Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT D'ARTÀ

Núm. 12708
Aprovació definitiva de la modificació de les ordenances fiscals per a 2021

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Una vegada finalitzat el termini d'exposició pública per presentar reclamacions contra els acords de modificació de les ordenances fiscals, adoptats pel Ple de l'Ajuntament a la sessió de 26 d'octubre de 2020, sense que s'hagi formulat cap reclamació, queden definitivament aprovats els acords que es detallen a continuació, de conformitat amb el que preveu l'article 17.3 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, per la qual cosa procedeix la publicació del text íntegre d'aquestes modificacions, als efectes de la seva entrada en vigor.

Aquestes modificacions entraran en vigor, un cop publicat el text íntegre en el BOIB, l'1 de gener de 2021.

El text íntegre de les modificacions de les ordenances es el següent:

 

«Ordenança número 1, reguladora de l'impost sobre béns immobles

[...]

Article 11è.  Pagament fraccionat

Els contribuents podran sol·licitar a l'Ajuntament el pagament fraccionat, el qual serà trimestralment.

Els requisits que han de concórrer en el sol·licitant per poder-se acollir al sistema fraccionat de pagament són els següents:

- S'ha d'emplenar una sol·licitud entre l'1 de gener i el 15 de febrer de l'any en curs de què es tracti.

- L'acolliment al sistema fraccionat de pagament es prorrogarà automàticament per a l'exercici següent, sempre que l'interessat no manifesti la seva renúncia expressa i no tengui deutes pendents de pagament en període executiu.

- Si el sol·licitant incorregués en l'impagament de qualsevol càrrec del sistema fraccionat de pagament, aquest restarà sense cap efecte.

- El sistema fraccionat de pagament no suposa cap alteració dels terminis per exercir els recursos ni qualsevol altre aspecte de la gestió tributària, que se seguirà regint per la seva normativa específica.

[...]

Disposició final

Aquesta Ordenança entra en vigor en el moment que es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, s'ha d'aplicar a partir de l'1 de gener de 2021 i ha de ser vigent fins que es modifiqui o es derogui, d'acord amb l'article 17 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les  hisendes locals.»

 

«Ordenança número 2. reguladora de l'impost sobre vehicles de tracció mecànica

[...]

Article 4t

1. Estaran exempts d'aquest impost:

a) Els vehicles oficials de l'Estat, comunitats autònomes i entitats locals adscrits a la defensa nacional o a la seguretat ciutadana.

b) Els vehicles de representacions diplomàtiques, oficines consulars, agents diplomàtics i funcionaris consulars de carrera acreditats a Espanya, que siguin súbdits dels respectius països, identificats externament i a condició de reciprocitat en la seva extensió i grau.

c) Els vehicles dels organismes internacionals amb seu o oficina a Espanya i dels seus funcionaris o membres amb estatuts diplomàtics.

d) Les ambulàncies i altres vehicles directament destinats a l'assistència sanitària que pertanyin a la Creu Roja.

e) Els vehicles per a persones amb mobilitat reduïda a què es refereix la lletra A de l'annex II del Reglament general de vehicles, aprovat pel Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre.

Així mateix, estan exemptes els vehicles matriculats a nom de minusvàlids per el seu ús exclusiu. Aquesta exempció s'aplicarà en tant es mantinguin dites circumstàncies, tant en els vehicles conduïts per persones amb discapacitat com els destinats al seu transport.

Per poder gaudir de l'exempció a que es refereix l'apartat anterior els interessats hauran de justificar la destinació del vehicle, aportant a l'Ajuntament acreditació suficient de les persones que es transporten amb el vehicle per al qual se sol·licita l'exempció, així com del tipus de minusvalidesa que els afecta.

Els subjectes passius beneficiaris de l'exempció no podran gaudir-la per més d'un vehicle simultàniament.

Es consideraran persones amb minusvalidesa les que tenguin aquesta condició legal en un grau igual o superior al 33 per 100.

f) Els autobusos urbans adscrits al servei de transport públic en règim de concessió administrativa atorgada pel municipi de la imposició.

g) Els tractors, remolcs, semiremolcs i maquinària provistos de la cartilla d'inspecció agrícola.

2. S'estableix una bonificació del 100 per cent per als vehicles que, pel seu valor cultural, siguin declarats històrics per l'Administració corresponent.

3. S'estableix una bonificació del 75 % de la quota del l'impost a favor dels titulars de vehicles amb motor elèctric 100 % o dotats de motor que utilitzi biocombustibles o gas natural.

4. S'estableix una bonificació del 50 % de la quota del l'impost a favor dels titulars de vehicles amb motor mixt (elèctric i de combustió).

5. Per poder gaudir de les exempcions a què es refereixen les lletres e, f i g de l'apartat 1, així com els apartats 2, 3 i 4 d'aquest article, les persones interessades han d'indicar, en la sol·licitud de la bonificació, la matrícula i les característiques del vehicle i la causa per la qual es demana. Les exempcions sol·licitades produeixen efectes en el mateix exercici, sempre que s'hagin complert els requisits establerts per tenir-hi dret quan es merita l'impost.

[...]

Disposició final

Aquesta Ordenança entra en vigor en el moment que es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, s'ha d'aplicar a partir de l'1 de gener de 2021 i ha de ser vigent fins que es modifiqui o es derogui, d'acord amb l'article 17 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les  Hisendes locals.»

 

«Ordenança número 7, reguladora de la taxa per recollida, transferència, transport i tractament dels residus sòlids urbans

[...]

