Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'HISENDA I RELACIONS EXTERIORS
Núm. 710
Resolució de la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors per la qual es classifica el lloc de treball de tresoreria de l'Ajuntament de Ferreries com a reservat a personal funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional
1. El 29 de desembre de 2020 va tenir entrada en el Registre General de la Conselleria d'Hisenda i Relacions Exteriors (reg. núm. 7590) un ofici de la batlessa de Ferreries de 24 de desembre, al qual s'adjunta un certificat de la secretària de l'Ajuntament de l'Acord adoptat pel Ple en la sessió extraordinària de 22 de desembre, en el qual s'aprova la creació del lloc de tresoreria en el catàleg de llocs de feina de l'Ajuntament de Ferreries com a reservat a personal funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional.
2. La Secretaria i la Intervenció de l'Ajuntament de Ferreries estan classificades com a classe segona. Pel que fa al lloc de treball de tresoreria no està reservat a personal funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional sinó que, actualment, un funcionari propi de l'Ajuntament n'exerceix les funcions.
3. En la tramitació d'aquest expedient s'han fet tots els tràmits exigits per la legislació vigent tal com acredita l'informe jurídic favorable de 18 de gener de 2021 emès pel Servei de Corporacions Locals.
4. El 18 de gener de 2021 el director general de Cooperació Local i Patrimoni va emetre la proposta de resolució corresponent.
Fonaments de dret
1. L'article 92 bis 4 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, disposa que el Govern ha de regular les especialitats de la creació, la classificació i la supressió de llocs reservats a funcionaris d'administració local amb habilitació de caràcter nacional.
2. L'article 14 del Reial decret 128/2018, de 16 de març, pel qual es regula el règim jurídic dels funcionaris de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional, estableix que en les corporacions locals la Secretaria de les quals estigui classificada en primera o segona classe, existirà un lloc de treball anomenat tresoreria, al qual li correspondrà la responsabilitat administrativa de les funcions que enumera l'article 5è del Reial decret. Aquests llocs estaran reservats a funcionaris de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional de la subescala d'intervenció tresoreria.
3. L'apartat segon de la disposició transitòria sisena del Reial decret esmentat estableix que les corporacions locals la Secretaria de les quals estigui classificada en classe segona i el lloc de tresoreria no estigui reservat a l'escala de funcionaris de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional a l'entrada en vigor del Reial decret, hauran de modificar la seva relació de llocs de treball i sol·licitar a la comunitat autònoma corresponent la classificació del lloc com a reservat a funcionaris de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional de la subescala d'intervenció tresoreria per a la seva inclusió en els procediments de provisió ordinaris dels funcionaris de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional.
4. Pel que fa a la forma de provisió, l'article 27.1 a del Reial decret esmentat estableix que, pel que fa a la provisió definitiva, els llocs de treball reservats a funcionaris de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional es proveiran per concurs de mèrits, que serà el sistema normal de provisió, i es podran cobrir pel sistema de lliure designació de forma excepcional i només per a determinades entitats locals que la norma delimita.
5. L'article 1.2 del Decret 2/2017, de 13 de gener, d'exigència del coneixement de la llengua catalana en els procediments de provisió de llocs de treball de les entitats locals de les Illes Balears reservats a personal funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional, estableix que el nivell de coneixement de la llengua catalana que s'exigeix amb caràcter general és el nivell B2, sens perjudici que les entitats locals puguin exigir el requisit del coneixement de la llengua catalana corresponent al certificat de nivell C1 per a qualsevol forma de provisió de llocs de treball reservats a personal funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional quan estigui previst en la relació de llocs de treball o ho acordi l'òrgan competent.
6. L'article 45.1 a de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estableix que en tot cas els actes administratius han de ser objecte de publicació, i aquesta té els mateixos efectes que la notificació quan tengui per destinataris una pluralitat indeterminada de persones.
7. L'article 2.3 f) del Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, segons la modificació efectuada pel Decret 36/2019, de 20 de desembre, atribueix l'exercici de la competència en matèria de personal funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional que presta servei a les corporacions locals a la Conselleria d'Hisenda i Relacions Exteriors mitjançant la Direcció General de Cooperació Local i Patrimoni.
Per tot això, dict la següent
RESOLUCIÓ
1. Classificar el lloc de treball de tresoreria de l'Ajuntament de Ferreries com a reservat a personal funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional, pertanyent a la subescala d'intervenció tresoreria. El nivell de coneixement de la llengua catalana que correspon a aquest lloc és el B2 i la forma de provisió és el concurs.
2. Donar d'alta el lloc de treball en el Registre de Funcionaris amb Habilitació de Caràcter Nacional.
3. Notificar aquesta Resolució a l'Ajuntament de Ferreries i al Col·legi de Secretaris, Interventors i Tresorers de les Illes Balears i publicar-la en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà d'haver-ne rebut la notificació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver rebut la notificació de la Resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 18 de gener de 2021
La consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors Rosario Sánchez Grau