Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
FUNDACIÓ MALLORCA TURISME
Núm. 12732
Extracte de la convocatòria extraordinària d'ajuts per pal·liar els efectes de la Covid-19 al sector de la Restauració
Extracte de la Resolució del director de la Fundació Mallorca Turisme per la qual s'aprova la convocatòria extraordinària d'ajuts per pal·liar els efectes de la Covid-19 al sector de la restauració de Mallorca
BDNS (Identif.): 540188
De conformitat amb el previst als articles 17.3.b i 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, es publica l'extracte de la convocatòria, el text complet de la qual es pot consultar en la Base de Dades Nacional de Subvencions (http://www.pap.minhafp.gob.es/bdnstrans/index) i a la pàgina web de la Fundació Mallorca Turisme www.fundaciomallorcaturisme.net:
Primer. Objecte de la convocatòria
L'objecte d'aquesta convocatòria és concedir ajudes a persones físiques i jurídiques amb establiments de restauració oberts a Mallorca, que s'han vist afectats per les noves mesures de salut pública per contenir la covid-19, adoptades per Acord del Consell de Govern de 14 de desembre de 2020 pel qual s'estableix el nivell 4 d'alerta sanitària a Mallorca (BOIB núm. 209, de 15 de desembre).
La finalitat de la convocatòria és pal·liar el greuge sofert per les persones titulars dels establiments de restauració oberts fins a l'adopció del nivell 4 d'alerta sanitària per contenir la covid-19.
Segon. Beneficiaris
2.1 Poden ser persones beneficiàries de les subvencions:
Les persones físiques i jurídiques privades, les agrupacions de persones físiques o jurídiques privades i les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat que siguin titulars d'un negoci de restauració obert fins al dia de l'Acord del Govern de la CAIB pel qual es declara el pas a nivell d'alerta 4, per contenir el brot epidèmic de la pandèmia causada per la covid-19 a Mallorca.
2.2 Aquests beneficiaris han de ser titulars de petites empreses del sector de la restauració, amb establiment de restauració obert a Mallorca, amb seu social a Mallorca, i han de tenir contractats un màxim de 20 treballadors de mitja anual per cada establiment de restauració. En cas de tenir el mateix beneficiari més d'un centre de treball o establiment de restauració pot demanar una ajuda per un màxim de 2 centres de treball. Els centres de treball o d'establiments s'han d'indicar en la sol·licitud de l'ajuda (annex I).
El còmput de persones treballadores es fa amb independència de la jornada a temps complet o parcial, el règim de contractació fixa o temporal, o que es trobi en qualsevol situació d'expedient de regulació temporal d'ocupació (ERTO), excedència, permisos, baixes per incapacitat temporal o situacions similars de suspensió de la relació laboral de l'empresa.
2.3 Les persones beneficiàries d'aquests ajuts han d'exercir, fins al dia en què s'adopta l'Acord del Consell de Govern de 14 de desembre de 2020 pel qual es declara el pas al nivell 4 d'alerta sanitària (BOIB núm. 209, de 15 de desembre), alguna de les activitats incloses en els epígrafs de l'impost d'activitats econòmiques (IAE) següents:
-E671 Serveis en restaurants
-E672 Serveis en cafeteries
-E673 Serveis en cafès i bars amb i sense menjar
-E676 Serveis en xocolateries, gelateries i orxateries
2.4 Les persones sol·licitants han de reunir els requisits generals següents:
a) Tenir els centres de treball a Mallorca.
b) Tenir domicili fiscal a Mallorca.
c) Estar al corrent d'obligacions tributàries amb l'Estat, amb la Seguretat Social, amb el Consell Insular de Mallorca i ens que en depenen així com amb la Fundació Mallorca Turisme.
d) Constar d'alta en el cens d'empresaris, professionals i retenidors de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, amb establiment obert al públic en el moment en què s'adopta l'Acord del Govern pel qual s'estableix el nivell 4 d'alerta sanitària.
2.4 No poden tenir la condició de beneficiàries les persones o entitats en les quals s'esdevingui alguna de les circumstàncies que preveu l'article 8.2, 8.3 o 8.4 de l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca, i l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
2.5 En cas que siguin comunitats de béns, s'ha de fer constar de manera explícita en la sol·licitud els compromisos d'execució assumits per cada membre de l'agrupació que també tenen la consideració de beneficiaris. A la resolució de concessió s'ha d'indicar l'import de la subvenció que s'ha d'aplicar a cada un d'ells. En tot cas, s'ha de nomenar una persona representant o apoderada única de l'agrupació, amb poders suficients per complir les obligacions que, com a beneficiària, corresponen a l'agrupació. A les comunitats de béns els és d'aplicació l'article 7.4 i 7.5 de l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca. (Es pot afegir a la sol·licitud mitjançant l'annex del document signat pels comuners).