Article 6. Exempcions i bonificacions

1. Han de gaudir d'exempció les persones contribuents que hagin estat declarades pobres per precepte legal.

2. Han de quedar exempts d'aquesta taxa els immobles situats fora del nucli urbà que formin part d'una explotació agrària o ramadera, la qual cosa s'ha de demostrar mitjançant la presentació del Llibre de registre d'explotació.

3. Els immobles situats en el Polígon Industrial han de gaudir de les bonificacions següents:

- Primer any: 100 %

- Segon any: 75 %

- Tercer any: 25 %

4. Amb la finalitat d'incentivar econòmicament el reciclatge per fraccions, s'estableix el programa d'inspecció tècnica de residus (ITR), el funcionament del qual es detalla en els subapartats següents:

a) S'estableixen unes bonificacions de les quotes fixades a l'article 5.1 per als subjectes passius que s'adhereixin al programa ITR en funció de la taula següent:

 

Bonificació  ITR

Nucli urbà

- Habitatge 

32 %

- Hotels, motels i hotels apartament

41 %

- Restaurants i cafeteries

41 %

- Bars

41 %

- Resta de locals comercials

60 %

- Centres comercials

60 %

- Indústries i tallers

32 %

- Altres edificacions

32 %

- Despatxos professionals

60 %

- Carnisseries, peixateries i similars

60 %

- Supermercats i similars

41 %

- Petits comerços alimentaris

60 %

- Hostaleria especial

41 %

- Lloc d'amarratge (port esportiu)

32 %

- Parades de mercat

0 %

- Paradetes per les festes (per dia)

20 %

 

Disseminats

- Habitatge rústic

60 %

- Hotels apartament, cases d'agroturisme i turisme rural

60 %

- Restaurants i anàlegs

60 %

- Bars

60 %

 

b) Per ser admeses al programa ITR, les persones interessades han d'estar al corrent de pagament de la taxa per recollida, transferència, transport i tractament dels residus sòlids, han de sol·licitar-ne l'adhesió, mitjançant l'imprès de compromís, abans del 31 de gener de l'any en curs  i han d'acceptar les condicions següents:

- S'han de comprometre a acomplir el que estableix l'Ordenança municipal de neteja, deixalles i residus sòlids urbans del municipi d'Artà.

- Han de consentir, en presència seva, que membres de l'Ajuntament d'Artà accedeixin al seu habitatge o local per controlar que se separin, efectivament, les fraccions de residus (orgànica, paper, vidre, envasos i rebuig).

- Han de consentir el control dels residus que dipositin en les àrees d'aportació i en el Parc Verd.

c) En el cas de no acomplir les condicions establertes en l'apartat b anterior, es perd el dret a la bonificació de la quota i s'ha d'abonar la taxa ordinària corresponent.

d) Així mateix, també es pot sol·licitar la inclusió dels immobles deshabitats en el programa ITR.

e) Les parades de mercat no es poden acollir al programa ITR.

f) L'adhesió al programa ITR es prorroga automàticament i de forma indefinida sempre que no la denunciï cap de les parts i que s'acompleixin les condicions establertes per al programa ITR.

[...]

Article 9. Pagament fraccionat

1. Les persones contribuents poden sol·licitar el pagament fraccionat, que sempre ha de ser trimestral. A aquest efecte, la persona interessada l'ha de sol·licitar expressament a l'Ajuntament entre l'1 de gener i el 15 de febrer de l'any en curs.

2. L'acolliment al sistema fraccionat de pagament es prorroga automàticament per a l'exercici següent, sempre que la persona interessada no manifesti la seva renúncia expressa i no tengui deutes pendents de pagament en període executiu.

3. Si la persona sol·licitant incorre en l'impagament de qualsevol càrrec del sistema fraccionat, aquest quedarà sense cap efecte.

4. El sistema fraccionat de pagament no suposa cap alteració dels terminis per exercir els recursos pertinents ni de qualsevol altre aspecte de la gestió tributària, que s'ha de regir per la seva normativa específica.

[...]

Disposició final

Aquesta Ordenança entra en vigor en el moment que es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, s'ha d'aplicar a partir de l'1 de gener de 2021 i ha de ser vigent fins que es modifiqui o es derogui, d'acord amb l'article 17 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals.»

 

«Ordenança número 9, reguladora de la taxa per retirada de vehicles abandonats o estacionats defectuosament a la via pública

[...]

Article 5è. Tarifes

5.1. Tarifa diària

a) Turismes fins a 1.600 kg de MMA, motocicletes, ciclomotors, vehicles de tres rodes i altres vehicles de característiques anàlogues:

Servei

Artà

Colònia de Sant Pere

Servei diürn:

- Per retirada i transport de cada vehicle

- Per dipòsit i custòdia del vehicle

 

144,60 €

6,17 €

 

167,59 €

6,17 €

Servei nocturn o en festiu:

- Per retirada i transport de cada vehicle

- Per dipòsit i custòdia del vehicle

 

167,59 €

6,17 €

 

209,49 €

6,17 €

b) Turismes de MMA superior a 1.600 kg i furgons de fins a 3.500 kg de MMA:

Servei

Artà

Colònia de Sant Pere

Servei diürn:

- Per retirada i transport de cada vehicle

- Per dipòsit i custòdia del vehicle

 

173,51 €

12,35 €

 

201,10 €

12,35 €

Servei nocturn o en festiu:

- Per retirada i transport de cada vehicle

- Per dipòsit i custòdia del vehicle

 

216,90 €

12,35 €

 

251,39 €

12,35 €

c) Tota mena de vehicles amb MMA superior a 3.500 kg:

- Per retirada i transport de cada vehicle: 163,36 €

- Per dipòsit i custòdia del vehicle: 20,42 €

5.2. Altres serveis

- Per cada servei de col·locació de paranys a vehicles: 40 €

- Recollida de turisme declarat residu sòlid urbà: 80 €

- Recollida de ciclomotor declarat residu sòlid urbà: 40 €

[...]

