Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE BINISSALEM

Núm. 251
Convocatòria borsa de treball de tècnic superior d'educació infantil de l'escoleta municipal

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Sr. Batle-President d'aquest Ajuntament, amb data 22 de desembre de 2020 va dictar la següent resolució:

DECRET DE BATLIA NÚM. 1110/2020

BASES DE LA CONVOCATÒRIA DE SELECCIÓ D'UNA BORSA DE TREBALL DE TÈCNIC/A SUPERIOR D'EDUCACIÓ INFANTIL PER L'ESCOLETA MUNICIPAL, PERSONAL LABORAL, DE CARÀCTER TEMPORAL D'AQUEST AJUNTAMENT.

L'art. 23.2 de la Constitució disposa que tots els ciutadans tenen dret d'accedir en condicions d'igualtat a les funcions i als càrrecs públics, amb els requisits que les lleis assenyalin.

El motiu de la provisió d'aquesta borsa de treball és l'acabament del termini de vigència de l'anterior d'aquesta categoria; i per a la cobertura de les necessitats que puguin subvenir per necessitats del servei, com ara necessitats urgents derivades de vacants, baixes metges, maternitat, vacances, i, altres, que es puguin produir entre el personal de l'EEI Binipetit –escoleta municipal–, inclosos a la plantilla de l'Ajuntament de Binissalem.

PRIMERA.-OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA. L'objecte de la present convocatòria és la creació, pel procediment de CONCURS, d'una borsa de treball  de Tècnic/a superior en educació infantil, en règim de personal laboral, de caràcter temporal, equivalent al grup C1 del personal funcionari.

Aquestes bases i el procediment de selecció es regiran de conformitat amb els termes establerts a l'Estatut dels Treballadors, la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut Bàsic de l'Ocupació Pública, la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la CAIB, i demés legislació aplicable.

La present convocatòria es publicarà en el BOIB i la seva publicació serà la que regirà els terminis per al presentació de la documentació. Les altres publicacions es faran mitjançant el tauler d'anuncis de la seu electrònica de la corporació (www.ajbinissalem.net).

SEGONA.-REQUISITS DE LES PERSONES ASPIRANTS. Per ser admesos en aquest procés selectiu, les persones interessades han de complir, a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds i durant tot el procés selectiu, els següents requisits:

a) Tenir la nacionalitat espanyola, sense perjudici de l'establert a l'art. 57 del Text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic del Treballador Públic, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre.

b) Tenir 16 anys complerts el dia que finalitzi el termini de presentació de les sol·licituds i no excedir de l'edat màxima de jubilació forçosa.

c) Estar en possessió del títol de tècnic superior en educació infantil o títol equivalent. 

En el supòsit d'haver presentat un títol equivalent a algun dels exigits, la persona aspirant haurà d'al·legar la norma que estableixi l'equivalència, o sinó, ha d'adjuntar el certificat expedit per l'òrgan competent que acrediti l'esmentada equivalència.

En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger ha d'aportar la credencial que acrediti la corresponent homologació o la credencial per a l'exercici de la professió corresponent.

d) Posseir la capacitat funcional, física i psíquica, pel desenvolupament de les tasques.

e) No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de les Administracions Públiques ni trobar-se inhabilitat per a l'exercici de funcions públiques, de conformitat amb l'establert a l'article 56. 1 d) de la Llei 7/2007.

f) Posseir la capacitat funcional, física i psíquica, pel desenvolupament de les tasques.

g) Acreditar el coneixement de llengua catalana corresponent al nivell de certificat C1, mitjançant aportació del certificat o document entregat per l'EBAP o la Direcció General de Política Lingüística del Govern de les Illes Balears o qualsevol dels certificats o documents considerats equivalents per l'Administració d'acord amb la normativa vigent.

h) Acreditar la carència de delictes de naturalesa sexual mitjançant el certificat negatiu de Delictes de Naturalesa Sexual emès pel Ministeri de Justícia.

 

Aquests requisits s'han de reunir a la data en què finalitzi el termini de presentació d'instàncies.

Abans de la signatura del contracte, la persona interessada ha de fer constar que no realitza cap altra activitat en cap lloc del sector públic i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. En cas de realitzar alguna activitat privada ha de declarar-la en el termini de deu dies següents a la signatura del contracte, perquè la Corporació pugui adoptar l'acord de declaració de compatibilitat o incompatibilitat.

TERCERA.- PRESENTACIÓ D'INSTÀNCIES. Les sol·licituds per participar en el procés selectiu s'han de formalitzar segons el model que figura a l'Annex I d'aquestes bases, adreçades al Batle, i es presentaran en el Registre General d'aquest Ajuntament, de 9.00 a 14.00 hores.

