Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

DEPARTAMENT DE PROMOCIÓ ECONÓMICA I DESENVOLUPAMENT LOCAL

Núm. 1461
Convocatòria de subvencions per a dur a terme projectes de participació ciutadana i d’acció voluntària per a l’any 2021

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

BDNS: 547828

El conseller executiu del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local del Consell de Mallorca, en data 4 de febrer de 2021, va dictar la següent resolució:

«Antecedents

1. El director insular de Participació i Joventut ha emès una memòria justificativa de la convocatòria de subvencions per a dur a terme projectes de participació ciutadana i d'acció voluntària per a l'any 2021.

2. La tècnica jurídica de la Direcció Insular de Participació i  Joventut ha emès  informe favorable respecte a la convocatòria esmentada.

3. Consta a l'expedient crèdit adequat i suficient en el pressupost de l'any 2021 per dotar aquesta convocatòria, en virtut dels RC amb números d'operació 220210000027, 220210000028 i 220210000029, per un import global de 130.000,00 €, amb càrrec de les partides pressupostàries 65.92400.46200 i 65.92400.48901.

4. En data 29 de gener de 2021, la Intervenció General del Consell de Mallorca ha emès informe de fiscalització favorable.

Fonaments de dret

1. Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, de 23 de desembre de 2016 (BOIB, núm. 21, de 18 de febrer de 2017).

2. Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18 de novembre de 2003).

3. Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003 general de subvencions (BOE núm.176, de 25 de juliol de 2006).

4. Llei 39/2015, d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 2 d'octubre de 2015).

5. La Llei 40/2015, d'1 d'octubre del règim jurídic del sector públic (BOE núm. 236, de 02/10/2015).

6. Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars (BOIB núm. 134, de 2 de novembre de 2000).

7. Reglament orgànic del Consell de Mallorca, aprovat per acord del Ple del Consell de Mallorca de 12 d'abril de 2018 (BOIB núm. 89, de 19 de juliol de 2018).

8. Decret de la presidenta del Consell de Mallorca, de 9 de desembre de 2019, pel qual es determina l'organització del Consell Insular, modificat pel decret de dia 6 de març de 2020, pel decret de dia 22 de maig de 2020, pel decret de dia 9 de juliol de 2020 i pel decret de 10 de novembre de 2020 (BOIB núm. 167, de 12 de desembre de 2019; BOIB núm. 29, de 7 de març de 2020; BOIB núm. 95, de 28 de maig de 2020; BOIB núm. 131, de 25 de juliol de 2020; BOIB  núm. 196,  de 17 de novembre de 2020).

9. Bases d'execució del pressupost del Consell de Mallorca de l'any 2021 aprovades pel Ple de la corporació en sessió extraordinària de dia 23 de desembre de 2019 (BOIB núm. 172, de 23 de desembre de 2019)

Per tot això, dict la següent:

RESOLUCIÓ

1. Aprovar la convocatòria de subvencions per a dur a terme projectes de participació ciutadana i d'acció voluntària per a l'any 2021.

2. Autoritzar una despesa de 130.000,00€, RC amb números d'operació  220210000027, 220210000028 i 220210000029, amb càrrec a les partides pressupostàries 65.92400.46200 i 65.92400.48901, per atendre les subvencions de la convocatòria.

3. Ordenar la publicació de la convocatòria en el BOIB, per conducte de la Base de Dades Nacional de Subvencions.

Interposició de recursos

Contra aquesta resolució, que no posa fi a la via administrativa, es pot interposar recurs d'alçada en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. El recurs es pot interposar formalment davant el conseller executiu del Departament de Promoció econòmica i Desenvolupament Local o davant la Presidència del Consell de Mallorca, que són els òrgans competents per resoldre'l.

Contra la desestimació expressa d'aquest recurs d'alçada es pot interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà de rebre la notificació de la desestimació del recurs d'alçada.

Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d'alçada i no s'ha rebut la notificació de resolució expressa, s'entén desestimat per silenci i es pot interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, sense limitació de temps.

No obstant l'anterior, es pot interposar, si escau, qualsevol altre recurs que es consideri oportú. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.»

