Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT D'ANDRATX

Núm. 12994
Aprovació definitiva modificació ordenança fiscal taxa expedició de documents

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

De conformitat amb el que disposa l'article 17 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat pel Reial decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, i atès que no s'ha presentat pels interessats, durant el termini d'exposició pública, cap reclamació contra l'acord de modificació provisional de l'Ordenança fiscal reguladora de la taxa per expedició de documents administratius de la sessió plenària celebrada el 24 de setembre de 2020, s'entén definitivament aprovat, i es publica el text íntegre del citat acord, així com de l'ordenança fiscal (incloent-hi la modificació aprovada):

ACORD

Per adaptar-se a la normativa d'Administració electrònica mitjançant la modificació de l'enunciat de la tarifa prevista a l'art. 7, epígraf primer, apartat 1.5 que passarà a tenir la següent redacció: “Per cada compulsa de documents o emissió de còpia autèntica, sempre que la mateixa no hagi de formar part d'un expedient administratiu municipal”.

 

«ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER EXPEDICIÓ DE DOCUMENTS ADMINISTRATIUS

Article 1

Fonament i naturalesa

Fent ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució, i per l'article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, i de conformitat amb el que disposen els articles 15 a 19, del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals (RDL 2/2004, de 5 de març), aquest ajuntament estableix la taxa per expedició de documents administratius, que es regirà per aquesta ordenança fiscal, les normes de la qual s'atenen a allò que s'ha previst en l'article 57 en relació amb l'article 20.4 lletra a) d'aquest text refós.

Article 2

Fet imposable

1. Constitueix el fet imposable de la taxa l'activitat administrativa desenvolupada amb motiu de la tramitació, a instàncies de part, dels documents que expedeixi i dels expedients de què conegui l'Administració o les autoritats municipals previstes en l'article 7 d'aquesta ordenança.

2. A aquests efectes, s'entén tramitada a instàncies de part la documentació administrativa esmentada que hagi estat provocada pel particular o redundi en el seu benefici encara que hi hagi hagut una sol·licitud expressa de la persona interessada.

3. No estan subjectes a aquesta taxa les consultes tributàries, els expedients de devolució d'ingressos indeguts, els recursos administratius contra resolucions municipals de qualsevol índole i els relatius a la prestació de serveis o realització d'activitats de competència municipal i a la utilització privativa o l'aprofitament especial de béns del domini públic municipal que estiguin gravats per una altra taxa municipal o pels quals aquest ajuntament exigeixi un preu públic.

Article 3

Subjecte passiu

Són subjectes passius contribuents les persones físiques i jurídiques i les entitats a què es refereix l'article 35.4 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària, que sol·licitin, provoquin o en l'interès de les quals redundi la tramitació del document o expedient de què es tracti.

 

Article 4

Responsables

1. Responen solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu les persones físiques i jurídiques a què es refereixen els articles 41 i 42 de la Llei 58/2003, general tributària.

2. Són responsables subsidiaris els administradors de les societats i síndics, interventors o liquidadors de fallides, concursos, societats i entitats en general, en els casos i amb l'abast que assenyala l'article 43 de la Llei 58/2003, general tributària.

Article 5

Exempcions subjectives

1. Gaudeixen d'exempció els contribuents en què concorrin les dues circumstàncies següents:

a) Que els ingressos anuals màxims de la unitat familiar en la qual conviu el sol·licitant no superin el salari mínim interprofessional.

b) Que el contribuent estigui empadronat al terme municipal.

2. Les persones que hagin obtingut el benefici judicial de pobresa respecte dels expedients que han de tenir efecte, precisament, en el procediment judicial en què hagin estat declarades pobres.

Article 6

Quota tributària

1. La quota tributària s'ha de determinar amb una quantitat fixa assenyalada segons la naturalesa dels documents o expedients que s'hagin de tramitar, d'acord amb la tarifa que conté l'article següent.

