Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

FONS DE GARANTIA AGRÀRIA I PESQUERA DE LES ILLES BALEARS (FOGAIBA)

Núm. 12645
Resolució de la presidenta del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) per la qual es convoquen ajudes per implantar la certificació de benestar animal

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Els Eurobaròmetres de la Comissió Europea han posat de manifest des de fa més de 25 anys la importància que té per als ciutadans europeus el benestar dels animals de granja. Ja el 1995, a l'Eurobaròmetre sobre la PAC (Eurobarometer 43.bis) davant d'una pregunta oberta sobre les possibles prioritats de la PAC en el futur, la segona resposta més freqüent va ser “garantir el bon tracte dels animals” (35% de les respostes), només per darrere de “proveir d'aliments sans” (40%).

Malgrat la manca de dades específiques de la tendència d'opinió dels consumidors i consumidores de les Illes Balears, les dades disponibles generals marquen tendències que l'administració agrària de les Illes Balears ha de tenir en compte. Així, l'any 2018, la majoria dels entrevistats (88%) van assenyalar que consideraven just reduir els pagaments de la PAC als que no respectessin els estàndards sobre benestar animal i a Espanya la resposta en aquest sentit ha pujat 10 punts des de l'any 2015. A més, el 28% va assenyalar que una de les dues principals obligacions dels ramaders és assegurar el benestar dels animals, per davant de la protecció de l'entorn (25%) o de proveir la població amb una diversitat de productes de qualitat (22%), a més d'assenyalar el benestar animal com una de les principals raons que justifica la proporció significativa del pressupost de la Unió Europea dedicat a la PAC.

Aquesta tendència es trasllada, sens dubte, als models de producció ramadera i ja tenen un impacte directe en les oportunitats de comercialització. La producció d'aliments ha canviat i evolucionat els últims temps, i s'ha adaptat a les demandes dels consumidors. El consumidor cada vegada està més format i preocupat pel tipus i les característiques dels aliments que consumeix. No només cal satisfer les necessitats nutricionals de la població per sobreviure, sinó que és fonamental satisfer un altre tipus de necessitat, com són la preocupació per la salut i el benestar humà, i també els gustos de cada individu.

La importància del benestar animal s'ha vist reflectida en els objectius específics de la futura PAC. En concret, l'objectiu específic núm. 9 “Millorar la resposta de l'agricultura de la Unió Europea a les exigències socials en matèria de benestar animal”. Els estats membres i, per tant, totes les comunitats autònomes han d'incorporar en els seus plans estratègics actuacions i mesures encaminades a afavorir l'extensió de bones pràctiques en benestar animal.

Si bé el grau de compliment de les normes de benestar animal en el sector lacti és alt o molt alt d'acord amb els informes disponibles, la sensibilitat ciutadana del consumidor és més exigent en aquest sector que en altres i premia en el consum les indústries làcties i les explotacions agràries que es veuen certificades en les seves pràctiques de benestar animal.

Per tot això, la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació considera que la certificació de benestar animal suposa un valor afegit per a les explotacions agràries, permet alinear el model de producció amb les tendències i sensibilitats del consumidor i la ciutadania i, finalment, suposa una millora objectiva en el benestar dels animals destinats a producció, en aquest cas de llet.

En aquest sentit, la certificació Welfair és un certificat independent basat en el projecte europeu Welfare Quality i el projecte europeu Awin, en què s'han desenvolupat sistemes per avaluar i controlar la qualitat del benestar animal en granges i escorxadors.

Mitjançant el Reial decret 463/2020, de 14 de març, es va declarar l'estat d'alarma a tot l'Estat espanyol, per a la gestió de la crisi sanitària ocasionada per la COVID-19 i, entre altres mesures, es va establir la limitació de la llibertat de circulació de les persones, així com la contenció de part de l'activitat comercial.

