Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 1131
Acord del Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa d'aprovació de les bases i la convocatòria d’ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa, en sessió extraordinària i urgent de data 3 de febrer de 2021, va aprovar per unanimitat, l'acord següent:

"(...)

PROPOSTA D'ACORD:

PRIMER.- APROVAR les bases i la convocatòria d'ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en el sector restauració i altres, que obren a l'expedient 2021/00001458R, amb CSV 13525177050552505353 i l'extracte de la convocatòria amb el mateix CSV, de conformitat amb allò establert als articles 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i l'article 4.1 de la Resolució de 10 de desembre de 2015, de la Intervenció General de l'Administració de l'Estat, per la qual es regula el procés de registre i publicació de convocatòries de subvencions i ajudes en el Sistema Nacional de Publicitat de Subvencions (BOE 299, de 15 de desembre de 2015).

SEGON.- APROVAR la dotació econòmica de la convocatòria per un import total màxim de QUATRE MILIONS SET-CENTS SETANTA MIL EUROS (4.770.000,00 €), que aniran a càrrec de l'aplicació pressupostària 4220.47900 del vigent pressupost.

TERCER.- DELEGAR en la consellera executiva del Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal la concessió i abonament de les ajudes objecte d'aquesta convocatòria, del qual en donarà compte al Consell Executiu.

QUART.- PUBLICAR les bases al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i, posteriorment, remetre la convocatòria i l'extracte de la convocatòria a la Base de Dades Nacional de Subvencions que en donarà trasllat al Butlletí Oficial de les Illes Balears de l'extracte per a la seua publicació, tal com estableix la normativa vigent de subvencions. L'eficàcia de la convocatòria queda supeditada a la publicació de l'extracte en el BOIB.

(...)

Eivissa, 3 de febrer de 2021

La cap de secció d'Indústria del Departament d'Economia i Hisenda, i Desenvolupament Empresarial Olga Torres Ribas

 

Convocatòria extraordinària d'ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres

1.Objecte de la convocatòria

L'objecte d'aquesta convocatòria és concedir ajudes a persones físiques i jurídiques amb establiments oberts a l'illa d'Eivissa, que s'han vist afectats per les noves mesures de salut pública per contenir la Covid-19, adoptades per Acord del Consell de Govern d'11 de gener de 2021 pel qual s'estableix el nivell 4 d'alerta sanitària a Eivissa (BOIB núm. 5, de 12 de gener de 2021), tot mentre es mantenguin les restriccions encara que siguin diferents de les acordades en l'esmentat acord.

Les ajudes pretenen compensar els perjudicis provocats per les restriccions i proporcionar liquiditat per garantir la continuïtat de l'activitat econòmica, i es mantendran durant el termini màxim establert a la present convocatòria i sempre que estigui vigent algun tipus de restricció per causes sanitàries.

 

2. Persones beneficiàries

2.1. Poden ser persones beneficiàries de les subvencions:

a) Les persones físiques i jurídiques privades, les agrupacions de persones físiques o jurídiques privades i les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat que siguin titulars d'un negoci dels relacionats a l'apartat 2.3, que hagin estat afectats per les restriccions aprovades per l'Acord del Govern de la CAIB, de data 11 de gener de 2021, pel qual es declara el pas a nivell d'alerta 4, per contenir el brot epidèmic de la pandèmia causada per la Covid-19 a Eivissa.

b) Les persones físiques i jurídiques privades, les agrupacions de persones físiques o jurídiques privades i les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat que siguin titulars d'un negoci dels relacionats a l'apartat 2.3, i que varen tancar en alguna data entre el dia 1 de desembre de 2020 i l'11 de gener de 2021, per motiu de les restriccions sanitàries.

c) Les persones físiques i jurídiques privades, les agrupacions de persones físiques o jurídiques privades i les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat que siguin titulars d'un negoci dels relacionats a l'apartat 2.3, i que varen tancar en alguna data entre el dia 1 de desembre de 2020 i l'11 de gener de 2021, per motiu de les restriccions sanitàries, i que tenen un ERTO i no han acomiadat personal treballador afectat per l'ERTO des de l'inici de la seua adjudicació.

2.2. Aquests beneficiaris han de ser autònoms o titulars d'empreses, persones físiques o jurídiques, amb activitats d'acord amb el paràgraf 2.3, amb establiments i/o centres de treballs en actiu a Eivissa, amb domicili fiscal a l'illa Eivissa i, en cas de tenir personal contractat, ha de ser un màxim de 50 treballadors de mitjana anual durant l'any 2020 per cada persona física o jurídica sol·licitant.

S'entendrà per establiment o centre de treball aquell espai físic on s'exerceixi l'activitat principal de la persona física o jurídica sol·licitant de l'ajuda.

En cas de tenir el mateix beneficiari més d'un centre de treball o establiment pot demanar una ajuda per un màxim de dos establiments o centres de treball. Els centres de treball o d'establiments s'han d'indicar en la sol·licitud de l'ajuda (Annex 1).

El còmput de persones treballadores es fa amb independència de la jornada a temps complet o parcial, el règim de contractació fixa o temporal, o que es trobi en qualsevol situació d'expedient de regulació temporal d'ocupació (ERTO), excedència, permisos, baixes per incapacitat temporal o situacions similars de suspensió de la relació laboral de l'empresa.

2.3. L'activitat per a la qual es sol·licita l'ajuda ha d'estar inclosa en algun dels grups i/o epígrafs de l'impost d'activitats econòmiques (IAE) següents:

GRUPS:

611. Comerç majorista de tota classe de mercaderies.

612. Comerç majorista de matèries agràries, productes alimentàries, begudes i tabacs.

671. Serveis en restaurants.

672. Serveis en cafeteries.

673. Serveis en cafès i bars, amb o sense menjar.

676. Serveis en xocolateries, gelateries i orxateries.

677. Serveis prestats per establiments classificats en els grups 671, 672, 673, 681 i 682 de les agrupacions 67 i 68, realitzats fora de dits establiments.