2. La quota de tarifa correspon a la tramitació completa de cada document o expedient de què es tracti, des de l'inici fins a la resolució final.

3. Les quotes resultants per aplicació de les anteriors tarifes s'han d'incrementar en un 50% quan les persones interessades sol·licitin amb caràcter d'urgència la tramitació dels expedients o documents que motivin l'acreditació.

Article 7

Tarifa

EPÍGRAF PRIMER. Expedient administratius

 

1.1

 

Per cada certificat que necessiti un estudi que emeten els departaments o serveis municipals en expedients administratius o en virtut de manament judicial, a instàncies de part i en interès particular, sens perjudici dels altres drets que siguin procedents, a excepció dels informes que es determinin en els apartats posteriors

 

21,10 €

1.2

Per cada Certificat sense necessitat d'estudi i per publicació d'edicte

5,21 €

1.3

Expedició de documents que ja es trobin en format electrònic en suport informàtic,per cada suport

6,49 €

1.4

Expedició d' arxius gràfics de cartografia que ja es trobin en format electrònic, en suport informàtic i en correu electrònic, per cada suport

10,81 €

1.5

Per cada compulsa de documents o emissió de còpia autèntica, sempre que la mateixa no hagi de formar part d'un expedient administratiu municipal

0,60 €

1.6

Per la validació de poders

40,00 €

 

Expedients administratius d'urbanisme, contractació, patrimoni i medi ambient

1.7

Cèdula urbanística o certificats de caràcter urbanístic, amb informe o dades tècniques amb necessitat d'estudi, per a l'emissió dels quals calgui la intervenció d'un tècnic de grau mitjà o superior, per cada parcel·la o referència cadastral (GENURB).

Informe municipal emès en la tramitació de les declaracions d'Interès general dins sol rústic

 

104,60 €

1.8

Certificat acreditatiu d'absència d'expedient d'infracció urbanística en vigor, per cada parcel·la o referència cadastral.

62,76 €

1.9

Certificat amb informe o dades tècniques sense necessitat d'estudi i/o sense necessitat de desplaçament per cada parcel·la o referència cadastral (certificat d'alineació).

Certificat de titularitat de camins sense necessitat de desplaçament

Certificat de serveis prestats en matèria de contractació

31,38 €

1.10

Certificat amb informe o dades tècniques amb necessitat d'estudi i/o necessitat de desplaçament per cada parcel·la o referència cadastral (certificat d'innecessàriament de llicència de segregació)

Certificat de titularitat de camins amb necessitat de desplaçament

62,76 €

 

1.11

Certificat amb informe urbanístic o dades tècniques que s'expedeixin motivats per la petició de certificat necessari per a la tramitació de cèdules d'habitabilitat, per habitatge o unitat informada.

Certificat relatiu a zona apta per a habitatge vacacional.

Certificat de situació urbanística.

Certificat d'antiguitat.

 

104,60 €

1.12

Certificat amb informe o dades administratives amb necessitat d'estudi en expedients administratius o en virtut de manament judicial, a instàncies de part i en interès particular, sens perjudici dels altres drets que siguin procedents

 

31,38 €

1.13

Certificat amb informe o dades administratives sense necessitat d'estudi en expedients administratius o en virtut de manament judicial, a instàncies de part i en interès particular, sens perjudici dels altres drets que siguin procedents (certificat de numeració,...).

