Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'AFERS SOCIALS I ESPORTS

Núm. 1206
Acord del Patronat de la Fundació per a l’Esport Balear pel qual s’aproven la convocatòria i les bases per a la selecció d’un/a coordinador/a de tecnificació esportiva de la Fundació per a l’Esport Balear i la creació d’una borsa de treball per a substitucions

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. El 21 de febrer de 2013, es va signar l'acord entre la Fundació per a l'Esport Balear i el Comitè d'Empresa, relatiu a la RLT del personal laboral al servei de la Fundació per a l'Esport Balear.

2. En sessió de Patronat, de 25 de febrer de 2013, es va aprovar per unanimitat dels patrons assistents, l'acord subscrit, el 21 de febrer de 2013, entre la Fundació per a l'Esport Balear i el Comitè d'Empresa, relatiu a la RLT del personal laboral al servei de la Fundació.

3. L'11 d'abril de 2019, en sessió de Patronat, s'aprova una proposta de modificació de la RLT de la Fundació sobre l'augment retributiu de determinats llocs de treball i amortització i creació d'algunes places, entre elles la de coordinador/a de tecnificació esportiva.

4. En data 13 de novembre de 2020, en sessió de Patronat, s'aproven la convocatòria i les bases per a la selecció d'un/a coordinador/a de tecnificació esportiva de la Fundació per a l'Esport Balear.

5. El 16 de desembre de 2020, la Direcció general de Pressuposts informa favorablement sobre la contractació d'un/a coordinador/a de tecnificació esportiva.

6. En data 19 de gener de 2021, la Direcció general de Funció Pública i Administracions Públiques emet informe favorable per a la contractació d'un coordinador/a de tecnificació esportiva mitjançant contracte d'interinitat en lloc vacant i la creació de la borsa de treball per substitucions.

Acord

Publicar aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, atesos els informes favorables emesos per la Direcció General de Pressuposts i la Direcció General de Funció Pública i Administracions Públiques.

Interposició de recursos

L'ordre jurisdiccional social és el competent per resoldre les controvèrsies derivades d'aquestes bases, d'acord amb la Llei 36/2011, de 10 d'octubre, reguladora de la jurisdicció social, sense que s'hi pugui interposar cap recurs en via administrativa ni cap reclamació prèvia a la via judicial social.

 

Palma, 3 de febrer de 2021

La presidenta del Patronat de la Fundació per a l'Esport Balear Fina Santiago Rodríguez

 

ANNEX 1 Bases de la convocatòria del procés de selecció per cobrir un lloc de treball de coordinador o coordinadora de tecnificació esportiva de la Fundació per a l'Esport Balear i creació d'una borsa de treball per a substitucions

1. Objecte

L'objecte d'aquesta convocatòria és la contractació amb caràcter temporal d'un coordinador o d'una coordinadora de tecnificació esportiva de la Fundació per a l'Esport Balear (Fundació d'ara endavant) i crear una borsa de treball per a substitucions.

2. Forma de selecció

La selecció s'ha de fer mitjançant el procediment de concurs de mèrits, de conformitat amb el barem (annex 2).

3. Requisits i condicions de les persones aspirants

Per a l'admissió a aquestes proves selectives, les persones aspirants hauran de complir, en la data d'acabament del termini per presentar les sol·licituds i durant tot el procés selectiu, els requisits següents:

a) Tenir nacionalitat espanyola o la d'un estat de la Unió Europea, o ser nacional d'altres estats amb les condicions que estableix l'article 57 de la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut bàsic de l'empleat públic.

b) Tenir 16 anys complits i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa.

c) Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions corresponents al lloc de treball de Coordinador o Coordinadora de Tecnificació Esportiva.

d) No haver estat separades, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap administració pública, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni estar inhabilitades de manera absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a exercir funcions similars a les de la categoria corresponent. En cas de persones nacionals d'un altre estat, no haver estat inhabilitades o en situació equivalent ni haver estat sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública.

e) Disposar de la llicenciatura en Educació Física o el grau en ciències de l'Activitat Física i de l'Esport.

f) Estar en possessió del coneixement de la llengua catalana (nivell B2), de conformitat amb el que disposa l'article 4 del Decret 11/2017, de 24 de març, d'exigència de la llengua catalana en procediments selectius d'accés a la funció pública i per ocupar llocs de treball de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

4. Funcions del lloc de treball de coordinador o coordinadora de tecnificació esportiva

La persona que ocupi el lloc de coordinador o coordinadora de tecnificació esportiva ha de ser l'encarregada de la direcció general de les activitats i del personal tècnic dels programes del Centre de Tecnificació Esportiva de les Illes Balears (CTEIB d'ara endavant).

