Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

PLE, COMISSIÓ DE GOVERN, CONSELL EXECUTIU I PRESIDÈNCIA

Núm. 12655
Convocatòria d’ajuts reemborsables amb un tram no reemborsable a projectes empresarials singulars que contribueixen a la transformació del model econòmic i social liderats per dones

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Edicte de publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears de l'Acord de Consell Executiu de 16 de desembre de 2020 per la qual s'aprova la convocatòria d'ajuts reemborsables amb un tram no reemborsable a projectes empresarials singulars que contribueixen a la transformació del model econòmic i social liderats per dones.

BDNS (Identif.): 539698

El Consell Executiu del Consell de Mallorca, dia 16 de desembre de 2020, ha adoptat l'acord següent:

1. Aprovar l'expedient de convocatòria pública d'ajuts reemborsables amb un tram no reemborsable als projectes empresarials singulars que contribueixen a la transformació del model econòmic i social liderats per dones de l'illa de Mallorca.

2. Autoritzar una despesa de set-cents mil euros (700.000,00 €) que es finançarà amb càrrec al pressupost de despeses del Consell de Mallorca d'acord amb la següent distribució:

- Tram reemborsable:                      00.23167.83100      500.000 €

- Tram no reemborsable:                00.23167.77900      200.000 €

Atès que es tracta d'un expedient anticipat de despesa, queda condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el pressupost de l'exercici 2021.

3. Ordenar la publicació del text íntegre de la convocatòria en el BOIB per conducte de la Base de Dades Nacional de Subvencions.

Contra aquesta acord, que no posa fi a la via administrativa, podeu interposar el recurs d'alçada en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà de rebre aquesta notificació. El recurs es pot interposar formalment davant aquest Consell Executiu o davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Mallorca, que és l'òrgan competent per resoldre'l.

Contra la desestimació expressa d'aquest recurs d'alçada, hi podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà de rebre la notificació de la desestimació del dit recurs d'alçada.

Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d'alçada i no n'heu rebut la notificació de resolució expressa, s'entén desestimat per silenci i podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, sense limitació de temps.

No obstant l'anterior, podeu interposar, si escau, qualsevol altre recurs que considereu oportú. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

Palma, 16 de desembre de 2020

El cap de servei de la Secretaria Tècnica de Presidència (per delegació de la Secretaria General, Decret de 16 d'abril de 2014) Bartolomé Oliver Bennasar

 

CONVOCATÒRIA PER A LA CONCESIÓ D'AJUTS REEMBORSABLES AMB UN TRAM NO REEMBORSABLE PER A PROJECTES EMPRESARIALS singulars que contribueixen a la transformació del model econòmic i social LIDERATS PER DONES

1. Objecte i règim

1.1.Objecte: aquesta convocatòria té per objecte regular la concessió d'ajuts reemborsables amb un tram no reemborsable als projectes empresarials singulars que contribueixen a la transformació del model econòmic i social liderats per dones de l'illa de Mallorca.

 Els objectius específics d'aquests ajuts son:

  • Reactivació econòmica del sector productiu liderat per dones.

  • Impuls de projectes empresarials transformadors del model econòmic i social, que tenguin un impacte social.

  • Impuls i posada en marxa de línies de negoci mes eficaces, eficients, sostenibles i justes.

  • Fomentar l'emprenedoria social mitjançant el suport a noves empreses o noves línies de negoci des de la seva etapa inicial.

  • Diversificar el model econòmic

  • més enllà dels sectors més masculinitzats.

  • Que aquests projectes liderats per dones tenguin accés a un finançament impossible d'aconseguir per altres vies.

  • Corregir les diferències de gènere en l'emprenedoria.

  • Disminuir l'impacte de la crisi derivada de la pandèmia en el sector de la dona emprenedora amb una idea de negoci o amb un negoci acabat d'iniciar.

1.2 Règim: els ajuts objecte de la present convocatòria s'atorgaran pel procediment de concurrència no competitiva, segons l'ordre de presentació de les sol·licituds, fins l'exhauriment de les partides pressupostàries indicades al punt 5.

1.3 Glossari de termes i definicions. Als efectes d'aquesta convocatòria, s'entèn:

  1. Projecte empresarial singular que contribueix a la transformació del model econòmic o social liderats per dones emprenedores és aquell que:  

    • Està presentat per emprenedores socials.