EPÍGRAFS:

932.1. Ensenyament de formació i perfeccionament professional, no superior.

933.9. Altres activitats d'ensenyament.

942.2. Balnearis i banys d'aigua dolça i de mar.

967.1. Instal·lacions esportives.

967.2. Escoles i serveis de perfeccionament de l'esport.

969.1. Sales de ball i discoteques.

2.4 Les persones sol·licitants han de reunir els requisits generals següents:

a) Tenir els centres de treball a l'illa d'Eivissa.

b) Tenir domicili fiscal a l'illa d'Eivissa.

c) Estar al corrent d'obligacions tributàries amb l'Estat, amb la Seguretat Social, amb l'Agència Tributària de les Illes Balears, i amb el Consell Insular d'Eivissa, o que se'ls hagi aprovat un ajornament del pagament del deute amb alguna de les administracions anteriors.

d) Constar d'alta en el cens d'empresaris, professionals i retenidors de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, amb activitat d'alta en el moment en què s'adopta l'Acord del Govern de data 11 de gener de 2021 pel qual s'estableix el nivell 4 d'alerta sanitària.

e) En el cas dels establiments de restauració, hauran d'estar donats d'alta al Registre d'Establiments Turístics del Consell Insular d'Eivissa, o haver sol·licitat la inscripció abans de la data de sol·licitud de l'ajuda.

f) Que l'establiment disposi del títol habilitant per a l'exercici de l'activitat de conformitat amb l'establert a la Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears (o antiga llicència d'obertura), en vigor i a nom de la persona sol·licitant, en el cas que la llei d'activitats li obligui a la seua possessió per a l'exercici de l'activitat, o haver-lo sol·licitat abans de la data de sol·licitud de l'ajuda.

g) Que no tenguin cap proposta de sanció per infracció greu o molt greu per raons sanitàries lligades a la COVID-19.

2.5 No poden tenir la condició de beneficiàries les persones o entitats en les quals s'esdevingui alguna de les circumstàncies que preveu l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears.

2.6 En cas que siguin comunitats de béns, s'ha de fer constar de manera explícita en la sol·licitud els compromisos d'execució assumits per cada membre de l'agrupació que també tenen la consideració de beneficiaris. A la resolució de concessió s'ha d'indicar l'import de la subvenció que s'ha d'aplicar a cada un d'ells. En tot cas, s'ha de nomenar una persona representant o apoderada única de l'agrupació, amb poders suficients per complir les obligacions que, com a beneficiària, corresponen a l'agrupació, d'acord amb el model de l'Annex 2.

3.Import i crèdit pressupostari

El crèdit previst per a aquesta convocatòria és de QUATRE MILIONS SET-CENTS SETANTA MIL EUROS (4.770.000 €) amb la distribució següent:

- El Consell Insular d'Eivissa aportarà 2.385.000 euros a càrrec a la partida pressupostària 4220.47900 del pressupost de 2021.

- El Govern de les Illes Balears aportarà 2.385.000 euros, d'acord amb el conveni signat, en data 1 de febrer de 2021, per concedir ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors de la restauració i altres.

Així i tot, atès el caràcter urgent de la convocatòria, el Consell Insular d'Eivissa generarà crèdit per l'import que li pertoca abonar al Govern de les Illes Balears d'acord amb el conveni abans esmentat.

De la quantia total de les ajudes es farà un repartiment per a cadascun dels municipis tenint en compte els criteris i les xifres d'autònoms utilitzades pel Govern de les Illes Balears per fer el repartiment de la seua aportació per illes. El repartiment serà el següent:

 

REPRESENTACIÓ

CRÈDIT

ILLA D'EIVISSA

100%

4.770.000,00 €

EIVISSA

30,78%

1.468.206,00 €

SANTA EULÀRIA DES RIU

28,74%

1.370.898,00 €

SANT JOSEP DE SA TALAIA

19,93%

950.661,00 €

SANT ANTONI DE PORTMANY

15,40%

734.580,00 €

SANT JOAN DE LABRITJA

5,15%

245.655,00 €

Una vegada resolta la concessió de les ajudes, en cas que hi hagués sobrant de la quantia assignada a algun municipi, es tornarà a realitzar, amb els mateixos criteris abans esmentats, el repartiment de la suma total del sobrant. Amb la quantia que pertoqui a cada municipi es resoldrà la concessió d'ajudes entre els sol·licitants que no haguessin obtengut l'ajuda en la primera resolució de concessió i l'atorgament es farà també per ordre de registre d'entrada.

El crèdit destinat a la present convocatòria, una vegada dictada la resolució de concessió de les ajudes, i en cas de resultar insuficient per arribar a totes les sol·licituds que compleixin els requisits, es podrà ampliar sempre que hi hagi acord de les administracions que realitzen aportació econòmica a la convocatòria.

Així mateix, una vegada concedides i abonades totes les ajudes d'aquesta convocatòria, la quantia sobrant del crèdit disponible podrà ser afegida a qualsevol altra convocatòria del Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal sempre que estiguin dirigides als sectors afectats per les restriccions aprovades amb motiu de la crisi sanitària.

​​​​​​​4. Quantia de la subvenció

L'ajuda és de 1.500 € mensuals per centre de treball o establiment, fins a un màxim de tres mesos i amb un màxim de dos establiments per persona beneficiària (màxim 3.000 €/mes).

La quantia màxima d'ajuda que pot rebre la persona física o jurídica sol·licitant serà 4.500 euros en tres mesos (en cas d'obtenir ajuda per a dos establiments el màxim serà de 9.000 euros).

Tot l'anterior, sempre que es mantenguin vigents restriccions per motius sanitaris que els afectin encara que aquestes restriccions siguin diferents de les aprovades per l'Acord del Consell de Govern de dia 11 de gener de 2021.

En cas que les restriccions a les quals es refereix la present convocatòria afectin períodes inferiors al mes, l'import de l'ajuda es reduirà en la part proporcional al temps real en què l'establiment o el centre de treball s'hagi vist afectat per les dites restriccions.

