Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

ESCOLA BALEAR D'ADMINISTRACIÓ PÚBLICA (EBAP)

Núm. 463
Resolució de la Direcció gerència de l’Escola Balear d’Administració Pública de 19 de gener de 2021 per la qual s’aprova la convocatòria de la 42a promoció del curs bàsic de capacitació per accedir a la categoria de policia del cos de policia local per a l’any 2021

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

De conformitat amb l'article 34.3 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, els procediments de selecció per accedir a les categories de policia local es completen amb la superació d'un període de pràctiques, que inclou la superació del curs de capacitació corresponent a la categoria a la qual s'accedeix, i la fase de pràctiques al municipi relacionades amb les funcions pròpies de la categoria en qüestió.

D'altra banda, l'article 28.3 de la Llei 4/2013 estableix que l'Escola Balear d'Administració Pública ha d'impartir el curs de capacitació corresponent a cada categoria de la policia local.

L'article 159 del Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, aprovat pel Decret 40/2019, de 24 de maig, en relació amb la previsió de vacants disposa que:

1. Durant els tres primers mesos de cada any, els ajuntaments comunicaran a la Direcció General d'Emergències i Interior, competent en matèria de coordinació de les policies locals, la previsió de convocatòries per a la selecció de membres del cos de policia, o policies a fi de permetre la planificació dels cursos de capacitació de les categories corresponents.

2. Les convocatòries s'han d'efectuar, en tot cas, de manera que la realització de les proves acabi abans del dia 30 de novembre amb la llista de persones proposades i pugui iniciar-se el curs de capacitació dels seleccionats a partir del gener de l'any següent.

3. Una vegada conclosa la fase d'oposició o, si s'escau, de concurs oposició, l'ajuntament ha de comunicar la llista definitiva d'aspirants que s'han d'incorporar als cursos selectius per categories i sol·licitar la reserva de places corresponents.

Els articles 177 i següents del Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears regulen el curs de capacitació per accedir a cada categoria de la policia local.

El 4 de gener de 2021, la consellera d'Administracions Públiques i Modernització ha dictat la Resolució per la qual s'aprova el contingut, el desenvolupament, la metodologia, la durada, l'avaluació i el règim intern del curs bàsic de capacitació per accedir a la categoria de policia, en virtut de la competència que li atribueix l'article 178.2 del Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

Fonaments de dret

1.Els articles 34.3 i 28.3 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

2.L'article 159 del Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, aprovat pel Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears.

3.Els articles 177 i següents del Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

4.La Resolució de la consellera d'Administracions Públiques i Modernització de 4 de gener de 2021 per la qual s'aprova el contingut, el desenvolupament, la metodologia, la durada, l'avaluació i el règim intern del curs bàsic de capacitació per accedir a la categoria de policia (BOIB núm. 7, de 16 de gener).

5.Els articles 4.1 i 5.9 dels Estatuts de l'Escola Balear d'Administració Pública, aprovats pel Decret 31/2012, de 13 d'abril, així com la lletra c) de l'article 10.2, l'article 12.1 i les lletres j) i m) de l'article 12.5 dels Estatuts.

 

Per tot això, dict la següent

Resolució

1.Aprovar la convocatòria de la 42a promoció del curs bàsic de capacitació per accedir a la categoria de policia per a l'any 2021.

2.Aprovar les bases que han de regir la convocatòria i el model de sol·licitud de reserva de places del curs bàsic de capacitació, en el termes que figuren en els annexos 1 i 2 d'aquesta Resolució respectivament.

3.Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en la seu electrònica de l'EBAP.

D'acord amb l'article 44 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, en els litigis entre administracions públiques no es poden interposar recursos en via administrativa. No obstant això, quan s'interposa un recurs contenciós administratiu contra una altra administració, es pot requerir prèviament que s'anul·li o es revoqui l'acte.

