Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE MODEL ECONÒMIC, TURISME I TREBALL

Núm. 936
Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball per la qual es concedeixen ajuts per la compra i/o instal·lació de sistemes de ventilació i purificació d’aire per reduir els contagis per la COVID-19 s’autoritzen i disposen les despeses, es reconeixen les obligacions i se’n proposen els pagaments

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. Per Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball de 16 de desembre de 2020, s'ha aprovat la convocatòria extraordinària d'ajuts per la compra i/o instal·lació de sistemes de ventilació i purificació d'aire per reduir els contagis per la COVID-19 ( BOIB núm. 210 de 17 de desembre).

2. Dins el termini establert a resolució esmentada al paràgraf 1, han tingut entrada a la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular de forma telemàtica la sol·licitud i la documentació prevista en la convocatòria per part dels titulars de petites empreses del sector de la restauració a què fa referència l'annex 1.

 

3. En les sol·licituds a què es fa referència a l'annex 1 s'ha emès informe de validació automàtica per part del sistema Helium o informe favorable de la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular, òrgan instructor del procediment. Mitjançant validació automàtica o, en el seu cas, informe favorable s'ha comprovat que les sol·licituds que consten a l'annex 1:

- Han declarat responsablement que compleixen amb els requisits establerts en el punt 2 de la convocatòria per ser beneficiaris dels ajuts.

- Han realitzat les declaracions responsables establertes en el punt 5.3 de la convocatòria.

- Han declarat responsablement que es troben al corrent de pagament amb l'Agència Tributària Estatal, l'Agència Tributària de les Illes Balears, i al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social.

- Han presentat la documentació necessària prevista en el punt 6 de la convocatòria.

4. D'acord amb el punt 7 de la resolució de la convocatòria, el procediment de concessió d'ajudes s'efectuarà per un procediment que no és de concurs, atès que no és necessària la comparació i la prelació en un únic procediment de totes les sol·licituds entre sí, en virtut de la urgència, derivada de la crisi sanitària causada per la pandèmia de la COVID-19, i del que disposa l'article 17.2 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre. Les sol·licituds s'han de resoldre per rigorós ordre d'entrada de dia i hora dels expedients complets, sobre la base dels requisits establerts en aquesta resolució sempre que hi hagi crèdit suficient.

5. D'acord al punt 8 de la convocatòria l'import de l'ajut serà del 100% de la inversió realitzada, amb un màxim de 800 euros per centre de treball, amb un màxim de 4 centres de treball. La inversió ha de ser d'un import mínim de 450 € per centre de treball, d'acord amb el que estableix el punt 4 d'aquesta convocatòria.

6. Hi ha crèdit adequat i suficient per fer efectiva aquesta subvenció a la partida pressupostària 12801/G/413G01/77000/00 del pressupost de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2021.

Fonaments de dret

1. El Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre).

2. La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18 de novembre).

3. Llei 2/2020, de 15 d'octubre, de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19( BOIB núm.180, de 20 d'octubre).

4. Llei 1/2019 de, 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, (BOIB núm. 15 de 2 de febrer de 2019).

5. Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

6. El Decret 75/2004, de 27 d'agost, pel qual es despleguen determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 122, de 31 de setembre).

7. El Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 106, de 2 d'agost).

8. L'Ordre del conseller de Turisme de dia 20 de juny de 2005, per la qual s'estableixen les bases reguladores en matèria de turisme ( BOIB núm. 96, de 25 de juny de 2005).

Per tot l'exposat anteriorment dict la següent,

Resolució

1. Concedir un ajut per a la compra i/o instal·lació de sistemes de ventilació i purificació d'aire per reduir els contagis per la COVID-19 a les empreses que figuren a l'annex 1, per una despesa global de 109.212,00 euros a favor de les entitats que hi figuren a l'annex 1, per l'import individual indicat

2. Autoritzar i disposar una despesa global de 109.212,00 euros a favor de les entitats que hi figuren a l'annex 1, amb càrrec de la partida pressupostària 12801/G/413G01/77000/00 dels pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2021, per l'import individual indicat.

3. Reconèixer l'obligació i proposar el pagament per una despesa global de 109.212,00 euros a favor de les entitats que hi figuren a l'annex 1, amb càrrec a la partida pressupostària 12801/G/413G01/77000/00 del pressupost de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per l'any 2021, per l'import individual indicat.

4. D'acord amb el que disposa l'article 29 de la Llei 2/2020, de 15 d'octubre, de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19, s'admet per a la justificació de despeses inferiors a tres mil euros, una declaració formal de la persona física o de l'entitat beneficiària, sens perjudici de les actuacions posteriors de comprovació i control.