 

Palma, 11 de febrer de 2021

La secretària tècnica de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local (Per delegació de resolució de 22 de juliol, Boib núm. 103 de 27-07-2019) Rosa M. Cañameras Bernaldo

 

 

CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS PER DUR A TERME PROJECTES DE PARTICIPACIÓ CIUTADANA I D'ACCIÓ VOLUNTARIA PER A L'ANY 2021

1. Règim jurídic

Aquesta convocatòria es regeix pel que es disposa en l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca (d'ara endavant OGS), aprovada pel Ple del Consell en la sessió de 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017) i, supletòriament, per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, pel Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i per la resta de normativa que hi sigui aplicable.

S'hi apliquen, també, alguna de les mesures que estableix el Decret Llei 8/2020, de 13 de maig, de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa de les administracions públiques de les Illes Balears per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID- 19, per facilitar la posada en marxa de línies eficaces de subvenció.

2. Crèdit pressupostari

Es destina la quantitat de 130.000,00 € a les subvencions objecte d'aquesta convocatòria, que es finançaran amb càrrec al pressupost de despeses del Consell de Mallorca per a l'any 2021.

Les línies objecte de subvenció i el pressupost inicial per a cada una són les següents:

a) Línia 1: Projectes de participació d'entitats d'administració local: setanta mil euros (70.000,00 €) amb càrrec a la partida pressupostària 65.92400.46200.

b) Línia 2: Projectes de participació d'entitats sense ànim de lucre: trenta mil euros (30.000,00 €) amb càrrec a l'aplicació pressupostària  65.92400.48901.

c) Línia 3: Projectes de promoció del voluntariat i d'intervenció en la crisi sanitària d'entitats de voluntariat: trenta mil euros (30.000,00€) amb càrrec a l'aplicació pressupostària 65.92400.48901.

3. Objecte i finalitats

Els ajuts econòmics d'aquesta convocatòria s'adrecen al desenvolupament de projectes que es facin a Mallorca o que tinguin una repercussió i un benefici, de forma clara i directa, d'acord amb les finalitats de la convocatòria, en la ciutadania de Mallorca.

Els projectes de participació ciutadana són aquells que promouen la  incidència, la deliberació, la coproducció i la decisió de la ciutadania en els assumptes que l'afecten, posant el focus en la comunitat.

Els projectes que se subvencionen han de tenir per finalitat el desenvolupament comunitari i la implicació activa de la ciutadania en la presa de decisions i en la construcció col·lectiva, i han de fomentar actuacions d'interès públic o social destinades a:

  • Afavorir el treball conjunt entre administracions locals i ciutadania implicant aquesta en la presa de decisions i/o en l'avaluació de les polítiques públiques.
  • Implicar persones i col·lectius en la transformació de la seva comunitat.
  • Millorar els canals de participació ciutadana.
  • Incidir en la cultura de la participació ciutadana.
  • Augmentar el nivell de participació real de la ciutadania a les entitats i als òrgans de govern.
  • Promoure les sinèrgies i el treball en xarxa entre entitats, administració i ciutadania.
  • Fomentar el treball en xarxes ciutadanes i mitjançant la col·laboració associativa.
  • Propiciar espais (reals o virtuals) oberts al debat, intercanvi d'idees i elaboració de propostes.
  • Potenciar el teixit social i veïnal i la dinamització de la vida col·lectiva als barris o municipis.
  • L'educació, sensibilització i formació en participació ciutadana.

Els programes de voluntariat són els que tenen per objecte la millora de la qualitat de vida de les persones i la societat en general i la protecció de l'entorn, i que es desenvolupen de manera altruista, lliure i sense contraprestació en el si d'una entitat de voluntariat.

Els projectes de voluntariat que se subvencionen són els dirigits a la formació i/o la captació de persones voluntàries i també els que promouen la intervenció sociocomunitària per pal·liar els efectes de la crisi sanitària.

No tenen la consideració de projectes de participació ciutadana:

Les activitats restringides o que limiten la participació a membres de l'entitat sol·licitant.

Els projectes o activitats de promoció sociocultural o que únicament promoguin l'assistència a actes.

Les aplicacions mòbils, webs o altres eines de caràcter informatiu que no permeten la interacció.

4. Temporalització

Les actuacions a subvencionar són les desenvolupades entre l'1d'agost de 2020 i el 30 de maig de 2021 (ambdós dies inclosos).

5. Règim de la concessió

El procediment de concessió de la subvenció és de concurrència competitiva de totes les sol·licituds que compleixin els requisits exigits.

6. Beneficiàries

6.1 Tenen la condició de beneficiàries de les subvencions:

Línia 1. Les entitats d'administració local de Mallorca de menys de 60.000 habitants.

