Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT D'ALCÚDIA

Núm. 13096
Aprovació definitiva, amb resolució expressa de les reclamacions presentades, de la modificació de l'Ordenança fiscal reguladora de la taxa per la recollida, tractament, transferència i transport de residus sòlids urbans

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Ple d'aquest Ajuntament, en sessió extraordinària urgent celebrada el dia 23 de desembre de 2020, va acordar l'aprovació definitiva, amb resolució expressa de les reclamacions presentades, de la modificació de l'Ordenança fiscal reguladora de la taxa per la recollida, tractament, transferència i transport de residus sòlids urbans, el text íntegre i text de la modificació de l'ordenança de la qual es fa públic en compliment de l'article 17 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat pel Reial decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març.

5. Prèvia ratificació de la inclusió del present punt a l'ordre del dia, examen proposta d'acord desestimació al·legacions i elevació a definitiu l'acord de modificació de l'ordenança fiscal reguladora de la taxa de fems.

Els reunits per unanimitat acorden ratificar la inclusió del present punt a l'ordre del dia.

Seguidament es presenta proposta de la regidora delegada d'Hisenda de data 21/12/2020, que a continuació es transcriu:

“Exp.: 2769/2020 Document: proposta de ple Procediment: desestimació e inadmissió a tràmit al·legacions presentades i elevació a definitiu l'acord de modificació de l'ordenança fiscal de la taxa de fems Emissor: regidora d'hisenda

Proposta de plenari en relació a la desestimació de les al·legacions presentades i elevació a definitiu l'acord de modificació de l'ordenança fiscal de la taxa de fems.

Antecedents de fet

1.  En data 15 d'octubre de 2020, s'emet resolució de Batllia iniciant l'expedient de modificació de l'ordenança fiscal reguladora de la taxa per la recollida, tractament, transferència i transport de residus sòlids urbans. Degut a la greu crisis sanitària que estem travessant ocasionada per el COVID-19 es veu necessari per part del consistori adoptar una sèrie de mesures per tal de reactivar l'economia del municipi i una manera d'ajudar als comerciants, mercaders, hotelers, restauradors, persones físiques, etc. és reduint el quadre de tarifes regulades a l'annex de l'ordenança fiscal reguladora de la taxa per la recollida, tractament, transferència i transport de residus sòlids urbans, per tot això s'incoa expedient de modificació de la mateixa.

2.  En data 22 d'octubre de 2020, s'emet informe de secretaria sobre la legislació aplicable i el procediment a seguir per a tramitar la modificació de l'ordenança fiscal.

3.  En data 22 d'octubre de 2020, s'emet informe per part de la tècnica de Rendes i Exaccions informant de la baixada de recaptació que suposaria la modificació de l'ordenança.

4. En data 22 d'octubre de 2020, s'emet la memòria econòmica financera complint-se el principi de l'article 24.2 del TRLRHL.

5. En data 26 d'octubre de 2020 el ple acordà el següent:

  • Aprovar provisionalment la modificació del text de l'Ordenança fiscal que regula la taxa per la recollida, tractament, transferència i transport de residus sòlids urbans amb l'objecte de modificar l'import del quadre de tarifes aplicant-hi una baixada. 

  • Publicar el present acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el tauler d'anuncis de la Corporació, així com en el portal de transparència d'aquest Ajuntament, al web www.alcudia.net. Al tenir el municipi d'Alcúdia una població superior a deu mil habitants s'haurà de publicar l'anunci, a més, en un dels diaris de major difusió de les Illes Balears.

  • Concedir audiència als interessats per un període de 30 dies hàbils des del següent al de la publicació de l'anunci d'exposició al Butlletí Oficial de les Illes Balears, dins el qual els interessats podran examinar l'expedient i presentar les reclamacions que estimin oportunes.

