Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE MODEL ECONÒMIC, TURISME I TREBALL

Núm. 1456
Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball per la qual es concedeixen ajuts per la compra i/o instal·lació de sistemes de ventilació i purificació d’aire per reduir els contagis per la COVID-19 s’autoritzen i disposen les despeses, es reconeixen les obligacions i se’n proposen els pagaments

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. Per Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball de 16 de desembre de 2020, s'ha aprovat la convocatòria extraordinària d'ajuts per la compra i/o instal·lació de sistemes de ventilació i purificació d'aire per reduir els contagis per la COVID-19 ( BOIB núm. 210 de 17 de desembre).

2. Dins el termini establert a resolució esmentada al paràgraf 1, han tingut entrada a la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular de forma telemàtica la sol·licitud i la documentació prevista en la convocatòria per part dels titulars de petites empreses del sector de la restauració a què fa referència l'annex 1.

3. En les sol·licituds a què es fa referència a l'annex 1 s'ha emès informe de validació automàtica per part del sistema Helium o informe favorable de la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular, òrgan instructor del procediment. Mitjançant validació automàtica o, en el seu cas, informe favorable s'ha comprovat que les sol·licituds que consten a l'annex 1:

- Han declarat responsablement que compleixen amb els requisits establerts en el punt 2 de la convocatòria per ser beneficiaris dels ajuts.

- Han realitzat les declaracions responsables establertes en el punt 5.3 de la convocatòria.

- Han declarat responsablement que es troben al corrent de pagament amb l'Agència Tributària Estatal, l'Agència Tributària de les Illes Balears, i al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social.

- Han presentat la documentació necessària prevista en el punt 6 de la convocatòria.

4. D'acord amb el punt 7 de la resolució de la convocatòria, el procediment de concessió d'ajudes s'efectuarà per un procediment que no és de concurs, atès que no és necessària la comparació i la prelació en un únic procediment de totes les sol·licituds entre sí, en virtut de la urgència, derivada de la crisi sanitària causada per la pandèmia de la COVID-19, i del que disposa l'article 17.2 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre. Les sol·licituds s'han de resoldre per rigorós ordre d'entrada de dia i hora dels expedients complets, sobre la base dels requisits establerts en aquesta resolució sempre que hi hagi crèdit suficient.

5. D'acord al punt 8 de la convocatòria l'import de l'ajut serà del 100% de la inversió realitzada, amb un màxim de 800 euros per centre de treball, amb un màxim de 4 centres de treball. La inversió ha de ser d'un import mínim de 450 € per centre de treball, d'acord amb el que estableix el punt 4 d'aquesta convocatòria.

6. Hi ha crèdit adequat i suficient per fer efectiva aquesta subvenció a la partida pressupostària 12801/G/413G01/77000/00 del pressupost de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2021.

Fonaments de dret

1. El Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre).

2. La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18 de novembre).

3. Llei 2/2020, de 15 d'octubre, de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19( BOIB núm.180, de 20 d'octubre).

4. Llei 1/2019 de, 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, (BOIB núm. 15 de 2 de febrer de 2019).

5. Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

6. El Decret 75/2004, de 27 d'agost, pel qual es despleguen determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 122, de 31 de setembre).

7. El Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 106, de 2 d'agost).

8. L'Ordre del conseller de Turisme de dia 20 de juny de 2005, per la qual s'estableixen les bases reguladores en matèria de turisme ( BOIB núm. 96, de 25 de juny de 2005).

Per tot l'exposat anteriorment dict la següent,

Resolució

1. Concedir un ajut per a la compra i/o instal·lació de sistemes de ventilació i purificació d'aire per reduir els contagis per la COVID-19 a les empreses que figuren a l'annex 1, per una despesa global de 102.241,00 euros a favor de les entitats que hi figuren a l'annex 1, per l'import individual indicat

2. Autoritzar i disposar una despesa global de 102.241,00 euros a favor de les entitats que hi figuren a l'annex 1, amb càrrec de la partida pressupostària 12801/G/413G01/77000/00 dels pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2021, per l'import individual indicat.

3. Reconèixer l'obligació i proposar el pagament per una despesa global de 102.241,00 euros a favor de les entitats que hi figuren a l'annex 1, amb càrrec a la partida pressupostària 12801/G/413G01/77000/00 del pressupost de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per l'any 2021, per l'import individual indicat.

4. D'acord amb el que disposa l'article 29 de la Llei 2/2020, de 15 d'octubre, de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19, s'admet per a la justificació de despeses inferiors a tres mil euros, una declaració formal de la persona física o de l'entitat beneficiària, sens perjudici de les actuacions posteriors de comprovació i control.

