Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE MEDI AMBIENT I TERRITORI

Núm. 12917
Acord del Ple de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears sobre la proposta de resolució per la qual es modifica l’autorització ambiental integrada corresponent a la instal·lació de recepció, emmagatzematge, pretractament i transferència de residus ubicada al carrer Moll de la ribera, Sant Carles, s/n, Dic de l’oest a Palma, promoguda per Sertego Servicios Medioambientales, i es deixa sense efectes, a sol·licitud de l’interessat, l’ampliació de residus a gestionar atorgada mitjançant acord del ple de la CMAIB de 30 de gener de 2020 (IPPC M23/2019)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En relació amb l'assumpte de referència, i d'acord amb l'establert a l'article 24.3 del RDL 1/2016, de 16 de desembre, pel que s'aprova el text refós de la Llei de prevenció i control integrats de la contaminació, es publica l'Acord del Ple de la CMAIB, en sessió de 26 de novembre de 2020,

ATÈS

1.L'article 109.2 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre de 2015, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, diu que les Administracions públiques podran rectificar en qualsevol moment, d'ofici o a instància dels interessats, les errades materials, de fet, o aritmètiques existents als seus actes.

2.Tant la jurisprudència del Tribunal Constitucional (sentències 218/1999, de 29 de novembre, i 69/2000, de 13 de març), com la del Tribunal Suprem (sentències de la Sala Tercera de 19 de setembre de 2004, recurs 4174/2000; de 4 de febrer de 2008, recurs 2160/2003), han declarat que els simples errors materials, de fet o aritmètics són aquells als quals la correcció no implica un judici valoratiu, ni exigeix operacions de qualificació jurídica, per evidenciar-se l'error directament, al deduir-se amb plena certesa del propi text de la resolució, sense necessitat d'hipòtesis o deduccions.

Aquests errors materials al·ludeixen, per tant, a meres equivocacions elementals, que s'aprecien de forma clara, patent, manifesta i ostensible, sent evidents per si sols, sense que sigui necessari acudir a ulteriors raonaments, ni a operacions valoratives o aclaridores sobre normes jurídiques, ja que afecten un determinat succés de manera independent de tota opinió, criteri o qualificació, al marge, doncs, de qualsevol interpretació jurídica i de tota apreciació hermenèutica valorativa.

Respecte a l'error de fet, la jurisprudència exigeix que s'ha de concretar a “aquel que verse sobre un hecho, cosa o suceso, es decir, algo que se refiere a una realidad independiente de toda opinión, criterio particular o calificación”; y queda excluido de su ámbito “todo aquello que se refiera a cuestiones jurídicas, apreciación de la trascendencia o alcance de los hechos indubitados, valoración de las pruebas e interpretación de disposiciones legales y calificaciones que puedan establecerse”. (Sentències del Tribunal Suprem de 17 de desembre de 1965, 5 de desembre de 1977, 17 de juny de 1981, 6 d'abril de 1988, 16 de juny de 1992 y 16 de gener de 1995, entre d'altres).

3. Al cas que ens ocupa, l'error de fet és inequívoc, d'acord amb els escrits presentats pel propi titular de l'AAI dies 14 i 19 de febrer de 2020, que posa de manifest que la instal·lació a la qual pretenia ampliar els residus autoritzats no era la situada al Dic de l'Oest de Palma, que compta amb AAI, sinó a la localitzada a Gremi Saboners, que no es troba subjecta a AAI i, per tant, no necessita autorització de la CMAIB.

Així, es donen els requisits exigits per la normativa i la jurisprudència citada per què la CMAIB pugui corregir l'error detectat a l'AAI SERTEGO Dic de l'Oest i deixar sense efectes l'ampliació de residus a gestionar que es va dur a terme mitjançant acord del Ple de la CMAIB, de 30 de gener de 2020.

4. L'article 10.1.a) del Decret 4/2018, de 23 de febrer, pel qual s'aproven l'organització, les funcions i el règim jurídic de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears, estableix que són competència del president de la CMAIB totes les que la legislació vigent assigni a la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears sense precisar-ne l'òrgan i que no estiguin expressament atribuïdes al ple de la CMAIB en l'article 9.

 

ACORDA

1. Modificar l'Autorització Ambiental Integrada corresponent a la instal·lació de recepció, emmagatzematge, pretractament i transferència de residus ubicada al carrer Moll de la Ribera, Sant Carles, S/N, Dic de l'Oest a Palma, a sol·licitud de SERTEGO SERVICIOS MEDIOAMBIENTALES, SLU, i deixar sense efectes l'ampliació de residus a gestionar que es va dur a terme mitjançant acord del Ple de la CMAIB, de 30 de gener de 2020, de manera que:

On diu:

“6.4.2 Residus no perillosos autoritzats a gestionar

Les quantitats de residus no perillosos autoritzats a gestionar a les instal·lacions són els següents:

Residus

CODI LER (1)

Operació de tractament (2)

Quantitat gestionada (Tn/any)

Residus no especificats en una altra categoria

19 01 99

R12/R13

1

Materials inadequats per al consum o l'elaboració

02 02 03

R12/R13

0,5

Residus de confecció i acabat

04 01 09

R12/R13

0,5

Sals sòlides i solucions diferents de les esmentades en els codis 06 03 11 i 06 03 13

06 03 14

R12/R13

2

Residus no especificats en una altra categoria

07 06 99

R12/R13

2

Residus inorgànics diferents dels especificats en el codi 16 03 03

16 03 04

R12/R13

2

Residus orgànics diferents dels especificats en el codi 16 03 05

16 03 06

R12/R13

2

Cables diferents dels especificats en el codi 17 04 10.

