Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT DE LLUCMAJOR
Núm. 12698
Aprovació definitiva de la modificació de varies ordenances fiscals
El Ple de l'Ajuntament, en sessió de dia 28 d'octubre de 2020, va acordar aprovar inicialment i, en el cas que no es produeixin al·legacions en el període d'informació pública, també definitivament, la modificació de varies ordenances.
Un cop publicat l'anunci en el BOIB, número 188 de data 31 d'octubre de 2020, no s'ha formulat cap reclamació contra els esmentats acords durant el termini d'exposició de 30 dies per la qual cosa les ordenances quedaran redactades així:
ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE L'IMPOST SOBRE BÉNS IMMOBLES
Article 1. Tipus impositiu
De conformitat amb el que preveu l'article 72 del RDL 2/2004 del text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, el tipus de gravamen de l'Impost sobre béns immobles aplicable a aquest municipi queda fixat en els següents tipus:
1. El tipus de gravamen de l'Impost sobre béns immobles, aplicable als béns de naturalesa urbana (excepte per a l'ús assenyalat en els apartats quart i cinquè d'aquest article) queda fixat en el 0,564%.
2. El tipus de gravamen de l'Impost sobre béns immobles aplicable als béns de naturalesa rústica queda fixat en el 0,564%.
3. El tipus de gravamen de l'Impost sobre béns immobles aplicable als béns de característiques especials queda fixat en el 1,1%.
4. El tipus de gravamen assenyalat per als béns immobles de naturalesa urbana d'ús solar o d'ús esportiu queda fixat, per al deu per cent d'aquests béns immobles que tinguin un major valor cadastral i aquest sigui superior a 1.000.000 euros, en l'1,0%.
5. El tipus de gravamen assenyalat per als béns immobles de naturalesa urbana d'ús magatzem- estacionament, d'ús oci i hosteleria, d'ús industrial, d'ús comercial, d'ús oficina i d'ús sanitari, queda fixat, per al deu per cent d'aquests béns immobles que tinguin un major valor cadastral i aquest sigui superior a 500.000 euros, en el 0,7%.
Article 2. Exempcions i bonificacions
1. Estaran exempts d'aquest impost els immobles destinats a centres sanitaris de titularitat pública, sempre que estiguin directament afectes al compliment dels fins específics dels esmentats centres.
2. Estaran exempts d'aquest impost, els béns de naturalesa urbana, que tinguin un quota líquida inferior a 15 euros. Així mateix, estaran exempts els bens de naturalesa rústica que tinguin unes quotes liquides o l'agrupació de les mateixes conforme l'article 77.2 del RDL 2/2004 del text refós de la Llei Reguladora d'Hisendes Locals siguin inferiors a 15 euros.
3. Tindran una bonificació del 50% en la quota íntegra de l'impost, sempre que així ho sol·licitin les persones físiques o jurídiques interessades abans de l'inici de les obres, els immobles que constitueixin l'objecte de l'activitat de les empreses d'urbanització, construcció i promoció immobiliària tant de l'obra nova com de rehabilitació equiparable a aquesta, i no figurin entre els béns del seu immobilitzat.
A la petició s'hi ha d'adjuntar:
- Fotocòpia del DNI de la persona sol·licitant, que haurà de tenir poder per actuar com a representant de l'empresa.
- Acreditació del pagament de l'IBI durant els darrers quatre anys.
- Fotocòpia de la llicència d'obres.
- Fotocòpia de l'alta de l'Impost d'activitats econòmiques.
- Còpia del Balanç de situació comptable, especificant que el terreny on es construiran els immobles figura com a existència.
El termini d'aplicació de la bonificació comprendrà des del període impositiu següent a aquell en què s'iniciïn les obres fins al posterior al seu acabament, sempre que durant aquest temps es realitzin obres d'urbanització o construcció efectiva, i sense que en cap cas pugui excedir de tres períodes impositius.
4. Gaudiran d'una bonificació del 50% de la quota íntegra de l'impost aquells immobles destinats a residència habitual, els subjectes passius del qual tinguin la condició de titulars de família nombrosa conforme estableix la Llei 40/2003, de 18 de novembre, de Protecció a les Famílies Nombroses o normativa posterior que sigui d'aplicació, i amb un nivell de renda de la unitat familiar inferior a 30.000 euros, i del 90% aquells el nombre de fills o filles dels quals sigui igual o superior a sis, i amb un nivell de renda de la unitat familiar inferior a 45.000 euros.
Aquesta bonificació, incompatible amb altres beneficis fiscals del mateix impost excepte el fraccionament, serà de caràcter rogatori per a cada exercici, i s'haurà d'acreditar:
- La titularitat de l'immoble
- Certificat d'empadronament de tots els membres de la unitat familiar.
- Declaració de la renda de la unitat familiar.
- Fotocòpia del Llibre de família nombrosa.