Funcions pròpies:

  • Dirigir, organitzar i coordinar les activitats i el personal tècnic del CTEIB, aplicant els coneixements i els mètodes propis de les ciències de l'activitat física i de l'esport.

  • Planificar, supervisar i avaluar, conjuntament amb els directors tècnics i directores tècniques, els programes de tecnificació esportiva de la Fundació.

  • Velar pel compliment de les finalitats de la Fundació en matèria de tecnificació esportiva.

  • Treballar conjuntament amb les altres àrees de la Fundació com: IES CTEIB, centre mèdic, residència d'esportistes Reina Sofia, formació, promoció i patrocini, entre d'altres.

  • Establir criteris comuns d'organització i funcionament dels programes del CTEIB.

  • Coordinar i supervisar el procés de selecció dels esportistes del CTEIB.

  • Supervisar, conjuntament amb l'àrea financera, els pressuposts dels programes del CTEIB.

  • Elaborar informes tècnics a petició de la gerència o de la direcció adjunta de la Fundació en matèria de tecnificació esportiva.

  • Treballar conjuntament amb els directors tècnics i directores tècniques i les federacions esportives la detecció, selecció i seguiment dels esportistes i el bon desenvolupament dels corresponents programes de tecnificació.

  • Promoure acords de col·laboració amb altres entitats públiques o privades per a la millora del CTEIB.

  • Establir línies de feina conjunta amb la Direcció General d'Esports i el Consell Superior d'Esports en l'àmbit de l'alt rendiment i la tecnificació esportiva.

  • Crear vincles d'unió i suport amb altres centres d'alt rendiment o de tecnificació.

  • Encomanar els valors positius de l'esport i supervisar el compliment del codi ètic del CTEIB.

  • Desenvolupar qualsevol altra responsabilitat que sigui pròpia de la seva categoria, titulació, del seu lloc de treball, així com de les competències generals del seu àmbit professional i/o que li encomani la gerència o els caps immediatament superiors.

5. Sol·licituds i documentació

Les persones interessades en participar en aquest procés selectiu han de presentar una sol·licitud d'acord amb el formulari que s'adjunta a aquestes bases i que és a disposició de les persones interessades a la pàgina web de la Fundació per a l'Esport Balear (www.fundacioesportbalear.es).

A la sol·licitud s'ha d'adjuntar la documentació següent:

a) Una fotocòpia del document nacional d'identitat o, en el cas de no tenir la nacionalitat espanyola, una fotocòpia del document oficial acreditatiu de la nacionalitat.

b) Certificat negatiu del Registre central de delinqüents sexuals.

c) Diploma original o còpia compulsada, que acrediti estar en possessió d'alguna de les formacions que s'estableixen al punt 3.e) d'aquestes bases.

d) Certificat original o còpia compulsada, de nivell B2 de coneixements de llengua catalana.

e) Documentació acreditativa dels mèrits.

Les sol·licituds s'hauran de presentar en el Registre de la Fundació per a l'Esport Balear ubicat en el Centre de Tecnificació Esportiva de les Illes Balears, carrer del Gremi Forners, 4, polígon de Son Castelló (Palma), o en qualsevol dels registres que preveu l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Si la sol·licitud es lliura en un lloc diferent del registre de la Fundació per a l'Esport Balear, es recomana enviar per correu electrònic el full amb el segell d'entrada a la Fundació (info@fundacioesportbalear.es), fins a les 24 hores següents que acabi el termini hàbil.

El termini per presentar les sol·licituds és de 15 dies hàbils a comptar des del dia següent a la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Es considera que les persones que han presentat una sol·licitud per participar en aquesta selecció donen el consentiment perquè la Fundació tracti les seves dades personals als efectes que se'n derivin.

