Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE SANT JOSEP DE SA TALAIA

Núm. 12676
Extracte de l'aprovació,per Decret d'Alcaldia 2020-4128, D’11 de desembre de 2020, de la convocatòria de concessió d'ajudes d'un màxim de 150,00€ cada una per a la compra de llibres de text o llibres de lectura obligatòria d'ESO o dispositius digitals individuals per a alumnat de primària i secundària empadronat en el municipi de Sant Josep de sa Talaia

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

BDNS (Identif: 539314)

De conformitat amb el que estableixen els articles 17.3.b) i 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i 4.1 de la Resolució de 10 de desembre de 2015, de la Intervenció General de l'Administració de l'Estat, per la qual es regula el procés de registre i publicació de les convocatòries de subvencions i ajudes en el Sistema Nacional de Publicitat de Subvencions (BOE núm. 299, de 15 de desembre de 2015), es publica l'extracte de la convocatòria d'ajudes més amunt esmentades. El text complet es pot consultar a la Base de Dades Nacional de Subvencions i al BOIB núm. 208 de 15 de desembre de 2020.

1. CONSIGNACIÓ PRESSUPOSTÀRIA I QUANTIA

La quantia màxima de les ajudes que es podrà concedir en aquesta convocatòria és de 30.000,00 €, amb càrrec a la partida 326148033 amb fons de finançament municipal, condicionada al que disposi el corresponent pressupost de la corporació per a l'any 2021.

2. CONDICIONS GENERALS DELS SOL·LICITANTS

Podrà acollir-se a aquesta convocatòria el següent alumnat:

  • Alumnat empadronat en el municipi de Sant Josep de sa Talaia, que dins el curs 2020-2021 cursi 1r, 2n, 3r o 4t d'ESO, en un centre que no participi en el Programa per al finançament de llibres de text i material didàctic per al curs 2020-2021. Aquest suport serà de l'import gastat en la compra de llibres de text i llibres de lectura obligatòria fins a un màxim de 150,00 euros per a cada sol·licitant.
  • Alumnat empadronat en el municipi de Sant Josep de sa Talaia que cursi primària o ESO, dins el curs 2020-2021, en un centre que participi en el Programa per al finançament de llibres de text i material didàctic per al curs 2020-2021.

L'alumnat que vulgui acollir-se a aquesta convocatòria haurà de complir els següents requisits:

Requisits generals

a. Estar empadronat en el municipi de Sant Josep de sa Talaia en el moment de finalitzar el termini de presentació de sol·licituds a la convocatòria.

b. Trobar-se el beneficiari al corrent de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i amb el mateix Ajuntament de Sant Josep.

c. No trobar-se el beneficiari incurs en cap de les causes d'incompatibilitat i complir els requisits que fixa l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

d. Acreditar el compliment d'obligacions en matèria de reintegrament de subvencions que estableix l'art. 25 del RLGS.

Requisits específics dels sol·licitants d'ajudes per a la compra de llibres de text i lectura obligatòria d'ESO:

e. La unitat familiar de la qual formen part haurà d'haver tengut durant l'any 2019, com a màxim, els següents ingressos:

Nombre de fills

Ingressos iguals o inferiors a:

Un o dos fills

58.800,00 €

Tres o quatre fills

88.200,00 €

Cinc o sis fills

117.600,00 €

Set o vuit fills

147.000,00 €

Nou o més fills

161.700,00 €

f. Cursar, dins el curs 2020-2021, 1r, 2n, 3r o 4t d'ESO en un centre que no participi en el Programa per al finançament de llibres de text i material didàctic per al curs 2020-2021.

Requisits específics dels sol·licitants d'ajudes per a la compra de dispositius digitals individuals

g. Cursar ESO o primària, dins el curs 2020-2021, en un centre que participi en el Programa per al finançament de llibres de text i material didàctic per al curs 2020-2021.

3. SOL·LICITUD, TERMINI DE PRESENTACIÓ I DOCUMENTACIÓ

3.1. Les instàncies es dirigiran a l'Alcaldia de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia i es presentaran en el Registre General de l'Ajuntament o en la forma establida a l'art. 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquest cas s'haurà de passar avís per correu electrònic a l'adreça normalitzacio@santjosep.org.