6.  S'han interposat al·legacions contra la modificació de l'ordenança fiscal de la taxa de fems amb número de registre d'entrada i interessats detallats a continuació:

  • Registre d'entrada 11.412: Concepción Baleato Caamaño.
  • Registre d'entrada 11.889: Concepción Baleato Caamaño.
  • Registre d'entrada 11.952: Jaume Horrach Arrom.
  • Registre d'entrada 12.008: Sebastià Truyols Sánchez.
  • Registre d'entrada 12.009: Catalina M Gual Vicens
  • Registre d'entrada 12.010 i 12.012: Ceferina San Pedro Cascón.
  • Registre d'entrada 12.172: Concepción Baleato Caamaño.

Vist l'informe de la tècnica de Rendes i Exaccions en relació a les al·legacions presentades emès en data 21 de desembre de 2020, que transcrit literalment diuen així:

Exp.: 2769 Document: informe-proposta Emissor: RE/LB

Informe-proposta en relació a l'al·legació presentada per Concepción Baleato Caamaño en relació a la taxa de tractament i transferència de residus sòlids urbans.

Antecedents

1. En data 29 de novembre de 2020, registre d'entrada 11.412 té entrada l'escrit presentat per Concepción Baleato Caamaño amb DNI *****053-V portaveu del Grup Municipal Podem Alcúdia presentant al·legacions en relació a la modificació de l'ordenança de fems.

 Les al·legacions presentades a la modificació de l'ordenança de fems són les següents:

  • Que la memòria econòmica-financera té en compte els costos del servei de 2019.
  • Que es proposa per part del consistori la reducció del 20%.
  • Que no s'explica % dedicació del personal.
  • Que el cost es basa en l'any 2019 i que aquest cost difícilment es repetirà l'any 2021.
  • Que no hi ha una correlació racional i raonable entre els costs de 2019 i les previsions de l'any 2021.
  • Destaca la importància de l'informe tècnic.
  • Que la reducció del 20% respon simplement a una decisió política.
  • Es reitera que s'apliqui la bonificació del 5%  per l'exercici 2020.
  • Demana que l'ordenança fiscal estigui sotmesa al principi de pagament per generació de residus.

2. En data 13 de desembre de 2020, registre d'entrada 11.889 té entrada l'escrit presentat per Concepción Baleato Caamaño amb DNI *****053-V portaveu del Grup Municipal Podem Alcúdia presentat al·legacions complementàries al RE 11.412 en relació a la modificació de l'ordenança de fems.

Les al·legacions presentades a la modificació de l'ordenança de fems es basen en el principi de qui contamina paga i de capacitat econòmica i són les següents:

  • Aporta dos exemples de l'Ajuntament de Pollença i Calvià on s'apliquen dits criteris.

  • Al·lega que s'ha de donar compliment a les previsions de la Llei 8/2019, de 19 de febrer, de residus i sols contaminants de les Illes Balears on les entitats locals han d'implantar recollida diferenciada.

3. En data 14 de desembre de 2020, registre d'entrada 11.952 té entrada l'escrit presentat per Jaume Horrach Arrom amb DNI *****537-J en representació de l'agrupació hotelera d'Alcúdia amb CIF G-*****643 presentant al·legacions en relació a la modificació de l'ordenança de fems.

Les al·legacions presentades a la modificació de l'ordenança de fems són les següents:

  • Que la memòria econòmica-financera té en compte els costos del servei de 2019.
  • Que es proposa per part del consistori la reducció del 20%.
  • Que no s'explica % dedicació del personal.
  • Que el cost es basa en l'any 2019 i que aquest cost difícilment es repetirà l'any 2021.
  • Que no hi ha una correlació racional i raonable entre els costs de 2019 i les previsions de l'any 2021.
  • Destaca la importància de l'informe tècnic.
  • Que la reducció del 20% respon simplement a una decisió política.
  • Es reitera que s'apliqui la bonificació del 5%  per l'exercici 2020.
  • Demana que l'ordenança fiscal estigui sotmesa al principi de pagament per generació de residus.