17 04 11

R12/R13

2

Llots del tractament d'aigües residuals urbanes

19 08 05

R12/R13

2

Llots de la clarificació de l'aigua

19 09 02

R12/R13

2

Carbó actiu usat

19 09 04

R12/R13

2

Plàstic i cautxú

19 12 04

R12/R13

2

(1) Codificació completa (6 dígits) dels residus segons la Decisió de la Comissió de 18 de desembre de 2014 (DOCE 30/12/14).

(2) Codificació segons Annex I i II de la Llei 22/2011, de 28 de juliol, de residus i sòls contaminats.”

Ha de dir:

“6.4.2 Residus no perillosos autoritzats a gestionar

Les quantitats de residus no perillosos autoritzats a gestionar a les instal·lacions són els següents:

RESIDUS

CODI LER (1)

Operació de tractament (2)

Quantitat gestionada (Tn/any)

Residus no especificats en una altra categoria

19 01 99

R12/R13

1

(1) Codificació completa (6 dígits) dels residus segons la Decisió de la Comissió de 18 de desembre de 2014 (DOCE 30/12/14).

(2) Codificació segons Annex I i II de la Llei 22/2011, de 28 de juliol, de residus i sòls contaminats”

I on diu:

“6.5 Operacions de tractament i capacitat màxima de tractament

Operació de tractament de residus autoritzada (Annex I i II Llei 22/2011)

Descripció de l'activitat que s'autoritza a la instal·lació

Capacitat màxima (Tn/any)

R12

Intercanvi de residus per sotmetre'ls a qualsevol de les operacions enumerades entre R1 i R12

75.038,5

R13

Emmagatzematge de residus en espera de qualsevol de les operacions enumerades de R1 a R12

75.038,5

R1201 (1)

Classificació, separació o agrupació de RAEEs.

10

R1301 (1)

Emmagatzematge de residus en l'àmbit de la recollida, incloses les estacions de transferència

10

D14

Reenvasament previ a qualsevol de les operacions enumerades de D1 a D13.

1.309

D15

Emmagatzematge a l'espera de qualsevol de les operacions enumerades de D1 a D14 (exclòs l'emmagatzematge temporal, a l'espera de la recollida, en el lloc on es produeix el residu).

1.309

(1) Codificació segons Annex XVI del Reial Decret 110/2015, de 20 de febrer, sobre residus d'aparells elèctrics i electrònics

La capacitat màxima d'emmagatzematge de residus perillosos i no perillosos és de 250 m3, distribuïts de la següent manera: 4 dipòsits de 60 m3 cada un, un dipòsit nodrissa de 10 m3 (es considera que un m3 equival a una tona de pes).”

Ha de dir:

“6.5 Operacions de tractament i capacitat màxima de tractament

Operació de tractament de residus autoritzada (Annex I i II Llei 22/2011)

Descripció de l'activitat que s'autoritza a la instal·lació

Capacitat màxima (Tn/any)

R12

Intercanvi de residus per a sotmetre'ls a qualsevol de les operacions enumerades entre R1 i R11. Queden incloses operacions prèvies a la valorització inclòs el tractament previ, operacions tals com el desmuntatge, la classificació, la trituració, la compactació, la pel·letització, l'assecatge, la fragmentació, el condicionament, el reenvasament, la separació, la combinació o mescla, prèvies a qualsevol de les operacions enumerades de R1 a R11.

75.019,5

R13

Emmagatzematge de residus a l'espera de qualsevol de les operacions enumerades de R1 a R12 (exclòs l'emmagatzematge temporal, a l'espera de la recollida, en el lloc on es produí el residu).

75.019,5

D14

Reenvasament previ a qualsevol de les operacions enumerades de D1 a D13.

1.309

D15

Emmagatzematge a l'espera de qualsevol de les operacions enumerades de D1 a D14 (exclòs l'emmagatzematge temporal, a l'espera de la recollida, en el lloc on es produeix el residu).

1.309

La capacitat màxima d'emmagatzematge de residus perillosos i no perillosos és de 250 m3, distribuïts de la següent manera: 4 dipòsits de 60 m3 cada un, un dipòsit nodrissa de 10 m3 (es considera que un m3 equival a una tona de pes).”

2.Notificar aquest acord a Sertego Servicios Medioambientales, SLU.

 

Palma, 1 de desembre de 2020

El president de la CMAIB Antoni Alorda Vilarrubias