Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT D'ALAIOR
Núm. 12651
Modificació del decret de delegació de competències en les regidores i els regidors
Exp. núm.: 2529/2019
Feim públic, per a coneixement general, el Decret d'Alcaldia núm. 2020-1617, de data 2 desembre de 2020, que modifica el Decret d'Alcaldia 2020-1553 de 20 de novembre, pel què es modifica el Decret 2019-0031 de 26 de juny de 2019, pel que es deleguen a favor de les regidores i els regidors competències, que en la part suficient diu:
«Vist el Decret 2019-0031 de 26 de juny de 2019, pel que es deleguen a favor de les regidores i regidors competències;
Considerant que en data 20 de novembre de 2020 mitjançant el Decret 2020-1553, es resolgué modificar el referit Decret de delegació de competències, però que, no obstant, s'ha observat que hi falta reflectir uns canvis que l'equip de govern ha considerat necessaris;
Fent ús de les atribucions que han estat conferides a aquesta Alcaldia en els articles 21 i 23.4 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, i de conformitat amb l'article 25 de la Llei 20/2006, municipal i de règim local de les Illes Balears;
Per mitjà de la present,
RESOLC:
ÚNIC.- Modificar el Decret 2020-1553 de 20 de novembre de 2020, pel què es modifica el Decret 2019-0031 de 26 de juny de 2019 de manera que quedi redactat de la següent manera:
«RESOLUCIÓ D'ALCALDIA
Fent ús de les atribucions que han estat conferides a aquesta Alcaldia en els articles 21 i 23.4 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, i de conformitat amb l'article 25 de la Llei 20/2006, municipal i de règim local de les Illes Balears;
D'acord amb les conversacions mantingudes amb els tècnics municipals i en especial baix el criteri de la Intervenció de Fons, als efectes d'establir la deguda relació entre els responsables de les polítiques municipals que es reflecteixen en el present decret de delegació de competències i els pressupostos municipals, s'estableixen les competències d'acord amb els programes reflectits en l'Ordre HAP/419/2014, de 14 de març, per la que es modifica l'Ordre EHA/3565/2008, de 3 de desembre, per la qual s'aprova l'estructura dels pressupostos de les entitats locals.
RESOLC:
PRIMER. Delegar a favor dels Regidors que a continuació s'assenyalen les atribucions de gestió següents:
Dirigir, inspeccionar i impulsar, sense perjudici de les competències atribuïdes expressament a altres òrgans, els serveis i obres municipals en les matèries delegades, amb les facultats de tramitació, resolució, execució i control del compliment mitjançant actes administratius que afectin a tercers, podent atorgar les llicències i autoritzacions precises en les matèries de la seva competència, no atribuïdes expressament al Ple o a la Junta de Govern Local, i acceptar les declaracions responsables presentades pels particulars.
Li correspondrà també la tramitació per faltes per incompliment de les ordenances en matèries de la seva competència i els expedients de responsabilitat patrimonial relacionats amb l'àrea de la seva competència.
Li correspondrà la competència com a òrgan de contractació i l'impuls, reconeixement dels compromisos de despesa legalment adquirits de la seva àrea per import inferior a 4.000 euros (IVA no inclòs).
Serà al seu càrrec la gestió dels béns municipals relacionats amb les seves competències.
SEGON. Delegar a favor de la regidora Maria Antònia Pons Mascaró, primera tinenta de batle.
1. Els programes que s'enumeren amb l'excepció de les despeses de personal, manteniment de les instal·lacions municipals i subministrament elèctric.
13 Seguretat i mobilitat ciutadana (Inclou els programes 1320 a 1360), i el transport públic.
22 A favor d'empleats
23 Serveis socials i promoció social (Inclou els programes 2310 de serveis socials
2311 d'atenció a persones dependents i 2312 de cooperació amb el tercer món)
31 Sanitat (amb el programa 3110 de protecció de la salubritat pública)
4910 Administració electrònica
En matèria de tràfic li correspondrà també la resolució dels expedients per infracció de les ordenances municipals.
