Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DES MERCADAL
Núm. 482
Resolució batlia del dia 19 de gener de 2021 sobre l'aprovació de les Bases que ha de regir el procés de selecció per constituir una borsa de professionals en psicologia per l’Ajuntament des Mercadal per cobrir amb caràcter temporal o interí llocs de naturalesa laboral o funcionarial quan procedeixi
Des de la Batlia de l'Ajuntament des Mercadal, dia 19 de Gener de 2021, s'ha dictat la Resolució per la qual s'aprova la convocatòria que ha de regir el procés de selecció per constituir una borsa de professionals en psicologia per l'Ajuntament des Mercadal per cobrir amb caràcter temporal o interí llocs de naturalesa laboral o funcionarial quan procedeixi.
Les bases de la convocatòria són les següents:
«BASES QUE HAN DE REGIR EL PROCÉS DE SELECCIÓ DE PSICÒLEGS/PSICÒLOGUES PER A FORMAR PART D'UNA BORSA PER A PODER SER CONTRACTATS O NOMENATS, QUAN PROCEDEIXI, COM A PERSONAL EN RÈGIM LABORAL O FUNCIONARI INTERÍ DE L'AJUNTAMENT DES MERCADAL
1. Objecte de la convocatòria
És objecte de la present convocatòria la selecció, mitjançant concurs oposició, de personal laboral o funcionari interí per a la creació d'una borsa de treball de PSICÒLEGS/ PSICÒLOGUES per cobrir les necessitats dels serveis municipals enquadrats en el grup professional A1, Administració Especial.
2. Funcions del lloc de treball
Funcions pròpies de la categoria de psicòleg/a, a desenvolupar a l'àrea de Serveis Socials de l'Ajuntament des Mercadal (gestions i programes de gent gran i/o gestions i altres programes dedicats a col·lectius sensibles, com ara famílies, discapacitats, etc.).
Les funcions, comeses i tasques que hauran de dur a terme les persones que resultin seleccionades i integrin la Borsa d'Ocupació seran, sota dependència jeràrquica, les pròpies de l'especialitat, nivell i categoria professional de la titulació de Psicòleg, i en particular les que a continuació es relacionen:
1. Realitzar entrevistes i intervencions terapèutiques individuals o grupals per a l'estudi, valoració i intervenció de cada cas.
2. Atendre l'usuari directa o telefònicament per a avaluar i orientar en la resolució de problemes.
3. Realitzar visites a domicili per a donar una atenció psicològica.
4. Registrar les dades (anàlisis, intervenció, objectius, etc.) de cada cas en el suport informàtic a aquest efecte (HSI).
5. Mantenir reunions de coordinació amb el regidor responsable, amb l'alcalde, amb les escoles, policia, etc.
6. Emetre informes psicològics o psicosocials, dirigits a altres equips de serveis socials especialitzats o a altres serveis com els jutjats o salut mental del IBsalut.
7. Mantenir reunions de coordinació i foment de col·laboració amb professionals dels equips de família de vuit municipis coordinats pel Consell.
8. Realitzar la planificació i avaluació de programes, així com les memòries justificatives a diferents administracions (Consell insular, Govern Balear, Ministeri d'Afers exteriors i Cooperació)
9. Organitzar i elaborar accions grupals en escola d'adults, grups terapèutics amb cuidadors, formació de grups vulnerables, escola de pares, etc.
10. Assessorar altres professionals de l'ajuntament en relació a temes propis de la professió.
11. Realitzar visites a domicili per a l'atenció psicològica en cas d'emergència social i/o familiar.
12. Efectuar qualsevol altra tasca pròpia de la seva categoria que li sigui encomanada i per a la qual hagi estat prèviament instruït, així com les que puguin ser-los atribuïdes per aquest, eventual i temporalment, per a suplir la vacant, absència o malaltia d'un altre personal del servei.
Els serveis es prestaran en funció de les concretes necessitats, característiques, requisits i condicions (disponibilitat horària, jornada laboral, descans setmanal) que requereixi el lloc de treball que es vulgui cobrir i depenent de l'organització i funcionament del Servei per al qual es realitzi la contractació.
3. Requisits de les persones aspirants
Les persones interessades a participar en el present procediment selectiu hauran de reunir, en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, les següents condicions, d'acord amb l'article 56 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel que s'aprova el Text Refós de la
Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic:
a) Ser espanyol o nacional d'un dels restants estats membres de la Unió Europea o d'aquells estats als que sigui d'aplicació la lliure circulació de treballadors, en els termes prevists en la llei estatal que regula aquesta matèria.
b) Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions de la categoria professional de referencia.
Per participar en el procediment, n'hi ha prou amb la presentació, dins del termini de presentació d'instàncies, d'una declaració responsable de tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que són necessàries per a l'exercici de les funcions corresponents al lloc de treball (Annex II).
En cas que la persona aspirant hagi estat seleccionada per formar part de la borsa i sigui cridada per ser contractada o nomenada per necessitats dels serveis municipals, haurà de presentar, dins del termini màxim de 5 dies hàbils des de la crida, un certificat mèdic oficial acreditatiu que compta amb les capacitats i aptituds físiques i psíquiques necessàries per realitzar les funcions del lloc de treball establertes en aquesta convocatòria.