Disposició final

Aquesta Ordenança entrarà en vigor en el moment que es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, s'ha d'aplicar a partir de l'1 de gener de 2021 i ha de ser vigent fins que es modifiqui o es derogui, d'acord amb l'article 17 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals.»

 

 

​​​​​​​«Ordenança número 12, reguladora de la taxa per expedició de documents administratius

[...]

Article 7è. Tarifa

La tarifa a què es refereix l'article anterior s'estructura en els epígrafs següents.

7.1. Epígraf primer. Certificacions i compulses

- Diligència de confrontació de documents, per full: 2,50 €

- Validació de poders que hagin de produir efecte en les oficines municipals: 20,00 €

- Certificacions de documents o acords municipals: 10,00 €

7.2. Epígraf segon. Llicències urbanístiques i comunicacions prèvies

- Per les sol·licituds de llicència urbanística prèvia, de legalització o de nova llicència per caducitat de la llicència anterior, relatives a construccions i edificacions de nova planta, de qualsevol intervenció en les construccions o edificacions existents, de demolicions, moviments de terra, projectes d'urbanització o qualsevol altre tipus d'obres o instal·lacions subjectes a llicència urbanística municipal, es prendrà com a base imposable el cost real de l'obra o instal·lació. La tarifa es fixa en el 2 per mil del pressupost de l'obra amb un mínim de 117,60 €.

- Per a les llicències urbanístiques de modificacions d'obres que disposin de llicència no caducada, la tarifa es fixa en dos trams:

• si la modificació no implica un augment de pressupost, s'ha de prendre com a base el pressupost total modificat i la tarifa es fixa en l'1 per mil del pressupost de l'obra, amb un mínim de 53,80 €; i

• si la modificació implica un augment de pressupost, a la tarifa anterior s'ha d'addicionar el 2 per mil de la quantitat en què s'augmenti el pressupost de l'obra.

- En les sol·licituds de pròrrogues de llicències urbanístiques que suposin la realització d'obres, s'ha de prendre com a base imposable el cost real de l'obra o instal·lació pendent d'execució, certificat per la direcció de l'obra, i la tarifa es fixa en el 2 per mil del pressupost de l'obra, amb un mínim de 117,60 €.

- Per llicències d'ocupació o de primera utilització, 70,56 €. Quan la llicència es refereixi a obres que incloguin una pluralitat d'habitatges, locals o unitats d'allotjament turístiques, la tarifa s'ha d'incrementar en la quantitat de 35,28 € per cada habitatge, local o unitat d'allotjament addicional.

- Per projectes de segregació, agrupació, parcel·lació o divisió, 189,30 €.

- Per pla parcial, projecte de compensació, projecte d'urbanització, projecte de reparcel·lació, estudis de detall a instància de part, projectes de dotació de serveis, 265,00 € per ha o fracció.

- Per les comunicacions prèvies o declaracions responsables, la tarifa es fixa en el 2 per mil del pressupost de l'obra, amb un mínim de 50,00 €.

- Per obres consistents, únicament i exclusivament, en pintar la façana, la tarifa es fixa en el 2 per mil del pressupost de l'obra, amb un mínim de 50,00 €.

7.3. Epígraf tercer. Altres documents relatius a serveis d'urbanisme:

- Per cada expedient de declaració de ruïna d'edificis: 97,82 €

- Per cada expedició de certificació sol·licitada a instància de part, inclosos certificats d'aprofitament urbanístic: 70,56 €

- Per cada expedient de concessió d'instal·lació de rètols i mostres: 22,76 €

- Per expedició de còpies de plànols, per unitat: 12,12 €

- Els expedients que, d'acord amb la legislació, hagin de sotmetre's a un període d'informació pública s'han de fer càrrec de les despeses que es derivin d'inserir un anunci en el BOIB o en el BOE i/o en un dels diaris de l'illa.

7.4. Epígraf quart. Contractació d'obres i serveis

- Constitució, substitució i devolució de fiances per licitacions i obres municipals, per cada acta: 7,10 €

- Per cada contracte administratiu que se subscriu d'obres, béns o serveis: l'1 per mil del preu de contracte amb un mínim de 42,00 €

7.5. Epígraf cinquè. Altres expedients o documents

- Per qualsevol altre expedient o document no expressament tarifat: 18,62 €

- Fotocòpies, per cada fulla: 0,19 €

- Impressió de documents, per cada full imprès: 0,19 €

- Per cada informe d'habitatge per al reagrupament familiar: 31,55 €

- Per cada informe d'arrelament: 31,55 €

- Per expedició de la targeta ciutadana, per cada targeta: 10 €

7.6. Epígraf sisè. Documents relatius a serveis de la Policia

- Per cada informe policial o atestat per accident de trànsit: 110,42 €

- Per cada informe d'actuació policial sol·licitat a instància de part: 66,25 €.

[...]

Disposició final

Aquesta Ordenança entra en vigor en el moment que es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, s'ha d'aplicar a partir de l'1 de gener de 2021 i ha de ser vigent fins que es modifiqui o es derogui, d'acord amb l'article 17 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les  hisendes locals.»

 

«Ordenança número 14, reguladora de la taxa per l'obertura de rases en terrenys d'ús públic i remoció de paviment

[...]

