Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE MEDI AMBIENT I TERRITORI
Núm. 12917
Acord del Ple de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears sobre la proposta de resolució per la qual es modifica l’autorització ambiental integrada corresponent a la instal·lació de recepció, emmagatzematge, pretractament i transferència de residus ubicada al carrer Moll de la ribera, Sant Carles, s/n, Dic de l’oest a Palma, promoguda per Sertego Servicios Medioambientales, i es deixa sense efectes, a sol·licitud de l’interessat, l’ampliació de residus a gestionar atorgada mitjançant acord del ple de la CMAIB de 30 de gener de 2020 (IPPC M23/2019)
En relació amb l'assumpte de referència, i d'acord amb l'establert a l'article 24.3 del RDL 1/2016, de 16 de desembre, pel que s'aprova el text refós de la Llei de prevenció i control integrats de la contaminació, es publica l'Acord del Ple de la CMAIB, en sessió de 26 de novembre de 2020,
ATÈS
1.L'article 109.2 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre de 2015, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, diu que les Administracions públiques podran rectificar en qualsevol moment, d'ofici o a instància dels interessats, les errades materials, de fet, o aritmètiques existents als seus actes.
2.Tant la jurisprudència del Tribunal Constitucional (sentències 218/1999, de 29 de novembre, i 69/2000, de 13 de març), com la del Tribunal Suprem (sentències de la Sala Tercera de 19 de setembre de 2004, recurs 4174/2000; de 4 de febrer de 2008, recurs 2160/2003), han declarat que els simples errors materials, de fet o aritmètics són aquells als quals la correcció no implica un judici valoratiu, ni exigeix operacions de qualificació jurídica, per evidenciar-se l'error directament, al deduir-se amb plena certesa del propi text de la resolució, sense necessitat d'hipòtesis o deduccions.
Aquests errors materials al·ludeixen, per tant, a meres equivocacions elementals, que s'aprecien de forma clara, patent, manifesta i ostensible, sent evidents per si sols, sense que sigui necessari acudir a ulteriors raonaments, ni a operacions valoratives o aclaridores sobre normes jurídiques, ja que afecten un determinat succés de manera independent de tota opinió, criteri o qualificació, al marge, doncs, de qualsevol interpretació jurídica i de tota apreciació hermenèutica valorativa.
Respecte a l'error de fet, la jurisprudència exigeix que s'ha de concretar a “aquel que verse sobre un hecho, cosa o suceso, es decir, algo que se refiere a una realidad independiente de toda opinión, criterio particular o calificación”; y queda excluido de su ámbito “todo aquello que se refiera a cuestiones jurídicas, apreciación de la trascendencia o alcance de los hechos indubitados, valoración de las pruebas e interpretación de disposiciones legales y calificaciones que puedan establecerse”. (Sentències del Tribunal Suprem de 17 de desembre de 1965, 5 de desembre de 1977, 17 de juny de 1981, 6 d'abril de 1988, 16 de juny de 1992 y 16 de gener de 1995, entre d'altres).
3. Al cas que ens ocupa, l'error de fet és inequívoc, d'acord amb els escrits presentats pel propi titular de l'AAI dies 14 i 19 de febrer de 2020, que posa de manifest que la instal·lació a la qual pretenia ampliar els residus autoritzats no era la situada al Dic de l'Oest de Palma, que compta amb AAI, sinó a la localitzada a Gremi Saboners, que no es troba subjecta a AAI i, per tant, no necessita autorització de la CMAIB.
Així, es donen els requisits exigits per la normativa i la jurisprudència citada per què la CMAIB pugui corregir l'error detectat a l'AAI SERTEGO Dic de l'Oest i deixar sense efectes l'ampliació de residus a gestionar que es va dur a terme mitjançant acord del Ple de la CMAIB, de 30 de gener de 2020.
4. L'article 10.1.a) del Decret 4/2018, de 23 de febrer, pel qual s'aproven l'organització, les funcions i el règim jurídic de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears, estableix que són competència del president de la CMAIB totes les que la legislació vigent assigni a la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears sense precisar-ne l'òrgan i que no estiguin expressament atribuïdes al ple de la CMAIB en l'article 9.