Si no es presenta el certificat mèdic oficial esmentat en el termini indicat, no es podrà procedir a la contractació o nomenant que s'hagi ofert a l'aspirant i es passarà a cridar a la següent de la llista, de conformitat amb l'ordre de prelació que pertoqui.
Per altra banda, les persones aspirants amb discapacitat han d'acreditar els requisits d'estar afectades per discapacitat en grau igual o superior al 33 % i que aquesta és compatible amb les funcions pròpies de la categoria de psicòleg/psicòloga, mitjançant la presentació d'un certificat expedit pels equips multi professionals de la Direcció General de Dependència, o organisme públic equivalent, sobre les condicions personals d'aptitud per exercir les funcions corresponents al lloc a què aspira la persona candidata.
c) Tenir complerts setze anys i no excedir, si escau, de l'edat màxima de jubilació forçosa. En el supòsit de ser menor de divuit anys, és necessari el consentiment dels seus pares o tutors o l'autorització de la persona o institució que els tingui al seu càrrec.
d) No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les Administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les Comunitats Autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per treballs o càrrecs públics per resolució judicial, per l'accés al cos o escala de funcionari, o per exercir funcions similars a les que desenvolupava en el cas del personal laboral, en el que hagués estat separat o inhabilitat. En aquest cas, de ser nacional d'altre Estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinaria o equivalent que impedeixi, en el seu Estat, en els mateixos termes, l'accés al treball públic.
e) No estar sotmès a cap causa d'incapacitat específica d'acord amb la normativa vigent.
f) Estar en possessió del títol universitari de Llicenciat o Grau en Psicologia, o titulacions equiparables o bé estar en condicions d'obtenir-lo en la data en què acabi el termini de presentació de sol·licituds.
En cas de titulacions obtingudes a l'estranger, les persones aspirants hauran d'estar en possessió de la credencial que n'acrediti l'homologació o de la credencial per a l'exercici de la professió corresponent.
g) Acreditar el coneixement de la llengua catalana en el nivell B2 (nivell avançat), de conformitat amb la Llei 4/2016, de 6 d'abril, de modificació de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
Aquests coneixements han de ser acreditats mitjançant l'aportació del títol o certificat oficial corresponent, expedit per la Direcció General de Política Lingüística de les Illes Balears o equivalències previstes.
h) Acreditar la carència de delictes de naturalesa sexual mitjançant el Certificat de Delictes de Naturalesa Sexual.
Si durant el desenvolupament de les fases del procés selectiu el tribunal considera que hi ha raons suficients per fer-ho, podrà demanar als aspirants que acreditin el compliment de totes o alguna de les condicions i requisits exigits per prendre-hi part i determinar la continuació o l'exclusió de l'aspirant en el procés, si escau.
Els requisits establerts en els apartats anteriors hauran de complir-se l'últim dia de presentació de les sol·licituds.
4. Publicació de les bases i presentació de sol·licituds
Les bases es publicaran al BOIB i a la pàgina web d'aquesta corporació.
Les sol·licituds per a participar en el present procés de selecció s'adreçaran al Batle i es presentaran directament al Registre General d'entrada de l'Ajuntament des Mercadal, c/ Major, núm. 16, en horari de 7:30 a 13:30 de dilluns a divendres, o bé a la resta d'oficines públiques assenyalades en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, o bé a través de la seu electrònica municipal (carpeta ciutadana https://www.carpetaciutadana.org/web/portal.aspx?Con=Conexion005).
En cas d'utilitzar l'oficina de correus o el registre de qualsevol altre òrgan administratiu que no sigui el de l'Ajuntament des Mercadal s'haurà de remetre còpia de la instància a través del registre electrònic carpeta ciutadana o per correu electrònic registre@esmercadal.es dins del termini de presentació de sol·licituds. Sense el compliment d'aquest requisit, les sol·licituds que es registrin a l'Ajuntament fora del termini de presentació no seran admeses.
Amb la formalització i la presentació de la sol·licitud, l'aspirant dóna el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent.
Els aspirants quedaran vinculats per les dades que facin constar en la seva sol·licitud. El telèfon i el correu electrònic que figuri en la mateixa es consideraran vàlids a l'efecte de notificacions, sent responsabilitat exclusiva dels aspirants tant els errors descriptius, com la no comunicació durant el desenvolupament de la convocatòria de qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud.
El termini de presentació de dites sol·licituds serà de 10 dies naturals comptadors des de l'endemà de la publicació de les bases al BOIB. Les sol·licituds que es registrin fora de termini seran excloses i es determinarà la no admissió de la persona aspirant a aquesta convocatòria.