5. Sol·licitud

Tota la tramitació es farà en línia. En aquest sentit, a la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa s'inclourà el document necessari per a realitzar la sol·licitud en forma PDF editable.

- La sol·licitud es farà en línia i l'entrega de documentació s'ha de registrar a través de la Seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa (https://seu.conselldeivissa.es) o a través de les seus electròniques dels ajuntaments de:

Eivissa: https://eivissa.sedelectronica.es

Santa Eulària: https://www.santaeularia.com:447/registroTelematico

Sant Josep: https://santjosep.sedelectronica.es

Sant Antoni: santantoni.sedelectronica.es

Sant Joan: https://santjoandelabritja.sedelectronica.es

S'ha de presentar per mitjà del model i els annexos que es poden trobar a l‘enllaç web https://ajudes.conselldeivissa.es. En aquest enllaç es podrà emplenar també el formulari de recollida de dades per conèixer els efectes de les restriccions en els sectors afectats.

El model de sol·licitud és obligatori i no s'admeten altres models de presentació.

- Només s'admetrà una sol·licitud per entitat. Aquesta sol·licitud pot incloure una petició d'ajudes per dos centres de treball d'un mateix titular, que s'han d'indicar a la sol·licitud.

- La sol·licitud constarà de l'Annex 1.

Només en cas que el sol·licitant estigui constituït com Comunitat de Béns haurà d'aportar també l'Annex 2.

Per tant, els documents que s'hauran d'aportar per a realitzar la sol·licitud seran els següents:

A) Annex 1, que inclou:

A.1) La indicació del nom comercial (si en té) i la localització de l'establiment.

A.2) Autorització al Consell Insular d'Eivissa per comprovar i acreditar, mitjançant certificats telemàtics, que està al corrent d'obligacions tributàries amb l'Estat, amb la Seguretat Social, amb l'Agència Tributària de les Illes Balears i amb el Consell Insular d'Eivissa.

Si ho considera la persona interessada, pot denegar expressament el consentiment perquè l'òrgan instructor obtengui de manera directa les acreditacions abans esmentades.

Si es denega el consentiment, s'hauran d'aportar els documents acreditatius juntament amb la sol·licitud.

A.3) Una declaració responsable amb els termes següents, en cada cas:

- Que els centres de treball i establiments per als quals sol·licit l'ajuda estan ubicats a l'illa d'Eivissa.

- Que el domicili fiscal està a l'illa d'Eivissa.

- Que la persona física o jurídica sol·licitant de l'ajuda no té més de 50 treballadors (tenint en compte la mitjana anual de treballadors de l'any 2020).

- Que l'entitat està vàlidament constituïda en escriptura pública i registrada (si és obligatòria la inscripció registral), en cas de tractar-se d'una empresa.

- Que l'entitat està vàlidament constituïda i inscrita en el registre de cooperatives, en cas de tractar-se d'una cooperativa.

- Que la persona que presenta la sol·licitud té poder suficient per actuar en nom de l'entitat sol·licitant.

- Que el centre de treball o establiment pel qual es demana l'ajut s'ha vist afectat per les mesures de salut pública dictades per la contenció del brot epidèmic de la pandèmia de Covid-19 a Eivissa, per l'Acord del Consell de Govern de la CAIB de data 11 de gener de 2021 (BOIB núm. 5, de 12 de gener de 2021) i que es trobava en actiu abans d'aquesta data i pertany a algun dels epígrafs de l'IAE que poden ser objecte de l'ajuda sol·licitada.

- Que el centre de treball o establiment per al qual es demana l'ajut, pertany a algun dels epígrafs de l'IAE que poden ser objecte de l'ajuda sol·licitada, i va tancar per les restriccions aprovades amb motiu de la crisi sanitària en una data entre l'1 de desembre de 2020 i l'11 de gener de 2021.

- Que el centre de treball o establiment per al qual es demana l'ajut, pertany a algun dels epígrafs de l'IAE que poden ser objecte de l'ajuda sol·licitada, i va tancar per les restriccions aprovades amb motiu de la crisi sanitària en una data entre l'1 de desembre de 2020 i l'11 de gener de 2021 i, tenint un ERTO, no s'ha acomiadat a personal treballador afectat per l'ERTO des de l'inici de la seua adjudicació.

- Que està al corrent de les obligacions davant l'Administració tributària (estatal i autonòmica), davant la Seguretat Social, i davant la hisenda del Consell Insular d'Eivissa, segons l'establert a la normativa vigent (Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques) per obtenir el reconeixement d'un dret o facultat o per al seu exercici, o que se li ha aprovat un ajornament del pagament del deute en alguna de les administracions abans esmentades; i es compromet a mantenir el compliment de les anteriors obligacions durant el període de temps inherent al dit reconeixement o exercici, i en el cas que hi hagi alguna variació, a comunicar-ho a aquesta administració en el termini no superior a tres dies.

- Que l'activitat per a la qual es sol·licita l'ajuda està inclosa en algun dels grups i/o epígrafs de l'impost d'activitats econòmiques (IAE) relacionats a l'apartat 2.3.

- Que, en el cas de pertànyer al sector restauració, està d'alta en el Registre d'Establiments Turístics del Consell Insular d'Eivissa o que s'ha realitzat la sol·licitud d'inscripció abans de la data de sol·licitud de l'ajuda.

- Que l'establiment disposa del títol habilitant per a l'exercici de l'activitat de conformitat amb l'establert a la Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears (o antiga llicència d'obertura), en vigor i a nom de la persona sol·licitant, en el cas de que la llei d'activitats l'obligui a la seua possessió per a l'exercici de l'activitat, o que l'ha sol·licitat abans de la data de sol·licitud de l'ajuda.

- Que no té cap proposta de sanció per infracció greu o molt greu per raons sanitàries lligades a la COVID-19.

