Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE PALMA

Núm. 12907
12/2020 Departament Tributari. Aprovació definitiva modificació de l'expedient de l'Ordenança fiscal general, concepte 001,00. Exercici 2021

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Havent aprovat inicialment l'Ajuntament Ple en sessió ordinària de dia 29 d'octubre de 2020 l'expedient de modificació de l'ordenança fiscal general, concepte 001,00, l'Ajuntament Ple, en sessió de dia 17 de desembre de 2020, ha resolt les reclamacions y aprovat definitivament l'expedient de modificació de l'esmentada ordenança a traves d'acord, publica el text íntegre:

1. Desestimar les al·legacions formulades pel Grup municipal del Partit Popular,   contra l'acord del Ple de 29 d'octubre de 2020, de modificació de  l'Ordenança fiscal general (concepte 001,00).

2. Aprovar definitivament la modificació de l'Ordenança fiscal general (concepte 001,00); la darrera modificació d'aquesta ordenança va ésser aprovada provisionalment per acord plenari de 30 d'octubre de 2014, elevat a definitiu perquè no es presentaren reclamacions i entrà en vigor l'1 de gener de 2015. Tot això en base a la legislació vigent en la matèria, constituïda singularment pels articles 16 a 19 del Text refós de la llei d'hisendes locals aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març.

La modificació consisteix en la inclusió d'una Disposició Transitòria única que quedarà redactada:

“Disposició Transitòria única”

Per a les sol·licituds de fraccionament i/o ajornament que se presentin durant l'exercici  2021, l'apartat tercer de l'article 72, quedarà redactat de la següent manera:

Article 72

...

3. L'Ajuntament podrà, a sol·licitud de l'obligat, ajornar o fraccionar els pagaments dels deutes tributaris i no tributaris d'acord amb el que preveuen els articles 65 i 82 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària, i els articles 44 i següents del Reglament General de Recaptació, aprovat pel Reial decret 939/2005, de 29 de juliol.

Seran ajornables o fraccionables tots els deutes tributaris i no tributaris  recaptats per l'Ajuntament.

La falta de pagament, al seu venciment, d'una fracció, comporta la pèrdua del dret al fraccionament del deute i, en conseqüència, l'inici del període executiu de totes les fraccions pendents de pagament.

La garantia que s'hagi de prestar per als ajornaments o els fraccionaments que es sol×licitin estarà constituïda per un aval solidari d'entitats de dipòsit, sense perjudici d'aplicar el que disposa o  assenyala  el punt 3 a) de l'article 46 de l'esmentat Reglament General de Recaptació, en aquells casos que en el propi article s'indiquen. No serà necessari presentar garanties quan l'import del deute no superi els 15.000,00 euros.

El temps màxim d'ajornament o fraccionament serà:

a) En el cas de liquidacions igual o inferior a 600,00 euros, el temps màxim d'ajornament o fraccionament serà de sis mesos, amb quotes mínimes de cinquanta euros.  

b) Per a deutes superiors a 600 euros, el temps màxim d'ajorname​nt o fraccionament serà de dotze mesos. 

c) Per a deutes superiors a 6.000 euros el temps màxim serà de dos anys. 

d) No seran ajornables ni fraccionables els deutes inferiors a 100 euros. 

En cas de deutes tributaris per rebuts en període voluntari, quan l'obligat tributari es trobi en situació d'atur, i no compti amb altres fonts d'ingressos diferents a les ajudes públiques que superin 6.000 euros anuals, s'entendrà que la seva situació econòmica- financera pot impedir, de forma transitòria, efectuar el seu pagament en els terminis establerts. En aquests casos, els deutes tributaris es podran ajornar fins a dos anys, sempre que es mantingui la situació d'atur. Els obligats tributaris hauran de sol·licitar l'ajornament acreditant el compliment de les condicions, en la forma i requisits que determinarà l'Ajuntament a través d'edicte.

Els ajornaments i fraccionaments meritaran sempre els interessos de demora que corresponguin.

Les competències sobre ajornament o fraccionament que el Reglament general de recaptació atribueix als caps de les dependèn­cies de recaptació seran exercides pel/per la  tresorer/a d'aquest Ajuntament. La resta de competències atribuïdes a altres òrgans les exercirà el regidor responsable de l'Àrea d'Hisenda.

Per al que no preveu aquest article, hom s'ajustarà al Reglament general de recaptació.

3.- L'expressada modificació entrarà en vigor l'1 de gener de 2021.

La qual cosa es fa pública perquè se'n prengui coneixement general i als efectes oportuns, i es comunica que, conformement al que disposa l'art.19.1 del Texte Refòs de la Llei reguladora de les Hisendes Locals, aprovat per Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, els interessats podran interposar, contra l'acord definitiu d'establiment i modificació de les ordenances esmentades,  recurs contenciós administratiu, d'acord amb l'article 19 de la Llei 29/98, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa-administrativa, davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos, comptats a partir de l'endemà de la seva publicació en el B.O.I.B.

 

Palma, 21 de desembre de 2020

La cap del departament, per delegació

Decret de batlia núm. 3000 de 26/02/2014

(BOIB núm. 30 de 04/03/2014)

Mª Gloria Belmonte Barcia