Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

FONS DE GARANTIA AGRÀRIA I PESQUERA DE LES ILLES BALEARS (FOGAIBA)

Núm. 12681
Resolució de la presidenta del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA), per la qual es convoca per a l'any 2021, per procediment anticipat de despesa, el procediment de selecció d'entitats col·laboradores relatives a determinades ajudes comunitàries directes i del Programa de Desenvolupament Rural de les Illes Balears 2014-2020

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Reglament (UE) núm. 1307/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, estableix normes aplicables als pagaments directes als agricultors en virtut dels règims d'ajuda inclosos en el marc de la Política Agrícola Comuna i deroga els Reglaments (CE) núm. 637/2008 i núm. 73/2009 del Consell.

L'Administració general de l'Estat, a iniciativa del Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació, ha procedit a l'aplicació del que preveu el Reglament esmentat, mitjançant el Reial decret 1075/2014, de 19 de desembre, sobre l'aplicació a partir de 2015 dels pagaments directes a l'agricultura i a la ramaderia i altres règims d'ajuda, com també sobre la gestió i control dels pagaments directes i dels pagaments al desenvolupament rural, que es dicta amb caràcter de normativa bàsica.

Per altra part, el Programa de Desenvolupament Rural de les Illes Balears, per al període 2014-2020 (PDR), aprovat per la Comissió Europea mitjançant Decisió d'execució C (2015) 8146 de 18 de novembre de 2015, contempla una sèrie de mesures d'ajuda destinades al sector agrari, a l'empara del Reglament (UE) núm. 1305/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, relatiu a l'ajuda al desenvolupament rural a través del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER) i pel qual es deroga el Reglament (CE) núm. 1698/2005 del Consell, que estableix les normes generals que regulen l'ajuda de la Unió al desenvolupament rural, finançada pel Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER), complementant les disposicions comunes per als Fons estructurals i d'inversió europeus, establerts a la segona part del Reglament (UE) núm. 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell. Entre el catàleg d'ajudes que contempla, es troben les ajudes de desenvolupament rural lligades a la superfície, de les quals a les Illes Balears se n'aplicaran les relatives a zones de muntanya i limitacions específiques de l'article 32, com també les ajudes agroambientals i climàtiques de l'article 28 i l'agricultura ecològica de l'article 29.

Aquestes mesures estan previstes en el Programa de Desenvolupament Rural de les Illes Balears per al període 2014-2020, com també les mesures 13.1 i 13.3 de zones muntanya i limitacions específiques; les ajudes agroambientals i climàtiques de caràcter plurianual com les mesures 10.1.1, 10.1.2, 10.1.3 i 10.1.4 i les ajudes a l'agricultura ecològica, com les mesures 11.2.1 i 11.2.2.

Així mateix, l'article 11 del Reglament delegat (UE) núm. 640/2014 de la Comissió, d'11 de març de 2014, per la qual es completa el Reglament (UE) núm. 1306/2013 del Parlament Europeu i del Consell quant al sistema integrat de gestió i control i a les condicions sobre la denegació o retirada dels pagaments i sobre les sancions administratives aplicables als pagaments directes, a l'ajuda al desenvolupament rural i a la condicionalitat, estableix que la sol·licitud única ha d'incloure, al menys, la sol·licitud de pagaments directes, contemplada a l'article 72, apartat 1, del Reglament (UE) núm. 1306/2013, en virtut del règim de pagament bàsic o del règim de pagament únic per superfície i d'altres règims d'ajuda per superfície, i que també s'hi haurà d'incloure la sol·licitud d'ajuda i de pagament de les mesures de desenvolupament rural anteriorment citades.

En base a tot això, resulta necessari que tant les ajudes previstes en els Títols III, IV i V del Reglament (UE) núm. 1307/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, com també les indicades en el PDR de les Illes Balears 2014-2020 s'hagin de presentar sota un sistema de la denominada Sol·licitud única.

Per altra banda, durant els darrers anys s'han designat entitats col·laboradores en el marc de les ajudes previstes en el Reglament (CE) núm. 1782/2003, substituït pel Reglament 73/2009 del Consell, i a l'actualitat derogat per l'actual Reglament (UE) núm. 1307/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, per a la tramitació de sol·licituds de les ajudes de pagament únic, a causa de la seva especial i difícil configuració, i per a les ajudes vinculades a superfície previstes en el Programa de Desenvolupament Rural.

