Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, UNIVERSITAT I RECERCA

Núm. 996
Resolució del director general de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors de 29 de gener de 2021 per la qual es convoca la prova d’accés als cicles formatius de grau mitjà de formació professional del sistema educatiu i se’n concreten aspectes sobre l’organització

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

  1. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (LOE), amb les modificacions introduïdes per la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre (LOMLOE), regula en l'article 41.2 l'accés a cicles formatius de grau mitjà. Així, es requereix el compliment, entre d'altres, de la condició d'haver superat una prova d'accés.

  2. Així mateix, l'article 41.2 de la LOE, amb les modificacions introduïdes per la LOMLOE, estableix que el títol de tècnic bàsic permet l'accés als cicles formatius de grau mitjà de la formació professional del sistema educatiu.

  3. El Reial decret 1147/2011, de 29 de juliol, pel qual s'estableix l'ordenació general de la formació professional del sistema educatiu, dicta en l'article 21.1 que les administracions educatives han de convocar, almenys una vegada l'any, les proves d'accés a cicles formatius de grau mitjà.

  4. L'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 7 de febrer de 2012 (BOIB núm. 22, d'11 de febrer) regula el desenvolupament de les proves d'accés als cicles formatius de formació professional del sistema educatiu a les Illes Balears.

En la disposició final primera de l'Ordre esmentada s'autoritza el director general de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors perquè dicti les instruccions necessàries per a l'execució, el desplegament i la concreció d'aquesta Ordre.

Fonaments de dret

  1. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (BOE núm. 106, de 4 de maig), modificada per Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, per la qual es modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (BOE núm. 340, de 30 de desembre).

  2. El Reial decret 1147/2011, de 29 de juliol, pel qual s'estableix l'ordenació general de la formació professional del sistema educatiu (BOE núm. 182, de 30 de juliol).

  3. L'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 7 de febrer de 2012 per la qual es regulen les proves d'accés als cicles formatius de formació professional del sistema educatiu a les Illes Balears (BOIB núm. 22, d'11 de febrer).

Per tot això, de conformitat amb la normativa indicada, dict la següent

Resolució

  1. Aprovar les instruccions per les quals es concreten aspectes sobre l'organització de la prova que dona accés als cicles formatius de grau mitjà de formació professional del sistema educatiu per a l'any 2021.

  2. Incloure aquestes instruccions com a annex 1 d'aquesta Resolució. L'annex 2 especifica els continguts, l'estructura i la durada de la prova d'accés als cicles formatius de grau mitjà.

  3. Detallar el calendari de les actuacions corresponents a la prova d'accés als cicles formatius de grau mitjà, en l'annex 3.

  4. Especificar les especialitats docents dels professors que actuïn com a vocals de les comissions avaluadores, en l'annex 4.

  5. Indicar les assignatures de quart d'ESO que eximeixen d'alguna part de la prova d'accés a cicles formatius de grau mitjà, en l'annex 5.

  6. Convocar la prova d'accés als cicles formatius de grau mitjà de formació professional del sistema educatiu en els termes que figuren en les instruccions que s'inclouen com a annex 1 d'aquesta Resolució.

  7. Aquesta Resolució entrarà en vigor l'endemà de publicar-se en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que no exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs d'alçada davant el conseller d'Educació, Universitat i Recerca en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 112 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

 

Palma, 29 de gener de 2021

El director general de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors Antonio Baos Relucio

 

 

 

ANNEX 1 Instruccions

Primer

Objecte i àmbit d'aplicació

Aquestes Instruccions concreten aspectes necessaris per desenvolupar la prova d'accés als cicles formatius de grau mitjà de formació professional que s'ha de fer en centres públics de les Illes Balears en aquesta convocatòria, de conformitat amb l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 7 de febrer de 2012 per la qual es regulen les proves d'accés als cicles formatius de formació professional del sistema educatiu a les Illes Balears, i amb la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (LOE), amb les modificacions introduïdes per la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre (LOMLOE).

Segon

Requisits per a la inscripció

  1.  Es poden inscriure a la prova les persones que no reuneixin cap requisit que permeti accedir directament als cicles de grau mitjà de formació professional i que compleixin disset anys o més dins l'any natural 2021.

  2.  Les persones que hagin superat amb anterioritat la prova d'accés a cicles formatius de grau mitjà es poden presentar a aquesta convocatòria amb la finalitat de millorar-ne la nota.

  3.  En el cas de voler millorar la qualificació de la prova, s'ha de triar entre:

    1. Repetir tota la prova; és a dir, no mantenir cap qualificació de cap part.

    2. Examinar-se d'alguna o algunes de les parts de la prova; és a dir, mantenir la qualificació obtinguda en una convocatòria anterior en aquesta part o parts i examinar-se únicament de la part o parts de les quals no vol conservar-ne la qualificació. En el cas que només es repeteixi alguna de les parts, la resta de les parts de les quals no s'examini han d'estar superades en una convocatòria anterior o tenir l'exempció de fer-les.

  4.  Les persones en disposició de sol·licitar l'exempció de fer totes les parts o matèries de la prova es poden presentar a aquesta convocatòria amb la finalitat de disposar de qualificació, sempre que s'examinin d'alguna part o matèria.

  5.  Les persones que tenguin alguna o algunes parts de la prova d'accés superada i estiguin en condicions de sol·licitar l'exempció de les restants es poden presentar a aquesta convocatòria, amb la finalitat de millorar-ne la qualificació, sempre que s'examinin d'alguna part o matèria. En la sol·licitud d'inscripció s'ha d'indicar si es vol mantenir la qualificació d'alguna de les parts superades o bé tornar-se a examinar de les mateixes. Les notes de les parts que es poden guardar han de correspondre a una única convocatòria.

  6.  En relació amb les parts de la prova superades, s'entén que per obtenir l'exempció o guardar la nota en aquesta convocatòria només són valides les proves organitzades per la conselleria competent en matèria d'educació del Govern de les Illes Balears en convocatòries anteriors, sempre que en el certificat hi consti la nota de cada una de les parts de la prova.

  7.  La sol·licitud d'exempció de totes les parts o matèries de la prova és motiu d'exclusió i, si escau, d'anul·lació de la matrícula. En aquest cas, no s'emetrà tampoc el certificat d'aptitud.

Tercer

Termini d'inscripció a la prova

El període d'inscripció a la prova d'accés a cicles formatius de grau mitjà és del 3 al 17 de març de 2021, ambdós inclosos.

Els centres educatius han d'introduir totes les sol·licituds rebudes en el GESTIB, abans de la publicació de les llistes provisionals.

Les sol·licituds presentades fora del termini establert en aquest apartat s'han d'introduir en el GESTIB i, si escau, han de ser inadmeses en les llistes provisionals i definitives de persones admeses i excloses.

