Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE MODEL ECONÒMIC, TURISME I TREBALL

Núm. 1265
Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball per la qual es concedeixen ajuts per la compra i/o instal·lació de sistemes de ventilació i purificació d’aire per reduir els contagis per la COVID-19 s’autoritzen i disposen les despeses, es reconeixen les obligacions i se’n proposen els pagaments

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. Per Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball de 16 de desembre de 2020, s'ha aprovat la convocatòria extraordinària d'ajuts  per la compra i/o instal·lació de sistemes de ventilació i purificació d'aire per reduir els contagis per la COVID-19 ( BOIB núm. 210 de 17 de desembre).

2. Dins el termini establert a resolució esmentada al paràgraf 1, han tingut entrada a la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular de forma telemàtica  la sol·licitud i la documentació prevista en la convocatòria per part dels titulars de petites empreses del sector de la restauració a què fa referència l'annex 1.

3. En les sol·licituds a què es fa referència a l'annex 1 s'ha emès informe de validació automàtica per part del sistema Helium o informe favorable de la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular, òrgan instructor del procediment. Mitjançant validació automàtica o, en el seu cas, informe favorable s'ha comprovat que les sol·licituds que consten a l'annex 1:

- Han declarat responsablement que compleixen amb els requisits establerts en el punt 2 de la convocatòria per ser beneficiaris dels ajuts.

- Han realitzat les declaracions responsables establertes en el punt 5.3 de la convocatòria.

- Han declarat responsablement que  es troben al corrent de pagament amb l'Agència Tributària Estatal, l'Agència Tributària de les Illes Balears, i al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social.

- Han presentat  la documentació necessària prevista en el punt 6 de la convocatòria.

4. D'acord amb el punt 7 de la resolució de la convocatòria, el procediment de concessió d'ajudes s'efectuarà per un procediment que no és de concurs, atès que no és necessària la comparació i la prelació en un únic procediment de totes les sol·licituds entre sí, en virtut de la urgència, derivada de la crisi sanitària causada per la pandèmia de la COVID-19, i del que disposa l'article 17.2 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre. Les sol·licituds s'han de resoldre per rigorós ordre d'entrada de dia i hora dels expedients complets, sobre la base dels requisits establerts en aquesta resolució sempre que hi hagi crèdit suficient.

5. D'acord al punt 8 de la convocatòria l'import de l'ajut serà del 100% de la inversió realitzada, amb un màxim de 800 euros per centre de treball, amb un màxim de 4 centres de treball. La inversió ha de ser d'un import mínim de 450 € per centre de treball, d'acord amb el que estableix el punt 4 d'aquesta convocatòria.

6. Hi ha crèdit adequat i suficient per fer efectiva aquesta subvenció a la partida pressupostària 12801/G/413G01/77000/00 del pressupost de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2021.

Fonaments de dret

1. El Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre).

2. La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18 de novembre).

3. Llei 2/2020, de 15 d'octubre, de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19( BOIB núm.180, de 20 d'octubre).

4. Llei 1/2019 de, 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, (BOIB núm. 15 de 2 de febrer de 2019).

5. Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

6. El Decret 75/2004, de 27 d'agost, pel qual es despleguen determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 122, de 31 de setembre).

7. El Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 106, de 2 d'agost).

8. L'Ordre del conseller de Turisme de dia 20 de juny de 2005, per la qual s'estableixen les bases reguladores en matèria de turisme ( BOIB núm. 96, de 25 de juny de 2005).

Per tot l'exposat anteriorment dict la següent,

Resolució

1. Concedir un ajut per a la compra i/o instal·lació de sistemes de ventilació i purificació d'aire per reduir els contagis per la COVID-19 a les empreses que figuren a l'annex 1, per una despesa global de  165.310,00 euros a favor de les entitats que hi figuren a l'annex 1, per l'import individual indicat.

2. Autoritzar i disposar una despesa global de  165.310,00 euros a favor de les entitats que hi figuren a l'annex 1, amb càrrec de la partida pressupostària 12801/G/413G01/77000/00 dels pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2021, per l'import individual indicat.

3. Reconèixer l'obligació i proposar el pagament per una despesa global de  165.310,00 euros a favor de les entitats que hi figuren a l'annex 1, amb càrrec a la partida pressupostària 12801/G/413G01/77000/00 del pressupost de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per l'any 2021, per l'import individual indicat.