Article 4. Responsables

1. Responen solidàriament de les obligacions tributàries totes les persones que siguin causants d'una infracció tributària o que col·laborin a cometre-la.

2. Els coparticipants o cotitulars de les entitats jurídiques o econòmiques a què es refereix la Llei general tributària respondran solidàriament en proporció a les seves respectives participacions de les obligacions tributàries d'aquestes entitats.

3. En el cas de societats o entitats dissoltes i liquidades, les seves obligacions tributàries pendents es transmetran als socis o partícips en el capital, que respondran d'elles solidàriament i fins el límit del valor de la quota de liquidació que se'ls hagués adjudicat.

4. Els administradors de persones jurídiques que no van realitzar els actes de la seva incumbència per al compliment de les obligacions tributàries d'aquelles respondran subsidiàriament dels deutes següents:

a) Quan s'ha comès una infracció tributària simple, de l'import de la sanció.

b) Quan s'ha comès una infracció tributària greu, de la totalitat del deute exigible.

c) En supòsits de cessament de les activitats de la societat, de l'import de les obligacions tributàries pendents en la data de cessament.

5. La responsabilitat s'exigirà en tot cas en els termes i d'acord amb el procediment previst a la Llei general tributària.

Article 4 bis. Restabliment del domini públic

1. Quan la utilització privativa o l'aprofitament especial per l'obertura de sondatges o rases en terrenys d'ús públic comporti la destrucció o el deteriorament de paviments, voravies, parets o qualsevol altre element de domini públic local, la persona beneficiària, a més del pagament de la taxa regulada en aquesta Ordenança, està obligada a la reparació, la reconstrucció i el restabliment de la seva situació inicial.

2. El restabliment s'ha d'efectuar amb el mateix tipus de material destruït i s'han de preveure en el projecte tècnic corresponent amb detall de les actuacions previstes i el seu pressupost.

En els supòsits que s'autoritzi l'execució d'una síquia en la totalitat del traçat longitudinal d'un carrer, la persona interessada resta obligada a dur a terme les reparacions corresponents de l'asfalt i paviment per la meitat de l'amplària del carrer, agafada des de l'eix central i per tota la longitud objecte de la síquia.

Si l'objecte de la síquia és l'eix central del carrer, la persona interessada està obligada a restaurar l'asfalt per la totalitat de la via.

En els supòsits d'execució de síquies per a escomeses de serveis, la persona interessada resta obligat a restaurar l'asfalt i el paviment en una amplària d'1 metre per cada banda agafada des de l'eix central de la síquia que té sentit perpendicular a la via pública.

3. El restabliment s'ha de dur a terme de forma immediata una vegada executades les conduccions i a plena satisfacció dels serveis municipals, que n'han d'emetre l'informe corresponent al respecte.

4. Per garantir el compliment d'aquesta obligació, la persona beneficiària ha de constituir una fiança per l'import i les condicions que es determinen en l'article 6 d'aquesta Ordenança. En cas d'incompliment, i amb el requeriment previ per escrit a la persona beneficiària, l'Ajuntament estarà facultat per realitzar-ne l'execució subsidiària a costa de la fiança dipositada.

5. En el cas d'execució subsidiària, si el cost de restabliment definitiu és superior a la fiança dipositada, l'Ajuntament ha d'emetre la liquidació corresponent per l'excés d'aquest cost de restabliment.

6. Si els danys són irreparables, l'Ajuntament ha de ser indemnitzat per una quantia igual al valor dels béns destruïts o l'import del deteriorament dels danyats.

7. L'Ajuntament no pot condonar totalment ni parcialment les indemnitzacions i el reintegrament a què es refereix aquest apartat.

8. Prèviament a la pavimentació d'una via pública per part de l'Ajuntament, se n'ha d'informar les companyies concessionàries dels serveis públics de comunicacions, electricitat, gas i la resta de persones físiques i jurídiques afectades per canalitzacions o pals de sosteniment, perquè adeqüin les seves instal·lacions. Si un cop acabades les obres de pavimentació, aquestes es veuen afectades per l'obertura de sondatges o rases en un termini de cinc anys, les persones sol·licitants hauran d'abonar les taxes indicades en l'article 6 amb un recàrrec del 200 per 100.”

[...]

Article 6. Quota tributària i import de la fiança

1. La quantia de la taxa s'ha de calcular d'acord amb els conceptes i els imports que es determinen a continuació:

Concepte

Euros

Mínim per llicència

 50,07

Primer metre lineal

61,99

Metres restants

30,12

2. L'import de la taxa és independent del reintegrament del cost total de les despeses de reconstrucció o reparació respectives.

3. La quantia de la fiança que la persona beneficiària ha de prestar per restablir el domini públic s'ha de fixar en base al preu d'execució material del restabliment previst en el pressupost del projecte tècnic presentat, d'acord amb el que disposa l'article 4 bis, apartat 2, d'aquesta Ordenança.

Article 7. Acreditació

1. La taxa i la constitució de fiança de restabliment del domini públic s'ha d'acreditar quan s'iniciï l'aprofitament especial, moment que, a aquests efectes, s'entén que coincideix amb el de concessió de la llicència, si aquesta fou sol·licitada.

2. Sense perjudici del previst en el punt anterior, serà precís dipositar l'import de la taxa quan es presenti la sol·licitud d'autorització per a procedir al gaudiment dels aprofitaments especials regulats a l'article 6.

3. Quan s'ha produït l' aprofitament especial sense sol·licitar llicència, l'acreditació de la taxa té lloc en el moment de l'inici d'aquest aprofitament.