A més de les dades que han de constar a la sol·licitud, els aspirants hi han d'acompanyar la documentació que s'assenyala a continuació:
a) Aportar còpia del DNI o, en el cas de no ser espanyol, del document oficial acreditatiu de la personalitat i del títol exigit per prendre part en la convocatòria.
b) Manifestar que es reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides a la base 3, referides sempre a la data d'acabament del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds (Annex II firmat).
c) A l'efecte de quedar exempt de la prova específica de coneixements de la llengua catalana, s'ha de presentar una còpia del certificat acreditatiu de posseir, com a mínim, el nivell exigit en aquesta convocatòria.
d) Aportar l'annex III degudament formalitzat i signat on constin els mèrits que s'al·leguen. A l'apartat professional cal especificar el nom dels centres de treball, les categories professionals exercides i el temps de prestació de serveis. A l'apartat de formació, cal especificar-hi el nom del centre formatiu i la durada de cada acció formativa.
Acabades les proves eliminatòries de la fase d'oposició, les persones candidates que l'hagin superat disposaran de 3 dies hàbils, a comptar a partir del dia següent a la publicació de la llista de puntuacions d'aquesta fase per presentar la documentació acreditativa dels mèrits. Aquests es presentaran en el Registre General de l'Ajuntament des Mercadal com originals o còpies compulsades.
La no presentació de les sol·licituds i documentació en temps i forma determinarà la no admissió de la persona aspirant en el procés selectiu o la no consideració dels mèrits al·legats.
Totes les notificacions referides a esmenes de documentació, recursos i d'altres incidències produïdes durant el procediment selectiu es faran mitjançant la publicació a la pàgina web municipal.
5. Admissió de les persones aspirants
Acabat el termini de presentació de sol·licituds, el batle dictarà una resolució d'aprovació de la llista provisional de persones admeses i excloses en el procés selectiu. Aquesta resolució es publicarà a la seu electrònica municipal, i indicarà les persones que han estat admeses i les provisionalment excloses i, si escau, les causes de la no admissió, tot concedint a les provisionalment excloses un termini de 3 dies hàbils per reclamar i, si és el cas, esmenar les faltes o omissions que n'hagin causat l'exclusió provisional.
En tot cas, amb la finalitat d'evitar errors i, si se'n produeixen, possibilitar-ne l'esmena dins el termini i en la forma escaient, les persones interessades han de comprovar no només que no figuren en la relació de persones excloses sinó que, a més, els seus noms consten en la relació pertinent de persones admeses.
Per esmenar el possible defecte, adjuntar els documents que siguin preceptius o presentar reclamacions es disposarà d'un termini de 3 dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació de la resolució indicada a la seu electrònica de la corporació. Les persones sol·licitants que dins del termini assenyalat no esmenin els defectes justificant el seu dret a ser admeses, seran definitivament excloses del procés selectiu
Si no es presenten esmenes, es considerarà elevada a definitiva la llista provisional de persones admeses i excloses, i no caldrà tornar-la a publicar. Als efectes de l'establert en aquestes bases, s'entenen com a causes d'exclusió no esmenables:
Pel fet de presentar les instàncies per sol·licitar prendre part en el procés selectiu, les persones aspirants se sotmeten expressament a les seves bases reguladores que constitueixen la llei d'aquest procés selectiu, sense perjudici de les responsabilitats en què poguessin incórrer si s'apreciés inexactitud fraudulenta en la declaració que formulin.
Si es presenten reclamacions, seran acceptades o rebutjades mitjançant la resolució que aprovi la llista definitiva, que es publicarà també als llocs indicats per a la llista provisional. Aquesta última publicació servirà de notificació a l'efecte d'impugnacions i recursos.
Els errors de fet poden ser esmenats en qualsevol moment, d'ofici o a petició de la persona interessada.
Els successius anuncis que es puguin generar, relatius al procediment selectiu, s'hauran de publicar també al tauler d'edictes abans indicat. En tot cas, s'haurà de publicar el nomenament del tribunal qualificador de les proves, així com el lloc, la data i l'hora de la realització d'aquestes.
6. Tribunal de Valoració
El Tribunal de Valoració es constituirà en la forma que determina l'article 60 de l'EBEP, i, supletòriament, conforme l'article 51 de la Llei 3/2007, de la funció pública de la CAIB.
Els membres del Tribunal han de ser funcionaris/es de carrera o personal laboral d'igual o superior categoria, i amb titulació acadèmica d'igual o superior nivell a l'exigit per a la plaça convocada.
Del Tribunal de Valoració, no en podrà formar part el personal d'elecció o de designació política, els funcionaris i personal laboral interí i el personal eventual, i tindrà la següent composició:
- Un/a president/a, un/a secretari/ària (amb veu i sense vot) i dos vocals.
Els membres del Tribunal s'hauran d'abstenir d'intervenir, per la qual cosa ho notificaran a l'autoritat convocant, quan es doni alguna de les circumstàncies previstes a l'article 23 de la Llei 40/2015, de règim jurídic del sector públic.
Igualment les persones aspirants podran recusar els membres del Tribunal quan concorri alguna de les circumstàncies previstes a l'apartat anterior.
La constitució i l'actuació del tribunal s'ajustarà al que preveu la Llei 40/2015, del règim jurídic del sector públic.
Els acords s'adoptaran per majoria d'assistents i el vot del/de la president/a dirimirà els empats.