    • Ha estat fundat i està liderat per dones, amb presència exclusiva de dones en el Consell de direcció o al Consell d'Administració. Si l'organització empresarial té plantilla aquesta ha d'estar formada mínim en un 60% per dones. 

    • Pot derivar en una nova empresa o entitat social innovadora o en una nova línia de negoci social innovador.

  2. Emprenedora social: qualsevol dona treballadora autònoma, persona física, donada d'alta (o que es donarà d'alta en el període d'un mes) com a treballadora autònoma al Règim Especial de Treball Autònom de la Seguretat Social (RETA), amb un projecte singular que contribueix a la transformació del model econòmic i social i amb seu social a Mallorca.

  3. Organització empresarial: qualsevol empresa ja constituïda, amb qualsevol forma jurídica, que obri un nou establiment comercial o de serveis o negocis existents amb centre de treball a Mallorca, sempre que l'obertura o el traspàs s'hagi realitzat a partir de l'1 de gener de 2020.

  4. Organització representativa: associació, federació o xarxa que agregui un grup d'entitats socials.

  5. Col·lectiu desfavorit: totes aquelles que es trobin en situació d'inferioritat, subordinació, vulnerabilitat i major grau de desprotecció (dones víctimes de violència de gènere, persones amb discapacitat física, psíquica o sensorial, persones amb mancances  econòmiques o de risc d'exclusió social...)

  6. Impacte social: la contribució que el projecte empresarial social innovador produeix en la societat per a que es donin canvis positius, significatius i de sostenibilitat mediambiental en benefici de les persones. L'impacte social pot venir derivat del producte o servei que ofereixen i/o del mode en que s'executa el propi procés i/o de la transformació que genera. L'impacte social es determinarà tenint en compte tant el nivell de millora que suposa en el col·lectiu servit com el nombre de persones que pertanyen a dit col·lectiu.

2. Requisits per obtenir la condició de beneficiària

Poden presentar-se a aquesta línia:

  1. La dona treballadora autònoma, donada d'alta o que es donarà d'alta en el termini d'un mes, des de la notificació de la resolució de la concessió, com a treballadora autònoma al Règim Especial de Treball Autònom de la Seguretat Social (RETA).

  2. Les organitzacions empresarials amb qualsevol forma jurídica fundats o liderades per dones, és a dir, amb presència exclusiva de dones en el Consell de direcció o al Consell d'Administració. Si l'organització empresarial té plantilla aquesta ha d'estar formada mínim en un 60% per dones.

Que compleixin els requisits següents:

  • Que vulguin iniciar un nou projecte empresarial, obrint un nou establiment o agafin el traspàs de negoci d'una empresa ja existent, sempre que l'obertura o el traspàs s'hagi realitzat a partir de l`1 de gener de 2020.
  • Amb seu social i/o centre de treball a l'illa de Mallorca.
  • Estar al corrent de pagament de les obligacions tributaries davant de l'Estat, la comunitat autònoma de les Illes Balears i el Consell de Mallorca, com també les obligacions de la Seguretat Social o bé disposar de la corresponent resolució de pròrroga, ajornament, moratòria o qualsevol altra condició especial dels seus deutes amb aquestes entitats.
  • Acreditació de no incórrer en les prohibicions establerts en l'article 8 de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca.
  • Les entitats que no hagin rebut, sumant la totalitat de les ajudes atorgades en Espanya, en concepte de minimis, en els tres darrers exercicis fiscals (2018, 2019 i 2020), un import superior a 200.000,00 € (art. 3.1 i 3.2 del Reglament núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la U E a les ajudes de minimis (Diari Oficial de la Comunitat Europea núm. L 352, de 24 de desembre de 2013).
  • Que, de conformitat amb el que es preveu en l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes (BOE núm. 202, de 22 d'agost de 2016), l'entitat no ha estat sancionada o condemnada en els tres anys darrers per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere i que no ha estat sancionada per resolució administrativa ferma o per sentència judicial ferma.

El compliment dels requisits s'han d'acreditar mitjançant la declaració responsable que s'inclou a aquestes bases com a Annex 1 i la presentació de la documentació acreditativa, quan així se sol·liciti.

3. Modalitats dels ajuts, quanties i conceptes

Es poden presentar projectes d'un import mínim de 10.000,00 € màxim de 100.000,00 € i que els ajuts cobreixin el 100% del pressupost subvencionable del projecte. Els ajuts es composen d'un tram reemborsable i d'un tram no reemborsable.