Per tot això i atesos els bons resultats obtinguts arran d'aquesta col·laboració, es considera convenient realitzar la designació d'aquestes entitats per a l'any 2021.

En base a tot això i atesa l'especial configuració d'aquestes ajudes, considerant que totes han de respondre a una sola gestió sota el marc de la sol·licitud única, s'estima necessari que s'estableixi un procediment de selecció d'entitats col·laboradores per a dur a terme les actuacions relatives a la presentació de les sol·licituds.

D'altra banda, a l'article 5.7 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, s'estableix que  les administracions públiques poden habilitar amb caràcter general o específic persones físiques o jurídiques autoritzades per a la realització de determinades transaccions electròniques en representació dels interessats. Aquesta habilitació ha d'especificar les condicions i obligacions a què es comprometen els qui així adquireixin la condició de representants, i determina la presumpció de validesa de la representació llevat que la normativa d'aplicació prevegi una altra cosa. Les administracions públiques poden requerir, en qualsevol moment, l'acreditació de la representació esmentada. No obstant això, l'interessat sempre pot comparèixer per si mateix en el procediment .

Per tot això exposat i en el marc del que preveu el Títol II de l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca, de 15 de gener de 2004, per la qual s'estableixen les bases reguladores de la concessió de subvencions aplicables als règims d'ajudes al desenvolupament rural a càrrec del FEOGA, als règims d'ajuda directa en el marc de la Política Agrícola Comuna i determinats règims d'ajuda als agricultors (BOIB núm. 13, de 17 de gener de 2004), l'Ordre del conseller d'Agricultura, Medi Ambient i Territori de 19 de febrer de 2015, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en el marc del Programa de Desenvolupament Rural de les Illes Balears 2014-2020 (BOIB núm. 29, de 26 de febrer de 2015) i de l'article 26.3 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, és convenient realitzar la corresponent convocatòria de selecció d'aquestes entitats.

Aquesta selecció s'haurà de realitzar entre aquelles que reuneixin un perfil més adequat per a les tasques a realitzar, donada la seva especialitat tècnica, en cas que posseeixin experiència en la matèria i estiguin estretament lligades al sector agrari.

De la mateixa manera, el Decret 64/2005, de 10 de juny, de creació del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears, en el seu article 2 a), assenyala que el FOGAIBA té per objecte executar la política de la conselleria competent en matèria d'agricultura i pesca referent a l'aplicació de les mesures de foment i millora dels sectors agrari i pesquer, incloses les derivades de la Política Agrícola Comuna i dels fons procedents de l'Instrument Financer d'Orientació de la Pesca, de les mesures de desenvolupament rural i d'altres règims d'ajudes prevists per la normativa de la Unió Europea.

L'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca, de 23 de desembre de 2005, disposa que el FOGAIBA assumeixi l'execució de la política de la Conselleria d'Agricultura i Pesca referent a l'aplicació de les mesures de foment i millora dels sectors agrari i pesquer, a partir de l'1 de gener de 2006.

Mitjançant el Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

Concretament, es fixa l'estructura orgànica bàsica de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació, ies preveu, en el seu annex, l'adscripció a aquesta Conselleria de determinades empreses públiques, entre les quals figura el Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears.

Per tot això, en virtut del que estableix l'article 6.1 g) del Decret 64/2005, de 10 de juny, esmentat i a proposta del director gerent del FOGAIBA, dict la següent

 

RESOLUCIÓ

Primer Objecte

1. És objecte de la present Resolució convocar, per procediment anticipat de despesa, el procediment de designació d'entitats col·laboradores per a participar en la gestió de les ajudes que es convoquen, per a l'any 2021, previstes en els Títols III, IV i V del Reglament (UE) núm. 1307/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, i a les mesures 13.1 i 13.3, del Programa de Desenvolupament Rural de les Illes Balears 2014-2020, previstes en els articles 28, 29 i 32 del Reglament (UE) núm. 1305/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, relatiu a l'ajuda al desenvolupament rural a través del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER).

Així mateix, s'inclouen també les sol·licituds de pagament d'ajudes de l'anualitat 2021, corresponents a les pròrrogues de les convocatòries dels exercicis 2015, 2016 i 2018  relatives a les mesures 10.1.1, 10.1.2, 10.1.3, 10.1.4, 13.1, 13.3,  11.2.1 i 11.2.2.