El tribunal podrà comptar amb assessors/es especialistes per a aquelles proves en què sigui necessari i també de col·laboradors/es amb tasques de vigilància i de control del desenvolupament dels distints exercicis. Aquests assessors/es i col·laboradors/es es limitaran a prestar l'assistència i la col·laboració que se'ls sol·liciti i tindran veu, però no vot.
Correspon al tribunal resoldre totes les qüestions derivades de l'aplicació d'aquestes bases i també allò que pertoqui en els casos no prevists.
Podran assistir representants sindicals amb veu però sense vot, per efectuar funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament del procediment selectiu.
7. Inici i desenvolupament del procés selectiu
El procediment de selecció és el de concurs oposició, ja que es considera el sistema més adequat atès que permet una millor aplicació dels principis de mèrit i capacitat, així com la valoració de l'experiència laboral, i garanteix a la vegada el principi d'igualtat a la selecció.
Les proves de selecció s'inicien amb la fase d'oposició i continuen amb una altra posterior de concurs.
Els aspirants hauran de comparèixer en les diferents proves proveïts del DNI-NIE.
Els aspirants que no compareguin en el lloc, la data i l'hora assenyalada seran definitivament exclosos del procediment selectiu; tret de causa de força major degudament acreditada, cosa que serà lliurement apreciada per part de l'òrgan competent per a resoldre tenint en compte la jurisprudència existent al respecte.
El sistema selectiu es regeix per la modalitat de concurs oposició lliure i consta de les fases següents:
a) Fase prèvia, que hauran de realitzar aquelles persones aspirants que hagin demanat realitzar la prova de nivell de català pel motiu de no presentar el certificat corresponent d'acord amb la base tercera.
b) Fase d'oposició:
- Prova de coneixement general i prova pràctica.
c) Fase de concurs:
- Valoració dels mèrits al·legats dins del termini de presentació d'instàncies (annex III).
7.1. FASE PRÈVIA, DE CONEIXEMENTS DE CATALÀ
Exercici obligatori i eliminatori que consisteix en la realització d'exercicis de coneixements de la llengua catalana d'acord amb l'establert a la base tercera. N'estaran exemptes aquelles persones que hagin acreditat estar en possessió del certificat B2 de coneixements de català de la DGPL o bé qualsevol altre que sigui equivalent. L'acreditació es farà mitjançant l'aportació d'una còpia del títol o del certificat oficial corresponent expedit per l'EBAP o expedit o homologat per l'òrgan competent de la Conselleria d'Educació i Cultura del Govern de les Illes Balears.
En cas de fer la prova, la qualificació d'aquesta podrà ser: apte o no apte. Només les persones que acreditin els coneixements abans esmentats o que hagin estat declarades aptes podran seguir el procediment selectiu. En cas contrari, en quedaran eliminades.
7.2. FASE D'OPOSICIÓ (màxim 70 punts): coneixements teòrics i pràctics
Primer exercici (prova de coneixement general)(màxim 40 punts).
- De caràcter obligatori i eliminatori: Consistirà en desenvolupar per escrit, durant un període màxim de 60 minuts, dos temes dels quatre extrets a l'atzar pel Tribunal sobre les matèries relacionades en el temari (Annex I).
Es valorarà els coneixements sobre el tema, el nivell de formació general, la composició gramatical, la claredat d'exposició i la capacitat per a la redacció. Cada un dels temes desenvolupats per l'aspirant es valorarà de 0 a 20 punts, essent necessari obtenir un mínim de 10 punts en cada un dels dos temes realitzats, per poder continuar amb el procés selectiu, quedant automàticament exclòs l'aspirant que no obtingui dita puntuació mínima.
Segon exercici (prova pràctica) (màxim 30 punts).
- De caràcter obligatori i eliminatori: Consistirà a desenvolupar, per escrit i en un període màxim de 60 minuts, dos supòsits pràctics proposats pel Tribunal, que estaran relacionats tant amb les funcions del lloc de treball com amb el temari que figura a l'annex d'aquestes bases.
Es valorarà la capacitat de raciocini, la correcta interpretació de la normativa aplicable al cas, l'adequada formulació de conclusions i els coneixements exposats.
La puntuació d'aquest exercici pràctic serà de 0 a 15 punts per a cada supòsit pràctic (màxim 30 punts per a ambdós). En quedaran eliminades les persones aspirants que no obtinguin un mínim de 7,5 punts en cada supòsit pràctic.
7.3. FASE SEGONA. CONCURS (màxim 30 punts)
Els mèrits que el Tribunal valorarà en la fase de concurs, seran els següents, sempre que hagin estat prèviament acreditats en el termini i condicions establertes a les bases. És a dir, només es valoraran els mèrits al·legats a l'Annex III dels aspirants que hagin superat la fase d'oposició que disposaran de 3 dies hàbils per presentar la documentació acreditativa dels mateixos com originals o còpies autenticades o compulsades.