2. Es delega la direcció i la gestió del personal i, en particular, la negociació i la representació de la corporació davant les organitzacions sindicals; la instrucció d'expedients de personal; la resolució de faltes lleus; l'oferta pública d'ocupació; les borses de selecció de personal i les propostes de distribució de retribucions complementàries que siguin fixes i periòdiques d'acord amb els regidors delegats de les àrees, reservant-se no obstant aquesta Alcaldia la direcció superior de tot el personal, la separació del servei dels funcionaris i l'acomiadament del personal laboral.
Serà al seu càrrec la gestió dels béns municipals: edifici de Santa Rita per a serveis socials, edifici de la Creu Roja i centre geriàtric.
Així mateix, el Servei d'Atenció al Ciutadà (SAC), l'ús de noves tecnologies i l'aplicació efectiva de les mesures d'administració electrònica que el Govern central vol emprendre dirigides a l'activitat empresarial i comercial; la gestió informàtica i el desenvolupament de la web municipal.
TERCER. Delegar a favor del regidor Rafael Quintana Villalonga, segon tinent de batle,
1. Es delegen els programes que s'enumeren amb l'excepció de les despeses de personal i manteniment de les instal·lacions municipals i subministrament elèctric.
3370 Joventut
3380 Festes Populars
34 Esport (Inclou els programes 3410 i 3420)
4190 Fira del Camp
4311 Fires
4313 Mercats i comerç ambulant
4321 Fira de turisme
9240 Participació ciutadana
Entre altres qüestions li correspon: el foment del voluntariat i l'associacionisme;
Serà al seu càrrec la gestió dels béns municipals: instal·lacions esportives, la gestió de la utilització de les instal·lacions esportives dels centres públics en horari extraescolar, el Centre Sociocultural i Recreatiu Antic Escorxador, Es Bot i el Punt d'Informació Jove.
QUART. Delegar a favor del regidor Cristóbal Marqués Palliser, tercer tinent de batle, els programes que s'enumeren amb l'excepció de les despeses de personal, manteniment de les instal·lacions municipals i subministrament elèctric.
0110 Deute públic.
1510 Urbanisme: planejament, gestió, execució i disciplina urbanística
1522 Conservació i rehabilitació de l'edificació.
93 Administració financera i tributaria (Inclou els programes 9310 a 9340)
Entre altres qüestions li correspon:
L'àrea econòmica d'acord amb el pressupost aprovat; la preparació dels comptes municipals; la gestió de l'inventari, els expedients de responsabilitat patrimonial que requereixin dictamen del Consell Consultiu; l'ordenació i la gestió del territori, l'urbanisme i la disciplina urbanística
La inspecció de totes les obres municipals; l'aprovació dels plans de seguretat i salut de les obres públiques i la coordinació amb altres administracions de les obres públiques d'envergadura que s'executin dins el municipi.
El desenvolupament de la gestió del pressupost d'ingressos, gestió tributària i de recaptació, i les ordenances reguladores dels tributs i preus públics.
Seran al seu càrrec l'autorització i la disposició de les despeses de la seva àrea per imports inferiors a 15.000 euros (IVA no inclòs). Li correspondrà també l'autorització i la disposició de despeses de la resta d'àrees de l'Ajuntament per quantitats superiors a 4.000 euros i inferiors a 15.000 euros (en els dos casos IVA no inclòs), amb proposta prèvia del regidor de l'àrea corresponent.
Serà a càrrec seu la competència com a òrgan de contractació de tots els contractes majors de 4.000 euros i inferiors a 15.000 euros (en els dos casos IVA no inclòs). I el reconeixement de les obligacions quan l'import sigui inferior a 15.000 euros (IVA no inclòs).
CINQUÈ. Delegar a favor de la regidora Maria del Mar López Corral, quarta tinenta de batle,
1. Els programes que s'enumeren amb l'excepció de les despeses de personal, manteniment de les instal·lacions municipals i subministrament elèctric.
