Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MENORCA
Núm. 247
Acord del Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, de data 21-12-2020, relatiu a l’aprovació de l’Oferta Pública d’Ocupació de 2020
El Consell Insular de Menorca ha d'aprovar i publicar anualment la seva Oferta Pública d'Ocupació, d'acord amb el que estableixen els articles 91.1 de l'LBRL i l'article 128 del TRRL, seguint els criteris fitxats en la normativa bàsica estatal.
Cada any les lleis de pressupost de l'Estat fixen, en l'exercici de la seva competència atorgada pels articles 149.1.13 i 156.1 de la Constitució, els criteris d'aplicació obligatòria per part de les administracions públiques a l'hora d'aprovar la seva oferta pública.
La Llei 6/2018, de 3 de juliol, de pressupostos generals de l'Estat per a l'any 2018, disposa en el seu article 19, vigent l'any 2020, que al llarg de l'any la incorporació de nou personal a les administracions públiques està sotmesa als límits establerts en la llei, i es determina que, per als àmbits i sectors en què així s'indica, la taxa de reposició serà de fins a un màxim del 100 % de les baixes produïdes i d'un 75 % per a la resta de sectors.
S'indica així mateix que, addicionalment, es pot oferir un nombre de places equivalent a el 5 % del total de la seva taxa de reposició, destinades als sectors o àmbits que es consideri que requereixen un reforç addicional d'efectius. Aquest percentatge addicional s'utilitzarà preferentment quan es doni, entre d'altres, alguna de les circumstàncies següents: establiment de nous serveis públics, increment d'activitat estacional per l'activitat turística o alt volum de jubilacions esperades.
Així mateix, la Llei 6/2018, de 3 de juliol, de pressupostos generals de l'Estat per a l'any 2018, estableix el procediment de càlcul de les taxes de reposició d'efectius, a l'efecte d'aplicar el percentatge màxim en cada cas, no computant les places que es convoquin per a la provisió mitjançant processos de promoció interna i les corresponents al personal declarat indefinit no fix mitjançant sentència judicial.
Pel que fa a les places d'estabilització de l'ocupació pública, les lleis de pressupostos generals de l'Estat de 2017 i 2018, establiren taxes addicionals per a l'estabilització de l'ocupació temporal en les administracions públiques, que han quedat prorrogades amb la Llei de pressupostos de 2018.
L'article 70 del Text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat per Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, estableix que el corresponent reial decret pel qual s'aprovi l'oferta d'ocupació pública podrà contenir mesures derivades de la planificació de recursos humans. En aquest sentit, mereix especial menció la promoció interna, que el citat text refós configura com una de les mesures de planificació de recursos humans que té com a objectiu contribuir a la consecució de l'eficàcia en la prestació dels serveis i que ha de ser facilitada per l'Administració com a via per a l'adquisició de les corresponents competències i requisit necessari per a la progressió en la carrera professional des de nivells inferiors als superiors.
El Reial decret llei 23/2020, de 23 de juny, pel qual s'aproven mesures en matèria d'energia i en altres àmbits per a la reactivació econòmica, estableix en l'article 11:
«Article 11. Ampliació de les habilitacions per a l'execució de l'Oferta d'Ocupació Pública i dels processos d'estabilització d'ocupació temporal
1. Amb caràcter excepcional, l'habilitació temporal per a l'execució de l'Oferta d'Ocupació Pública, o instrument similar de les administracions públiques i dels processos d'estabilització d'ocupació temporal prevists en l'article 19.1.6 de la Llei 3/2017, de 27 de juny, de pressuposts generales de l'Estat per al 2017 i en l'article 19.1.9 de la Llei 6/2018, de 3 de juliol, de presupuestos generales del Estado per a l'any 2018, mitjançant la publicació de les corresponents convocatòries de processos selectius que regula l'article 70.1 del text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat per Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, el venciment de la qual es produeixi en l'exercici 2020, s'entén prorrogada durant l'exercici 2021.
2. Així mateix, s'amplia fins al 31 de desembre de 2021 el termini per aprovar i publicar en els respectius diaris oficials les ofertes d'ocupació pública que articulin els processos d'estabilització d'ocupació temporal a què es refereix l'apartat anterior. En la resta de circumstàncies aquests processos s'han d'atenir als requisits i les condicions establerts en cada una de les esmentades lleis de pressuposts, segons correspongui.»