Línia 2. Les entitats sense ànim de lucre inscrites de forma definitiva en el registre corresponent el dia de la publicació d'aquesta convocatòria.

Línia 3. Les entitats de voluntariat que compleixin els requisits establerts en la Llei 11/2019, de 8 de març, de voluntariat de les Illes Balears.

6.2 No tenen la condició de beneficiàries:

a) Les associacions i entitats de la tercera edat i les federacions d'entitats.

b) Les entitats associatives amb una finalitat lucrativa, comercial, mercantil o similar, els col·legis professionals, les associacions professionals i les cooperatives.

c) Les entitats que concorren en alguna de les prohibicions establertes en l'article 8 de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca.

6.3 L'acreditació de no incórrer en les prohibicions establertes en l'article 8 de l'OGS del Consell de Mallorca es fa mitjançant una declaració responsable.

6.4 Cada entitat pot presentar, com a màxim, una sol·licitud per línia.

7. Obligacions de les entitats beneficiàries

Les entitats beneficiàries han de complir les obligacions que es recullen en els articles 9 i 15 de l'OGS del Consell de Mallorca.

Des del moment de la publicació de concessió de la subvenció s'ha de donar difusió al caràcter públic del finançament del projecte. S'ha de fer constar que les activitats es desenvolupen amb el suport del Consell de Mallorca incloent el logotip institucional juntament i en la mateixa mida que el de l'entitat, i s'ha d'acreditar en el moment de la justificació. 

8. Òrgans competents per a la instrucció i la resolució del procediment

8.1 El conseller executiu del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local és l'òrgan encarregat d'aprovar la convocatòria i els actes que en deriven, d'acord amb el Decret de Presidència que determina l'organització del Consell de Mallorca.

8.2 L'òrgan instructor és la Secretaria Tècnica del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local.

8.3 Per estudiar i avaluar les sol·licituds, així com per fixar l'import de les subvencions, es constitueix la Comissió Avaluadora integrada per:

La presidència: el conseller executiu de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local. La persona suplent és el director insular de Participació i Joventut. 

La vocalia/secretaria: dues tècniques o  tècnics de la Direcció Insular de Participació i Joventut.

8.4 La Intervenció del Consell de Mallorca és l'òrgan responsable de la fiscalització prèvia limitada de la convocatòria i dels actes que en deriven.

8.5 La resolució de concessió de subvencions es notificarà oficialment a les entitats interessades de manera telemàtica, mitjançant la publicació al BOIB i a la Seu Electrònica del Consell Insular.

9. Termini de presentació de sol·licituds

9.1 El termini per presentar les sol·licituds és de 15 dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de publicar-se l'extracte d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Si el darrer dia és inhàbil, s'entén prorrogat fins al primer dia hàbil següent.

9.2 Les entitats han de dirigir els annexos i la documentació corresponent a la Direcció Insular de Participació i Joventut del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local, identificat amb el codi DIR LA0015208, a través del Registre Electrònic del Consell de Mallorca.

Els documents s'han d'aportar amb signatura vàlida, d'acord amb l'article 10.2. de la Llei 39/2015, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

S'ha d'enviar al correu electrònic participacio@conselldemallorca.net el full de la sol·licitud amb el segell d'entrada dins termini perquè consti la tramesa.

9.3 Si la sol·licitud no compleix els requisits establerts, l'òrgan instructor ha de requerir l'entitat interessada perquè esmeni en el termini improrrogable de deu dies amb la indicació que, si no ho fa, es considerarà que ha desistit de la sol·licitud, prèvia resolució expressa, d'acord amb el que s'estableix en l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

10. Termini de resolució i notificació

El termini màxim per resoldre el procediment i per notificar-lo és de sis mesos des del dia en què es publica la convocatòria en el BOIB.

El venciment del termini màxim sense que s'hagi notificat la resolució legitima les persones interessades a entendre desestimada la sol·licitud per silenci administratiu.

11. Documents que s'han d'adjuntar a la sol·licitud

11.1 Les sol·licituds s'han de formalitzar mitjançant els models annexos, que es troben a la Seu Electrònica del Consell de Mallorca https://seu.conselldemallorca.net/ca/la-seu.

11.2 La documentació que s'ha de presentar és la següent:

a) Annex 1. Sol·licitud.

b) Annex 2. Declaració responsable:

De no incórrer en cap de les prohibicions establertes en l'article 8 de l'OGS del Consell de Mallorca per obtenir la condició de beneficiari. Aquesta acreditació s'ha de fer d'acord amb el que estableix l'article 13.7 de la Llei 3/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, és a dir, mitjançant testimoni judicial o  declaració responsable.