Les instàncies també podran presentar-se, d'acord amb l'article 16.4 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú.

El termini per presentar  sol·licituds serà de 10 dies hàbils, comptats a partir del dia següent al de la publicació d'aquestes bases en el BOIB. Quan l'últim dia del termini sigui inhàbil, s'ha d'entendre prorrogat al primer dia hàbil següent.

Els successius anuncis es publicaran únicament en el tauler d'anuncis de la corporació (www.ajbinissalem.net).

Per ser admesos i prendre part en aquesta borsa bastarà que les persones interessades manifestin a la instància que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides a la base segona. En el cas de concurs, acompanyaran a la seva instància els justificants originals dels mèrits a avaluar en la fase de concurs. Els mèrits adduïts i no justificats en la forma indicada, no seran valorats.

QUARTA.-ADMISSIÓ DE LES PERSONES ASPIRANTS. Finalitzat el termini de presentació d'instàncies, el Batle dictarà resolució provisional d'admesos i exclosos que es publicarà en el tauler d'anuncis de la seu electrònica de la corporació (www.ajbinissalem.net) i es concedirà un termini de 3 dies hàbils, per poder esmenar el defecte que hagi motivat l'exclusió.

Les reclamacions seran acceptades o rebutjades per resolució de la Batlia amb l'aprovació de la llista definitiva, i es publicarà en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament.

Si no hi ha reclamacions, la llista provisional es considerarà elevada a definitiva el dia següent al de la finalització del termini per reclamar.

CINQUENA.- TRIBUNAL QUALIFICADOR. El tribunal estarà constituït de la forma següent:                

-President: El secretari de la corporació.

-Vocal: dos treballadors, funcionaris de carrera o personal laboral fixe de l'Ajuntament de Binissalem.

-Secretari: Un funcionari de carrera de l'Ajuntament.

-Suplents: Per cada un dels membres del Tribunal es designarà un suplent, que ha de ser funcionari de carrera o personal laboral fixe.

El Tribunal podrà designar els assessors que estimi convenients, que se faran públics amb anterioritat a les proves en què participin i que podran actuar amb veu, però sense vot.

Els membres del Tribunal s'abstindran de formar part del mateix quan concorrin les circumstancies previstes a l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic, i podran ser recusats conforme a l'article 24 de la citada llei.

SISENA.- PROCEDIMENT SELECTIU.

6.1 Fase de concurs (màxim 60 punts)

El Tribunal Qualificador ha de valorar els mèrits degudament al·legats i acreditats per les persones aspirants en el moment de presentació de les instàncies a l'annex II. La valoració es realitzarà segons el següent barem de mèrits:

6.1.1. Experiència professional (màxim 30 punts)

  1. Experiència professional com a tècnic superior en educació infantil en qualsevol administració pública, a raó de 0,15 punts/ mes treballat.
  2. Experiència professional com a tècnic superior en educació infantil a l'empresa privada, a raó de 0,10 punts/ mes treballat.

L'experiència professional s'ha d'acreditar mitjançant certificat expedit per l'òrgan competent (administració pública o empresa privada) juntament amb l'informe de vida laboral.

 

6.1.2.Formació reglada (màxim 12 punts)

La formació o títol en aquest apartat per a ser puntuat ha de guardar relació amb el lloc que es convoca; no es valorarà la titulació que s'utilitzi com a requisit per accedir al procés de selecció. La puntuació global màxima d'aquest apartat serà de 12 punts, i es valorarà de la següent manera:

  1. Llicenciatura o Nivell 3 universitari: 2,5 punts
  2. Diplomatura o Grau: 2 punts.
  3. Títol de Postgrau: 1,75 punts.
  4. Títol de Màster: 1,5 punts.
  5. Títol de Formació Professional de Grau superior: 1 punt.
  6. Títol de Formació Professional de Grau mitjà: 0,75 punts.

6.1.3.Formació no reglada (màxim 12 punts)

Es valorarà la formació específica i relacionada amb les funcions pròpies de la plaça convocada. La valoració d'aquest criteri es durà a terme d'acord amb el següent barem:

Cursos de formació i perfeccionament, jornades o seminaris impartits i/o reconeguts per l'Institut Nacional d'Administració Pública (INAP), per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), per la Federació d'Entitats Locals de les Illes Balears (FELIB), per la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP), l'Administració Estatal, Autonòmica o Local, les organitzacions sindicals amb acords de formació continua signats amb les administracions públiques, les universitats i les escoles tècniques, o els homologats per qualsevol d'aquestes institucions. En aquest apartat s'inclouran els cursos de formació ocupacional impartits o promoguts pel Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB), i per altres entitats o organismes locals, autonòmics o estatals amb competències en matèria de formació ocupacional.

