Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció primera. Nomenaments, situacions i incidències

CONSELL INSULAR DE FORMENTERA

Núm. 499
Proposta nomenament policies locals, funcionaris en pràctiques

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Es fa públic que la Presidenta del Consell Insular de Formentera, en data 14 de gener de 2021, va dictar, entre d'altres, el següent decret:

PROPOSTA NOMENAMENT POLICIES LOCALS, FUNCIONARIS EN PRÀCTIQUES.

“ (...)

Vistes les bases que han regit el procés selectiu per cobrir com a personal funcionari de carrera 3 places vacants de la categoria policia local del Consell Insular de Formentera mitjançant el procediment ordinari, publicades al BOIB núm. 169, de 1 d'octubre de 2020.

Atès que aquest procés selectiu s'ha regit per les determinacions contingudes en aquesta convocatòria específica i per les Bases Generals de convocatòries de processos de selecció del Consell Insular de Formentera, publicades al BOIB núm. 46, de 5 d'abril de 2008.

Atès el punt setè de les bases del procés selectiu per cobrir com a personal funcionari de carrera 3 places vacants de la categoria policia local, el qual disposa que una vegada finalitzades i valorades les proves del procés de selecció, el Tribunal Qualificador farà públic el llistat definitiu, per rigorós ordre de puntuació globalment obtinguda.

Atesa l'acta núm. 6/2020 emesa pel Tribunal Qualificador en data 7 de gener 2021, en la qual consta entre d'altres aspectes, la llista definitiva de persones aspirants que han superat el procés selectiu i que han de ser nomenades com a personal funcionari en pràctiques.

En el procés de transició cap a la situació de que ha de seguir a la finalització de l'estat d'alarma, decretat nova normalitat el mes de març d'enguany per fer front a la crisi generada per la COVID-19, s'ha dictat recentment el Decret 5/2020, de 18 de juny, de la Presidenta de les Illes Balears pel qual es declara superada, en el territori de les Illes Balears, la fase 3 del Pla per a la Transició cap a una Nova Normalitat, amb efectes de dia 21 de juny de 2020. A partir d'aquesta data, s'han d'aplicar les mesures de prevenció necessàries per fer front a la crisi sanitària ocasionada per la COVID-19 que, d'acord amb la legislació vigent, estableixi l'executiu de la Comunitat Autònoma, en atenció al fet que l'article 45 de la Llei 5/2003, de 4 d'abril, de salut de les Illes Balears estableix que corresponen al Govern de les Illes Balears la superior direcció de la política de salut, l'exercici de la potestat reglamentària, la planificació bàsica en aquesta matèria i l'establiment de les directrius corresponents.

Vist l'acord del Consell de Govern de 19 de juny de 2020 pel qual s'aprova el Pla de Mesures Excepcionals de Prevenció, Contenció i Coordinació per Fer Front a la Crisi Sanitària Ocasionada per la COVID-19, una vegada superada la fase 3 del Pla per a la Transició cap a una Nova Normalitat (BOIB núm. 112, de 20 de juny de 2020, amb rectificacions d'errors publicats al BOIB núm. 113, de 23 de juny de 2020).

Vista la Resolució de la consellera de Salut i Consum de 18 d'agost de 2020 per la qual es modifiquen mesures concretes del Pla de Mesures Excepcionals de Prevenció, Contenció i Coordinació per Fer Front a la Crisi Sanitària Ocasionada per la COVID-19, una vegada superada la fase 3 del Pla per a la Transició cap a una Nova Normalitat, aprovat per Acord del Consell de Govern de les Illes Balears de 19 de juny de 2020.

Vista la Resolució de la consellera de Salut i Consum de 28 d'agost de 2020 per la qual es modifiquen mesures concretes del Pla de Mesures Excepcionals de Prevenció, Contenció i Coordinació per Fer Front a la Crisi Sanitària Ocasionada per la COVID-19, una vegada superada la fase 3 del Pla per a la Transició cap a una Nova Normalitat, aprovat per Acord del Consell de Govern de les Illes Balears de 19 de juny de 2020.