5. Comunicar als beneficiaris que els ajuts que estableix aquesta resolució es troben sotmeses al Règim del Marc Nacional Temporal, d'acord al punt 10 de la Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball de dia 16 de desembre de 2020 per la qual s'aprova mitjançant el procediment anticipat de despesa la convocatòria extraordinària d'ajuts per a la compra i/o instal·lació de sistemes de ventilació i purificació d'aire per reduir els contagis per la COVID-19.

6. Els beneficiaris queden obligats al compliment de les obligacions establertes en el punt 9 de la Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball de dia 16 de desembre de 2020 per la qual s'aprova mitjançant el procediment anticipat de despesa la convocatòria extraordinària d'ajuts per a la compra i/o instal·lació de sistemes de ventilació i purificació d'aire per reduir els contagis per la COVID-19.

7. Els beneficiaris hauran de tenir a disposició d'eventuals actuacions de control la següent documentació:

- Informe de vida laboral del codi de compte de cotització, a la data de la publicació d'aquesta resolució.

- Factura, on han de constar les dades següents: Núm. de factura, data, concepte, import elegible, taxes, import total, emissor i destinatari de la factura.

- Document bancari oficial que acrediti la transferència o el pagament domiciliat, en què figurin la data del pagament, l'import pagat, el concepte del pagament de tal manera que s'identifiqui aquest amb la factura, i el número de factura abonada, així com les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l'emissor de la factura respectivament.

-Certificats d'estar el corrent amb les agències tributàries estatal i autonòmica i amb la seguretat social a la data de la publicació d'aquesta resolució.

8. Comunicar a les empreses beneficiàries que queden obligades al compliment de les obligacions establertes en el punt 12 de la Resolució, així en cas de no haver realitzat la inversió en sistemes de ventilació i purificació d'aire a la data de la sol·licitud, el sol·licitant s'haurà de comprometre a realitzar una inversió de al manco 450 € en sistemes de ventilació i purificació d'aire destinats a obtenir un cabal de ventilació de 12,5 l/s i persona, i en un mesurador de CO2 dins la declaració responsable inclosa amb la sol·licitud telemàtica i a més haurà d'aportar fins dia 1 de setembre de 2021 una declaració responsable d'haver realitzat una inversió de al manco 450 € en sistemes de ventilació i purificació d'aire, i en un mesurador de CO2.

En cas de no haver realitzat una inversió en sistemes de ventilació i purificació d'aire i en un mesurador de CO2 de al manco l'import de l'ajuda concedida, el beneficiari de l'ajuda haurà de presentar fins dia 1 de setembre de 2021 una sol·licitud de reintegrament voluntari de l'ajuda, per la totalitat o la part no invertida, i es procedirà a tramitar el corresponent expedient de reintegrament.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat la Resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 1 de febrer de 2021

El director general de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular Manuel Porras Romero (Per delegació, Resolució de 8 de juliol de 2019. BOIB núm. 97/2019)

 

 

ANNEX 1 Beneficiaris dels ajuts per la compra i/o instal·lació de sistemes de ventilació i purificació d'aire per reduir els contagis per la COVID-19.

Núm. expedient

NIF del beneficiari

Import de l'ajuda

[RST 807/2021]

B16511974

2400,00

[RST 803/2021]

E07712540

600,00

[RST 802/2021]

43083495X

800,00

[RST 801/2021]

B57908097

800,00

[RST 800/2021]

B57789323

800,00

[RST 799/2021]

41444119M

800,00

[RST 797/2021]

X6996912J

800,00

[RST 793/2021]

08851518Z

2139,00

[RST 790/2021]

B57910176

800,00

[RST 788/2021]

J16666984

800,00

[RST 606/2021]

B57950370

800,00

[RST 526/2021]

B57936585

800,00

[RST 514/2021]

X7146453P

800,00

[RST 513/2021]

X2223972X

800,00

[RST 512/2021]

B57386773

2400,00

[RST 499/2021]

B16612343

800,00

[RST 493/2021]

43128050Z

600,00

[RST 492/2021]

52516236Z

800,00

[RST 490/2021]

41452585F

800,00

[RST 489/2021]

A07270846

2400,00

[RST 485/2021]

B07222862

1600,00

[RST 472/2021]

B07890072

709,00

[RST 447/2021]

B57650103

800,00

[RST 435/2021]

B57269698

709,00

[RST 431/2021]

18216772J

800,00

[RST 427/2021]

B57886178

600,00

[RST 412/2021]

B07098791

800,00

[RST 400/2021]

B07553951

600,00

[RST 397/2021]