5. Comunicar als beneficiaris que els ajuts que estableix aquesta resolució es troben sotmeses al Règim del Marc Nacional Temporal, d'acord al punt 10 de la Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball de dia 16 de desembre de 2020 per la qual s'aprova mitjançant el procediment anticipat de despesa la convocatòria extraordinària d'ajuts per a la compra i/o instal·lació de sistemes de ventilació i purificació d'aire per reduir els contagis per la COVID-19.

6. Els beneficiaris queden obligats al compliment de les obligacions establertes en el punt 9 de la Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball de dia 16 de desembre de 2020 per la qual s'aprova mitjançant el procediment anticipat de despesa la convocatòria extraordinària d'ajuts per a la compra i/o instal·lació de sistemes de ventilació i purificació d'aire per reduir els contagis per la COVID-19.

7. Els beneficiaris hauran de tenir a disposició d'eventuals actuacions de control la següent documentació:

- Informe de vida laboral del codi de compte de cotització, a la data de la publicació d'aquesta resolució.

- Factura, on han de constar les dades següents: Núm. de factura, data, concepte, import elegible, taxes, import total, emissor i destinatari de la factura.

- Document bancari oficial que acrediti la transferència o el pagament domiciliat, en què figurin la data del pagament, l'import pagat, el concepte del pagament de tal manera que s'identifiqui aquest amb la factura, i el número de factura abonada, així com les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l'emissor de la factura respectivament.

-Certificats d'estar el corrent amb les agències tributàries estatal i autonòmica i amb la seguretat social a la data de la publicació d'aquesta resolució.

8. Comunicar a les empreses beneficiàries que queden obligades al compliment de les obligacions establertes en el punt 12 de la Resolució, així en cas de no haver realitzat la inversió en sistemes de ventilació i purificació d'aire a la data de la sol·licitud, el sol·licitant s'haurà de comprometre a realitzar una inversió de al manco 450 € en sistemes de ventilació i purificació d'aire destinats a obtenir un cabal de ventilació de 12,5 l/s i persona, i en un mesurador de CO2 dins la declaració responsable inclosa amb la sol·licitud telemàtica i a més haurà d'aportar fins dia 1 de setembre de 2021 una declaració responsable d'haver realitzat una inversió de al manco 450 € en sistemes de ventilació i purificació d'aire, i en un mesurador de CO2.

En cas de no haver realitzat una inversió en sistemes de ventilació i purificació d'aire i en un mesurador de CO2 de al manco l'import de l'ajuda concedida, el beneficiari de l'ajuda haurà de presentar fins dia 1 de setembre de 2021 una sol·licitud de reintegrament voluntari de l'ajuda, per la totalitat o la part no invertida, i es procedirà a tramitar el corresponent expedient de reintegrament.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat la Resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 12 de febrer de 2021

El director general de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular

Manuel Porras Romero

(Per delegació, Resolució de 8 de juliol de 2019. BOIB núm. 97/2019)

 

ANNEX 1

Beneficiaris dels ajuts per la compra i/o instal·lació de sistemes de ventilació i purificació d'aire per reduir els contagis per la COVID-19.

NUM EXPEDIENT

NIF BENEFICIARI

IMPORT DE L'AJUDA

[RST 786/2021]

J57875791

800,00

[RST 785/2021]

B57730244

800,00

[RST 784/2021]

B57990905

800,00

[RST 768/2021]

B57009524

800,00

[RST 764/2021]

B07612385

1482,00

[RST 756/2021]

74898260W

800,00

[RST 750/2021]

B16615742

1600,00

[RST 743/2021]

B57750242

800,00

[RST 740/2021]

Y2852609W

800,00

[RST 738/2021]

46950533N

799,00

[RST 734/2021]

B16572448

800,00

[RST 733/2021]

E01887264

450,00

[RST 732/2021]

18222296V

700,00

[RST 729/2021]

B57460313

1600,00

[RST 724/2021]

E16514523

1600,00

[RST 722/2021]

E16574642

450,00

[RST 720/2021]

B57739195

800,00

[RST 719/2021]

43024225B

800,00

[RST 713/2021]

J57644965

555,00

[RST 706/2021]

Y5996580B

799,00

[RST 705/2021]

B57997736

1600,00

[RST 701/2021]

E57845331

800,00

[RST 698/2021]

53227788S

800,00

[RST 696/2021]

B16603144

800,00

[RST 695/2021]

X0143535S

800,00

[RST 694/2021]

B16541559

800,00

[RST 692/2021]

B57691719

1600,00

[RST 688/2021]

X0734510M

525,00

[RST 686/2021]

