Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
DEPARTAMENT DE MOBILITAT I INFRAESTRUCTURES
Núm. 200
Aprovació inicial del projecte de construcció de ramal en rotonda de accés a Manacor en la Ma-15 (PK 47+000), vial cívic al costat de la Ma-15c i ciclovia. Versió 2 amb Clau 18-16.0-ML, en relació als béns i drets afectats, i de l’obertura d’un període d’informació pública
El conseller executiu de Mobilitat i Infraestructures el dia 11 de gener de 2021 ha resolt el següent:
<<Fets
1. El Sr. Pablo Micheletti Garrido, enginyer de camins, canals i ports, l'abril de 2020 va elaborar el projecte “Projecte de construcció de ramal en rotonda de accés a Manacor en la Ma-15 (PK 47+000), vial cívic al costat de la Ma-15c i ciclovia”. Versió 2 amb Clau 18-16.0-ML , el Sr. Jairo Fernandez Herrera,
2. El projecte està format per 5 documents:
3. El pressupost del projecte per al coneixement de l'administració és de cinc-cents setanta-set mil quaranta-nou euros amb setze cèntims (577.049,16€), que inclou, a més del pressupost d'execució de la contracta de cinc-cents seixanta-dos mil sis-cents noranta-un euros amb vuitanta-nou cèntims (562.691,89 €), mil cent vint-i-tres euros amb noranta-nou cèntims (1.123,99€) pel control de qualitat a compte de la direcció d'obra, dos mil desset euros amb tretze cèntims (2.017,13€) per a expropiacions, cinc mil cinc-cents vuitanta-nou euros amb vint-i-tres cèntims (5.589,23 €) per a gestió de residus i cinc mil sis-centes vint-i-sis euros amb noranta-dos cèntims (5.626,92€) per foment de patrimoni.
4. El 5 de novembre de 2020 s'ha emès informe de supervisió núm. 2020-28 amb relació a la versió 2 del “Projecte de construcció de ramal en rotonda de accés a Manacor en la Ma-15 (PK 47+000), vial cívic al costat de la Ma-15c i ciclovia”, amb Clau 18-16.0-ML, motiu pel qual es poden iniciar els tràmits per a la seva aprovació provisional.
6. D'acord amb els informes de supervisió esmentats, el projecte no s'ha de subjectar a tramitació ambiental. Atès que es tracta d'una obra de millora local d'una carretera existent no es preceptiu el que disposa l'article 149.1 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears. En aquest informe s'assenyala que s'haurà de fer informació pública als propietaris afectats per les expropiacions, per a la qual cosa s'ha de fer informació pública del projecte complet d'acord amb el que es disposa a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
7. El 15 de desembre de 2020, el senyor Jairo Fernández Herrera, enginyer de camins, canals i ports, ha emès un informe que motiva la petició de declaració d'urgent ocupació dels terrenys necessaris per executar les obres previstes en el projecte.
Fonaments de dret
1. La Llei 16/2001, de 14 de desembre, atribueix als consells insulars competències en matèria de carreteres i camins.
2. L'article 8.a) del Decret d'organització del Consell de Mallorca, aprovat el 9 de desembre de 2019 (BOIB núm. 167, de 12 de desembre de 2019), estableix que correspon al Departament de Mobilitat i Infraestructures planificar i executar obres de construcció, ampliació, explotació i manteniment de carreteres.
3. L'article 231 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, recull que l'aprovació dels projectes d'obra correspon a l'òrgan de contractació, llevat que aquesta competència estigui específicament atribuïda a un altre òrgan per una norma jurídica.
4. L'article 36 del Reglament orgànic de la corporació i la base 23.4 del pressupost de l'exercici 2020 estableixen que correspon al Consell Executiu contractar, i, per tant, aprovar projectes d'una quantia superior a dos-cents cinquanta mil euros (250.000 €) quan la competència no correspon al Ple del Consell Insular. No obstant això, l'acord de delegació d'atribucions adoptat pel Consell Executiu en la sessió de 12 d'agost de 2015 (BOIB núm. 123, de 15 d'agost) recull que correspon als consellers i a les conselleres executives la facultat de dictar actes en matèria de contractació que, d'acord amb la normativa vigent, no requereixen un informe preceptiu de la Secretaria General, com és el cas.
5. L'article 83 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPACAP) regula el tràmit d'informació pública, d'un període no inferior a vint dies, mitjançant la publicació d'un anunci en el diari oficial corresponent.
6. L'article 18 i següents de la Llei de 16 de desembre de 1954, sobre expropiació forçosa, i altres articles concordants del Decret de 26 d'abril de 1957 pel qual s'aprova el Reglament de la Llei d'expropiació forçosa, regulen el tràmit d'informació pública al qual s'ha de sotmetre la relació de béns i drets afectats.