[...]

Article 9. Règim de declaració i ingrés

1. La taxa s'ha d'exigir en règim d'autoliquidació.

2. Quan es presenti la sol·licitud d'autorització per a l'aprofitament especial, s'ha de presentar, degudament emplenat, l'imprès d'autoliquidació de la taxa. Alternativament, poden presentar-se en el servei municipal competent els elements de la declaració a fi que el personal municipal competent presti l'assistència necessària per determinar el deute.

3. S'ha d'expedir un abonaré a la persona interessada per tal que pugui satisfer la quota en aquell moment, o en el termini de deu dies, en els llocs de pagament indicats en el propi abonaré.

4. La persona sol·licitant està obligada a dipositar la fiança que respongui al restabliment del domini públic afectat. Aquesta fiança s'ha de dipositar prèviament a la concessió de la llicència i el seu import ha de ser el que disposa l'article 6 d'aquesta Ordenança.

5. Si el restabliment del domini públic és informat favorablement pels serveis tècnics municipals, la fiança s'ha de mantenir durant el termini d'un any en garantia de l'execució correcta de la reposició i, transcorregut aquest termini, s'ha de retornar a la persona beneficiària amb l'informe favorable previ del servei municipal corresponent.

[...]

Disposició final

Aquesta Ordenança entra en vigor en el moment que es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, s'ha d'aplicar a partir de l'1 de gener de 2021 i ha de ser vigent fins que es modifiqui o es derogui, d'acord amb l'article 17 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals.»

 

«Ordenança número 15, reguladora de la taxa per entrada de vehicles per les voreres i les reserves d'estacionament de la via pública per aparcament exclusiu

[...]

Article 2. Fet imposable

Constitueix el fet imposable de la taxa l'aprofitament especial que té lloc per l'entrada de vehicles a través de les voreres i la reserva de via pública per a aparcaments exclusius, especificat en les tarifes establertes en l'article 6 d'aquesta Ordenança.

[...]

Article 6. Quota tributària

La quantia de la taxa es determinarà d'acord amb les tarifes dels apartats següents.

6.1. Gual permanent

- Gual permanent, per m lineal: 39,00 euros

- Placa de gual: 11,80 euros

Quan l'autorització de l'entrada de vehicles sigui per un immoble que té d'una a cinc places d'aparcament es pagarà el 100 % de l'import total; quan tengui de sis a quinze places pagarà el 150 % de l'import total; i quan tengui més de 15 places, pagarà el 200 % de l'import total.

6.2. Reserva d'estacionament

- Reserva d'estacionament a vies de 1a categoria, per m2: 1,25 euros

- Reserva d'estacionament a vies de 2a categoria, per m2: 0,64 euros

- Reserva d'estacionament a vies de 3a categoria, per m2: 0,38 euros

6.3 Reserva privada d'estacionament lligada a gual permanent

- Reserva privada d'estacionament lligada a gual permanent en vies de 1a categoria: 39,00 € per metre lineal i 1,25 € per m2

- Reserva privada d'estacionament lligada a gual permanent en vies de 2a categoria: 39,00 € per metre lineal i 0,64 € per m2

- Reserva privada d'estacionament lligada a gual permanent en vies de 3a categoria: 39,00 € per metre lineal i 0,38 € per m2

- Placa de reserva privada d'estacionament lligada a gual permanent: 11,80 €>>

6.4. Tancament de la via

És el cas de la utilització de la via pública quan sigui necessari el tancament a la circulació de vehicles o vianants i, si cal, fer una nova regulació del trànsit per tal d'evitar conflictes innecessaris.

En aquest cas la taxa s'ha d'aplicar per dies o per hores i s'ha d'adequar a la categoria de la via ocupada segons l'annex d'aquesta Ordenança.

S'estableix una tarifa mínima per a cada tancament de la via sol·licitat, al qual se li ha d'afegir la tarifa que pertoqui per metres quadrats ocupats*, amb els detalls següents:

a) Tancament per dia

- Vies de 1a categoria: 1,25 euros/m2 i una tarifa mínima de 388,00 euros

- Vies de 2a categoria: 0,64 euros/m2 i una tarifa mínima de 323,00 euros

- Vies de 3a categoria: 0,38 euros/m2 i una tarifa mínima de 258,75 euros

b) Tancament per hores

- Vies de 1a categoria: 1,28 euros/m2 i una tarifa mínima de 78,00 euros

- Vies de 2a categoria: 0,66 euros/m2 i una tarifa mínima de 64,15 euros

- Vies de 3a categoria: 0,40 euros/m2 i una tarifa mínima de 50,48 euros

(* Vegeu la relació annexa de carrers segons la categoria.)

[...]

Disposició final

Aquesta Ordenança entra en vigor en el moment que es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, s'ha d'aplicar a partir de l'1 de gener de 2021 i ha de ser vigent fins que es modifiqui o es derogui, d'acord amb l'article 17 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les  hisendes locals.»

 

«Ordenança número 16, reguladora de la taxa per la instal·lació i el lloguer de taules i cadires en terrenys d'ús públic

[...]

Article 6. Quota tributària

La quota a satisfer per aquesta taxa s'obté de l'aplicació de les tarifes contingudes als apartats següents:

6.1. Epígraf 1. Ocupació

L'ocupació és per metre quadrat de superfície ocupada.

a) Passeig Marítim

-Per dia: 2,45 €/m2

-Per trimestre: -

-Per semestre: -

-Per any natural: 87,45 €/m2

b) Carrers de Ciutat, d'Antoni Blanes i plaça del Conqueridor

- Per dia: 1,70 €/m2

- Per semestre (abril-setembre): 55 €/m2

- Per semestre (octubre-març): 20 €/m2

- Per any natural: 61,75 €/m2

c) Resta de carrers:

- Per dia: 0,82€/m2

- Per semestre (abril-setembre): 25 €/m2

- Per semestre (octubre-març): 10 €/m2

- Per any natural: 30,90 €/m2

[...]