El tram reemborsable (TR) correspon a la part en forma de crèdit, amb un tipus d'interès 0%, a retornar en un termini màxim de 7 anys.

Es consideren les següents despeses:

  • El lloguer del local que ocupa l'empresa, comerç o autònoma.
  • Les nòmines del personal.
  • Despeses de subministrament i totes aquelles despeses necessàries per al funcionament del negoci.
  • Despeses de constitució de l'organització empresarial i d'alta en el RETA.
  • Drets de traspàs, patents.

El tram no reemborsable (TNR) té la forma de subvenció i es calcularà en funció de la part d'inversió elegible del projecte, amb la cobertura màxima d'un 40% del pressupost total del projecte aprovat.

Es consideren despeses d'inversió elegible:        

  • Inversions en adquisició d'immobilitzat per millorar l'espai d'exposició, de producció i/o la venda i comercialització del producte (maquinària, utillatge, mobiliari, elements de transport...)
  • Inversions en instal·lacions per millorar l'espai d'exposició, de producció i/o la venda.
  • Inversió en adaptació de l'espai d'exposició, de producció i/o la venda a la normativa d'obligat compliment per al procés de producció.
  • Creació i modificació de pàgines web. En el supòsit de modificació de ja existents, aquesta ha de suposar un major cost d'adquisició o la incorporació de nous elements i així ha de quedar reflectit a la seva comptabilitat.
  • Adquisició d'equipament informàtic, sistemes operatius i desenvolupament d'aplicacions informàtiques, sempre que vagi destinat directament a l'exercici de l'activitat.
  • Inversions en campanyes de comunicació i difusió (màrqueting).
  • Despeses per la certificació de la totalitat de les despeses (Registre Oficial d'Auditors de Comptes ROAC)

En cap cas es concedirà cap ajut a projectes que només sol·licitin el tram no reemborsable.

Els béns que s'han adquirit, rehabilitat o millorat, del tot o en part, mitjançant l'ajut, s'han de destinar a la finalitat concreta per a la qual es va concedir la subvenció durant un termini no inferior a cinc anys en cas de béns immobles inscriptibles en un registre públic i a dos anys en el cas de béns inventariables. La persona beneficiària de la subvenció signa una declaració responsable del compliment d'aquests requisits, (Annex 8). L'incompliment d'aquesta obligació, que es produeix en tot cas amb l'alienació o el gravamen del bé, és causa de reintegrament de l'import de la subvenció, d'acord amb l'establert en els articles 44.6 i 54 de l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca.

La concessió dels ajuts no es incompatible amb altres ajuts i/o microcrèdits concedits per d'altres administracions i, per tant, tenen un caràcter complementari d'aquests, sempre que l'import dels ajuts no superin el cost de l'activitat o projecte.

4. Condicions del tram reemborsable

Tipus d'interès: 0%

Carència: no es preveu

Termini màxim de devolució : 7 anys

Amortització: quotes constants mensuals

Data pagament: dels dies 1 al 5 des del segon mes des de la signatura del conveni

Es signarà un conveni (Annex 5) amb el Consell Insular de Mallorca estipulant el període d'amortització sol·licitada.

5. Crèdit pressupostari

Aquests ajuts s'abonaran del pressupost de despeses del Consell de Mallorca per a l'any 2021 amb càrrec a les aplicacions pressupostàries següents:

- Tram reemborsable:                      00.23167.83100      500.000 €

- Tram no reemborsable:                00.23167.77900      200.000 €

6. Inici i termini d'execució del projecte

Els projectes han de tenir una durada mínima de 6 mesos i màxima de 2 anys. Els projectes que no estiguin iniciats en el moment de la presentació de la sol·licitud s'han d'iniciar en el termini de tres mesos a comptar des de la notificació de la resolució de la concessió de l'ajut. L'incompliment d'aquest extrem suposarà la revocació de la concessió.

L'entitat beneficiària, en el termini màxim de 7 dies hàbils des de l'inici del projecte, ha de presentar el certificat d'inici del projecte amb el model disponible a la seu electrònica del Consell de Mallorca (annex 6).

7. Termini, lloc de presentació i documentació de la sol·licitud

7.1 El termini per a la presentació de sol·licituds s'iniciarà a l'endemà de la publicació de la convocatòria al BOIB. Es mantindrà obert el termini fins que s'exhaureixi el crèdit disponible per tant, la convocatòria es mantindrà oberta fins que es dicti i es publiqui una resolució a aquest efecte.