6. Llista de persones admeses i excloses

Una vegada s'acabi el termini de presentació de sol·licituds, s'ha de publicar a la pàgina web de la Fundació la relació provisional de persones admeses i excloses, amb indicació de les causes de l'exclusió. Les persones interessades disposen d'un termini de tres dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de les llistes, per esmenar els defectes o aportar els documents preceptius.

7. Comissió tècnica de valoració

La comissió tècnica de valoració està formada per les persones següents:

President o presidenta:

Titular: Jorge Grigelmo Miguel, responsable de promoció i patrocini, TIC i I+D

Suplent: Monserrat Cardona Capellà, delegada de la Fundació a Menorca

Secretari o secretària:

Titular: Miquel Àngel Campomar Cerdà, cap del Servei de Planificació i Formació Esportiva.

Suplent: Isabel Pons Llull, assessora jurídica de la Fundació

 

Vocal:

Titular: Marina Sánchez López, fisioterapeuta

Suplent: Carlos Lorenzo García Cerdà, psicòleg esportiu

A les reunions de la comissió tècnica pot assistir amb veu, però sense vot un membre del comitè d'empresa de la Fundació per a l'Esport Balear. A aquest efecte, s'han de comunicar al comitè d'empresa, amb una antelació suficient, les dates de les reunions.

Les funcions bàsiques de la comissió tècnica de valoració són les següents:

  • Comprovar que les persones aspirants compleixen els requisits establerts en aquesta convocatòria.

  • Valorar els mèrits al·legats i acreditats per les persones aspirants, de conformitat amb el barem (annex 2) establert a aquesta convocatòria.

  • Proposar la contractació de la persona seleccionada.

8. Valoració de mèrits

Els mèrits al·legats s'han de valorar d'acord amb el barem (annex 2).

Només es podran puntuar els mèrits que siguin degudament acreditats mitjançant la documentació aportada per les persones candidates (presentació de l'original o còpia compulsada).

No es valorarà cap mèrit professional si no s'especifica clarament el termini d'inici i de finalització.

No es valoraran els certificats acreditatius de formació que no indiquin les hores de durada de les accions formatives acreditades.

9. Publicació de les valoracions

Una vegada conclosa la valoració dels mèrits i l'entrevista, la comissió tècnica ha de fer pública, a la pàgina web de la Fundació per a l'Esport Balear una llista provisional de les puntuacions obtingudes per les persones aspirants.

Aquesta llista s'ha de publicar per ordre de major a menor puntuació total.

Les persones aspirants disposen d'un termini de tres dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació de la llista per al·legar les rectificacions pertinents sobre la valoració provisional.

Una  vegada  resoltes  les  al·legacions  s'ha  de publicar la llista definitiva de valoracions a  la pàgina web de la Fundació per a l'Esport Balear.

10. Borsa de treball

Ordre de prelació

L'ordre de prelació en la borsa de treball està determinat per la puntuació obtinguda pels aspirants de conformitat amb el barem establert a la convocatòria.

Funcionament de la borsa

Exclusions:

a) La no acceptació d'un contracte suposarà l'exclusió automàtica de la llista, tret que la renúncia estigui motivada per estar treballant en altra empresa o entitat, circumstància que el candidat haurà de justificar per escrit. En cas de renúncia motivada, el candidat haurà de manifestar per escrit la seva disponibilitat per tornar a ser cridat.

b) El candidat que hagi acceptat un contracte i no s'incorpori al lloc de feina serà exclòs de la borsa.

c) El personal que s'incorpori al treball i renunciï serà exclòs de la borsa.

d) Seran excloses de la borsa les sol·licituds que presenti falsedats en la documentació aportada o en les dades consignades.

e) Els candidats que no superin el termini de prova establert seran exclosos de la borsa.

f) Haver incorregut en faltes molt greus que hagin provocat l'acomiadament disciplinari.

 

​​​​​​​Crida i contractació

L'oferta de contractació a les persones de la borsa s'efectuarà seguint rigorosament l'ordre de puntuació.

El procediment de comunicació serà el següent:

1. Contacte telefònic amb un màxim de tres intents en horari de matí ( de 8 a 15 h)  o per correu electrònic. Quedarà constància a l'expedient de la data i hora de les cridades i els correus electrònics.