7.3.1. Experiència Professional. Puntuació màxima: 20 punts.
- Experiència professional a l'Administració pública ocupant una plaça de psicòleg/a com personal funcionari o laboral. La puntuació s'obtindrà a raó de 0,10 punts multiplicats pel nombre de dies cotitzats que figurin en la vida laboral, o certificat de serveis prestats, dividit per 30.
- Experiència professional en el sector privat exercint funcions com a psicòleg/a. La puntuació s'obtindrà a raó de 0,05 punts multiplicats pel nombre de dies cotitzats que figurin en la vida laboral, o certificat de serveis prestats, dividit per 30.
S'acreditarà mitjançant l'informe preceptiu de vida laboral o document equivalent, acompanyat del contracte de treball, nomenament com a personal funcionari, certificat d'empresa o certificat dels serveis prestats emès per l'entitat corresponent, o qualsevol altre document que l'òrgan de selecció consideri suficient, en el qual s'haurà d'expressar la data d'inici, la data de finalització de la relació laboral, la categoria i/o el lloc de treball.
7.3.2. Mèrits per titulacions acadèmiques superiors (fins a un màxim de 4 punts):
Per estar en possessió d'estudis universitaris oficials (diplomatures, graus, llicenciatures, màsters oficials o doctorats), a raó de 0,008 punts per crèdit ECTS fins un màxim de 4 punts per a tots aquells que estiguin relacionats amb les funcions de psicòleg/a; i a raó de 0,004 punts per crèdit ECTS per títols universitaris oficials d'altres branques, fins un màxim de 2 punts.
Per a les titulacions universitàries anteriors a la Llei de la Reforma Universitària de 1986, per a l'assignació de crèdits/punts es valoraran a raó de 300 crèdits per a les llicenciatures i 180 crèdits per a les diplomatures.
Si es presenten diferents titulacions acadèmiques a valorar com a mèrit, no seran valorades les de nivell inferior que siguin necessàries per aconseguir les titulacions de nivell superior.
S'acreditaran, aquests mèrits, mitjançant la presentació dels títols acadèmics expedits per organisme competent o bé mitjançant el justificat d'haver abonat els drets d'expedició del títol acadèmic corresponent (en cas que no se li hagi emès el títol en la data de finalització de presentació de sol·licituds).
7.3.3. Mèrits per cursos o accions formatives (fins a un màxim de 5 punts):
- Cursos relacionats amb la plaça objecte de la convocatòria, organitzats per l'Institut Nacional d'Administració Pública (INAP), per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), per la Federació d'Entitats Locals de les Illes Balears (FELIB), per la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP), per universitats, pels col·legis professionals i per l'Administració de l'Estat, Autonòmica o Local. Els punts d'aprofitament suposen els d'assistència, per la qual cosa no seran acumulatius l'assistència i l'aprofitament.
Màxim 4 punts.
La valoració es farà d'acord amb els criteris que s'indiquen a continuació
- Per cada certificat d'aprofitament: 0,025 punts per hora.
- Per cada certificat d'assistència: 0,005 punts per hora.
Aquest mèrit s'acreditarà documentalment mitjançant certificat original o còpia autèntica del títol d'assistència o del certificat expedit pel centre o institució que hagi organitzat el curs, amb indicació de la seva durada i de les matèries tractades.
Únicament es tindran en compte els que siguin posteriors a l'1 de gener de 2015.
7.3.4. Per coneixements superiors de llengua catalana (fins un màxim d'1 punt):
Es valoraran els certificats expedits o reconeguts com a equivalents per la Direcció General de Política Lingüística del Govern de les Illes Balears.
Certificat C1 o equivalent: 0,50 punts
Certificat C2 o equivalent: 0,70 punts
Certificat LA o equivalent: 0,30 punts
Es tindrà en compte només un certificat (el de nivell superior); llevat del cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, cas aquest darrer en què la puntuació s'acumularà a l'altre certificat que s'aporti.
Aquest mèrit s'ha d'acreditar mitjançant el certificat corresponent expedit o homologat per òrgan competent.
8. Valoració dels aspirants i llista de persones aprovades
Acabada la qualificació dels aspirants, el tribunal publicarà a la pàgina web de la corporació la llista amb la relació de persones aprovades provisionalment per ordre de puntuació, amb indicació de les persones que han superat o no les proves i la seva puntuació, i en el termini de 3 dies hàbils els aspirants hi podran formular al·legacions i reclamacions corresponents.
Passat aquest termini, i si no s'han formulat al·legacions o reclamacions, aquesta llista provisional passarà a ser definitiva i s'elevarà a la Batlia, perquè aprovi la constitució de la borsa de treball objecte d'aquest procediment selectiu.
En canvi, si d'ofici o bé de les al·legacions o reclamacions formulades es detectessin errors materials, rere l'esmena, el tribunal publicarà la llista definitiva, amb la puntuació obtinguda, per ordre de prelació i l'elevarà a la Batlia perquè l'aprovi juntament amb la proposta de nomenament.
La llista definitiva i la proposta de nomenament emeses pel tribunal de selecció són susceptibles d'interposició del corresponent recurs d'alçada. La resolució que declari la constitució de la borsa serà publicada a la web de l'Ajuntament des Mercadal.
