Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE MODEL ECONÒMIC, TURISME I TREBALL
Núm. 1265
Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball per la qual es concedeixen ajuts per la compra i/o instal·lació de sistemes de ventilació i purificació d’aire per reduir els contagis per la COVID-19 s’autoritzen i disposen les despeses, es reconeixen les obligacions i se’n proposen els pagaments
Fets
1. Per Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball de 16 de desembre de 2020, s'ha aprovat la convocatòria extraordinària d'ajuts per la compra i/o instal·lació de sistemes de ventilació i purificació d'aire per reduir els contagis per la COVID-19 ( BOIB núm. 210 de 17 de desembre).
2. Dins el termini establert a resolució esmentada al paràgraf 1, han tingut entrada a la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular de forma telemàtica la sol·licitud i la documentació prevista en la convocatòria per part dels titulars de petites empreses del sector de la restauració a què fa referència l'annex 1.
3. En les sol·licituds a què es fa referència a l'annex 1 s'ha emès informe de validació automàtica per part del sistema Helium o informe favorable de la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular, òrgan instructor del procediment. Mitjançant validació automàtica o, en el seu cas, informe favorable s'ha comprovat que les sol·licituds que consten a l'annex 1:
- Han declarat responsablement que compleixen amb els requisits establerts en el punt 2 de la convocatòria per ser beneficiaris dels ajuts.
- Han realitzat les declaracions responsables establertes en el punt 5.3 de la convocatòria.
- Han declarat responsablement que es troben al corrent de pagament amb l'Agència Tributària Estatal, l'Agència Tributària de les Illes Balears, i al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social.
- Han presentat la documentació necessària prevista en el punt 6 de la convocatòria.
4. D'acord amb el punt 7 de la resolució de la convocatòria, el procediment de concessió d'ajudes s'efectuarà per un procediment que no és de concurs, atès que no és necessària la comparació i la prelació en un únic procediment de totes les sol·licituds entre sí, en virtut de la urgència, derivada de la crisi sanitària causada per la pandèmia de la COVID-19, i del que disposa l'article 17.2 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre. Les sol·licituds s'han de resoldre per rigorós ordre d'entrada de dia i hora dels expedients complets, sobre la base dels requisits establerts en aquesta resolució sempre que hi hagi crèdit suficient.
5. D'acord al punt 8 de la convocatòria l'import de l'ajut serà del 100% de la inversió realitzada, amb un màxim de 800 euros per centre de treball, amb un màxim de 4 centres de treball. La inversió ha de ser d'un import mínim de 450 € per centre de treball, d'acord amb el que estableix el punt 4 d'aquesta convocatòria.
6. Hi ha crèdit adequat i suficient per fer efectiva aquesta subvenció a la partida pressupostària 12801/G/413G01/77000/00 del pressupost de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2021.
Fonaments de dret
1. El Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre).
2. La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18 de novembre).
3. Llei 2/2020, de 15 d'octubre, de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19( BOIB núm.180, de 20 d'octubre).
4. Llei 1/2019 de, 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, (BOIB núm. 15 de 2 de febrer de 2019).
5. Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
6. El Decret 75/2004, de 27 d'agost, pel qual es despleguen determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 122, de 31 de setembre).
7. El Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 106, de 2 d'agost).
8. L'Ordre del conseller de Turisme de dia 20 de juny de 2005, per la qual s'estableixen les bases reguladores en matèria de turisme ( BOIB núm. 96, de 25 de juny de 2005).
Per tot l'exposat anteriorment dict la següent,
Resolució
1. Concedir un ajut per a la compra i/o instal·lació de sistemes de ventilació i purificació d'aire per reduir els contagis per la COVID-19 a les empreses que figuren a l'annex 1, per una despesa global de 165.310,00 euros a favor de les entitats que hi figuren a l'annex 1, per l'import individual indicat.