- Que consta d'alta en el cens d'empresaris, professionals i retenidors de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, amb l'establiment amb activitat d'alta en el moment en què s'adopta l'Acord del Govern de data 11 de gener de 2021 pel qual s'estableix el nivell 4 d'alerta sanitària a l'illa d'Eivissa.

- Que no incorre en cap de les prohibicions per rebre ajudes o subvencions que estableix l'article 10 del Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears.

D'acord amb l'article 69.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, "La inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació que s'incorpori a una declaració responsable o a una comunicació, o la no presentació davant l'Administració competent de la declaració responsable, la documentació que sigui, en el seu cas, requerida per acreditar el compliment del que s'hagi declarat, o la comunicació, determinarà la impossibilitat de continuar amb l'exercici del dret o activitat afectada des del moment en què es tingui constància de tals fets, sense perjudici de les responsabilitats penals, civils o administratives a les quals hi hagués lloc."

B) Annex 2 (només en cas que el sol·licitant estigui constituït com a comunitat de béns):

S'ha de fer constar de manera explícita en la sol·licitud els compromisos d'execució assumits per cada membre de l'agrupació que també tenen la consideració de beneficiaris, al temps que s'ha d'indicar l'import de la subvenció que s'ha d'aplicar a cada un d'ells.

En tot cas, s'ha de nomenar una persona representant o apoderada única de l'agrupació, amb poders suficients per complir les obligacions que, com a beneficiària, corresponen a l'agrupació

6. Termini i lloc per presentar les sol·licituds

El termini per presentar la sol·licitud, tota la documentació i els annexos que l'acompanyen serà de 20 dies comptadors a partir del dia següent al de la publicació de l'extracte al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

El lloc per presentar la sol·licitud és la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa (https://seu.conselldeivissa.es), o a través de les seus electròniques dels ajuntaments de:

Eivissa: https://eivissa.sedelectronica.es

Santa Eulària: https://www.santaeularia.com:447/registroTelematico

Sant Josep: https://santjosep.sedelectronica.es

Sant Antoni: santantoni.sedelectronica.es

Sant Joan: https://santjoandelabritja.sedelectronica.es

La sol·licitud, així com els requeriments i l'aportació de documentació, s'ha de fer per mitjans electrònics i, per tant, cal disposar del certificat digital del sol·licitant o la persona representant per fer els tràmits.

En l'enllaç https://ajudes.conselldeivissa.es es podrà emplenar també el formulari de recollida de dades per conèixer els efectes de les restriccions en els sectors afectats.

7. Règim de concessió i compatibilitat

D'acord amb l'article 17 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, la selecció de les persones beneficiàries d'aquestes ajudes es realitzarà en règim de concurrència sense concurs, és a dir, per concórrer en la persona sol·licitant els requisits per ser-ne beneficiari i d'acord amb els principis de publicitat, d'objectivitat, de transparència, d'igualtat i de no-discriminació.

Els ajuts no generen cap dret a l'obtenció d'altres ajuts en exercicis posteriors i no es poden al·legar com a precedent.

El procediment de concessió de les ajudes és realitzarà per ordre d'entrada en el registre electrònic del Consell Insular d'Eivissa o d'algun dels ajuntaments de l'illa d'Eivissa, sempre que l'expedient estigui complet i s'aportin els documents preceptius, fins exhaurir el total del crèdit assignat per a la convocatòria. En cas d'haver d'esmenar la sol·licitud, l'ordre d'entrada que es tendrà en compte serà el donat pel registre una vegada l'expedient estigui complet.

Les subvencions que s'atorguin d'acord amb aquesta convocatòria són compatibles amb les que puguin atorgar altres entitats públiques o privades.

El beneficiari ha de comunicar el Consell Insular d'Eivissa, si fos el cas, l'obtenció d'altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos per a l'activitat subvencionada (Annex 3).

En el cas que les persones que resultin beneficiàries d'aquestes ajudes n'hagin rebut altres d'altres administracions o d'altres entitats, hauran de tenir en compte si aquelles altres ajudes són compatibles o no amb les de la present convocatòria i, en el cas que no siguin compatibles, haurien d'optar per l'ajuda que considerin més convenient i renunciar a l'altra.

8. Procediment, òrgan d'instrucció, resolució

La instrucció de l'expedient administratiu correspon al Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal del Consell Insular d'Eivissa, que farà d'ofici totes les actuacions necessàries per determinar, saber i comprovar les dades en virtut de les quals s'ha de resoldre la concessió dels ajuts.

Si la sol·licitud o documentació presentada no reuneix els requisits establerts en la convocatòria es requerirà la persona interessada perquè la complementi, en el termini màxim i improrrogable de deu dies hàbils següents, amb indicació que, si no ho fa, es considerarà que ha desistit de la seua petició, amb la resolució prèvia dictada en els termes que preveu l'art. 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

El requeriment per millorar la sol·licitud es notificarà electrònicament a l'adreça que ha indicat la persona interessada en la sol·licitud de la subvenció. Aquesta notificació per mitjans electrònics s'entén rebutjada quan hagin transcorregut deu dies naturals des que s'ha enviat la notificació sense que s'hi accedeixi.

La selecció dels beneficiaris es farà per ordre d'entrada de les sol·licituds que compleixin els requisits establerts en la present convocatòria fins a esgotar el crèdit disponible.

La concessió i l'abonament de les ajudes es realitzarà mitjançant resolució de la consellera executiva del Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal del Consell Insular d'Eivissa per delegació del Consell Executiu. Aquesta resolució serà individual però es podrà fer mitjançant resolucions de concessió i abonament simultànies, encara que no hagi finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, sempre respectant l'ordre d'entrada d'aquestes i fins esgotar el crèdit màxim assignat a la convocatòria.

L'abonament de l'ajuda es realitzarà mensualment (corresponent a gener, febrer i març de 2021) i en qualsevol cas es farà a mes vençut, podent sumar-se les quanties corresponents als dos primers mesos en la primera resolució de concessió i pagament, si fos el cas.