La situació epidemiològica que ha generat la COVID-19 a tot Europa ha obligat a adoptar mesures de salut pública que han alterat la normalitat en el desenvolupament de les relacions socials, econòmiques i productives. A causa de la pandèmia actual de COVID-19 i de les àmplies restriccions imposades des del mes de març als estats membres, el sector ramader i de la llet ha experimentat pertorbacions econòmiques greus que estan causant dificultats importants per comercialitzar-la i problemes de liquiditat als ramaders.

Aquest fet, generalitzat a tot arreu, ha provocat uns excedents de tots els productes agraris, entre els quals hi ha la llet, que es posen al mercat i que aquest no és capaç d'absorbir en la seva totalitat; per això es van seleccionant segons els gustos dels consumidors. Per això, de cara al consumidor, es considera convenient que les explotacions implantin les bones pràctiques en benestar animal i, a més, obtinguin la certificació que ho acrediti.

En data 20 de març del 2020 es va publicar al DOUE la Comunicació de la Comissió que regula el marc temporal relatiu a les mesures d'ajuda estatal destinades a donar suport a l'economia en el context del brot actual de COVID-19. En aquesta comunicació, la Comissió reconeix que el brot de COVID-19 és una emergència de salut pública greu per a la ciutadania i que suposa una gran pertorbació de les economies mundials de la Unió.

A l'empara d'aquest marc temporal, l'Estat espanyol va notificar a la Comissió Europea el Marc nacional temporal relatiu a les mesures d'ajuda a empreses i autònoms consistents en subvencions directes, bestretes reemborsables, avantatges fiscals, garanties de préstecs i bonificacions de tipus d'interès en préstecs destinats a donar suport a l'economia en el context del brot actual de COVID-19. Aquest marc nacional es va aprovar per Decisió de la Comissió Europea de 2 d'abril de 2020 i, posteriorment, se'n va prorrogar la vigència, amb núm. SA.58778 (2020/N).

L'article 1.2.m de l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca de 10 de març de 2005, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer, publicada al Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 43, de 17 de març de 2005, assenyala que poden ser objecte d'ajuda, entre d'altres, totes les activitats d'utilitat pública o d'interès social o la consecució d'una finalitat pública, relacionades amb els sectors agrari i pesquer i que poden especificar les convocatòries corresponents.

El Decret 64/2005, de 10 de juny, de creació del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears, estableix que el FOGAIBA té per objecte executar la política de la conselleria competent en matèria d'agricultura i pesca referent a l'aplicació de les mesures de foment i de millora dels sectors agrari i pesquer, incloses les derivades de la política agrícola comuna i dels fons procedents de l'Instrument Financer d'Orientació de la Pesca (IFOP), de les mesures de desenvolupament rural i d'altres règims d'ajudes que preveu la normativa de la Unió Europea.

Mitjançant el Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Concretament, a l'annex 1 s'acorda l'adscripció del FOGAIBA a la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació.

D'acord amb el que disposa l'article 15 del text refós de la Llei de subvencions esmentat, correspon aprovar la convocatòria d'aquestes subvencions mitjançant una resolució.

Per tot això, en virtut del que estableix l'article 6.1.g del Decret 64/2005, de 10 de juny, i a proposta del director gerent del FOGAIBA, dicto la següent

RESOLUCIÓ

Primer

Objecte de les ajudes i àmbit d'aplicació

1. S'aprova la convocatòria d'ajudes per implementar la certificació de benestar animal de les explotacions de boví de llet, d'acord amb el que estableix l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca de 10 de març de 2005, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer, publicada al Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 43, de 17 de març de 2005.

2. Aquestes ajudes s'han de concedir d'acord amb el Marc nacional temporal relatiu a les mesures d'ajuda a empreses i autònoms consistents en subvencions directes, bestretes reemborsables, avantatges fiscals, garanties de préstecs i bonificacions de tipus d'interès en préstecs destinats a donar suport a l'economia en el context del brot actual de COVID-19, i també d'acord amb el Marc temporal relatiu a les mesures d'ajuda estatal destinades a donar suport a l'economia en el context del brot actual de COVID-19, publicat al DOUE el 20 de març del 2020.