El text complet de la convocatòria es podrà consultar a la seu electrònica del Consell de Mallorca.

La sol·licitud per concórrer a aquesta convocatòria, així com la resta de documentació a complimentar, es formalitzarà en imprès normalitzat que es pot trobar a la seu electrònica.

7.2 Les sol·licituds s'han de dirigir a la Direcció Insular d'Igualtat i Diversitat i es poden presentar, a qualsevol terminal del Registre del Consell de Mallorca. Així mateix, també es poden presentar als llocs establerts en l'apartat 4 de l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Si la sol·licitud es lliura en un lloc diferent del Consell de Mallorca, els sol·licitants de la subvenció han d'enviar per correu electrònic relacionsinstitucionals@conselldemallorca.net el full de la sol·licitud, amb el segell d'entrada dins termini, al Departament de Presidència. De la mateixa manera, si s'envia per correu certificat, s'ha de trametre per correu electrònic el full de la sol·licitud amb el segell de correus.

7.3. Documents que s'han d'adjuntar a la sol·licitud:

Les sol·licituds s'han de presentar segons els models annexos, i han de contenir les dades necessàries per identificar l'entitat sol·licitant i la persona que la representa. Els models es troben a l'abast de les persones interessades en la Seu electrònica del Consell de Mallorca.

La documentació que s'ha de presentar es la següent:

1. Sol·licitud i declaració responsable, segons model de l'annex 1 acompanyada de la següent documentació:

En el cas de ser una organització empresarial:

- Còpia de l'escriptura de constitució

- Còpia dels estatuts de l'empresa

- Fotocòpia del DNI, passaport o NIE del representant legal.

- Acreditació de la vigència del càrrec

En el cas d'una persona treballadora autònoma:

- Còpia de l'alta al RETA

- Còpia del pagament de les tres darreres quotes d'autònoms

- Fotocòpia del DNI, passaport o NIE de la persona sol·licitant

2. Full de domiciliació bancària normalitzat que es pot descarregar de la seu electrònica (annex 2).

3. Memòria descriptiva del projecte per a la qual es sol·licita la subvenció on s'incloguin els objectius generals del projecte, la seva relació amb l'objecte i les finalitats de la convocatòria,  la metodologia que es seguirà per executar l'actuació,  i el pressupost detallat de despeses (annex 3).

4. Pla d'empresa (annex 4).

El Consell de Mallorca en tot moment té dret a sol·licitar, quan ho consideri necessari, la presentació d'altres documents justificatius.

Si en la presentació de la sol·licitud s'observa alguna deficiència, incoherència o manca de documentació necessària per la concessió del ajut, el Consell de Mallorca requerirà a la interessada per tal que en un termini de 10 dies completi o esmeni la seva sol·licitud. Si en aquest termini no es produeix esmena o no s'aporta la documentació sol·licitada, s'entendrà que desisteix de la petició i s'arxivarà sense més tràmits.

8. Procediment, òrgan d'instrucció, proposta, resolució i pagament

8.1. El procediment de concessió d'aquests ajuts és el de concurrència no competitiva, per ordre cronològic de presentació de sol·licituds i amb el límit fins a exhaurir el crèdit disponible, fins que es dicti i es publiqui una resolució de finalització del termini.

8.2 L'òrgan competent per instruir el procediment és la secretària tècnica del Departament de Presidència que ha de dur a terme d'ofici les actuacions que consideri necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut del quals s'ha de dictar la resolució.

8.3 Les sol·licituds s'han de resoldre per ordre cronològic de presentació. A aquest efecte, si la sol·licitud presenta defectes de forma, s'entendrà que la data de presentació és la data en què es presentin les esmenes segons el requeriment efectuat

Amb caràcter previ a la proposta de concessió o de denegació, els projectes seran objecte de dos informes:

1. Informe d'impacte social que elaborarà una entitat col·laboradora en relació a la memòria descriptiva (annex 3) presentada per l'entitat sol·licitant que servirà per acreditar la contribució que el projecte empresarial social innovador produeix en la societat per a que es donin canvis positius, significatius i de sostenibilitat mediambiental en benefici de les persones. L'impacte social pot venir derivat del producte o servei que ofereixen i/o del mode en que s'executa el propi procés i/o de la transformació que genera. L'impacte social es determinarà tenint en compte tant el nivell de millora que suposa en el col·lectiu servit com el nombre de persones que pertanyen a dit col·lectiu.