D'acord amb l'article 17 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, si s'esgota el crèdit previst per a la convocatòria, s'haurà de suspendre la concessió de noves ajudes mitjançant resolució publicada al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

La resolució de concessió i abonament ha d'incloure, com a mínim, la identificació de la persona o entitat sol·licitant a la qual es concedeix la subvenció i l'import. La resolució es notificarà a les persones interessades mitjançant la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, sense perjudici que es puguin utilitzar altres mitjans electrònics per informar-ne.

El termini màxim per resoldre el procediment i notificar-lo és de sis mesos des de la data de publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Una vegada acabat el termini sense que s'hagi dictat la resolució, s'han d'entendre desestimades totes les sol·licituds.

9. Obligacions de les persones beneficiàries

D'acord amb l'article 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, mitjançant el qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions:

a) Estar al corrent d'obligacions tributàries amb l'Estat, amb la Seguretat Social, amb l'Agència Tributària de les Illes Balears, i amb el Consell Insular d'Eivissa.

b) Sotmetre's a les actuacions de comprovació que ha d'efectuar l'òrgan que concedeix la subvenció i a qualsevol altra comprovació o control financer que poden dur a terme els òrgans de control competents i aportar tota la informació que li requereixin en l'exercici de les actuacions anteriors.

c) Comunicar a l'òrgan concedent la sol·licitud o l'obtenció d'altres subvencions per a la mateixa finalitat. Aquesta comunicació s'ha de fer dins del termini de tres dies hàbils des de la sol·licitud o l'obtenció de la subvenció concurrent i, en qualsevol cas, abans de la justificació de l'aplicació que s'hagi donat als fons percebuts.

d) Deixar constància de la percepció i aplicació de la subvenció en els llibres de comptabilitat o els llibres de registre que, en el seu cas, tengui la persona beneficiària d'acord amb la legislació mercantil o fiscal que li sigui aplicable i, en el seu cas, en les bases reguladores.

e) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, amb inclusió dels documents electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.

10. Pagament

La liquidació i pagament de les ajudes s'efectuarà una vegada s'hagi presentat la documentació completa justificativa del compliment dels requisits objecte de la present convocatòria.

Les sol·licituds de subvenció es poden resoldre individualment mitjançant resolucions de concessió i pagament simultànies, encara que no hagi acabat el termini per presentar-les, a mesura que entrin en el registre de l'òrgan competent.

Aquesta ajuda es concedeix en atenció a la concurrència dels requisits establerts en aquesta convocatòria, sense perjudici dels controls que es poden fixar per verificar la certesa de la documentació presentada.

El primer pagament de l'ajuda es farà individualment, si n'és el cas mitjançant resolució de concessió i pagament simultànies, encara que no hagi acabat el termini de presentació de sol·licituds.

Els següents pagaments de l'ajuda es faran mensualment (màxim de tres mesos), per import de 1.500 euros al mes per persona física o jurídica beneficiària, i sempre mentre es mantengui en vigor algun tipus de restricció per motius sanitaris. En cas que les restriccions a les quals es refereix la present convocatòria afectin períodes inferiors al mes, l'import de l'ajuda es reduirà en la part proporcional al temps real en què l'establiment o el centre de treball s'hagi vist afectat per les dites restriccions.

Per al pagament de l'ajuda, la persona física o jurídica que hagi resultat beneficiària haurà d'aportar, també mitjançant la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa, el document següent:

- L'imprès de sol·licitud d'alta com a creditor del Consell Insular per a realitzar transferència bancària, expedit necessàriament a nom del/de la sol·licitant de l'ajuda (persona física, jurídica o membre de la CB –persona física– que cobrarà l'ajuda) i segellat per l'entitat bancària. Podreu trobar aquest document a la Seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa, a l'Àmbit Tresoreria, seleccionant el tràmit: Sol·licitud d'alta o modificació com a creditor del Consell Insular a efectes econòmics.

Aquest imprès no caldrà presentar-lo en cas que s'hagi presentat anteriorment al Consell Insular d'Eivissa i no s'hagi produït cap canvi en les dades aportades en el seu moment.

 

​​​​​​​11. Reintegrament

Són d'aplicació les causes de reintegrament previstes en l'article 44 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, mitjançant el qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions. És causa de reintegrament, entre d'altres, l'obtenció de la subvenció falsejant les condicions requerides per obtenir-la o amagant les que ho impedirien.

12. Infraccions i sancions

El règim d'infraccions i sancions administratives aplicables és el que s'estableix en els articles 50 al 53 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, mitjançant el qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.

13. Publicació de la convocatòria i de la concessió

Les bases de la present convocatòria s'enviaran a publicar al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i, una vegada publicades, en compliment del que disposen els articles 17.3, 18 i 20.8 de la LGS, s'enviarà la convocatòria i un extracte d'aquesta a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS), que donarà trasllat de l'extracte al BOIB.

L'eficàcia de la convocatòria queda supeditada a la publicació de l'extracte en el BOIB.

14.Règim jurídic

Aquesta convocatòria es regirà per les disposicions contingudes a les presents bases, per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (en endavant LPACAP), per la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions aplicable a les Illes Balears, i per la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el seu Reglament, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, en tot allò que hi sigui d'aplicació, i la resta de normativa aplicable.

15. Recursos

Els acords del Consell Executiu no exhaureixen la via administrativa i s'hi podrà interposar recurs d'alçada davant la Comissió de Govern, d'acord amb allò previst als articles 112.1, 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini d'un mes des de l'endemà de la seua notificació, tot això en virtut del que disposen els articles 22.2 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars i l'article 147.1 del Reglament orgànic del Consell Insular d'Eivissa (publicat al BOIB núm. 136, de 18/09/10; correcció al BOIB núm. 148, de 14/10/10; modificació BOIB núm. 48, de 16/04/16). El recurs haurà de resoldre's en el termini de tres mesos, transcorreguts els quals s'entendrà desestimat i quedarà oberta la via contenciosa administrativa.

Tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri pertinent.