3. L'àmbit territorial d'aplicació d'aquestes ajudes són les Illes Balears.

Segon

Finançament de la convocatòria

A aquesta convocatòria es destina un import màxim de cinquanta mil euros (50.000,00 €), amb possibilitat d'ampliar la dotació de la partida pressupostària, amb càrrec als pressupostos del FOGAIBA 2020.

Tercer

Beneficiaris

1. Poden ser beneficiaris de les ajudes que preveu aquesta resolució els titulars d'explotacions ramaderes de boví de llet ubicades a les Illes Balears i inscrites al Registre d'explotacions ramaderes (REGA), que implantin la certificació per a benestar dels animals a la seva explotació en les condicions que estableix l'apartat quart d'aquesta convocatòria.

La classificació de l'explotació que consti al Registre ha de ser de producció i reproducció, llet o mixta.

2. El requisit de ser titular d'una explotació ramadera s'ha d'acreditar abans de la proposta de resolució de concessió i l'ha de comprovar d'ofici el FOGAIBA, excepte manifestació contrària de la persona peticionària, ja que amb la presentació de la sol·licitud de l'ajuda s'entén atorgada aquesta autorització.

3. Quan es tracti de persones físiques o jurídiques sense personalitat jurídica pròpia, s'han de fer constar expressament, tant a la sol·licitud com a la resolució de concessió, els compromisos d'execució que assumeix cada membre i també el percentatge de la subvenció que s'ha d'aplicar a cadascun, els quals tenen igualment la consideració de beneficiaris. En qualsevol cas, s'ha de nomenar un representant o apoderat únic de l'agrupació, amb poder suficient per complir les obligacions que, com a beneficiària, corresponen a l'agrupació.

L'agrupació no es podrà dissoldre fins que no hagin transcorregut els terminis de prescripció que preveuen l'article 24 de la Llei 14/2014, de 29 de desembre, de finances de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i els articles 57 i 60 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.

4. No poden ser beneficiaris de les ajudes que preveu aquesta resolució les empreses que a 31 de desembre del 2019 ja estiguessin en crisi, d'acord amb els termes que preveu l'article 2, punt 18, del Reglament (UE) núm. 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuda compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat (DOUE 187, de 26 de juny de 2014).

5. Tampoc poden ser beneficiaris de les subvencions que preveu aquesta resolució les persones, les entitats i les associacions sobre les quals concorri algunes de les prohibicions que estableixen els apartats 1 i 2 de l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions. La justificació de no estar incurs en les prohibicions establertes s'ha de fer de la manera que preveu l'apartat 6 de l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

6. D'acord amb el que disposa l'article 10.1.e del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, es considerarà que els beneficiaris estan al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social quan es verifiqui el que disposa l'article 38 del Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desenvolupament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressupostos generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i també els articles 18 i 19 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. La circumstància d'estar al corrent de les obligacions tributàries —estatals i autonòmiques— i amb la Seguretat Social s'ha d'acreditar abans que es dicti la proposta de resolució de concessió.

L'acreditació del compliment d'aquest requisit s'ha de dur a terme mitjançant la presentació de les certificacions que preveu l'article 22 del Reial decret 887/2006. No obstant això, la persona interessada pot autoritzar el FOGAIBA o la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació perquè comprovi d'ofici el compliment del requisit esmentat i, en aquest cas, no caldrà presentar els certificats corresponents.

7. De conformitat amb el que disposa l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, tampoc poden ser beneficiàries de les subvencions que preveu aquesta resolució les empreses i les entitats sol·licitants sancionades o condemnades, en els darrers tres anys, per resolució administrativa o sentència judicial fermes, per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere.

Quart

Actuacions subvencionables

1. Constitueix l'actuació subvencionable la implantació de la certificació Welfair de benestar dels animals a les explotacions bovines de llet que s'efectuïn entre el 14 de març del 2020 i el 15 de juny del 2021.