5. Podran gaudir d'una bonificació del 50% de la quota resultant d'aplicar, si s'escau, les bonificacions dels apartats anteriors d'aquest article, els immobles on s'hagin instal.lat sistemes generals per a l'aprofitament tèrmic o elèctric de l'energia solar. Aquesta bonificació està condicionada al caràcter no obligatori de les instal.lacions per a la producció de calor i que aquestes incloguin col.lectors que disposin de la corresponent homologació per l'administració competent, i és d'aplicació els tres exercicis següents a de la seva instal.lació. Tindrà efectes, si s'escau, des del període següent a aquell en què se sol.liciti.
6. A l'empara del que disposa l'art. 9 del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, s'estableix la bonificació sobre la quota resultant d'aplicar, si s'escau, les bonificacions dels apartats anteriors d'aquest article, per l'import que es dirà, a favor dels subjectes passius que s'acullin al sistema especial de pagament, que s'aplicarà d'acord amb les següents condicions:
a. El sistema especial de pagament és d'aplicació a les persones físiques o jurídiques contribuents i d'altres obligats/obligades que en sol·licitin l'aplicació al conjunt de tots els seus rebuts del padró corresponents a béns de naturalesa urbana i rústica.
b. Els requisits que han de concórrer en la persona sol·licitant per poder-se acollir al sistema especial de pagament són:
b.1. Emplenar el formulari dissenyat a aquest efecte per l'Ajuntament, abans del 25 de gener de l'any de què es tracti.
b.2. No mantenir cap tipus de deutes en període executiu.
b.3. Efectuar els següents pagaments en qualsevol de les següents tres modalitats:
1. En nou mensualitats (de febrer a octubre), la quantitat que figuri en el formulari de sol·licitud, fixada pels serveis de l'Ajuntament, equivalent al resultat de dividir per deu l'import del conjunt de rebuts de l'impost sobre béns immobles liquidats a la persona sol·licitant en l'exercici immediatament anterior; i el mes de novembre, la quantitat resultant de deduir, a l'import dels rebuts del Padró a nom de la persona sol·licitant, les quantitats ja pagades, aplicant-hi una bonificació, del 5 %. L'import d'aquesta bonificació per cada contribuent és, com a màxim, de 50 euros i, en aquest cas, la bonificació es distribuirà proporcionalment a l'import dels rebuts. En el supòsit que el deute de la persona sol·licitant estigui cobert i existeixi un sobrant, es procedirà d'ofici a la devolució.
2. En tres pagaments trimestrals (febrer, maig, agost) la quantitat que figuri en el formulari de sol·licitud, fixada pels serveis de l'Ajuntament, equivalent al resultat de dividir per quatre l'import del conjunt de rebuts de l'impost sobre béns immobles liquidats a la persona sol·licitant en l'exercici immediatament anterior; i el mes de novembre, la quantitat resultant de deduir, a l'import dels rebuts del Padró a nom de la persona sol·licitant, les quantitats ja pagades, aplicant-hi una bonificació del 5 %. L'import d'aquesta bonificació per cada contribuent és, com a màxim, de 50 euros i, en aquest cas, la bonificació es distribuirà proporcionalment a l'import dels rebuts. En el supòsit que el deute de la persona sol·licitant estigui cobert i existeixi un sobrant, es procedirà d'ofici a la devolució.
3. En un pagament únic (de febrer a juliol) la quantitat que figuri en el formulari de sol·licitud, fixada pels serveis de l'Ajuntament; i el mes de novembre, la quantitat resultant de deduir, a l'import dels rebuts del Padró a nom de la persona sol·licitant, la quantitat ja pagada, aplicant-hi una bonificació del 5 %, si es paga el mes de febrer, del 4'5 % si es paga el mes de març, del 4 % si es paga el mes d'abril, del 3,5 % si es paga el mes de maig, del 3 % si es paga el mes de juny o del 2,5 % si es paga el mes de juliol. L'import d'aquesta bonificació per cada persona contribuent és, com a màxim, de 50 euros i, en aquest cas, la bonificació es distribuirà proporcionalment a l'import dels rebuts. En el supòsit que el deute de la persona sol·licitant estigui cobert i existeixi un sobrant, es procedirà d'ofici a la devolució.
b.4. Efectuar els pagaments mitjançant domiciliació bancària.
c. L'acolliment al sistema especial de pagament es prorrogarà automàticament per a l'exercici següent sempre que la persona interessada no manifesti la seva renúncia expressa i no tingui deutes pendents de pagament en període executiu.
d. Si la persona sol·licitant incorregués en l'impagament de qualsevol càrrec del sistema especial de pagament, aquest restarà sense cap efecte, es perdrà el dret a la bonificació i s'haurà de pagar el deute total segons les normes del sistema normal de pagament. Es podrà, no obstant, sol·licitar la devolució de les quantitats ja pagades.
e. El sistema especial de pagament no suposa cap alteració dels terminis per exercir els recursos ni qualsevol altre aspecte de la gestió tributària, que se seguirà regint per la seva normativa específica.