1600 Clavegueram
1610 Abastiment domiciliari d'aigua potable
1621 Recollida de residus.
1622 Gestió de residus
1623 Tractament de residus
1630 Neteja viaria
1711 Jardineria i manteniment en les urbanitzacions.
1722 Manteniment de platges.
1723 Protecció i millora del medi ambient
En especial: El manteniment de les urbanitzacions i els nuclis tradicionals de Calescoves i Son Vitamina;
La gestió dels béns municipals relacionats amb aquesta àrea: deixalleria i parcel·les d'instal·lacions urbanes de Cala en Porter.
La gestió de la depuració i els pluvials i les infraestructures de telecomunicacions.
Es coordinarà amb tots els responsables dels serveis municipals per tal de garantir la unitat de criteri davant les empreses prestadores de serveis i, en principi, serà responsabilitat del regidor o regidora delegat de cada servei la resolució concreta de conflictes que es puguin plantejar.
2. Es delega així mateix, el subministrament elèctric de totes les instal·lacions municipals.
SISÈ. Delegar a favor del regidor Luis Alberto Arévalo González, els programes que s'enumeren amb l'excepció de les despeses de personal i el manteniment de les instal·lacions municipals i subministrament elèctric.
1531 Accés als nuclis de població.
1532 Pavimentació de vies públiques
1533 Brigada d'obres, reparacions i manteniment de vies publiques.
1640 Cementeri i serveis funeraris
1650 Enllumenat públic
1710 Parcs i jardins
2410 Foment de la ocupació
4530 Carreteres
4540 Camins rurals
En especial li correspon: el manteniment del mobiliari urbà; i de tots els edificis municipals; el cementeri i el desenvolupament del polígon industrial, el projecte Parc Bit, la creació de vivers d'empreses i indústries, el diàleg amb les associacions professionals. La conservació dels nuclis rurals Llumena i Biniguarda, d'Alaior i el nucli tradicional l'Argentina.
SETÈ. Delegar a favor del regidor Jaime Reurer Morlà, els programes que s'enumeren amb l'excepció de les despeses de personal, manteniment de les instal·lacions municipals i subministrament elèctric.
32 Educació (Inclou els programes 3230 a 3270)
3341 Activitats formatives i culturals
3321 Biblioteques
3330 Equipaments culturals
3340 Cultura, promoció cultural
3360 Protecció i gestió del patrimoni històric-artístic
L'àrea de Cultura; les relacions amb la Universitat de les Illes Balears; la del patrimoni historicoartístic; la Biblioteca municipal; la normalització lingüística; l'àrea d'Educació, i la gestió d'habitatges de promoció pública.
Serà al seu càrrec la gestió dels béns municipals: Convent de Sant Diego, Centre Internacional de Gravat, l'edifici municipal c/de Baixamar, 56, l'edifici de l'Escola d'Adults, l'Espai Rotger, col·legi Dr. Comas, col·legi Mestre Duran, Escola d'Adults, escola Es Pouet, aula de dibuix i l'arxiu municipal.
VUITÈ. Aquesta Alcaldia es reserva l'aprovació i la formalització dels convenis administratius que es tramitin, tant amb entitats públiques com privades, així com les atribucions i programes no expressament delegades als regidors o no atribuïdes a la Junta de Govern, entre altres el desenvolupament del comerç i turisme local.
NOVÈ. Elevar l'expedient a l'interventor de fons perquè adopti les mesures oportunes a l'efecte de crear els programes econòmics adequats a les noves competències per a l'exercici de 2021.
DESÈ. Notificar personalment aquesta resolució a les persones designades, que es considerarà acceptada tàcitament sempre que no hi hagi manifestació expressa.
ONZÈ. Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, al tauler d'anuncis de l'Ajuntament i al Portal de Transparència municipal per a coneixement general, sense perjudici de la seva efectivitat des de l'endemà de la signatura d'aquesta resolució per part del batle, i donar-ne compte al Ple de la corporació en la primera sessió que se celebri.»
Alaior, 2 de desembre de 2020
El batle José Luis Benejam Saura