7. L'article 52 de la Llei de 16 de desembre de 1954, sobre expropiació forçosa, i l'article 56 del Decret de 26 d'abril de 1957 pel qual s'aprova el Reglament de la Llei d'expropiació forçosa, preveuen la declaració d'urgent ocupació dels béns afectats per una expropiació.
Per tot això, dict la següent
RESOLUCIÓ
1. Aprovar inicialment el projecte de construcció de ramal en rotonda de accés a Manacor en la Ma-15 (PK 47+000), vial cívic al costat de la Ma-15c i ciclovia. Versió 2, amb Clau 18-16.0-ML ,redactat l'abril de 2020, amb un pressupost per al coneixement de l'administració de cinc-cents setanta-set mil quaranta-nou euros amb setze cèntims (577.049,16€), que inclou, a més del pressupost d'execució de la contracta de cinc-cents seixanta-dos mil sis-cents noranta-un euros amb vuitanta-nou cèntims (562.691,89 €), mil cent vint-i-tres euros amb noranta-nou cèntims (1.123,99€) pel control de qualitat a compte de la direcció d'obra, dos mil desset euros amb tretze cèntims (2.017,13€) per a expropiacions, cinc mil cinc-cents vuitanta-nou euros amb vint-i-tres cèntims (5.589,23 €) per a gestió de residus i cinc mil sis-centes vint-i-sis euros amb noranta-dos cèntims (5.626,92€) per foment de patrimoni.
2. Sotmetre el projecte, d'acord amb el que disposa l'article 83 de LPACAP, al tràmit d'informació pública a l'efecte que qualsevol persona física o jurídica pugui examinar l'expedient i formular les al·legacions que estimi pertinents.
3. Aprovar inicialment, en concordança amb l'annex 12 de la memòria del projecte, la relació concreta i individualitzada de béns i drets afectats del terme municipal de Manacor següents:
N. finca |
Suelo |
Pol. |
Par. |
Ref. Cadastral |
Titular |
M² Exp. |
1 |
Rústico |
27 |
509 |
07033A027005090001SE |
Sureda Ferrer, María |
97,080 |
2 |
Rústico |
27 |
1068 |
07033A027010680000AA |
Provise Service credits SL |
243,600 |
3 |
Urbana |
26 |
1335 |
07033A026013350000AX |
Global Taranis SL |
99,050 |
4 |
Urbana |
26 |
47(c) |
7000109ED1870S0001HK |
Comercila tecno-Balear SA |
7,450 |
4. Sotmetre la relació esmentada de béns i drets afectats al tràmit d'informació pública previst en l'article 18 i següents de la Llei de 16 de desembre de 1954, sobre expropiació forçosa, i altres articles concordants del Decret de 26 d'abril de 1957 pel qual s'aprova el Reglament de la Llei d'expropiació forçosa, perquè totes les persones interessades puguin formular les al·legacions que estimin oportunes, puguin rectificar els possibles errors que s'apreciïn en la relació de finques afectades o oposar-se per raons de fons o forma a la necessitat d'ocupació i als efectes prevists a l'article 56.1 del Reglament de la Llei d'expropiació forçosa referents a la urgent ocupació.
5. En conseqüència ordenar l'obertura d'un termini d'informació pública de vint dies, amb la inserció prèvia d'un anunci en el BOIB, en el web del Consell Insular de Mallorca i en un diari d'àmbit insular, i disposar que durant aquest termini el projecte i la relació de béns i drets afectats es poden consultar a les dependències del Departament de Mobilitat i Infraestructures del Consell Insular de Mallorca i en el web de la institució.
6. Disposar la tramesa a l'Ajuntament de Manacor d'un anunci amb la relació de béns i drets afectats, amb el qual s'adjuntarà l'annex 12 de la memòria del projecte, a l'efecte que l'insereixin en el seu tauler d'edictes per un termini de vint dies >>.
El termini d'informació pública de 20 dies comença a partir de l'endemà de la darrera publicació dels anuncis en el BOIB, en el web del Consell Insular de Mallorca o en un diari d'àmbit insular.
Durant el termini esmentat, el projecte i la relació de béns i drets afectats es poden consultar a les dependències del Departament de Mobilitat i infraestructures, ubicades al carrer del General Riera, 113 de Palma, en horari de 9 a 14 hores, de dilluns a divendres (excepte festius) i en el web del Consell Insular de Mallorca a l'adreça electrònica següent:
https://www.conselldemallorca.cat/info-pub-ut?&id_parent=19162&id_class=19163&id_section=6363&id_son=19254
Palma, 11 de gener de 2021
El conseller de Mobilitat i Infraestructures Iván Sevillano Miguel