2. L'àmbit d'aplicació és la comunitat autònoma de les Illes Balears.

 

Segon Requisits de les entitats col·laboradores

1. Seran designades entitats col·laboradores, a efectes del que preveu la present Resolució, totes les entitats ubicades a les Illes Balears que a continuació s'indiquen, que no incorrin en cap prohibició establerta en els apartats 1 i 2 de l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i que compleixin els requisits d'eficàcia establerts en aquest apartat:

a) Corporacions locals

b) Empreses públiques

c) Entitats bancàries

d) Entitats associatives de caràcter agrari

Tenint en compte que la fi de la col·laboració de les entitats esmentades s'ha de circumscriure a actuacions de gestió, sense la intervenció en la distribució o lliurament de fons, no s'hauran d'aportar documents acreditatius de la solvència financera, en virtut del que preveuen els articles 52.1 i 18.2 de les Ordres esmentades de la consellera d'Agricultura i Pesca, de 15 de gener de 2004 i de 19 febrer de 2015.

2. Per tal d'acreditar el compliment de les condicions d'eficàcia, les entitats hauran de justificar:

a) Que el seu objecte social o activitat tengui relació directa amb el sector al qual van adreçades les ajudes o subvencions.

b) Que comptin amb prou mitjans materials i personals per desenvolupar l'activitat de lliurament, distribució i comprovació exigibles, de les ajudes i subvencions.

A tals efectes i com a mitjans materials hauran de disposar de:

b.1. Requeriments hardware:

- CPU: 1,86GHz-3,20GHz. Es recomana Intel Core i5 amb 4 cores a 2.4 Ghz

- RAM: 4GB

- Disc: 256 GB

-  Resolució de pantalla: 1280 x 1024

- Una impressora làser

- Un escàner

b.2. Requeriments software:

- Sistema operatiu: Windows 7 o superior

- Navegador versió mínima i configuració: IE 11.0.9600, Edge, Firefox 42.0, Chrome 47.0.2526.106 m, actualitzats a l'ultima versió.

- Condicions per a la signatura electrònica: Ha d'estar instal·lada l'aplicació Autofirma, com a mínim en la seva versió 1.6.2.

- Versió d'Adobe Reader actualitzada i si necessita, tenir activat el plugin al navegador utilitzat: Versió 11 (11.0.10.X).

b.3. Ample de Banda: Es recomana un ample de banda mínim de 2Mb de baixada per a cada lloc de treball.

Tercer Condicions de col·laboració

1. Les entitats col·laboradores designades hauran de realitzar les tasques de suport en l'emplenament i informatització de sol·licituds i el trasllat de documentació a l'òrgan gestor, d'acord amb les següents directrius:

- Difondre els termes i els requisits de les línies d'ajuda establerts, informant sobre els requisits necessaris tant per poder accedir a aquestes ajudes, com per a les diferents fases de la seva tramitació, com també les condicions i terminis establerts.

- Posar a disposició dels particulars, en la mesura que els recursos materials i personals ho permetin, els mitjans necessaris per oferir suport administratiu i tècnic per a cursar les sol·licituds corresponents.

- Emplenar les sol·licituds que presenten les persones interessades utilitzant els programes informàtics proporcionats pel FOGAIBA, seguint les guies i procediments d'utilització establerts. De conformitat amb l'article 5.7 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, s'habilita a les entitats col·laboradores designades, per a la presentació de la sol·licitud electrònica en representació dels interessats, sempre que aquests els atorguin de manera expressa i en els termes que la esmentada llei estableix, la seva representació. Aquesta habilitació determina la presumpció de validesa de la representació i el FOGAIBA podrà  requerir, en qualsevol moment, l'acreditació de la representació esmentada. No obstant això, l'interessat sempre pot comparèixer per si mateix en el procediment.

- Procedir a escanejar la documentació presentada per part de les persones interessades, seguint els procediments establerts pel FOGAIBA, comparant amb l'original i fent-ne còpia compulsada, de la qual cosa n'haurà de quedar constància documental a l'expedient.

2. En cas d'entitats associatives de caràcter agrari, es fixa una compensació econòmica per a la realització d'aquestes actuacions sempre que es dugui a terme, al menys, l'emplenament de 30 sol·licituds d'ajuda. Aquesta compensació econòmica s'estableix per un import de 16,00 euros per expedient tramitat, amb un suplement de 1,30 euros per recinte, IVA inclòs.