2. Autoritzar i disposar una despesa global de 165.310,00 euros a favor de les entitats que hi figuren a l'annex 1, amb càrrec de la partida pressupostària 12801/G/413G01/77000/00 dels pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2021, per l'import individual indicat.
3. Reconèixer l'obligació i proposar el pagament per una despesa global de 165.310,00 euros a favor de les entitats que hi figuren a l'annex 1, amb càrrec a la partida pressupostària 12801/G/413G01/77000/00 del pressupost de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per l'any 2021, per l'import individual indicat.
4. D'acord amb el que disposa l'article 29 de la Llei 2/2020, de 15 d'octubre, de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19, s'admet per a la justificació de despeses inferiors a tres mil euros, una declaració formal de la persona física o de l'entitat beneficiària, sens perjudici de les actuacions posteriors de comprovació i control.
5. Comunicar als beneficiaris que els ajuts que estableix aquesta resolució es troben sotmeses al Règim del Marc Nacional Temporal, d'acord al punt 10 de la Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball de dia 16 de desembre de 2020 per la qual s'aprova mitjançant el procediment anticipat de despesa la convocatòria extraordinària d'ajuts per a la compra i/o instal·lació de sistemes de ventilació i purificació d'aire per reduir els contagis per la COVID-19.
6. Els beneficiaris queden obligats al compliment de les obligacions establertes en el punt 9 de la Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball de dia 16 de desembre de 2020 per la qual s'aprova mitjançant el procediment anticipat de despesa la convocatòria extraordinària d'ajuts per a la compra i/o instal·lació de sistemes de ventilació i purificació d'aire per reduir els contagis per la COVID-19.
7. Els beneficiaris hauran de tenir a disposició d'eventuals actuacions de control la següent documentació:
- Informe de vida laboral del codi de compte de cotització, a la data de la publicació d'aquesta resolució.
- Factura, on han de constar les dades següents: Núm. de factura, data, concepte, import elegible, taxes, import total, emissor i destinatari de la factura.
- Document bancari oficial que acrediti la transferència o el pagament domiciliat, en què figurin la data del pagament, l'import pagat, el concepte del pagament de tal manera que s'identifiqui aquest amb la factura, i el número de factura abonada, així com les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l'emissor de la factura respectivament.
-Certificats d'estar el corrent amb les agències tributàries estatal i autonòmica i amb la seguretat social a la data de la publicació d'aquesta resolució.
8. Comunicar a les empreses beneficiàries que queden obligades al compliment de les obligacions establertes en el punt 12 de la Resolució, així en cas de no haver realitzat la inversió en sistemes de ventilació i purificació d'aire a la data de la sol·licitud, el sol·licitant s'haurà de comprometre a realitzar una inversió de al manco 450 € en sistemes de ventilació i purificació d'aire destinats a obtenir un cabal de ventilació de 12,5 l/s i persona, i en un mesurador de CO2 dins la declaració responsable inclosa amb la sol·licitud telemàtica i a més haurà d'aportar fins dia 1 de setembre de 2021 una declaració responsable d'haver realitzat una inversió de al manco 450 € en sistemes de ventilació i purificació d'aire, i en un mesurador de CO2.
En cas de no haver realitzat una inversió en sistemes de ventilació i purificació d'aire i en un mesurador de CO2 de al manco l'import de l'ajuda concedida, el beneficiari de l'ajuda haurà de presentar fins dia 1 de setembre de 2021 una sol·licitud de reintegrament voluntari de l'ajuda, per la totalitat o la part no invertida, i es procedirà a tramitar el corresponent expedient de reintegrament.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat la Resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 8 de febrer de 2021
El director general de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular Manuel Porras Romero (Per delegació, Resolució de 8 de juliol de 2019. BOIB núm. 97/2019)
ANNEX 1
Beneficiaris dels ajuts per la compra i/o instal·lació de sistemes de ventilació i purificació d'aire per reduir els contagis per la COVID-19.