El Reial decret llei 24/2018, de 21 de desembre, publicat en el BOE núm. 312, pel qual s'aproven mesures urgents en matèria de retribucions en l'àmbit del sector públic, no suposà la regulació de les ofertes públiques, excepte pel que fa als sectors essencials.
Vist l'informe que ha emès la cap del Servei de Gestió de Persones dia 11 de desembre de 2020;
Atès que la Mesa General de Negociació, reunida dia 11 de desembre de 2020, va acordar aprovar l'Oferta Pública d'Ocupació de 2020 del Consell Insular de Menorca;
Atesa la proposta del conseller executiu del Departament Serveis Generals, s'adopta l'acord següent:
ACORD:
Aprovar l'Oferta pública d'ocupació 2020 del Consell Insular de Menorca que s'adjunta com a document annex.
Interposició de recursos
Contra aquest acord, que no posa fi a la via administrativa, es pot interposar recurs d'alçada en el termini d'un mes a partir de l'endemà d'haver-se publicat en el BOIB. El recurs es pot interposar formalment davant el mateix Consell Executiu o davant la Comissió de Govern, que és l'òrgan competent per resoldre'l.
Contra la desestimació expressa d'aquest recurs d'alçada es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà de rebre la notificació de la desestimació d'aquest recurs d'alçada.
Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d'alçada i no s'ha rebut la notificació expressa, s'entén desestimat per silenci i es pot interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, sense limitació de temps.
No obstant això, si escau, es pot interposar qualsevol altre recurs que consideri oportú. Tot això, de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Maó, l2 de gener de 2021
Per delegació de la presidenta, el secretari en funcions
Octavi Pons Castejón
(Decret 427/2019, d'11 de juliol)
(BOIB núm. 97 de 16-7-2019)
ANNEX
OFERTA PÚBLICA D'OCUPACIÓ 2020 |
||||||||||||
Torn lliure |
Promoció interna |
Total |
Plaça |
Tipus |
Grup |
Escala |
||||||
RD | RD | |||||||||||
3 |
|
2 |
2 |
7 |
ADMINISTRATIU |
F |
C1 |
AG |
||||
1 |
|
1 |
|
2 |
ARQUITECTE |
F |
A1 |
AE |
||||
2 |
|
2 |
|
4 |
ARQUITECTE TÈCNIC |
F |
A2 |
AE |
||||
2 |
|
3 |
|
5 |
ASSESSOR JURÍDIC |
F |
A1 |
AE |
||||
5 |
2 |
3 |
2 |
12 |
AUXILIAR ADMINISTRATIU |
F |
C2 |
AG |
||||
1 |
|
1 |
|
2 |
AUXILIAR CUIDADOR |
F |
C1 |
AE |
||||
3 |
|
|
|
3 |
AUXILIAR EDUCADOR |
F |
C1 |
AE |
||||
3 |
|
2 |
|
5 |
AUXILIAR INFERMERIA |
F |
C1 |
AE |
||||
1 |
|
|
|
1 |
ENGINYER DE CAMINS, CANALS I PORTS |
F |
A1 |
AE |
||||
1 |
|
1 |
|
2 |
ENGINYER INDUSTRIAL |
F |
A2 |
AE |
||||
1 |
|
|
|
1 |
ENGINYER D'OBRES PÚBLIQUES |
F |
A2 |
AE |
||||
2 |
|
2 |
|
4 |
INFERMER |
F |
A2 |
AE |
||||
3 |
|
|
|
3 |
MONITOR DE PIS D'ACOLLIDA |
F |
C1 |
AE |
||||
1 |
1 |
2 |
|
4 |
ORDENANÇA |
F |
AP |
AG |
||||
1 |
|
|
|
1 |
TÈCNIC G. MIT. PROM. AGROALIMENTÀRIA |
F |
A2 |
AE |
||||
1 |
|
1 |
|
2 |
TÈCNIC DE PESCA |
F |
A2 |
AE |
||||
1 |
|
|
|
1 |
TÈCNIC EN PREVENCIÓ I EXTINCIÓ INCENDIS |
F |
A1/A2 |
AE |
||||
2 |
|
|
|
2 |
TREBALLADOR SOCIAL |
F |
A2 |
AE |
||||
34 |
3 |
20 |
4 |
61 |
|
|
|
|