Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, UNIVERSITAT I RECERCA
Núm. 13017
Resolució del conseller d’Educació, Universitat i Recerca de 15 de desembre de 2020 per la qual s’autoritza la modificació de la configuració del Centre Docent Estranger Colegio Sueco, de Palma, mitjançant l’ampliació amb 3 unitats d’educació secundària obligatòria
Fets
1. En el BOIB núm. 108, de 25 d'agost de 2016, es va publicar la Resolució del conseller d'Educació i Universitat de 25 de juliol de 2016 per la qual s'autoritza la modificació de la configuració del Centre Docent Estranger Colegio Sueco, de Palma, amb la supressió de 4 unitats d'educació secundària i de 2 unitats d'educació infantil. Com a conseqüència d'aquesta modificació, el centre va quedar configurat de la manera següent:
Capacitat autoritzada: 6 unitats i 140 places escolars.
Ensenyaments autoritzats:
Förskoleklass (un curs preparatori als 6 anys per a l'escolarització obligatòria).
Langstadium (7, 8 i 9 anys).
Mellanstadium (10, 11 i 12 anys).
2. L'11 de maig de 2020, des de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres es va detectar una errada material en la Resolució de 25 de juliol de 2016 esmentada, ja que la suma de les unitats autoritzades no són 6, com indica la resolució, sinó 7. Aquesta errada material es corregirà amb aquesta Resolució.
3. El 17 de juny de 2019 (NRE L13E42217/2019), es va presentar a la Conselleria una comunicació de l'ambaixada de Suècia a Madrid, mitjançant la qual es remet un certificat de 5 de juny de 2018 en què es fa constar que, amb una resolució governamental del Ministeri d'Educació del Govern de Suècia, es va aprovar la sol·licitud de l'Associació Sueca d'Ensenyaments de Mallorca per impartir ensenyaments en els nivells 7 a 9, equivalents als nivells segon, tercer i quart de l'educació secundària obligatòria espanyola.
4. L'1 de juliol de 2019 (NRE L13E45988/2019), el president de l'Associació Sueca d'Ensenyaments de Mallorca com a representant del Colegio Sueco va presentar un escrit en què sol·licitava la modificació de la configuració del Centre Docent Estranger Colegio Sueco, amb les unitats que es varen suprimir mitjançant la Resolució de 25 de juliol de 2016 esmentada.
5. El 12 de juliol de 2019, des de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres es va comunicar al centre que la sol·licitud presentada era incompleta i es va requerir que s'aportassin els plànols de les edificacions on està ubicat el centre, la llicència d'activitats, un document que acrediti l'ús docent de la parcel·la i la documentació necessària per justificar que el centre s'adapta a la normativa vigent en relació amb les condicions de seguretat en cas d'incendi, higiene i habitabilitat, seguretat estructural, condicions en front del renou i accessibilitat.
6. El 14 de febrer de 2020 (NRE L13E9503/2020), el representant del centre va presentar una nova sol·licitud, amb la qual adjuntava la documentació per a l'autorització de les unitats d'educació secundària a l'edifici del carrer Infanta, 15, i de les oficines, al carrer Bellver, 10. A més, va demanar l'autorització per a un edifici ubicat al carrer de Josep Villalonga.
7. El 26 de maig de 2020 (NRE L13E20246/2020), el representant del centre va comunicar a la Direcció General que volia excloure, de la sol·licitud presentada, l'autorització per a l'edifici del carrer de Josep Villalonga, atès que aquest edifici no complia amb l'ús docent requerit per les autoritats espanyoles.
8. El 28 de maig de 2020, el tècnic d'infraestructures del Servei de Centres Educatius va emetre un informe sobre la sol·licitud, en què concloïa que el centre no compleix estrictament tots els requisits exigits per la legislació vigent per a centres espanyols en relació amb les superfícies del pati, la biblioteca, les aules de tecnologia i les aules de música i de plàstica. No obstant això, per la baixa ocupació del centre i altres condicionants com ara el fet que és una escola estrangera que no té alumnes espanyols matriculats i que el sistema educatiu suec no estableix aquests requisits, es pot considerar correcte el projecte i fer-ne un dictamen favorable excepcionalment, per a la configuració sol·licitada.
Així i tot, s'indica que el centre ha de presentar un conveni amb una entitat externa per poder fer ús d'un poliesportiu, atesa la manca d'espais per ubicar el gimnàs.
