no compulsada, s'exigirà l'exhibició dels originals en la data que requereixi el Departament de RH.
El dia i l'hora es publicarà a la web de la Fundació: www.idisba.es. La persona candidata ha de confirmar la realització de l'entrevista perquè li sigui adjudicada una hora concreta. La no realització de l'entrevista suposarà l'exclusió del procés selectiu.
XI. Recursos
L'ordre jurisdiccional social és el competent per resoldre controvèrsies derivades d'aquestes bases, d'acord amb la Llei 36/2011, de 10 d'octubre, reguladora de la jurisdicció social, sense que es pugui interposar un altre recurs en via administrativa ni cap reclamació prèvia a la via judicial social.
Palma, 15 de febrer de 2021
El director gerent de la Fundació
José Lladó Iglesias
Annex II
Formulari d'inscripció per a l'oferta de contractació d'un investigador o una investigadora en el programa RADIX, en medicina de precisió, del projecte IdISBa‑Janssen
Nom:
Cognoms:
DNI:
Direcció:
Telèfon de contacte:
Correu electrònic:
EXPÒS
Que he tingut coneixement de la convocatòria del procés selectiu per a la contractació d'una investigadora o d'un investigador en el programa RADIX, en medicina de precisió, del projecte IdISBa-Janssen.
DOCUMENTACIÓ QUE S'ADJUNTA
Titulació exigida com a requisit. (Document 1)
Fotocòpia del DNI o NIE. (Document 2)
CV actualitzat. (Document 3)
Projecte.
Documentació acreditativa dels mèrits i autobarem emplenat per la persona interessada. (Especificar a l'autobarem)
DECLAR
Posseir la capacitat funcional per al desenvolupament de les tasques.
No haver estat separat o separada mitjançant expedient disciplinari del servei de cap entitat del sector públic, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni estar en estat d'inhabilitació de manera absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial. En el cas de ser nacional d'un altre Estat, no estar en estat d'inhabilitació o en situació equivalent, ni haver rebut sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el meu Estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública.
Així, per tot l'exposat,
SOL·LICIT
La meva admissió per a formar part del procés selectiu per a la contractació d'un investigador o una investigadora en el programa RADIX, en medicina de precisió, del projecte IdISBa‑Janssen.
Palma, _____________________
Signatura
Annex III
NOM: |
||||||||||
1. Producció científica |
||||||||||
N. |
Puntuació |
Revista (títol abreujat) |
ISSN (ISBN) |
Decil (D) o Quartil (Q) o altre |
Primer o darrer signant (autor de correspondència) |
Any |
Títol |
Autors |
||
1 |
|
|
|
1r D / 1r Q / Altre |
Sí / No |
|
|
|
||
2 |
|
|
|
1r D / 1r Q / Altre |
Sí / No |
|
|
|
||
3 |
|
|
|
1r D / 1r Q / Altre |
Sí / No |
|
|
|
||
4 |
|
|
|
1r D / 1r Q / Altre |
Sí / No |
|
|
|
||
5 |
|
|
|
1r D / 1r Q / Altre |
Sí / No |
|
|
|
||
6 |
|
|
|
1r D / 1r Q / Altre |
Sí / No |
|
|
|
||
7 |
|
|
|
1r D / 1r Q / Altre |
Sí / No |
|
|
|
||
8 |
|
|
|
1r D / 1r Q / Altre |
Sí / No |
|
|
|
||
9 |
|
|
|
1r D / 1r Q / Altre |
Sí / No |
|
|
|
||
10 |
|
|
|
1r D / 1r Q / Altre |
Sí / No |
|
|
|
||
Puntuació total |
|
|
S'ha de tenir en compte el Journal Citation Report 2016.
Reviews (sí) Submitted (no)
In press (sí) Case report, letters (to the editor), editorials (no)
Short communication (sí) Group sign/consortium (no)
Annex IV AUTOAVALUACIÓ DE MÈRITS
Procés selectiu per a la contractació d'un investigador o una investigadora en el programa RADIX, en medicina de precisió, del projecte IdISBa-Janssen |
||||
NOM |
PUNTS MÀX. |
PUNTS |
DOCUMENTACIÓ ACREDITATIVA ADJUNTA* |
|
1. PRODUCCIÓ CIENTÍFICA |
3.5 |
|
|
|
Publicacions d'articles d'investigació (avaluar amb la plantilla de l'Annex III; màxim de 10 publicacions) |
|
|
||
Articles originals indexats al primer decil del JCR |
|
|
||
Com a primer o darrer signant o autor de correspondència (0.6 punts) |
|
|
||
Com a signant en altre ordre (0.15 punts) |
|
|
||
Articles originals indexats al primer quartil del JCR |
|
|
||
Com a primer o darrer signant o autor de correspondència (0.3 punts) |
|
|
||
Com a signant en altre ordre (0.075 punts) |
|
|
||
Diferents del punt anterior indexats al JCR (reviews , short communications, llibres i capítols de llibres, protocols, guies o informes tècnics amb ISBN o ISSN) |
|
|
||
Com a primer o darrer signant o autor de correspondència (0.06 punts) |
|
|
||
Com a signant en altre ordre (0.02 punts) |
|
|
||
2. PROJECTES D'INVESTIGACIÓ |
1.5 |
|
|
|
Com a investigador/a principal (0.5 punts per projecte) |
|
|
||
Com a investigador/a col·laborador/a (0.25 punts per projecte) |
|
|
||
3. ALTRES MÈRITS D'INVESTIGACIÓ |
1.5 |
|
|
|
Contractes laborals com a investigador [1 any o més] (0.02 p. per mes de contracte) |
|
|
||
Estades postdoctorals a institucions d'investigació diferents del centre d'obtenció del doctorat i del centre emissor [3 mesos o més] (0.2 punts per estada) |
|
|
||
Tesis doctorals dirigides (0.5 punts per tesi dirigida) |
|
|
||
4. CONEIXEMENT D'IDIOMES |
0.5 |
|
|
|
Certificat de nivell mitjà B2 de català o anglès (0.25 punts) |
|
|
||
Certificat de nivell superior C1 de català o anglès ( 0.5 punts per certificat) |
|
|
||
5. VALORACIÓ DEL PROJECTE D'INVESTIGACIÓ |
2 |
X |
|
|
6. ENTREVISTA |
1 |
X |
|
|
TOTAL |
|
|||
* És necessari especificar amb claredat cadascun dels documents acreditatius que adjunteu per al correcte còmput de la puntuació. (p. e.: certificat B2 d'anglès de l'EOI de Palma) |
[1]En la comptabilització del termini indicat s'exclouran les interrupcions causades per:
1r. Períodes de descans derivats de maternitat o paternitat d'acord amb les situacions protegides que es recullen al Règim General de la Seguretat Social. S'aplicarà una ampliació d'un any per cada fill.
2n. Malaltia o accident greu de la persona sol·licitant, amb baixa mèdica igual o superior a tres mesos. S'aplicarà una ampliació d'un any.
3r. Atenció a persones en situació de dependència, d'acord amb el que recull la Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència, per un període mínim de tres mesos. S'aplicarà una ampliació d'un any.
Aquests períodes d'interrupció s'indicaran i s'acreditaran en el moment de presentar la sol·licitud.