E57995599

799,00

[RST 684/2021]

B57805624

800,00

[RST 680/2021]

B16503179

800,00

[RST 676/2021]

B66243064

800,00

[RST 669/2021]

J57743858

800,00

[RST 666/2021]

B57106882

800,00

[RST 665/2021]

b07188493

1600,00

[RST 661/2021]

X5422219S

800,00

[RST 660/2021]

41454843B

800,00

[RST 652/2021]

J07609175

800,00

[RST 646/2021]

41520592A

800,00

[RST 635/2021]

E01926963

477,00

[RST 631/2021]

44329817P

800,00

[RST 619/2021]

B57794224

652,00

[RST 609/2021]

49779046P

800,00

[RST 607/2021]

B16514770

800,00

[RST 605/2021]

43086609L

650,00

[RST 603/2021]

E57088593

800,00

[RST 601/2021]

43205554P

650,00

[RST 597/2021]

45595588C

1600,00

[RST 595/2021]

43140918W

650,00

[RST 591/2021]

43006940E

800,00

[RST 590/2021]

B57188260

505,00

[RST 589/2021]

X3423328P

800,00

[RST 588/2021]

B16549057

738,00

[RST 585/2021]

49925752C

800,00

[RST 580/2021]

B57639551

800,00

[RST 575/2021]

41441499F

800,00

[RST 572/2021]

B57043366

800,00

[RST 569/2021]

B16511339

1598,00

[RST 566/2021]

43177813M

800,00

[RST 561/2021]

B57972762

1600,00

[RST 555/2021]

43111721S

800,00

[RST 553/2021]

43177870Q

1600,00

[RST 546/2021]

B07867096

800,00

[RST 523/2021]

J16626012

800,00

[RST 518/2021]

E57943607

800,00

[RST 517/2021]

B16541930

536,00

[RST 507/2021]

X6615421T

800,00

[RST 505/2021]

27436378T

800,00

[RST 502/2021]

E07470636

800,00

[RST 500/2021]

E57390122

800,00

[RST 497/2021]

B57897209

800,00

[RST 495/2021]

B16512378

800,00

[RST 487/2021]

E57979270

800,00

[RST 483/2021]

B57933681

800,00

[RST 482/2021]

X4322411K

800,00

[RST 481/2021]

B57753444

800,00

[RST 469/2021]

43145160N

450,00

[RST 468/2021]

B16510158

800,00

[RST 467/2021]

43057481D

800,00

[RST 464/2021]

B16576407

450,00

[RST 452/2021]

X4655609H

629,00

[RST 449/2021]

X3043419J

500,00

[RST 443/2021]

41508865Y

800,00

[RST 441/2021]

B07637416

800,00

[RST 425/2021]

43463958F

450,00

[RST 416/2021]

E57884983

799,00

[RST 408/2021]

42390721L

800,00

[RST 406/2021]

41435969C

800,00

[RST 401/2021]

B16607202

800,00

[RST 399/2021]

J57877920

450,00

[RST 394/2021]

E57848129

450,00

[RST 389/2021]

78214437Q

800,00

[RST 388/2021]

B07922636

460,00

[RST 385/2021]

E57985590

799,00

[RST 384/2021]

45192791E

450,00

[RST 380/2021]

41500149F

800,00

[RST 371/2021]

B07671209

800,00

[RST 370/2021]

B16501157

800,00

[RST 361/2021]

37340589C

800,00

[RST 352/2021]

Y2060118E

799,00

[RST 351/2021]

B16502007

800,00

[RST 347/2021]

B07759681

800,00

[RST 344/2021]

41606507J

450,00

[RST 339/2021]

46390726W

799,00

[RST 336/2021]

49922875H

799,00

[RST 332/2021]

E16667164

799,00

[RST 323/2021]

E07646508

800,00

[RST 322/2021]

43024458Z

799,00

[RST 316/2021]

43012814P

799,00

[RST 312/2021]

J01849512

800,00

[RST 310/2021]

B57572539

800,00

[RST 309/2021]

34758438X

800,00

[RST 304/2021]

43069420B

799,00

[RST 296/2021]

Y0594288M

800,00

[RST 293/2021]

X8587752N

569,00

[RST 291/2021]

43034333E

761,00

[RST 287/2021]

43144184W

800,00

[RST 284/2021]

42977494Q

800,00

[RST 279/2021]

42986805N

799,00

[RST 274/2021]

41494345E

800,00

[RST 273/2021]

43185230Q

799,00

[RST 265/2021]

42991912J

799,00

[RST 239/2021]

43190959H

799,00

[RST 168/2021]

43106072R

770,00

[RST 145/2021]

44326854N

800,00