Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

FONS DE GARANTIA AGRÀRIA I PESQUERA DE LES ILLES BALEARS (FOGAIBA)

Núm. 1215
Resolució de la presidenta del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) per la qual es modifica la Resolució de la presidenta del FOGAIBA de 18 de desembre de 2020, per la qual s’aprova la convocatòria de les ajudes de minimis per al foment de la intercooperació i la concentració de les cooperatives de l’any 2020

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En data 24 de desembre del 2020 es va publicar al BOIB núm. 213 la Resolució de la presidenta del FOGAIBA per la qual s'aprova la convocatòria de les ajudes de minimis per al foment de la intercooperació i la concentració de les cooperatives de l'any 2020.

Un cop publicada la Resolució, s'ha detectat, en primer lloc, que hi falta la distribució del pressupost en el supòsit de falta de dotació en una línia de les actuacions i, en segon lloc, s'ha observat falta de claredat en alguns punts. Per aquests motius, es considera apropiat modificar-la i també ampliar el període de presentació de sol·licituds, a fi de facilitar la presentació o modificació de les sol·licituds.

Per tot això, en virtut del que estableix l'article 6.1.g del Decret 64/2005, de 10 de juny, de creació del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears, i a proposta del director gerent del FOGAIBA, dicto la següent

RESOLUCIÓ

Primer

Modificar la Resolució de la presidenta del FOGAIBA per la qual s'aprova la convocatòria de les ajudes de minimis per al foment de la intercooperació i la concentració de les cooperatives de l'any 2020, en el sentit següent:

1. Els punts 2, 3 i 4 de l'apartat segon queden redactats de la manera següent:

“2. L'import d'aquesta convocatòria es distribueix en:

- 50.000,00 € per a beneficiaris del Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013.

- 50.000,00 € per a beneficiaris del Reglament (UE) núm. 1408/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013.

3. Si no es presenten sol·licituds o les sol·licituds presentades no poden cobrir la dotació d'algunes de les actuacions que defineix el punt anterior, el pressupost restant incrementarà l'altra actuació si és deficitària.

4. El crèdit que es destina a aquesta convocatòria es pot incrementar amb càrrec als pressupostos del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears.”

2. El punt 1.1 de l'apartat quart queda redactat de la manera següent:

“1.1. La concentració de l'oferta cooperativa per afavorir i consolidar processos d'integració de cooperatives agràries, d'acord amb els models següents:

- Creació i/o consolidació de cooperatives de segon grau o grups cooperatius mitjançant la integració d'altres cooperatives o SAT en funcionament.

- Fusió de cooperatives en funcionament mitjançant l'absorció d'una o d'algunes o la creació, per fusió, d'una de nova.

En tot cas, el procés d'integració ha d'haver començat, com a mínim, a l'acabament del termini de presentació de les sol·licituds i ha d'haver acabat abans de fer el pagament establert.

A aquest efecte, es considera que s'ha començat el procés:

- En el cas de creació de cooperatives de segon grau i ulterior: quan l'assemblea constituent hagi adoptat l'acord pertinent en els termes que preveu la Llei 1/2003, de 20 de març, de cooperatives de les Illes Balears.

- En el cas d'integració: quan els consells rectors de cadascuna de les cooperatives que hi participen hagin adoptat la decisió d'iniciar el procés d'integració.

- En el cas de fusió: quan els consells rectors de cadascuna de les cooperatives que s'han de fusionar hagin adoptat la decisió d'iniciar el procés de fusió.

Es considera que s'ha finalitzat el procés:

- En el cas de fusió: quan estiguin inscrites correctament en el Registre de cooperatives de les Illes Balears.

- En el cas d'integració: quan la cooperativa en què s'ha de fer la integració accepti l'alta com a sòcia de la cooperativa integrada i es produeixi la integració dels socis en el llibre corresponent.

- En el cas de creació de cooperativa de segon grau i ulterior: quan estiguin correctament inscrites en el Registre de cooperatives de les Illes Balears.

Els conceptes subvencionables són les despeses que deriven d'aquesta activitat:

a. Despeses relatives als treballs preparatoris per constituir l'entitat, així com les relatives a l'elaboració de l'escriptura de constitució i dels estatuts.

b. Despeses de personal administratiu, honoraris per serveis i assessorament tècnic.

c. Despeses corresponents al material d'oficina, inclosos ordinadors, programes informàtics i recursos telemàtics.

d. Despeses generals i despeses legals i administratives.

e. Despeses d'implantacions i certificacions de sistemes de qualitat (ISO).”

3. Els punts 2, 3 i 4 de l'apartat cinquè queden redactats de la manera següent:

“2. Per a les actuacions del punt 1.3 de l'apartat quart, la quantia de les ajudes és del 90 % de la despesa aprovada, amb un límit de 3.750,00 € per beneficiari.

3. De conformitat amb el que estableix el punt 2 de l'article tercer del Reglament (CE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis, la quantia total d'ajudes de minimis no pot excedir de 200.000,00 € per beneficiari en un període de tres exercicis fiscals.

4. No obstant el que preveu l'apartat anterior, en cas que l'entitat beneficiària operi en el sector de la producció primària de productes agrícoles i de conformitat amb el que estableix el punt 2 de l'article tercer del Reglament (UE) núm. 1408/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis en el sector agrícola, la quantia total d'ajudes de minimis no pot excedir els 15.000,00 € per beneficiari en un període de tres exercicis fiscals.”

4. El punt 1 de l'apartat sisè queda redactat de la manera següent:

“1. El termini de presentació de sol·licituds va des de la publicació d'aquesta resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears fins al 30 d'abril del 2021.”