Núm. expedient |
NIF del beneficiari |
Import de l'ajuda |
---|---|---|
[RST 796/2021] |
B16616740 |
1600,00 |
[RST 795/2021] |
B57955858 |
1600,00 |
[RST 671/2021] |
E16509929 |
800,00 |
[RST 654/2021] |
B16606311 |
800,00 |
[RST 649/2021] |
B57461337 |
800,00 |
[RST 642/2021] |
E57939274 |
800,00 |
[RST 640/2021] |
E01918929 |
800,00 |
[RST 634/2021] |
X2529268G |
800,00 |
[RST 632/2021] |
B57496804 |
1600,00 |
[RST 630/2021] |
E57957391 |
800,00 |
[RST 626/2021] |
B57968794 |
750,00 |
[RST 623/2021] |
E57935983 |
799,00 |
[RST 620/2021] |
E16651044 |
800,00 |
[RST 618/2021] |
B16613762 |
800,00 |
[RST 615/2021] |
B16574055 |
800,00 |
[RST 614/2021] |
52522678Q |
800,00 |
[RST 604/2021] |
E57949588 |
800,00 |
[RST 602/2021] |
E57955585 |
800,00 |
[RST 600/2021] |
B16604415 |
800,00 |
[RST 576/2021] |
E57312084 |
800,00 |
[RST 573/2021] |
E57475618 |
800,00 |
[RST 570/2021] |
A07402068 |
1600,00 |
[RST 565/2021] |
B01887892 |
800,00 |
[RST 563/2021] |
43051299Z |
800,00 |
[RST 550/2021] |
44329311P |
798,00 |
[RST 535/2021] |
B16512899 |
1598,00 |
[RST 534/2021] |
X3518938F |
1600,00 |
[RST 531/2021] |
X2102815V |
800,00 |
[RST 524/2021] |
43234988W |
799,00 |
[RST 522/2021] |
43077441M |
648,00 |
[RST 521/2021] |
Y0675976C |
800,00 |
[RST 520/2021] |
B16535296 |
800,00 |
[RST 510/2021] |
B57783458 |
800,00 |
[RST 503/2021] |
42965957W |
800,00 |
[RST 494/2021] |
E57973299 |
800,00 |
[RST 484/2021] |
43058615Q |
800,00 |
[RST 478/2021] |
41535671V |
800,00 |
[RST 474/2021] |
43051453F |
800,00 |
[RST 473/2021] |
B57881187 |
800,00 |
[RST 471/2021] |
37334792L |
800,00 |
[RST 470/2021] |
43047766T |
800,00 |
[RST 465/2021] |
41522122S |
1600,00 |
[RST 461/2021] |
B57894008 |
800,00 |
[RST 459/2021] |
b16612418 |
800,00 |
[RST 444/2021] |
29741520J |
800,00 |
[RST 439/2021] |
B16595555 |
3200,00 |
[RST 430/2021] |
B57891590 |
800,00 |
[RST 423/2021] |
49920470M |
536,00 |
[RST 421/2021] |
B07586209 |
800,00 |
[RST 414/2021] |
B16525362 |
800,00 |
[RST 409/2021] |
09203529X |
500,00 |
[RST 404/2021] |
B07942576 |
450,00 |
[RST 403/2021] |
E57902470 |
800,00 |
[RST 398/2021] |
B57913584 |
800,00 |
[RST 393/2021] |
B16535254 |
800,00 |
[RST 391/2021] |
B57266694 |
500,00 |
[RST 387/2021] |
B57897035 |
800,00 |
[RST 386/2021] |
B16646168 |
800,00 |
[RST 378/2021] |
X3746055E |
800,00 |
[RST 373/2021] |
49774334B |
800,00 |
[RST 369/2021] |
05227756V |
800,00 |
[RST 362/2021] |
B16586349 |
773,00 |
[RST 357/2021] |
E01647114 |
800,00 |
[RST 354/2021] |