7. S'estableix un coeficient de 1 pel càlcul de la base liquidable en els bens immobles rústics, de conformitat amb la disposició transitòria divuitena del RDL 2/2004 del text refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals, després de la modificació introduïda per l'article 11.3 de la Llei 36/2006 de mesures per a la prevenció del frau fiscal.
Article 3. Meritació
L'impost es meritarà el primer dia del període impositiu, coincidint aquest amb l'any natural.
Article 4. Inspecció i recaptació
La inspecció i recaptació de l'impost es realitzarà d'acord amb el que preveu la Llei general tributària i les altres lleis de l'Estat reguladores de la matèria, com també les disposicions dictades per al seu desplegament.
Article 5. Infraccions i sancions
En tot el que fa referència a la qualificació de les infraccions tributàries, com també a la determinació de les sancions que hi corresponguin en cada cas, s'aplicarà el règim regulat en la Llei general tributària i en les disposicions que la complementen i despleguen.
Disposició transitòria
Les referències a l'articulat de la present ordenança s'han d'entendre sense perjudici que hagin pogut ser modificades per una normativa posterior a la seva aprovació.
Disposició final
La present ordenança fiscal entrarà en vigor el deia de la seva publicació en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, començarà a aplicar-se a partir del dia 1 de gener de 2021 i romandrà en vigor fins a la seva modificació o derogació expresses.
ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER LA PRESTACIÓ DE SERVEIS RELATIUS A LA RECOLLIDA I EL TRACTAMENT DELS RESIDUS SÒLIDS URBANS
Article 1. Fonament i naturalesa
Fent ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i per l'article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, i d'acord amb el que disposen els articles 15 a 19 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aquest Ajuntament estableix la taxa per la prestació de serveis relatius a la recollida i el tractament dels residus sòlids urbans, que s'ha de regir per aquesta Ordenança fiscal, les normes de la qual acompleixen el que preveu l'article 57 del Reial decret legislatiu 2/2004 esmentat.
Article 2. Fet imposable
1. Constitueix el fet imposable de la taxa la prestació del servei de recollida, el transport, l'emmagatzemament, la valorització o la disposició i el tractament dels residus.
2. A aquest efecte, es consideren residus domèstics i residus sòlids urbans les restes i deixalles d'alimentació o detrits procedents de la neteja normal de locals o habitatges, i s'exclouen d'aquest concepte els residus de tipus industrial, les runes d'obres, els detrits humans, les matèries i els materials contaminants, corrosius o perillosos, o la recollida o l'abocament dels quals exigeixi adoptar mesures higièniques, profilàctiques o de seguretat especials.
3. Així mateix, constitueix el fet imposable la prestació del servei, de caràcter voluntari i amb la sol·licitud prèvia de les persones interessades, de recollida i transport de matalassos, electrodomèstics, mobles o altres objectes voluminosos, ferralla o similar, i restes de jardineria i poda procedents d'habitatges particulars.
4. No estaran subjectes a la taxa:
a) Els béns immobles de naturalesa urbana declarats finques ruïnoses, solar o terreny.
b) No està subjecta a la taxa la prestació voluntària o a instància de part, dels serveis següents:
I - Recollida de fems i residus no qualificats de domèstics i urbans d'indústries, hospitals i laboratoris.
II - Recollida d'escòries i cendres de calefaccions centrals.
III - Recollida de runes d'obres.
5. Els serveis que són competència municipal i que tenen caràcter obligatori, basant-se en els preceptes generals o per disposició dels reglaments, bans o ordenances de policia d'aquest Ajuntament, meriten la taxa, encara que les persones interessades no els facin servir. L'existència d'aquest tipus de serveis permet a l'Ajuntament percebre'n la taxa, independentment de la utilització, ja que és obligatòria.
6. La liquidació i el pagament de la taxa no implica cap tipus de legalització de les edificacions ni de les activitats, sinó el simple fet de contribuir amb les despeses del servei de recepció obligatòria.
Article 3. Subjectes passius
1. Són subjectes passius contribuents les persones físiques o jurídiques i les entitats a què es refereix la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària, que ocupin o utilitzin els habitatges i els locals situats en els llocs, places, carrers o vies públiques en què el servei es realitzi, ja sigui com a persona propietària o usufructuària, com rellogada, arrendatària o, fins i tot, en precari.
2. Té la consideració de subjecte passiu substitut del contribuent la persona propietària dels habitatges o locals, que pot repercutir, si s'escau, les quotes satisfetes sobre les persones usuàries del servei.