2. Únicament són subvencionables les despeses pagades a l'entitat certificadora, corresponents a la implantació de la certificació que preveu el punt 1.

3. Quant a les despeses subvencionables, s'aplicarà el que estableixen els articles 31 a 33 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, així com el que estableix l'article 83 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Cinquè

Quantia de les ajudes i import màxim de l'ajuda

1. L'import de l'ajuda serà del 75 % de les despeses de la primera certificació de benestar dels animals a les explotacions bovines de llet, fins a un màxim de 1.500,00 € per beneficiari.

2. De conformitat amb el que estableix el punt 23 del Marc temporal relatiu a les mesures d'ajuda estatal destinades a donar suport a l'economia en el context del brot actual de COVID-19, les ajudes no poden superar els 100.000,00 € per empresa.

Sisè

Sol·licituds

1. El termini de presentació de sol·licituds comença a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució al BOIB i acaba l'1 de febrer del 2021.

2. Les persones interessades que compleixin els requisits que preveu aquesta convocatòria han de presentar les sol·licituds d'ajuda, d'acord amb el model de l'annex 1, que figura a la pàgina web del FOGAIBA (A04026954). Les sol·licituds s'han de presentar, emplenades correctament, al registre d'entrada del FOGAIBA, al registre de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació o en qualsevol dels registres que preveuen l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 37 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Cal subministrar totes i cadascuna de les dades que s'indiquen a l'annex 1 i també assumir els compromisos, atorgar les autoritzacions i fer les declaracions que conté l'annex esmentat.

Aquestes sol·licituds han d'incloure la documentació següent:

a. En cas de persones jurídiques, una fotocòpia del NIF del sol·licitant.

b. Acreditació de la representació amb què actua qui signa la sol·licitud, si escau.

c. En cas d'agrupacions sense personalitat jurídica s'ha d'aportar:

- Document en què es reflecteixin les normes o la reglamentació de funcionament que hagin subscrit tots els membres.

- Fotocòpia del NIF de l'agrupació, si se'n disposa. En cas que algun dels associats sigui una persona jurídica, ha d'aportar, a més, fotocòpia del NIF i del document acreditatiu de la seva representació.

- Document subscrit per tots els membres de l'agrupació en què hi hagi constància expressa dels compromisos d'execució que assumeix cada un, com també el número de DNI i del compte bancari (24 dígits IBAN) de cada un d'ells.

- Nomenament d'un representant o apoderat únic de l'agrupació amb poder suficient per complir les obligacions que corresponen a l'agrupació com a beneficiària.

- Document subscrit per tots els membres de l'agrupació en què s'hi faci constar el compromís de no dissoldre l'agrupació fins que no hagi transcorregut el termini de prescripció que preveuen l'article 24 de la Llei 14/2014, de finances de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i els articles 57 i 60 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

3. No cal presentar la documentació o les dades que es puguin obtenir per mitjans telemàtics. En cas que la persona interessada no autoritzi expressament el FOGAIBA o la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació perquè pugui obtenir el DNI del representant, els certificats d'estar al corrent de les obligacions tributàries —estatals i autonòmiques— i amb la Seguretat Social, ha d'aportar els certificats o la documentació corresponents. En cas que no estigui obligada a presentar les declaracions o els documents a què es refereixen les obligacions anteriors, cal presentar una declaració responsable que n'acrediti el compliment.

4. En cas que, amb motiu de la tramitació d'altres expedients al FOGAIBA o a la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació, ja s'hagi presentat algun d'aquests documents, no caldrà aportar-lo de nou i n'hi haurà prou amb esmentar l'expedient en el qual consta o, si escau, que la informació consti a la base de dades documental que preveu el Decret 53/2006, de 16 de juny. Això no obstant, l'acreditació de facultats ha de ser vigent en la data en què es presenta la sol·licitud.