  • De no haver demanat ni rebut cap altre ajut o subvenció pel mateix concepte. Si n'és el cas, cal una relació de les subvencions i ajudes sol·licitades o concedides amb la indicació dels imports i de les entitats subvencionadores. En cas que, durant la instrucció del procediment i prèviament a la proposta de concessió, l'entitat tingui coneixement de la concessió d'alguna subvenció, ho ha de comunicar tan aviat com sigui possible a l'òrgan instructor.
  • De no trobar-se en la situació prevista en l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes .

c) Annex 3. Formulari descriptiu del projecte i pressupost detallat per partides.

d) Annex 4. Acreditació de la titularitat del compte bancari. Aquest annex únicament s'ha de presentar si es vol cobrar la subvenció en un compte bancari que no estigui donat d'alta al Consell Insular.

e) Annex 5. Autorització de l'entitat sol·licitant perquè el Consell de Mallorca obtingui, de manera directa, els certificats d'estar al corrent de les obligacions  tributàries, amb la Seguretat Social i amb el Consell Insular. Si l'entitat denega expressament el consentiment ha d'aportar aquests certificats.

En el cas d'entitats sense ànim de lucre, autorització per a que el Consell de Mallorca obtingui, de manera directa, les dades corresponents a la constitució de l'entitat, als seus estatuts i a l'acreditació de la representació en virtut de la qual actua  la persona que signa la sol·licitud.

f) Fotocòpia del CIF de l'entitat sol·licitant i del DNI o NIE de la persona representant legal que signa la sol·licitud.

g) Documentació acreditativa, si escau, de la col·laboració amb altres entitats.

h) Per a les entitats de voluntariat: una copia del Pla de voluntariat de l'entitat.

En el supòsit que els documents exigits estiguin en poder del Direcció Insular de Participació i Joventut, l'entitat sol·licitant es pot acollir al que estableix l'article 28.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sempre que s'hi faci constar la data i la dependència en què es presentaren, i quan no hagin transcorregut més de cinc anys de l'acabament del procediment al qual corresponguin.

12. Criteris de valoració de les sol·licituds

Els projectes poden obtenir una puntuació màxima de 10 punts d'acord amb els criteris d'avaluació establerts per a cada línia. En tot cas, per poder rebre la subvenció s'ha d'assolir una puntuació mínima de 4 punts. Els criteris són els següents:

Línia 1. Projectes de participació d'entitats d'administració local

Puntuació màxima

Grau d'elaboració, concreció i claredat del projecte, redacció, coherència en les parts i adequació  als objectius

2

Rellevància del projecte i incidència en la comunitat (resultats esperats, impacte)

2

Innovació, originalitat de les activitats

0,5

Durada del projecte:

                         Superior a 3 mesos i fins a 6 mesos

                         Superior a 6 mesos

 

0,5

1

Incorporació d'estratègies per a la inclusió de persones amb diversitat funcional o col·lectius en risc d'exclusió com a participants del projecte

1

Projectes per a la dinamització o l'ús de la plataforma Entretothom

0,5

Col·laboració entre l'entitat local i entitats sense ànim de lucre

1

Nombre d'habitants del municipi:

                Fins a 2.500 habitants

                De 2.501 a 7.000 habitants

 

1

0,5

Incorporació de la perspectiva de gènere

0,5

Ús de la llengua catalana com a llengua vehicular

0,5

 

Línia 2. Projectes de participació d'entitats sense ànim de lucre

Puntuació màxima

Grau d'elaboració, concreció i claredat del projecte, redacció, coherència en les parts i adequació  als objectius

2

Rellevància del projecte i incidència en la comunitat (resultats esperats, impacte)

2

Innovació, originalitat de les activitats

1

Durada del projecte:

                         Superior a 3 mesos i fins a 6 mesos

                         Superior a 6 mesos

 

0,5

1

Canalització i dinamització de plataformes ciutadanes

1

Incorporació d'estratègies per a la inclusió de persones amb diversitat funcional o col·lectius en risc d'exclusió social com a participants del projecte

1

Col·laboració entre entitats sense ànim de lucre

1

Incorporació de la perspectiva de gènere

0,5

Ús de la llengua catalana com a llengua vehicular

0,5

 