41712489B |
800,00 |
[RST 353/2021] |
X2588447G |
800,00 |
[RST 349/2021] |
B07706435 |
800,00 |
[RST 345/2021] |
B57784662 |
800,00 |
[RST 342/2021] |
E16650673 |
800,00 |
[RST 340/2021] |
43178103L |
800,00 |
[RST 331/2021] |
J01680446 |
740,00 |
[RST 317/2021] |
X5537932S |
800,00 |
[RST 314/2021] |
B57763252 |
800,00 |
[RST 306/2021] |
B57440182 |
800,00 |
[RST 305/2021] |
X6539824G |
800,00 |
[RST 295/2021] |
43032514C |
800,00 |
[RST 290/2021] |
78219251T |
800,00 |
[RST 280/2021] |
52318199F |
800,00 |
[RST 277/2021] |
41536548C |
800,00 |
[RST 272/2021] |
B57973794 |
3200,00 |
[RST 271/2021] |
B57914178 |
800,00 |
[RST 269/2021] |
E57632143 |
800,00 |
[RST 268/2021] |
B16542763 |
800,00 |
[RST 262/2021] |
B57955734 |
800,00 |
[RST 261/2021] |
43462420X |
800,00 |
[RST 260/2021] |
E16629180 |
800,00 |
[RST 258/2021] |
B16663650 |
800,00 |
[RST 256/2021] |
43032380R |
800,00 |
[RST 255/2021] |
B16617433 |
800,00 |
[RST 253/2021] |
A07043649 |
800,00 |
[RST 251/2021] |
B16524977 |
800,00 |
[RST 246/2021] |
E07464233 |
800,00 |
[RST 237/2021] |
05140898F |
800,00 |
[RST 235/2021] |
46390728G |
800,00 |
[RST 234/2021] |
78191777B |
800,00 |
[RST 233/2021] |
B57074114 |
800,00 |
[RST 231/2021] |
B57849598 |
800,00 |
[RST 230/2021] |
Y2133022Q |
800,00 |
[RST 229/2021] |
X7931853G |
800,00 |
[RST 226/2021] |
05120362X |
800,00 |
[RST 225/2021] |
37277262N |
800,00 |
[RST 224/2021] |
78194274R |
500,00 |
[RST 222/2021] |
X5592544W |
800,00 |
[RST 220/2021] |
41515706Q |
800,00 |
[RST 218/2021] |
B16621617 |
800,00 |
[RST 217/2021] |
B07563059 |
800,00 |
[RST 210/2021] |
B16658502 |
450,00 |
[RST 201/2021] |
X3497192L |
800,00 |
[RST 195/2021] |
13078601L |
800,00 |
[RST 194/2021] |
E57096554 |
700,00 |
[RST 191/2021] |
18223168S |
773,00 |
[RST 188/2021] |
41734580E |
800,00 |
[RST 187/2021] |
X0635637D |
800,00 |
[RST 185/2021] |
E16605149 |
590,00 |
[RST 184/2021] |
18235617K |
800,00 |
[RST 182/2021] |
B07926868 |
800,00 |
[RST 180/2021] |
41510715Q |
1600,00 |
[RST 174/2021] |
E07914492 |
799,00 |
[RST 167/2021] |
E57328288 |
800,00 |
[RST 166/2021] |
13068725X |
800,00 |
[RST 161/2021] |
E57908246 |
653,00 |
[RST 158/2021] |
E01839810 |
450,00 |
[RST 156/2021] |
B57824252 |
450,00 |
[RST 154/2021] |
43234988W |
799,00 |
[RST 152/2021] |
43003508V |
800,00 |
[RST 144/2021] |
34065973Y |
800,00 |
[RST 141/2021] |
X3299987Q |
800,00 |
[RST 140/2021] |
X3793264N |
800,00 |
[RST 139/2021] |
B02827236 |
800,00 |
[RST 138/2021] |
E57822801 |
800,00 |