4. D'acord amb el que disposa l'article 29 de la Llei 2/2020, de 15 d'octubre, de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19, s'admet per a la justificació de despeses inferiors a tres mil euros, una declaració formal de la persona física o de l'entitat beneficiària, sens perjudici de les actuacions posteriors de comprovació i control.

5. Comunicar als beneficiaris que els ajuts que estableix aquesta resolució es troben sotmeses al Règim del Marc Nacional Temporal, d'acord al punt 10 de la Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball de dia 16 de desembre de 2020 per la qual s'aprova mitjançant el procediment anticipat de despesa la convocatòria extraordinària d'ajuts per a la compra i/o instal·lació de sistemes de ventilació i purificació d'aire per reduir els contagis per la COVID-19.

6. Els beneficiaris  queden obligats al compliment de les obligacions establertes en el punt  9 de la Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball de dia 16 de desembre de 2020 per la qual s'aprova mitjançant el procediment anticipat de despesa la convocatòria extraordinària d'ajuts per a la compra i/o instal·lació de sistemes de ventilació i purificació d'aire per reduir els contagis per la COVID-19.

7. Els beneficiaris hauran de tenir a disposició d'eventuals actuacions de control la següent documentació:

- Informe de vida laboral del codi de compte de cotització, a la data de la publicació d'aquesta resolució.

- Factura, on han de constar les dades següents: Núm. de factura, data, concepte, import elegible, taxes, import total, emissor i destinatari de la factura.

- Document bancari oficial que acrediti la transferència o el pagament domiciliat, en què figurin la data del pagament, l'import pagat, el concepte del pagament de tal manera que s'identifiqui aquest amb la factura, i el número de factura abonada, així com les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l'emissor de la factura respectivament.

-Certificats d'estar el corrent amb les agències tributàries estatal i autonòmica i amb la seguretat social a la data de la publicació d'aquesta resolució.

8. Comunicar a les empreses beneficiàries que queden obligades al compliment de les obligacions establertes en el punt 12 de la Resolució, així en cas de no haver realitzat la inversió en sistemes de ventilació i purificació d'aire a la data de la sol·licitud, el sol·licitant s'haurà de comprometre a  realitzar una inversió de al manco 450 € en sistemes de ventilació i purificació d'aire destinats a obtenir un cabal de ventilació de 12,5 l/s i persona, i en un mesurador de CO2 dins la declaració responsable inclosa amb la sol·licitud telemàtica i a més haurà d'aportar fins dia 1 de setembre de 2021 una declaració responsable d'haver realitzat una inversió de al manco 450 € en sistemes de ventilació i purificació d'aire, i en un mesurador de CO2.

En cas de no haver realitzat una inversió en sistemes de ventilació i purificació d'aire  i en un mesurador de CO2 de al manco l'import de l'ajuda concedida, el beneficiari de l'ajuda haurà de presentar fins dia 1 de setembre de 2021 una sol·licitud de reintegrament voluntari de l'ajuda, per la totalitat o la part no invertida, i es procedirà a tramitar el corresponent expedient de reintegrament.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat la Resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

 

Palma, 8 de febrer de 2021

El director general de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular Manuel Porras Romero (Per delegació, Resolució de 8 de juliol de 2019. BOIB núm. 97/2019)

 

 

ANNEX 1

Beneficiaris dels ajuts per la compra i/o instal·lació de sistemes de ventilació i purificació d'aire per reduir els contagis per la COVID-19.

Núm. expedient

NIF del beneficiari

Import de l'ajuda

[RST 796/2021]

B16616740

1600,00

[RST 795/2021]

B57955858

1600,00

[RST 671/2021]

E16509929

800,00

[RST 654/2021]

B16606311

800,00

[RST 649/2021]

B57461337

800,00

[RST 642/2021]

E57939274

800,00

[RST 640/2021]

E01918929

800,00

[RST 634/2021]

X2529268G

800,00

[RST 632/2021]

B57496804

1600,00

[RST 630/2021]

E57957391

800,00

[RST 626/2021]

B57968794

750,00

[RST 623/2021]

E57935983

799,00

[RST 620/2021]

E16651044

800,00

[RST 618/2021]

B16613762

800,00

[RST 615/2021]

B16574055

800,00

[RST 614/2021]

52522678Q

800,00

[RST 604/2021]

