Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE MEDI AMBIENT I TERRITORI

Núm. 12910
Acord del Ple de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears sobre la modificació no substancial de l’autorització ambiental integrada de CT d’Alcúdia, promoguda per Gas y Electricidad Generación SAU, consistent en el tancament perimetral de tot l’abocador (IPPC M01/2018)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En relació amb l'assumpte de referència, i d'acord amb l'establert a l'article 24.3 del RDL 1/2016, de 16 de desembre, pel que s'aprova el text refós de la Llei de prevenció i control integrats de la contaminació, es publica l'Acord del Ple de la CMAIB, en sessió de 26 de novembre de 2020,

ATÈS

1.Que GAS Y ELECTRICIDAD GENERACIÓN SAU ha sol·licitat una modificació de l'AAI , consistent en el tancament perimetral de tot l'abocador.

2.Que la documentació aportada justifica que es tracta d'una modificació no substancial, en compliment de l'art. 10.4 i 10.5 del Reial Decret Legislatiu 1/2016, de 16 de desembre i de l'art. 14 del RD 815/2013.

3.Que els informes emesos pels diferents organismes són favorables i proposen una sèrie de condicionants.

ACORDA

Primer.- Atorgar la modificació no substancial de l'Autorització Ambiental Integrada de CT d'Alcúdia, consistent en el tancament perimetral de tot l'abocador amb subjecció a les següents condicions:

On diu:

6.6.6. Fase de clausura i post clausura – Prescripcions generals

1. S'instal·larà un tancament perimetral de cada zona segellada, un cartell informatiu en el lateral del vas el qual quedi recollit la data d'aprovació de la clausura i el tipus de residus dipositats al vas.

2. Un cop finalitzat l'etapa de segellament de cada zona, es realitzarà una inspecció per part de la Conselleria competent en matèria de Medi Ambient per tal d'aprovar la clausura d'aquella zona. Això no disminuirà en cap cas la responsabilitat de l'entitat explotadora pel que fa a la fase de manteniment de l'abocador durant el període post-clausura.

3. Un cop aprovada la clausura de cada zona de l'abocador mitjançant Resolució de la direcció general competent del Govern de les Illes Balears, es donar`pa inici a la fase de manteniment post clausura d'aquella zona que, d'acord amb el previst en els articles 11 i 14.2 del Rd 1481/2001, es fixa en un període de 30 anys.

4. Després de la clausura definitiva de cada zona de l'abocador, i de conformitat amb aquesta AAI, l'entitat explotadora serà responsable del seu manteniment, de la vigilància, anàlisi i control dels lixiviats de l'abocador, i, si escau, dels gasos generats, així com del règim d'aigües subterrànies en els voltants del mateix, tot això conforme al disposat en l'annex III, del Reial Decret 1481/2001 de 27 de desembre, pel que es regula l'eliminació de residus mitjançant dipòsit en abocador.

5. Abans de l'època de sequera es realitzarà un desbrossament de la superfície ja segellada per tal d'evitar la generació de focs durant l'època de major risc. S'eliminaran tots els individus que apareguin i que suposin un risc per als nivells de segellat. Es tindrà especial esment en eliminar les espècies arbòries i arbustives que apareguin sobre la superfície segellada.

6. En el supòsit de detectar moviment que suposin un risc pel paquet de segellat s'instal·laran clinòmetres i es notificarà a l'òrgan competent en matèria d'abocadors.

7. La realització d'activitats a la zona de l'abocador o a una part durant el període post-clausura haurà de estar en possessió d'una autorització prèvia de l'òrgan competent en matèria de residus. Aquestes activitats no podran suposar un risc pel segellat de l'abocador ni a cap de les instal·lacions associades a l'abocador.

8. En el supòsit de detectar efectes negatius sobre el medi ambient l'empresa GESA notificarà en el període màxim d'una setmana aquest fet a l'òrgan competent en matèria de residus i a l'Ajuntament d'Alcúdia.

9. L'encarregat de l'abocador tindrà un llibre en el qual es recollirà tota la informació referent las anàlisi i mesures realitzades a l'abocador durant l'etapa de post clausura. La informació documental s'haurà de conservar un mínim de 10 anys.

 

Ha de dir:

6.6.6. Fase de clausura i post clausura – Prescripcions generals

1.Trimestralment es realitzarà una revisió de l'estat del tancament perimetral. Aquestes revisions quedaran incloses a l'informe anual juntament amb un reportatge fotogràfic de cada inspecció.

2.El pla de vigilància de la instal·lació inclourà una inspecció visual amb periodicitat trimestral sobre la presència de possibles vectors (cabres, ovelles, conills,...) sobre la superfície de l'abocador. Els resultats de les inspeccions seran incloses a l'informe anual. En el supòsit de detectar la proliferació d'alguna població s'haurà de presentar un pla de mesures a portar a terme.

3. No es podrà portar a terme cap activitat sobre les superfícies segellades sense el previ vist-i-plau del Servei de Residus i Sòls Contaminats.

4. Un cop finalitzat l'etapa de segellament de cada zona, es realitzarà una inspecció per part de la Conselleria competent en matèria de Medi Ambient per tal d'aprovar la clausura d'aquella zona. Això no disminuirà en cap cas la responsabilitat de l'entitat explotadora pel que fa a la fase de manteniment de l'abocador durant el període post-clausura.

5. Un cop aprovada la clausura de cada zona de l'abocador mitjançant Resolució de la direcció general competent del Govern de les Illes Balears, es donar`pa inici a la fase de manteniment post clausura d'aquella zona que, d'acord amb el previst en els articles 11 i 14.2 del Rd 1481/2001, es fixa en un període de 30 anys.

6. Després de la clausura definitiva de cada zona de l'abocador, i de conformitat amb aquesta AAI, l'entitat explotadora serà responsable del seu manteniment, de la vigilància, anàlisi i control dels lixiviats de l'abocador, i, si escau, dels gasos generats, així com del règim d'aigües subterrànies en els voltants del mateix, tot això conforme al disposat en l'annex III, del Reial Decret 1481/2001 de 27 de desembre, pel que es regula l'eliminació de residus mitjançant dipòsit en abocador.

7. Abans de l'època de sequera es realitzarà un desbrossament de la superfície ja segellada per tal d'evitar la generació de focs durant l'època de major risc. S'eliminaran tots els individus que apareguin i que suposin un risc per als nivells de segellat. Es tindrà especial esment en eliminar les espècies arbòries i arbustives que apareguin sobre la superfície segellada.

8. En el supòsit de detectar moviment que suposin un risc pel paquet de segellat s'instal·laran clinòmetres i es notificarà a l'òrgan competent en matèria d'abocadors.

9. La realització d'activitats a la zona de l'abocador o a una part durant el període post-clausura haurà de estar en possessió d'una autorització prèvia de l'òrgan competent en matèria de residus. Aquestes activitats no podran suposar un risc pel segellat de l'abocador ni a cap de les instal·lacions associades a l'abocador.

10. En el supòsit de detectar efectes negatius sobre el medi ambient l'empresa GESA notificarà en el període màxim d'una setmana aquest fet a l'òrgan competent en matèria de residus i a l'Ajuntament d'Alcúdia.

11. L'encarregat de l'abocador tindrà un llibre en el qual es recollirà tota la informació referent las anàlisi i mesures realitzades a l'abocador durant l'etapa de post clausura. La informació documental s'haurà de conservar un mínim de 10 anys.

 

Palma, 1 de desembre de 2020

El president de la CMAIB Antoni Alorda Vilarrubias