5. Si la sol·licitud d'ajuda o qualsevol dels documents que siguin necessaris no reuneixen els requisits assenyalats, es requerirà a la persona interessada que esmeni el defecte o aporti la documentació en el termini de deu dies, tal com indica l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, amb la indicació que, si no ho fa, s'entenen desistides les sol·licituds i, amb la resolució prèvia, s'arxiva l'expedient sense cap altre tràmit.

6. La presentació de la sol·licitud suposa l'acceptació, per part de la persona interessada, de tot el que contenen aquesta convocatòria, les bases reguladores que estableix l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca de 10 de març de 2005 i la resta de normativa d'aplicació.

Setè

Selecció dels beneficiaris i criteris objectius i de preferència

La selecció dels beneficiaris d'aquesta convocatòria es fa mitjançant el procediment de concurrència no competitiva. En conseqüència, se seleccionen tots els sol·licitants que compleixin els requisits d'aquesta convocatòria i que incloguin a la sol·licitud la documentació adient.

En el supòsit que el conjunt de sol·licituds amb dret d'ajuda superi l'import que es destina a aquesta convocatòria, s'ha de reduir el percentatge d'ajuda de les sol·licituds de manera proporcional.

Vuitè

Instrucció del procediment

1. L'òrgan competent per a la instrucció del procediment de concessió de les ajudes és l'Àrea de Gestió d'Ajudes del FOGAIBA. Aquest òrgan du a terme, d'ofici, les actuacions necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s'ha de dictar la resolució.

2. La resolució dels expedients la dicta el vicepresident en matèria agrària del FOGAIBA, a proposta del cap del Servei d'Ajudes OCM, de l'Estat i de Pesca, sobre la base de l'informe previ de la unitat gestora del Servei d'Ajudes OCM, de l'Estat i de Pesca, en el qual s'acredita, en cas que sigui favorable, la legalitat de l'ajuda i l'import.

Es pot prescindir del tràmit de notificació de la proposta de resolució provisional quan no figurin en el procediment ni es tinguin en compte altres fets, al·legacions i proves a banda dels que han adduït les persones interessades. En aquest cas, la proposta de resolució formulada té caràcter de definitiva.

3. El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa és de sis mesos i s'ha de notificar individualment a les persones interessades. Una vegada passat aquest temps sense que s'hagi notificat resolució expressa, la sol·licitud s'entén desestimada.

4. Contra aquesta resolució es pot interposar recurs d'alçada davant la consellera d'Agricultura, Pesca i Alimentació en el termini d'un mes a comptar des del dia següent al de la seva notificació, d'acord amb el que estableixen l'article 58.4 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Novè

Obligacions dels beneficiaris

1. Són obligacions dels beneficiaris les que estableixen l'article 11 del text refós de la Llei de subvencions i l'article 15 de l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca de 10 de març de 2005, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer.

2. El règim jurídic aplicable per l'incompliment de les obligacions indicades és el que preveu el text refós de la Llei de subvencions i comprèn des del reintegrament de l'ajuda i el pagament d'interès de demora fins a la imposició de les sancions corresponents.

Desè

Justificació i pagament de les ajudes

1. El termini per justificar la realització de les actuacions objecte d'ajuda finalitza el 31 de juliol del 2021.

2. L'import de l'ajuda concedida s'ha d'abonar a la persona beneficiària mitjançant transferència bancària i amb l'autorització prèvia del director gerent del FOGAIBA, després que s'hagin fet les verificacions i els controls corresponents, i una vegada s'hagi justificat el compliment de la finalitat per a la qual es va concedir.

3. Durant el termini de justificació que estableix el punt 1 anterior, les persones beneficiàries han de presentar la sol·licitud de pagament, dirigida al FOGAIBA (A04026954), que s'ha d'ajustar al model de l'annex 2 que consta a la pàgina web del FOGAIBA.

S'han de fer constar totes les dades que indica l'annex 2 (sol·licitud de pagament) i marcar l'assumpció de compromisos, l'atorgament d'autoritzacions i les declaracions que conté.

