Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE MODEL ECONÒMIC, TURISME I TREBALL

Núm. 12750
Acord per a la formalització d’una encomana de gestió amb l’Ajuntament de Calvià per la tramitació administrativa de la convocatòria d’ajuts per reiniciar o continuar l’activitat per compte propi i consolidar el projecte d’autoocupació, de les persones físiques autònoms afectats directament per la COVID-19

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Parts

Iago Negueruela i Vázquez, conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball, en virtut del Decret 10/2019, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, per la qual es disposa el nomenament dels membres del Govern de les Illes Balears (BOIB núm. 88, de 3 de juliol), en representació de l'Administració autonòmica de les Illes Balears i en atribució de les funcions que li confereixen els articles 11c) i 80.4 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Alfonso Rodríguez Badal  batle de l'Ajuntament de Calvià  en nom i representació de l'entitat, amb CIF P0701100J i domicili al carrer Julià Bujosa Sans Batle, 1, 07184 Calvià, facultat per la signatura d'aquest document de conformitat amb l'article 21.b de la llei 7/1985  reguladora de les bases del règim local.

Ambdues parts es reconeixen competència i capacitat per subscriure el present acord i en la seva virtut,

Antecedents

1. El Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es modifica el Decret 12/2019 de 2 de juliol, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, estableix en el seu article 1, que les conselleries que integren l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears exerceixen les competències normatives i executives atribuïdes a aquesta Administració per l'Estatut d'autonomia i la resta de l'ordenament jurídic en els sectors corresponents de l'acció pública.

En relació a la Conselleria de Model Econòmic, Turisme i Treball, estableix (punt 4.d de l'article 2) que les competències de la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular són, entre d'altres, la promoció, desenvolupament i dinamització econòmica; el finançament i suport empresarial; la gestió, foment i difusió dels models d'economia social i autoocupació, i la coordinació i gestió de la implantació d'un sistema de gestió ètica i socialment responsable amb l'assumpció del Sistema Balear de Responsabilitat Social Corporativa d'Empreses.

2. L'article 11 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic, estableix la possibilitat de què la realització d'activitats  de caràcter material o tècnic de la competència dels òrgans administratius o les Entitats de dret públic es pugui encomanar  a altres Òrgans o Entitats, de la mateixa o de distinta Administració, sempre que dins les seves  competències es trobin aquestes activitats, per raons d'eficàcia o quan no es tenguin els mitjans tècnics adients  pel seu desenvolupament.

En el cas de que l'encomana de gestió es realitzi entre òrgans i entitats de dret públic  de diferents administracions es formalitzarà mitjançant la signatura d'un conveni.

3.  L' article 25.1 de la llei 7/1985  indica que els municipis, per a la gestió dels seus interessos i en l'àmbit de les seves competències, poden promoure activitats i prestar els serveis  públics que contribuesquin a satisfer les necessitats i aspiracions de la comunitat veïnal.  Per altre part l'article 4.2 de la carta  europea d'autonomia local indica  que les entitats locals tenen, dins l'àmbit de la llei, llibertat plena per exercir la seva iniciativa en tota matèria que no estigui exclosa de la seva competència o atribuïda a altre autoritat.

4. En data 10 de juliol de 2020 el conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball va dictar l'ordre per la qual s'aproven les bases reguladores i la convocatòria extraordinària d'ajuts per reiniciar o continuar l'activitat per compte propi i consolidar el projecte d'autoocupació, de les persones físiques autònoms afectats directament per la COVID-19 , publicada al BOIB núm. 122 de  11 de juliol de 2020. A aquesta convocatòria s'han presentat 8.932 sol·licituds que es van tramitant des de la Direcció General  de  Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular.

5. El gran número de sol·licituds  rebudes  fa que els sol·licitants tardin més temps del desitjable  a rebre l'ajut,   ja que per poder concedir els ajuts primer s'han de realitzar les corresponents tasques de verificació de les condicions i requisits per ser considerat beneficiari.

6. Degut que el retard en rebre aquest ajut crea una situació d'angoixa en els veïnats del municipi  de Calvià  que han sol·licitat l'ajuda, i vist que la percepció d'aquestes ajudes pot ajudar a la reactivació econòmica en el municipi,  l'Ajuntament de Calvià, considera convenient destinar part dels seus recursos personals  a efectes d'ajudar en la tramitació dels expedients  de sol·licitants del municipi.

Per tot l'exposat i de conformitat amb el que disposa l'article 11 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic, les parts subscriuen el present acord, en el que es determinen els drets i obligacions que recíprocament assumeixen, en base als següents:

Acords

PRIMER.- Objecte de l'acord

L'objecte del present acord és formalitzar i establir l'encomana de gestió amb l'Ajuntament de Calvià per donar suport en la tramitació administrativa de la convocatòria d'ajuts  per reiniciar  o continuar l'activitat per compte propi i consolidar el projecte d'autoocupació, de les persones físiques autònoms afectats directament per la COVID-19 , en referència a les ajudes sol·licitades pels  autònoms amb domicili fiscal al municipi de Calvià.

Aquesta encomana no suposa canvi en la titularitat de les competències que sobre aquesta matèria te la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular.

