Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT D'ALGAIDA
Núm. 1304
Convocatòria de subvencions destinades a empreses del municipi d'Algaida per protegir l'activitat econòmica local de l'impacte de la COVID-19
Es fa constar que la Batlessa de l'Ajuntament d'Algaida ha acordat aprovar les bases que han de regir la convocatòria per a la concessió de subvencions destinades a preservar l'activitat econòmica del municipi d'Algaida dels efectes adversos de la COVID-19.
La qual cosa es fa pública als efectes de l'article 131 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Algaida, 9 de febrer de 2021
La batlessa
Maria Antònia Mulet Vich
BASES REGULADORES DEL PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ PER CONCURRÈNCIA COMPETITIVA DE SUBVENCIONS DESTINADES A EMPRESES DEL MUNICIPI D'ALGAIDA PER PROTEGIR L'ACTIVITAT ECONÒMICA LOCAL DE L'IMPACTE DE LA COVID-19
1.- Objecte i finalitat
1.1 L'objecte de la present convocatòria és atorgar ajuts destinats a preservar l'activitat econòmica del municipi d'Algaida dels efectes adversos que hagi pogut originar la situació derivada de les mesures adoptades per contenir la difusió de la COVID-19.
En concret, estableix el procediment per a la concessió d'ajudes amb destinació a sufragar despeses en què hagin incorregut els subjectes que puguin adquirir la condició de persones beneficiàries, sempre que els mateixos estiguin orientats a promoure l'estabilitat i perdurabilitat de l'empresa, així com la continuïtat dels productes i serveis que presti (o la millora dels mateixos), o la seva possible diversificació per canals alternatius als tradicionals.
1.2 La finalitat d'aquestes subvencions és ajudar als empresaris del municipi d'Algaida a afrontar els efectes econòmics adversos derivats de la COVID-19 que hagin pogut sofrir. La crisi sanitària provocada pel brot de COVID-19 s'està transmetent a l'economia i a la societat, afectant tant a l'activitat productiva com a la demanda i al benestar dels ciutadans.
És per això que aquest Ajuntament, en aquest context, té com a prioritat absoluta en matèria econòmica protegir, preservar i donar suport al teixit productiu i social per minimitzar l'impacte i aconseguir que, ja finalitzada l'alarma sanitària, es produeixi al més aviat possible una normalització en l'activitat econòmica local. Per això s'ha dotat un fons per la prestació d'aquestes subvencions, davant el tancament obligatori dels seus establiments.
1.3 D'acord amb el que es preveu en l'article 29.2.t) de la Llei 20/2006 Municipal i de Règim Local de les Illes Balears, en relació amb l'article 25.1. i 5 de la Llei 7/1985 de Bases de Règim Local i l'article 32 del Decret Llei 8/2020, l'Ajuntament pot atorgar les presents subvencions com a mesura de foment que coadjuvi a la recuperació econòmica.
2.- Persones beneficiàries
Podran ser beneficiàries de la subvenció les persones físiques i jurídiques privades, les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat, l'activitat de les quals es trobi recollida dins de les obligades al tancament obligatori dels establiments previst a l'Acord del Consell de Govern d'11 de gener de 2021 pel qual s'estableixen els nivells d'alerta sanitària per illes que estaran vigents en la comunitat autònoma de les Illes Balears, conforme a l'Acord del Consell de Govern de les Illes Balears de 27 de novembre de 2020, i es disposen mesures excepcionals aplicables a l'illa de Mallorca i la d'Eivissa.
3.- Despeses subvencionables
3.1 Les persones beneficiàries podran optar a aquesta línia d'ajuda, que subvencionarà les despeses següents:
- Despeses en concepte d'arrendament del local comercial. Haurà de ser un establiment fix de titularitat privada, amb accés directe i independent des del carrer. El contracte d'arrendament haurà d'estar a nom del sol·licitant de la subvenció, i ser anterior a la declaració de l'estat d' alarma.
- Despeses corrents destinades al desenvolupament, millora o manteniment de l'activitat:
3.2 Les despeses anteriors hauran, de manera indubtable, de respondre a la naturalesa i objecte de l'activitat subvencionada, i haver-se abonat efectivament prèviament a la sol·licitud de subvenció feta pel beneficiari.
4.- Requisits de les persones sol·licitants
Les persones o entitats interessades en aquesta subvenció hauran de complir els requisits següents:
5.- Període subvencionable i quantia
5.1 El període subvencionable serà el comprès entre el 14 de març de 2020 (declaració de l'estat d'alarma) i el dia anterior a la publicació de la present convocatoria al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
5.2 Els possibles beneficiaris podran sol·licitar aquesta ajuda, la qual suposarà l'atorgament d'una quantia fixa de 1.000 euros.
El Crèdit pressupostari total màxim per la subvenció és de 30.000 euros, que figura consignat en la partida pressupostària 2021/01/433/47900.
En cas que el total d'ajudes superi la consignació pressupostària, es reduiran proporcionalment les quantitats concedides.
