Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES I MODERNITZACIÓ

Núm. 721
Resolució de la consellera d’Administracions Públiques i Modernització de 25 de gener de 2021 per la qual es prorroguen les mesures contingudes en l’annex 1 de l’Acord del Consell de Govern de 14 de setembre de 2020 pel qual es concreten les mesures de caràcter organitzatiu i de prestació de serveis públics en l’àmbit dels serveis generals de l’Administració de la Comunitat Autònoma i del sector públic instrumental, per tal de reduir la presència dels empleats públics en el lloc de treball

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. El Butlletí Oficial de les Illes Balears número 161, de 17 de setembre de 2020, va publicar l'Acord del Consell de Govern de 14 de setembre de 2020 pel qual es concreten les mesures de caràcter organitzatiu i de prestació de serveis públics en l'àmbit dels serveis generals de l'Administració de la Comunitat Autònoma i del sector públic instrumental, per tal de reduir la presència dels empleats públics en el lloc de treball.

2. L'apartat cinquè d'aquest Acord estableix que les mesures adoptades tindran una vigència de dos mesos, sense perjudici de disposar-ne la pròrroga si persisteixen les circumstàncies que les motiven.

3. L'apartat sisè d'aquest Acord habilita la consellera d'Administracions Públiques i Modernització per modificar o prorrogar, mitjançant una Resolució, les mesures que conté, si les circumstàncies ho exigeixen.

4. El 13 de novembre de 2020 la consellera d'Administracions Públiques i Modernització, atesa la situació sanitària existent, dicta una Resolució en la qual prorroga aquestes mesures i disposa que aquestes mantindran la vigència fins el dia 31 de gener de 2021, sense perjudici de disposar-ne la prorroga si persisteixen les circumstàncies que les motiven.

5. Durant la vigència d'aquestes mesures la situació sanitària a les illes produïda per l'elevat nombre de contagis de la COVID-19, segueix sent una situació amb un nivell de risc alt, la qual cosa implica la necessitat de prorrogar, una altra vegada, les mesures organitzatives aprovades en el mes de setembre.

Fonaments de dret

1. El Reial decret 926/2020, de 25 d'octubre, pel qual es declara l'estat d'alarma per a contenir infeccions causades per la propagació del virus SARS-CoV-2.

2. El Reial decret 956/2020, de 3 de novembre, pel qual es prorroga l'estat d'alarma declarat pel Reial decret 926/2020, de 25 d'octubre, pel qual es declara l'estat d'alarma per a contenir infeccions causades per la propagació del virus SARS-CoV-2.

3. El Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es modifica el Decret 12/2019, de 2 de juliol, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 106, de 2 d'agost).

Per tot això, i una vegada escoltada la Comissió de Seguiment de l'Acord constituïda en el si de la Mesa Sectorial de Serveis Generals, dict la següent

RESOLUCIÓ

1. Prorrogar les mesures contingudes en l'annex 1 de l'Acord del Consell de Govern de 14 de setembre de 2020 pel qual es concreten les mesures de caràcter organitzatiu i de prestació de serveis públics en l'àmbit dels serveis generals de l'Administració de la Comunitat Autònoma i del sector públic instrumental, per tal de reduir la presència dels empleats públics en el lloc de treball.

2. Disposar que, en tot cas, aquestes mesures han de garantir el compliment i la continuïtat dels sectors essencials o estratègics.

3. Disposar que aquestes mesures mantindran la seva vigència fins al dia 8 de maig de 2021, sense perjudici de disposar-ne la modificació o la pròrroga si les circumstàncies ho exigeixen.

4. Establir que aquesta Resolució desplegarà els seus efectes des del moment de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició d'acord amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà de la notificació o publicació d'aquest Acord.

També es pot interposar, directament, un recurs contenciós administratiu, davant els jutjats contenciosos administratius, en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la notificació o publicació de l'Acord, d'acord amb el que estableixen l'article 45 i els següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sens perjudici que es pugui interposar qualsevol altre recurs que es consideri oportú.

 

Palma 25 de gener de 2021

La consellera d'Administracions Públiques i Modernització Isabel Castro Fernández