 

​​​​​​​Disposició final

Aquesta Ordenança entra en vigor en el moment que es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, s'ha d'aplicar a partir de l'1 de gener de 2021 i ha de ser vigent fins que es modifiqui o es derogui, d'acord amb l'article 17 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les  hisendes locals.»

 

«Ordenança número 18, reguladora de la taxa per l'ocupació de la via pública amb mercaderies, maquinàries, materials de la construcció i altres instal·lacions anàlogues

[...]

Article 2. Fet imposable

Constitueix el fet imposable de la taxa l'ocupació i la reserva de la via pública amb mercaderies, maquinàries, materials de la construcció i altres instal·lacions anàlogues, que s'especifica en l'article 6 d'aquesta Ordenança.

[...]

6.1. Ocupació de la via pública

a) Ocupació de terrenys d'ús públic per obres:

- Per dia: 0,68 €/m2 o fracció

- Per mes: 16,50 €/m2 o fracció

- Per trimestre: 43,47 €/m2 o fracció

- Per any: 121,74 €/m2 o fracció

b) Ocupació de terrenys d'ús públic per exposició de productes:

- Passeig Marítim:    • Per dia: 2,45 €/m2

                                 • Per trimestre: –

                                 • Per semestre: –

                                 • Per any natural: 87,45 €/m2

- Carrers de Ciutat i d'Antoni Blanes i plaça del Conqueridor:

                                 • Per dia: 1,70 €/m2                    

                                 • Per semestre (abril-setembre): 45 €/m2

                                 • Per semestre (octubre-març): 15 €/m2

                                 • Per any natural: 51,75 €/m2

- Resta de carrers:    • Per dia: 0,82 €/m2

                                 • Per semestre (abril-setembre): 23 €/m2

                                 • Per semestre (octubre-març): 7 €/m2

                                 • Per any natural: 25,90 €/m2>>

Disposició final

Aquesta Ordenança entra en vigor en el moment que es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, s'ha d'aplicar a partir de l'1 de gener de 2021 i ha de ser vigent fins que es modifiqui o es derogui, d'acord amb l'article 17 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals.»

 

«Ordenança número 21, reguladora de la taxa pel subministrament municipal d'aigua

[...]

Article 6.- Quota Tributària

1. La quantia de la taxa es determinarà aplicant les tarifes següents:

 

Euros

Epígraf primer

 

A.- Drets d'escomesa * m2 edificat

    2,95

A1.- Drets d'escomesa provisional

 283,27

A2.- Drets d'escomesa Polígon * m2 edificat

   1,48

Epígraf segon

 

B.- Manteniment (+)

 

- Local destinat a habitatge unifamiliar i comerç

     10,34

- Indústries, bars, restaurants, sales de festes, de ball i similars

   13,79

- Hotels, per plaça

  3,66

Epígraf tercer

 

C1.- Preu mitjà per m3 en comptador d'habitatges, comerços (bimestral):

 

De 0 a 15 m3

 0,51

De 16 a 40 m3

      0,68

De 41 a 60 m3

      0,92

Més de 60 m3

     1,37

C2.- Preu mitjà per m3 en comptador d'indústries; bars; restaurants; sales de festa, de ball i similars; i hotels (bimestral):

 

De 0 a 45 m3

 0,51

De 46 a 120 m3

    0,68

De 121 a 180 m3

  0,92

Més de 180 m3

     1,37

C3.- Comptador obres m3

   0,91

(*) El dret d'escomesa provisional (283,27 €) es descomptarà de la resultant d'aplicar l'ordenança un cop edificat el solar i autoritzada la connexió definitiva. Aquestes connexions provisionals per a solars podran ésser retirades per l'Ajuntament en qualsevol moment en que les necessitats del servei ho facin desitjable.

(+) En els edificis de multipropietat es pagaran tantes quotes de manteniment com locals o habitatges hi hagi en l'edifici.

[...]

Disposició final

Aquesta Ordenança s'ha d'aplicar a partir de dia 1 de gener de 2021 i ha de ser vigent fins que es modifiqui o es derogui.»

 

«Ordenança núm. 23, reguladora de la taxa per serveis culturals, turístics i de publicitat

[...]

Article 4. Quota tributària

1. Teatre Municipal:

- Entrada de cinema: 5,00 € (exempts d'IVA).

- Per altres esdeveniments culturals: un màxim de 50,00 €/persona (exempts d'IVA).

- Activitats formatives: un màxim de 60,00 €/mes, per alumne i curs (exempts d'IVA).

- Ús de la sala de reunions (capacitat per a 16 persones): un màxim de 46,00 €/hora més IVA; o de 185,00 €/dia, més IVA (fins a 4 hores es cobra per hora. A partir de les 4 hores s'aplica la tarifa de dia sencer, és a dir 8 hores).

- Ús de la sala d'actes (capacitat per a 90 persones): un màxim de 67,00 €/hora, més IVA; o de 266,00 €/dia, més IVA (fins a 4 hores es cobra per hora. A partir de 4 hores s'aplicarà la tarifa de dia sencer, 8 hores).