Article 4. Responsables
1. Responen solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu les persones físiques i jurídiques a què es refereixen els articles 35 a 43 de la Llei general tributària.
2. Són responsables subsidiàries les persones responsables de l'administració de les societats, la sindicatura, la intervenció o liquidació de fallides, els concursos, les societats i les entitats en general, en els supòsits i amb l'abast que assenyala l'article 43 de la Llei general tributària.
3. Han d'actuar com a obligades tributàries, atès que són les deutores principals, les persones usuàries del servei.
Article 5. Exempcions i bonificacions
1. Estaran exemptes de pagament d'aquesta taxa les institucions que tinguin la qualificació de benèfiques i els centres docents públics i concertats.
2. Gaudiran d'exempció subjectiva els contribuents que hagin estat declarats pobres per precepte legal, i que estiguin inscrits en el Padró de Beneficència com a pobres de solemnitat.
3. El servei de recollida, transport i tractament per a la seva transformació de matalassos, electrodomèstics, mobles o altres objectes voluminosos, ferralla o similar, i restes de jardineria i poda procedents d'habitatges urbans particulars, serà gratuït, amb la sol·licitud prèvia de les persones interessades, sempre que no sobrepassin els límits següents:
- Matalassos com a màxim 1 unitat
- Electrodomèstics com a màxim 1 unitat
- Mobles o altres objectes voluminosos com a màxim 3 unitats
- Ferralla o similar com a màxim 1 m3
- Restes de jardineria i poda com a màxim 1 m3
4. S'estableix una bonificació del 90 % de la quota a favor d'aquells subjectes passius que estiguin en possessió de certificacions del Sistema de Gestió Ambiental (ISO 14000 / ISO 14001), així com les desenvolupades específicament en l'entorn europeu (EMAS i EEE).
La present bonificació s'haurà de sol·licitar abans del 30 de juny per a la seva aplicació, si s'escau, a l'exercici econòmic en el qual se sol·licita, i s'ha d'aportar la documentació acreditativa d'estar en possessió de les esmentades certificacions.
El subjecte passiu haurà d'aportar anualment abans del 30 de juny una certificació acreditativa d'estar en possessió de les certificacions esmentades.
5. A l'empara del que disposa l'art. 9 del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, s'estableix la bonificació sobre la quota resultant d'aplicar, si s'escau, les bonificacions dels apartats anteriors d'aquest article, per l'import que es dirà, a favor dels subjectes passius que s'acullin al sistema especial de pagament, que s'aplicarà d'acord amb les condicions següents:
a. El sistema especial de pagament és d'aplicació als contribuents i d'altres obligats que en sol·licitin l'aplicació al conjunt de tots els seus rebuts del padró de la taxa per la prestació de serveis relatius a la recollida i el tractament dels residus sòlids urbans.
b. Els requisits que han de concórrer en la persona o entitat sol·licitant per poder-se acollir al sistema especial de pagament són:
b.1. Emplenar el formulari dissenyat a aquest efecte per l'Ajuntament, abans del 25 de gener de l'any de què es tracti.
b.2. No mantenir cap tipus de deutes en període executiu.
b.3. Efectuar els següents pagaments en qualsevol de les següents tres modalitats:
b.3.1. En nou mensualitats (de febrer a octubre), la quantitat que figuri en el formulari de sol·licitud, fixada pels serveis de l'Ajuntament, equivalent al resultat de dividir per deu l'import del conjunt de rebuts de la taxa per la prestació de serveis relatius a la recollida i el tractament dels residus sòlids urbans a la persona o entitat sol·licitant en l'exercici immediatament anterior; i el mes de novembre, la quantitat resultant de deduir, a l'import dels rebuts del Padró a nom de la persona o entitat sol·licitant, les quantitats ja pagades, aplicant-hi una bonificació, del 5 %. L'import d'aquesta bonificació per cada contribuent és, com a màxim, de 50 euros i, en aquest cas, la bonificació es distribuirà proporcionalment a l'import dels rebuts. En el supòsit que el deute de la persona o entitat sol·licitant estigui cobert i existeixi un sobrant, es procedirà d'ofici a la devolució.
b.3.2. En tres pagaments trimestrals (febrer, maig, agost) la quantitat que figuri en el formulari de sol·licitud, fixada pels serveis de l'Ajuntament, equivalent al resultat de dividir per quatre l'import del conjunt de rebuts de la taxa per la prestació de serveis relatius a la recollida i el tractament de residus sòlids urbans liquidats a la persona o entitat sol·licitant en l'exercici immediatament anterior; i el mes de novembre, la quantitat resultant de deduir, a l'import dels rebuts del Padró a nom de la persona o entitat sol·licitant, les quantitats ja pagades, aplicant-hi una bonificació del 5 %. L'import d'aquesta bonificació per a cada contribuent és, com a màxim, de 50 euros i, en aquest cas, la bonificació es distribuirà proporcionalment a l'import dels rebuts. En el supòsit que el deute de la persona o entitat sol·licitant estigui cobert i existeixi un sobrant, es procedirà d'ofici a la devolució.
