Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, UNIVERSITAT I RECERCA
Núm. 1044
Resolució de la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa d’1 de febrer de 2021 per la qual s’aproven les bases de la convocatòria del procés d’avaluació dels assessors dels centres de professorat que van obtenir plaça mitjançant les resolucions de la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat per les quals s’aprovaren les convocatòries públiques per cobrir, en règim de comissió de serveis, places d’assessors de centres de professorat, dels dies 21 d’abril de 2016, 13 de gener de 2017 i 27 de març de 2019
Fets
1.La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, estableix en l'article 102 que la formació permanent constitueix un dret i una obligació de tot el professorat, i també que és una responsabilitat de les administracions educatives.
2.El Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, estableix que la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa té competència en matèria de formació permanent del professorat.
3.El Decret 41/2016, de 15 de juliol, pel qual es regula la formació permanent del professorat de l'ensenyament no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, determina en l'article 15.4 que la permanència en l'assessoria de formació als centres de professorat té una limitació en el temps i està sotmesa a les avaluacions periòdiques de la tasca desenvolupada en les condicions que es determinin en la normativa de desplegament del Decret esmentat.
4.L'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de dia 11 de març de 2016 per la qual es regulen l'organització i el règim de funcionament de la xarxa de centres de professorat de les Illes Balears, determina en l'article 5.4 que el nomenament del personal assessor de formació s'ha de fer per un període inicial de dos anys i que, passat aquest període, s'ha de dur a terme una avaluació de la seva actuació. Si el resultat de l'avaluació és positiu, es renovarà el nomenament, novament en comissió de serveis, per un període de dos anys. Un cop finalitzat aquest segon nomenament, es durà a terme una nova avaluació que, si és positiva, permetrà la pròrroga de la comissió de serveis per quatre anys més.
5.La mateixa Ordre de dia 11 de març de 2016 estableix, en l'article 6, les condicions d'aquesta avaluació, la composició de la comissió avaluadora i les seves funcions, els criteris d'avaluació i els instruments del procediment d'avaluació.
6.Les resolucions de la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat dels dies 21 d'abril de 2016, 13 de gener de 2017 i 27 de març de 2019, per les quals es van aprovar les convocatòries públiques per cobrir, en comissió de serveis, places d'assessors de formació permanent als centres de professorat estableixen, en l'apartat 11.1 de les bases de cada convocatòria, que els assessors de formació seleccionats en aquestes convocatòries han de ser avaluats en acabar el seu segon any com a assessors. Si el resultat de l'avaluació és positiu, es renova el nomenament, de nou en comissió de serveis, per un període de dos anys. Un cop finalitzat aquest segon nomenament, s'ha de dur a terme una nova avaluació que, si és positiva, permetrà la pròrroga de la comissió de serveis per quatre anys més. A més, l'apartat 11.2 determina que les característiques de l'avaluació no recollides en l'article 6 de l'Ordre de dia 11 de març de 2016 s'han de dictar per mitjà d'unes instruccions de la persona titular de la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat (actualment, la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa).
7.El dia 20 de febrer de 2020 es va publicar en el BOIB la Resolució de la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa de dia 14 de febrer de 2020 per la qual s'aproven les bases de la convocatòria del procés d'avaluació dels assessors dels centres de professorat que van obtenir plaça en règim de comissió de serveis mitjançant la convocatòria pública aprovada per la Resolució de la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat de dia 21 d'abril de 2016.
8.La Resolució de la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa de dia 21 de maig de 2020 va deixar sense efectes la convocatòria d'aquest procés d'avaluació dels assessors dels centres de professorat i va prorrogar d'ofici i de manera excepcional, per al curs 2020-2021, les comissions de serveis dels assessors afectats.
9.Per tant, és necessari i convenient publicar la convocatòria del procés d'avaluació dels assessors dels centres de professorat que van obtenir plaça en règim de comissió de serveis mitjançant la convocatòria pública aprovada per resolució de la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat dels dies 21 d'abril de 2016, 13 de gener de 2017 i 27 de març de 2019.