Vista la Resolució de la consellera de Salut i Consum de 23 d'octubre de 2020 per la qual es prorroguen les mesures adoptades mitjançant la resolució de 9 d'octubre de 2020, s'estableixen limitacions específiques per a les illes d'Eivissa i Mallorca i s'estableix la flexibilització d'algunes mesures per a l'illa de Formentera.

Vist el Real Decret 926/2020, de 25 d´octubre, pel qual es declara l´estat d´alarma per contenir la propagació d´infeccions causades pel SARS-CoV-2.

Atès el Decret 10/2020, de 26 d'octubre, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen mesures en el territori de les Illes Balears com a conseqüència de la declaració de l'estat d'alarma per fer front a la situació d'emergència sanitària provocada per la COVID-19.

Atès el Decret 17/2020, de 23 de novembre, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es prorroguen novament les mesures establertes mitjançant el Decret 10/2020, de 26 d'octubre, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen mesures en el territori de les Illes Balears com a conseqüència de la declaració de l'estat d'alarma per fer front a la situació d'emergència sanitària provocada perla COVID-19.

Atès el Decret 21/2020, de 14 de desembre, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen limitacions a l'entrada a les Illes Balears de persones procedents de la resta de comunitats autònomes i de les ciutats de Ceuta i Melilla, com a conseqüència de la declaració de l'estat d'alarma i per fer front a la situació d'emergència sanitària provocada per la COVID-19.

Atès el Decret 22/2020, de 14 de desembre, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es modifica el Decret 18/2020, de 27 de novembre, pel qual s'actualitzen les mesures establertes com a conseqüència de la declaració de l'estat d'alarma per fer front a la situació d'emergència sanitària provocada per la COVID-19, i es vinculen als nivells d'alerta sanitària.

Vist l´Acord del Consell de Govern de 14 de desembre de 2020 pel qual s'estableixen els nivells d'alerta sanitària per illes que han de vigir a la comunitat autònoma de les Illes Balears i s'introdueixen modificacions puntuals al Pla de Mesures Excepcionals de Prevenció, Contenció i Coordinació per Fer Front a la Crisi Sanitària Ocasionada per la COVID-19, aprovat per l'Acord del Consell de Govern de les Illes Balears de 27 de novembre de 2020.

Vista la Resolució de la consellera de Salut i Consum de 14 de desembre de 2020 per la qual s'estableixen mesures sanitàries específiques per donar seguretat al retorn a les Illes Balears de persones residents o a l'entrada de persones visitants per algun motiu justificat.

Atès el Decret 23/2020, de 18 de desembre, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen mesures específiques en el territori de les Illes Balears, durant el període de les festes de Nadal, com a conseqüència de la declaració de l'estat d'alarma i per fer front a la situació d'emergència sanitària provocada per la COVID-19.

Atès el Decret 24/2020, de 28 de desembre, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen mesures específiques en el territori de les Illes Balears per als dies de Cap d'Any, com a conseqüència de la declaració de l'estat d'alarma i per fer front a la situació d'emergència sanitària provocada per la COVID-19

Per tot això, i per les competències que tinc atribuïdes segons l'establert al Decret de Presidència de data 2 de juliol de 2019, publicat al BOIB núm. 102, de 25 de juliol de 2019, segons l'article 9.2.l de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars, i tota la normativa aplicable que estigui vigent,

HE RESOLT

PRIMER.- APROVAR el llistat definitiu, per ordre de puntuació, de les persones aspirants que han superat la totalitat de les proves del procés selectiu per cobrir com a personal funcionari de carrera 3 places vacants de la categoria policia local del Consell Insular de Formentera mitjançant el procediment ordinari, segons l'acta núm. 6/2020 del Tribunal Qualificador de data 7 gener de 2021:

Núm. Ordre

NIF

PUNTUACIÓ DEFINITIVA

1

47.254.637-X

43,97

2

43.174.476-A

43,26

3

46.958.666-A

43,25

 

 

 