 

ANNEX 1 SOL·LICITUD

Convocatòria extraordinària d'ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres

DADES DEL SOL·LICITANT

Nom i llinatges / Nom o raó social: ...................................................................................

DNI/CIF: ....................................

Domicili (als efectes de notificacions): .............................................................................. Núm.: ........ Pis: .......... Localitat: .......................................................... CP: ....................

Telèfon de contacte: .................................................................. Fax: ...............................

Correu electrònic: ...............................................................................................................

Web de l'entitat/persona sol·licitant ................................................................................…

DADES DEL REPRESENTANT LEGAL / PERSONA AUTORITZADA

Nom i llinatges: .................................................................................................................

DNI/NIE: .......................................... Telèfon: ..................................................................

Represent l'entitat sol·licitant en qualitat de: .................................................................…

1) Obligatori:

Establiment o centre de treball per al qual sol·licit l'ajut de 1.500 euros mensuals amb un màxim de tres mesos:

Nom comercial i localització de l'establiment:

.........................................................................................................................................

2) Opcional (si té altre establiment amb dret a l'ajuda):

Segon establiment o centre de treball per al qual sol·licit l'ajut de 1.500 euros mensuals amb un màxim de tres mesos:

Nom comercial i localització de l'establiment:

.............................................................................................................................................

AUTORITZACIÓ per acreditar d'ofici estar al corrent d'obligacions tributàries i amb la Seguretat Social:

La presentació d'aquesta sol·licitud de subvenció comporta l'autorització perquè el personal del Consell Insular d'Eivissa obtengui de manera directa l'acreditació de les circumstàncies d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat, amb la Seguretat Social, amb l'Agència Tributària de les Illes Balears, amb el Consell Insular d'Eivissa, a través de certificats telemàtics.

* En cas de NO autoritzar el Consell Insular d'Eivissa per a efectuar aquesta comprovació, haurà d'assenyalar-ho i haurà d'aportar amb la sol·licitud els documents acreditatius d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb les administracions abans esmentades i amb la Seguretat Social:

( ) NO L'AUTORITZ

DECLAR SOTA LA MEUA RESPONSABILITAT

1 - Que la persona que presenta la sol·licitud té poder suficient per actuar en nom de l'entitat sol·licitant.

2 - Que els centres de treball i establiments per als quals sol·licit l'ajuda estan ubicats a l'illa d'Eivissa.

3 - Que el domicili fiscal està a l'illa d'Eivissa.

4- Que l'activitat per a la qual es sol·licita l'ajuda està inclosa en algun dels grups i/o epígrafs de l'impost d'activitats econòmiques (IAE) següents:

(assenyalar el grup i/o epígraf que correspongui)

GRUP:

( ) 611. Comerç majorista de tota classe de mercaderies.

( ) 612. Comerç majorista de matèries agràries, productes alimentàries, begudes i tabacs.

( ) 671. Serveis en restaurants.

( ) 672. Serveis en cafeteries.

( ) 673. Serveis en cafès i bars, amb o sense menjar.

( ) 676. Serveis en xocolateries, gelateries i orxateries.

( ) 677. Serveis prestats per establiments classificats en els grups 671, 672, 673, 681 i 682 de les agrupacions 67 i 68, realitzats fora de dits establiments.

EPÍGRAF:

( ) 932.1. Ensenyament de formació i perfeccionament professional, no superior.

( ) 933.9. Altres activitats d'ensenyament.

( ) 942.2. Balnearis i banys d'aigua dolça i de mar.

( ) 967.1. Instal·lacions esportives.

( ) 967.2. Escoles i serveis de perfeccionament de l'esport.

( ) 969.1. Sales de ball i discoteques.

5 - Que la persona física o jurídica sol·licitant de l'ajuda no té més de 50 treballadors (tenint en compte la mitjana anual de treballadors de l'any 2020).

6- Assenyalar amb X una de les opcions següents, segons correspongui:

( ) Que l'entitat està vàlidament constituïda en escriptura pública i registrada (si és obligatòria la inscripció registral), en cas de tractar-se d'una empresa.

( ) Que l'entitat està vàlidament constituïda i inscrita en el registre de cooperatives, en cas de tractar-se d'una cooperativa.

7- Assenyalar amb X una de les opcions següents, segons correspongui:

( ) Que el centre de treball o establiment per al qual es demana l'ajut s'ha vist afectat per les mesures de salut pública dictades per la contenció del brot epidèmic de la pandèmia de Covid-19 a Eivissa, per l'Acord del Consell de Govern de la CAIB de data 11 de gener de 2021 (BOIB núm. 5, de 12 de gener de 2021) i que es trobava en actiu abans d'aquesta data i pertany a algun dels epígrafs de l'IAE que poden ser objecte de l'ajuda sol·licitada.

( ) Que el centre de treball o establiment per al qual es demana l'ajut, pertany a algun dels epígrafs de l'IAE que poden ser objecte de l'ajuda sol·licitada, i va tancar per les restriccions aprovades amb motiu de la crisi sanitària en una data entre l'1 de desembre de 2020 i l'11 de gener de 2021.

( ) Que el centre de treball o establiment per al qual es demana l'ajut, pertany a algun dels epígrafs de l'IAE que poden ser objecte de l'ajuda sol·licitada, i va tancar per les restriccions aprovades amb motiu de la crisi sanitària en una data entre l'1 de desembre de 2020 i l'11 de gener de 2021. i, tenint un ERTO, no s'ha acomiadat personal treballador afectat per l'ERTO des de l'inici de la seua adjudicació.

8- Que està al corrent de les obligacions davant l'Administració tributària (estatal i autonòmica), davant la Seguretat Social i davant la hisenda del Consell Insular d'Eivissa, segons l'establert a la normativa vigent (Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques) per obtenir el reconeixement d'un dret o facultat o per al seu exercici, o que se li ha aprovat un ajornament del pagament del deute en alguna de les administracions abans esmentades; i em compromet a mantenir el compliment de les anteriors obligacions durant el període de temps inherent al dit reconeixement o exercici, i en el cas que hi hagi alguna variació, a comunicar-ho a aquesta administració en el termini no superior a tres dies.