3.2. Els sol·licitants de la subvenció hauran d'adjuntar a la sol·licitud (annex I) la següent documentació:

Documentació que hauran d'aportar tots els sol·licitants

a. Identificació de qui subscriu la sol·licitud i especificació del caràcter amb què ho fa, mitjançant fotocòpia del DNI, NIF o altre document acreditatiu.

b. Còpia del DNI, NIF o altre document acreditatiu del menor, si és el cas, per al qual es sol·licita l'ajuda.

c. Còpia del llibre de família o document que acrediti:

  • La relació de parentesc o de tutoria entre la persona que subscriu la petició i el menor, si és el cas.
  • El nombre de germans que conformen la unitat familiar.

d.  Declaració responsable que el menor per al qual es sol·licita l'ajuda està empadronat en el municipi de Sant Josep de sa Talaia (annex IV).

e.. Declaració responsable del pare, mare o tutor/a legal del menor per al qual es sol·licita l'ajuda, de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i amb el mateix Ajuntament de Sant Josep, i autorització a l'Ajuntament per sol·licitar a l'Agència Tributària i a la Seguretat Social les dades fiscals del sol·licitant que siguin necessàries (annex IV).

f. Declaració responsable del pare, mare o tutor/a legal del menor per al qual es sol·licita l'ajuda, de no trobar-se incurs en cap de les causes d'incompatibilitat i de complir els requisits que fixa l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i de complir les obligacions en matèria de reintegrament de subvencions (annex IV).

g. Imprès de transferència bancària facilitat per l'Ajuntament, degudament omplit amb les dades bancàries actualitzades. En cas d'haver-lo presentat en altres ocasions no serà necessari tornar-lo a presentar.

h. Declaració de les subvencions rebudes o sol·licitades per a la mateixa finalitat i compromís de comunicar a l'entitat local les que s'obtenguin en el futur (annex V).

Documentació per sol·licitar ajudes per compra de llibres de text o llibres de lectura de caràcter obligatori

i. A l'efecte d'acreditar els components de la unitat familiar en el cas que els pares o tutors estiguin legalment separats o divorciats, s'hauran d'adjuntar a la sol·licitud les sentències de separació/divorci completes.

j. En el cas que un dels pares o tutors sigui viudo haurà de presentar la partida de defunció que ho acrediti o el llibre de família amb la inscripció de la defunció del cònjuge.

k. Aquelles unitats familiars en què els progenitors o tutors legals no tenguin regulada la separació hauran de firmar declaració de responsabilitat relativa als components de la unitat familiar (annex II).

l. Per acreditar la renda de la unitat familiar: còpia de la declaració de l'IRPF corresponent a l'exercici fiscal 2019 del pare i de la mare o dels tutors del sol·licitant, o autorització a l'Ajuntament de Sant Josep per accedir a la informació fiscal de la persona o persones interessades (annex III). En els casos de nul·litat matrimonial, separació o divorci, es tendrà en compte la renda de qui en tengui l'exercici de la guarda i custòdia, que s'acreditarà mitjançant sentència judicial, llibre de família o altra documentació legal).

m. Certificat del centre escolar en què estigui matriculat l'alumne/a, que acrediti el curs que fa l'alumne/a dins el període escolar 2020-2021. Es comprovarà d'ofici que el centre en què està matriculat no participa en el Programa per al finançament de llibres de text i material didàctic per al curs 2020-2021.

n. Factura original justificativa d'haver abonat els llibres de text o de lectura obligatòria, amb acreditació del pagament segons la base 9. La factura, en cas d'alumnat menor d'edat, anirà a nom del pare, mare o tutor/a legal o a nom de l'alumne/a.

Documentació per sol·licitar ajudes per compra de dispositius digitals individuals (alumnat de centres que participen en el Programa per al finançament de llibres de text i material didàctic per al curs 2020-2021)

o. Certificat del centre escolar en què estigui matriculat l'alumne/a, que acrediti el curs que fa l'alumne/a dins el període escolar 2020-2021. Es comprovarà d'ofici que el centre en què està matriculat participa en el Programa per al finançament de llibres de text i material didàctic per al curs 2020-2021.

p. Factura original justificativa del total abonat per les famílies en l'adquisició dels dispositius digitals individuals, amb acreditació del pagament segons la base 9. La factura, en cas d'alumnat menor d'edat, anirà a nom del pare, mare o tutor/a legal o a nom de l'alumne/a. La data de la factura pot correspondre als següents anys naturals (2019 o 2020).

Si els documents exigits en la sol·licitud ja s'han presentat a l'Ajuntament en una altra ocasió, el sol·licitant podrà acollir-se al que estableix l'article 53.d de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sempre que es faci constar la data i l'òrgan o dependència en què varen ser presentats o emesos.

En cas de ser menor d'edat, la sol·licitud haurà de ser firmada pel pare, mare o tutor legal.

3.3. Termini de presentació

El termini de presentació de sol·licituds serà des de l'11-01-2021 fins al 19-02-2021, ambdós inclosos.

 

Sant Josep de sa Talaia, 15 de desembre de 2020

L'alcalde

Josep Marí Ribas