En cas d'empat, es tindrà en compte la major puntuació obtinguda en la fase d'oposició.
9. Funcionament de la borsa
En el moment que hi hagi necessitat de cobrir interinament una plaça vacant o bé de cobrir una substitució o quan procedeixi en règim laboral, les persones aspirants seleccionades es cridaran d'acord amb l'ordre de puntuació.
El procediment serà el següent:
1) Des de l'Ajuntament, s'intentarà contactar amb la persona candidata telefònicament o per correu electrònic. Correspon a les persones aspirants l'obligació de facilitar i actualitzar en tot moment el número de contacte telefònic i l'adreça de correu electrònic. Es comunicarà a la persona aspirant que correspongui el lloc i el termini en el qual cal que es presenti. Si la persona interessada no manifesta la seva conformitat amb la contractació o nomenament en el termini d'un dia hàbil següent al de la comunicació i la seva disposició a incorporar-se en el termini indicat pel servei de Recursos Humans, passarà a ocupar el darrer lloc de la llista.
2) En cas de no poder-hi contactar, o si no acceptés la proposta de contracte o nomenament en el termini establert a l'apartat anterior, també passarà automàticament a ocupar el darrer lloc de la borsa de treball i podrà ser contractada la persona que ocupi el lloc immediatament següent de la llista, i així successivament.
3) No obstant l'exposat, la persona candidata mantindrà la seva posició a la borsa de treball i quedarà en situació de suspensió provisional en els casos següents:
a. Quan es trobi en situació de permís de maternitat o paternitat, adopció o acolliment, incloent-hi el període en què sigui procedent la concessió d'excedència per a cura de fills i filles per qualsevol dels supòsits anteriors.
b. Quan estigui sotmesa a hospitalització o intervenció quirúrgica que li impedeixi acceptar l'ocupació, o patir malaltia o incapacitat temporal.
Aquests casos hauran de justificar-se documentalment en el termini dels 5 dies naturals següents en què es produeixin aquestes situacions.
En cas de no justificar-se dins d'aquest termini, es passaria a ocupar el darrer lloc de la llista.
4) La posterior renúncia al lloc de treball que ocupa, així com l'incompliment del deure de prendre possessió o incorporació al lloc prèviament acceptat suposa l'exclusió de la borsa de treball per a la qual va ser cridada.
El personal procedent de la borsa creada mitjançant aquest procediment, quan cessi en el lloc de treball, llevat que sigui com a conseqüència de renúncia voluntària, s'ha d'incorporar automàticament a les borses de les quals formi part en el lloc que li correspongui d'acord amb la puntuació obtinguda en el moment en què es varen formar.
5) Les persones que no vulguin seguir formant part de la borsa de feina podran sol·licitar que se'ls doni de baixa per qualsevol dels mitjans indicats a la base 4; és a dir, els prevists per a la presentació de sol·licituds.
Les persones que siguin cridades han de presentar els documents que acreditin els requisits que es demanen en aquesta convocatòria. Tret de casos de força major degudament justificats, si la persona proposada no presentés els documents acreditatius de les condicions exigides, no podrà ser contractada o nomenada, i quedaran anul·lades totes les seves actuacions, sens perjudici de la responsabilitat en què hagués pogut incórrer per falsedat.
En l'exercici de la relació laboral, serà aplicable a les persones treballadores la normativa vigent sobre el règim d'incompatibilitats del sector públic; així com la resta de normativa vigent que és d'aplicació al personal funcionari i/o al personal laboral.
10. Vigència de la borsa
Aquesta borsa tindrà una vigència de 3 anys des que es publiqui la resolució de constitució, sens perjudici que es pugui entendre prorrogada mentre es realitza el procediment selectiu per a constituir-ne una altra de posterior. No obstant això, la constitució d'una borsa posterior rere el procediment selectiu corresponent, deixarà sense efectes la present.
11. Publicitat
La convocatòria d'aquest procediment selectiu i les seves bases es publicaran, íntegrament, a la pàgina web de l'Ajuntament des Mercadal (http://www.aj-esmercadal.org/ ) i al BOIB.
Rere la publicació de la convocatòria i d'aquestes bases al BOIB, els successius anuncis relatius al procediment selectiu es faran al tauler d'anuncis electrònic de l'Ajuntament des Mercadal (www.ajesmercadal.org / Ajuntament / Taulell d'anuncis).
En tot el que no es preveu en aquestes bases serà d'aplicació la normativa reguladora de la funció pública d'acord amb l'establert a l'article 190 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.
12. Protecció de dades de caràcter personal
D'acord amb la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garanties dels drets digitals (BOE 294, de 6 de desembre de 2018), s'informa a les persones aspirants del següent:
a) Que el responsable del tractament de dades personals és l'Ajuntament des Mercadal el qual disposarà d'un fitxer de dades de caràcter personal en què s'incorporarà la sol·licitud d'admissió, la documentació que s'acompanyi a aquesta o la que es generi arran de la convocatòria.
b) Que la finalitat del tractament d'aquestes dades és, entre d'altres, la convocatòria, tramitació, qualificació i resolució del procés selectiu.
c) La possibilitat d'exercitar els drets establerts als articles 15 a 22 del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell de 27 d'abril de 2016, general de protecció de dades.