9 – Assenyalar, en cas de pertànyer al sector restauració, amb X una de les opcions següents, segons correspongui:

( ) Que, l'establiment està d'alta en el Registre d'Establiments Turístics del Consell Insular d'Eivissa amb el núm. .................................

( ) Que he realitzat la sol·licitud d'inscripció en el Registre d'Establiments Turístics del Consell Insular d'Eivissa abans de la data de sol·licitud de l'ajuda. La data de sol·licitud va ser.........................................i amb número de registre general d'entrada ...................................

10 - Assenyalar amb X una de les opcions següents, segons correspongui:

( ) Que l'establiment disposa del títol habilitant per a l'exercici de l'activitat de conformitat amb l'establert a la Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears (o antiga llicència d'obertura), en vigor i a nom de la persona sol·licitant, en el cas que la llei d'activitats l'obligui a la seua possessió per a l'exercici de l'activitat.

( ) Que el títol habilitant per a l'exercici de l'activitat de conformitat amb l'establert a la Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears ha estat sol·licitat abans de la data de sol·licitud de l'ajuda.

11 - Que no tenc cap proposta de sanció per infracció greu o molt greu per raons sanitàries lligades a la COVID19.

12 - Que consta d'alta en el cens d'empresaris, professionals i retenidors de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, amb l'establiment amb activitat d'alta en el moment en què s'adopta l'Acord del Govern de data 11 de gener de 2021 pel qual s'estableix el nivell 4 d'alerta sanitària a l'illa d'Eivissa.

13 - Que no incorre en cap de les prohibicions per rebre ajudes o subvencions que estableix l'article 10 del Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears

Eivissa, ____ d _____________________ de 2021

 

 

(Signatura de la persona sol·licitant)

D'acord amb l'article 69.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, "La inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació que s'incorpori a una declaració responsable o a una comunicació, o la no presentació davant l'Administració competent de la declaració responsable, la documentació que sigui, en el seu cas, requerida per acreditar el compliment del que s'hagi declarat, o la comunicació, determinarà la impossibilitat de continuar amb l'exercici del dret o activitat afectada des del moment en què es tengui constància de tals fets, sense perjudici de les responsabilitats penals, civils o administratives a les quals hi hagués lloc."

POLÍTICA DE PRIVADESA

De conformitat amb l'establert a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell d'Europa, de 27 d'abril de 2016, en relació amb la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (DOUE 4-5-2016), i a la resta de legislació vigent en aquesta matèria us informam que les dades de caràcter personal que ens proporcioneu a través d'aquesta convocatòria s'incorporaran al fitxer de titularitat del Consell Insular d'Eivissa amb la finalitat de tramitar les sol·licituds d'aquestes ajudes econòmiques i la posterior publicació de les resolucions corresponents i no podran usar-se per a cap altra finalitat diferent a la mencionada.

Les persones titulars de les dades objecte de tractament podran exercir els drets d'accés, rectificació, portabilitat, cancel·lació i oposició, (https://seu.conselldeivissa.es)dirigint escrit, de forma electrònica o presencial, segons correspongui, al Consell Insular d'Eivissa, av. d'Espanya, 49, 07800 Eivissa. Així mateix, tenen el dret a presentar reclamació davant l'autoritat de control.

 

ANNEX 2 Sol·licitud d'ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres

DECLARACIÓ RESPONSABLE COMUNITAT DE BÉNS

El Sr./La Sra. _________________________________________________,

amb DNI/NIE número _________________,

en qualitat de representant legal de la CB___________________________,

amb CIF número _________________),

domicili a ____________________________________________________,

CP __________________,

telèfon _______________,

adreça electrònica _____________________________________________,

Declar

- Que la sol·licitud de l'ajuda està signada per tots els integrants de la Comunitats de Béns (CB).

- Que s'ha designat el Sr./la Sra. _______________________com a representant únic/a de la CB________________ a efectes de les notificacions amb motiu de la tramitació de la sol·licitud de l'ajuda.

- Que, en compliment de l'article 9 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions d'aplicació en l'àmbit de les Illes Balears, es fa constar que els compromisos d'execució de cada membre de la CB, amb referència a quina part de l'activitat ha executat cadascun d'ells, així com l'import de subvenció que sol·licita i que s'ha abonar a cada membre de l'agrupació, que tendran igualment la consideració de beneficiaris serà d'acord amb el repartiment següent:

1- Nom:_______________________________

Compromís:___________________________

Import ajuda :__________________________

2- Nom:________________________________

Compromís:_____________________________

Import ajuda:____________________________

3- Nom:_________________________________

Compromís:______________________________

Import ajuda:_____________________________

4- Nom:________________________________

Compromís:_____________________________

Import ajuda:____________________________

- Que, en compliment de l'article 9 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions d'aplicació en l'àmbit de les Illes Balears, el Sr./la Sra.____________________ és la persona representant de la CB amb poders per complir les obligacions que, com a beneficiària, correspon a l'agrupació.

- Que, en compliment de l'article 9 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions d'aplicació en l'àmbit de les Illes Balears, la CB__________________ es compromet a no dissoldre's fins que hagi transcorregut el termini de prescripció previstos a la citada llei a més dels establerts als seus articles 57 i 60 en relació amb la prescripció d'infraccions i sancions que és de quatre anys.

La persona interessada,

 

 

Eivissa, ____ d________________de 2021

Sr. president del Consell Insular d'Eivissa

 

ANNEX 3

Declaració responsable en relació amb d'altres sol·licituds d'ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres

DADES DEL SOL·LICITANT/ BENEFICIARI:

Nom i llinatges / Nom o raó social: ...................................................................................

DNI/CIF: ....................................

Domicili (als efectes de notificacions): .............................................................................. Núm.: ........ Pis: .......... Localitat: .......................................................... CP: ....................

Telèfon de contacte: .................................................................. Fax: ...............................

Correu electrònic: ...............................................................................................................

