Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE DEIÀ

Núm. 12628
Aprovació definitiva modificació Ordenança Fiscal de l’Impost sobre Béns Immobles

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

​​​​​​​​​​​​​​Es fa públic que durant el període d'exposició públic de l'acord d'aprovació inicial de la modificació de l'Ordenança Fiscal de l'Impost sobre Béns Immobles, adoptat en sessió plenària en data un d'octubre de 2020, BOIB nº 174 de 10 d'octubre de 2020, no s'ha prestat cap al·legació, per la qual cosa es considera aprovat definitivament, procedint a la publicació del text íntegre de l'esmentada Ordenança

ORDENANÇA FISCAL DE L'IMPOST SOBRE BÉNS IMMOBLES

ARTICLE 1er.-

De conformitat amb el previst a l'article 72 del RDL 2/2004, de 5 de març, que aprova el text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, el tipus de gravamen del impost damunt bens immobles aplicable en aquest Municipi, queda fixat en els termes que s'estableixen a l'article següent.

ARTICLE 2on.- Tipus de gravamen

1. El tipus de gravamen de l'impost damunt bens immobles aplicable als bens de naturalesa urbana queda fixat en el 0'40%.

2. El tipus de gravamen de l'impost damunt bens immobles aplicable als bens de naturalesa rústica queda fixat en el 0.65%.

S'estableix els tipus diferenciats indicats a continuació: US Oci i Hoteleria (us turístic codis G tipus 0'85 (abans 0'889) valor cadastral mínim 1.200.000,00 euros

ARTICLE 3er.- Bonificacions.

Podran gaudir d'una bonificació els subjectes passius que ostentin la condició de titulars de famílies nombroses i sempre que el valor cadastral de l'habitatge que constitueixi el domicili familiar no superi els 350.000€ el percentatge de dita bonificació serà: del 90%.

L'import dels valors cadastrals consignats s'actualitzarà anualment, a partir de l'any 2011, mitjançant l'aplicació successiva del percentatge de variació que experimenti amb caràcter general els valors cadastrals dels immobles urbans de conformitat amb la Llei de pressuposts generals de l'Estat.

La citada bonificació, que s'atorgarà per termini anual, es concedirà a petició del interessat, que haurà d'efectuar-la abans del dia 30 de novembre de l'exercici per el que es sol·licita la bonificació, acreditant el compliment de les condicions per poder gaudir-les s'haurà d'aportar:

-Escrit de sol·licitud, identificant l'immoble mitjançant una fotocòpia del darrer rebut del Impost sobre Bens Immobles.

- Certificat de convivència de tots els membres de la unitat familiar

- Titularitat de l'immoble.

- Certificat de família nombrosa, expedit pel Consell Insular de Mallorca, vigent l'any de la sol·licitud.

- Darrer rebut pagat de l'impost de Bens Immobles de l'habitatge objecte de la bonificació.

L'administració municipal, rebudes les peticions, amb un informe previ dels serveis tècnics, declararà la procedència de la subvenció que es farà efectiva per medi de compensació.

ARTICLE 4rt.-

Quan el contribuent sigui pensionista o/i que tingui una edat igual o superior als 65 anys tindrà dret a una subvenció del 55% sempre que es compleixin els següents requisits:

a. Que els ingressos integres dels membres de la unitat familiar integrada pel subjectes passius de l'impost de bens immobles i els que formin part de la referida unitat familiar siguin inferiors a l'SMI segons els següent barem:

- Unitats familiars d'1 membre, sense superar una vegada l'SMIS.

- Unitats familiars de 2 membres sense supera 1,25 vegades l'SMI.

- Unitats familiars de 3 membres, sense superar 1,5 vegades l'SMI.

- Unitats familiars de 4 membres, sense superar 2 vegades l'SMI.

- Unitats familiars de 5 membres, sense superar 2,5 vegades l'SMI.

- Unitats familiars de 6 membres, sense superar 3 vegades l'SMI.

- Per cada membre més s'aplica un índex de + 0'5.

b. Que el valor cadastral de l'immoble sigui igual o inferior a 350.000€

Que es presenti la sol·licitud abans del 30 de novembre de l'exercici objecte de la petició amb la següent documentació.

- Fotocòpia del rebut pagat de l'IBI referit al darrer exercici posat al cobro que afecti al domicili d'empadronament.

- Fotocòpia de l'escriptura publica de propietat de l'habitatge objecte de la petició (domicili d'empadronament).

- Fotocòpia DNI.

- Certificat d'lINSS acreditativa de la situació del contribuent, si és el cas.

- Certificat d'ingressos emès per l'A.E.A.T.

L'Administració municipal, rebudes les peticions, amb un informe previ dels serveis tècnics, declararà la procedència de la subvenció, que es farà efectiva per medi de compensació.

Quan tots els membres de la unitat familiar es trobin en situació d'atur o afectats per un ERTO durant el termini de sis mesos ininterromputs abans de l'acreditació de l'impost, el percentatge de la subvenció serà d'un 55% si es compleixen a més els següents requisits.

C) Que els ingressos integres dels membres de la unitat familiar integrada pels subjectes passius de l'impost de bens immobles i els que formin part de la referida unitat familiar siguin inferiors a l'SMI segons els següent barem:

- Unitats familiars d'1 membre, sense superar una vegada l'SMI

- Unitats familiars de 2 membres sense supera 1,25 vegades l'SMI

- Unitats familiars de 3 membres, sense superar 1,5 vegades l'SMI

- Unitats familiars de 4 membres, sense superar 2 vegades l'SMI

- Unitats familiars de 5 membres, sense superar 2,5 vegades l'SMI

- Unitats familiars de 6 membres, sense superar 3 vegades l'SMI

- Per cada membre més s'aplica un índex de + 0'5..

c. Que el valor cadastral de l'immoble sigui igual o inferior a 350.000

Que es presenti la sol·licitud abans del 30 de novembre de l'exercici objecte de la petició amb la següent documentació:

- Fotocòpia del rebut pagat de l'IBI referit al darrer exercici posat al cobro que afecti al domicili d'empadronament.

- Fotocòpia de l'escriptura publica de propietat de l'habitatge objecte de la petició (domicili d'empadronament).

- Certificat de vida laboral.

- Certificat o informe del SOIB acreditatiu de la situació d'atur dels membres de la unitat familiar amb els dades d'alta adients.

- Certificat de convivència.

- Certificat d'ingressos emès per AEAT.

Aquesta bonificació nomes serà aplicable als treballadors per conte aliena.

DISPOSICIÓ FINAL:

La present Ordenança fiscal, amb l'ultima modificació de data 6 setembre 2013 amb la publicació prèvia al BOIB dins els terminis previstos en l'article 17.4 del RDL 2/2004, entrarà en vigor a partir de la publicació al BOIB, continuant la seva vigència fins que sigui derogada o modificada.

Contra aquest acord, elevació a definitiu, podran els interessats interposar recurs contenciós-administratiu davant el Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, amb seu a Mallorca, en el termini de dos mesos a comptar a l'endemà de la publicació d'aquest anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i de conformitat amb el que estableix l'article 19.1 del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals.

Deià, 4 de desembre de 2020

El batle ​​​​​​​Lluís Enric Apesteguia Ripoll