Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

DEPARTAMENT DE MOBILITAT I INFRAESTRUCTURES

Núm. 13034
Resolució d’aprovació definitiva del projecte de rotonda a la Ma-11, accés a Raixa, dins del terme municipal de Bunyola, amb Clau 17-05.0-ML, i de la relació de béns i drets afectats

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El conseller executiu de Mobilitat i Infraestructures del Consell Insular de Mallorca el 15 de desembre de 2020 he resolt el següent:

<< Antecedents

1. El senyor Esteban Pisano Porada, enginyer de camins, canals i ports, l'octubre de 2017 va elaborar el projecte de rotonda a la Ma-11, accés a Raixa, dins del terme municipal de Bunyola, amb Clau 17-05.0-ML. El senyor Antonio de Pablo Escolá, enginyer de camins, canals i ports del Consell Insular de Mallorca va dirigir aquest projecte.

2. El projecte està format per 5 documents:

  • Document núm. 1:  Memòria i 19 annexes.

L'annex 9 preveu les expropiacions que cal dur a terme, per la qual cosa incorpora la relació de béns i drets afectats, en compliment del que disposa l'article 17 de la Llei de 16 de desembre de 1954, sobre expropiació forçosa.

  • Document núm. 2: Plànols.
  • Document núm. 3: Plec de prescripcions tècniques particulars.
  • Document núm. 4: Pressupost.
  • Document núm. 5: Estudi de seguretat i salut amb un pressupost d'execució material de cinc mil cinc-cents cinquanta-dos euros amb cinquanta-un cèntim (5.552,51 €) el qual està incorporat en el pressupost del projecte.

3. El pressupost del projecte per al coneixement de l'administració és de vuit-cents trenta-tres mil sis-cents trenta euros amb noranta-nou cèntims (833.630,99 €), i inclou:

Pressupost d'execució de contracta (PBL)

776.572,31 €

Set-cents setanta-sis mil cinc-cents setanta-dos euros amb trenta-un cèntims

Expropiacions

11.771,66 €

Onze mil set-cents setanta-un euros amb seixanta-sis cèntims

Foment del patrimoni històric i artístic (% PBL)

7.765,72 €

Set mil set-cents seixanta-cinc euros amb setanta dos cèntims

Gestió de residus

37.521,30 €

Trenta-set mil cinc-cents vint-i-un euros amb trenta cèntims

4. El 10 de maig de 2018 es va emetre l'informe de supervisió previst en l'article 235 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic (informe núm. 2018-09).

D'acord amb l'informe de supervisió esmentat, el projecte no s'ha de subjectar a tramitació ambiental i, tot i que és una obra de millora local d'una carretera existent, s'ha de sotmetre al tràmit d'informació pública.

5. L'1 de juny de 2020, el director del projecte va emetre un informe que motiva la petició de declaració d'urgent ocupació dels terrenys necessaris per executar les obres previstes en el projecte.

6. Mitjançant resolució d'11 de juny de 2020 es va aprovar inicialment el projecte abans esmentat i la relació de béns i drets afectats, es va acordar obrir un tràmit d'informació pública de 20 dies, amb la inserció prèvia d'un anunci en el BOIB, en el WEB del Consell Insular de Mallorca i en un dels diaris de major difusió de l'illa, i es va disposar la tramesa a l'Ajuntament de Bunyola d'un anunci amb la relació de béns i drets afectats, a l'efecte de la seva inserció en el tauler d'anuncis per un termini de 20 dies.

7. El 27 de juny de 2020 es va publicar l'anunci d'aprovació inicial en el BOIB (BOIB núm. 115), en el Diari de Mallorca i en el WEB del Consell Insular de Mallorca, i, d'acord amb el certificat emès per part de l'Ajuntament de Bunyola, l'anunci relatiu a la relació de béns i drets afectats va estar exposat en el tauler d'anuncis des del 09/07/2020 fins al 05/08/2020.

Durant el termini d'informació pública no es va presentar cap al·legació.

8. Durant el mes d'octubre de 2020 es va rebre una petició de proposta de jardineria per la rotonda subscrita per IMEDEA i Jardí Botànic de Sóller, motiu pel qual el mes de novembre de 2020 es varen introduir actuacions complementaries en el projecte.

9. El 18 de novembre de 2020 el director del projecte va emetre un informe que conclou que les modificacions introduïdes no són substancials.

10. El pressupost del projecte per a coneixement de l'administració, un cop introduïdes les modificacions corresponents, és de vuit-cents cinquanta-vuit mil tres-cents trenta-dos euros amb trenta-quatre cèntims (858.332,34 €),  i inclou:

Pressupost d'execució de contracta (PBL)

801.029,09 €

Vuit-cents un mil vint-i-nou euros amb nou cèntims

Expropiacions

11.771,66 €

Onze mil set-cents setanta-un euros amb seixanta-sis cèntims

Foment del patrimoni històric i artístic (% PBL)

8.010,29 €

Vuit mil deu euros amb vint-i-nou cèntims

Gestió de residus

37.521,30 €

Trenta-set mil cinc-cents vint-i-un euros amb trenta cèntims

11. El 10 de desembre de 2020 s'ha emès un informe de supervisió complementari (informe núm. 2020-31) que proposa l'aprovació definitiva del projecte, si bé adverteix que l'execució de les obres previstes en el projecte requereixen d'autorització de la Direcció General de Recursos Hídrics de la Conselleria de Medi Ambient i Territori del Govern de les Illes Balears, i de la coordinació amb l'administració competent en la prestació del servei públic de transport regular de viatger a fi de coordinar l'execució de les obres amb l'esmentada prestació.

