Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE MURO

Núm. 12581
Informació pública creació Consell Assessor Sectorial per a la Promoció del Turisme de Muro

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per Acord del Ple de data 26 de novembre de 2020, de conformitat amb l'article 130 del R.D. 2568/1986, de 28 de novembre, per el qual s'aprova el Reglament d'Organització, Funcionament i  Règim Jurídic de les Entitats Locals, es crea el Consell Assessor Sectorial per a la Promoció del Turisme de Muro així com els Estatuts que el regularan, amb la redacció que seguidament es transcriu:

Estatuts del Consell Assessor Sectorial per a la Promoció del Turisme de Muro

TÍTOL PRELIMINAR.

Article 1.Naturalesa

1. El consell sectorial, sota la denominació de Consell Assessor Sectorial per a la Promociódel Turisme de Muro, en endavant el Consell Assessor Sectorial de Turisme, es constitueix sota l'emparament de l'article 130 del R.D. 2568/1986, de 28 de novembre, per el qual s'aprova el Reglament d'Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals.

2. El Consell Assessor Sectorial de Turisme desenvoluparà exclusivament tasques informatives i formularà propostes en relació amb les iniciatives municipals, en relació als serveis municipals directament relacionats o amb repercussió a l' activitat turística i en relació a iniciatives que puguin ser de rellevància per a la destinació de Muro.

3. Els acords o propostes sorgides del Ple Consell Assessor Sectorial de Turisme del només tindran caràcter de recomanació i/o consultiu, en cap cas tindran caràcter decisori.

Article 2. Regulació.

El Consell Assessor Sectorial de Turisme es regirà per l'establert en els presents Estatuts, així com també pel disposat en el Reglament d'Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals i demés disposicions legals que, amb caràcter supletori, li resultin d'aplicació.

Article 3. Finalitats.

El Consell Assessor Sectorial de Turisme té per objecte:

a. Crear un espai d'informació, estudi i debat on tinguin cabuda i s'integrin els diversos agents institucionals, econòmics i socials que treballen en el sector del turisme

b Impulsar i fomentar l'activitat econòmica de Muro

c. Estudiar la realitat econòmica i turística del municipi, analitzar i donar facilitats per promoure noves fórmules de negoci.

d. Fomentar la utilització racional dels recursos naturals disponibles.

e. Proposar l'encàrrec i la realització d'estudis justificant-ne la necessitat.

f. Coordinar la participació dels sectors involucrats en l'activitat econòmica de Muro per fomentar la cooperació intersectorial i establir sinèrgies de feina.

g. Ser òrgan de consulta en la presa de decisions sobre temes que tinguin incidència i interès en el sector.

h. Presentar suggeriments, queixes, iniciatives i propostes no vinculants a l'Ajuntament de Muro, per tal de que siguin discutides per l'òrgan competent.

i. Elevar propostes a la consideració dels òrgans de govern de l'Ajuntament de Muro o d'altres institucions o organismes en el marc dels objectius generals de promoció i dinamització del turisme de Muro.

j. Fer un seguiment de la gestió municipal, a partir dels plans, programes o actuacions aprovats per l'Ajuntament o, en el seu defecte, a partir del Pressupost Municipal; així com també col·laborar i assessorar en la seva elaboració.

Article 4. Atribucions.

Les atribucions del Consell Assessor Sectorial de Turisme tenen un caràcter consultiu i informatiu, podent elaborar estudis, dictàmens i propostes en l'àmbit sectorial pel qual ha estat constituït. Els documents elaborats no seran en cap cas vinculants, sinó que tindran rang de recomanació. No obstant, i en el cas de que es consideri adient per part dels òrgans de govern de l'Ajuntament de Muro podran derivar en propostes que, en tot cas, seran elevades als òrgans municipals competents per la seva aprovació.

Article 5. Àmbit.

L'àmbit d'actuació del Consell Assessor Sectorial de Turisme es circumscriu exclusivament a la zona turística de Muro. No obstant l'anterior, s'estableix la possibilitat d'interrelació amb altres Consells Sectorials o institucions d'altres municipis.

Article 6. Duració.

El Consell Assessor Sectorial de Turisme es constitueix per temps indefinit, sense perjudici de que els seus membres puguin variar amb motiu de canvi en l'Ajuntament o organisme del que siguin representants.

Article 7. Domicili.