Els cursos podran tenir qualsevol durada. Els crèdits d'aprofitament suposen els d'assistència; és a dir, no són acumulatius l'assistència i aprofitament.

No es valoraran per separat les assignatures encaminades a obtenir titulacions acadèmiques.

  1. L'hora d'haver impartit es valorarà amb 0,015 punts.
  2. L'hora d'aprofitament es valorarà amb 0,010 punts.
  3. L'hora d'assistència es valorarà amb 0,005 punts.

Els cursos expressats en crèdits, es consideraran per cada crèdit LRU (sistema de valoració dels ensenyaments introduïdes per RD 1497/1987, de 27 de novembre) 10 hores lectives, i per cada crèdit ECTS (sistema europeu de transferència de crèdits) 25 hores lectives.

Les acreditacions de les formacions es faran mitjançant certificacions o documents oficials emesos per les administracions o els organismes competents, i han d'incloure les hores de duració o els crèdits dels cursos, els documents que no indiquin les hores no podran ser valorats.

No podran ser valorats en aquest apartat, cursos, jornades o seminaris que ja hagin estat valorats com a requisits de titulació o en altres apartats.

6.1.3. Coneixements de la llengua catalana i de llengües estrangeres: (màxim 6 punts)

Es valoraran els certificats expedits o homologats per l'EBAP o la Direcció General de la Política Lingüística. La puntuació en cada cas serà:

- Certificat C2: 1,5 punts

- Certificat de llenguatge administratiu (LA): 0,5

Pel que fa els coneixements de llengües estrangeres, només es valoraran els certificats expedits per a l'escola oficial d'idiomes:

-Nivell B1: 0,75 punts

-Nivell B2: 1 punt

-Nivell C1: 1,5 punts

-Nivell C2: 2 punts

En el supòsit que la persona aspirant acrediti la possessió de més d'un certificat, només es valorarà el que acrediti el nivell de coneixement més alt.

No seran valorats ni en cap cas puntuaran els mèrits al·legats i que no siguin justificats documentalment.

SETENA.- RESOLUCIÓ DEL PROCÉS. Conclosa la valoració dels mèrits, el tribunal farà pública en el tauler d'anuncis de la plana web de l'ajuntament, la llista de puntuacions obtingudes per les persones aspirants, que serà ordenada segons la puntuació total obtinguda, de major a menor.

En cas d'empat en la puntuació final es tindrà en compte els següents mèrits i per aquest ordre:

  1. Experiència professional en funcions anàlogues a les del lloc que s'ha de proveir, a l'Administració Pública local.
  2. Experiència professional en funcions anàlogues a les del lloc que s'ha de proveir, a l'Administració Pública no local.
  3. Experiència professional en funcions anàlogues a les del lloc que s'ha de proveir, a l'empresa privada.

Les persones aspirants disposaran d'un termini de 3 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació de la llista, per fer al·legacions. El tribunal resoldrà les al·legacions.

VUITENA.- CONTRACTACIÓ. Un cop transcorregut el termini anterior, si no es presenten al·legacions, o bé un cop que hagin estat examinades les presentades, el Tribunal qualificador donarà per finalitzada la selecció, i elevarà a la Batlia la seva proposta definitiva de relació d'aprovats de la borsa de treball, per tal que dicti la corresponent resolució de constitució de la borsa de treball. Aquesta resolució es publicarà al tauler d'anuncis electrònic de l'Ajuntament. Les persones aspirants que conformin la borsa de treball es trobaran a l'espera de ser cridats per l'Ajuntament, per ordre de puntuació, quan es produeixi la necessitat de la contractació.

NOVENA. – FUNCIONAMENT DE LA BORSA DE TREBALL. A aquest efecte, el Departament de Recursos Humans, es posarà en contacte telefònic, amb un màxim de tres intents, en un interval mínim de 3 hores, amb la persona que correspongui, li comunicarà el lloc a cobrir i el termini en el qual s'ha d'incorporar al lloc de treball. Aquesta comunicació també es podrà realitzar a l'adreça de correu electrònic que s'ha assenyalat a la sol·licitud de participació en aquest procés de selecció. Quedarà constància a l'expedient, mitjançant una diligència, de que aquesta persona ha rebut la comunicació o dels intents realitzats.

En el termini màxim d'un dia hàbil a comptar des de la comunicació (telefònica o per e-mail), o dos dies si la crida es fa en divendres, la persona integrant de la borsa ha de manifestar el seu interès o no amb la contractació. Si en aquest termini no manifesta la conformitat, renuncia expressament a la contractació, no respon al telèfon de contacte o adreça de correu que ha facilitat o altra circumstància que impedeixi la seva incorporació, perdrà el seu lloc a la llista i passarà a ocupar el darrer lloc (és a dir, no quedarà exclòs de la borsa de feina), i el Departament de Recursos Humans cridarà al següent de la llista, procedint de la mateixa forma que amb el primer.