SEGON.- Obligacions de la Direcció General

Correspon a la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular de la Conselleria de Model Econòmic, Turisme i Treball la supervisió i control i coordinació de les tasques encomanades a l'Ajuntament de Calvià

Concretament :

  • Facilitar al personal designat per  l'Ajuntament de Calvià  l'accés al programa de gestió d'expedients  i donar els permisos necessaris per davallar la documentació presentada pels sol·licitants i realitzar les tasques de verificació dels requisits per optar a la convocatòria. 
  • Dictar les resolucions de caràcter jurídic que donin suport o en els que s'integri la concreta activitat material objecte de l'encomana.
  • Proporcionar el check list per poder realitzar  la revisió de la documentació presentada pels sol·licitants d'acord amb les bases de la convocatòria.
  • Preparar els models de resolució i d'informe per l'atorgament de la subvenció amb la bestreta  corresponent i facilitar-ho a l'Ajuntament de Calvià per la realització de les tasques encomandes.
  • Donar suport, quan pertoqui, en la revisió de les justificacions presentades. Tramitar i dur a terme les publicacions als bolletins oficials d'acord amb l'establert per la Llei.

TERCER.- Obligacions de l'Ajuntament de Calvià

Correspon al personal designat per l' ajuntament de Calvià donar el suport administratiu en execució d'aquesta encomana de gestió.

Concretament:

  • Realitzar el check list proporcionat per la Direcció General i dur a terme la revisió de la documentació presentada pels sol·licitants d'acord amb les bases de la convocatòria.
  • Emetre informe tècnic de valoració de les sol·licituds rebudes.
  • Preparar els esborranys de resolució per l'atorgament de la subvenció  d'acord amb el model proporcionat per la direcció general .
  • Donar suport, quan pertoqui, en la revisió de les justificacions presentades, i realitzant si n'és el cas el corresponent informe tècnic.
  • Respectar el  caràcter confidencial d'aquella informació a la que tengui accés per l'execució d'aquesta encomana col·laboració i que per la seva naturalesa hagi de ser tractada com a tal.
  • Guardar secret professional respecte d'aquestes dades. Aquest deure es mantindrà durant un termini de 5 anys des del coneixement d'aquesta informació. 
  • Encarregar-se del tractament de les dades a efectes del compliment de la normativa en matèria de protecció de dades de caràcter personal.
  • Destruir o retornar a l'Administració responsable una vegada finalitzada l'encomana, qualsevol suport o document en el que constin dades de caràcter personal. 

QUART. Finançament.

Aquesta encomana de gestió no du implícita despesa alguna per la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular de la Conselleria de Model Econòmic, Turisme i Treball, llevat el pagament dels ajuts que es concedeixin  en base a l' ordre per la qual s'aproven les bases reguladores i la convocatòria extraordinària d'ajuts per reiniciar o continuar l'activitat per compte propi i consolidar el projecte d'autoocupació, de les persones físiques autònoms afectats directament per la COVID-19 , publicada al BOIB núm. 122 de  11 de juliol de 2020.

CINQUÈ. Comissió de seguiment.

S'estableix una Comissió de Seguiment que estarà composta per dos representants de cadascuna de les parts, que es reuniran quantes  vegades sigui necessari, a petició de qualsevol  de les parts, per a deliberar i acordar la coordinació de les actuacions establertes a la convocatòria.

SISÈ. Duració, modificació i resolució de l'Acord.

  • El present acord tendra eficàcia una vegada signat i haurà de ser publicat al BOIB.
  • El termini de vigència serà de sis mesos des de la signatura.

SÈPTIM. Règim de l'acord i jurisdicció competent.

El present Acord te la naturalesa dels previstos a l'article  11 de la Llei 40/2015, d' 1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic, i  exclosa de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, per la qual es transposen a l'ordenament jurídic espanyol les Directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014, d'acord amb el que es preveu a l'article 6.3, regulant-ne per les seves normes especials i  aplicant-se als  principis de la Llei indicada per a resoldre els dubtes i llacunes que hi es poguessin presentar.

Les controvèrsies sorgides sobre la interpretació, modificació, resolució i efectes que es poguessin  derivar de l'aplicació del present Acord,hauran de solventar-se pel mutu acord a la comissió de seguiment , aplicant els principis de la Llei de Contractes del Sector Públic. Per altra banda, les qüestions litigioses seran de coneixement i competència de l'ordre jurisdiccional contenciós administratiu , de conformitat con la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora d'aquesta jurisdicció.

VUITÈ. Publicitat.

Aquest  Acord de formalització d' encomana de gestió serà objecte de publicació d'acord amb l'article  11.3 b) de la Llei 40/2015, d' 1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic

I en prova de conformitat amb quant antecedeix se signa el present acord per totes dues parts.

 

Palma, 3 de desembre de 2020

Per part de la Conselleria de Model Econòmic, Turisme i Treball

 

El conseller de Model Econòmic Turisme i Treball

Iago Negueruela Vàzquez

Per part de l'Ajuntament de Calvià

 

El batle

Alfonso Rodríguez Badal