Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
DEPARTAMENT DE CULTURA, PATRIMONI I POLÍTICA LINGÜÍSTICA
Núm. 535
Aprovació definitiva de les Bases que regeixen la concessió de beques del Departament de Cultura, Patrimoni i Política Lingüística
EDICTE DEL CONSELL INSULAR DE MALLORCA SOBRE L'APROVACIÓ DEFINITIVA DE LES BASES QUE REGEIXEN LA CONCESSIÓ DE BEQUES DEL DEPARTAMENT DE CULTURA, PATRIMONI I POLÍTICA LINGÜÍSTICA.
El Ple del Consell de Mallorca, en sessió de dia 12 de novembre de 2020, va aprovar inicialment les Bases i Convocatòria que regeixen la concessió de dues beques a joves investigadors.
.L'expedient es va sotmetre a informació pública, mitjançant la inserció de l'anunci corresponent en el BOIB núm. 195 de dia 14 de novembre de 2020, i en el tauler d'edictes des de dia 16 de novembre de 2020 a dia 4 de gener de 2021, durant el termini de trenta dies, perquè totes les persones que hi estiguessin interessades el poguessin examinar i poguessin formular-hi les al·legacions pertinents.
Durant aquest termini no se'n va presentar cap, per la qual cosa i, d'acord amb el que va acordar el Ple, l'acord va esdevenir definitiu i es va ordenar que se'n publiqués íntegrament el text en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
El Ple del Consell Insular de Mallorca, en sessió de dia 12 de desembre de 2020, va acordar modificar les Bases i Convocatòria esmentades per tal d'adaptar-les a qualsevol tipus de convocatòria de beques que acordés concedir el Departament de Cultura, Patrimoni i Política Lingüística, de manera que la seva redacció, que quedava igual en qual al fons, se separava de la convocatòria específica, i per tant no era necessària una nova exposició al públic i audiència als interessats.
Contra aquest acord, que exhaureix la via administrativa, podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà de publicar aquest acord. Tot això, de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. No obstant l'anterior, podeu exercitar, si escau, qualsevol altre recurs que considereu pertinent.
ANNEX
Bases que regeixen la concessió de beques del Departament de Cultura, Patrimoni i Política Lingüística del Consell Insular de Mallorca
1. Normativa reguladora i publicitat
1.1 La convocatòria per a la concessió de beques es troben regulades per aquestes Bases i subsidiàriament per l'Ordenança General de Subvencions del Consell de Mallorca. (Aprovada per Acord del Ple de 23 de desembre de 2016 –BOIB núm. 21, de 18.02.2017–, modificada per Acord del Ple de 14 de juny de 2018 –BOIB núm. 96, de 04.08.2018–).
1.2 El Consell de Mallorca, publicarà l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
1.3 La concessió de cadascuna de les beques es notificarà individualment als beneficiaris.
Així mateix es traslladarà la informació corresponent a les beques a la Base de Dades Nacional de Subvencions.
2. Objecte i finalitat
2.1 L'objecte d'aquestes bases és promoure el treball individual d'una persona física en un projecte d'investigació i recerca, que representi una aportació de continguts, documents i anàlisis.
2.2 Estimular la investigació i documentació que gestiona el Departament de Cultura, Patrimoni i Política Lingüística d'acord amb el Decret d'organització de dia 9 de desembre de 2019 (BOIB núm. 167 de 12 de desembre de 2019), parcialment modificat pels decrets de 6 de març de 2020 (BOIB núm. 29 de 7 de març de 2020), 22 de maig de 2020 (BOIB núm. 95, de 28 de maig de 2020), de 9 de juliol de 2020 (BOIB núm. 131 de 25 de juliol de 2020) i de 10 de novembre de 2020 (BOIB núm. 196 de 17 de novembre de 2020).
2.3 Els temes d'investigació s'establiran en cada convocatòria que, si s'escau, s'aprovin. Per a la primera convocatòria seran els següents:
2.4 La investigació s'ha d'iniciar en el moment de la concessió de la beca i haurà d'estar finalitzada en el termini màxim de 12 mesos, comptadors des de la data de notificació de la concessió de la beca.
3. Dotació pressupostària
Al tractar-se d'unes bases generals, la disponibilitat del crèdit i l'aprovació de la despesa es farà constar en la convocatòria.