E57949588

800,00

[RST 602/2021]

E57955585

800,00

[RST 600/2021]

B16604415

800,00

[RST 576/2021]

E57312084

800,00

[RST 573/2021]

E57475618

800,00

[RST 570/2021]

A07402068

1600,00

[RST 565/2021]

B01887892

800,00

[RST 563/2021]

43051299Z

800,00

[RST 550/2021]

44329311P

798,00

[RST 535/2021]

B16512899

1598,00

[RST 534/2021]

X3518938F

1600,00

[RST 531/2021]

X2102815V

800,00

[RST 524/2021]

43234988W

799,00

[RST 522/2021]

43077441M

648,00

[RST 521/2021]

Y0675976C

800,00

[RST 520/2021]

B16535296

800,00

[RST 510/2021]

B57783458

800,00

[RST 503/2021]

42965957W

800,00

[RST 494/2021]

E57973299

800,00

[RST 484/2021]

43058615Q

800,00

[RST 478/2021]

41535671V

800,00

[RST 474/2021]

43051453F

800,00

[RST 473/2021]

B57881187

800,00

[RST 471/2021]

37334792L

800,00

[RST 470/2021]

43047766T

800,00

[RST 465/2021]

41522122S

1600,00

[RST 461/2021]

B57894008

800,00

[RST 459/2021]

b16612418

800,00

[RST 444/2021]

29741520J

800,00

[RST 439/2021]

B16595555

3200,00

[RST 430/2021]

B57891590

800,00

[RST 423/2021]

49920470M

536,00

[RST 421/2021]

B07586209

800,00

[RST 414/2021]

B16525362

800,00

[RST 409/2021]

09203529X

500,00

[RST 404/2021]

B07942576

450,00

[RST 403/2021]

E57902470

800,00

[RST 398/2021]

B57913584

800,00

[RST 393/2021]

B16535254

800,00

[RST 391/2021]

B57266694

500,00

[RST 387/2021]

B57897035

800,00

[RST 386/2021]

B16646168

800,00

[RST 378/2021]

X3746055E

800,00

[RST 373/2021]

49774334B

800,00

[RST 369/2021]

05227756V

800,00

[RST 362/2021]

B16586349

773,00

[RST 357/2021]

E01647114

800,00

[RST 354/2021]

41712489B

800,00

[RST 353/2021]

X2588447G

800,00

[RST 349/2021]

B07706435

800,00

[RST 345/2021]

B57784662

800,00

[RST 342/2021]

E16650673

800,00

[RST 340/2021]

43178103L

800,00

[RST 331/2021]

J01680446

740,00

[RST 317/2021]

X5537932S

800,00

[RST 314/2021]

B57763252

800,00

[RST 306/2021]

B57440182

800,00

[RST 305/2021]

X6539824G

800,00

[RST 295/2021]

43032514C

800,00

[RST 290/2021]

78219251T

800,00

[RST 280/2021]

52318199F

800,00

[RST 277/2021]

41536548C

800,00

[RST 272/2021]

B57973794

3200,00

[RST 271/2021]

B57914178

800,00

[RST 269/2021]

E57632143

800,00

[RST 268/2021]

B16542763

800,00

[RST 262/2021]

B57955734

800,00

[RST 261/2021]

43462420X

800,00

[RST 260/2021]

E16629180

800,00

[RST 258/2021]

B16663650

800,00

[RST 256/2021]

43032380R

800,00

[RST 255/2021]

B16617433

800,00

[RST 253/2021]

A07043649

800,00

[RST 251/2021]

B16524977

800,00

[RST 246/2021]

E07464233

800,00

[RST 237/2021]

05140898F

800,00

[RST 235/2021]

46390728G

800,00

[RST 234/2021]

78191777B

800,00

[RST 233/2021]

B57074114

800,00

[RST 231/2021]

B57849598

800,00

[RST 230/2021]

Y2133022Q

800,00

[RST 229/2021]

X7931853G

800,00

[RST 226/2021]

05120362X

800,00

[RST 225/2021]

37277262N

800,00

[RST 224/2021]

78194274R

500,00

[RST 222/2021]

X5592544W

800,00

[RST 220/2021]

41515706Q

800,00

[RST 218/2021]

B16621617

800,00

[RST 217/2021]

B07563059

800,00

[RST 210/2021]

B16658502

450,00

[RST 201/2021]