b.3.3. En un sol pagament únic (de febrer a juliol) la quantitat que figuri en el formulari de sol·licitud, fixada pels serveis de l'Ajuntament, i el mes de novembre, la quantitat resultant de deduir, a l'import dels rebuts del Padró a nom de la persona o entitat sol·licitant, la quantitat ja pagada, aplicant-hi una bonificació del 5 %, si es paga el mes de febrer, del 4,5 % si es paga el mes de març, del 4 % si es paga el mes d'abril, del 3,5 % si es paga el mes de maig, del 3 % si es paga el mes de juny o del 2,5 % si es paga el mes de juliol. L'import d'aquesta bonificació per a cada contribuent és, com a màxim, de 50 euros i, en aquest cas, la bonificació es distribuirà proporcionalment a l'import dels rebuts. En el supòsit que el deute de la persona o entitat sol·licitant estigui cobert i existeixi un sobrant, es procedirà d'ofici a la devolució.
b.4. Efectuar els pagaments mitjançant domiciliació bancària.
c. L'acolliment al sistema especial de pagament es prorrogarà automàticament per a l'exercici següent sempre que les persones interessades no manifestin la seva renúncia expressa i no tenguin deutes pendents de pagament en període executiu.
d. Si la persona o entitat sol·licitant incorregués en l'impagament de qualsevol càrrec del sistema especial de pagament, aquest restarà sense cap efecte, es perdrà el dret a la bonificació i s'haurà de pagar el deute total segons les normes del sistema normal de pagament. No obstant això, es podrà sol·licitar la devolució de les quantitats ja pagades.
e. El sistema especial de pagament no suposa cap alteració dels terminis per exercir els recursos ni qualsevol altre aspecte de la gestió tributària, que se seguirà regint per la seva normativa específica.
Article 6. Quota tributària
1. El cost real o presumible del servei, considerat en la seva globalitat, constituirà com a màxim la base imposable.
2. La quota tributària consisteix en una quantitat fixa, per unitat d'immoble, que s'ha de determinar d'acord amb la naturalesa i la destinació dels immobles i la categoria del lloc, plaça, carrer o via pública on estan ubicats.
3. A aquest efecte, s'han d'aplicar les tarifes següents:
Tarifes |
Servei de recollida |
Servei de tractament |
Total serveis de recollida i tractament |
|
||||||
Epígraf |
Descripció |
Amb adhesió al programa ITR (€) |
Sense adhesió al programa ITR (€) |
Amb adhesió al programa ITR (€) |
Sense adhesió al programa ITR (€) |
Amb adhesió al programa ITR (€) |
Sense adhesió al programa ITR (€) |
Notes |
||
1. Habitatges |
Habitatge en sól urbà |
132,10 |
132,10 |
73,50 |
153,10 |
205,60 |
285,20 |
S'entén com a habitatge el que es destina a domicili de caràcter familiar i a allotjaments que no excedeixen les deu places. |
||
Habitatge en sól rústic |
57,50 |
114,90 |
73,50 |
153,10 |
131,00 |
268,00 |
||||
2. Allotjaments |
a) Hotels, motels, hotels apartament, hotels rurals, agroturismes: |
Per cada plaça amb menjador |
42,30 |
42,30 |
27,00 |
48,10 |
69,30 |
90,40 |
S'entén com a allotjaments els locals de convivència col·lectiva no familiar, entre els quals s'inclouen els hotels, les pensions, les residències, els centres hospitalaris, els col·legis i altres centres de naturalesa anàloga, sempre que excedeixin les deu places. |
|
Per cada plaça sense menjador |
26,30 |
26,30 |
17,20 |
30,60 |
43,50 |
56,90 |
||||
b) Pensions i cases d'hostes, centres hospitalaris, col·legis i altres centres de naturalesa anàloga: |
Per cada plaça amb menjador |
42,30 |
42,30 |
27,00 |
48,10 |
69,30 |
90,40 |
|||
Per cada plaça sense menjador |
26,30 |
26,30 |
17,20 |
30,60 |
43,50 |
56,90 |
||||
3. Establiments d'alimentació i altres |
