Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE SANTANYÍ

Núm. 815
Convocatòria i bases per a la creació d’una borsa de treball per proveir, amb personal funcionari interí, necessitats urgents existents a la Policia Local de l'Ajuntament de Santanyí

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per acord de la Junta de Govern Local de data 21 de gener de 2021 s'aprova la convocatòria i bases per a la creació d'una borsa de treball per proveir, amb personal funcionari interí, necessitats urgents existents a la Policia Local de l'Ajuntament de Santanyí, en els termes següents:

BASES ESPECÍFIQUES QUE REGIRAN LA CONVOCATÒRIA PER CONSTITUIR UNA BORSA DE TREBALL PER PROVEIR, AMB PERSONAL FUNCIONARI INTERÍ, NECESSITATS URGENTS EXISTENTS A LA POLICIA LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE SANTANYÍ

PRIMERA. Objecte, procediment de selecció i normativa

1. Aquesta convocatòria té per objecte la constitució d'una borsa de treball de personal funcionari interí de la categoria de Policia, per a cobrir necessitats urgents a l'Ajuntament de Santanyí.

2. La selecció de les persones aspirants s'efectuarà mitjançant concurs.

3. S'aplicaran a aquestes proves selectives: la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears; modificada per la Llei 11/2017, de 20 de desembre; Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears; Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

4. Els nomenaments com a personal funcionari interí que s'efectuïn a les persones aspirants d'aquesta borsa seran conformes amb l'article 41.2 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears; modificada per la Llei 11/2017, de 20 de desembre; així com de conformitat amb l'article 10.1 b (substitució transitòria dels titulars) del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic.

De la mateixa manera, es podran dur a terme nomenaments per a la cobertura temporal de places vacants, regulats en l'article 10.1 apartat a) de la mateixa llei, sempre que no sigui possible la seva provisió amb personal funcionari de carrera, condició que estableix la Llei 11/2017, de 20 de desembre, de modificació de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, en el seu article trenta.

SEGONA. Requisits i condicions de les persones aspirants

Per participar en aquesta convocatòria, les persones interessades han de complir, en la data d'expiració del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds, els requisits següents:

1. Tenir la nacionalitat espanyola.

2. Tenir 18 anys complerts.

3. Acreditar la superació del curs de capacitació de Policia Local.

4. Estar en possessió, o en condicions d'obtenir-ho en la data en què finalitzi el termini de presentació d'instàncies, del títol acadèmic exigit a l'article 76 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic: Títol de Batxiller o Tècnic de formació professional o títols equivalents a efectes laborals, segons el que preveu la normativa d'educació.

Als efectes laborals, segons article 4,3 de l'ordre EDU/1603/2009 serà vàlida la superació de la prova d'accés a la universitat per a majors de vint-i-cinc anys, sempre que s'acrediti algun dels requisits següents: estar en possessió del títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria o equivalent a efectes acadèmics o a efectes professionals, o bé haver superat almenys 15 crèdits ECTS dels estudis universitaris, tenir en compte DA5ª de l'Ordre EDU/1603/2009 modificat per l'Ordre EDU/520/2011.

5. No patir malaltia ni defecte físic o psíquic, dels descrits en l'annex 5 (quadre d'exclusions mèdiques) del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

6. No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de cap administració pública, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a plaça o càrrecs públics per resolució judicial.

7. No tenir antecedents penals per delictes dolosos.

8. Comprometre's a portar armes i, si escau, utilitzar-les.

9. Estar en possessió dels permisos de conducció de les classes A2 i B.

10. No estar sotmès a cap causa d'incapacitat específica d'acord amb la normativa vigent.

11. Acreditar els coneixements de la llengua catalana del nivell B2.

12. Abonar una taxa de 14 euros pels drets d'examen dins del termini de presentació de sol·licituds, sense que es pugui abonar en un altre moment.

L'abonament dels drets d'examen haurà de ser satisfet en el compte bancari següent: Bankia ES95 2038 3388 8864 00000452. S'indicarà el DNI i el nom de la borsa a la qual s'opta.