- Ús de la sala gran (capacitat per a 455 persones): un màxim de 320,00 €/hora, més IVA; o de 1.410,00 €/dia, més IVA (fins a 4 hores es cobra per hora. A partir de 4 hores s'aplicarà la tarifa de dia sencer, 8 hores).

2. Altres espais públics culturals gestionats per l'Ajuntament:

- Entrada individual (sense visita guiada): 4,00 €

- Entrada de grup (més de 10 persones, sense visita guiada): 2,00 €/persona

- Entrada de grup escolar (sense visita guiada): 1,50 €/alumne

- Per altres esdeveniments culturals: 25,00 €/persona

3. Venda de productes turístics i culturals:

- Guies: 1,50 €/unitat

- Postals: 0,60 €/unitat

- Venda de llibres d'edició municipal: fins a 40,00 €/unitat, segons el cost de cada edició.

- Venda d'elements, mostres o objectes de marxandatge d'edició municipal: 50,00 €/unitat.

4. Visites guiades i tallers en espais públics culturals gestionats per l'Ajuntament:

- Visita guiada i taller didàctic per a grup escolar (inclou material didàctic i entrada): 4,50 €/alumne.

- Visita guiada per a grups turístics, entre 5 i 25 persones: 10,00 €/persona, amb un mínim de 60 €.

- Altres tallers didàctics per a grups escolars amb desplaçament de monitors i monitores:

• Taller didàctic amb desplaçament zona 1 (entre 1 i 15 km): 3,00 €/alumne més 12,00 € en concepte de desplaçament.

• Taller didàctic amb desplaçament zona 2 (entre més de 15 km i 30 km): 3,00 €/alumne més 22,00 € en concepte de desplaçament.

• Taller didàctic amb desplaçament zona 3 (més de 30 km): 3,00 €/alumne més 48,00 € en concepte de desplaçament.

5. Ús d'altres locals de titularitat municipal:

- Ús de despatxos de l'edifici municipal Ses Escoles:

• Despatxos fins a 12  m2: 100 €/mes

• Despatxos de més de 12 m2 fins a 17 m2: 150 €/mes

• Despatxos de més de 17 m2 fins a 25 m2: 200 €/mes

• Despatxos de més de 25 m2: 300 €/mes

• Ús de les sales d'assaig: 3,00 €/hora

- Ús d'altres locals públics fins a 25 m2 (excepte en el cas d'actes socials): 15,00 €/hora; 60,00 €/dia (fins a 4 hores es cobra per hora)

- Ús d'altres locals públics de més de 25 m2 (excepte en el cas d'actes socials): 25,00 €/hora; 100,00 €/dia (fins a 4 hores es cobra per hora)

6. Publicitat:

- Per inserció de publicitat a la web municipal, a la web turística municipal o similar: 150,00 €/trimestre

- Per emissió de publicitat a la ràdio municipal (la falca publicitària base és de 30 segons): 6,00 €/falca base

- Per inserció de publicitat en els elements fixos (marquesines o similars) i senyalística municipal: 250,00 €/m2/trimestre

- Per inserció de publicitat en targetes, díptics, programes i altres materials d'edició municipal, per tiratge de 5.000 unitats: 25,00 €/cm2

7. Cases de Betlem: 5,00 €/persona/dia

8. Serveis turístics

8.1. Transport públic i accés als espais turístics

- Accés amb vehicle de motor a les platges verges protegides de Cala Torta i Cala Mitjana: 4€/entrada.

- Transport turístic amb autobús municipal pel trajecte al Parc Natural de Llevant / Artà / Cala Torta: 2,00€/trajecte.

8.2. Targeta ArtàCard

Targeta ArtàCard Turística:

- Taxa de la targeta: 3,00 €/targeta.

Entrada gratuïta a tots els establiments turístics municipals i col·laboradors durant l'estada turística.

Targeta Artàcard Ciutadana:

- Taxa de la targeta: gratuïta (totes les persones empadronades al municipi d'Artà).

Entrada gratuïta a tots els establiments turístics municipals i col·laboradors; accés gratuït amb vehicle de motor a les platges de Cala Torta i Cala Mitjana; trajectes gratuïts en transport turístic amb autobús municipal al Parc Natural de Llevant / Artà / Cala Torta.

- Taxa de renovació: 2,00 €/ targeta.

[...]

Disposició final

Aquesta Ordenança entra en vigor en el moment que es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, s'ha d'aplicar a partir de l'1 de gener de 2021 i ha de ser vigent fins que es modifiqui o es derogui, d'acord amb l'article 17 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals.»

 

«Ordenança número 24, reguladora de la taxa pel servei de la Residència de Persones Majors

[...]

Article 4.

La quantia de la taxa que regula aquesta Ordenança és la que es fixa en les tarifes següents:

- Residents: 1.093,87 €/mes

- Persones dependents: 1.802,49 €/mes

- Persones semidependents: 1.515,60 €/mes

Els residents amb data d'ingrés anterior a 31 de desembre de 2007 que ocupin plaça de persona assistida o semiassistida i cobrin una prestació vinculada al servei (del Govern) hauran d'aportar la totalitat de dita prestació i els endarreriments, sempre que la suma de la quota que estigui pagant i la vinculada no superin el cost total de la plaça de persona dependent o semidependent. En tot cas, pagaran com a màxim el preu que dicti l'Ordenança segons la seva situació de dependència.

Qualsevol persona que entri a la Residència de Persones Majors haurà de pagar segons l'estat de dependència que presenti. En el cas que, amb els anys, presenti més dependència, haurà de pagar com a persona assistida.

NORMES DE GESTIÓ

Article 5.