Línia 3.1 Projectes d'entitats de voluntariat per a la captació i/o formació

Puntuació màxima

Grau d'elaboració, concreció i claredat del projecte, redacció, coherència en les parts i adequació  als objectius

2

Rellevància i incidència del projecte: resultats esperats, impacte, persones beneficiàries (voluntàries)

3

Innovació, originalitat de les activitats

1

Incorporació d'estratègies per a la inclusió de persones amb diversitat funcional o col·lectius en risc d'exclusió social com a persones beneficiàries del projecte

 

2

Col·laboració entre entitats de voluntariat

1

Incorporació de la perspectiva de gènere

0,5

Ús de la llengua catalana com a llengua vehicular

0,5

 

Línia 3.2 Programes d'entitats de voluntariat d'intervenció en la crisi sanitària

Puntuació màxima

Grau d'elaboració, concreció i claredat del programa i adequació  als objectius

2

Rellevància i incidència del programa: resultats esperats, impacte, persones beneficiàries (població)

2

Intervenció en l'àmbit social, sociosanitari o comunitari

2

Durada del programa:

                         Superior a 3 mesos i fins a 6 mesos

                         Superior a 6 mesos

 

0,5

1

Incorporació al programa de persones amb diversitat funcional o de col·lectius en risc d'exclusió social com a voluntàries

1

Col·laboració entre entitats de voluntariat o amb entitats sense ànim de lucre

1

Incorporació de la perspectiva de gènere

0,5

Ús de la llengua catalana com a llengua vehicular

0,5

13. Import de les subvencions

13.1 Les subvencions s'adjudicaran mitjançant el sistema de prorrateig del crèdit assignat a cadascuna de les línies de manera proporcional als punts obtinguts (sempre que la puntuació obtinguda sigui superior a 4). Així, l'import de la subvenció es calcularà de la manera següent:

Is = [(C x Ps) / Pt]

Is = import subvenció

C = crèdit pressupostari assignat en la convocatòria per a cadascuna de les línies

Ps = puntuació de la sol·licitud obtinguda en l'aplicació dels criteris de valoració

Pt = suma de les puntuacions obtingudes de totes les sol·licituds de cada línia

La partida pressupostària de cada una de les línies s'assignarà a les sol·licituds que hagin superat la puntuació mínima des de les que hagin obtingut més punts a les que menys fins a esgotar el crèdit, per la qual cosa pot succeir que hi hagi sol·licituds que, tot i haver obtingut la puntuació mínima, no puguin esser subvencionades.

13.2 La quantia de la subvenció pot ser fins a un màxim del 100 % del pressupost previst per a l'activitat o projecte  i no pot superar les quanties següents:

- Per a la línia 1: 9.000 €

- Per a la línia 2: 5.000 €

- Per a la línia 3: 5.000 €

En cap cas l'import resultant de l'adjudicació pot ser superior a la quantitat sol·licitada.

La quantia de la subvenció no pot ser igual o superior, aïlladament o en concurrència amb altres ajudes o subvencions, al cost de l'actuació subvencionada

13.3 Si una vegada calculats els imports de les subvencions es produeix romanent en alguna línia i resulta insuficient el crèdit d'alguna de les altres, aquest es distribuirà d'acord amb la prelació següent:

- Romanent de L1 passa a L2

- Romanent de L2 passa a L3

- Romanent de L3 passa a L2.

14.  Forma, terminis i condicions per al pagament de les subvencions

14.1 Per poder percebre la subvenció les entitats beneficiàries han de justificar que s'ha executat el projecte subvencionat d'acord amb el punt 15 d'aquestes bases, que s'han complit els objectius i la finalitat per a la qual es va concedir, que s'ha donat conformitat de les despeses aportades i que l'entitat està al corrent de les obligacions amb l'Agència Tributària de l'Administració de l'Estat, la Tresoreria General de la Seguretat Social i el Consell de Mallorca, segons les disposicions vigents.

14.2 Sols s'abonarà l'import concedit i justificat correctament per l'entitat beneficiària. Si la quantia justificada és inferior a la quantia concedida es tramitarà l'expedient de pèrdua parcial o total del dret a cobrar la subvenció i de reducció de l'import corresponent d'acord amb el punt 17. El centre gestor pot cancel·lar d'ofici el romanent de la concessió amb acceptació prèvia de l'entitat beneficiària.