4. En data 15 de desembre de 2020, registre d'entrada 12.008 té entrada l'escrit presentat per Sebastià Truyols Sánchez  amb DNI *****536-V presentant al·legacions en relació a la modificació de l'ordenança de fems.

5. En data 15 de desembre de 2020, registre d'entrada 12.009 té entrada l'escrit presentat per Catalina M Gual Vicens amb DNI *****639-L V presentant al·legacions en relació a la modificació de l'ordenança de fems.

6. En data 15 de desembre de 2020, registre d'entrada 12.010 i 12.012 té entrada l'escrit presentat per Ceferina San Pedro Cascón amb DNI *****710-C en representació de l'entitat mercantil Llabres San Pedro e Hijos amb CIF B07953169 presentant al·legacions en relació a la modificació de l'ordenança de fems.

Les al·legacions presentades a la modificació de l'ordenança de fems són les següents:

  • Que la memòria econòmica-financera té en compte els costos del servei de 2019.
  • Que es proposa per part del consistori la reducció del 20%.
  • Que no s'explica % dedicació del personal.
  • Que el cost es basa en l'any 2019 i que aquest cost difícilment es repetirà l'any 2021.
  • Que no hi ha una correlació racional i raonable entre els costs de 2019 i les previsions de l'any 2021.
  • Destaca la importància de l'informe tècnic.
  • Que la reducció del 20% respon simplement a una decisió política.
  • Es reitera que s'apliqui la bonificació del 5%  per l'exercici 2020.
  • Demana que l'ordenança fiscal estigui sotmesa al principi de pagament per generació de residus.

Consideracions jurídiques

1. La llei 39/2015 de procediment administratiu comú de les administracions públiques en el seu article 57 disposa del següent:

“Artículo 57. Acumulación.

El órgano administrativo que inicie o tramite un procedimiento, cualquiera que haya sido la forma de su iniciación, podrá disponer, de oficio o a instancia de parte, su acumulación a otros con los que guarde identidad sustancial o íntima conexión, siempre que sea el mismo órgano quien deba tramitar y resolver el procedimiento.

Contra el acuerdo de acumulación no procederá recurso alguno.”

Les al·legacions presentades mitjançant registre d'entrada número 11.412, 11.952, 12.008, 12.009, 12.010 i 12.012 s'acumularan i es resoldran conjuntament degut a l'íntima connexió entre ells a més l'òrgan que tramita i resol el procediment és el mateix

En relació a l'escrit amb registre d'entrada 11.412, 11.952, 12.008, 12.009, 12.010 i 12.012:

1. L'article 17 del Text refós de la Llei reguladora d'hisendes locals, disposa el següent:

Artículo 17. Elaboración, publicación y publicidad de las ordenanzas fiscales.

1. Los acuerdos provisionales adoptados por las corporaciones locales para el establecimiento, supresión y ordenación de tributos y para la fijación de los elementos necesarios en orden a la determinación de las respectivas cuotas tributarias, así como las aprobaciones y modificaciones de las correspondientes ordenanzas fiscales, se expondrán en el tablón de anuncios de la Entidad durante treinta días, como mínimo, dentro de los cuales los interesados podrán examinar el expediente y presentar las reclamaciones que estimen oportunas.

2. Las entidades locales publicarán, en todo caso, los anuncios de exposición en el boletín oficial de la provincia, o, en su caso, en el de la comunidad autónoma uniprovincial. Las diputaciones provinciales, los órganos de gobierno de las entidades supramunicipales y los ayuntamientos de población superior a 10.000 habitantes deberán publicarlos, además, en un diario de los de mayor difusión de la provincia, o de la comunidad autónoma uniprovincial.

3. Finalizado el período de exposición pública, las corporaciones locales adoptarán los acuerdos definitivos que procedan, resolviendo las reclamaciones que se hubieran presentado y aprobando la redacción definitiva de la ordenanza, su derogación o las modificaciones a que se refiera el acuerdo provisional. En el caso de que no se hubieran presentado reclamaciones, se entenderá definitivamente adoptado el acuerdo, hasta entonces provisional, sin necesidad de acuerdo plenario.”