En cas de tramitació anticipada, la quantia té caràcter estimat i restarà condicionada a l'existència de crèdit adequat per al finançament en l'exercici pressupostari al qual s'imputa la despesa.
4. Persones beneficiàries: Requisits i condicions
Per obtenir la condició de beneficiària, les persones sol·licitants han de complir els requisits següents:
4.1 Tenir una llicenciatura en l'àmbit a que ve referida la beca.
4.2 Cada una de les beques és unipersonal.
4.3 La presentació dels resultats de les beques es realitzarà en el termini de dotze mesos comptadors a partir de la data de notificació de la concessió de la beca.
4.4 El fet de presentar un projecte a les beques implica l'acceptació de les normes de la convocatòria. L'òrgan instructor té la facultat d'interpretar la convocatòria, a proposta de la comissió avaluadora.
4.5 Els beneficiaris de les beques dipositaran, si escau, les memòries d'investigació en el Consell Insular de Mallorca per a l'ús d'aquesta informació que podrà ésser objecte d'una publicació per part del Departament de Cultura, Patrimoni i Política Lingüística, mantenint la reserva de la propietat intel·lectual per part dels beneficiaris. Tot plegat sense perjudici del que estableix la legislació en matèria de drets d'autor.
4.6 Les beques constitueixen una dotació econòmica no proporcional a les despeses.
4.7 L'import de la beca, en concurrència amb altres beques o ajuts, ingressos o recursos per al mateix projecte, no pot superar el cost del projecte.
A aquests efectes, s'entén que el cost del projecte és el cost de la manutenció per dedicació al projecte, calculat a raó de 20,55€ per dia natural.
4.8 La Comissió de selecció, si ho considera oportú, pot declarar deserta la convocatòria
4.9 La Comissió de selecció té la facultat d'interpretar aquestes bases i suplir-ne qualsevol llacuna o buit d'aquestes.
4.10 El fet de ser beneficiari d'aquestes beques no implica cap tipus de lligam laboral amb el Consell de Mallorca, de manera que un cop finalitzat l'estudi i cobrada la beca s'extingeix el vincle mutu entre les parts. Així mateix el temps que duri la tasca d'investigació no podrà ser invocat com a de treball efectiu en l'Administració.
5. Queden exclosos d'aquestes bases
5.1 Projectes d'investigació de professors d'universitat.
5.2 Projectes de recerca que s'emmarquin dins el currículum acadèmic del sol·licitant (tesis, tesines, doctorats màsters, etc).
6. Procediment de concessió
6.1 El procediment de concessió es realitzarà mitjançant concurrència competitiva entre les sol·licituds presentades en termini i que compleixin els requisits per accedir-hi.
6.2 Es prescindeix del tràmit de la preavaluació i es requerirà l'esmena dels defectes a les persones sol·licitants que no reuneixen els requisits prevists a la convocatòria.
6.3 Les resolucions de concessió o denegació de les beques es notificaran de forma individual a les persones beneficiàries. També es publicaran a la seu electrònica del Consell de Mallorca.
6.4 El termini màxim per a resoldre i notificar serà de tres mesos comptadors des de la presentació de les sol·licituds. Una vegada transcorregut el termini màxim per a resoldre sense que s'hagi dictat resolució expressa el peticionari podrà entendre desestimada la sol·licitud.
7. Termini de presentació de sol·licituds
Les sol·licituds s'han de presentar dins el termini de 15 dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears segons el model annexe en qualsevol terminal del registre general del Consell.
(seu del Consell: Palau Reial, 1; Llar de la Joventut: General Riera, 111 i Llar de la Infància: General Riera, 113 -Palma-).
També es podrà fer a la seu electrònica del Consell Insular de Mallorca, a la següent direcció: https://seu.conselldemallorca.net/registre-electronic.
Així mateix, també es poden presentar en els llocs establerts en l'apartat 4 de l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Si la sol·licitud s'envia per correu, s'ha de presentar a correus amb el sobre obert perquè la segellin, a fi d'acreditar que s'ha presentat dins el termini fixat en les bases. En aquest cas, el beneficiari ha de trametre a l'adreça electrònica museus@conselldemallorca.net una foto o fotocòpia de la documentació presentada on es pugui comprovar que s'ha registrat a l'oficina de correus i que s'ha presentat en termini.
8. Documentació que cal presentar amb la sol·licitud
Les sol·licituds s'han de presentar d'acord amb el model annex a aquestes Bases. Tots els documents han d'anar datats i signats per la persona sol·licitant.