14.3 D'altra banda, i atès que les subvencions d'aquesta convocatòria tenen per objecte els projectes que es descriuen en el punt 2 sense entrar a determinar quin tipus de despesa concreta del pressupost s'imputa a la subvenció, es permet que les despeses subvencionables dels projectes es puguin compensar entre si, tenint en compte allò establert a l'article 44 de l'OGS del Consell de Mallorca.

15. Justificació de les subvencions i acreditació del pagament de les despeses

Les entitats beneficiàries han de justificar documentalment, fins al 30 de juny de 2021, el compliment de la finalitat del projecte i l'aplicació dels fons concedits mitjançant la documentació següent:

15.1  Justificació Línia 1:

Les entitats de l'administració local han de signar un conveni (annex 9) amb el Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local. D'acord amb el Decret de la Presidència del Consell que determina l'organització del Consell de Mallorca, la firma del conveni correspon al conseller executiu del departament.

Així mateix, i segons estableix el  Reglament orgànic del Consell de Mallorca, correspon al Consell Executiu aprovar els convenis independentment de la seva quantia. Per tant, el Consell Executiu ha d'aprovar el model de conveni que s'adjunta com annex a aquesta convocatòria, abans de signar-lo.

L'òrgan de govern competent de cada ajuntament ha d'aprovar el conveni i notificar-ho al Consell de Mallorca, abans de la signatura.

D'acord amb la disposició addicional segona de l'OGS del Consell de Mallorca, els ajuntaments han de presentar la documentació següent:

a) Memòria tècnica de les actuacions que s'han fet, objecte de la subvenció, signada per un tècnic o tècnica responsable, amb el vistiplau del batle o batlessa (annex 6).

b) Un certificat emès pel secretari  o secretària de l'entitat local, amb el vistiplau del batle o batlessa, que acrediti que s'ha fet l'activitat i que s'ha complit la finalitat de la subvenció (annex 7).

c) Un informe emès per l'interventor o interventora de l'entitat, amb el vistiplau del batle o batlessa, que acrediti la veracitat i la legalitat de la documentació justificativa de la subvenció (annex 8).

15.2 Justificació Línia 2 i Línia 3:

a) Memòria tècnica de les d'actuacions que s'han fet, objecte de la subvenció, signada per un tècnic o tècnica responsable, amb el vistiplau del president o presidenta de l'entitat (annex 6a).

b) Declaració responsable de realització del projecte, de compliment de la finalitat de la subvenció i de no ser deutora per una resolució de reintegrament de subvencions signada pel secretari o secretària de l'entitat amb el vistiplau del president o presidenta (annex 7a).

c) Memòria econòmica justificativa de les despeses fetes d'acord a l'article 39.1.2) de l'OGS del Consell de Mallorca signada pel secretari o secretària de l'entitat amb el vistiplau del president o presidenta (annex 8a).

Si s'aporten factures amb retenció de l'IRPF al prestador del servei s'ha de presentar, juntament amb la factura, el model 111 i la documentació que justifiqui que s'ha pagat l'impost. Si no s'aporta el model 111 únicament s'entendrà justificat l'import de la factura amb la deducció de la quantia de l'IRPF.

Per justificar el cost brut de les despeses de personal s'han d'aportar les nòmines, els documents Relació nominal de treballadors i Rebut de liquidació de cotitzacions, el model 111 i la documentació acreditativa del cost patronal del personal treballador amb els corresponents justificants de pagament. Si únicament s'aporten nòmines i els justificants del pagament, s'entendrà justificada la quantia corresponent al líquid de les nòmines.

15.3 Si la resolució de concessió de les subvencions és en data posterior a la indicada en el punt anterior, el termini per presentar la justificació serà de 10 dies hàbils, comptadors des de l'endemà de rebre la notificació.

15.4 Si no es presenta la justificació davant l'òrgan administratiu competent en el termini establert, s'ha de requerir l'entitat beneficiària perquè la presenti en el termini improrrogable de 15 dies hàbils, comptadors des de l'endemà de rebre la notificació.

15.5 Si la documentació que es presenta com a justificació és incompleta o incorrecta, s'ha de requerir l'entitat beneficiària per a que rectifiqui o aporti els documents necessaris en el termini de 10 dies hàbils improrrogables, d'acord amb el que estableix l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. No fer-ho suposa perdre el dret a cobrar la subvenció.

15.6 Les entitats beneficiàries han d'enviar el model de compte justificatiu en format Excel al correu participacio@conselldemallorca.net.