3. En qualsevol cas, la convocatòria d'aquesta selecció queda sotmesa a la condició suspensiva d'existència de crèdit adequat i suficient per finançar el compliment de les obligacions generades en els pressuposts del FOGAIBA de l'any 2021.

Quart Sol·licituds

1. El termini de presentació de sol·licituds per a designació d'entitat col·laboradora serà des del dia següent de la publicació de la present Resolució fins al 15 de gener de 2021.

2. Les sol·licituds s'han de realitzar mitjançant instància, d'acord amb el model de l'annex de la present Resolució, adreçades al Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (A04026954). Les sol·licituds s'han de presentar per mitjans electrònics, d'acord amb el que preveu l'article 14.2.a i 3, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions  públiques, amb la següent documentació:

2.1.  Declaració expressa de no incórrer en cap prohibició establerta en els apartats 1 i 2 de l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, esmentat.

A tals efectes, l'entitat col·laboradora haurà de reconèixer i declarar:

a) No haver estat condemnada mitjançant sentència ferma a la pena de pèrdua de la possibilitat d'obtenir subvencions o ajudes públiques.

b) No haver sol·licitat la declaració de concurs ni haver estat declarada insolvent en cap procediment, ni haver estat declarada en concurs, ni estar subjecta a intervenció judicial ni inhabilitada, d'acord amb la Llei concursal, sense que hagi finalitzat el període d'inhabilitació fixat a la sentència de qualificació del concurs.

c) No haver originat, per una causa de la qual n'hagi estat declarat culpable, la resolució ferma de qualsevol contracte subscrit amb l'Administració.

d) Que el seu representant legal no incorri en cap dels supòsits de la Llei 12/1995, d'11 de maig, d'incompatibilitats dels membres del Govern de la Nació i dels alts càrrecs de l'Administració general de l'Estat; ni la Llei 2/1996, de 19 de novembre, d'incompatibilitats dels membres del Govern de les Illes Balears i dels alts càrrecs; ni la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les Administracions públiques, ni es tracti de qualsevol dels càrrecs electes que regula la Llei orgànica 5/1985, de 19 de juny, del règim electoral general; ni la Llei 8/1986, de 26 de novembre, electoral de la comunitat autònoma de les Illes Balears, en els termes establerts en aquesta normativa.

e) Que disposa de mitjans materials i personals per dur a terme les actuacions corresponents com a entitat col·laboradora.

f) No tenir la residència fiscal en un país o territori qualificat reglamentàriament com a paradís fiscal.

g) Estar al corrent del pagament d'obligacions de reintegrament de subvencions.

h) No haver estat sancionat mitjançant resolució ferma amb la pèrdua de la possibilitat d'obtenir subvencions, segons el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, o la Llei general tributària.

i) No estar sotmès a les causes de prohibició previstes en els apartats 5 i 6 de l'article 4 de la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d'associació.

2.2. Acreditació de la representació amb la qual actua.

2.3. NIF de l'entitat.

2.4. Document que acrediti que el seu objecte social o activitat té relació directa amb el sector al qual s'adrecen les ajudes i subvencions, excepte quan hagi col·laborat amb caràcter previ amb el FOGAIBA o la Conselleria competent en matèria d'agricultura en la realització d'actuacions iguals o similars.

2.5. Relació de mitjans personals i materials disponibles.

3. La comprovació del DNI del representant es realitzarà d'ofici per part del FOGAIBA. La presentació de la sol·licitud suposa l'atorgament d'autorització al FOGAIBA i/o a la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació del Govern de les Illes Balears per a la comprovació del DNI del representant i l'obtenció dels certificats d'estar al corrent de les obligacions tributàries, estatals i autonòmiques, i amb la Seguretat Social. En cas que es vulgui denegar expressament aquesta autorització, s'haurà d'aportar amb la sol·licitud el document de denegació i els certificats corresponents.

Quan el sol·licitant de l'ajuda no estigui obligat a presentar les declaracions o documents als quals fan referència les obligacions anteriors, s'acreditarà el seu compliment mitjançant una declaració responsable.

4. En cas que, amb motiu de la tramitació d'altres expedients al FOGAIBA o a la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació, ja s'hagi presentat algun d'aquests documents, no caldrà aportar-lo de nou i n'hi haurà prou que s'esmenti l'expedient en què consta. Això no obstant, l'acreditació de facultats ha de ser vigent en la data en què es presenta la sol·licitud.