a) Forns, confiteries, ultramarins, botigues de queviures, carnisseries, peixateries, botelleries, botigues de roba i confeccions, fusteries, bugaderies, llibreries, quioscs de premsa, botigues d'articles de pell, sabateries, drogueries, papereries, botigues de bijuteria, gasolineres, farmàcies, fontaneries, botigues de pintures, botigues de ceràmica i porcellana, joieries, ferreteries, rellotgeries, garatges i establiments de reparació de vehicles, botigues de material elèctric i electrodomèstics, botigues de material fotogràfic, estancs, botigues de records, botigues d'artesania i objectes de regal, perruqueries per a homes i per a dones, guarderies infantils, centres d'assistència sanitària, clíniques veterinàries, oficines bancàries i d'estalvi, establiments de jocs recreatius, clubs i societats recreatives, i qualssevol altres establiments de característiques anàlogues |
256,90 |
256,90 |
165,20 |
295,00 |
422,10 |
551,90 |
|
||
b)Locals comercials no classificats |
Fins a 100 m2 |
256,90 |
256,90 |
165,20 |
295,00 |
422,10 |
551,90 |
|
||
De 101 a 150 m2 |
508,70 |
508,70 |
327,60 |
585,00 |
836,30 |
1.093,70 |
||||
De 151 a 200 m2 |
764,50 |
764,50 |
494,60 |
883,10 |
1.259,10 |
1.647,60 |
||||
De 201 a 250 m2 |
1.628,50 |
1.628,50 |
1.203,20 |
1.880,00 |
2.831,70 |
3.508,50 |
||||
De 251 a 300 m2 |
3.567,30 |
3.567,30 |
2.634,00 |
4.115,60 |
6.201,30 |
7.682,90 |
||||
De més de 300 m2 |
8.009,40 |
8.009,40 |
6.012,00 |
9.393,80 |
14.021,40 |
17.403,20 |
||||
b) Supermercats, economats, cooperatives i altres: |
Fins a 100 m2 |
256,90 |
256,90 |
165,20 |
295,00 |
422,10 |
551,90 |
|
||
De 101 a 150 m2 |
508,70 |
508,70 |
327,60 |
585,00 |
836,30 |
1.093,70 |
||||
De 151 a 200 m2 |
764,50 |
764,50 |
494,60 |
883,10 |
1.259,10 |
1.647,60 |
||||
De 201 a 250 m2 |
1.628,50 |
1.628,50 |
1.203,20 |
1.880,00 |
2.831,70 |
3.508,50 |
||||
De 251 a 300 m2 |
3.567,30 |
3.567,30 |
2.634,00 |
4.115,60 |
6.201,30 |
7.682,90 |
||||
De més de 300 m2 |
8.009,40 |
8.009,40 |
6.012,00 |
9.393,80 |
14.021,40 |
17.403,20 |
||||
4. Establiments de restauració |
a) Restaurants |
887,90 |
887,90 |
575,40 |
1.027,50 |
1.463,30 |
1.915,40 |
|
||
b) Cafeteries |
592,00 |
592,00 |
382,60 |
683,10 |
974,60 |
1.275,10 |
||||
c) Pubs i altres establiments on se serveixen begudes alcohòliques: |
592,00 |
592,00 |
437,20 |
683,10 |
1.029,20 |
1.275,10 |
||||
d) Bars |
592,00 |
592,00 |
382,60 |
683,10 |
974,60 |
1.275,10 |
||||
e) Tavernes i similars |
592,00 |
592,00 |
382,60 |
683,10 |
974,60 |
1.275,10 |
||||
5. Establiments d'espectacles |
a) Cinemes i teatres |
250,50 |
250,50 |
162,80 |
290,60 |
413,30 |
541,10 |
|
||
b) Sales de festes i discoteques |
887,90 |
887,90 |
657,60 |
1.027,50 |
1.545,50 |
1.915,40 |
||||
c) Sales de bingo |
887,90 |
887,90 |
657,60 |
1.027,50 |
1.545,50 |
1.915,40 |
||||
6. Clubs nàutics |
|
17,50 |
17,50 |
11,20 |
20,00 |
28,70 |
37,50 |
Per amarratge |
||
7. Parcs aquàtics |
|
37.333,00 |
37.333,00 |
27.576,80 |
43.088,80 |
64.909,80 |
80.421,80 |
|
||
8 |
Activitats de caràcter temporal regulades en la Llei 8/1995, de 30 de març, d'atribució de competències als consells insulars en matèria d'activitats classificades i parcs aquàtics, reguladora del procediment i de les infraccions i sancions, i desplegada pel Decret 18/1996, de 8 de febrer, pel qual s'aprova el Reglament d'activitats classificades, i que es troben en terrenys que no són d'ús públic. |
1,25 |
1,25 |
0,85 |
1,30 |
2,10 |
2,55 |
Per m2 d'ocupació |
||
9 |
Oficines i despatxos professionals |
131,90 |
131,90 |
85,80 |
153,10 |
217,70 |
285,00 |
|
||
10 |
Locals i establiments sense activitat |
131,90 |
131,90 |
85,80 |
153,10 |
217,70 |
285,00 |
|
4. Quan en un mateix local concorren dues o més activitats diferents és aplicable, únicament, la tarifa de major quantia.