15.7 La documentació acreditativa dels pagaments presentats per justificar la subvenció es detalla en l'article 48 de l'OGS del Consell de Mallorca, en funció de la forma en què s'ha fet el pagament.

16. Despeses subvencionables

16.1 Es consideren despeses subvencionables d'aquesta convocatòria les que, de manera indubtable, responen a la naturalesa de l'activitat subvencionada, és a dir, són necessàries per planificar, preparar, coordinar, difondre i executar el projecte, i s'efectuen dins el període determinat.

a) Cost del salari del personal que participa directament a l'activitat.

Quan s'imputin retribucions de personal, es poden incloure els salaris i les assegurances socials. Aquestes despeses s'han d'aportar degudament desglossades pel temps dedicat directament a les tasques de l'activitat.

Si es contracta un professional extern a l'entitat, la factura corresponent ha d'indicar les actuacions desenvolupades, el període de l'activitat facturada, així com el preu que li correspon a cada una. 

Per a la correcta imputació de despeses de personal:

S'estableix el percentatge del criteri d'imputació tenint en compte les hores contractades i les hores dedicades directament a l'activitat.

Les pagues extraordinàries no poden imputar-se en el mes en què es perceben sinó que l'import anual s'ha de prorratejar mensualment i s'ha d'imputar la quantitat proporcional corresponent al període subvencionable.

No s'accepten les despeses derivades de les baixes laborals ja que no es consideren treball efectiu. No obstant això, les entitats poden substituir la persona en situació de baixa laboral i imputar les despeses de la persona substituta.

No s'accepten les despeses derivades de l'acabament de la relació jurídica i laboral entre el treballador i l'empresari.

b) Lloguer de les instal·lacions on es desenvolupa el projecte quan siguin directament destinades al projecte concret i no siguin la seu de l'entitat. S'ha d'explicar i justificar la necessitat d'aquesta despesa en els criteris d'imputació.

c) Materials necessaris per desenvolupar l'activitat sempre que hi estiguin directament relacionats. S'ha d'explicar i justificar la necessitat d'aquesta despesa en els criteris d'imputació.

d) Despeses de transport i d'allotjament, si escau, de les persones participants que, inequívocament, responguin a l'activitat. Són les despeses provocades pel desplaçament de les persones directament relacionades amb l'activitat. S'ha d'explicar i justificar la necessitat d'aquesta despesa en els criteris d'imputació.

e) Les assegurances d'accidents  i de responsabilitat civil que cobreixen l'activitat.

L'assegurança ha de cobrir la responsabilitat civil i els accidents que puguin tenir lloc durant el desenvolupament de l'activitat per a tots els participants.

La pòlissa pot ser una pòlissa general contractada per l'entitat per a tota la seva activitat anual, però serà elegible únicament i exclusivament el període subvencionable, sempre que doni cobertura als participants de l'activitat subvencionada.

El cost no s'ha d'imputar sobre la base de la data d'emissió de la pòlissa ni de la data de pagament, sinó sobre el període de cobertura subvencionable.

16.2 Es considera despesa realitzada la que ha estat efectivament pagada abans que acabi el període de justificació determinat.

16.3 La data d'emissió de les factures ha de ser dins el període subvencionable. En el cas de despeses de subministrament, és elegible el cost del consum única i exclusivament del període subvencionable independentment de la data d'emissió de la factura.

16.4 En cap cas el cost d'adquisició de les despeses subvencionables pot ser superior al valor de mercat.

16.5. No són despeses subvencionables les que es relacionen en l'article 44 de l'OGS del Consell de Mallorca, ni tampoc:

-           Adquisició de bens inventariables

-           Despeses d'amortització dels bens inventariables

-           Despeses d'obra nova

-           Interessos deutors dels comptes bancaris

-           Interessos, recàrrecs i sancions administratives i penals

-           Despeses de procediments judicials

-           Els costs indirectes de benzina, llum, telèfon i Internet, correus postals

-           Les despeses relatives a dinars, refrigeris, serveis d'àpats o altres de semblants

17. Pèrdua del dret al cobrament de la subvenció

És d'aplicació el que preveu l'article 58 de l'OGS del Consell de Mallorca, amb les particularitats següents:

17.1. Si l'entitat beneficiària incompleix les obligacions previstes en l'art. 9 de l'ordenança esmentada, o altres aspectes rellevants del projecte que s'han pogut tenir en compte per concedir l'ajuda, l'òrgan competent del Consell ha de declarar la pèrdua del dret de cobrar-la o, si ja l'ha cobrat, l'obligació de reintegrar-la, d'acord amb el que estableix l'article 57 de l'Ordenança.