SEGON.- COMUNICAR als aspirants esmentats al punt primer, que disposen d'un termini de 20 dies hàbils a comptar des de la data de publicació d'aquest Decret de Presidència al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), per la presentació de la següent documentació, davant el Registre General d'aquesta Corporació, o en la forma establerta en l'article 16.4 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPACAP):

  1.  Certificat mèdic oficial, vigent, que acrediti que no pateix cap malaltia o defecte físic que impedeixi totalment o parcialment el desenvolupament correcte de les funcions del lloc de treball.
  2.  Fotocòpia de la targeta de afiliació a la Seguretat Social, si es disposa.
  3.  Declaració jurada de no haver estat separat del servei mitjançant expedient disciplinari de cap Administració Pública, i de no trobar-se inhabilitat per sentència ferma per al compliment de les funcions públiques, així com de no trobar-se en alguna de les causes legals d'incapacitat i incompatibilitat previstes en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques.
  4.  Declaració jurada de no tenir antecedents penals en vigor. En el cas de comprovar-se d'ofici l'existència d'antecedents penals o expedients disciplinaris, la persona aspirant quedaria exclosa del procés selectiu.
  5.  Autorització de l'aspirant al Consell Insular de Formentera, de sol·licitud del certificat d'antecedents penals
  6.  Certificat negatiu del Registre Central de Delinqüents Sexuals.
  7.  Declaració jurada o promesa de no ocupar cap lloc de treball ni exercir cap activitat en el sector públic delimitat per l'article I de la llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.
  8.  Documentació acreditativa de serveis prestats en altres administracions (als efectes del càlcul de l'antiguitat), en el seu cas.Aquell/aquella aspirant que ja tingui condició de personal al servei de l'Administració Pública estarà exempt de justificar les condicions i requisits ja acreditats per obtenir l'anterior nomenament. En aquest cas, tindran que presentar certificat de l'organisme públic del qual depenguin, acreditatiu de la seva condició i de la resta de circumstàncies que constin en el seu expedient personal.
  9.  Documentació original que acrediti els punts a), b), c), g) h) i i) de la base segona d'aquest procés.

TERCER.- COMUNICAR als aspirants que dins del termini fixat en el punt segon, excepte en cas de força major, qui no presenti la documentació requerida o bé que, una vegada examinada, es comprovi que no compleix amb algun dels requisits assenyalats a la base segona, no podrà ser nomenat com a funcionari en pràctiques, i s'anul·laran les seves actuacions. En aquest cas, es proposarà al següent aspirant que hagi obtingut la major puntuació per ordre estricte de puntuació.

QUART.- COMUNICAR als aspirants que una vegada presentada la documentació, i si tot és correcte, s'efectuarà el corresponent nomenament com a funcionari/ària en pràctiques de la categoria de policia local.

CINQUÈ.- COMUNICAR als aspirants que per completar el procediment selectiu és necessari superar un període de pràctiques. Aquest període està integrat per la superació del curs de capacitació de la categoria de Policia Local (a excepció de les persones que acreditin haver-lo superat i el tinguin degudament actualitzat) i per la superació de la fase de pràctiques de dotze mesos en el terme municipal de Formentera, relacionades amb les funcions pròpies de la categoria de Policia Local.

SISÈ.- COMUNICAR als aspirants que aquelles persones que no superin el període de pràctiques perdran el dret a ser nomenats com a personal funcionari de carrera del Consell Insular de Formentera, per mitjà d'una Resolució motivada de la Presidenta del Consell Insular de Formentera, a proposta de l'òrgan responsable de la avaluació del període de pràctiques.

SETÈ.- COMUNICAR als aspirants que aquest decret exhaureix la via administrativa, es pot recórrer en els termes que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

VUITÈ.- PUBLICAR el Decret de Presidència present al tauler d'anuncis de l'OAC del Consell Insular de Formentera i a la web de la corporació, www.consellinsulardeformentera.cat, i al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

(...)”

La qual cosa es publica, per a general coneixement, i conforme a la normativa de funció pública.

 

Formentera, 15 de gener de 2021

La presidenta Alejandra Ferrer Kirschbaum