5. El punt 2.h de l'apartat sisè queda redactat de la manera següent:

“h. Per a les actuacions 1.1 i 1.2:

 - Projecte de desenvolupament o pla d'empresa de les actuacions que s'han de dur a terme, en què es demostri la viabilitat econòmica de les actuacions proposades.

 - Documentació que acrediti l'import de la facturació total del darrer exercici fiscal tancat a la data de la sol·licitud.”

6. El punt 1 de l'apartat desè queda redactat de la manera següent:

“1. El termini per justificar l'execució de l'actuació i les despeses objecte de subvenció acaba el 31 de gener del 2022 i són elegibles les despeses efectuades i pagades des de la data de presentació de la sol·licitud fins al 31 de desembre del 2021, amb l'excepció de les retencions de l'IRPF del darrer trimestre de l'any 2021 i les despeses de la seguretat social del darrer mes del 2021 que es podran pagar fins al 31 de gener del 2022.”

7. El punt 3 de l'apartat desè queda redactat de la manera següent:

“3. Durant el termini de justificació establert, les persones beneficiàries han de presentar la sol·licitud de pagament, que ha d'incloure el compte justificatiu corresponent, el qual s'ha d'ajustar al model de l'annex 2, que figura al web del FOGAIBA, dirigida al FOGAIBA. Cal subministrar totes i cadascuna de les dades que s'indiquen a l'annex esmentat, així com assumir els compromisos, atorgar les autoritzacions i fer les declaracions que conté aquest annex.

Aquestes sol·licituds han d'incloure la documentació següent:

a. Memòria de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts.

b. Documentació justificativa de les despeses efectuades. La justificació de la despesa s'entén que s'ha efectuat, segons el cas, mitjançant la presentació de:

 

- Factures que reuneixin els requisits i les formalitats que preveu el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre (BOE núm. 289, d'1 de desembre de 2012), i justificants de pagament.

- Certificat de la cooperativa acreditatiu de la subscripció i el desembossament d'aportacions dineràries al capital social i quotes d'ingrés i de la comptabilització en els termes que preveu el punt 1.2 de l'apartat quart, juntament amb el document bancari acreditatiu del pagament.

- Nòmines dels treballadors i justificants de pagament dels sous.

- Documents RLC (rebut de liquidació de cotitzacions, antic TC1) i RNT (relació nominal de treballadors, antic TC2), juntament amb una llista en què figurin de manera detallada, per mes i treballador, els imports corresponents al total meritat a la nòmina, i justificants de pagament.

- Document IRPF i justificant de pagament.

Es poden considerar justificants de pagament els documents següents:

1r. Extracte bancari en el qual quedi identificat el pagament realitzat mitjançant la indicació del concepte, l'import i la identificació del pagador i del destinatari.

2n. Factura que incorpori l'acreditació del cobrament per part del seu emissor o la persona responsable de l'empresa amb capacitat de cobrament. A aquest efecte, han de quedar consignades a la factura la data de cobrament, la identificació amb indicació del nom, el NIF i la signatura de la persona declarant del cobrament de la factura, i el segell de l'empresa. Aquest darrer és facultatiu en cas que l'emissor sigui una persona física.

3r. Comprovant de transferència bancària en el qual quedi identificat el pagament realitzat, mitjançant la indicació de l'import i la identificació del pagador i del destinatari.

4t. Qualsevol altre document de valor probatori equivalent, vàlid en dret, mitjançant el qual s'acrediti la realització efectiva del pagament.

Aquesta documentació queda a disposició de l'Agència Tributària i de la Conselleria d'Hisenda i Administracions Públiques per dur a terme qualsevol control que es consideri oportú efectuar.

No s'admeten pagaments en efectiu iguals o superiors a 2.500,00 € en els termes que preveu l'article 7 de la Llei 7/2012, de 29 d'octubre, de modificació de la normativa tributària i pressupostària i d'adequació a la normativa financera per a la intensificació de les actuacions i la lluita contra el frau.

c. Si escau, la documentació que s'indica al punt 1.1 de l'apartat quart per tal de demostrar que s'ha finalitzat el procés.

d. Si escau, la indicació dels criteris de repartiment dels costos generals o indirectes, incorporats a la relació de justificants de despeses (annex 3).

e. Si escau, els tres pressupostos que, en aplicació de l'article 31.3 de la Llei general de subvencions, hagi sol·licitat la persona beneficiària, així com també la memòria justificativa de l'elecció.

f. Declaració expressa, si escau, d'altres ajudes rebudes per a la mateixa finalitat i aportació de la documentació justificativa de les ajudes rebudes per tal de comprovar els límits que preveu l'apartat onzè d'aquesta convocatòria.

g. Si escau, l'acord de l'assemblea per ratificar la decisió de l'òrgan de direcció, en els termes que preveu el punt 1.b de l'apartat tercer d'aquesta convocatòria.

h. Relació de justificants imputats, d'acord amb el model de l'annex 3 que figura a la pàgina web del FOGAIBA.”

8. El punt 4 de l'apartat desè queda redactat de la manera següent:

“4. En cas que la persona interessada no autoritzi expressament el FOGAIBA o la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació per obtenir els certificats en què consti que està al corrent de les obligacions tributàries, estatals i autonòmiques, cal que aporti els certificats corresponents.”

Segon

Aquesta resolució s'ha de comunicar a la Base de Dades Nacional de Subvencions i publicar al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Palma, 5 de febrer de 2021

 

La presidenta del FOGAIBA

María Asunción Jacoba Pía de la Concha García-Mauriño