X3497192L

800,00

[RST 195/2021]

13078601L

800,00

[RST 194/2021]

E57096554

700,00

[RST 191/2021]

18223168S

773,00

[RST 188/2021]

41734580E

800,00

[RST 187/2021]

X0635637D

800,00

[RST 185/2021]

E16605149

590,00

[RST 184/2021]

18235617K

800,00

[RST 182/2021]

B07926868

800,00

[RST 180/2021]

41510715Q

1600,00

[RST 174/2021]

E07914492

799,00

[RST 167/2021]

E57328288

800,00

[RST 166/2021]

13068725X

800,00

[RST 161/2021]

E57908246

653,00

[RST 158/2021]

E01839810

450,00

[RST 156/2021]

B57824252

450,00

[RST 154/2021]

43234988W

799,00

[RST 152/2021]

43003508V

800,00

[RST 144/2021]

34065973Y

800,00

[RST 141/2021]

X3299987Q

800,00

[RST 140/2021]

X3793264N

800,00

[RST 139/2021]

B02827236

800,00

[RST 138/2021]

E57822801

800,00

[RST 137/2021]

B16557134

800,00

[RST 136/2021]

B57937179

800,00

[RST 135/2021]

E16593568

800,00

[RST 134/2021]

B16634198

678,00

[RST 133/2021]

18217150T

799,00

[RST 132/2021]

49729361A

800,00

[RST 131/2021]

X8929874D

800,00

[RST 130/2021]

X6431714V

800,00

[RST 129/2021]

46395510W

800,00

[RST 127/2021]

12743751A

800,00

[RST 126/2021]

42984989J

800,00

[RST 125/2021]

B57781932

800,00

[RST 124/2021]

X5684531N

800,00

[RST 122/2021]

B57311318

800,00

[RST 121/2021]

X2471018J

800,00

[RST 120/2021]

34066069X

800,00

[RST 119/2021]

43228284Z

800,00

[RST 117/2021]

X3348592E

800,00

[RST 115/2021]

Y0274451Y

800,00

[RST 112/2021]

B16632275

800,00

[RST 108/2021]

E07695307

800,00

[RST 107/2021]

B07884836

1600,00

[RST 106/2021]

43117313H

800,00

[RST 105/2021]

B57898785

800,00

[RST 103/2021]

B57841827

800,00

[RST 96/2021]

43092038C

800,00

[RST 93/2021]

B16652331

800,00

[RST 91/2021]

B57247298

799,00

[RST 89/2021]

B57059347

800,00

[RST 87/2021]

B57327280

800,00

[RST 84/2021]

43152666C

786,00

[RST 82/2021]

B07594815

800,00

[RST 81/2021]

42963999E

800,00

[RST 79/2021]

B16618613

800,00

[RST 77/2021]

B57614133

800,00

[RST 76/2021]

B16626616

800,00

[RST 74/2021]

B57608267

800,00

[RST 73/2021]

Y8039887K

800,00

[RST 72/2021]

B07530785

800,00

[RST 71/2021]

B57447872

800,00

[RST 69/2021]

X5475066P

800,00

[RST 68/2021]

43102926Y

800,00

[RST 67/2021]

X3736362N

799,00

[RST 65/2021]

B16573669

800,00

[RST 63/2021]

B57341901

1600,00

[RST 62/2021]

03415823R

799,00

[RST 61/2021]

B57951378

800,00

[RST 59/2021]

44327847Q

800,00

[RST 55/2021]

32655396L

450,00

[RST 50/2021]

B57924581

800,00

[RST 49/2021]

B07965031

800,00

[RST 48/2021]

B57416992

800,00

[RST 44/2021]

B57047649

595,00

[RST 43/2021]

B57199101

800,00

[RST 42/2021]

43071902D

800,00

[RST 40/2021]

41741151S

790,00

[RST 35/2021]

41349815R

800,00

[RST 34/2021]

E57464422

800,00

[RST 32/2021]

B16668345

800,00

[RST 30/2021]

E16615981

800,00

[RST 28/2021]

B57915852

800,00

[RST 27/2021]

Y4737611Q

560,00

[RST 25/2021]

B57653453

800,00

[RST 24/2021]

B57890840

800,00

[RST 23/2021]

B57459349

800,00

[RST 12/2021]

41585871P

800,00

[RST 8/2021]

01875568X

800,00