Quart

Centres que fan la prova

  1.  La prova d'accés a cicles formatius de grau mitjà en aquesta convocatòria es fa, únicament, als centres que s'indiquen a continuació:

    1.  Centres a Mallorca:

      1. IES Arxiduc Lluís Salvador (Palma)

      2. IES Josep Sureda i Blanes (Palma)

      3. IES Son Pacs (Palma)

      4. IES Guillem Sagrera (Palma)

      5. IES Marratxí (Marratxí)

      6. IES Calvià (Calvià)

      7. IES Llucmajor (Llucmajor)

      8. IES Inca (Inca)

      9. IES Alcúdia (Alcúdia)

      10. IES Mossèn Alcover (Manacor)

      11. IES Llorenç Garcias i Font (Artà)

    2.  Centres a Menorca:

      1. IES Josep Maria Quadrado (Ciutadella)

      2. IES Joan Ramis i Ramis (Maó)

    3.  Centres a les Pitiüses:

      1. IES Sa Colomina (Eivissa)

      2. IES Marc Ferrer (Formentera)

  2.  La inscripció s'ha de fer al mateix centre on es fa la prova.

  3.  Excepcionalment, la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors pot autoritzar que una persona faci la prova d'accés a cicles formatius de grau mitjà en un centre públic diferent dels que s'estableixen en aquest apartat.

  4.  La inscripció està subjecta al pagament de les taxes que s'estableixen en els articles 103 septdecies a 103 unvicies de la Llei 11/1998, de 14 de desembre, sobre el règim específic de taxes de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

La taxa d'inscripció per fer la prova d'accés als cicles formatius de grau mitjà (inclosa l'expedició del certificat que acredita que s'ha superat la prova) és de 23,25 euros.

  1.  Queden exemptes del pagament de la taxa:

    1.  Les persones en situació legal de desocupació, les persones amb una discapacitat igual o superior al 33 %, les famílies en situació de vulnerabilitat econòmica especial, les persones subjectes a mesures privatives de llibertat, els joves tutelats i extutelats en via d'emancipació i els joves en situació d'acolliment familiar, sempre que acreditin documentalment, en el moment de la inscripció, que es troben en alguna d'aquestes situacions.

    2.  Les persones que hagin estat víctimes d'actes terroristes, i també el cònjuge i els fills, sempre que acreditin documentalment la seva situació en el moment de la inscripció. Aquesta condició s'ha d'acreditar presentant la resolució administrativa corresponent. En el cas del cònjuge i els fills, s'hi ha d'adjuntar el llibre de família.

    3.  Les víctimes de violència de gènere, així com els fills que en depenen, sempre que acreditin documentalment la seva situació en el moment de la inscripció. Aquesta condició s'ha d'acreditar presentant qualsevol dels documents que preveu la normativa vigent. En el cas dels fills dependents, també s'ha de presentar el llibre de família.

    4.  Els membres de famílies nombroses, així com els membres de famílies monoparentals de categoria especial, sempre que demanin l'exempció al centre prestador del servei i acreditin documentalment la seva situació en el moment de la inscripció d'acord amb els documents que preveu la normativa vigent.

  2.  Tenen dret a una exempció del 50 % de la taxa els membres de famílies monoparentals de categoria general, sempre que la demanin al centre prestador del servei i acreditin documentalment la seva situació en el moment de la inscripció d'acord amb els documents que preveu la normativa vigent.

  3.  L'import de la taxa s'ha de tornar, prèvia sol·licitud, en el cas que la persona sol·licitant no sigui admesa en les proves convocades.

Cinquè

Formalització de la sol·licitud d'inscripció

  1.  La sol·licitud d'inscripció s'ha de formalitzar per duplicat en l'imprès oficial, que han de facilitar tots els centres educatius públics que fan la prova d'accés a cicles formatius de grau mitjà en aquesta convocatòria. També es pot trobar el model en la pàgina web de Formació Professional (http://fp.caib.es). En aquesta sol·licitud s'ha d'indicar en quin idioma es vol l'enunciat de la prova (català o castellà) i s'ha de triar la matèria optativa de què s'ha d'examinar en la part cientificotecnològica.

  2.  Les persones que tenen alguna part de la prova superada, si trien que se'ls tengui en compte la qualificació d'aquesta part per no examinar-se'n, ho han de fer constar en la sol·licitud.

  3.  Les persones que ja tenen la prova superada i es presenten per millorar-ne la qualificació, si trien que se'ls tengui en compte l'exempció d'alguna de les parts o la qualificació d'alguna de les parts ja superades per no examinar-se'n, ho han de fer constar en la sol·licitud.

  4.  En la sol·licitud s'hi ha d'adjuntar la documentació que pertoqui d'entre tota la que figura en l'apartat sisè d'aquestes Instruccions.

  5.  Les persones que per les seves circumstàncies necessitin una adaptació de les condicions en què s'ha de fer la prova, la poden sol·licitar fent-ho constar en la sol·licitud.

Sisè

Documentació per acreditar els requisits d'inscripció per fer la prova

  1.  Per acreditar el pagament de la taxa corresponent s'ha d'aportar el model de document d'ingrés 046 a nom del sol·licitant. El codi del concepte per aquesta taxa és el P40.

  2.  Per acreditar l'exempció total o parcial del pagament d'aquesta taxa:

    1.  Les persones en situació legal de desocupació han d'aportar l'informe de període ininterromput inscrit en situació de desocupació, emès per un servei públic d'ocupació.

    2.  Les persones amb una discapacitat igual o superior al 33 % han d'aportar el certificat que acredita el tipus i el grau de discapacitat que tenen, expedit per un organisme oficial competent en matèria d'afers socials.

    3.  Les persones que acreditin ser membres d'una família nombrosa han d'aportar el títol o certificat expedit a l'efecte per l'òrgan competent, d'acord amb el que preveu la Llei 40/2003, de 18 de novembre, de protecció a les famílies nombroses.

    4.  Els membres d'unitats familiars que percebin la renda mínima d'inserció han d'aportar el certificat d'ingressos de renda mínima d'inserció amb data posterior a l'1 de gener de 2021. En el cas de ser cònjuge o fill del beneficiari, també s'ha de presentar el llibre de família.

    5.  Els membres d'unitats familiars que percebin la renda social garantida han d'aportar el certificat d'ingressos de renda social garantida amb data posterior a l'1 de gener de 2021. En el cas de ser cònjuge o fill del beneficiari, també s'ha de presentar el llibre de família.

    6.  Els membres d'unitats de convivència beneficiaris de l'ingrés mínim vital han d'aportar la resolució o un certificat de concessió de l'entitat gestora de l'ajut amb data posterior a l'1 de gener de 2021.

    7.  Els membres d'unitats familiars que percebin el subsidi de desocupació han d'aportar el certificat de situació emès pel Servei Públic d'Ocupació Estatal (SEPE). En el cas de ser cònjuge o fill del beneficiari, també s'ha de presentar el llibre de família.

    8.  Les persones subjectes a mesures privatives de llibertat i els joves tutelats i extutelats en vies d'emancipació han d'aportar la resolució judicial que ho determini.

    9.  Les persones que hagin estat víctimes d'actes terroristes han d'aportar algun dels documents següents:

      1. Un certificat com a víctima del terrorisme o familiar, emès pel Ministeri de l'Interior a nom de la persona sol·licitant.

