Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE MOBILITAT I HABITATGE

Núm. 714
Resolució: pèrdua de vigència de les declaracions responsables presentades per a dur a terme l’activitat de lloguer d’embarcacions d’esbarjo de les embarcacions de menys de 14 metres de bandera britànica i exclusió de les mateixes del Registre Balear de Lloguer d’Embarcacions i Vaixells d’Esbarjo

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

FETS

1. El 12 de juny de 1985 es va signar l'Acta d'Adhesió d'Espanya a les Comunitats Europees, pel qual Espanya va ingressar a la Comunitat Econòmica Europea (que posteriorment es va passar a denominar Unió Europea). Aquest tractat va entrar en vigor l'1 de gener de 1986. Aquesta adhesió suposar l'acceptació i la incorporació del cabal comunitari i la seva aplicació a l'Estat espanyol.

2. El 4 de desembre de 1985 es va dictar ordre ministerial per part del Ministerio de Transporte, Turismo y Comunicaciones (BOE núm. 298 de 15 de desembre de 1985) respecte al lloguer d'embarcacions d'esbarjo. A la mateixa s'estableix que les embarcacions d'esbarjo de fins a 14 metros han de tenir pavelló espanyol per poder ser llogades.

Amb l'entrada d'Espanya a la Unió Europea, l'1 de gener de 1986, aquesta restricció es va modificar, de tal manera que, per aquestes activitats, les embarcacions dedicades a aquestes activitats poguessin tenir el pavelló espanyol com els pavellons dels països de la Unió Europea.

3. El 5 de maig de 2017 es va aprovar el Decret 21/2017, pel qual es regula l'activitat de lloguer d'embarcacions i vaixells d'esbarjo (BOIB núm. 54, de 6 de maig de 2017). Aquest decret recull les mateixes restriccions que l'ordre ministerial de 4 de desembre de 1985.

4. El 29 de maig de 2017, el Regne Unit va notificar al Consell Europeu la seva intenció de sortir de la Unió Europea, activant d'aquesta manera l'article 50 del Tractat de la Unió Europea.

Posteriorment, el 30 de gener de 2020 la Unió Europea va ratificar l'Acord de Retirada celebrat entre la Unió Europea i el Regne Unit.

Finalment, el 31 de desembre de 2020 va finalitzar el període transitori recollit a l'Acord de Retirada, període durant el qual el Regne Unit va continuar participant en el mercat únic i la unió duanera de la Unió Europea i va continuar acollint-se a les polítiques i programes de la Unió Europea.

Per tant, des de l'1 de gener de 2021 el Regne Unit ha passat a ser considerat a tots els efectes com a un tercer país en les seves relacions amb els estats membre de la Unió Europea.

FONAMENTS DE DRET

1. Decret 21/2017, de 5 de maig, pel qual es regula l'activitat de lloguer d'embarcacions i vaixells d'esbarjo

2. Decret 21/2019, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears

3. Ordre Ministerial de 4 de desembre de 1985, de lloguer d'embarcacions d'esbarjo

Per tot això, dict la següent

RESOLUCIÓ

1. Declarar la pèrdua de vigència de les declaracions responsables presentades a la Direcció General de Transport Marítim i Aeri per a dur a terme l'activitat de lloguer d'embarcacions d'esbarjo de les embarcacions de menys de 14 metres amb pavelló britànic, a data 1 de gener de 2021 i, per tant, la impossibilitat de dur a terme l'activitat de lloguer d'embarcacions i vaixells d'esbarjo, dins de les competències de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, a les embarcacions que figuren al llistat annex.

2. Declarar l'exclusió del Registre Balear de Lloguer d'Embarcacions i Vaixells d'Esbarjo de les embarcacions i vaixells que figuren al llistat annex.

3. Advertir que, en cas d'exercir l'activitat de lloguer d'embarcacions i vaixells d'esbarjo sense la corresponent declaració responsable en vigor es produiran els efectes sancionadors que recull la Llei 2/2015, de regim sancionador en matèria d'activitats marítimes, nàutiques i subaquàtiques (esportives i recreatives) a les Illes Balears.

4. Notificar aquesta resolució a la persona interessada.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller de Mobilitat i Habitatge en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 25 de gener de 2021

El director general de Transport Marítim i Aeri Xavier Ramis Otazúa

Documents adjunts