La documentació s'ha de presentar: en format digital, en una memòria USB, o en suport CD/DVD i ha d'incloure:
8.1 L'annex 1 de sol·licitud
8.2 Un currículum professional
8.3 Projecte (haurà d'exposar: presentació, objectius, metodologia, el cronograma de treball i les fonts que s'utilitzaran per desenvolupar la investigació)
8.4 Aval acadèmic
8.5 Carta de presentació i motivació
8.6 Còpia del títol universitari que acrediti l'especialitat corresponent
8.7 Còpia del DNI o document equivalent
8.8 L'annex 2: Certificat bancari acreditatiu del compte corrent en què s'ha d'ingressar l'ajut.
9. Òrgans competents per a instruir i resoldre el procediment
L'òrgan competent per aprovar les bases és el Ple del Consell Insula de Mallorca i per aprovar la convocatòria i resoldre les concessions d'aquesta convocatòria, segons el seu import, és la vicepresidenta primera i consellera executiva de Cultura Patrimoni i Política Lingüística o Consell Executiu.
La instrucció correspon al secretari o secretària tècnica del Departament de Cultura, Patrimoni i Política Lingüística, que ha de dur a terme totes les actuacions o els actes de tràmit necessaris per vetllar pel compliment dels requisits de la convocatòria.
10. Comissió de selecció
10.1 La Comissió de selecció estudiarà els projectes presentats i els puntuarà segons els criteris previstos en l'apartat següent.
10.2 El tribunal analitzarà les memòries presentades i valorarà la idoneïtat dels abonaments.
10.3 Proposarà a l'òrgan instructor la concessió de les beques als projectes millor valorats i, en el seu cas, proposarà la denegació de l'ajut als altres projectes.
11. Criteris de valoració
11.1 La valoració dels projectes presentats es realitzarà en base als criteris següents, que hauran d'estar reflectits en el projecte que es presenti de manera clara i concreta:
L'interès de la proposta
La qualitat tècnica
El plantejament metodològic
L'originalitat
L'adequació de la proposta
11.2 La convocatòria determinarà en cada cas la gradació i puntuació dels criteris.
11.3 Els membres del Tribunal podran tenir dret a percebre les indemnitzacions previstes en el Decret 54/2002, de 12 d'abril, pel qual es regulen les indemnitzacions per raó del servei del personal al servei de l'Administració autonòmica de les Illes Balears (BOIB, núm. 48, de 20 d'abril de 2002)
12. Justificació i abonament de les beques
12.1 L'abonament de les beques es farà en tres terminis:
• Una vegada resolt el procediment es tramitarà el primer pagament, corresponent a una tercera part del total.
• Als quatre mesos de la concessió de les beques es tramitarà el segon pagament.
Per al seu abonament s'haurà de presentar un estat de la recerca no inferior a 5 folis DIN-A4 a doble cara, marges de 2,5 com i lletra Times New Roman 12, en el qual s'expliqui el desenvolupament de la metodologia proposada al projecte i les fonts consultades.
• Al final del període establert per realitzar la investigació és tramitarà el tercer i darrer pagament.
Per al seu abonament caldrà presentar:
Haurà de tenir, com a mínim: índex, introducció, cos, conclusions i bibliografia on es faci constar la descripció de les fases del treball dutes a terme, el calendari i la metodologia emprada, a més de l'explicació dels resultats obtinguts.
12.2 Per al cobrament del segon i tercer pagament es requerirà de l'informe favorable de la comissió avaluadora.
13. Cobrament de la subvenció o pèrdua del dret
13.1. S'entendrà que el treball s'ha realitzat quan de la documentació que es presenti es desprengui que s'ha dut a terme sense cap dubte i s'informi favorablement per la comissió de selecció.
13.2. Si el beneficiari incompleix les obligacions contemplades en les bases, o altera aspectes rellevants del projecte que s'hagin pogut tenir en compte per concedir l'ajuda, els òrgans competents del Consell han de declarar la pèrdua del dret al cobrament de l'ajut. En conseqüència, la persona beneficiària perdrà el dret a cobrar-la o, si ja l'ha cobrada (totalment o parcialment), l'haurà de reintegrar, d'acord amb el que es regula en el títol IV de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre del procediment administratiu comú, i en el no previst s'aplicarà subsidiàriament el que estableix l'article 57 de l'Ordenança de Subvencions del CIM.