      2. Una resolució prèvia d'indemnització per acte terrorista. En el cas de ser cònjuge o fill del beneficiari, també s'ha de presentar el llibre de família.

      3. Un títol del Reial Orde de Reconeixement Civil a les Víctimes del Terrorisme. En el cas de ser cònjuge o fill del beneficiari, també s'ha de presentar el llibre de família.

    10.  Les persones que hagin estat víctima de violència de gènere han d'aportar alguns dels documents següents:

      1. Una ordre de protecció a favor de la víctima.

      2. Una sentència condemnatòria.

      3. Un informe del Ministeri Fiscal que indiqui l'existència d'indicis que la demandant és víctima de violència de gènere, fins que es dicti l'ordre de protecció.

      4. Una resolució judicial amb la qual s'hagin acordat mesures cautelars per a la protecció de la víctima.

      5. Un informe de l'administració competent en matèria de serveis socials o de la casa d'acolliment, o bé un informe de l'Institut Balear de la Dona.

      6. En el cas de ser-ne fill dependent, també s'ha de presentar el llibre de família.

    11.  Els membres de famílies monoparentals han d'aportar el títol o carnet individual de família monoparental emès pel consell insular corresponent o bé per l'administració competent en el seu lloc de residència. Les famílies residents en àmbits territorials on no estigui regulat l'expedició del títol de família monoparental han d'aportar un document oficial en el qual ha de constar que la pàtria potestat recau en un sol progenitor, o el llibre de família o certificat de naixement, en el qual ha de figurar un sol progenitor.

    12.  Els joves en situació d'acolliment han de presentar la resolució judicial o administrativa de l'acolliment, o, si no n'hi ha, un certificat emès per l'entitat corresponent (Institut Mallorquí d'Afers Socials —IMAS—, Servei Insular de Família del Departament de Benestar Social del Consell Insular de Menorca, Servei de Protecció de Menors del Consell Insular d'Eivissa o Consell Insular de Formentera).

  3.  Per acreditar el requisit d'edat s'ha d'aportar original i còpia del document oficial d'identificació (DNI, passaport, etc.).

  4.  Per acreditar que no es reuneix cap altre requisit que permeti l'accés directe als cicles formatius de grau mitjà s'ha d'aportar una declaració responsable que ho acrediti, segons el model de la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca que es troba en la pàgina web del departament de Formació Professional (http://fp.caib.es).

  5.  Les persones que compleixin determinats requisits que els permetin estar exempts d'alguna part de la prova han d'aportar, a més, la documentació següent (s'ha de presentar l'original i una còpia de cada document perquè el centre receptor la compulsi):

    1.  Si se sol·licita l'exempció de fer la part de comunicació de la prova per haver superat l'àmbit de comunicació del segon nivell de l'educació secundària per a persones adultes, s'ha d'aportar el certificat que ho acrediti.

    2.  Si se sol·licita l'exempció de fer la part de comunicació per haver superat l'àmbit de comunicació de les proves lliures per obtenir el títol de graduat en educació secundària obligatòria, s'ha d'aportar el certificat que ho acrediti.

    3.  Si se sol·licita l'exempció de fer la part de comunicació per haver superat les assignatures de quart d'ESO que figuren en el llistat de l'annex 5, s'ha d'aportar el certificat que ho acrediti.

    4.  Si se sol·licita l'exempció de fer la part de comunicació per haver superat una prova d'accés de caràcter general a cicles formatius de grau mitjà dels ensenyaments professionals d'arts plàstiques i disseny, s'ha d'aportar el certificat que ho acrediti.

    5.  Si se sol·licita l'exempció de fer la part social de la prova per haver superat l'àmbit social del segon nivell de l'educació secundària per a persones adultes, s'ha d'aportar el certificat que ho acrediti.

    6.  Si se sol·licita l'exempció de fer la part social per haver superat l'àmbit social de les proves lliures per obtenir el títol de graduat en educació secundària obligatòria, s'ha d'aportar el certificat que ho acrediti.

    7.  Si se sol·licita l'exempció de fer la part social per haver superat les assignatures de quart d'ESO que figuren en el llistat de l'annex 5, s'ha d'aportar el certificat que ho acrediti.

    8.  Si se sol·licita l'exempció de fer la part social per haver superat una prova d'accés de caràcter general a cicles formatius de grau mitjà dels ensenyaments professionals d'arts plàstiques i disseny, s'ha d'aportar el certificat que ho acrediti.

    9.  Si se sol·licita l'exempció de fer la part cientificotecnològica de la prova per haver superat l'àmbit cientificotecnològic del segon nivell de l'educació secundària per a persones adultes, s'ha d'aportar el certificat que ho acrediti.

    10.  Si se sol·licita l'exempció de fer la part cientificotecnològica per haver superat l'àmbit cientificotecnològic de les proves lliures per obtenir el títol de graduat en educació secundària obligatòria, s'ha d'aportar el certificat que ho acrediti.

    11.  Si se sol·licita l'exempció de fer la part cientificotecnològica per haver superat les assignatures de quart d'ESO que figuren en el llistat de l'annex 5, s'ha d'aportar el certificat que ho acrediti.

    12.  Si se sol·licita l'exempció de fer la part cientificotecnològica de la prova per tenir un certificat de professionalitat de nivell 1 o superior, s'ha de presentar el certificat que ho acrediti.

    13.  Si se sol·licita l'exempció de fer la part cientificotecnològica de la prova per haver superat un mòdul associat a una unitat de competència que forma part d'un cicle de grau mitjà de formació professional, s'ha d'aportar el certificat que ho acrediti.

    14.  Si se sol·licita l'exempció de fer la part cientificotecnològica de la prova per tenir acreditades una o més unitats de competència d'un títol de tècnic o d'una qualificació professional de nivell 2, s'ha de presentar el certificat que ho acrediti.

    15.  Si se sol·licita l'exempció de la prova de llengua catalana per tenir el nivell B1 o equivalent, o un nivell superior de llengua catalana, s'ha d'aportar durant el període d'inscripció un dels certificats següents:

      1. Un dels certificats recollits en l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013, per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut (BOIB núm. 34, de 12 de març).

      2. La resolució de l'homologació dels estudis de llengua catalana de l'educació secundària obligatòria i del batxillerat, segons l'Ordre de la consellera d'Educació, Cultura i Universitats de 28 de juliol de 2014 (BOIB núm. 115, de 26 d'agost).

      3. La resolució d'atorgament de l'equivalència del nivell B1 o superior de la Direcció General de Política Lingüística.

    16.  Si se sol·licita l'exempció de la prova de llengua catalana per raó de residència temporal a les Illes Balears o altres motius recollits en l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de 8 de març de 2018 per la qual es fixen les titulacions que cal tenir per fer classes de i en llengua catalana, pròpia de les Illes Balears, a l'ensenyament reglat no universitari, se n'estableixen les equivalències, es defineix el Pla de Formació Lingüística i Cultural (FOLC), es regulen les condicions de l'exempció de l'avaluació de la llengua catalana i literatura en ensenyaments no universitaris i es determinen les funcions i la composició de la Comissió Tècnica d'Assessorament per a l'Ensenyament de i en Llengua Catalana (BOIB núm. 38, de 27 de març):

      1. S'ha d'aportar al centre educatiu, dins el termini d'inscripció, a més de la sol·licitud signada, la documentació indicada en la normativa:

        1. Fotocòpia del DNI, NIE o passaport del pare, mare o tutor, o de l'alumne, en el cas que sigui major d'edat, que signi la sol·licitud.