9. El 24 de juliol de 2020, el representant del centre va presentar un escrit en el qual comunicava que el projecte de millora de les mesures d'accessibilitat que havia presentat tenia unes limitacions imposades per l'oficina de Patrimoni, per tractar-se d'un edifici catalogat, i que l'obtenció de la llicència d'obres i l'autorització de Patrimoni es podria demorar fins a dos anys.
10. El 21 de juliol de 2020, el tècnic d'infraestructures del Servei de Centres Educatius, després de realitzar la visita d'obres, va emetre un informe en què es constatava la coincidència dels espais del centre amb els plànols presentats. Així i tot, en el mateix informe es recorda que resta pendent l'adequació de les instal·lacions a les condicions d'accessibilitat establertes per la legislació vigent, a l'espera del permís sol·licitat a Patrimoni.
11. El 9 de desembre de 2020, la cap del servei de Planificació va emetre un informe favorable sobre l'autorització de la modificació de la configuració del Centre Docent Estranger Colegio Sueco, de Palma, mitjançant l'ampliació amb 3 unitats d'educació secundària obligatòria.
En aquest informe s'indica i es recorda que el Colegio Sueco, tal i com regula el Reial decret 806/1993, de 28 de maig, sobre règim de centres docents estrangers a Espanya (Text consolidat amb la darrera modificació de 12 de març de 2010) pertany al tipus de centres en què es cursen exclusivament estudis d'un sistema educatiu estranger (art. 3.b)), en aquest cas, el sistema educatiu suec.
Fonaments de dret
1. a Llei orgànica 8/1985, de 3 de juliol, reguladora del dret a l'educació (BOE núm. 159, de 4 de juliol, i suplement en català núm. 7, de 1985).
2. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (BOE núm. 106, de 4 de maig, i suplement en català núm. 11, de 16 de maig), segons la redacció fixada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa (BOE núm. 295, de 10 de desembre, i suplement en català de la mateixa data).
3. La Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 3 d'abril).
4. El Reial decret 806/1993, de 28 de maig, sobre règim de centres docents estrangers a Espanya (BOE núm. 149, de 23 de juny), modificat pel Reial decret 131/2010, de 12 de febrer (BOE núm. 62, de 12 de març).
5. 'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, aprovat per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer (BOE núm. 52, d'1 de març), el qual estableix, en l'article 36.2, que, en matèria d'ensenyament, correspon a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears la competència de desenvolupament legislatiu i d'execució de l'ensenyament en tota la seva extensió, nivells i graus, modalitats i especialitats.
6. El Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 106, de 2 d'agost).
Per tot això, i d'acord amb la proposta formulada per la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres en data 10 de desembre de 2020, dict la següent
Resolució
1. Autoritzar, amb efectes de l'inici del curs escolar 2020-2021, la modificació de la configuració del Centre Docent Estranger Colegio Sueco, de Palma, amb codi de centre 07008521, mitjançant l'ampliació amb 3 unitats d'educació secundària obligatòria.
2. Determinar que, com a conseqüència d'aquesta autorització, el centre queda configurat de la manera següent:
Codi de centre: 07008521
Denominació genèrica: centre privat estranger
Denominació específica: Colegio Sueco
Titular: Associació Sueca d'Ensenyaments de Mallorca
Domicili: c. de la Infanta, 15
Municipi: Palma
CP: 07014
Ensenyaments autoritzats: 10 unitats i 140 places escolars del sistema educatiu suec, equivalents a l'educació primària i l'educació secundària obligatòria del sistema educatiu espanyol, distribuïdes de la manera següent:
Förskoleklass (un curs preparatori als 6 anys per a l'escolarització obligatòria, denominat classe preeescolar).
Langstadium (7, 8 i 9 anys, denominats 1r,2n i 3r grau, Etapa Inicial).
Mellanstadium (10, 11 i 12 anys, denominats 4t,5è i 6è grau Etapa Mitjana).
Högstadium (13, 14 i 15 anys, denominats 7è, 8è i 9è grau, Etapa Superior).
3. Fer avinent al centre esmentat que resta obligat a complir la legislació vigent i a sol·licitar la revisió oportuna de la seva configuració quan s'hagi de modificar qualsevol de les dades que figuren en aquesta Resolució.
4. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació, Universitat i Recerca en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També s'hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 15 de desembre de 2020
El conseller d'Educació, Universitat i Recerca Martí X. March i Cerdà