L'exercici d'aquests drets s'efectuarà conforme les disposicions generals previstes en l'article 12 de la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garanties de drets digitals.
L'òrgan administratiu davant el qual les persones interessades poden, si escau, exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació, oposició i la resta de la drets reconeguts en la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garanties de drets digitals, és el Registre d'entrada de l'Ajuntament des Mercadal.
En cas que sigui necessari, algunes dades personals podran ser publicades en el BOIB, en el tauler d'edictes de l'Ajuntament i en la web d'aquesta corporació municipal (http://www.ajesmercadal.org/ ) d'acord amb el disposat a les bases de la present convocatòria i a l'article 45.1.b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
13. Incidències. Recursos.
Mentre estigui constituït, el Tribunal està facultat per resoldre els dubtes que sorgeixin en l'aplicació d'aquestes bases i podrà adoptar els acords que corresponguin en tots els supòsits que s'hi preveuen amb la finalitat de facilitar el desenvolupament normal del procediment selectiu.
Tant aquestes bases com tots els actes administratius que es derivin de les actuacions del Tribunal podran ser impugnats d'acord amb el que estableix a la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.
ANNEX I
TEMARI DE LA CONVOCATÒRIA
Tema 1. L'entrevista com a instrument psicològic en diferents àmbits. Tipus d'entrevista. Metodologies i estratègies diferencials
Tema 2. L'informe tècnic i l'informe psicològic. Fases i continguts de la informació. La informació pública i la informació confidencial.
Tema 3. L'informe psicològic pericial. Fases i continguts.
Tema 4. Ètica i deontologia professional.
Tema 5. Mediació familiar. Concepte, fases i models.
Tema 6. Violència filioparental. Prevenció, causes i intervenció.
Tema 7. La família: concepte i funció. Funcions i vincles parenterals. Models de famílies. La protecció a la família. La intervenció pluridisciplinari.
Tema 8. Família i vincle afectiu: la teoria de l'aferrament. Tipus de vincle. Factors que incideixen en la formació del vincle. Vincle i desenvolupament. Les figures de vincle subsidiàries. El vincle afectiu entre germans. Vincle i parentalitat i filiació. L'estil del vincle.
Tema 9. La protecció de menors desemparats. Marc legal. Atenció i protecció dels infants i adolescents. Xarxa de protecció de menors. Funcions dels equips que hi intervenen. Mesures de protecció.
Tema 10. L'infant abandonat: principals efectes de les mancances afectives i d'estímuls socials. Línies principals d'intervenció amb la família i l'infant.
Tema 11. La infància maltractada: concepte. Tipus de maltractament infantil. Indicadors de risc per a la detecció del maltractament
infantil. Factors de protecció i resiliència. Diagnòstic i intervenció precoç. Prevenció.
Tema 12. Indicadors psicosocials de credibilitat en el testimoni infantil.
Tema 13. L'atenció a la infància i l'adolescència en risc social. Els centres residencials d'acció educativa, els centres residencials d'educació intensiva i els centres d'acolliment.
Tema 14. Intervenció del psicòleg dins l'àmbit residencial de menors i adolescents.
Tema 15. Tècniques d'intervenció immediata en menors i adolescents.
Tema 16. Els recursos institucionals per a les persones amb discapacitats psíquiques, físiques i sensorials, i per a les persones amb malaltia mental: disseny, planificació i ús.
Tema 17. El treball comunitari. Concepte de comunitat i actors socials presents a la comunitat. Eines i enfocaments metodològics. El Pla de treball comunitari. El treball en xarxa.
Tema 18. La comunicació i les relacions interpersonals. L'assertivitat. L'empatia. L'escolta activa.
Tema 19. Concepte de violència masclista. Causes, característiques i tipologia.
Tema 20. Intervenció psicològica amb dones víctimes de violència de gènere.
Tema 21. Concepte de dependència emocional en el àmbit de la violència de gènere: l'abordatge terapèutic.
Tema 22. Programes per a la promoció de la salut i l'augment de la qualitat de vida des de la intervenció psicosocial.
Tema 23. La coordinació professional i el treball en xarxa. Nivells d'intervenció. Dificultats i avantatges.
Tema 24. El treball en equip en l'àmbit de la intervenció psicosocial.
Tema 25. El rol del psicòleg en els equips interprofessionals d'intervenció psicosocial.
Tema 26. Les «bones pràctiques» en l'atenció a la gent gran. Conceptualització i dimensions principals per millorar la qualitat assistencial
Tema 27. Instruments de valoració de les necessitats psicosocials en la tercera edat.
Tema 28. El suport comunitari a les persones majors.