6.- Termini i forma de presentació de les sol·licituds
6.1 El termini per a la presentació de sol·licituds serà de 10 dies hàbils, a comptar des del dia següent de la publicació de las presents bases i convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pàgina web municipal.
Els models normalitzats, així com les bases i la resta de documentació associada a l'expedient, estaran disponibles en la pàgina web de l'Ajuntament d'Algaida.
6.2 Només s'atendrà una sol·licitud per empresa (persona física o jurídica) i activitat econòmica afectada, independentment de que realitzin més d'una activitat económica.
En el cas que el sol·licitant disposi d'un o més establiments o locals de la seva titularitat, podrà demanar una ajuda per a cada un d'ells fins a un màxim de dos establiments per sol·licitud.
Si diverses persones físiques o jurídiques comparteixen el mateix establiment, només una podrà optar por l'ajuda.
6.3 Les sol·licituds es formalitzaran per escrit en model normalitzat de sol·licitud que s'acompanya com Annex 1, dirigides a la Batlia- Presidència i aniran acompanyades de la documentació indicada en la base següent.
Les sol·licituds podran ser presentades de forma presencial en el Registre General de les Oficines Municipals o bé utilitzant qualsevol dels mitjans establerts a l'article 16.4 de la Llei del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
7.- Documentació a acompanyar a la sol·licitud
7.1 Documentació relativa al sol·licitant
7.2 Documentació relativa a l'activitat econòmica
8.- Procediment, resolució i pagament de la subvenció
8.1 El procediment de concessió es tramitarà en règim de concurrència competitiva, segons l'establert en l'article 22.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.
La gestió de les ajudes contemplades en la present convocatòria es subjectarà als principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no discriminació, així com la eficàcia en el complimento d'objectius i eficiència en l'assignació i utilització dels recursos públics.
8.2 L'òrgan competent per resoldre el procediment és la Batlessa de l'Ajuntament d'Algaida, que haurà de dictar i notificar als interessats la resolució del procediment en el termini màxim de tres mesos comptadors des de la publicació de la present convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Els actes de tràmit del present procediment, així com la resolució d'aquest, es publicaran a la seu electrònica de l'Ajuntament d'Algaida (http://ajalgaida.sedelectronica.es).
En cas de ser necessari, es requerirà als sol·licitants perquè aportin quanta documentació i informació complementària s'estimi oportuna per fonamentar el seu dret, així com perquè es procedeixi a l'esmena dels defectes apreciats en la sol·licitud, en el termini de deu dies hàbils. També podrà realitzar d'ofici quantes actuacions estimi necessàries i convenients per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades que figurin en les sol·licituds.
8.3 El pagament d'aquestes subvencions es realitzarà en un pagament únic a cada beneficiari per la totalitat de l'import concedit, mitjançant transferència bancària, a partir de la data de la resolució de concessió.
9.- Tractament de dades de caràcter personal
De conformitat amb el que es preveu en la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals el responsable del tractament de les seves dades serà Ajuntament d'Algaida (CIF: P0700400E, C/ del Rei, 6 – 07210 Algaida, Illes Balears), únic destinatari de la informació aportada voluntàriament.
Els interessats podran exercir els seus drets per correu postal, adjuntant una fotocopia del DNI o document equivalent, dirigit a l'Ajuntament d'Algaida, Carrer del Rei, 6, 07210 Algaida, Illes Balears; presencialment, mitjançant escrit presentat en el Registre General de l'Ajuntament d'Algaida, o a través de qualsevol dels mitjans establerts en l'art. 16.4 de la Llei 39/2015.
10.- Legislació supletòria i interpretació de les bases
En tot allò no previst en les presents bases regirà el que es disposa en el Reglament de la Llei General de Subvencions (Reial decret 887/2006, de 21 de juliol).
Igualment, li seran aplicables els preceptes bàsics de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, la Llei 39/2015, d' 1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, i la Llei 40/2015, d' 1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic, així com la resta de disposicions legals i reglamentàries que siguin d'aplicació.
Per a totes aquelles qüestions no contemplades en les presents Bases, i la interpretació dels dubtes que puguin sorgir en la seva aplicació, serà competent l'òrgan amb facultats per aprovar les mateixes, que queda autoritzat per dictar aquells actes que siguin precisos per al seu desenvolupament.
ANNEX I
SOL·LICITUD
DADES DE LA PERSONA INTERESSADA
Nom i Llinatges _____________________________________________________________
DNI ________________ Adreça _______________________________________________
Localitat ____________ CP_____ Telèfon ____________ Correu electrónic: ____________
________________
DADES DE LA PERSONA REPRESENTANT
Nom i Llinatges _____________________________________________________________
DNI ________________ Adreça _______________________________________________
Localitat ____________ CP_____ Telèfon ____________ Correu electrónic: ____________
________________
EXPOSA
1.- Que ha tingut constància que s'han publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pàgina web municipal de l'Ajuntament d'Algaida les bases reguladores i la convocatòria del procediment de concessió de subvencions destinades a empreses del municipi d'Algaida per protegir l'activitat econòmica local de l'impacte econòmic de la COVID-19.