En els supòsits d'impossibilitat material d'obtenir el document, l'òrgan competent podrà requerir al sol·licitant la presentació o, per defecte, l'acreditació per altres mitjans dels requisits als quals fa referència el document, amb anterioritat a la formulació de la proposta de resolució.

No cal presentar la documentació o dades que es puguin obtenir per mitjans telemàtics.

5. Si les sol·licituds tenen algun defecte o no adjunten tota la documentació requerida en els punts anteriors, es requerirà la persona sol·licitant perquè, en el termini de deu dies, esmeni el defecte o aporti la documentació, amb la indicació que, si no ho fa transcorregut aquest termini, s'entendrà com a desistida la seva sol·licitud i, amb la resolució prèvia, s'arxivarà l'expedient sense cap altre tràmit.

6. Si en qualsevol dels documents que sigui necessari presentar durant la tramitació de l'expedient es presenten ratllades o esmenes, serà considerat com a no presentat i es procedirà en aquest cas conforme indica l'article 68.1 de la Llei 39/2015, de 21 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Cinquè Instrucció del procediment i selecció d'entitats

1. L'òrgan competent per a la instrucció del procediment de designació d'entitat col·laboradora és l'Àrea de Gestió d'Ajudes del FOGAIBA. Aquest òrgan durà a terme, d'ofici, les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s'ha de dictar la resolució.

2. La resolució dels expedients serà dictada pel vicepresident del FOGAIBA, a proposta del cap de Servei d'Ajudes Directes PAC.

3. El termini màxim per a dictar i notificar la resolució expressa és d'un mes comptat des de l'acabament de presentació de sol·licituds i s'ha de notificar individualment. Un cop transcorregut aquest termini sense haver-se notificat resolució expressa, s'entendrà desestimada la sol·licitud.

La pràctica de les comunicacions i notificacions als interessats, en aquest procediment, es realitzarà de manera telemàtica.

L'efectivitat de la resolució esmentada estarà condicionada a la subscripció dels contractes o convenis corresponents segons estableix l'apartat següent.

4. Contra aquesta resolució es podrà interposar recurs d'alçada davant la consellera d'Agricultura, Pesca i Alimentació en el termini d'un mes, a comptar des del dia següent de la seva notificació, d'acord amb el que estableix l'article 58.4 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears i els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Sisè Convenis i contractes

1. Segons el que estableix l'article 27 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, un cop designada l'entitat col·laboradora i en el termini màxim d'un mes des de la notificació de la resolució de designació, ambdues parts hauran de formalitzar un conveni en el que s'han de concretar els termes de la col·laboració.

2. El conveni de col·laboració o contracte, segons escau, haurà d'incloure, com a mínim, els següents extrems:

a) Delimitació de l'objecte de col·laboració i de les obligacions de l'entitat col·laboradora.

b) Identificació de la normativa reguladora específica de les subvencions que hagi de gestionar l'entitat col·laboradora.

c) Termini de durada del conveni o contracte.

d) Compensació econòmica que, en el seu cas, s'hagi fixat a favor de l'entitat col·laboradora.

3. Aquesta col·laboració s'haurà de formalitzar mitjançant conveni, excepte quan, atès l'objecte de col·laboració, resulti plenament aplicable el Text refós de la Llei de contractes del sector públic, aprovat per Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre.

El contracte, que ha d'incloure necessàriament el contingut mínim previst en el punt anterior, així com allò que sigui preceptiu d'acord amb la normativa reguladora dels contractes administratius, ha d'esmentar expressament la submissió del contractista a la resta d'obligacions que s'imposen a les entitats col·laboradores.

Setè Obligacions de les entitats col·laboradores

Les entitats col·laboradores estan obligades, a més de complir la resta d'obligacions previstes a la normativa reguladora d'ajudes i subvencions i, en el seu cas de contractes, a:

a) Realitzar les actuacions de la manera prevista en el conveni o contracte subscrit a la present Resolució i la resta de normativa d'aplicació.

b) Sotmetre's a les actuacions de comprovació que, pel que fa a la gestió de tals fons, pugui efectuar l'entitat que concedeix i a les de control financer que realitzi la Intervenció General de la comunitat autònoma o la Sindicatura de Comptes i aportar tota la informació que se'ls requereixi en l'exercici d'aquestes actuacions.

c) Complir allò que disposa la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals i la normativa de desenvolupament i aplicació, així com subscriure el corresponent contracte per al Tractament de Dades Personals per Compte de Tercers.