        2. Original i còpia de l'expedient acadèmic de l'alumne.

        3. Certificat històric d'empadronament emès per l'administració competent.

        4. Justificació de la residència temporal d'acord amb l'article 9.1 de l'Ordre esmentada, si escau.

        5. En el cas d'alumnes en les situacions previstes en l'article 8.1.2 de l'Ordre de 8 de març de 2018, un certificat expedit per l'organisme competent i un dictamen d'escolarització corresponent.

        6. En el cas de les persones adultes, la sol·licitud ha d'anar acompanyada de la documentació a la qual es refereix l'apartat 3 de l'article 9 de l'Ordre de 8 de març de 2018.

      2. La sol·licitud l'ha de presentar la persona interessada a la secretaria dels centres on els alumnes facin la inscripció a les proves d'accés per tal que aquesta trameti, en el termini de vuit dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la finalització del termini de matriculació a les proves, la documentació presentada al Servei de Formació Homologada i Capacitació de la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa, mitjançant el registre oficial. A més, dins aquest mateix termini, la secretaria del centre ha d'emplenar les sol·licituds telemàtiques d'exempció d'avaluació de la llengua catalana mitjançant el sistema informàtic habilitat per la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca en el GESTIB.

      3. Els requeriments d'esmena de faltes o d'aportació de la documentació que manqui per poder resoldre l'expedient els comunicarà el Servei de Formació Homologada i Capacitació al centre educatiu. En un termini de cinc dies hàbils, comptadors des de l'endemà de rebre la comunicació, el centre ha de notificar el requeriment a la persona interessada per tal que aquesta faci les esmenes o aporti la documentació que manqui.

      4. La resolució de l'expedient de sol·licitud es trametrà al centre educatiu mitjançant l'eina habilitada a tal fi en el GESTIB. En un termini de cinc dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la signatura, el centre l'ha de notificar i lliurar a la persona interessada.

      5.  La exempció està condicionada a l'aportació per part de la persona interessada de la resolució d'exempció de la prova de llengua catalana per a la prova d'accés a cicles formatius abans de l'inici de la prova. En el cas contrari s'ha d'examinar.

  6.  Les persones que tenguin alguna part o parts de la prova d'accés superada a les Illes Balears i sol·licitin que la qualificació d'aquesta part o parts es tenguin en compte per al càlcul de la qualificació final de la prova, han d'aportar un únic certificat que ho acrediti.

  7.  Les persones que sol·licitin l'adaptació de les condicions en què s'ha de desenvolupar la prova perquè poden acreditar que tenen necessitats educatives especials o dificultats específiques d'aprenentatge (dislèxia, disortografia, disgrafia, discalcúlia, etc.), han d'aportar algun dels documents següents en el moment de la inscripció:

    1.  Certificat oficial que acrediti el tipus i el grau de discapacitat que es té, emès per un organisme oficial competent en matèria d'afers socials. En cas que el certificat no n'indiqui el tipus, en la sol·licitud s'indicarà l'adaptació sol·licitada.

    2.  Dictamen d'escolarització emès pel departament d'orientació o pels equips d'orientació educativa i psicopedagògica, amb el vistiplau del Departament d'Inspecció Educativa.

    3.  Informe, emès el present curs escolar o el curs previ pel departament d'orientació o pels equips d'orientació educativa i psicopedagògica, per a les dificultats específiques d'aprenentatge.

    4.  Informe, emès el present curs escolar o el curs previ per associacions amb experiència reconeguda, per a les dificultats específiques d'aprenentatge.

    5.  Informe, emès el present curs escolar o el curs previ per un professional col·legiat que estigui atenent les dificultats específiques d'aprenentatge de la persona interessada.

El centre educatiu ha de requerir a la persona interessada la documentació justificativa que manqui abans de la publicació de les llistes provisionals de persones admeses.

Els requeriments d'esmena de faltes o d'aportació de la documentació que manqui per poder resoldre l'expedient els comunicarà el Servei de Planificació i Participació al centre educatiu. El mateix dia en què en rebi la comunicació el centre ha de notificar el requeriment a la persona interessada per tal que aquesta faci les esmenes o aporti la documentació que manqui.

En cas que la persona interessada no aporti la documentació requerida abans de la publicació de les llistes definitives de persones admeses es considerarà que desisteix de la seva petició.

La Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors ha de comunicar a cadascun dels centres que fan la prova les persones de les quals s'accepta la petició d'adaptació de les condicions de la prova.

Setè

Actuació amb la documentació necessària per inscriure's per fer la prova

La secretaria del centre on es fan les inscripcions per fer la prova, un cop ha comprovat que la sol·licitud d'inscripció està emplenada degudament, n'ha de segellar un dels exemplars i l'ha de tornar a la persona interessada. La secretaria del centre s'ha de quedar la fotocòpia del document oficial d'identificació i de la resta de documentació que es presenta, un cop acarada amb l'original i compulsada.

Aquesta documentació s'ha de conservar per un termini mínim de sis anys.

Vuitè

Situacions que eximeixen de fer tota o parts de la prova

Les situacions que eximeixen de fer tota o parts de la prova d'accés a cicles formatius de grau mitjà són les que s'estableixen en l'article 14 de l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 7 de febrer de 2012 per la qual es regulen les proves d'accés als cicles formatius de formació professional del sistema educatiu a les Illes Balears.

Novè

Acumulació d'exempcions

Les persones que tenguin l'exempció total de fer la prova o les que acumulin l'exempció de fer totes les parts de la prova, segons l'article 15 de l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 7 de febrer de 2012, no cal que facin la prova ni que s'inscriguin per fer-la. Per sol·licitar plaça s'ha d'aportar la documentació justificativa durant el procés d'admissió a cicles formatius.

No obstant això, i sempre que s'examini d'alguna matèria, segons l'article 12.2 de l'Ordre esmentada, tenen la possibilitat de presentar-se a la prova amb la finalitat de disposar de qualificació.

Desè

Acumulació de parts superades i exempció de la resta de les parts

Les persones que tenguin parts de la prova d'accés superades a les Illes Balears i l'exempció de fer la resta de les parts, segons l'article 16 de l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 7 de febrer de 2012, no cal que facin la prova ni que s'inscriguin per fer-la.

Per sol·licitar plaça durant el procés d'admissió a cicles formatius s'ha d'aportar un únic certificat que acrediti la superació d'alguna o algunes de les parts a les Illes Balears i la documentació justificativa de l'exempció de la resta.

En aquest cas, la qualificació de la prova d'accés, a tots els efectes, és la mitjana de la qualificació de les parts superades.

En cas de presentar-se a la prova, les qualificacions de les parts superades en convocatòries anteriors, o d'alguna d'aquestes, poden mantenir-se en la present convocatòria únicament en cas d'examinar-se d'alguna matèria d'alguna de les altres parts.