13. Abans de prendre possessió de la plaça, la persona interessada haurà de fer constar que no ocupa cap lloc de treball ni duu a terme cap activitat en el sector públic delimitat per l'article 1 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat.

Si duu a terme alguna activitat privada, inclosa la de caràcter professional, haurà de declarar-ho en el termini de deu dies, a comptar des del dia de la presa de possessió, perquè la Corporació acordi la declaració de compatibilitat o d'incompatibilitat.

TERCERA. Presentació de sol·licituds

1. Les sol·licituds per prendre part en el procés selectiu s'ajustaran al model normalitzat de sol·licitud (annex II) i es presentaran en el Registre General de l'Ajuntament.

També podran presentar-se mitjançant les formes previstes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

2. El termini de presentació de sol·licituds serà de 10 dies hàbils des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

3. Juntament amb la sol·licitud emplenada adequadament, les persones aspirants han d'adjuntar:

a) Còpia del document nacional d'identitat en vigor i/o el resguard de la sol·licitud de renovació.

b) Còpia del diploma d'aptitud del curs de formació bàsica, expedit per l'EBAP.

c) Còpia de la titulació exigida.

d) Declaració responsable de les persones aspirants assegurant que compleixen els requisits exigits en la base segona d'aquestes bases, referits sempre a la data d'expiració del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds.

El fet de constar en la llista d'admesos no implica el reconeixement que les persones aspirants compleixin els requisits per a participar en aquesta convocatòria. Les persones que superin el procés selectiu, hauran de presentar la documentació acreditativa dels requisits generals que s'indiquen en la base segona, amb caràcter previ al seu nomenament.

e) Certificat de nivell B2 de coneixements de català o superior

Aquesta acreditació es pot realitzar mitjançant:

- Certificat o document expedit per l'EBAP o la Direcció general de Política Lingüística del Govern de les Illes Balears o qualsevol dels certificats o documents considerats equivalents per l'Administració d'acord amb la normativa vigent.

f) La indicació d'una adreça electrònica i telèfons a l'efecte de comunicacions amb l'Ajuntament de Santanyí.

g) La documentació acreditativa dels mèrits al·legats, en la forma establerta a la base cinquena d'aquesta convocatòria.

h) Una relació dels mèrits aportats (model annex III).

i) Justificant d'haver abonat els drets d'examen

QUARTA. Admissió de les persones aspirants

Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, es publicarà, en el termini màxim de deu dies hàbils, en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament i en la pàgina web, la resolució per la qual s'aprovarà la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses, amb indicació del número del document nacional d'identitat. A les persones aspirants excloses se'ls farà indicació de la causa d'exclusió.

Les persones aspirants excloses o omeses comptaran amb un termini de deu dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació esmentada, per a esmenar el defecte o adjuntar el document que sigui preceptiu, i se'ls advertirà que es considerarà no presentada la sol·licitud si no es compleix l'exigit.

Una vegada finalitzat el termini al qual fa referència el paràgraf anterior i esmenades, si escau, les sol·licituds, la batlessa dictarà resolució, en el termini màxim de deu dies hàbils, que aprovarà la llista definitiva de persones admeses i excloses, amb indicació del número del document nacional d'identitat. Aquesta resolució es farà pública en els mateixos llocs indicats per a la resolució provisional.

 

CINQUENA. Acreditació dels mèrits

1. Els mèrits de les persones candidates s'han d'acreditar mitjançant la presentació de l'original o còpia de la documentació següent:

a) Curs de capacitació: certificat de l'EBAP d'haver superat el curs de capacitació de la categoria a la qual opta.

b) Serveis prestats: certificat expedit pels ajuntaments o administracions públiques corresponents.

2. Els mèrits s'acreditaran amb referència a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

SISENA. Òrgan de selecció

1. L'òrgan encarregat de la selecció és el tribunal qualificador. Aquest es determinarà per resolució de Batlia de l'Ajuntament de Santanyí, i la seva composició s'haurà de publicar, amb la llista definitiva de persones admeses i excloses, al tauler d'anuncis i a la pàgina web de l'Ajuntament.