2. Dins el termini màxim d'un dia hàbil a comptar des de la comunicació, o dos dies si la crida es fa en divendres, la persona integrant de la borsa ha de manifestar el seu interès en el nomenament.

3. Els aspirants que hi renunciïn de forma expressa o tàcita quedaran exclosos de la llista, llevat que al·leguin, dins el termini establert, la concurrència d'alguna de les circumstàncies següents, que s'han de justificar dins els tres dies hàbils següents:

a) Estar en període d'embaràs , de maternitat, paternitat , adopció o acolliment permanent o preadoptiu.

b) Prestar serveis en un altre lloc , ja sigui en l'àmbit públic o privat o per haver rebut una oferta de contractació laboral o de nomenament de funcionari interí.

c) Patir malaltia o incapacitat temporal.

d) Estar, en el moment de la crida, exercint funcions sindicals.

 

ANNEX 2 BAREM DE MÈRITS

La puntuació màxima és de 100 punts.

1. Mèrits professionals (màxim 45 punts)

  • Per cada mes com a coordinador o responsable d'un centre d'alt rendiment o de tecnificació tutelat per una administració pública: 1 punt

  • Per cada mes com a director o directora d'un programa d'alt rendiment o de tecnificació tutelats per una administració pública (amb un màxim de 30 punts): 0,67 punts

  • Per cada mes amb relació laboral o funcionarial en treballs realitzats a l'Administració pública de la subescala, la classe o la categoria igual o semblant a la de la plaça convocada, enquadrada dins el mateix grup o subgrup de la categoria objecte de la convocatòria i sempre que siguin de naturalesa o de contingut tècnic anàlegs al de la plaça convocada (amb un màxim de 30 punts): 0,50 punts

  • Per cada mes com a personal tècnic a un programa d'alt rendiment o de tecnificació tutelat per una administració pública (amb un màxim de 20 punts): 0,50 punts

  • Per cada mes amb relació laboral en treballs realitzats a empresa privada i/o autònoms de la categoria igual o semblant a la de la plaça convocada, enquadrada dins el mateix grup de classificació professional i sempre que siguin de naturalesa o de contingut tècnic anàlegs al de la plaça convocada (amb un màxim de 20 punts): 0,34 punts

Les fraccions inferiors a un mes no computaran.

2. Mèrits acadèmics i formatius (màxim 45 punts)

2.1. Formació reglada (màxim 25 punts)

  • Per un màster universitari d'alt rendiment esportiu: 15 punts

  • Per un màster universitari de gestió esportiva: 10 punts

  • Per un grau o màster universitari relacionat amb la plaça convocada: 5 punts

  • Per un títol de tècnic esportiu superior o equivalent: 5 punts

2.2. Formació continua (màxim 17 punts)

  • Per cada 10 hores de formació relacionades amb la plaça convocada: 0,4 punts

Només s'han de sumar les activitats de formació que com a mínim siguin de 10 hores.

No es valoraran els certificats que no indiquin les hores de durada de l'acció formativa.

2.3. Coneixements de llengua catalana (màxim 3 punts)

  • Per estar en possessió del certificat C2 acreditatiu de coneixements de llengua catalana: 2 punts

  • Per estar en possessió del certificat C1 acreditatiu de coneixements de llengua catalana: 1,5 punts

  • Per estar en possessió del certificat LA acreditatiu de coneixements de llengua catalana: 1 punt

Només es valora el certificat del nivell més alt que s'acredita, a més del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació del qual s'ha d'acumular a la de l'altre certificat que s'acrediti.

3. Fase d'entrevista (màxim 10 punts)

El contingut de l'entrevista ha de versar sobre els mèrits al·legats pels candidats en la fase de concurs i la seva finalitat ha de ser valorar l'adequació de l'aspirant al lloc de feina. Ha de servir per valorar tots els mèrits aportats i fer una anàlisi conjunta del currículum de l'aspirant per tal de determinar la idoneïtat amb la plaça a proveir. De manera específica s'ha de comprovar el grau de competència professional dels aspirants.

La comissió tècnica d'avaluació pot valorar aquesta fase amb un màxim de 10 punts.