Onzè

Admissió per fer la prova

Cada centre educatiu ha de comprovar, amb la documentació rebuda, que les persones que sol·liciten fer la prova tenen l'edat requerida, no sol·liciten l'exempció de totes les parts o matèries i compleixen la resta de condicions que permeten fer-la.

Dotzè

Llista provisional de persones admeses i excloses de la prova

  1.  La llista provisional de persones admeses i de persones excloses per fer la prova d'accés a cicles formatius de grau mitjà s'ha de publicar el dia 23 de març de 2021 al tauler d'anuncis i en la pàgina web del centre educatiu on s'ha presentat la sol·licitud.

  2.  En la llista provisional, s'han de fer constar:

    1.  Les persones que tenen l'exempció de fer la prova de llengua catalana.

    2.  Les persones que tenen l'exempció de fer la part de comunicació.

    3.  Les persones que tenen l'exempció de fer la part social.

    4.  Les persones que tenen l'exempció de fer la part cientificotecnològica.

  3.  En el cas de les persones que hagin sol·licitat l'exempció de fer la prova de llengua catalana, únicament per raó de residència temporal a les Illes Balears o altres motius recollits en l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de 8 de març de 2018 i no puguin presentar la resolució corresponent abans de la publicació de la llista provisional de persones admeses, s'ha de fer constar l'expressió Exempció condicionada en la llista provisional.

  4.  El centre educatiu ha de conservar una còpia de la llista provisional de persones admeses i de persones excloses, per un termini de quatre mesos comptadors des de la publicació de la llista definitiva d'aptes.

Tretzè

Termini de reclamacions

Les reclamacions contra la llista provisional de persones admeses i de persones excloses per fer la prova d'accés a cicles formatius de grau mitjà es poden presentar els dies 24, 25 i 26 de març de 2021 davant el director del centre educatiu on s'ha presentat la sol·licitud.

Catorzè

Llista definitiva de persones admeses a la prova

  1.  El dia 13 d'abril de 2021, cada centre educatiu que fa la prova ha de publicar al tauler d'anuncis i en la pàgina web del centre la llista definitiva de persones admeses per fer la prova d'accés a cicles formatius de grau mitjà.

  2.  En la llista definitiva s'hi han de fer constar les exempcions que té cada aspirant i indicar si són condicionades o definitives.

  3.  En el cas de les persones que hagin sol·licitat l'exempció de fer la prova de llengua catalana, únicament per raó de residència temporal a les Illes Balears o altres motius recollits a l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de 8 de març de 2018 i no puguin presentar la resolució corresponent fins el dia de l'examen de llengua catalana, s'ha de fer constar l'expressió Exempció condicionada en la llista definitiva.

  4.  Contra la llista definitiva es pot presentar un recurs d'alçada davant el director general de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors en el termini d'un mes comptador des de l'endemà del dia de la publicació.

Quinzè

Comunicació de les dades d'inscripció a la prova

El dia 23 de març de 2021, els centres han de comunicar a la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors, per via electrònica, la llista de les persones que sol·liciten l'adaptació de les condicions de realització de la prova perquè poden acreditar que tenen necessitats educatives especials o dificultats específiques d'aprenentatge. També han de trametre per via electrònica, aquest mateix dia, una còpia de les sol·licituds i de la documentació que s'adjunta en la sol·licitud d'aquestes persones.

Setzè

Data i horari de la prova

  1.  La prova d'accés a cicles formatius de grau mitjà s'ha de fer els dies 12 i 13 de maig de 2021.

  2.  L'horari i l'ordre de desenvolupament de la prova s'han de publicar al tauler d'anuncis i en la pàgina web dels centres que fan la prova, amb una antelació mínima de 48 hores abans d'iniciar-se. Aquest horari i ordre són els següents:

    1.  Dia 12 de maig de 2021:

      1. 15.00 h: constitució de la comissió avaluadora.

      2. 16.00 h: inici de la prova amb els exàmens de llengua castellana i de llengua catalana (durada d'una hora per a cada examen, i màxim de dues hores per a aquesta part de la prova).

      3. 18.30 h: examen de ciències socials, geografia i història (durada màxima d'una hora).

    2.  Dia 13 de maig de 2021:

      1. 16.00 h: exàmens de matemàtiques i de ciències naturals o de tecnologia (durada d'una hora per a cada examen, i màxim de dues hores per a aquesta part de la prova).

  3.  S'ha de trametre una còpia compulsada de l'acta de constitució de la comissió avaluadora a la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors, al més tard, el 31 de maig de 2021.

Dissetè

Publicació de la relació d'estris per fer la prova

La relació d'estris, en el cas que siguin necessaris per fer la prova, s'ha de publicar al tauler d'anuncis i en la pàgina web dels centres on es dugui a terme la prova el mateix dia que es publiquen l'horari i l'ordre de desenvolupament de la prova. La relació d'estris necessaris per a la prova són els establerts en les Orientacions per a la prova d'accés als cicles formatius de grau mitjà per a cada matèria, les quals es troben publicades en el web de Formació Professional (http://fp.caib.es).

Divuitè

Verificació de la identitat dels aspirants

Els membres de la comissió avaluadora han de verificar la identitat dels aspirants abans de l'inici de cada sessió.

Amb aquesta finalitat, els alumnes que es presentin a la prova han de disposar d'un document oficial d'identificació en vigor, que han de presentar als membres de la comissió avaluadora quan se'ls el requereixi.

Dinovè

Incidències

  1.  Quan hi hagi causes justificades que alterin o impedeixin a algun aspirant la realització de la prova, la comissió avaluadora ho ha de comunicar a la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors, que les ha de resoldre d'acord amb el que consideri procedent.

  2.  Aquestes incidències s'han de fer constar en el GESTIB, a l'apartat referent a l'acta de constitució de la comissió avaluadora.

Vintè

Comissions avaluadores de la prova

  1.  El director general de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors nomena els membres de les comissions avaluadores de la prova d'accés a cicles formatius de grau mitjà a proposta del director de cada centre. Aquesta proposta s'ha de trametre per via electrònica, al més tard, el dia 23 de març de 2021.

  2.  Les funcions de les comissions avaluadores de les proves d'accés a cicles formatius de formació professional es regulen en l'article 10 de l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 7 de febrer de 2012, i són:

    1.  Comprovar la identitat dels aspirants.

    2.  Actuar en el lloc, la data, l'hora i els termes prevists en les convocatòries.

    3.  Resoldre les reclamacions presentades pels aspirants en el procés, així com resoldre les incidències que es derivin de l'organització i la realització de la prova.