2. L'òrgan de selecció serà col·legiat i la seva composició s'ajustarà als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres, procurant així mateix la paritat entre dona i home. La seva composició serà predominantment tècnica i els membres hauran d'estar en possessió de la titulació o especialització igual o superior a l'exigida per a l'accés a les places convocades.

3. El personal d'elecció o de lliure designació política, el personal funcionari interí i el personal eventual no podran formar part dels òrgans de selecció. Tampoc poden formar part els representants dels empleats públics, sense perjudici de les funcions de vigilància del bon desenvolupament del procediment selectiu. Els representants sindicals que participin en el procediment selectiu amb aquestes funcions de vigilància, han d'estar acreditats i, com a màxim, pot haver-hi un per cada sindicat, amb un màxim de quatre en cada procediment.

4. La pertinença als òrgans de selecció serà sempre a títol individual, no podent ostentar-se aquesta en representació o per compte de ningú.

4. La pertinença als òrgans de selecció serà sempre a títol individual, no podent ostentar-se aquesta en representació o per compte de ningú.

5. El tribunal qualificador estarà constituït per cinc membres, i pel mateix nombre de suplents:

a) President/a: designat/da per l'ajuntament convocant entre el personal funcionari de carrera d'experiència reconeguda.

b) Vocals: un membre vocal proposat per la Direcció general, competent en matèria de coordinació de policies locals, un altre proposat per l'Escola Balear d'administració pública i un designat per l'ajuntament convocant.

c) Secretari/ària: designat/da per l'ajuntament convocant amb veu i vot.

6. El tribunal podrà acordar la incorporació en les tasques de personal assessor o especialista en totes o alguna de les proves, que poden actuar amb veu però sense vot.

7. El tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, ni sense president/a ni secretari/ària, i les seves decisions s'adoptaran per majoria.

8. Els membres del tribunal poden ser nomenats dels membres de la Corporació convocant o del personal al servei de les administracions públiques.

9. Els membres del tribunal hauran d'abstenir-se d'intervenir, i notificar-ho a l'autoritat convocant, quan concorri alguna de les circumstàncies previstes en l'article 23 de la Llei 40/2015, de l'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic

10. Les decisions adoptades pel tribunal es poden recórrer en les condicions que estableix l'article 121 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

11. Són funcions del tribunal qualificador:

a) Valorar els mèrits al·legats i acreditats per les persones aspirants, en la forma establerta en aquestes bases.

b) Requerir, si escau, a les persones aspirants que hagin acreditat mèrits amb defectes formals, a l'efecte de la seva esmena, o quan sigui necessari un aclariment d'algun dels mèrits acreditats en temps i en forma.

c) Confeccionar una llista, per ordre de prelació, de les persones que formen part de la borsa.

d) Resoldre les reclamacions presentades, en el termini establert i en la forma escaient, per les persones aspirants.

e) Elevar a la Batlia la composició definitiva de la borsa.

f) Expedir, a petició de les persones aspirants, els corresponents justificants d'assistència.

12. Els mèrits acreditats per les persones candidates es valoraran d'acord amb el barem que s'adjunta com a Annex I.

SETENA. Concurs

1. La valoració de la fase de concurs es durà a terme tenint en compte el barem de mèrits estipulats en l'annex I.

Una vegada conclosa la valoració dels mèrits, el tribunal qualificador publicarà, en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament i en la pàgina web de l'Ajuntament, una llista de les puntuacions obtingudes per les persones aspirants (per blocs i total), amb indicació del número de document nacional d'identitat. Aquesta llista es publicarà per ordre de major a menor puntuació total.

2. Les persones aspirants disposen d'un termini de tres dies hàbils, a comptar a partir de l'endemà de la publicació de la llista, per a al·legar les rectificacions pertinents sobre la valoració provisional dels mèrits del concurs.