Tercer. Bases reguladores
Les bases que regulen la convocatòria són les que estableix l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017), modificada pel Ple del Consell de Mallorca en sessió de dia 14 de juny de 2018 (BOIB núm. 96, de 4 d'agost).
Quart. Quantia de la convocatòria
El crèdit previst per aquesta convocatòria és de cinc milions d'euros (5.000.000 €) amb càrrec al pressupost de la Fundació Mallorca Turisme.
La convocatòria seguirà els tràmits del procediment anticipat de despesa. Aquesta convocatòria queda subjecta la condició suspensiva de l'existència de crèdit adequat i suficient en el pressupost de la Fundació Mallorca Turisme de 2021.
Cinquè. Import subvencionable
L'ajuda és de 1.500 € per centre de treball o establiment, amb un màxim de dos establiments per persona beneficiària (màxim 3.000 €).
Sisè. Concurrència
El procediment de concessió és de concurrència no competitiva, per ordre d'entrada en el registre electrònic de la Fundació Mallorca Turisme, sempre que l'expedient sigui correcte i s'aportin els documents preceptius, fins exhaurir el total del crèdit assignat per a la convocatòria.
En cas que es faci un requeriment a la persona interessada, l'ordre d'entrada que figurarà en el registre serà el del moment en què es presenta la documentació correcta i completa.
Setè. Termini i lloc per presentació de sol·licituds
El termini per presentar la sol·licitud, tota la documentació i els annexos que l'acompanyen és a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears fins al dia 28 de febrer de 2021.
El lloc per presentar la sol·licitud és la seu electrònica de la Fundació Mallorca Turisme (https://fundaciomallorcaturisme.sedelectronica.es/info.0).
La sol·licitud, així com els requeriments i l'aportació de documentació, s'ha de fer per mitjans electrònics i, per tant, cal el certificat digital de la persona representant de l'empresa per fer els tràmits.
Vuitè. Sol·licitud. Tota la tramitació es farà en línia. No és necessari imprimir cap document de la convocatòria
La sol·licitud es farà en línia i l'entrega de documentació s'ha de registrar a través de la Seu electrònica de la Fundació Mallorca Turisme (https://fundaciomallorcaturisme.sedelectronica.es/info.0). Tota la informació la podeu trobar a l'enllaç web www.restauracio.fundaciomallorcaturisme.net
S'ha de presentar per mitjà del model i els annexos que es poden trobar a l‘enllaç web www.restauracio.fundaciomallorcaturisme.net.
El model de sol·licitud és obligatori i no s'admeten altres models de presentació.
La sol·licitud s'ha de lliurar amb la documentació següent:
a) Persones físiques: còpia del DNI o NIE, per les dues cares. Si és una persona jurídica: CIF. Ambdós supòsits s'han de poder llegir correctament. (format PDF)
b) Certificat tributari de situació censal a l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, on consti el centre de treball o establiment pel qual es demana l'ajut.
c) Fotografia actual de la façana de l'establiment on es vegi el nom comercial, si hi fos i en té, i una fotografia de l'interior de l'establiment. (en format jpg).
Novè. Obligacions de les persones beneficiàries
D'acord amb l'article 9 de l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca, són obligacions de les persones beneficiàries:
a) Estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Agència Estatal de l'Administració Tributària (AEAT), amb la Seguretat Social, amb el Consell Insular de Mallorca, les entitats dependents i la Fundació Mallorca Turisme.
b) Conservar els documents que demostren que compleix els requisits per ser beneficiària de l'ajuda durant un període de quatre anys des que s'ha concedit la subvenció.
c) Sotmetre's a les actuacions de comprovació que ha d'efectuar l'òrgan que concedeix la subvenció i a qualsevol altra comprovació o control financer que poden dur a terme els òrgans de control competents, tant nacionals com comunitaris, i aportar tota la informació que li requereixin en l'exercici de les actuacions anteriors.
Dècim. Pagament
La liquidació i pagament de les ajudes s'efectuarà una vegada comprovat que es compleixen els requisits amb la documentació que s'ha presentat amb la sol·licitud.
Les sol·licituds de subvenció es poden resoldre individualment mitjançant resolucions de concessió simultànies, encara que no hagi acabat el termini per presentar-les, a mesura que entrin en el registre de l'òrgan competent. Si s'exhaureix el crèdit destinat a la convocatòria abans d'acabar el termini de presentació, s'ha de suspendre la concessió de noves ajudes mitjançant resolució que s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Aquesta ajuda es concedeix en atenció a la concurrència dels requisits establerts en aquesta convocatòria sense perjudici dels controls que es poden fixar per verificar la certesa de la documentació presentada.
Palma, 17 de desembre de 2020
El director de la Fundació Mallorca Turisme
Miguel Pastor Jordá