    4.  Corregir i qualificar els exàmens. Emetre i emplenar les actes d'avaluació.

    5.  Resoldre les reclamacions que s'hagin presentat sobre les qualificacions i l'avaluació.

    6.  Qualsevol altra funció que els pugui assignar la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca.

  3.  La composició de les comissions avaluadores de la prova d'accés a cicles formatius de grau mitjà, regulada en l'article 17 de l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 7 de febrer de 2012, és la següent:

    1.  Presidència: el director o directora del centre.

    2.  Vocalies:

      1. Un vocal de l'especialitat de llengua castellana i literatura.

      2. Un vocal de l'especialitat de llengua catalana i literatura.

      3. Un vocal de l'especialitat de geografia i història.

      4. Un vocal de l'especialitat de matemàtiques.

      5. Un vocal de l'especialitat de tecnologia.

      6. Un vocal de l'especialitat de biologia i geologia o de l'especialitat de física i química.

    3.  Secretaria: ha d'actuar com a secretari de la comissió avaluadora el vocal designat a aquest efecte en l'acta de constitució de la comissió.

  4.  Segons l'article 17 de l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 7 de febrer de 2012, la direcció del centre, a petició de la comissió avaluadora, pot designar els professors necessaris perquè col·laborin en la correcció dels exàmens. Com a norma general, s'ha de nomenar, com a màxim, un col·laborador per cada 90 exàmens per corregir o fracció. En cas que la comissió avaluadora consideri necessari un nombre de col·laboradors més gran, haurà de presentar davant la direcció del centre un informe justificatiu. Si s'escau, s'ha de trametre a la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors una còpia compulsada d'aquest informe abans del 31 de maig de 2021.

S'ha de trametre una còpia compulsada del document pel qual es designen aquests professors col·laboradors a la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors, al més tard, el 31 de maig de 2021.

  1.  Les persones nomenades com a vocals de les comissions han de tenir atribució docent en educació secundària en les especialitats indicades en l'annex 4 d'aquesta Resolució, tenint en compte que les persones que hagin participat en tasques de preparació d'alumnes per a la prova d'accés als cicles de grau mitjà d'aquesta convocatòria no poden formar part de cap comissió avaluadora de la prova d'accés del mateix grau per al qual hagin preparat.

  2.  Els membres de les comissions avaluadores i els professors col·laboradors en l'elaboració i/o la correcció dels exàmens han de rebre la compensació econòmica corresponent, d'acord amb el que s'estableix en l'Ordre del conseller d'Educació i Cultura de 18 de maig de 2005 per la qual es regulen les condicions generals i els mòduls econòmics dels pagaments al personal que participa en les proves d'accés als cicles formatius de formació professional específica convocades per la Direcció General de Formació Professional (BOIB núm. 81, de 28 de maig).

Vint-i-unè

Expedients de les persones inscrites

Els centres educatius han de posar a disposició de les comissions avaluadores la documentació presentada per les persones inscrites en la prova d'accés a cicles formatius de grau mitjà.

Vint-i-dosè

Correcció i qualificació de la prova

  1.  Un cop acabada la prova, cada comissió avaluadora ha de corregir cadascun dels exàmens que la conformen i calcular la nota mitjana d'acord amb el que s'estableix en l'article 7 de l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 7 de febrer de 2012 i en l'annex 2 d'aquesta Resolució i, segons el resultat obtingut, ha de qualificar cada aspirant en els termes d'Apte o No apte. La nota final de la prova s'ha de calcular sempre que s'obtengui almenys una puntuació de quatre en cada una de les parts; el resultat de la prova és la mitjana aritmètica d'aquestes parts, expressada amb dos decimals. És positiva la qualificació de cinc punts o superior. Aquesta nota final, quan es pugui calcular, ha de quedar reflectida juntament amb la qualificació d'apte o no apte. Si no es pot calcular aquesta mitjana, la qualificació de la prova ha de ser no apte.

  2.  Cada examen s'ha de puntuar de zero a deu punts, amb dos decimals. Una vegada corregit l'examen, si la nota total és igual o superior al mig punt s'ha d'arrodonir a l'enter superior; en cas contrari, s'ha d'arrodonir a l'enter inferior. Aquesta nota arrodonida s'ha d'introduir en el programari de gestió acadèmica (GESTIB). Als alumnes inscrits que no es presentin a l'examen se'ls ha de qualificar com a no presentat (NP). Per facilitar aquesta labor s'ha de facilitar als professors correctors el full de qualificacions del GESTIB, en què cada corrector ha de fer el recompte d'exàmens corregits i signar-lo. S'ha de trametre una còpia compulsada d'aquests fulls a la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors, juntament amb la resta de documentació de les proves.

  3.  El centre ha de custodiar els exàmens fets pels aspirants durant un període de quatre mesos comptadors des del dia en què es publica la llista definitiva de persones aptes i no aptes en la prova d'accés.

Vint-i-tresè

Contingut de les actes d'avaluació de la prova

El contingut de l'acta d'avaluació ha de ser el següent:

  1.  Llinatges i nom dels aspirants.

  2.  Número del document oficial d'identificació dels aspirants.

  3.  Matèries i qualificacions de la part de comunicació.

  4.  Qualificació de la part de comunicació.

  5.  Matèria i qualificació de la part social.

  6.  Qualificació de la part social.

  7.  Matèries i qualificacions de la part cientificotecnològica.

  8.  Qualificació de la part cientificotecnològica.

  9.  Qualificació final: apte o no apte.

  10.  Nota final (sempre que s'hagi pogut calcular).

Vint-i-quatrè

Procediment amb les actes d'avaluació

  1.  Cada comissió avaluadora ha d'estendre una acta d'avaluació dels resultats dels exàmens de la prova i tots els membres de la comissió l'han de signar.

  2.  Les actes originals s'han d'arxivar al mateix centre on s'ha fet la prova d'accés mentre aquest existeixi.

 

Vint-i-cinquè

Llista provisional de persones aptes i no aptes

El dia 20 de maig de 2021, cada centre educatiu on s'ha fet la prova d'accés a cicles formatius de grau mitjà ha de publicar la llista provisional de persones aptes i no aptes d'aquesta prova al tauler d'anuncis i en la pàgina web del centre.

El centre educatiu ha de conservar una còpia de la llista provisional de persones aptes i no aptes, per un termini de quatre mesos comptadors des de la seva publicació.

Vint-i-sisè

Reclamacions contra la llista provisional de persones aptes i no aptes

  1.  Contra la llista provisional de persones aptes i no aptes de la prova d'accés a cicles formatius de grau mitjà es pot presentar una reclamació davant la comissió avaluadora els dies 21, 24 i 25 de maig de 2021. En el cas que aquests dies coincideixin amb algun dia en que el centre romangui tancat, el termini de reclamació s'ampliarà en un dia hàbil.

  2.  Aquesta reclamació s'ha de presentar per escrit a la secretaria del centre on s'ha fet la prova. Si la persona interessada vol veure algun examen de la prova perquè la comissió li exposi els criteris de correcció i de qualificació que s'han fet servir, ho ha de fer constar en la seva reclamació.

  3.  La comissió avaluadora ha d'estudiar el contingut de la reclamació.

  4.  La revisió de les reclamacions s'ha de fer els dies 26, 27 i 28 de maig de 2021.

  5.  La comissió avaluadora ha d'estendre acta de la sessió de resolució de les reclamacions presentades.

  6.  Les persones que no estiguin conformes amb el resultat de la revisió que resolgui la comissió avaluadora poden interposar un recurs d'alçada davant el director general de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació de la llista definitiva.