d) Seguir les instruccions corresponents a la preparació i enviament de sol·licituds i adjuntar la relació de declaracions trameses en cada enviament, en el format subministrat.

e) No cedir en cap circumstància, ni utilitzar amb altres finalitats diferents de l'ús per al qual han estat reservades, les dades gràfiques o alfanumèriques que el FOGAIBA pugui cedir a l'entitat per al millor funcionament dels programes SIGPAC.

f) Utilitzar les aplicacions i els programes informàtics subministrats pel FOGAIBA, únicament i exclusiva per a l'emplenament de les sol·licituds d'ajuda en el territori de les Illes Balears, i per a la finalitat pròpia de les corresponents línies, fent-ne un ús reservat de les dades personals a les quals tengui accés a tal efecte.

g) Sotmetre's a les actuacions de formació que per a la realització de les tasques assignades organitzi el FOGAIBA.

Vuitè Publicació

La present Resolució s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma, 16 de desembre de 2020

La presidenta del FOGAIBA Maria Asunción Jacoba Pia de la Concha García-Mauriño

 

ANNEX SOL·LICITUD DE DESIGNACIÓ D'ENTITAT COL·LABORADORA AJUDES 2021

................................................................  en nom i representació de l'entitat    

......................................................................., amb NIF      .....................................

EXPÒS:

Que s'ha publicat la Resolució de la presidenta del FOGAIBA per la qual es convoca, mitjançant procediment anticipat de despesa, el procediment de selecció d'entitats col·laboradores relatives a determinades ajudes comunitàries directes i del Programa de Desenvolupament Rural de les Illes Balears de 2014-2020, per a l'any 2021.

SOL·LICIT:

Que l'entitat que represent sigui designada entitat col·laboradora en base a allò que s'ha exposat i a aquests efectes i en representació d'aquesta entitat, per tot això

DECLAR I RECONEC QUE L'ENTITAT:

a) No ha estat condemnada mitjançant sentència ferma a la pena de pèrdua de la possibilitat d'obtenir subvencions o ajudes públiques.

b) No ha sol·licitat la declaració de concurs ni ha estat declarada insolvent en cap procediment, ni ha estat declarada en concurs, ni està subjecta a intervenció judicial ni inhabilitada, d'acord amb la Llei concursal, sense que hagi finalitzat el període d'inhabilitació fixat a la sentència de qualificació del concurs.

c) No ha donat lloc, per una causa de la qual hagi estat declarada culpable, a la resolució ferma de qualsevol contracte subscrit amb l'administració.

d) Que jo, com a representant legal de l'entitat, no estic incurs en cap dels supòsits prevists per la Llei 12/1995, d'11 de maig, d'incompatibilitats dels membres del Govern de la Nació i dels alts càrrecs de l'Administració General de l'Estat; ni de la Llei 2/1996, de 19 de novembre, d'incompatibilitats dels membres del Govern de les Illes Balears i dels alts càrrecs; ni de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques; ni tampoc es tracta de qualsevol dels càrrecs electius que regula la Llei orgànica 5/1985, de 19 de juny, del règim electoral general; ni la Llei 8/1986, de 26 de novembre, electoral de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

e) Disposa dels següents mitjans materials i personals suficients per a dur a terme les actuacions corresponents com a entitat col·laboradora.

f) No té residència fiscal en un país o territori qualificat reglamentàriament com a paradís fiscal.

g) Està al corrent de pagaments d'obligacions de reintegrament de subvencions.

h) No està sancionada mitjançant resolució ferma amb la pèrdua de la possibilitat d'obtenir subvencions, segons el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, o la Llei general tributària.

i) No està sotmesa a les causes de prohibició previstes en els apartats 5 i 6 de l'article 4 de la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d'associació.

AUTORITZ el FOGAIBA i/o la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació del Govern de les Illes Balears, en nom de l'entitat a la qual represent, a verificar el compliment de les obligacions tributàries, autonòmiques i amb la Seguretat Social  i el DNI del representant.

A aquests efectes aport la documentació que s'assenyala a continuació:

(   ) Acreditació de la representació amb la qual s'actua

(   )  NIF de l'entitat

(   )  Document mitjançant el qual s'acredita que l'objecte social o l'activitat de l'entitat té relació directa amb el sector.

(   ) Relació de mitjans personals i materials disponibles.

…………………., ........ de ...................... de ...........

 

 

FONS DE GARANTIA AGRÀRIA I PESQUERA DE LES ILLES BALEARS

(A04026954)