 

15,69 €

1.14

Per cada cop que es presentin plànols i/o memòria d'obres, subscrita per un Tècnic

 

4,00 €

1.15

Per cada expedient de canvi de titularitat de llicències

300,00 €

 

EPÍGRAF SEGON. Còpies de documents o plànols

2.1

Per cada document que s'expedeixi en fotocòpia o s'hagi d'escanejar, per foli en DIN A4

0,40 €

2.2

Per cada document que s'expedeixi en fotocòpia o s'hagi d'escanejar, per foli en DIN A3

0,95 €

2.3

Per cada metre quadrat o fracció en blanc i negre de còpia o escaneig de plànol

8,89 €

2.4

Per cada metre quadrat o fracció en color de còpia o escaneig de plànol

15,00 €

2.5

Per cada còpia o escaneig de cartografia, en paper DIN A4

4,80 €

2.6

Per cada còpia o escaneig de cartografia, en paper DIN A3

6,90 €

2.7

Guia de carrers municipal, per cada còpia o escaneig d'aquest

0,40 €/foli

EPÍGRAF TERCER. Publicitat dinàmica

Repartiment manual a la via pública

3.1

Llicència individual de publicitat dinàmica

 

 

Per atorgament o renovació de la llicència individual

15,69 €

 

Per cada activitat d'agent de propaganda manual, emparada per llicència individual, i expedició o renovació de carnet

271,96 €

3.2

Llicència sectorial de publicitat dinàmica

 

 

Per atorgament o renovació de llicència sectorial

15,69 €

 

Per cada activitat d'agent de propaganda manual, emparada per llicència sectorial, i expedició o renovació de carnet

214,43 €

Repartiment domiciliari de propaganda

3.3

Llicència individual de publicitat dinàmica

 

 

Per atorgament o renovació de llicència individual

15,69 €

Article 8

Bonificacions de la quota

No es concedeix cap bonificació dels imports de les quotes tributàries indicades en la tarifa d'aquesta taxa.

Article 9

Acreditació

1. S'acredita la taxa i comença l'obligació de contribuir quan es presenta la sol·licitud que inicia la tramitació dels documents i dels expedients subjectes a tribut.

2. En els casos a què es refereix el número 2 de l'article 2, l'acreditació es produeix quan tenen lloc les circumstàncies que inicien l'actuació municipal d'ofici o quan aquesta s'iniciï sense la sol·licitud prèvia de la persona interessada però redundi en benefici seu.

Article 10

Declaració i ingrés

1. La taxa s'ha d'exigir en règim d'autoliquidació.

2. Els escrits rebuts pels conductes a què fa referència l'article 38 de la Llei de règim jurídic i del procediment administratiu comú que no estiguin degudament reintegrats han de ser admesos provisionalment, però no se'ls pot donar curs sense que s'esmeni la deficiència, per a la qual cosa s'ha de requerir la persona interessada perquè, en el termini de deu dies, aboni les quotes corresponents amb l'advertència que, transcorregut aquest termini sense efectuar l'abonament, els escrits es consideraran no presentats i la sol·licitud serà arxivada.

3. Els certificats o els documents que expedeixi l'Administració municipal en virtut d'un ofici de jutjats o tribunals per a qualsevol classe de plets no es poden lliurar ni remetre sense que prèviament s'hagi satisfet la quota tributària corresponent.

4.- En cas de desistiment formulat pel sol·licitant amb anterioritat al lliurament de l'informe o certificat:

a) quan a pesar d'haver-se iniciat l'activitat municipal no s'hagi emès l'informe o certificat i no existeixin informes de cap tipus es retornarà el 75%

b) en cas que ja s'hagi emès el certificat o informe no es retornarà quota alguna.

Article 11

Infraccions i sancions

Per tot el que fa a la qualificació d'infraccions tributàries, així com les sancions que corresponguin en cada cas, s'ha d'aplicar el règim establert en la Llei general tributària i en les altres disposicions que la complementin i la desenvolupin.

DISPOSICIÓ FINAL

Aquesta ordenança fiscal entra en vigor l'1 de gener de 2021 o el següent dia hàbil d'haver-se'n publicat l'aprovació definitiva en el BOIB, si aquesta és posterior a aquell dia, i serà vigent fins que es modifiqui o es derogui expressament.»

 


Andratx, 23 de desembre de 2020

El batle Joan Manera Jaume