[RST 137/2021] |
B16557134 |
800,00 |
[RST 136/2021] |
B57937179 |
800,00 |
[RST 135/2021] |
E16593568 |
800,00 |
[RST 134/2021] |
B16634198 |
678,00 |
[RST 133/2021] |
18217150T |
799,00 |
[RST 132/2021] |
49729361A |
800,00 |
[RST 131/2021] |
X8929874D |
800,00 |
[RST 130/2021] |
X6431714V |
800,00 |
[RST 129/2021] |
46395510W |
800,00 |
[RST 127/2021] |
12743751A |
800,00 |
[RST 126/2021] |
42984989J |
800,00 |
[RST 125/2021] |
B57781932 |
800,00 |
[RST 124/2021] |
X5684531N |
800,00 |
[RST 122/2021] |
B57311318 |
800,00 |
[RST 121/2021] |
X2471018J |
800,00 |
[RST 120/2021] |
34066069X |
800,00 |
[RST 119/2021] |
43228284Z |
800,00 |
[RST 117/2021] |
X3348592E |
800,00 |
[RST 115/2021] |
Y0274451Y |
800,00 |
[RST 112/2021] |
B16632275 |
800,00 |
[RST 108/2021] |
E07695307 |
800,00 |
[RST 107/2021] |
B07884836 |
1600,00 |
[RST 106/2021] |
43117313H |
800,00 |
[RST 105/2021] |
B57898785 |
800,00 |
[RST 103/2021] |
B57841827 |
800,00 |
[RST 96/2021] |
43092038C |
800,00 |
[RST 93/2021] |
B16652331 |
800,00 |
[RST 91/2021] |
B57247298 |
799,00 |
[RST 89/2021] |
B57059347 |
800,00 |
[RST 87/2021] |
B57327280 |
800,00 |
[RST 84/2021] |
43152666C |
786,00 |
[RST 82/2021] |
B07594815 |
800,00 |
[RST 81/2021] |
42963999E |
800,00 |
[RST 79/2021] |
B16618613 |
800,00 |
[RST 77/2021] |
B57614133 |
800,00 |
[RST 76/2021] |
B16626616 |
800,00 |
[RST 74/2021] |
B57608267 |
800,00 |
[RST 73/2021] |
Y8039887K |
800,00 |
[RST 72/2021] |
B07530785 |
800,00 |
[RST 71/2021] |
B57447872 |
800,00 |
[RST 69/2021] |
X5475066P |
800,00 |
[RST 68/2021] |
43102926Y |
800,00 |
[RST 67/2021] |
X3736362N |
799,00 |
[RST 65/2021] |
B16573669 |
800,00 |
[RST 63/2021] |
B57341901 |
1600,00 |
[RST 62/2021] |
03415823R |
799,00 |
[RST 61/2021] |
B57951378 |
800,00 |
[RST 59/2021] |
44327847Q |
800,00 |
[RST 55/2021] |
32655396L |
450,00 |
[RST 50/2021] |
B57924581 |
800,00 |
[RST 49/2021] |
B07965031 |
800,00 |
[RST 48/2021] |
B57416992 |
800,00 |
[RST 44/2021] |
B57047649 |
595,00 |
[RST 43/2021] |
B57199101 |
800,00 |
[RST 42/2021] |
43071902D |
800,00 |
[RST 40/2021] |
41741151S |
790,00 |
[RST 35/2021] |
41349815R |
800,00 |
[RST 34/2021] |
E57464422 |
800,00 |
[RST 32/2021] |
B16668345 |
800,00 |
[RST 30/2021] |
E16615981 |
800,00 |
[RST 28/2021] |
B57915852 |
800,00 |
[RST 27/2021] |
Y4737611Q |
560,00 |
[RST 25/2021] |
B57653453 |
800,00 |
[RST 24/2021] |
B57890840 |
800,00 |
[RST 23/2021] |
B57459349 |
800,00 |
[RST 12/2021] |
41585871P |
800,00 |
[RST 8/2021] |
01875568X |
800,00 |