1. Les persones residents han de pagar la seva estança a la Residència per mesos anticipats i abans de dia 10 de cada mes.

2. Han d'abonar, en ingressar a la Residència, la primera de les mensualitats.

3. S'ha d'obligar a satisfer la quantitat que, en cada moment, estigui fixada en concepte de quota i les altres despeses mèdiques i complementàries que motivi la persona resident.

4. En el cas de no poder abonar totalment o parcialment la quota, l'aspirant a resident ha de presentar una declaració, amb justificants, del béns que posseeix, en ús o en propietat, i dels ingressos anuals. La Direcció de la Residència pot fer, en tot moment, les gestions oportunes per determinar l'exactitud de les declaracions que, en aquest sentit, facin les persones residents.

Si la persona beneficiària no pot pagar la totalitat de la quota i disposa de béns s'ha d'establir el sistema de reconeixement de deute amb l'Ajuntament, reconeixement que s'ha de firmar en el moment del seu ingrés o en el moment en què s'iniciïn els impagaments. Aquest document de reconeixement del deute s'ha de signar entre les dues parts, Ajuntament i resident o tutor legal, si s'escau, a càrrec dels béns titularitat d'aquest darrer. 

Amb la finalitat d'evitar o minorar el reconeixement de deute, la família de la persona sol·licitant es pot comprometre a abonar el cost de la seva estada o a abonar una quantitat fixada al seu criteri, de manera que, en el moment de la seva baixa, no existeixi deute o que el contret sigui menor. En tot cas, el pagament íntegre del deute s'ha d'efectuar en el moment que es produeixi la seva baixa de la Residència.

Disposició final

Aquesta Ordenança entra en vigor en el moment que es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, s'ha d'aplicar a partir de l'1 de gener de 2021 i ha de ser vigent fins que es modifiqui o es derogui, d'acord amb l'article 17 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals.»

 

«Ordenança número 43, reguladora de la taxa per a la realització d'activitats organitzades per l'àrea de Joventut

Article 1. Fonament i naturalesa

En ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i per l'article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, i de conformitat amb allò que disposen els articles 15 a 19 del RD 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aquest Ajuntament estableix la taxa per a la realització d'activitats organitzades per l'àrea de Joventut, que s'ha de regir per aquesta Ordenança fiscal, les normes de la qual acompleixen el que preveu l'article 57 del RD 2/2004 esmentat.

Article 2. Fet imposable

Constitueix el fet imposable d'aquesta taxa la inscripció a cursos i activitats formatives duites a terme per la Regidoria de Joventut de l'Ajuntament d'Artà.

Article 3. Subjectes passius

Són subjectes passius contribuents les persones físiques i jurídiques que sol·licitin o es beneficiïn dels serveis o activitats realitzades que es detallen a l'article anterior.

Quan les persones matriculades siguin menors d'edat, els seus progenitors o tutors legals han de signar una autorització per poder participar en l'activitat.

Article 4. Quota tributària

4.1. Àrea acadèmica

S'estableixen les tarifes següents:

- Àrea d'ampliació cultural: 2,29 €/hora

- Àrea ocupacional: 2,29 €/hora

- Àrea d'oci i temps lliure: 2,29 €/hora

4.2. Cursos específics

S'estableixen les tarifes següents:

- Curs de monitor de temps lliure: 325 €

- Curs de director de temps lliure: 350 €

- Curs de socorrista de piscina: 150 €

- Altres cursos: 4 €/hora

4.3. Agreujants

Si la realització dels cursos requereix algun tipus de material fungible extraordinari imprescindible per dur-los a terme, es pot considerar la possibilitat de cobrar el cost proporcional del material determinat a l'alumnat que s'hi matriculi.

De la mateixa manera, la Regidoria de Joventut pot adoptar l'acord de gratuïtat o d'import especialment reduït en la taxa d'algun dels cursos que es realitzin, tenint en compte les circumstàncies de les persones a les quals va dirigit (hi ha d'haver un informe previ dels Serveis Socials), el contingut del curs o qualsevol altra circumstància que es consideri excepcional.

Article 5. Bonificacions

5.1. Bonificacions

Les bonificacions queden establertes de la manera següent:

- Per a persones empadronades al municipi d'Artà, un 20 % sobre les quotes de l'apartat 4.2 (cursos específics).

- Per a famílies nombroses de tres fills, un 20 %.

- Per a famílies nombroses de quatre fills, un 25 %.

- Per a famílies nombroses de cinc fills o més, un 30 %.

- Per a persones amb minusvalidesa (33 % o superior), un 20 %.

L'atorgament d'aquestes bonificacions requereix la presentació de la documentació que acrediti alguna de les condicions anteriors.

5.2. Altres

La Junta de Govern Local pot acordar altres bonificacions quan ho consideri necessari.

Article 6. Meritació

Neix l'obligació de contribuir quan es formalitza la matrícula o la inscripció al curs en què es vol participar.

Article 7. Declaració, liquidació i ingrés

Aquesta taxa s'ha d'exigir en règim d'autoliquidació en la forma que preveu el Reial decret 939/2005, de 29 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament general de recaptació.

Article 8. Infraccions i sancions

Pel que fa a la qualificació d'infraccions tributàries i a les sancions que corresponguin en cada cas, cal atenir-se a allò que disposa la Llei general tributària.

Disposició final

Aquesta Ordenança entra en vigor l'endemà de publicar-se en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i serà vigent fins que es modifiqui o es derogui.»

           

Artà, 17 de desembre de 2020

El batle Manuel Galán Massanet