 

Palma, 19 de gener de 2021

La vicepresidenta de l'EBAP Carmen Palomino Sánchez Per suplència de la direcció gerència de l'Escola Balear d'Administració Pública (BOIB núm. 54, de 17/04/2012)

 

ANNEX 1 Bases de la convocatòria de la 42a promoció del curs bàsic de capacitació per accedir a la categoria de policia per a l'any 2021

Primera

Alumnes del curs

1. Poden ser alumnes del curs bàsic de capacitació les persones que han superat la fase d'oposició d'un procés selectiu per accedir al cos de policia local en la categoria de policia i que han de ser nomenades personal funcionari en pràctiques per l'autoritat municipal.

L'EBAP inscriurà d'ofici els alumnes en el curs de capacitació a sol·licitud de l'ajuntament corresponent. A partir del moment de la inscripció, s'adquireix la condició d'alumne o alumna.

2. Les persones que es trobin en alguns dels supòsits prevists en els articles 178.3 i 178.4 del Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, aprovat pel Decret 40/2019, estan exemptes de fer el curs bàsic de capacitació.

3. La pèrdua de la condició de personal funcionari en pràctiques d'un ajuntament suposa l'exclusió automàtica del curs bàsic de capacitació.

En aquests casos, l'ajuntament corresponent ha de comunicar a l'EBAP la identitat de la següent persona aspirant nomenada funcionària en pràctiques, que podrà accedir a la pròxima convocatòria o edició del curs de capacitació.

4. La superació parcial d'una edició del curs bàsic 2021 per part d'una persona aspirant que per qualsevol motiu s'inscrigui al curs bàsic d'una edició posterior o d'una altra convocatòria no suposa cap dret de convalidació de les assignatures superades, excepte que tengui reconegut el dret a reserva de plaça segons el manual del curs bàsic de capacitació.

Segona

Places

1. El nombre de places del curs bàsic de capacitació previst en aquesta convocatòria és de 90.

2. Per organitzar millor el curs, les places totals es divideixen en les edicions que s'estableixen en la base tercera.

3. Si el nombre de sol·licituds que presentin els ajuntaments supera el nombre de places de cada edició, s'ha d'actuar d'acord amb el que disposa la base sisena.

 

​​​​​​​Tercera

Edicions del curs i places mínimes

1. El curs bàsic de capacitació es durà a terme a l'illa de Mallorca; si bé es pot desenvolupar de forma descentralitzada a les illes de Menorca o d'Eivissa, sempre que es compti amb els recursos materials i humans necessaris per impartir el curs en aquestes illes i, a més, hi hagi el mínim de sol·licituds establertes en el punt següent.

2. El nombre mínim de funcionaris en pràctiques per iniciar una edició del curs bàsic de capacitació a cada illa és el següent:

- Mallorca: 18

- Menorca: 10

- Eivissa: 12

3. El curs de capacitació que es dugui a terme a Mallorca es dividirà en tres edicions de 30 places cadascuna.

4. En cas de necessitats extraordinàries, degudament motivades pels ajuntaments corresponents i acceptades per l'EBAP, el curs es pot dur a terme en dues etapes, sempre que s'hagi completat almenys una cinquena part de la càrrega lectiva del curs de capacitació.

Quarta

Inici i lloc del curs

1. Les edicions del curs bàsic de capacitació de Mallorca començaran en les dates següents:

  • Primera edició: 2 de març de 2021
  • Segona edició: 15 de març de 2021
  • Tercera edició: 13 de setembre de 2021

2. Aquestes dates queden subjectes a modificacions en els casos en què sigui necessari reorganitzar l'inici del curs per manca de sol·licituds mínimes; per circumstàncies extraordinàries sobrevingudes, i, en tot cas, si el curs s'ha de dur a terme de manera descentralitzada a les illes de Menorca i Eivissa. En aquests casos, l'EBAP ha de comunicar l'inici del curs amb una antelació mínima de 10 dies hàbils.

3. L'Escola Balear d'Administració Pública impartirà el curs de capacitació preferentment a les seves dependències. En tot cas, l'EBAP ha de comunicar el lloc en què es durà a terme la formació presencial del curs bàsic de capacitació en la seu electrònica i amb prou antelació a l'inici del curs.