La renúncia al lloc de treball ofert, suposarà la passada d'aquesta persona a l'últim lloc de la borsa de treball, llevat que justifiqui trobar-se en alguna de les situacions següents:

- Incapacitat temporal, inclosa també la situació de suspensió de contracte per risc en l'embaràs. En aquest supòsit, l'informe de baixa o certificat mèdic ha de ser anterior a la data de la cridada telefònica.

- Maternitat o paternitat, tant per naturalesa com per adopció o acolliment.

- Trobar-se en servei actiu en altra Administració Pública o empresa privada.

La justificació mitjançant escrit de renúncia s'ha de presentar al registre d'entrada de l'Ajuntament de Binissalem (electrònic o presencial) en els 3 dies següents d'haver estat rebutjada l'oferta. Si passat aquest termini, la persona no ha presentat la renúncia, perdrà el seu ordre de prelació, essent relegat a l'últim lloc de la mateixa.

Quan la persona seleccionada i contractada cessi en el seu lloc de treball, es reincorporarà novament a la borsa de treball ocupant el primer lloc de la llista.

La borsa tendra una vigència de TRES (3) anys.

DESENA. – PRESENTACIÓ DE DOCUMENTS. La persona proposada per la contractació, ha de presentar al Registre d'Entrada de l'Ajuntament (electrònic o presencial), en els cinc dies hàbils següents a l'oferta de feina que es pugui realitzar, els documents acreditatius de reunir les condicions establertes. Per acreditar el punt b) de la base segona, posseir la capacitat funcional, física i psíquica s'haurà de presentar una declaració jurada. La persona que en el termini fitxat, exceptuant els casos de força major, no presenti la documentació o si es comprova que no compleix algun dels requisits establerts a la base segona, no podrà ser contractat i seran anul·lades les seves actuacions, sense perjudici de la responsabilitat en què hagi recaigut per falsedat a la seva instància.

Si la persona proposada no reuneix les condicions exigides a la base segona o no presenta la documentació acreditativa de reunir les condicions, es contractarà la persona que figuri amb major puntuació a la llista de la borsa de feina.

Si la documentació presentada és correcta, la Batlia podrà procedir a decretar la contractació.

ONZENA.- INCIDÈNCIES: El Tribunal queda autoritzat per resoldre els dubtes que es presentin i prendre els acords necessaris pel bon ordre del procés selectiu en tot allò no previst en aquestes bases.             

Les presents bases, així com la convocatòria i els actes administratius que es derivin d'aquests i de l'actuació del Tribunal podran ésser impugnats per l'interessat en el supòsits i forma que determina la Llei 30/1992 de 26 de novembre.”

El que es fa públic per general coneixement.

 

Binissalem, 12 de gener de 2021

El batle Juan Victor Marti Valles

 

ANNEX I. MODEL DE SOL·LICITUD

Nom i llinatges:

DNI:

Adreça:                                                          Telèfon:

Població i CP:                                       Correu electrònic:                               

EXPÒS:

1.- Que he tingut coneixement de la convocatòria publicada per aquest Ajuntament per a la creació d'una borsa de personal laboral temporal, de tècnic/a superior d'educació infantil.

2.- Que estic en possessió de totes i cada una de les condicions exigides per les bases de selecció.

3.- Que som responsable de la veracitat dels documents i la informació que present en aquest procés selectiu.

Per tot allò exposat,

SOL·LICIT:

Ser admès/essa al corresponent procés selectiu.

Binissalem,  _____ de ___________________ de 202

(Signatura)

 

 

AL BATLE DE L'AJUNTAMENT DE BINISSALEM

 

ANNEX II. ÍNDEX DE MÈRITS

Nom i llinatges:                                                  DNI:

Adreça:                                                          Telèfon:

Població i CP:                                                 Correu electrònic:

EXPÒS:

1. Que, havent-me assabentat del procediment selectiu per a la creació d'una borsa de treball de personal laboral temporal de tècnic/a superior d'educació infantil, de l'Ajuntament de Binissalem, present la documentació acreditativa dels següents mèrits perquè siguin valorats en la fase de concurs:

EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL

PUNTS

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

FORMACIÓ

PUNTS

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LLENGÜES

PUNTS

 

 

 

 

 

 

2. Que som responsable de la veracitat dels documents i la informació que present.

Per tot allò exposat,

SOL·LICIT:

La valoració dels mèrits acreditats segons allò disposat a les bases que regeixen aquest procés selectiu.

 

Binissalem,      de                  de 2021

(Signatura de la persona interessada)

 

 

AL BATLE DE L'AJUNTAMENT DE BINISSALEM