Tal i com disposa l'article 17 del TRLRHL finalitzat el període d'exposició pública, s'adoptarà l'acord definitiu resolent les reclamacions que s'hagin presentat.

En relació a les al·legacions presentades, informo del següent:

  • 1. Que la memòria econòmica-financera té en compte els costos del servei de 2019.

La Llei, en el nostre cas el citat Text refós de la Llei d'Hisendes Locals, és la que estableix que les taxes es basen en el principi d'equivalència. Ha d'existir una igualtat econòmica, entre el servei que es rep i la contraprestació que s'exigeix.

La Llei afirma que ha d'haver-hi una igualtat entre el que costa la prestació del servei i el que se satisfà (ref.: art. 24.2 del TRLHL: “l'import de les taxes per la prestació d'un servei o per la realització d'una activitat no podrà excedir, del cost real o previsible del servei o activitat de què es tracti […].”).

Aquesta igualtat ha d'aplicar-se al cost total del servei que es presta i el que es recapti amb la taxa.

Aquesta equivalència ha d'existir en el moment de la seva meritació.

En aquest sentit, la sentència del Tribunal Superior de Justícia de Madrid de 3 de desembre de 2009 (que desestima la impugnació de l'ordenança reguladora de la taxa per la prestació del servei de gestió de residus urbans de l'Ajuntament de Madrid) sosté que la regla de correlació entre el cost del servei i la taxa no és aplicable sinó de manera global o general. Es tracta de prendre els costos i els ingressos en el seu conjunt i no particularment. De cap manera pot exigir-se que la quota tributària que hagi de pagar cada subjecte passiu estigui quantificada per la referència al cost que comporta la prestació del servei a aquest concret subjecte.

Per a la determinació d'aquesta equivalència (que ha d'existir en el moment de la meritació de la taxa al qual anteriorment s'ha fet referència) l'instrument clau per a la seva determinació l'anomenat informe “tecnicoeconòmic” al qual es refereix l'article 25 del TRLRHL. En efecte, l'establiment d'una taxa per prestació de serveis ha d'adoptar-se a la vista d'informes tècnic-econòmics o memòries econòmica-financeres en els quals es posi de manifest la previsible cobertura del cost d'aquells. Tal com declara la sentència del Tribunal Superior de Justícia de Madrid en la sentència de 14 de juny de 2004 (ratificada pel Tribunal Suprem en sentència de 20 de maig de 2009), la validesa de les taxes depèn de dues condicions: la primera, que l'import no excedeixi del cost, i la segona, que aquest cost estigui reflectit i justificat en l'informe tecnicoeconòmic, afegint que aquesta última condició, permet el control de la primera i la possibilitat d'apreciar la diferència entre una correcta exacció i una arbitrarietat.

Per mitjà de la memòria econòmica-financera l'Ajuntament fa públiques les raons de fet i de dret que ha tingut en compte per a l'efectivitat del principi d'equivalència, sent element essencial en l'establiment de la taxa (en aquest sentit, entre altres, cal citar les sentències del Tribunal Suprem de 6 de març de 1999, 7 de febrer de 2000, 15 i 17 d'octubre de 2003, 7 de febrer de 2009 i 28 de gener de 2016) l'exigible al subjecte passiu, sense que existeixi cap incompliment d'aquest principi d'equivalència.

La taxa de fems de l'Ajuntament d'Alcúdia és una taxa deficitària ja que el cost del servei supera la recaptació anual amb més d'un milió d'euros.

Per tant, es compleix l'article 24.2 del Text refós de la Llei reguladora d'hisendes locals 2/2004.

  • 2. Que es proposa per part del consistori la reducció del 20%. Que la reducció del 20% respon simplement a una decisió política.