VUITENA. Publicació de la borsa definitiva

1. El Tribunal Qualificador elaborarà una llista definitiva de totes les persones aspirants que formin part de la borsa, per ordre de la puntuació obtinguda, que elevarà a la batlessa perquè en dicti la resolució que correspongui.

2. La borsa es publicarà en el tauler d'anuncis i en la pàgina web de l'Ajuntament amb indicació de totes les persones integrants, l'ordre de prelació i la puntuació obtinguda per cadascuna, amb indicació del número de document nacional d'identitat.

3. La durada màxima de vigència de la borsa és de dos anys.

NOVENA. Funcionament de la borsa

La borsa de treball constituïda mitjançant Resolució de Batlia de data 20 de maig de 2020 publicades les bases publicades en el BOIB Núm. 174 de 28 de desembre de 2019, té preferència sobre la borsa de treball que es constitueixi com a resultat d'aquest procediment selectiu. Si, efectuada la crida de persones aspirants en la borsa preferent, aquesta es mantingués esgotada, per manca de persones en situació de disponible, es procedirà a efectuar la crida a les persones de la borsa de treball resultant d'aquesta convocatòria.

Estan en situació de no disponibles les persones integrants de la bossa que estiguin prestant serveis com a personal funcionari interí a una administració pública, ja sigui fent substitucions diverses (IT, maternitat ..) o cobrint acumulacions, excés de tasques o que no hagin acceptat el lloc ofert per alguna de les causes indicades en aquesta mateixa base.

Mentre l'aspirant estigui en situació de no disponible en la borsa, no se li oferirà cap lloc de treball corresponent a aquesta convocatòria.

Estan en situació de disponibles la resta d'aspirants de la borsa i, per tant, se'ls podrà oferir llocs de treball d'acord amb la seva posició en la borsa.

A aquest efecte el Departament de Personal es posarà en contacte telefònic, o per mitjans telemàtics (correu electrònic), amb la persona que correspongui i li comunicarà el lloc a cobrir i el termini per a incorporar-se, que no serà inferior, si així ho demana la persona interessada, a dos dies hàbils a comptar des de la comunicació.

Quedarà constància a l'expedient, mitjançant una diligència, que ha rebut la comunicació o dels intents realitzats.

En el termini màxim d'un dia hàbil a comptar des de la comunicació, o dos dies si es fa en divendres, la persona integrant de la borsa ha de manifestar el seu interès en el nomenament.

Si no manifesta la conformitat dins termini, renúncia expressament al nomenament, no respon al telèfon de contacte que ha facilitat, o es dóna una altra circumstància, quedarà exclosa de la borsa i s'avisarà a la següent de la llista.

A les persones aspirants que renunciïn de manera expressa o tàcita se'ls exclourà de la bossa, tret que al·leguin, dins del termini establert, la concurrència d'alguna de les següents circumstàncies, que hauran de justificar-se documentalment en els tres dies següents:

a) Estar en període d'embaràs, maternitat o paternitat, adopció o acolliment permanent o preadoptiu, inclosa l'excedència per cura de fills.

b) Prestar serveis a una altra administració pública.

c) Patir una malaltia o incapacitat temporal.

d) Estar exercint funcions sindicals.

Aquestes persones estan obligades a comunicar per escrit al Departament de Personal la finalització de les situacions previstes anteriorment, en un termini no superior a deu dies hàbils des que es produeixi, i amb la justificació corresponent, així quedaran en la situació de no disponible i no rebran cap altra oferta mentre continuï la circumstància al·legada. La falta de comunicació dins termini determina l'exclusió de la borsa. Quan la persona seleccionada mitjançant aquesta borsa cessi en el lloc de treball, excepte si és per renúncia voluntària, es reincorporarà novament a la borsa de treball amb el mateix ordre de prelació que tenia. La posterior renúncia d'una persona funcionària interina en el lloc de treball que ocupa, així com l'incompliment del deure de prendre possessió del lloc de treball prèviament acceptat, suposa la seva exclusió de la borsa de treball.