13.3. La comissió avaluadora es reserva el dret de decidir el percentatge de retorn de l'import de la beca.
13.4. L'import de la subvenció a abonar en cap cas pot ser de tal quantia que aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, superi el cost de l'activitat subvencionada.
14. Obligacions dels beneficiaris
Són obligacions de les persones beneficiàries:
a. Executar l'estudi que fonamenta la concessió de la beca.
b. Justificar, davant l'òrgan que concedeix la subvenció, el compliment dels requisits i les condicions, i també la realització de l'estudi i el compliment de la finalitat que determina la concessió de la beca.
c. Sotmetre's a les actuacions de comprovació, que ha d'efectuar l'òrgan que concedeix la subvenció, i qualsevol altra de comprovació que poden dur a terme els òrgans de control competents, i aportar tota la informació que li requereixin en l'exercici de les actuacions anteriors.
d. Comunicar a l'òrgan que concedeix la beca l'obtenció d'altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos que financen l'activitat subvencionada. Aquesta comunicació s'ha d'efectuar tan aviat com es conegui i, en tot cas, abans del cobrament dels fons percebuts.
e. En el cas que es denegui al Consell de Mallorca l'autorització per l'obtenció dels certificats d'estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, s'haurà d'acreditar, abans de dictar-se la proposta de resolució de concessió, que està al corrent del compliment de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb el Consell Insular de Mallorca i els organismes autònoms que en depenen, i de les obligacions amb la Seguretat Social, aportant els certificats corresponents. També haurà d'aportar els certificats esmentats en el moment que li requereixi aquesta corporació per tal de poder abonar les successives fases de la beca.
f. Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, incloent-hi els documents electrònics, mentre puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control.
g. Reintegrar total o parcialment els fons percebuts en cas d'incompliment de les obligacions d'aquestes bases, segons el dictamen previ de la comissió avaluadora.
h. Si es dóna el supòsit, les persones beneficiàries han de sol·licitar a l'òrgan que concedeix la beca, abans que no conclogui el termini per a dur a terme l'activitat subvencionada, modificacions de la resolució de concessió que suposin ampliació dels terminis fixats, o alteració de les accions que s'integren en l'activitat, que s'autoritzen quan tenen la causa en circumstàncies imprevistes o són necessàries per al bon final de l'actuació, sempre que no s'alteri l'objecte o la finalitat de la beca i no es danyi el dret de tercers.
15. Ineficàcia sobrevinguda de l'ajut
Si per circumstàncies sobrevingudes d'interès públic i general, el Consell de Mallorca no pot dur endavant la tramitació de les bases de la beca, l'òrgan que la va aprovar l'ha de deixar sense efectes previ informe justificatiu de la Secretaria Tècnica del centre gestor.
16. Ampliació terminis per executar i justificar el projecte subvencionat
16.1 Si per causes alienes a la voluntat del becari, el projecte no es pot finalitzar abans dels 12 mesos, comptadors des de la data de notificació de concessió de la beca, ho ha de comunicar al Consell de Mallorca, en el moment que tingui coneixement de que dites actuacions no hauran finalitzat en la data esmentada, explicant les causes que han donat lloc a aquest retard.
16.2 En aquest cas el Consell de Mallorca pot concedir una pròrroga per un període que es determinarà en cada convocatòria, per finalitzar els treballs, sempre i quan la causa quedi totalment justificada i no sigui imputable al beneficiari.
17. Recursos
Contra l'acord que adopti el Ple aprovant aquestes Bases es pot presentar:
a) Directament, el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà de rebre aquesta notificació.
b) El recurs de reposició potestatiu davant el Ple, en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà de rebre aquesta notificació. Contra la desestimació expressa d'aquest recurs de reposició, hi podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà de rebre la notificació de la desestimació del dit recurs de reposició.
Si ha transcorregut un mes des de la interposició del recurs de reposició potestatiu i no n'heu rebut la notificació de resolució expressa, s'entén desestimat per silenci i podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, sense limitació de temps.
No obstant l'anterior, podeu interposar, si escau, qualsevol altre recurs que considereu oportú. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Palma, 19 de gener de 2021
El secretari tècnic del Departament de Cultura, Patrimoni i Política Lingüística
Josep Mallol Vicens
(Resolució de 23/07/2019; BOIB núm. 109 de 08/08/2019)