2.- Que és titular d'una activitat econòmica ubicada i amb activitat en el municipi d'Algaida, i que aquesta activitat s'ha vist afectada per les mesures adoptades per contenir la propagació de la COVID-19.
3.- Que reuneix tots els requisits establerts en aquestes bases per ser beneficiari d'una subvenció d'un import de 1.000 euros.
SOL·LICITA
Previs els tràmits oportuns, se'm concedeixi la mencionada subvenció per a l'establiment o centre de treball _________________________ ubicat a _______________________________________.
(En cas de tenir un altre establiment amb dret a subvenció: establiment o centre de treball __________________________________ ubicat a __________________________________).
S'HI ADJUNTA DOCUMENTACIÓ
Documentació relativa al sol·licitant
Documentació relativa a l'activitat econòmica
Algaida, a _____ de febrer de 2021
Signatura
IL.LM. SRA. BATLESSA DE L´AJUNTAMENT D'ALGAIDA
ANNEX 2
DECLARACIÓ RESPONSABLE
DADES DE LA PERSONA INTERESSADA
El Sr./Sra. ______________________________________________________, amb DNI ____________________, en representació de _______________________________________________________________________, sota la meva responsabilitat, per tal que l'òrgan concedent de la subvenció tengui coneixement,
DECLARO
Algaida, a _____ de febrer de 2021
Signatura
IL.LM. SRA. BATLESSA DE L´AJUNTAMENT D'ALGAIDA
Les seves dades personals seran usades per a la nostra relació i poder prestar-li els nostres serveis. Aquestes dades són necessàries per poder relacionar-nos amb vostè, la qual cosa ens permet l'ús de la seva informació dins de la legalitat. Així mateix, podran tenir coneixement del la seva informació aquelles entitats que necessitin tenir accés a la mateixa perquè puguem prestar-li els nostres serveis. Conservarem les seves dades durant la nostra relació i mentre ens obliguin les lleis aplicables. A qualsevol moment pot dirigir-se a nosaltres per saber quina informació tenim sobre vostè, rectificar-la si fos incorrecta i eliminar-la una vegada finalitzada la nostra relació. També té dret a sol·licitar el traspàs de la seva informació a una altra entitat (portabilitat). Per sol·licitar algun d'aquests drets, haurà de realitzar una sol·licitud escrita a la nostra adreça, juntament amb una fotocòpia del seu DNI: AJUNTAMENT D'ALGAIDA, CARRER DEL REI 6, CP 07120, ALGAIDA (Illes Balears). En cas que entengui que els seus drets han estat desatesos, pot formular una reclamació en l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (www.agpd.es).
ANNEX 3
COMUNICACIÓ DE COMPTE BANCARI
SOL·LICITANT |
Núm. DNI/NIE |
|
|
|
|
Domicili social (carrer, número, pis porta) |
Municipi |
|
|
|
|
Codi Postal |
Població |
Telèfon |
|
|
|
Telèfon mòbil |
|
Adreça electrònica |
|
|
|
REPRESENTANT |
||
Llinatges i nom |
Núm. DNI/NIE/Passaport |
|
|
|
|
Adreça (carrer, número, pis porta) |
Municipi |
|
|
|
|
Codi Postal |
Població |
Telèfon |
|
|
|
Telèfon mòbil |
|
Adreça electrònica |
|
|
|
Comunica a l'Ajuntament, a l'efecte dels pagaments que hagi de rebre les següents
DADES BANCÀRIES
Entitat |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
IBAN ENTITAT OFICINA DC NÚMERO DE COMPTE
Signatura
Diligència de conformitat de l'Entitat Bancària:
Les dades antecedents coincideixen amb les que consten a aquesta oficina
Signat:
(Datat, Signat i Segellat)
Les seves dades personals seran usades per a la nostra relació i poder prestar-li els nostres serveis. Aquestes dades són necessàries per poder relacionar-nos amb vostè, la qual cosa ens permet l'ús de la seva informació dins de la legalitat. Així mateix, podran tenir coneixement del la seva informació aquelles entitats que necessitin tenir accés a la mateixa perquè puguem prestar-li els nostres serveis. Conservarem les seves dades durant la nostra relació i mentre ens obliguin les lleis aplicables. A qualsevol moment pot dirigir-se a nosaltres per saber quina informació tenim sobre vostè, rectificar-la si fos incorrecta i eliminar-la una vegada finalitzada la nostra relació. També té dret a sol·licitar el traspàs de la seva informació a una altra entitat (portabilitat). Per sol·licitar algun d'aquests drets, haurà de realitzar una sol·licitud escrita a la nostra adreça, juntament amb una fotocòpia del seu DNI: AJUNTAMENT D'ALGAIDA, CARRER DEL REI 6, CP 07120, ALGAIDA (Illes Balears). En cas que entengui que els seus drets han estat desatesos, pot formular una reclamació en l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (www.agpd.es).