Vint-i-setè

Llista definitiva de persones aptes

La llista definitiva de persones aptes de la prova d'accés a cicles formatius de grau mitjà s'ha de publicar el 31 de maig de 2021 al tauler d'anuncis i en la pàgina web de cada centre que ha fet la prova.

Vint-i-vuitè

Contingut del certificat d'aptitud de la prova

  1.  En el certificat d'aptitud de la prova hi han de constar:

    1.  Llinatges i nom de l'aspirant.

    2.  Número del document oficial d'identificació de l'aspirant.

    3.  La qualificació d'apte o no apte, juntament amb la qualificació numèrica final, si s'ha pogut calcular.

    4.  La qualificació de la part de comunicació.

    5.  La qualificació de la part social.

    6.  La qualificació de la part cientificotecnològica.

    7.  S'hi ha d'especificar que dona accés a qualsevol cicle de grau mitjà de formació professional del sistema educatiu.

  2.  Aquest certificat també acredita la superació d'alguna de les parts de la prova.

Vint-i-novè

Lliurament dels certificats d'aptitud de la prova

Les persones que han superat la prova d'accés o tenen superada alguna de les parts de la prova poden recollir el certificat que ho acredita al mateix centre públic on s'ha fet la prova, a partir del dia 31 de maig de 2021.

Trentè

Sol·licitud de plaça en cicles formatius

Les persones que tenen el certificat que acredita que han superat la prova d'accés als cicles de grau mitjà, les que tenen l'exempció total, les que acumulen l'exempció de totes les parts de la prova o les que acumulen parts superades i l'exempció de les altres, poden sol·licitar l'admissió al cicle formatiu de grau mitjà que vulguin cursar a través de l'opció d'altres vies d'accés, de conformitat amb la normativa d'admissió als cicles formatius de formació professional de les Illes Balears.

Només els certificats amb la qualificació d'apte, que acrediten la superació de la prova, tenen validesa a tot el territori nacional. Amb referència a les exempcions, s'ha de consultar la normativa autonòmica de la comunitat autònoma on es vulgui cursar la formació professional.

Trenta-unè

Exempcions de quart d'ESO. Règim específic de la convocatòria

De manera excepcional, a l'efecte de possibles exempcions d'alguna de les parts de la prova d'accés, per poder acreditar haver superat les matèries de quart d'ESO que eximeixen de fer la prova d'algun àmbit de les proves lliures per obtenir el títol de graduat d'ESO, mentre l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura de 30 de març de 2009 (BOIB núm. 58, de 21 d'abril) no disposi d'una normativa que la modifiqui o substitueixi, per als alumnes matriculats que provenguin d'estudis regulats per la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, modificada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 desembre, o anteriors, s'ha de fer servir la taula inclosa en l'annex 5 d'aquesta Resolució.

 

ANNEX 2 Prova d'accés als cicles formatius de grau mitjà de formació professional

Primer

Estructura

La prova d'accés als cicles formatius de grau mitjà s'estructura en les tres parts següents:

  • Part de comunicació. Valora la competència en comunicació lingüística. Les matèries de referència són:

    • Llengua castellana.

    • Llengua catalana.

       

       

  • Part social. Valora la competència social i ciutadana. La matèria de referència és:

    • Ciències socials, geografia i història.

  • Part cientificotecnològica. Valora la competència matemàtica i la competència en el coneixement i la interacció amb el món físic. Les matèries de referència són:

    • Matemàtiques.

    • Ciències de la natura o tecnologia (l'aspirant n'ha de triar una de les dues).

Segon

Qualificació de cada part

  1.  Cada examen s'ha de puntuar de zero a deu punts, amb dos decimals. Una vegada corregit l'examen de la matèria, si la nota total de l'examen és igual o superior al mig punt, s'ha d'arrodonir a l'enter superior; en cas contrari, s'ha d'arrodonir a l'enter inferior. Aquesta nota arrodonida s'ha d'introduir en el programa de gestió acadèmica (GESTIB). Els alumnes inscrits que no es presentin a l'examen se'ls ha de qualificar com a no presentat (NP).

  2.  La qualificació de cada part és la mitjana aritmètica de les qualificacions de les matèries que la conformen. Aquesta qualificació s'ha d'expressar de zero a deu punts, amb dos decimals.

  3.  Si l'aspirant està exempt d'examinar-se de la prova de llengua catalana, la qualificació de la part de comunicació és la qualificació de la matèria de llengua castellana.

  4.  Si l'aspirant no fa la prova corresponent a alguna de les matèries d'una part i no està exempt de fer-la, la qualificació d'aquesta part ha de ser no presentat.

Tercer

Qualificació final

  1.  La qualificació final s'ha de calcular sempre que s'obtengui almenys una puntuació de quatre en cada una de les parts, i ha de ser la mitjana aritmètica d'aquestes, expressada amb dos decimals. És positiva la qualificació de cinc punts o superior. Aquesta nota final, quan es pugui calcular, ha de quedar reflectida juntament amb la qualificació d'apte o no apte. Si no es pot calcular aquesta mitjana, s'ha d'indicar No apte.

  2.  Si hi ha exempcions d'alguna de les parts de la prova, la nota mitjana s'ha de calcular sobre les parts avaluades.

  3.  Si la qualificació de totes les parts és no presentat, o bé alguna part està exempta i la qualificació de la resta de les parts és no presentat, la qualificació final ha de ser no apte (no presentat).

  4.  Quan no se superi la totalitat de la prova, la qualificació de la part o les parts superades pot mantenir-se en les convocatòries següents. El certificat d'aptitud ha de ser el certificat que acrediti la superació d'alguna de les parts.

Quart

Durada de la prova

La prova té la durada següent:

  • Dues hores per a la part de comunicació.

  • Una hora per a la part social.

  • Dues hores per a la part cientificotecnològica.

Cinquè

Orientacions

  1.  Part de comunicació:

    1.  La part de comunicació consta de dues matèries: llengua castellana i llengua catalana. Es fa un examen per a cadascuna.

    2.  Els continguts principals, l'estructura de les proves, els criteris d'avaluació i qualificació, així com els materials que es poden utilitzar durant la prova de llengua castellana són els establerts en les Orientacions per a la prova d'accés als cicles formatius de grau mitjà: prova de llengua castellana, que es troben publicades en el web de Formació Professional (http://fp.caib.es).

    3.  Els continguts principals, l'estructura de les proves, els criteris d'avaluació i qualificació, així com els materials que es poden utilitzar durant la prova de llengua catalana són els establerts en les Orientacions per a la prova d'accés als cicles formatius de grau mitjà: prova de llengua catalana, que es troben publicades en el web de Formació Professional (http://fp.caib.es).

  2.  Part social:

    1.  La matèria de referència és ciències socials, geografia i història.

    2.  Els continguts principals, l'estructura de les proves, els criteris d'avaluació i qualificació, així com els materials que es poden utilitzar durant la prova de ciències socials, geografia i història són els establerts en les Orientacions per a la prova d'accés als cicles formatius de grau mitjà: prova de socials, geografia i història, que es troben publicades en el web de Formació Professional (http://fp.caib.es).