Es fixaran criteris i preguntes concretes per esclarir com els projectes preveuen assolir impacte en distintes dimensions del mateix. Alguns dels elements que podran servir de base son:

o Context i problemàtica social atesa.

o Definició d'objectius

o Recursos

o Teoria del canvi, valoració de l'estratègia del projecte per assolir els seus objectius.

o Abast i efecte multiplicador, col·lectiu atès.

o Agents implicats.

o Riscs i mesures per afrontar-los.

o Sostenibilitat i previsió de que els resultats es sostinguin en el temps.

o Participació i apoderament de les dones.

Els informes tindran un resultat de favorable o desfavorable. Per tal que el projecte pugui continuar amb el procediment es requerirà que el resultat d'aquest informe sigui favorable.

2. Informe de viabilitat econòmica del projecte emès per una entitat col·laboradora en relació al pla d'empresa (annex 4). Només es valoraran els projectes que en al punt anterior hagin resultat favorables.

Els informes tindran un resultat de favorable o desfavorable. Per tal que el projecte pugui ser possible beneficiari de l'ajut es requerirà que el resultat d'aquest informe sigui favorable.

Les entitats col·laboradores podran sol·licitar qualsevol aclariment que considerin oportú i han de redactar un informe que ha de servir de base per elaborar la resolució de concessió o denegació.

La resolució de l'expedient d'atorgament o denegació dels ajuts sol·licitats correspon a la consellera executiva de Presidència, en funció del crèdit pressupostari disponible (fins exhaurir la reserva pressupostària) i en funció del rigorós ordre de sol·licitud.

L'atorgament o denegació de l'ajut es farà públicament a través de la seu electrònica i particularment mitjançant correu electrònic de l'organització empresarial o persona treballadora autònoma.

Els ajuts concedits s'entendran acceptats plenament en els termes i condicions establertes en aquesta convocatòria i, per tant, tindran plena efectivitat, si en el termini de 10 dies hàbils des de l'endemà de la notificació de la concessió, no es manifesta per part de la beneficiària la seva renúncia expressa.

El termini màxim per a resoldre el procediment i notificar-lo és de sis mesos des de la data de publicació de la convocatòria. El venciment del termini màxim sense haver-se notificat la resolució legitima a les persones interessades per entendre desestimada, per silenci administratiu, la sol·licitud de la concessió de la subvenció.

La resolució d'atorgament dels ajuts reintegrables especificarà les condicions tècniques i econòmiques i requerirà, per a la seva plena efectivitat, la signatura d'un conveni (annex 5) que contindrà les clàusules de compromisos mutus entre cada una de les beneficiàries i el Consell de Mallorca.

8.4 Pagament

El pagament de l'ajut es tramitarà d'ofici a la concessió de l'ajut de forma anticipada del total concedit sense necessitat de constituir aval ni presentació de garantia en el casos previstos a l'article 25. 3 d) del Decret llei 8/2020, de 13 de maig, de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa de les administracions públiques de les illes balears per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID- 19.

9. Modificacions de les condicions de concessió

La beneficiària podrà retornar anticipadament l'import pendent del tram reemborsable i cancel·lar totalment o parcialment si ho considera oportú.

10. Règim econòmic

Una vegada dictada la resolució de concessió es farà l'ingrés al número de compte indicat a la sol·licitud (annex 2).

Les beneficiàries perceptores dels ajuts objecte d'aquesta convocatòria han de començar a retornar els imports percebuts del tram reemborsable mitjançant quotes mensuals dels dies 1 al 5 des del segon mes des de la signatura del conveni al número de compte que s'indiqui en el conveni regulador.

L'import de les quotes serà el que resulti de dividir la quantitat concedida, durant els mesos que s'ha sol·licitat retornar l'ajut, fins a un màxim de 84.

