Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE LLUCMAJOR
Núm. 18
Resolució relativa a una reestructuració en el govern municipal
A la Ciutat de Llucmajor, el batle que subscriu, en presència de la secretària accidental de la corporació, venc a dictar la següent
RESOLUCIÓ
Després de la configuració, a través del Decret 20192145, de 27 de juny, de l'equip de govern municipal sorgit després de les eleccions locals del mes de maig de 2019, mitjançant el Decret 20202615, d'1 de juliol, els dos regidors del Grup Municipal Llibertat Llucmajor van ser destituïts dels seus càrrecs per raons de manca de confiança i estabilitat en el govern.
Posteriorment, a través del Decret 20203943, de 8 d'octubre, es van incorporar a l'equip de govern els regidors no adscrits Srs. José M. Pastor Cantallops i Raúl Domínguez Martín.
Des d'aleshores ençà s'han mantingut negociacions amb el regidor del Grup Municipal del PI-Proposta per les Illes, a l'objecte de la seva incorporació al govern municipal i poder disposar així d'una majoria de govern suficient i de l'estabilitat política necessària per poder dur a terme una acció de govern àgil i eficaç durant els dos anys i mig que resten de mandat fins a les eleccions locals de 2023.
Com a conseqüència de l'acord assolit en les esmentades negociacions, es fa necessari ara fer una nova redistribució de les competències de Batlia entre els distints membres de la corporació que donen suport a l'equip de govern.
L'article 52.2 del Reglament d'Organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals (ROF), estableix que la JGL estarà integrada pel batle i, en el cas de Llucmajor, un màxim de 7 regidors, nomenats i separats lliurement per aquell, i se'n donarà compte al Ple. Pel que fa als tinents de batle, són d'existència obligatòria en tots els municipis [art. 20.1 a) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, i art. 22 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears. Aquests seran lliurement nomenats i cessats pel batle d'entre els membres de la JGL, i els nomenaments i cessaments es faran mitjançant resolució del batle, de la que se'n donarà compte al Ple en la primera sessió que se celebri, i es notificarà als designats i es publicarà en el BOIB (art. 46.1 ROF). En els municipis on existeixi JGL, el nombre de tinents de batle no podrà excedir del nombre de membres d'aquella (art. 46.2).
En conseqüència, RESOLC:
Primer. Modificar la composició de la Junta de Govern Local que, a part de mi mateix com a president, passa a estar formada pels regidors i regidores següents, que no superen el terç del nombre legal dels membres que composen la corporació:
Sr. Bernadí Vives Cardona.
Sra. Noemí Getino Pérez.
Sr. Guillermo Roig Mascaró.
Sra. Maria Francisca Lascolas Rosselló.
Sr. José Miguel Pastor Cantallops.
Segon. Per a la substitució de la Batlia en els casos de vacant, absència o malaltia, nomèn com a tinents de batle els següents regidors i regidores, i pel següent ordre:
Primer tinent de batle: Sr. Bernadí Vives Cardona.
Segona tinenta de batle: Sra. Noemí Getino Pérez.
Tercer tinent de batle: Sr. Guillermo Roig Mascaró.
Quarta tinenta de batle: Sra. Maria Francisca Lascolas Rosselló
Cinquè tinent de batle: Sr. José Miguel Pastor Cantallops.
Tercer. Mantenir la vigent delegació d'atribucions a favor de la Junta de Govern Local, que són les següents:
Aprovar les bases reguladores i la convocatòria de cada tipus de subvenció, així com la concessió de subvencions quan estiguin destinades a finançar despeses que tenguin una durada de fins a quatre anys.
Autorització de la celebració de fires i festes patronals.
Aprovar l'oferta d'ocupació pública d'acord amb el pressupost i la plantilla aprovada pel Ple, i aprovar les bases de les proves per a la selecció del personal i per als concursos de provisió de llocs de treball.
Acordar les sancions del personal, tret de la separació del servei dels funcionaris i l'acomiadament del personal laboral.
L'aprovació dels instruments de planejament de desenvolupament del planejament general no expressament atribuïdes al Ple, i la dels instruments de gestió urbanística i dels projectes d'urbanització.
L'aprovació dels projectes d'obres i de serveis quan sigui competent el batle per a la seva contractació o concessió i estiguin prevists en el Pressupost.
L'aprovació d'instruments de col·laboració amb altres administracions o entitats cíviques, sempre i que no siguin competència del Ple.
La concessió d'ajudes socials de caràcter excepcional, no incloses dins el sistema de caixa fixa.
Es manté igualment la realització de les sessions ordinàries els dimecres a les 11, i si és inhàbil, el primer dia hàbil següent.
Quart. Delegar a favor dels regidors i regidores que a continuació es detallen, les següents competències:
Es delega expressament en els Srs. Bernadí Vives, Noemí Getino, Guillermo Roig, Gabriel Rojo, i Mª Pilar Bonet, la potestat de firma per a l'exercici de les competències i facultats sobre les àrees atribuïdes a favor seu.
Cinquè. Determinar que aquest Decret deroga íntegrament i substitueix les anteriors resolucions relatives al nomenament dels tinents de batle i a la delegació de competències.
Sisè. Donar compte del present Decret al Ple en la primera sessió que es realitzi. També es notificarà personalment a les persones designades, i es farà públic en el BOIB, sense perjudici de la seva efectivitat des del dia d'avui, d'acord amb el que estableix l'art. 44.2 del ROF.
Llucmajor, 4 de gener de 2021.
El batle
Éric Jareño Cifuentes