Cinquena

Sol·licituds de reserva de places

1. Els ajuntaments que convoquin processos selectius per accedir a la categoria de policia del cos de policia local o de policia en els casos en què no hagin constituït cos han de presentar una sol·licitud per reservar places per als aspirants que hagin superat la fase d'oposició i hagin de ser nomenats funcionaris en pràctiques.

Les sol·licituds s'han de presentar de forma electrònica en el Registre electrònic comú (REC) de l'Administració general de l'Estat (https://rec.redsara.es) o a través del Sistema d'Interconnexió de Registres (SIR) dirigit a l'Escola Balear d'Administració Pública (DIR3: A04026910), d'acord amb el model que figura en l'annex 2 i que es posarà a disposició dels ajuntaments en la seu electrònica de l'EBAP.

2. Juntament amb la sol·licitud, han de presentar un certificat del secretari o secretària de l'ajuntament que contengui:

- La relació dels aspirants que han superat la fase d'oposició del procés selectiu i que han de ser nomenats funcionaris en pràctiques, la nota que han obtengut i la data d'aprovació de la llista definitiva d'aprovats.

- El nombre d'efectius en servei actiu de què disposa l'ajuntament en la plantilla del cos de policia o el nombre de policies en el cas d'ajuntaments que no hagin constituït cos.

3. El termini per presentar les sol·licituds per a cada edició és el següent:

a) La primera edició i la segona comencen l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí oficial de les Illes Balears i acaba el dia 8 de febrer de 2021.

b) La tercera edició comença l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí oficial de les Illes Balears i acaba el dia 30 de juny de 2021.

4. Un cop adjudicada la plaça i abans de l'inici del curs bàsic, l'ajuntament ha d'aportar a l'EBAP el nomenament com a funcionaris en pràctiques dels aspirants als quals s'assigni una plaça en el curs bàsic de capacitació. Si no aporta la documentació relativa al nomenament dels funcionaris en pràctiques abans de l'inici del curs, no es garantirà la plaça assignada.

5. Les sol·licituds que es presentin fora del termini establert en l'apartat tercer només es tindran en compte a l'hora d'adjudicar-se les places de cada edició del curs bàsic de capacitació quan els ajuntaments hagin presentat la sol·licitud i hagin aportat la documentació preceptiva abans dels cinc dies anteriors a l'inici del curs i només als efectes establerts en els punts 1.d) i 2.c) de la base sisena.

Sisena

Criteris d'adjudicació de places

1. Si les sol·licituds presentades per a la primera i la segona edició superen el nombre de places que s'ofereixen, s'ha d'aplicar el següent ordre de preferència en l'assignació de places:

A)En primer lloc, s'ha d'assignar plaça a les persones amb dret a reserva de plaça reconeguda en una edició o convocatòria anterior i a les persones que hagin estat nomenades funcionàries en pràctiques per cobrir les vacants ocasionades per aspirants declarats no aptes de la fase de pràctiques, o bé per aspirants que hagin renunciat en el marc de processos selectius que ja hagin iniciat la fase de pràctiques.

B)En segon lloc, s'ha d'assignar plaça als aspirants dels processos selectius que estiguin inclosos en les llistes definitives de persones que han superat la fase d'oposició abans del 30 de novembre de 2020. En cas d'haver-hi més aspirants en aquest supòsit que places convocades, s'han d'assignar les places als aspirants dels ajuntaments que disposin de menys efectius en servei actiu en el cos de policia o d'un menor nombre de policies en servei actiu en els ajuntaments que no hagin constituït cos.

C)En tercer lloc, si una vegada aplicats els criteris anteriors resten places vacants, s'han d'assignar als aspirants de processos selectius acabats entre el 30 de novembre de 2020 i el 8 de febrer de 2021, segons el menor nombre d'efectius en servei actiu en el cos de policia o de policies en servei actiu en els ajuntaments que no hagin constituït cos.