11. Obligacions i compromisos de les persones beneficiàries

Les beneficiàries de l'ajut han de:

  • Justificar davant l'òrgan instructor el compliment dels requisits i condicions, així com la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat que determina la concessió o gaudiment de l'ajut dins els terminis establerts.
  • Conservar la documentació que acrediti que l'import concedit s'ha utilitzat per cobrir despeses pròpies de la persona treballadora autònoma o organització empresarial que ho ha sol·licitat i no per a altre concepte.
  • Sotmetre's a les actuacions de comprovació, a efectuar per l'òrgan concedent així com qualsevol altra comprovació i control financer que puguin realitzar els òrgans de control competents.
  • Retornar el tram reemborsable en el termini màxim de 7 anys i en quotes mensuals segons les condicions fixades en el conveni. El conveni conté les clàusules de compromisos mutus i indicarà la quantia del préstec a concedir; la periodicitat de les amortitzacions, la forma de supervisió i seguiment per part del Consell de Mallorca, les condicions temporals de retorn del tram reemborsable concedit, les subjeccions legals que han de complir les parts i la forma de supervisió, seguiment, penalització i reintegrament en cas d'incompliments.
  • Quan la persona beneficiària sigui una persona jurídica en seran responsables subsidiaris qui ho sigui legalment.
  • Comunicar al Consell Insular de Mallorca qualsevol alteració significativa.
  • Reintegrar els fons rebuts en cas d'incompliment de la convocatòria o en cas de renúncia.
  • Ha de donar publicitat adequada al caràcter públic del finançament del projecte tal com estableix l'article 15 de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca.
  • Son obligacions de les persones beneficiàries les recollides a l'article 9 de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca i qualsevol altra obligació legal o reglamentària que els pugui afectar.

12. Justificació de la subvenció

Les persones o entitats beneficiàries han de justificar documentalment l'aplicació dels fons percebuts, en el termini màxim de 3 mesos des de la finalització del termini del projecte, mitjançant l' aportació de justificants que ha d'incloure la documentació següent:

  • Memòria d'actuacions (annex 7), de les activitats que s'han fet, els resultats obtinguts, la participació i compliment de les condicions indicades a la convocatòria.
  • Compte justificatiu i declaració responsable (annex 8), amb una relació de la totalitat de les despeses que s'han fet al projecte que ha de contenir el que es preveu en l'article 39 de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca.

Si s'aporten factures amb retenció d'IRPF al prestador del servei, s'ha de presentar, juntament amb la factura, el model 111 i la documentació que justifica el pagament de dit impost. Si no, únicament s'entén justificat l'import de la factura amb la deducció de la quantia de l'IRPF.

Per justificar el cost brut de les despeses de personal, s'han d'aportar les nòmines, els documents RLC i RNT, el model 111 i documentació acreditativa del cost patronal de la persona treballadora, amb els justificants de pagament corresponents.

Si únicament s'aporten nòmines i els justificants del pagament, s'entén justificada la quantia corresponent al líquid de les nòmines.

En cas de que hi hagin desviacions entre el pressupost presentat a la sol·licitud i l'efectivament executada es motivarà en el propi annex 8.

Es considerà documentació justificativa per acreditar el pagament l'entregada en termes que s'assenyalen en l'art. 48.2 de l'Ordenança general de Subvencions del Consell de Mallorca.

A part de les factures i justificants de despeses s'adjuntarà: un certificat de l'AEAT de que l'entitat ha mantingut l'activitat durant el període d'execució del projecte i documentació acreditativa del compliment de les mesures de publicitat adequada al caràcter públic del finançament del projecte.

  • Declaració responsable de no haver demanat cap altre ajut o subvenció pel mateix concepte; si n'és el cas, relació subvencions i ajudes sol·licitades o concedides, amb indicació dels imports i de les entitats subvencionadores (annex 9).
  • Declaració responsable davant autoritat administrativa de no ser deutor per una resolució de reintegrament de subvencions (annex 10).

13. Incompliment i reintegrament

El Consell de Mallorca exigirà el reintegrament total o parcial dels ajuts, davant l'incompliment de les obligacions fixades a la convocatòria per a la concessió de l'ajut, en la resolució d'atorgament o en el conveni regulador i procedirà contra els béns i drets de les beneficiàries d'acord amb el que disposa l'article 38 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el seu Reglament de desenvolupament, aprovat per Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol i en l'Ordenança General de Subvencions del Consell de Mallorca.