ANNEX II
SOL·LICITUD D'ADMISSIÓ AL PROCEDIMENT SELECTIU PER CONSTITUIR UNA BORSA DE PSICÒLEGS/GUES
Nom_____________________________________________, DNI/ NIE_____________________,
Adreça:__________________________________________________________________________
Codi postal: ________________, Municipi: _____________________, Província: _____________
Núm. Expedient: ___________________________________,
Telèfon mòbil:__________________________,
@ de contacte: ______________________________.
E X P Ò S:
Que m'he assabentat de la convocatòria per constituir una borsa de psicòleg/-a, les bases de la qual varen ser publicades a______ ________________________(BOIB –data i núm.)
DECLARACIÓ JURADA
( ) Acreditar el compliment del requisit documentalment
( ) Realitzar la prova de català
DOCUMENTACIÓ QUE S'ADJUNTA (obligatòria)
( ) Annex II degudament emplenat i signat.
( ) Còpia del document nacional d'identitat, o del passaport vigent. En el cas de no tenir nacionalitat espanyola o de qualsevol país de la Unió Europea, és necessari presentar també una fotocòpia compulsada del permís de residència vigent.
( ) Còpia de la titulació exigida, o fotocòpia del rebut que acrediti el pagament dels drets d'expedició del títol. Si la titulació s'ha obtingut a l'estranger, és necessari adjuntar-hi l'homologació corresponent.
( ) Còpia del certificat o títol que acrediti els coneixements de llegua catalana que s'esmenten a la base 3 o bé indicació expressa que se sol·licita ser sotmès/a a les proves d'aptitud dels coneixements esmentats.
( ) Annex III degudament emplenat i signat. A l'apartat professional cal especificar el nom dels centres de treball, les categories professionals exercides i el temps de prestació de serveis. A l'apartat de formació, cal especificar-hi el nom del centre formatiu i la durada de cada acció formativa.
* Les persones candidates que hagin superat la fase de oposició disposaran de 3 dies hàbils, a partir de la publicació de la llista de puntuacions de la fase d'oposició, per presentar la documentació acreditativa dels mèrits. Aquests es presentaran com originals o còpies compulsades o autenticades.
PROTECCIÓ DE DADES
SÍ* [ ] autoritzo a l'Ajuntament des Mercadal a consultar en la plataforma d'intermediació de dades de la que disposa la següent documentació de la que en soc titular: document nacional d'identitat, títol acadèmic exigit per formar part de la convocatòria.
* En cas de que voleu que l'administració comprovi d'ofici la documentació relacionada haureu de marcar la casella amb una creu. Recordar que en cas contrari haureu de presentar obligatòriament dita documentació.
De conformitat amb la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, se us informa del següent:
- Les dades de caràcter personal que s'obtinguin de la vostra sol·licitud seran incorporades i tractades de forma confidencial en un fitxer propietat d'aquest Ajuntament.
- Les dades obtingudes amb aquesta instància podran ser utilitzades, salvaguardant la vostra identitat, per elaborar estadístiques internes.
- Tindreu la possibilitat d'accedir en qualsevol moment a les dades facilitades i a sol·licitar-ne, si escau, la rectificació, oposició, o cancel·lació dirigint una comunicació escrita, juntament amb la documentació acreditativa de la vostra identitat, a aquest Ajuntament.
Per tot l'exposat,
SOL·LICIT: ser admès/a en aquesta convocatòria.
_________________, ___ d____________ de 2021
SR. BATLE DE L'AJUNTAMENT DES MERCADAL
ANNEX III AUTOVALORACIÓ DE MÈRITS
Nom_____________________________________________, DNI/ NIE______________________,
Adreça:__________________________________________________________________________
Codi postal: ________________, Municipi: _____________________, Província: _____________
Núm. Expedient: ___________________________________,
Telèfon mòbil:__________________________,
@ de contacte: ______________________________.
A continuació relaciono els mèrits que s'han de puntuar per la present convocatòria:
Experiència professional:
Admin./empresa Especialitat Data inici Data fi Total dies Puntuació
1 ............................................................................................................................................
2 ...........................................................................................................................................
3 ...........................................................................................................................................
4 .............................................................................................................................................
(...)
Mèrits per titulacions acadèmiques superiors:
Organisme impartidor Títol Any finalització Crèdits Puntuació
1...........................................................................................................................................
2............................................................................................................................................
3 ...........................................................................................................................................
4 .............................................................................................................................................
(...)........................... .............
Mèrits per cursos o accions formatives:
Organisme impartidor Títol Aprofitament/assistència Total Hores Puntuació
1 ...........................................................................................................................................
2 ............................................................................................................................................
3 ...........................................................................................................................................
4 .............................................................................................................................................
(...)........................... .............
* Únicament es tindran en compte els que siguin posteriors a l'1 de gener de 2015.
Coneixement de la llengua catalana:
Centre / organisme certificat data Puntuació
1 ........................................................................................................................................
2.........................................................................................................................................
(i) Tot aquell mèrit que no s'acrediti documentalment en temps i forma conforme s'exposa a les bases o que no tingui relació amb la convocatòria no serà tingut en compte.
SR. BATLE DE L'AJUNTAMENT DE ES MERCADAL »
Es Mercadal, 19 de gener de 2021
El batle
Francesc Ametller Pons