DESENA. Recursos i impugnacions

Tots els actes d'aquesta convocatòria que estiguin sotmesos a informació pública s'han de publicar en el tauler d'anuncis i en la pàgina web municipal (www.ajsantanyi.net).

En allò que no estigui previst en aquestes bases s'ha d'aplicar la normativa reguladora de funció pública definida en l'article 190 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.

Contra aquesta convocatòria i aquestes bases, que esgoten la via administrativa, les persones interessades poden interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes davant el mateix òrgan que les hagi aprovat, d'acord amb els articles 123 i 124 de la LPACAP. En cas de no interposar el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu, segons l'article abans esmentat i el 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la publicació al BOIB.

 

Santanyí, 28 de gener de 2021

La batlessa

Maria C. Pons Monserrat

 

ANNEX I

BAREM DE MÈRITS

El tribunal avaluarà els mèrits que les persones aspirants al·leguin i que justifiquin correctament, d'acord amb el barem següent:

1. Valoració del curs de capacitació

Només es valoren els cursos expedits o homologats per l'Escola Balear d'administració pública (EBAP). La valoració de la nota obtinguda en el curs bàsic de capacitació per a l'accés a la categoria de policia és el resultat de multiplicar la nota per un coeficient de 0,8, fins a un màxim de 8 punts.

2. Valoració dels serveis prestats

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 42 punts, d'acord amb els criteris següents:

a) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts com a policia local o turístic a les Illes Balears: 0,5 punts per mes, fins a un màxim de 32 punts.

b) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en altres categories, en els cossos o forces de seguretat estatals, policies locals d'altres comunitats autònomes, policies autonòmiques o exèrcit professional: 0,3 punts per mes, fins a un màxim de 10 punts.

 

ANNEX II

SOL·LICITUD D'ADMISSIÓ A PROCEDIMENT SELECTIU DE L'AJUNTAMENT DE SANTANYÍ

_____________________________________________   DNI núm. ___________________

(Nom i cognoms)

Domicili a  ______________________________________________ núm. _____________

                                                     (Localitat) (carrer, avinguda, plaça, etc.)

Codi postal _________ Telèfon ______________ e-mail ____________________________

EXPÒS:

Que he tingut coneixement de la convocatòria: ____________________________________,

                                                                                                           (Nom de la convocatòria)

les bases de la qual van ser publicades: ___________________________________________

                                                                                        (BOIB -data i núm-; web municipal -data de l'anunci-, etc.)

Que reunesc totes i cadascuna de les condicions exigides a les bases, referides a la data de finalització del termini assenyalat per a la presentació d'aquesta sol·licitud i que he satisfet els drets d'examen, la qual cosa acredit amb el document que s'adjunta.

Per tot l'exposat,

SOL·LICIT:

Prendre part en aquesta convocatòria.

__________________________, ______ d_____________________________ de 202______

[signatura]

 

 

SRA. BATLESSA DE L'AJUNTAMENT DE SANTANYÍ

 

ANNEX III

RELACIÓ DE MÈRITS APORTATS

_____________________________________________   DNI núm. __________________(Nom i cognoms)

Domicili a  ______________________________________________ núm. ____________(Localitat) (carrer, avinguda, plaça, etc.)                                      

Codi postal _________ Telèfon ______________ e-mail ____________________________

 

CURS DE CAPACITACIÓ __________________________________________________

                                                                                    (indicar nota)

SERVEIS PRESTATS A LES ILLES BALEARES

Ajuntament                                                                                                     Mesos complets

__________________________________________________________ / ______________

__________________________________________________________ / ______________

__________________________________________________________ / ______________

__________________________________________________________ / ______________

__________________________________________________________ / ______________

__________________________________________________________ / ______________

__________________________________________________________ / ______________

__________________________________________________________ / ______________

__________________________________________________________ / ______________

__________________________________________________________ / ______________

__________________________________________________________ / ______________

__________________________________________________________ / ______________

__________________________________________________________ / ______________

__________________________________________________________ / ______________

__________________________________________________________ / ______________

SRA. BATLESSA DE L'AJUNTAMENT DE SANTANYÍ