Web de l'entitat/persona sol·licitant ................................................................................…

DADES DEL REPRESENTANT LEGAL / PERSONA AUTORITZADA

Nom i llinatges: .................................................................................................................

DNI/NIE: .......................................... Telèfon: ..................................................................

Represent l'entitat sol·licitant/beneficiària en qualitat de: ...............................................................

Que he estat beneficiari/ària dels ajuts públics o privats que s'indiquen a continuació:

Entitat

Quantia

 

 

 

 

 

 

​​​​​​​DOCUMENT 2

Extracte de l'aprovació per part del Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa de dia …… de les bases i la convocatòria d'ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres

De conformitat amb allò establert als articles 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i 4.1 de la Resolució de 10 de desembre de 2015, de la Intervenció General de l'Administració de l'Estat, per la qual es regula el procés de registre i publicació de convocatòries de subvencions i ajudes en el Sistema Nacional de Publicitat de Subvencions (BOE núm. 299, de 15 de desembre de 2015), es publica l'extracte de la convocatòria i bases d'ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres.

Primer. Justificació

Aquesta convocatòria es regirà per les disposicions contengudes a les presents bases, per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, per la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions (aplicable a les Illes Balears), i per la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el seu Reglament, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, en tot allò que hi sigui d'aplicació, i la resta de normativa aplicable.

La Llei 2/2020, de 15 d'octubre, de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per pal·liar el efectes de la crisi ocasionada per la Covid-19, concretament en l'art. 32, modificat per la disposició final primera del Decret llei 1/2021, de 25 de gener (BOIB núm. 11 de 26 de gener de 2021) i que preveu que “(...) els municipis i els consells insulars, i també els ens instrumentals o dependents respectius, sens perjudici de l'exercici, en qualsevol moment, de les competències esmentades i de la resta de competències que els són pròpies d'acord amb la normativa local, poden atorgar ajudes o subvencions a les persones o entitats afectades i, en general, acordar totes les accions de foment que estimin pertinents amb la finalitat de coadjuvar a la recuperació econòmica en els territoris municipals i insulars respectius.”

El Decret de Presidència núm. 2020000768, de modificació del Decret de Presidència núm. 2019000471, de data 10-7-2019, d'estructura del govern del Consell Insular d'Eivissa i creació de departaments, i del Decret de Presidència núm. 2019000484, de data 16-7-2019, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 153, de 5 de setembre de 2020), atribueix al Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal, entre d'altres, “l'activitat competencial pròpia del Consell Insular d'Eivissa en relació amb la matèria d'artesania; promoció de la moda; comerç i desenvolupament empresarial; indústria i vigilància de marques.”

Segon. Objecte i beneficiaris

L'objecte d'aquesta convocatòria és concedir ajudes a persones físiques i jurídiques amb establiments oberts a l'illa d'Eivissa, que s'han vist afectats per les noves mesures de salut pública per contenir la Covid-19, adoptades per Acord del Consell de Govern de 11 de gener de 2021 pel qual s'estableix el nivell 4 d'alerta sanitària a Eivissa (BOIB núm. 5, de 12 de gener de 2021), tot mentre es mantenguin les restriccions encara que siguin diferents de les acordades en l'esmentat acord.

Poden ser persones beneficiàries de les subvencions les persones físiques i jurídiques privades, les agrupacions de persones físiques o jurídiques privades i les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat que siguin titulars d'un negoci que hagin estat afectats per les restriccions aprovades per l'Acord del Govern de la CAIB, de data 11 de gener de 2021, pel qual es declara el pas a nivell d'alerta 4, per contenir el brot epidèmic de la pandèmia causada per la Covid-19 a Eivissa i que estiguin donats d'alta en algun dels grups/epígrafs de l'impost d'activitats econòmiques (IAE) següents:

GRUPS:

611. Comerç majorista de tota classe de mercaderies.

612. Comerç majorista de matèries agràries, productes alimentàries, begudes i tabacs.

671. Serveis en restaurants.

672. Serveis en cafeteries.

673. Serveis en cafès i bars, amb o sense menjar.

676. Serveis en xocolateries, gelateries i orxateries.

677. Serveis prestats per establiments classificats en els grups 671, 672, 673, 681 i 682 de les agrupacions 67 i 68, realitzats fora de dits establiments.

EPÍGRAFS:

932.1. Ensenyament de formació i perfeccionament professional, no superior.

933.9. Altres activitats d'ensenyament.

942.2. Balnearis i banys d'aigua dolça i de mar.

967.1. Instal·lacions esportives.

967.2. Escoles i serveis de perfeccionament de l'esport.

969.1. Sales de ball i discoteques.

Tercer. Dotació econòmica

El crèdit disponible per aquesta convocatòria és de 4.770.000 euros, finançat a parts iguals entre el Consell Insular d'Eivissa i el Govern de les Illes Balears.

L'ajuda és de 1.500 € mensuals per centre de treball o establiment, fins a un màxim de tres mesos i amb un màxim de dos establiments per persona beneficiària (màxim 3.000 €/mes).

La quantia màxima d'ajuda que pot rebre la persona física o jurídica sol·licitant serà de 4.500 euros en tres mesos (en cas d'obtenir ajuda per a dos establiments el màxim serà de 9.000 euros). Tot l'anterior, sempre que es mantenguin vigents restriccions per motius sanitaris que els afectin encara que aquestes restriccions siguin diferents de les aprovades per l'Acord del Consell de Govern de dia 11 de gener de 2021.

En cas que les restriccions a les quals es refereix la present convocatòria afectin períodes inferiors al mes, l'import de l'ajuda es reduirà en la part proporcional al temps real en què l'establiment o el centre de treball s'hagi vist afectat per les dites restriccions.

Les ajudes s'atorgaran per ordre de registre d'entrada de les sol·licituds i fins a esgotar el crèdit disponible.

Quart. Termini de presentació de sol·licituds

El termini per a la presentació de les sol·licituds serà de 20 dies a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria al BOIB.