ACORDA
1. Modificar l'Autorització Ambiental Integrada corresponent a la instal·lació de recepció, emmagatzematge, pretractament i transferència de residus ubicada al carrer Moll de la Ribera, Sant Carles, S/N, Dic de l'Oest a Palma, a sol·licitud de SERTEGO SERVICIOS MEDIOAMBIENTALES, SLU, i deixar sense efectes l'ampliació de residus a gestionar que es va dur a terme mitjançant acord del Ple de la CMAIB, de 30 de gener de 2020, de manera que:
On diu:
“6.4.2 Residus no perillosos autoritzats a gestionar
Les quantitats de residus no perillosos autoritzats a gestionar a les instal·lacions són els següents:
Residus |
CODI LER (1) |
Operació de tractament (2) |
Quantitat gestionada (Tn/any) |
---|---|---|---|
Residus no especificats en una altra categoria |
19 01 99 |
R12/R13 |
1 |
Materials inadequats per al consum o l'elaboració |
02 02 03 |
R12/R13 |
0,5 |
Residus de confecció i acabat |
04 01 09 |
R12/R13 |
0,5 |
Sals sòlides i solucions diferents de les esmentades en els codis 06 03 11 i 06 03 13 |
06 03 14 |
R12/R13 |
2 |
Residus no especificats en una altra categoria |
07 06 99 |
R12/R13 |
2 |
Residus inorgànics diferents dels especificats en el codi 16 03 03 |
16 03 04 |
R12/R13 |
2 |
Residus orgànics diferents dels especificats en el codi 16 03 05 |
16 03 06 |
R12/R13 |
2 |
Cables diferents dels especificats en el codi 17 04 10. |
17 04 11 |
R12/R13 |
2 |
Llots del tractament d'aigües residuals urbanes |
19 08 05 |
R12/R13 |
2 |
Llots de la clarificació de l'aigua |
19 09 02 |
R12/R13 |
2 |
Carbó actiu usat |
19 09 04 |
R12/R13 |
2 |
Plàstic i cautxú |
19 12 04 |
R12/R13 |
2 |
(1) Codificació completa (6 dígits) dels residus segons la Decisió de la Comissió de 18 de desembre de 2014 (DOCE 30/12/14).
(2) Codificació segons Annex I i II de la Llei 22/2011, de 28 de juliol, de residus i sòls contaminats.”
Ha de dir:
“6.4.2 Residus no perillosos autoritzats a gestionar
Les quantitats de residus no perillosos autoritzats a gestionar a les instal·lacions són els següents:
RESIDUS |
CODI LER (1) |
Operació de tractament (2) |
Quantitat gestionada (Tn/any) |
---|---|---|---|
Residus no especificats en una altra categoria |
19 01 99 |
R12/R13 |
1 |
(1) Codificació completa (6 dígits) dels residus segons la Decisió de la Comissió de 18 de desembre de 2014 (DOCE 30/12/14).
(2) Codificació segons Annex I i II de la Llei 22/2011, de 28 de juliol, de residus i sòls contaminats”
I on diu:
“6.5 Operacions de tractament i capacitat màxima de tractament
Operació de tractament de residus autoritzada (Annex I i II Llei 22/2011) |
Descripció de l'activitat que s'autoritza a la instal·lació |
Capacitat màxima (Tn/any) |
---|---|---|
R12 |
Intercanvi de residus per sotmetre'ls a qualsevol de les operacions enumerades entre R1 i R12 |
75.038,5 |
R13 |
Emmagatzematge de residus en espera de qualsevol de les operacions enumerades de R1 a R12 |
75.038,5 |
R1201 (1) |
Classificació, separació o agrupació de RAEEs. |
10 |
R1301 (1) |
Emmagatzematge de residus en l'àmbit de la recollida, incloses les estacions de transferència |
10 |
D14 |
Reenvasament previ a qualsevol de les operacions enumerades de D1 a D13. |
1.309 |
D15 |
Emmagatzematge a l'espera de qualsevol de les operacions enumerades de D1 a D14 (exclòs l'emmagatzematge temporal, a l'espera de la recollida, en el lloc on es produeix el residu). |
1.309 |
(1) Codificació segons Annex XVI del Reial Decret 110/2015, de 20 de febrer, sobre residus d'aparells elèctrics i electrònics
La capacitat màxima d'emmagatzematge de residus perillosos i no perillosos és de 250 m3, distribuïts de la següent manera: 4 dipòsits de 60 m3 cada un, un dipòsit nodrissa de 10 m3 (es considera que un m3 equival a una tona de pes).”
Ha de dir:
“6.5 Operacions de tractament i capacitat màxima de tractament
Operació de tractament de residus autoritzada (Annex I i II Llei 22/2011) |
Descripció de l'activitat que s'autoritza a la instal·lació |
Capacitat màxima (Tn/any) |
---|---|---|
R12 |
Intercanvi de residus per a sotmetre'ls a qualsevol de les operacions enumerades entre R1 i R11. Queden incloses operacions prèvies a la valorització inclòs el tractament previ, operacions tals com el desmuntatge, la classificació, la trituració, la compactació, la pel·letització, l'assecatge, la fragmentació, el condicionament, el reenvasament, la separació, la combinació o mescla, prèvies a qualsevol de les operacions enumerades de R1 a R11. |
75.019,5 |
R13 |
Emmagatzematge de residus a l'espera de qualsevol de les operacions enumerades de R1 a R12 (exclòs l'emmagatzematge temporal, a l'espera de la recollida, en el lloc on es produí el residu). |
75.019,5 |
D14 |
Reenvasament previ a qualsevol de les operacions enumerades de D1 a D13. |
1.309 |
D15 |
Emmagatzematge a l'espera de qualsevol de les operacions enumerades de D1 a D14 (exclòs l'emmagatzematge temporal, a l'espera de la recollida, en el lloc on es produeix el residu). |
1.309 |
La capacitat màxima d'emmagatzematge de residus perillosos i no perillosos és de 250 m3, distribuïts de la següent manera: 4 dipòsits de 60 m3 cada un, un dipòsit nodrissa de 10 m3 (es considera que un m3 equival a una tona de pes).”
2.Notificar aquest acord a Sertego Servicios Medioambientales, SLU.
Palma, 1 de desembre de 2020
El president de la CMAIB Antoni Alorda Vilarrubias