Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 589
Resolució del conseller executiu del Departament d'Hisenda, Gestió Econòmica, Esports i Joventut, del Consell Insular d'Eivissa, núm. 2021000014, de data 22 de gener de 2021

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Resolució del conseller executiu del Departament d'Hisenda, Gestió Econòmica, Esports i Joventut

Assumpte: resolució definitiva 4 de la convocatòria extraordinària d'ajuts destinats a famílies per inscriure els seus fills o filles en activitats d'educació en el temps lliure infantil i juvenil per pal·liar els efectes de la COVID-19 durant l'estiu 2020

En data 18 de setembre de 2020 el Consell Executiu va aprovar la convocatòria extraordinària d'ajuts destinats a famílies per inscriure els seus fills o filles en activitats d'educació en el temps lliure infantil i juvenil per pal·liar els efectes de la COVID-19 durant l'estiu 2020.

En data 26 de setembre de 2020 es va publicar l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB núm. 166, de 26-09-20) i segons la base 7.1 de la convocatòria es va establir un mes de termini des de l'esmentada publicació per a la presentació de sol·licituds.

En data 22 d'octubre de 2020 es va publicar la modificació de les bases i es va establir un nou termini d'un mes per presentar sol·licituds (BOIB núm. 181, de 22-10-20).

El termini per presentar sol·licituds va finalitzar el passat dia 23 de novembre de 2020.

Es destina a aquesta convocatòria la quantitat global de 132.304,83 € amb càrrec a la partida pressupostària 3370 4890000 dels pressupostos generals del Consell Insular d'Eivissa per l'any 2020.

Per tractar-se d'una convocatòria oberta, on les sol·licituds es tramitaran i les ajudes es concediran per rigorós ordre d'entrada al Consell Insular d'Eivissa i fins que s'exhaureixi la consignació pressupostària, s'estableixen un màxim de cinc (5) resolucions de concessió, distribuïdes proporcionalment en el temps necessari per instruir i resoldre les sol·licituds presentades dins de termini. La present és la proposta de resolució núm. 4.

Amb data 22 d'octubre de 2020 i RGE núm. 2020021450, va tenir entrada la sol·licitud de l'interessat amb NIF núm. 43092227W, al qual se li va requerir que esmenés les deficiències detectades:

- en data 17 de novembre de 2020 es va efectuar el corresponent requeriment, de conformitat en l'article 68.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i de la base 7.3 de la convocatòria, perquè en el termini de deu dies hàbils es presenti la documentació requerida. Aquest requeriment no va poder ser lliurat a l'interessat amb data 26-11-2020, tal com consta a les indicacions de justificant de rebut que figura a l'expedient (CSV13525177057766026737)

- d'acord amb la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques es va intentar una segona notificació del requeriment amb data 16-12-2020, la qual va ser igualment infructuosa, tal com consta a les indicacions de data 14-01-2021 de justificant de rebut que figura a l'expedient (CSV13525176665150163764) Igualment, en data 16 de desembre de 2020, l'òrgan instructor va enviar un correu electrònic a l'interessat adjuntant-li el formulari de renúncia a l'ajuda, què figura en la convocatòria com annex 4.

En data 22 de desembre de 2020 l'òrgan instructor es va posar en contacte telefònic amb la persona sol·licitant, el qual va comunicar que trobant-se fora de l'illa no disposava dels mitjans tècnics per registrar formalment la seua renúncia a l'esmentada ajuda, però manifestà per correu electrònic el mateix dia 22-12-2020 (en contestació al correu electrònic lliurat per l'òrgan instructor de data 16-12-2020: CSV 13071017734252346630) la seva renuncia a l'ajuda.

De conformitat amb l'acord del Consell Executiu de data 18-09-2020 i amb les bases 11 i 12 d'aquestes ajudes, correspon al conseller executiu del Departament d'Hisenda, Gestió Econòmica, Esports i Joventut dictar la resolució de desistiment d'aquestes ajudes, per delegació del Consell Executiu

Vist informe tècnic favorable de data 23 de desembre de 2020 (redactat a la vista de la primera notificació i de la manifestació per correu electrònic de la renúncia) sobre el desistiment de la persona interessada a la sol·licitud d'ajut, que es veu ara confirmat per la segona notificació infructuosa de data 14-01-2021.

A més, vista la diligència emesa per l'Oficina d'Atenció als Ciutadans (OAC) en data 12-01-2021, en relació a les al·legacions a la informació pública de la proposta resolució provisional 4 de la convocatòria, on s'assenyala que no consta cap al·legació a la proposta esmentada, que va estar en exposició publica a la seu electrònica del Consell Insular entre els dies 23 de desembre de 2020 i 11 de gener de 2021, de conformitat en la base 10.2 de l'esmentada convocatòria.

Vist que es proposa donar per desistida la sol·licitud i per tant no implica concessió de cap ajuda econòmica, no s'estima necessari l'informe de la Intervenció de la corporació.

Atès l'informe proposta favorable a la consideració de que l'interessat desisteix a la seua sol·licitud d'ajut, emès pel cap de secció del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni en data 21 de gener de 2021.

En virtut de tot l'anterior, en us de les facultats que tenc conferides pels Decrets de Presidència núm. 2019000471,de 10 de juliol de 2019, d'estructura del Govern del Consell Insular d'Eivissa i creació de departaments (BOIB núm. 95, de 11-07-2019; modificacions al BOIB núm. 175, de 31-12-2019 i al BOIB núm. 153 de 05-09-2020), núm. 2019000472, de nomenament de les persones membres del Consell Executiu de 10 de juliol de 2019 (BOIB núm. 95 de 11-7-2019), núm. 2019000484, de 16 de juliol de 2019 de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 98, de 17-07-2019; modificacions al BOIB núm. 175, de 31-12-2019 i al BOIB núm. 153 de 05-09-2020) i de conformitat amb l'article 72.e) del Reglament orgànic del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 136, de 18-09-2010; correcció en BOIB núm. 148, de 14-10-2010, modificació en BOIB núm. 48, de 16-4-2016),

RESOLC

Donar per desistida la sol·licitud d'ajut destinat a famílies per inscriure els seus fills o filles en activitats d'educació en el temps lliure infantil i juvenil per pal·liar els efectes de la COVID-19 durant l'estiu 2020, amb RGE núm. 2020021450, de data 22 d'octubre de 2020, amb NIF de la persona interessada núm. 43092227W per no haver esmenat les deficiències requerides, de conformitat en l'article 68.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i de la base 7.3 de la convocatòria."

Aquest acte no exhaureix la via administrativa i en contra podeu interposar, davant la Presidència, el recurs d'alçada previst als articles 112.1, 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini d'un mes des de l'endemà de la seua notificació, tot això en virtut del que disposen els articles 22.3 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars i l'article 147.2 del Reglament orgànic del Consell Insular d'Eivissa (publicat al BOIB núm. 136 de 18/09/10, correcció al BOIB núm. 148 de 14/10/10, modificació BOIB núm. 48 de 16/04/16). El recurs haurà de resoldre's en el termini de tres mesos, transcorreguts els quals s'entendrà desestimat i quedarà oberta la via contenciosa administrativa.

Tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri pertinent.

 

Eivissa, 22 de gener de 2021

El cap de secció del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni José V. Garibo Redolat