L'article 22 de la Llei de bases de règim local 7/1985 disposa el següent:

“Artículo 22.

1. El Pleno, integrado por todos los Concejales, es presidido por el Alcalde.

2. Corresponden, en todo caso, al Pleno municipal en los Ayuntamientos, y a la Asamblea vecinal en el régimen de Concejo Abierto, las siguientes atribuciones:

d) La aprobación del reglamento orgánico y de las ordenanzas.”

Tal i com disposa l'article 22 de la Llei 7/1985 el Ple té competència per a l'aprovació i modificació de les ordenances.

  • 3.  Que no s'explica % dedicació del personal.

El % de dedicació ha estat determinat en funció de la relació de tasques de cada treballador i la seva dedicació, aplicant un percentatge sobre els costos salarials que incorporen tots els conceptes retributius inclosos els de la seguretat social.

  • 4. i 5. Que el cost es basa en l'any 2019 i que aquest cost difícilment es repetirà l'any 2021. Que no hi ha una correlació racional i raonable entre els costs de 2019 i les previsions de l'any 2021.

El cost total real de l'any 2020 del servei de recollida i tractament de residus sòlids urbans encara no el tenim al nostra abast ja que encara no ha finalitzat l'any, per aquest motiu s'ha tingut en compte el cost del servei l'any 2019.

A més el cost de 2019 és el previsible per l'any 2020 i 2021 mentrestant no és no modifiqui el contracte.

A més quan s'adjudiqui el nou contracte es preveu una puja a l'alça del mateix degut a les exigències de reciclatge.

  • 6. Destaca la importància de l'informe tècnic.

La validesa de les taxes depèn de dues condicions: la primera, que l'import no excedeixi del cost, i la segona, que aquest cost estigui reflectit i justificat en l'informe tecnicoeconòmic tal i com es desprèn de l'expedient de modificació de l'ordenança fiscal.

  • 7. Es reitera que s'apliqui la bonificació del 5%  per l'exercici 2020.

L'article 9 i 12 del Text refós de la Llei reguladora d'hisendes locals disposa el següent:

“Artículo 9. Beneficios fiscales, régimen y compensación.

1. No podrán reconocerse otros beneficios fiscales en los tributos locales que los expresamente previstos en las normas con rango de ley o los derivados de la aplicación de los tratados internacionales.

No obstante, también podrán reconocerse los beneficios fiscales que las entidades locales establezcan en sus ordenanzas fiscales en los supuestos expresamente previstos por la ley. En particular, y en las condiciones que puedan prever dichas ordenanzas, éstas podrán establecer una bonificación de hasta el cinco por ciento de la cuota a favor de los sujetos pasivos que domicilien sus deudas de vencimiento periódico en una entidad financiera, anticipen pagos o realicen actuaciones que impliquen colaboración en la recaudación de ingresos.

Artículo 12. Gestión.

1. La gestión, liquidación, inspección y recaudación de los tributos locales se realizará de acuerdo con lo prevenido en la Ley General Tributaria y en las demás leyes del Estado reguladoras de la materia, así como en las disposiciones dictadas para su desarrollo.

2. A través de sus ordenanzas fiscales las entidades locales podrán adaptar la normativa a que se refiere el apartado anterior al régimen de organización y funcionamiento interno propio de cada una de ellas, sin que tal adaptación pueda contravenir el contenido material de dicha normativa.”

L'Ajuntament no pot establir bonificacions o exempcions que no estiguin permeses per llei.

Tal i com es desprèn de l'article 9.1 del text refós de la Llei reguladora d'hisendes locals 2/2004 es podrà establir una bonificació del 5% a favor dels subjectes passius que domicilien els seus deutes de venciment periòdic sempre i quan estigui regulat a l'ordenança fiscal. La bonificació del 5% del tributs de caràcter periòdic que estiguin domiciliats a dia d'avui no està regulada damunt ordenança fiscal i no es pot aplicar.