Fonaments de dret
1.La Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, per la qual es modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació.
2.El Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
3.El Decret 41/2016, de 15 de juliol, pel qual es regula la formació permanent del professorat de l'ensenyament no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
4.L'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de dia 11 de març de 2016 per la qual es regulen l'organització i el règim de funcionament de la xarxa de centres de professorat de les Illes Balears (BOIB núm. 36, de 19 de març de 2016).
5.La Resolució de la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat de dia 21 d'abril de 2016 per la qual s'aprova la convocatòria pública per cobrir, en comissió de serveis, places d'assessors de formació permanent als centres de professorat (BOIB núm. 52, de 26 d'abril de 2016).
6.La Resolució de la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat de dia 13 de gener de 2017 per la qual s'aprova la convocatòria pública per cobrir, en comissió de serveis, places d'assessors de formació permanent als centres de professorat (BOIB núm. 9, de 21 de febrer de 2017).
7.La Resolució de la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat de dia 27 de març de 2019 per la qual s'aprova la convocatòria pública per cobrir, en comissió de serveis, places d'assessors de formació permanent als centres de professorat (BOIB núm. 43, de 4 d'abril de 2019).
8.La Resolució de la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa de dia 21 de maig de 2020 per la qual es deixa sense efectes la convocatòria del procés d'avaluació dels assessors dels centres de professorat que van obtenir plaça en règim de comissió de serveis mitjançant la convocatòria pública aprovada per la Resolució de la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat de dia 21 d'abril de 2016 (BOIB núm. 106, d'11 de juny de 2020).
Per tot això, dict la següent
Resolució
1.Aprovar les bases de la convocatòria del procés d'avaluació dels assessors dels centres de professorat que van obtenir plaça mitjançant les resolucions de la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat per les quals es van aprovar les convocatòries públiques per cobrir, en règim de comissió de serveis, places d'assessors de centres de professorat, dels dies 21 d'abril de 2016, 13 de gener de 2017 i 27 de març de 2019. Les bases d'aquesta convocatòria figuren en l'annex 1 d'aquesta Resolució.
2.Aprovar l'annex 2 (Sol·licitud), l'annex 3 (Memòria de la tasca desenvolupada) i l'annex 4 (Informe de la direcció del centre de professorat).
3.Ordenar la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el lloc web del Servei de Normalització Lingüística i Formació.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que no exhaureix la via administrativa, les persones interessades poden interposar un recurs d'alçada davant el conseller d'Educació, Universitat i Recerca en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució, d'acord amb els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Palma, 1 de febrer de 2021
La directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa
Amanda Fernández Rubí
ANNEX 1
Bases de la convocatòria
Primer
Objecte de la convocatòria
Aquesta convocatòria té per objecte establir el procés d'avaluació dels assessors dels centres de professorat que van obtenir plaça mitjançant les resolucions de la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat per les quals es van aprovar les convocatòries públiques per cobrir, en règim de comissió de serveis, places d'assessors de centres de professorat dels dies 21 d'abril de 2016, 13 de gener de 2017 i 27 de març de 2019.
Segon
Destinataris
1.Poden presentar-se a aquesta convocatòria els assessors de formació dels centres de professorat que van obtenir plaça en règim de comissió de serveis mitjançant les convocatòries públiques aprovades per les resolucions de la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat dels dies 21 d'abril de 2016, 13 de gener de 2017 i 27 de març de 2019.
2.La participació en aquest procés d'avaluació per part de les persones seleccionades en alguna d'aquestes tres convocatòries és un requisit indispensable per optar a la renovació de la comissió de serveis per continuar exercint la funció d'assessor de formació als centres de professorat. En el cas de no participar-hi, s'entén que el docent que ocupa la plaça d'assessor de formació renuncia a continuar exercint la seva tasca al centre de professorat a partir del curs 2021-2022.
3.Els assessors que van obtenir plaça mitjançant la convocatòria pública aprovada per la Resolució de la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat de dia 21 d'abril de 2016 han de ser avaluats de la tasca desenvolupada durant els cursos 2018-2019 i 2019-2020.