B07574296

800,00

[RST 395/2021]

29608561V

605,00

[RST 381/2021]

B16621419

800,00

[RST 376/2021]

E57539264

452,00

[RST 375/2021]

B57749327

800,00

[RST 368/2021]

B16624447

569,00

[RST 366/2021]

41501756G

1600,00

[RST 365/2021]

B57213159

1436,00

[RST 364/2021]

32841894X

647,00

[RST 363/2021]

B16555690

718,00

[RST 358/2021]

44326027J

650,00

[RST 324/2021]

E01987197

450,00

[RST 301/2021]

B07829906

800,00

[RST 292/2021]

E57822025

800,00

[RST 288/2021]

74632022N

800,00

[RST 286/2021]

A07284755

709,00

[RST 283/2021]

B57745572

709,00

[RST 281/2021]

78198476V

800,00

[RST 270/2021]

78186728E

600,00

[RST 267/2021]

26439491W

500,00

[RST 252/2021]

B57945214

500,00

[RST 245/2021]

78199804B

800,00

[RST 242/2021]

B07798234

800,00

[RST 241/2021]

43149021D

800,00

[RST 236/2021]

X5050179T

800,00

[RST 232/2021]

41542903G

800,00

[RST 223/2021]

E57740870

532,00

[RST 221/2021]

B07910490

800,00

[RST 215/2021]

B07924244

800,00

[RST 212/2021]

B07913247

800,00

[RST 206/2021]

43058053Y

800,00

[RST 199/2021]

78199688X

800,00

[RST 193/2021]

74847855J

469,00

[RST 189/2021]

43000857B

799,00

[RST 186/2021]

X2901624J

600,00

[RST 179/2021]

B07281785

1600,00

[RST 172/2021]

B01700822

800,00

[RST 171/2021]

78205223W

1600,00

[RST 170/2021]

B57970659

900,00

[RST 169/2021]

A07132632

800,00

[RST 165/2021]

X8448766S

800,00

[RST 159/2021]

X5168560T

800,00

[RST 157/2021]

J16665515

800,00

[RST 155/2021]

43123903F

800,00

[RST 151/2021]

B16543027

800,00

[RST 148/2021]

24148755C

800,00

[RST 142/2021]

B57842742

450,00

[RST 113/2021]

E02654150

786,00

[RST 102/2021]

B07873227

624,00

[RST 99/2021]

43056908B

800,00

[RST 98/2021]

41535028H

800,00

[RST 92/2021]

B07754245

800,00

[RST 90/2021]

Y8100214L

800,00

[RST 88/2021]

52032196D

800,00

[RST 86/2021]

43140093M

800,00

[RST 85/2021]

E57150831

650,00

[RST 83/2021]

42988760N

800,00

[RST 80/2021]

B57420259

800,00

[RST 78/2021]

E16563934

800,00

[RST 75/2021]

B57792384

450,00

[RST 70/2021]

B57388779

800,00

[RST 66/2021]

08831584K

800,00

[RST 64/2021]

41507870T

640,00

[RST 58/2021]

B57394793

1600,00

[RST 57/2021]

43152572H

800,00

[RST 56/2021]

41441445E

550,00

[RST 54/2021]

B16558181

800,00

[RST 53/2021]

Y6226723Q

800,00

[RST 52/2021]

31713100X

800,00

[RST 51/2021]

B16592149

2400,00

[RST 47/2021]

B16607707

3200,00

[RST 46/2021]

48998082D

539,00

[RST 45/2021]

B07660574

800,00

[RST 41/2021]

41535852Z

800,00

[RST 39/2021]

43040084T

450,00

[RST 38/2021]

Y4322149A

799,00

[RST 37/2021]

B16544207

1600,00

[RST 33/2021]

B16655466

800,00

[RST 29/2021]

J16657629

800,00

[RST 26/2021]

18227735M

800,00

[RST 22/2021]

E16646960

783,00

[RST 21/2021]

B57960098

800,00

[RST 20/2021]

B57777500

800,00

[RST 19/2021]

B57947343

800,00

[RST 18/2021]

41745375F

800,00

[RST 17/2021]

X5545789Y

800,00

[RST 16/2021]

B57940504

800,00

[RST 15/2021]

18227877D

800,00

[RST 14/2021]

B57270126

900,00

[RST 13/2021]

B16649394

800,00

[RST 11/2021]

B57690281

800,00

[RST 7/2021]

Y3488600C

590,00

[RST 6/2021]

B16652299

800,00

[RST 5/2021]

43000857B

799,00

[RST 2/2021]

X3723974K

800,00

[RST 1/2021]

43031549K

1600,00