  • 8. Demana que l'ordenança fiscal estigui sotmesa al principi de pagament per generació de residus.

No hi ha medis personals ni tècnics per a la gestió del pagament de la taxa de fems en funció de la generació de residus.

En relació a l'escrit amb registre d'entrada 11.889:

  • 1. Aporta dos exemples de l'Ajuntament de Pollença i Calvià on s'apliquen dits criteris.

S'aporten com a exemple ordenances d'altres municipis, fet que es pot tenir en compte de cara al futur però no té la consideració d'al·legació.

  • 2. Al·lega que s'ha de donar compliment a les previsions de la Llei 8/2019, de 19 de febrer, de residus i sols contaminants de les Illes Balears on les entitats locals han d'implantar recollida diferenciada.

El nou contracte de fems que s'està tramitant donarà compliment a les previsions de la Llei 8/2019, de 19 de febrer implantant així la recollida diferenciada.

Per tot això, proposo:

Desestimar les al·legacions presentades ja que la modificació de l'ordenança fiscal reguladora de la taxa de tractament, transferència i residus sòlids urbans s'ha tramitat conforme dret.

Alcúdia, en data de la signatura

Cap de departament de Rendes i Exaccions.”

“Exp.: 2769 Document: informe Emissor: RE/LB

Informe en relació a l'al·legació presentada per Concepción Baleato Caamaño en relació a la taxa de tractament i transferència de residus sòlids urbans.

Antecedents

1. En data 20 de desembre de 2020, registre d'entrada 12.172 té entrada l'escrit presentat per Concepción Baleato Caamaño amb DNI *****053-V portaveu del Grup Municipal Podem Alcúdia presentant al·legacions en relació a la modificació de l'ordenança de fems.

Consideracions jurídiques

1. L'article 17 del Text refós de la Llei reguladora d'hisendes locals, disposa el següent:

Artículo 17. Elaboración, publicación y publicidad de las ordenanzas fiscales.

1. Los acuerdos provisionales adoptados por las corporaciones locales para el establecimiento, supresión y ordenación de tributos y para la fijación de los elementos necesarios en orden a la determinación de las respectivas cuotas tributarias, así como las aprobaciones y modificaciones de las correspondientes ordenanzas fiscales, se expondrán en el tablón de anuncios de la Entidad durante treinta días, como mínimo, dentro de los cuales los interesados podrán examinar el expediente y presentar las reclamaciones que estimen oportunas.

2. Las entidades locales publicarán, en todo caso, los anuncios de exposición en el boletín oficial de la provincia, o, en su caso, en el de la comunidad autónoma uniprovincial. Las diputaciones provinciales, los órganos de gobierno de las entidades supramunicipales y los ayuntamientos de población superior a 10.000 habitantes deberán publicarlos, además, en un diario de los de mayor difusión de la provincia, o de la comunidad autónoma uniprovincial.

3. Finalizado el período de exposición pública, las corporaciones locales adoptarán los acuerdos definitivos que procedan, resolviendo las reclamaciones que se hubieran presentado y aprobando la redacción definitiva de la ordenanza, su derogación o las modificaciones a que se refiera el acuerdo provisional. En el caso de que no se hubieran presentado reclamaciones, se entenderá definitivamente adoptado el acuerdo, hasta entonces provisional, sin necesidad de acuerdo plenario.”

Tal i com disposa l'article 17 del TRLRHL finalitzat el període d'exposició pública, s'adoptarà l'acord definitiu resolent les reclamacions que s'hagin presentat.

Dia 29 d'octubre mitjançant el número de BOIB 186, dia 03 de novembre a la pàgina web de l'Ajuntament d'Alcúdia i dia 04 de novembre de 2020 al diari de Mallorca es publicà l'anunci d'exposició pública de la modificació de l'ordenança fiscal de la taxa per la recollida, tractament, transferència i transport de residus sòlids urbans.