D)Finalment, si encara resten places vacants, s'han d'assignar als aspirants dels ajuntaments que comuniquin que han acabat la fase d'oposició del procés com a mínim 5 dies abans de començar l'edició.

2. Si les sol·licituds presentades per a la tercera edició superen el nombre de places que s'ofereixen, s'ha d'aplicar el següent ordre de preferència en l'assignació de places:

A)En primer lloc, s'ha d'assignar plaça a les persones amb dret a reserva de plaça reconeguda en una edició o convocatòria anterior i a les persones que hagin estat nomenades funcionàries en pràctiques per cobrir les vacants ocasionades per aspirants declarats no aptes de la fase de pràctiques, o bé per aspirants que hagin renunciat en el marc de processos selectius que ja hagin començat la fase de pràctiques.

B)En segon lloc, s'ha d'assignar plaça als aspirants de processos selectius amb la fase d'oposició acabada el 30 de juny de 2021 en funció del menor nombre d'efectius en servei actiu en el cos de policia de l'ajuntament o el menor nombre de policies en servei actiu en els ajuntaments que no hagin constituït cos.

C)En tercer lloc, si aplicats els criteris anteriors encara resten places vacants, s'han d'assignar als aspirants dels ajuntaments que comuniquin que han acabat la fase d'oposició del procés com a mínim 5 dies abans de començar l'edició.

3. Si en l'aplicació de cada un dels criteris de prelació establerts en els punts 1 i 2 anteriors dos o més ajuntaments empaten, té preferència en l'assignació de places vacants l'ajuntament que estigui executant l'oferta pública d'ocupació més recent.

4. Si excepcionalment no es poden assignar places a tots els aspirants d'un mateix procés selectiu, aquestes s'han de concedir d'acord amb l'ordre obtengut en la fase d'oposició del procés selectiu segons la llista definitiva d'aprovats.

5. L'EBAP publicarà l'assignació de places en la seu electrònica http://ebap.caib.es amb una antelació mínima de 10 dies a l'inici del curs. Aquesta publicació ha de contenir totes les places assignades, tret de les que s'adjudiquin d'acord amb els procediments establerts en els apartats 1.d) i 2.c) d'aquesta base, les quals ha de comunicar als ajuntaments interessats abans de l'inici del curs.

6. D'acord amb el que estableix l'article 178.6 del Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, l'EBAP pot subscriure un conveni de col·laboració amb els ajuntaments que aportin un nombre important d'aspirants i que sol·licitin l'organització d'una edició extraordinària, sempre que l'EBAP disposi dels recursos adients i l'ajuntament col·labori amb els recursos materials i humans necessaris per impartir-la.

 

​​​​​​​Setena

Informació als ajuntaments

1. Abans de començar el curs, els ajuntaments han de facilitar als funcionaris en pràctiques inscrits els uniformes que determina l'article 101 del Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, de manera que els alumnes puguin iniciar la formació degudament uniformats.

2. Per seguir la formació en línia, és imprescindible que els funcionaris en pràctiques que adquireixin la condició d'alumnes del curs bàsic de capacitació disposin d'un aparell amb connexió a Internet que permeti el seguiment de les activitats del curs que s'imparteixin en aquesta modalitat.

3. Durant el desenvolupament del curs bàsic de capacitació, els alumnes han de percebre les retribucions que determina l'article 34 bis de la Llei 4/2013, atesa la seva condició de personal funcionari en pràctiques.

Vuitena

Règim general del curs

El contingut del curs bàsic de capacitació, així com la metodologia, la durada, l'avaluació i el règim intern, s'estableixen en la Resolució de la consellera d'Administracions Públiques i Modernització de 4 de gener de 2021 i la resta de normativa aplicable.

Novena

Certificació

Una vegada acabat el curs bàsic de formació, l'EBAP ha de certificar el curs de capacitació als aspirants que l'hagin superat.

Documents adjunts