Tercer
Presentació de sol·licituds i documentació
1.Les persones interessades a participar en el procés d'avaluació han de presentar una sol·licitud (annex 2) i adjuntar la memòria de la tasca desenvolupada i les propostes de millora (annex 3).
2.La sol·licitud i la memòria s'han de presentar, en el termini de set dies naturals comptadors des de l'endemà de la data de publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en un dels registres habilitats per la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca, a les delegacions territorials o en qualsevol altra dependència referida en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Dins aquest termini també s'han de trametre, a l'adreça de correu electrònic snlf@dgpice.caib.es, una còpia de la sol·licitud en què consti la data d'entrada en el registre i una còpia de la memòria.
3.En el termini màxim de cinc dies naturals des de la data de finalització del període de presentació de les sol·licituds, el Servei de Normalització Lingüística i Formació ha de publicar en el seu lloc web la relació de persones admeses.
Quart
Informes de valoració
1.El Servei de Normalització Lingüística i Formació ha de trametre als directors dels centres de professorat la relació de persones admeses que treballen al seu centre, amb la finalitat que elaborin l'informe a què es refereix l'article 6.4.b) de l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de dia 11 de març de 2016 per la qual es regulen l'organització i el règim de funcionament de la xarxa de centres de professorat de les Illes Balears.
2.Els directors dels centres de professorat han d'elaborar aquest informe per a cada un dels sol·licitants del procés d'avaluació del seu centre de professorat, d'acord amb el model que figura en l'annex 4 d'aquesta Resolució, i l'han de trametre per correu electrònic a la cap del Servei de Normalització Lingüística i Formació, signat digitalment, en el termini de deu dies naturals des de la data de publicació de la llista de persones admeses. El Servei de Normalització Lingüística i Formació ha de preservar la confidencialitat d'aquests informes.
3.El Servei de Normalització Lingüística i Formació ha d'elaborar l'informe a què es refereix l'article 6.4.c) de l'Ordre de dia 11 de març de 2016.
Cinquè
Comissió avaluadora
1.La comissió avaluadora, amb la composició i les funcions que s'estableixen en els articles 6.1 i 6.2 de l'Ordre esmentada en el punt anterior, s'ha de constituir en el termini màxim de trenta dies naturals des de l'endemà de la data de publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Els membres de la comissió han de tenir accés a la documentació presentada pels sol·licitants, als informes dels directors dels centres de professorat i als informes del Servei de Normalització Lingüística i Formació.
2.A la primera reunió de la comissió avaluadora s'ha d'aprovar el calendari d'entrevistes personals amb els sol·licitants, d'acord amb el que s'estableix en l'article 6.4.d) de l'Ordre de dia 11 de març de 2016. També s'ha de determinar si aquesta entrevista personal s'ha de dur a terme telemàticament, en funció de les condicions sanitàries derivades de la COVID-19.
3.La comissió avaluadora ha d'elaborar un informe final en el qual ha de constar la relació de persones que han superat el procés d'avaluació. Aquest informe s'ha d'elevar a la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa perquè en dicti la resolució corresponent, que s'ha de publicar en el lloc web del Servei de Normalització Lingüística i Formació.
4.Les persones que hagin superat el procés d'avaluació han de ser proposades per renovar la comissió de serveis a partir de l'1 de setembre de 2021. Aquesta proposta s'ha de fer d'acord amb el que determina l'article 15.3 del Decret 41/2016, de 15 de juliol, pel qual es regula la formació permanent del professorat de l'ensenyament no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
5.Els assessors que van obtenir plaça mitjançant la convocatòria pública aprovada per la Resolució de la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat de dia 21 d'abril de 2016 i superin el procés d'avaluació, hauran de tornar a ser avaluats, si és el cas, quan es compleixin quatre anys de la darrera avaluació, és a dir, de la tasca desenvolupada durant el període 2020-2024.
6.A les persones avaluades negativament no se'ls renovarà la comissió de serveis i cessaran del seu lloc de feina al centre de professorat en acabar la comissió de serveis actual.