Tal i com disposa l'article 17 del TRLRHL l'anunci ha d'estar exposat 30 dies hàbils des de la darrera publicació, en aquest cas dia 04 de novembre de 2020 en el Diari de Mallorca. A partir de dia 05 de novembre computen el 30 dies hàbils, acabant el termini dia 18 de desembre de 2020.

Per tot això, proposo:

Inadmetre a tràmit, les al·legacions presentades per Concepción Baleato Caamaño per extemporaneïtat.

Alcúdia, en data de la signatura. Cap de departament de Rendes i Exaccions. Vist i conforme, el secretari”

Vistes les al·legacions presentades i els informes de la tècnica d'administració general de Rendes i Exaccions.

Es proposa al ple l'adopció del següent acord:

1. Inadmetre a tràmit l'al·legació presentada per:

-  Registre d'entrada 12.172: Concepción Baleato Caamaño.

Tot això d'acord amb l'informe de la tècnica d'administració general del departament de Rendes i Exaccions, els fonaments dels quals s'accepten i es donen per reproduïts i formen part de la motivació i fonament d'aquest acord.

2. Desestimar les al·legacions presentades per:

  • Nº de registre d'entrada: 11.412. Nom i cognoms: Concepción Baleato Caamaño.
  • Nº de registre d'entrada: 11.889. Nom i cognoms: Concepción Baleato Caamaño.
  • Nº de registre d'entrada: 11.952. Nom i cognoms: Jaume Horrach Arrom.
  • Nº de registre d'entrada: 12.008. Nom i cognoms: Sebastià Truyols Sánchez.
  • Nº de registre d'entrada: 12.009. Nom i cognoms: Catalina M Gual Vicens.
  • Nº de registre d'entrada: 12.010 i 12.012. Nom i cognoms: Ceferina San Pedro Cascón.

Tot això d'acord amb l'informe de la tècnica d'administració general del departament de Rendes i Exaccions, els fonaments dels quals s'accepten i es donen per reproduïts i formen part de la motivació i fonament d'aquest acord.

2.  Aprovar definitivament la modificació de l'ordenança fiscal reguladora de la taxa per la recollida, tractament, transferència i transport de residus sòlids urbans elevant a definitiu l'acord provisional amb el següents termes: 

ANNEX

QUADRE DE TARIFES DE L'ORDENANÇA FISCAL  REGULADORA DE LA

TAXA PER RECOLLIDA, TRACTAMENT, TRANSFERÈNCIA I TRANSPORT DE RESIDUS SÒLIDS URBANS DE FEMS 

epígraf

concepte

euros

1

Fems Familiar

 

1.1

Habitatge unifamiliar

80,50 €

1.2

Habitatge unifamiliar sense servei de recollida de fems

50,00 €

2

Allotjaments turístics

 

2.1

Hotels, hostals apartaments, estudis turístics i similars, per plaça

57,00 €

3

Trast del mercat

 

3.1

Revenedors i pagesos

305,00 €

3.2

Volanders

202,00 €

5

Restaurants

 

5.1

Amb superfície fins a 75 m2

815,00 €

5.2

Superfície major a 75 m2: s'incrementarà la quota 5.1 amb (€ per m2)

2,50 €

6

Cafeteries

 

6.1

Amb superfície fins a 75 m2

555,00 €

6.2

Superfície major a 75 m2:s'incrementerà la quota 6.1 amb (€ per m2)

2,00 €

7

Bars i Pubs

 

7.1

Amb superfície fins a 75 m2

456,00 €

7.2

Superfície major a 75 m2:s'incrementerà la quota 7.1 amb (€ per m2)

1,70 €

8

Supermercats

 

8.1

Amb superfície fins a 75 m2

540,00 €

8.2

Superfície major a 75 m2 i fins a 1.000m2 :s'incrementarà la quota 8.1 amb (€ per m2)

1,80 €

9

Benzineres

 

9.1

Amb botiga menor o igual a 25 m2

798,00 €

9.2

Amb botiga  major de 25 m2

2.391,00 €

10

Carnisseries, peixateries, forns i similars

 