  3.  Part cientificotecnològica:

    1.  En la part cientificotecnològica tot l'alumnat ha de fer la matèria de matemàtiques, sempre que no n'estigui exempt.

    2.  Els continguts principals, l'estructura de les proves, els criteris d'avaluació i qualificació, així com els materials que es poden utilitzar durant la prova de matemàtiques són els establerts en les Orientacions per a la prova d'accés als cicles formatius de grau mitjà: prova de matemàtiques, àmbit cientificotecnològic, que es troben publicades en el web de Formació Professional (http://fp.caib.es).

    3.  Per al segon examen d'aquesta part, en el moment de la inscripció l'alumne ha d'optar entre la matèria de ciències de la natura i la matèria de tecnologia.

    4.  Els continguts principals, l'estructura de les proves, els criteris d'avaluació i qualificació, així com els materials que es poden utilitzar durant la prova de ciències de la natura són els establerts en les Orientacions per a la prova d'accés als cicles formatius de grau mitjà: prova de ciències de la natura, que es troben publicades en el web de Formació Professional (http://fp.caib.es).

    5.  Els continguts principals, l'estructura de les proves, els criteris d'avaluació i qualificació, així com els materials que es poden utilitzar durant la prova de tecnologia són els establerts en les Orientacions per a la prova d'accés als cicles formatius de grau mitjà: prova de tecnologia, que es troben publicades en el web de Formació Professional (http://fp.caib.es).

 

 

 

​​​​​​​ANNEX 3 Calendari de la prova d'accés als cicles formatius de grau mitjà

Data

Actuació

Apartat annex 1

Del 3 al 17 de març

Inscripció per fer la prova.

3

23 de març

Publicació de la llista provisional de persones admeses i de persones excloses al tauler d'anuncis i en la pàgina web de cada centre.

12

23 de març

Cada centre tramet a la DGFPIEAS, per via electrònica, la llista de les persones que sol·liciten l'adaptació de les condicions de realització de la prova, juntament amb una còpia de les sol·licituds i de la documentació que adjunten aquestes persones.

15

23 de març

Cada centre comunica a la DGFPIEAS, per via electrònica, la proposta de la comissió avaluadora.

20.1

24, 25 i 26 de març

Termini de reclamacions contra les llistes provisionals de persones admeses i de persones excloses.

13

13 d'abril

Publicació de la llista definitiva de persones admeses i de les exempcions que tenen reconegudes al tauler d'anuncis i en la pàgina web de cada centre.

14

El mateix dia que es publica l'horari

Publicació de la relació d'estris necessaris per fer la prova al tauler d'anuncis i en la pàgina web del centre.

17

12 i 13 de maig

Realització de la prova.

16

20 de maig

Publicació de la llista provisional de persones aptes i no aptes al tauler d'anuncis i en la pàgina web de cada centre.

25

21, 24 i 25 de maig

Termini de reclamacions contra la llista provisional de persones aptes i no aptes davant la comissió avaluadora.

26.1

26, 27 i 28 de maig

Revisió de les reclamacions.

26.4

31 de maig

Publicació de la llista definitiva de persones aptes al tauler d'anuncis i en la pàgina web de cada centre.

27

31 de maig

Lliurament dels certificats d'aptitud.

29

31 de maig

Tramesa a la DGFPIEAS d'una còpia compulsada de l'acta de constitució de la comissió avaluadora,dels fulls de qualificació signats pels correctors, del certificat compulsat de designacions de professors col·laboradors (si s'escau) i de l'informe justificatiu per elevar el nombre de col·laboradors (si s'escau).

16.3

20.4

24.3

26.5

Un mes des de l'endemà de la publicació de la llista definitiva

Termini perquè les persones que no estiguin conformes amb el resultat de la revisió que resolgui la comissió avaluadora puguin presentar un recurs d'alçada.

26.6

 

 

 

ANNEX 4 Especialitat docent dels vocals de les comissions avaluadores de la prova d'accés a cicles formatius de grau mitjà

[Segons el Reial decret 1834/2008, de 8 de novembre, pel qual es defineixen les condicions de formació per a l'exercici de la docència en l'educació secundària obligatòria, el batxillerat, la formació professional i els ensenyaments de règim especial i s'estableixen les especialitats dels cossos d'ensenyament secundari (BOE núm. 287, 28 de novembre) i el Reial decret 1146/2011, de 29 de juliol, pel qual es modifica el Reial decret 1631/2006, de 29 de desembre, pel qual s'estableixen els ensenyaments mínims corresponents a l'educació secundària obligatòria, així com els reials decrets 1834/2008, de 8 de novembre, i 860/2010, de 2 de juliol, afectats per aquestes modificacions (BOE núm. 182, de 30 de juliol)]

Matèria de referència d'ESO

Especialitat del professorat que actua com a vocal

Llengua castellana

Llengua castellana i literatura

Llengua catalana

Llengua catalana i literatura

Ciències socials, geografia i història

Geografia i història

Matemàtiques

Matemàtiques

Ciències de la natura

Biologia i geologia

Física i química

Tecnologia

Tecnologia

 

 

ANNEX 5 Assignatures de quart d'ESO que eximeixen d'alguna part de les proves d'accés als cicles formatius de grau mitjà

Part de la prova d'accés a cicles de grau mitjà que en resulta exempta

Assignatures de quart d'ESO

(LOMCE)

Assignatures de quart d'ESO

(LOE/LOGSE)

Assignatures de segon de BUP

(LGE)

Mòduls dels cicles formatius d'FPB

Mòduls voluntaris PQPI

Matèries i àmbits del Programa de Diversificació Curricular

Àmbit de comunicació

  • Llengua Catalana i Literatura

  • Llengua Castellana i Literatura

  •  Primera Llengua Estrangera

  • Llengua Catalana i Literatura

  • Llengua Castellana i Literatura

  •  Llengua Estrangera: Anglès

  • Llengua Catalana i Literatura

  • Llengua Castellana i Literatura

  •  Llengua Estrangera

Comunicació i Societat II

Àmbit de Comunicació

  • Àmbit Lingüístic i Social (quart)

  • Llengua Estrangera (quart)

Àmbit social

  • Geografia i Història

  • Ciències Socials, Geografia i Història

Una de les assignatures següents:

  • Geografia Humana i Econòmica

  • Geografia i Història

Comunicació i Societat II

Àmbit Social

Àmbit Lingüístic i Social (quart)

Àmbit cientificotecnològic

Matemàtiques (de qualsevol de les dues opcions de quart) i almenys una de les matèries següents:

  • Ciències Aplicades a l'Activitat Professional

  • Tecnologia

  • Biologia i Geologia

  • Física i Química

Matemàtiques (de qualsevol de les dues opcions de quart) i almenys una de les matèries següents:

  • Física i Química

  • Biologia i Geologia

  • Tecnologia

  • Matemàtiques

  • Física i Química

Ciències Aplicades II

Àmbit Cientificotecnològic

Àmbit Cientificotecnològic (quart)