Fonaments de dret

1. La Llei 5/1990, de 24 de maig, de carreteres de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, regula la planificació de les carreteres de les Illes Balears, així com el seu finançament, construcció, conservació, explotació i ús.

2. La Llei 16/2001, de 14 de desembre, atribueix als consells insulars competències en matèria de carreteres i camins. I de conformitat amb el que s'estableix en l'article 70.15 de l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears (en  la redacció donada per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer) el Consell Insular de Mallorca exerceix, com a pròpia, la competència en matèria de carreteres i camins.

3. L'article 8.a) del Decret d'organització del Consell de Mallorca, aprovat el 9 de desembre de 2019 (BOIB núm. 167, de 12 de desembre de 2019), estableix que correspon al Departament de Mobilitat i Infraestructures planificar i executar obres de construcció, ampliació, explotació i manteniment de carreteres.

4. L'article 231 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, recull que l'aprovació dels projectes d'obra correspon a l'òrgan de contractació, llevat que aquesta competència estigui específicament atribuïda a un altre òrgan per una norma jurídica.

5. L'article 36 del Reglament orgànic de la corporació i la base 23.4 del pressupost de l'exercici 2020 estableixen que correspon al Consell Executiu contractar, i, per tant, aprovar projectes d'una quantia superior a dos-cents cinquanta mil euros (250.000 €) quan la competència no correspon al Ple del Consell Insular. No obstant això, l'acord de delegació d'atribucions adoptat pel Consell Executiu en la sessió de 12 d'agost de 2015 (BOIB núm. 123, de 15 d'agost) recull que correspon als consellers i a les conselleres executives la facultat de dictar actes en matèria de contractació que, d'acord amb la normativa vigent, no requereixen un informe preceptiu de la Secretaria General, com és el cas.

6. L'article 83 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPACAP) regula el tràmit d'informació pública, d'un període no inferior a vint dies, mitjançant la publicació d'un anunci en el diari oficial corresponent.

7. L'article 18 i següents de la Llei de 16 de desembre de 1954, sobre expropiació forçosa, i altres articles concordants del Decret de 26 d'abril de 1957 pel qual s'aprova el Reglament de la Llei d'expropiació forçosa, regulen el tràmit d'informació pública al qual s'ha de sotmetre la relació de béns i drets afectats.

8. L'article 52 de la Llei de 16 de desembre de 1954, sobre expropiació forçosa, i l'article 56 del Decret de 26 d'abril de 1957 pel qual s'aprova el Reglament de la Llei d'expropiació forçosa, preveuen la declaració d'ocupació urgent dels béns afectats per una expropiació i les seves conseqüències.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Aprovar definitivament el projecte de rotonda a la Ma-11, accés a Raixa, dins del terme municipal de Bunyola, amb Clau 17-05.0-ML, redactat l'octubre de 2017 i que inclou les modificacions incorporades el mes de novembre de 2020 un cop conclòs el tràmit d'informació pública, amb un pressupost per al coneixement de l'administració de vuit-cents cinquanta-vuit mil tres-cents trenta-dos euros amb trenta-quatre cèntims (858.332,34 €),  i que inclou:

Pressupost d'execució de contracta (PBL)

801.029,09 €

Vuit-cents un mil vint-i-nou euros amb nou cèntims

Expropiacions

11.771,66 €

Onze mil set-cents setanta-un euros amb seixanta-sis cèntims

Foment del patrimoni històric i artístic (% PBL)

8.010,29 €

Vuit mil deu euros amb vint-i-nou cèntims

Gestió de residus

37.521,30 €

Trenta-set mil cinc-cents vint-i-un euros amb trenta cèntims

2. Aprovar definitivament la relació concreta i individualitzada de béns i drets afectats, i declarar la necessitat d'ocupació en relació amb les següents finques del terme municipal de Bunyola:

Finca

Pol.

Parc.

Referència cadastral

Titular

m² a expropiar

m² servitud

m² ocupació temporal

1

9

49

07010A009000490000SI

Lorenzo Roses Abrines

167

 

145

2

9

9008

07010A009090080000SX

Ajuntament de Bunyola

143

 

 

3

9

45

07010A009000450000SK

Lorenzo Roses Abrines

247

 

107

4

9

85

07010A009000850000SJ

Equinatura, SL

 

1130

 

3. Iniciar els tràmits per poder sol·licitar al Consell de Govern de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears la declaració d'ocupació urgent dels béns afectats per dur a terme les expropiacions previstes en el projecte esmentat>>.

Contra aquesta resolució, que no posa fi a la via administrativa, es pot interposar recurs d'alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Mallorca, en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà d'aquesta publicació. Contra la desestimació expressa d'aquest recurs d'alçada, es pot interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà de rebre la notificació de la desestimació del dit recurs d'alçada.

Contra la desestimació per silenci del recurs d'alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en qualsevol moment a partir del dia següent a la desestimació presumpta (tres mesos des de la interposició del recurs sense que s'hagi notificat la resolució).

No obstant l'anterior, es pot exercitar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, i de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

Palma, 15 de desembre de 2020

El conseller de Mobilitat i Infraestructures

Iván Sevillano Miguel