10.1

Amb superfície fins a 75 m2

540,00 €

10.2

Superfície major a 75 m2:s'incrementerà la quota 10.1 amb (€ per m2)

4,00 €

11

Tallers, lloguers de vehicles, ferreteries, instal·lacions esportives i similars

 

11.1

Amb superfície fins a 150 m2

400,00 €

11.2

Superfície major a 150 m2:s'incrementerà la quota 11.1 amb (€ per m2)

0,56 €

12

Oficines, gestories, electros, mobles, perruqueries, instal·lacions

 

12.2

Amb superfície fins a 75 m2

400,00 €

12.3

Superfície major a 75 m2:s'incrementerà la quota 12.2 amb (€ per m2)

1,60 €

13

Farmàcies

800,00 €

14

Oci (discoteques, salons recreatius) i similars

 

14.1

Amb superfície fins a 150 m2

956,00 €

14.2

Superfície major a 150 m2:s'incrementerà la quota 14.1 amb (€ per m2)

1,80€

15

Centres Sanitaris, Hospitals

 

15.1

Amb superfície fins a 75 m2

400,00 €

15.2

Superfície major a 75 m2:s'incrementerà la quota 15.1 amb (€ per m2)

6,96 €

16

Servei de Neteja

 

16.1

Petita empresa

400,00 €

16.2

Gran Empresa

1.594 €

18

Fusteries, ferreries i similars

 

18.1

Fins a 3 operaris

664,00 €

18.2

Fins a 6 operaris

956,00 €

18.3

Més de 6 operaris

1.992,00 €

19

Indústria, construcció, magatzems i similars

 

19.1

Amb superfície fins a 150 m2

400,00 €

19.2

Superfície major a 150 m2:s'incrementerà la quota 19.1 amb (€ per m2)

0,52 €

20

Instal·lació esportiva Golf

7.966,00 €

23

Indústria productes minerals químics i similars

2.968,00 €

25

Resta d'Activitats(Souvenirs, Tendes de Roba,...)

 

25.1

Amb superfície fins a 75 m2

270,00 €

25.2

Superfície major a 75 m2:s'incrementerà la quota 25.1 amb (€ per m2)

1,60€

26

Sense local específic

227,00 €

3. Publicar l'acord d'aprovació definitiu i el text íntegre de la modificació de l'ordenança fiscal reguladora de la taxa de fems al Butlletí Oficial de les Illes Balears, a la seu electrònica i al taulell d'anuncis de l'ajuntament. Així mateix, l'acord d'aprovació definitiva es notificarà a aquells interessats que haguessin presentat al·legacions.

4. Aquesta modificació entrarà en vigor i començarà a aplicar-se a partir del dia següent de la seva publicació.

No obstant el ple acordarà.”

INTERVENCIONS:

(...)

VOTACIÓ:

Seguidament els reunits, vist el dictamen de la comissió Informativa, per majoria ((11 vots a favor (5 PSOE + 4 EL PI + 1 MÉS + 1 UxA), 5 abstencions (3 PP + 1 VOX + 1 Cs) i un vot en contra (1 PODEMOS)), acorden aprovar la proposta d'acord abans descrita, amb els acords que hi són proposats.”

Contra el present Acord, conforme a l'article 19 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat pel Reial decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, es podrà interposar pels interessats recurs contenciós-administratiu, en el termini de dos mesos comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquest anunci en el Butlletí Oficial de la Illes Balears, davant el Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears. Tot això sense perjudici de poder interposar qualsevol altre recurs que es cregui convenient.

Sense perjudici d'això, segons allò que s'ha fixat en l'article 19 del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, la interposició d'aquest recurs no suspendrà per si sola l'efectivitat de l'acte o acord impugnat.

 

Alcúdia, 28 de desembre de 2020

La batlessa  Bàrbara Rebassa Bisbal