5. Les quotes que s'assenyalen en la tarifa tenen caràcter irreductible i corresponen a un any, llevat de la quota que s'estableix en l'epígraf 8, que correspon al període de l'activitat.
6. El servei de recollida, transport i tractament per a la seva transformació de matalassos, electrodomèstics, mobles o altres objectes voluminosos, ferralla o similar, i restes de jardineria i poda, procedents d'habitatges particulars, amb la sol·licitud prèvia de les persones interessades, quedarà determinat en les tarifes següents:
- Matalassos, amb un màxim de 4 unitats: 14,70 €/u. Queda exempta de pagament conforme a l'article 5.3 de la present ordenança 1 unitat.
- Electrodomèstics, amb un màxim de 4 unitats: 24,00 €/u. Queda exempta de pagament conforme a l'article 5.3 de la present ordenança 1 unitat.
- Mobles o altres objectes voluminosos, amb un màxim de 6 unitats: 24,00 €/unitat. Queden exemptes de pagament conforme a l'article 5.3 de la present ordenança 3 unitats.
- Ferralla o similar, amb un màxim de 4 m3: 24,00 €/m3. Queda exempt de pagament conforme a l'article 5.3 de la present ordenança 1 m3.
- Restes de jardineria i poda (sense palmera), amb un màxim de 4 m3: 10,80 €/m3. Queda exempt de pagament conforme a l'article 5.3 de la present ordenança 1 m3.
- Adquisició de recipient per a la recollida de poda (saca): 5 €/unitat. Aquesta saca serà restituïda gratuïtament a les persones usuàries cada vegada que aquestes la dipositin perquè els serveis municipals la retirin. Les persones usuàries únicament hauran d'abonar de nou l'import de la saca quan l'hagin extraviada o quan hi hagin provocat un deteriorament que obligui a substituir-la.
Els metres cúbics o unitats assenyalats anteriorment tenen caràcter limitatiu. Els serveis de recollida i transport no assumiran altres “materials de rebuig” diferents dels esmentats en aquest apartat.
Article 7.- Programa d'Inspecció Tècnica de Residus (ITR). Normes de gestió.
Primera.- Amb la finalitat d'incentivar econòmicament el reciclatge per fraccions, s'estableix una quota diferenciada de la taxa de tractament fixada a l'article 6 per totes les persones físiques o jurídiques usuàries que s'adhereixin al programa ITR.
Segona.- Per a l'admisió al programa ITR les persones interessades hauran de presentar la seva adhesió a l'esmentat programa i acceptar les seves condicions. Els subjectes passius que vulguin adherir-se presentaran l'imprès de compromís abans del dia 28 de febrer de l'any corresponent a la meritació de la taxa. Durant la resta d'any només es podran adherir al programa els contribuents que formalitzin alta nova o canvi de titular.
Per a l'admisió al programa ITR les persones interessades hauran d'acceptar les següents condicions:
Tercera.- En el cas de no complir les condicions establertes a la norma segona d'aquest article es perdrà el dret de gaudir de la tarifa diferenciada ITR i s'haurà d'abonar la tarifa ordinària de tota l'anualitat. Per tornar a gaudir de la tarifa ITR durant el següent any s'haurà de tornar a presentar la sol·licitud pel següent exercici en el termini establert a l'esmentada norma segona.
Quarta.- Les persones físiques o jurídiques contribuents adherides al programa ITR a 31 de desembre conservaran per a l'exercici següent l'adscripció a la tarifa corresponent llevat de renúncia expressa sempre que s'hagin complert les condicions anteriors.
Article 8. Meritació
1. Es merita la taxa i hi ha l'obligació de contribuir des del moment que comença la prestació del servei, la qual, atesa la naturalesa de recepció obligatòria d'aquest servei, es considera iniciada quan el servei està establert i en funcionament.
2. Una vegada establert i en funcionament el servei esmentat, les quotes s'han de meritar l'1 de gener de cada any, de manera que el període impositiu coincideix amb l'any natural, llevat dels casos següents:
1. Quan la prestació del servei comença el primer semestre de l'exercici, en concepte de la taxa s'ha d'abonar la quota anual íntegra. Si el començament de la prestació té lloc el segon semestre de l'exercici, s'ha de liquidar la meitat de la quota anual.
2. En el cas de cessament definitiu de les activitats compreses en els epígrafs 2, 3, 4, 5, 7 i 9 de l'article 6.3 d'aquesta Ordenança, quan aquest cessament es produeixi el primer semestre de l'exercici s'ha d'efectuar la devolució del 50 % de la quota anual. Si el cessament definitiu té lloc el segon semestre, no és procedent la devolució de cap quantitat.