17.2 Si de la presentació de la justificació es dedueix que l'entitat beneficiària ha complert de forma significativa amb les seves obligacions, que ha tingut voluntat de compliment i que s'han assolit les finalitats de la subvenció, però no justifica la totalitat de la quantia concedida, s'ha de declarar la pèrdua parcial del dret a cobrar l'ajuda d'acord amb el criteri de gradació següent:

A) En el cas que s'hagi realitzat parcialment el projecte, que ha de suposar com a mínim el 50% de les activitats previstes, i s'hagin assolit els objectius de la subvenció, la pèrdua parcial a cobrar la subvenció s'ha de fer proporcionalment al pressupost executat subvencionable.

B) En el cas que s'hagi realitzat totalment el projecte però el pressupost inicial subvencionable no estigui ben justificat perquè la documentació justificativa tingui deficiències o no s'ajusti als requisits de la convocatòria, o perquè el pressupost executat sigui inferior al pressupost subvencionable inicial, la pèrdua parcial del dret a cobrar la subvenció inicial s'ha d'aplicar de la manera següent:

b1) Si la subvenció concedida representa el 50% o més del pressupost subvencionable inicial, la quantia a abonar s'ha de reduir proporcionalment.

b2) Si la subvenció concedida és inferior al 50% del pressupost subvencionable inicial i la quantia justificada supera el 70% del pressupost inicial, la quantitat a abonar no experimentarà canvis. En canvi, si la quantia justificada és inferior al 70% del pressupost inicial, la quantia a abonar s'ha de reduir proporcionalment.

b3) En el cas que hi hagi una beneficiària, la subvenció de la qual fos el romanent de la convocatòria: si la subvenció concedida no arriba a la meitat del pressupost subvencionable inicial (tot i tenir puntuació per més) i justifica menys del pressupost total inicialment presentat, la subvenció no experimentarà canvis sempre i quan justifiqui més de la quantia concedida; en cas contrari, la quantia a abonar s'ha de reduir proporcionalment.

17.3 Si l'import total de la subvenció, més la resta d'altres ajuts, ingressos o fons propis que han finançat el projecte, supera el pressupost total executat, l'import de la pèrdua parcial del dret de cobrar la subvenció ha de ser la quantitat que l'excedeix.

17.4 D'acord amb els principis d'eficàcia i eficiència en l'assignació i utilització dels recursos públics que regula l'article 5 de l'OGS, si l'import de la pèrdua del dret és igual o inferior a 100,00 €, i sempre que aquest import no superi l'1 % de la subvenció concedida, el centre gestor anul·larà d'ofici la diferència entre l'import de la subvenció concedida i l'import de la subvenció reconeguda, sense necessitat d'iniciar el procediment i declaració posterior de la pèrdua del dret a cobrar una part de la subvenció, i sense que l'entitat beneficiària presenti cap renúncia a cobrar aquesta quantitat.

18. Ineficàcia sobrevinguda de la convocatòria

Si per circumstàncies sobrevingudes d'interès públic i general el Consell de Mallorca no pot dur endavant la tramitació d'aquesta convocatòria, l'òrgan que la va aprovar l'ha de deixar sense efectes previ informe justificatiu del centre gestor.

19. Règim de recursos

Contra la resolució de convocatòria de subvencions, que no posa fi a la via administrativa, es pot interposar recurs d'alçada en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. El recurs es pot interposar formalment davant el conseller executiu del Departament de Promoció econòmica i Desenvolupament Local o davant la Presidència del Consell de Mallorca, que són els òrgans competents per resoldre'l.

Contra la desestimació expressa d'aquest recurs d'alçada es pot interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà de rebre la notificació de la desestimació del recurs d'alçada.

Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d'alçada i no s'ha rebut la notificació de resolució expressa, s'entén desestimat per silenci i es pot interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, sense limitació de temps.

No obstant l'anterior, es pot interposar, si escau, qualsevol altre recurs que es consideri oportú. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

20. Publicitat

Aquesta convocatòria i les subvencions que es concedeixin es publiquen en extracte en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en la Base de Dades Nacional de Subvencions i en el web del Consell de Mallorca (www.conselldemallorca.net).

Així mateix, s'exposen en el tauler d'edictes del Consell de Mallorca.

Documents adjunts