Aquestes sol·licituds han d'incloure la documentació següent:

a. Certificat de benestar animal obtingut, en el qual consti la data des de la qual l'explotació està certificada.

b. Documentació justificativa de les despeses realitzades. La justificació de la despesa s'entén efectuada mitjançant la presentació de:

- Factures que reuneixin els requisits i les formalitats que preveu el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre (BOE núm. 289, d'1 de desembre de 2012), i justificants de pagament.

Es poden considerar justificants de pagament els documents següents:

1r. Extracte bancari en el qual quedi identificat el pagament realitzat mitjançant la indicació del concepte, l'import i la identificació del pagador i del destinatari.

2n. Factura que incorpori l'acreditació del cobrament per part del seu emissor o la persona responsable de l'empresa amb capacitat de cobrament. A aquest efecte, han de quedar consignats a la factura la data de cobrament, la identificació amb indicació del nom, el NIF i la signatura del declarant del cobrament de la factura i el segell de l'empresa. Aquest darrer serà facultatiu en cas que l'emissor sigui una persona física.

3r. Comprovant de transferència bancària en el qual quedi identificat el pagament realitzat, mitjançant la indicació de l'import i la identificació del pagador i del destinatari.

4t. Qualsevol altre document de valor probatori equivalent, vàlid en dret, mitjançant el qual s'acrediti la realització efectiva del pagament.

Aquesta documentació romandrà a disposició de l'Agència Tributària i de la Conselleria d'Hisenda i Relacions exteriors per a la realització de qualsevol control que es consideri oportú efectuar.

No s'admeten pagaments en efectiu d'import igual o superior a 2.500,00 euros, en els termes que preveu l'article 7 de la Llei 7/2012, de 29 d'octubre, de modificació de la normativa tributària i pressupostària i d'adequació a la normativa financera per a la intensificació de les actuacions i la lluita contra el frau.

c. Declaració expressa, si escau, d'altres ajudes rebudes per a la mateixa finalitat i aportació de la documentació justificativa de les ajudes rebudes, per tal de comprovar els límits que preveu l'apartat onzè d'aquesta convocatòria.

d. Compte justificatiu, que ha d'incloure la relació de justificants imputats, d'acord amb el model de l'annex 3 que consta a la pàgina web del FOGAIBA.

4. En cas que la persona interessada no autoritzi expressament el FOGAIBA i/o la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació per obtenir els certificats d'estar al corrent de les obligacions tributàries autonòmiques, s'han d'aportar els certificats corresponents.

5. El fet de no comunicar i no justificar la realització de l'activitat subvencionada en el termini i els termes establerts, així com el fet de no dur a terme totes les actuacions per a les quals es rep l'ajuda, suposa un incompliment al qual és aplicable el que estableix el règim d'infraccions i sancions que preveu el text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

Onzè

Compatibilitat de les ajudes

1. Les ajudes objecte d'aquesta convocatòria són compatibles amb qualsevol altra que, per a la mateixa finalitat i el mateix objecte, puguin establir altres administracions públiques o altres ens públics o privats, nacionals o internacionals, sempre que no se superi el cost de l'activitat subvencionable.

2. En tot cas, s'han de respectar les regles d'acumulació que preveu l'apartat 13 del Marc nacional temporal relatiu a les mesures d'ajuda destinades a donar suport a l'economia en el context del brot actual de COVID-19.

Dotzè

Règim jurídic aplicable

El règim jurídic aplicable a aquesta convocatòria és el que estableix l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca de 10 de març de 2005, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer; el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, i la resta de normativa d'aplicació vigent.

Tretzè

Publicació

Aquesta resolució s'ha de comunicar a la Base de Dades Nacional de Subvencions i s'ha de publicar al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma, 15 de desembre de 2020

La presidenta del FOGAIBA

María Asunción Jacoba Pía de la Concha García-Mauriño