La beneficiària haurà de retornar íntegrament l'import concedit, en els casos següents:

a. Si en el termini de 3 mesos no inicia l'activitat empresarial o el projecte finançat.

b. Impagament de 2 quotes o amortitzacions consecutives i/o alternatives.

c. Si modifica el projecte sense haver-ne fet la comunicació oportuna i sense l'obtenció de l'informe favorable.

d. El falsejament, la inexactitud o l'omissió de les dades subministrades que hagin servit per la concessió de l'ajut

e. Per incomplir o contravenir de forma greu alguna de les condicions fixades en les bases o resolució d'atorgament

f. La manca de justificació de les despeses o la falta de presentació de la documentació acreditativa

g. Si es promogués contra la beneficiària qualsevol procediment judicial o extrajudicial que pugui produir l'embargament o subhasta dels seus béns.

h. Si canvia la naturalesa jurídica de l'activitat presentada, o modifica la composició de la propietat (accionariat, socis SCP, etc...) sense el consentiment previ del Consell de Mallorca

i. L'haver estat sancionada, o ser-ho durant la vigència del conveni, per infraccions a l'ordenament laboral, o de disciplina d'activitats, mediambientals o en matèria d'igualtat.

j. Altres supòsits previstos en la normativa reguladora de subvencions.

Podrà declarar-se el reintegrament parcial de l'ajut retornable quan per causes alienes a la voluntat de la beneficiària no sigui possible acabar el projecte i la beneficiària justifiqui les despeses efectuades. A aquest efecte s'obrirà un expedient justificatiu de les despeses efectuades, d'idoneïtat d'aquestes, la capacitat de recuperació, etc.; com a resultat d'aquest expedient, amb audiència de la part interessada, s'emetrà resolució comprensiva de la quantitat a retornar i les condicions del retorn.

El Consell de Mallorca exigirà, per la via de constrenyiment, en cas de no procedir a l'ingrés voluntàriament dins del període que s'atorgui a l'efecte el reintegrament total o parcial dels ajuts davant l'incompliment de les obligacions fixades en la convocatòria, en la resolució d'atorgament o en el conveni regulador, i en particular, en el cas d'impagament de qualsevol quota del reintegrament de l'ajut concedit, sense perjudici de l'exposat a l'apartat b) d'aquesta mateixa clàusula i procedirà contra els béns i drets de la beneficiària, d'acord amb el que disposa l'article 38 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

14. Publicitat i protecció de dades

Les subvencions atorgades a l'empara d'aquesta convocatòria seran objecte de publicitat a través de la seu electrònica del Consell de Mallorca o qualsevol altre mitjà que es consideri oportú, en compliment del principi de transparència.

En compliment d'allò que s'estableix la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals i l'art. 13 del Reglament europeu 2016/679, de 27 d'abril, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que respecta al tractament de dades personals i la lliure circulació d'aquestes dades, informem que les dades recollides en l'imprès de sol·licitud s'incorporaran per ser tractades en un fitxer automatitzat propietat del Consell de Mallorca amb la finalitat d'atendre la sol·licitud, i de gestionar i tramitar aquesta convocatòria d'acord amb els principis de seguretat i confidencialitat que la normativa sobre protecció de dades estableix, i conforme preveu el Títol III de la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.

15. Règim jurídic i de recursos

15.1 Aquesta convocatòria es regeix pel que es disposa en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i la resta de normativa que hi sigui d'aplicació

Aquesta convocatòria s'efectua en el marc de l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca, aprovada pel Ple del Consell de Mallorca, en sessió de 23 de desembre de 2016, BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017, i modificada pel Ple del Consell de Mallorca, en sessió 14 de juny de 2018, BOIB núm. 96 de 4 d'agost de 2018.

15.2 Interposició de recursos

Contra l'acord d'aprovació de la convocatòria d'aquesta subvenció, que no posa fi a la via administrativa, es pot interposar el recurs d'alçada en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. El recurs es pot interposar formalment davant el Consell Executiu o davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Mallorca, que és l'òrgan competent per resoldre'l.

Contra les resolucions de concessió d'aquestes subvencions, que no posen fi a la via administrativa, es pot interposar directament un recurs d'alçada davant la Presidència del Consell Insular de Mallorca, en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà de la seva notificació.

Contra la desestimació expressa d'aquest recurs d'alçada, es pot interposar el recurs contenciós administratiu davant el  Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui o la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà de rebre la notificació de la desestimació del dit recurs d'alçada.

Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d'alçada i no n'heu rebut la notificació de resolució expressa, s'entén desestimat per silenci i podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui o la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de sis mesos, comptadors a partir de l'endemà de la desestimació presumpta.

No obstant l'anterior, es pot interposar, si escau, qualsevol altre recurs que es consideri oportú. Tot això de conformitat amb el que s'estableixen la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i amb el que s'estableix en la Llei 39/2015, d'1d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Documents adjunts