Les devolucions s'han de tramitar amb la sol·licitud expressa prèvia dels contribuents i, si escau, dels substituts d'aquests contribuents. S'ha d'adjuntar a la sol·licitud el rebut abonat original i s'ha d'acreditar que s'ha cessat definitivament l'activitat mitjançant l'aportació d'una fotocòpia de la baixa censal per cessament definitiu de l'activitat respecte de l'impost d'activitats econòmiques. Així mateix, s'hi ha d'adjuntar una fotocòpia de la sol·licitud adreçada al departament de llicències d'obertura d'establiments de l'Ajuntament en què se sol·licita l'anul·lació consegüent de la llicència esmentada.
3. Les modificacions de caràcter físic (superfície, enfonsament de l'edificació, etc.), jurídic (canvi de la titularitat, etc.) o econòmic (canvi de l'ús o de la destinació, canvi de classe o de categoria, etc.) que es coneguin d'ofici o per la comunicació de les persones interessades tenen efecte a partir de l'exercici següent al de la comunicació o el coneixement d'aquestes modificacions.
4. En el cas de les activitats de caràcter temporal que es consideren en l'epígraf 8 de l'article 6.3 d'aquesta Ordenança, es merita la taxa i hi ha l'obligació de contribuir des del moment que se sol·licita l'activitat.
5. Les quotes establertes en l'article 6 apartat 3 es meritaran en el moment en què s'iniciï la prestació del servei. A aquest efecte s'entén que la dita iniciació es produeix amb la sol·licitud per part de les persones interessades de la prestació del servei a l'Administració municipal.
Article 9. Declaració i ingrés
1. Dins els trenta dies hàbils següents a la data que la taxa merita per primer cop, els subjectes passius han de formalitzar la inscripció en matrícula i, a aquest efecte, han de presentar la declaració d'alta corresponent i, simultàniament, han d'ingressar la quota corresponent.
La taxa s'ha d'exigir en règim d'autoliquidació. Una vegada comprovada l'autoliquidació, l'Administració n'ha d'efectuar una liquidació provisional.
El termini d'ingrés de les quanties que s'esmenten és de trenta dies naturals des que es notifica la liquidació provisional.
Per obtenir el certificat de final d'obra, és necessari acreditar que s'ha efectuat el pagament de l'autoliquidació de l'alta de la taxa per la recollida i el tractament de residus.
Transcorregut el període voluntari d'ingrés de la taxa, s'han de meritar els recàrrecs que s'assenyalen en l'article 27 de la Llei general tributària. (Si l'ingrés o la presentació de la declaració es fa dins els tres, sis o dotze mesos següents a l'acabament del termini voluntari de presentació i d'ingrés, s'ha d'aplicar un recàrrec únic del 5 %, del 10 % o del 15 % respectivament, i se n'han d'excloure l'interès de demora i les sancions que, en un altre cas, s'haurien pogut exigir. En cas que transcorri un període superior a dotze mesos, el recàrrec aplicable és del 20 %, i s'hi han d'incloure els interessos de demora. Aquests recàrrecs són compatibles amb el recàrrec de constrenyiment que es preveu en l'article 28 de la Llei general tributària.) Així mateix, es podran dur a terme les actuacions administratives en matèria d'inspecció tributària que corresponguin.
El lloc d'ingrés en el període voluntari és el compte corrent de l'entitat bancària que s'esmenta a continuació i que és obert a nom de l'Ajuntament de Llucmajor:
(Les entitats bancàries que subscriguin el conveni Quadern 60)
En cas que hagi transcorregut el període voluntari, l'ingrés s'ha de fer a la Tresoreria de l'Ajuntament de Llucmajor, al carrer de la Constitució, número 6, del nucli urbà de Llucmajor.
2. El cobrament de les quotes establertes en l'article 6 apartat 3 s'efectuarà anualment, mitjançant un rebut derivat de la matrícula.
3. En el supòsit de les activitats de caràcter temporal previstes en l'epígraf 8è de l'article 6.3 de la present ordenança, el pagament s'efectuarà en el moment de la sol·licitud de la preceptiva llicència d'obertura.
4. Les persones interessades en la prestació del servei regulat en l'article 6 apartat 5, hauran d'abonar l'import a què s'eleva la prestació del dit servei en el mateix moment de la seva sol·licitud.
Article 10. Infraccions i sancions
En tot allò que fa referència a la qualificació de les infraccions tributàries, i també de les sancions que hi corresponen en cada cas, s'ajustarà segons el que estableix la Llei 58/2003, general tributària.
Disposició transitòria
Les referències a l'articulat d'aquesta Ordenança s'han d'entendre sense perjudici que hagin pogut ser modificades per una normativa posterior al moment que s'ha aprovat.
Disposició final
Aquesta Ordenança fiscal entra en vigor el mateix dia que es publica en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, és aplicable a partir de l'1 de gener de 2021 i continuarà vigent fins que es modifiqui o es derogui de manera expressa.
Llucmajor, 17 de desembre de 2020
El batle Éric Jareño Cifuentes