1. Es fixa el domicili o seu del Consell Assessor Sectorial de Turisme a les oficines municipals de Platja de Muro situades a la Avda. de s'Albufera 33 de Platja de Muro, CP 07458

2. El Ple del Consell podrà modificar el domicili del Consell Assessor Sectorial de Turisme que, en tot cas, haurà d'estar ubicat dins del terme municipal de Muro. L'acord adoptat al respecte es proposarà a l'Ajuntament de Muro per a la seva aprovació i el seu contingut es publicarà en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma.

TITOL II. ORGANITZACIÓ I FUNCIONAMENT.

CAPITOL I. ORGANITZACIÓ.

Article 8.- Òrgans.

El Consell Assessor Sectorial per a la Promoció del Turisme de Muro estarà compost pels següents òrgans i membres

-El Ple

-Les Comissions de Treball

-El President

-El Vicepresident

-Els Consellers

-El Secretari

Article 9.- Ple del Consell Assessor Sectorial de Turisme.

1. El Ple del Consell Assessor Sectorial de Turisme estarà compost pels següents membres:

a. El President que, en qualsevol cas, ho serà el batle de l'Ajuntament, podent delegar les seves funcions al Vicepresident. El vicepresident serà Regidor-Delegat de Platja de Muro.

b. Un regidor en representació de cadascun dels grups polítics de l'Ajuntament.

c. Dos consellers en representació de l'Associació Hotelera de Platja de Muro.

d. Un conseller en representació de l'Associació de Comerciants i Restauració de Platja de Muro.

e. Un conseller en representació de l'Associació de Veïns i Residents de Platja de Muro.

f. El coordinador de seguretat de platges.

g. Un conseller en representació de l'associació de taxis.

h. Un conseller en representació de l'associació de comerciants de Muro.

i. Un conseller en representació de l'habitatge vacacional.

j.. El nombre de consellers podrà augmentar si es creen noves associacions o entitats que per la seva naturalesa i estant relacionades amb l'activitat turística puguin ser susceptibles d'incorporar-se al Consell Assessor Sectorial de Turisme prèvia sol·licitud per escrit al President i posterior acceptació per majoria absoluta del Ple del Consell.

2. Actuarà com a Secretari del Ple del Consell, amb veu però sense vot, el Secretari de la Corporació o funcionari en qui delegui.

3. Podran assistir a les reunions del Ple aquelles persones que el President o a proposta  d'algun dels consellers amb comunicació prèvia, es considerin adients per raó de competència o activitat, en funció de les matèries que s'hagin de sotmetre a consideració amb la finalitat d'informar i assessorar sobre aspectes concrets. Aquestes persones, que tindran veu però no tindran dret a vot.

Article 10. Comissions de Treball.

1. El Ple podrà crear les Comissions de Treball que consideri oportunes, observant l'establert en l'article 18 dels present estatuts pel que fa al seu règim de funcionament.

2. Les Comissions de Treball tindran la consideració de sectorials i estaran compostes com a màxim per 5 membres que seran designats pel President a proposta del Ple.

3. Exercirà les funcions de President de la Comissió la persona que fos designada per cada Comissió d'entre els seus membres.

4. Actuarà com a Secretari de la Comissió la persona que fos designada per cada Comissió d'entre els seus membres.

5. El President de la Comissió de treball serà el responsable d' informar al Ple del Consell dels resultats de la feina realitzada per la comissió i les conclusions a les que s'arribi.

Article 11. President.

El President del Consell Assessor Sectorial presidirà el Ple del Consell i serà el batle de l'ajuntament, podent delegar les seves funcions d'acord amb l'establert en l'article 9 dels presents

Estatuts.

Article 12. Vicepresident.

El Vicepresident del Consell Assessor Sectorial de Turisme serà el regidor-delegat de Platja de Muro.

CAPITOL II. FUNCIONAMENT

Secció 1ra. Funcionament del Ple.

Article 13. Règim de les sessions.

1. El Ple es reunirà amb caràcter ordinari dues vegada a l'any, una dins el primer trimestre de l' any (gener a març) i la segona dins el primer trimestre del segon semestre de l'any (juliol, asetembre)

2. El Ple del Consell es podrà reunir amb caràcter extraordinari quan:

a. Així ho acordi el Ple.

b. A iniciativa del President.

c. A instància d'un terç dels membres del Ple, mitjançant sol·licitud dirigida al President, havent d'especificar a la sol·licitud els assumptes a tractar.

3. Per raons d'interès, el Ple es podrà reunir en sessió de caràcter extraordinari i urgent quan concorrin a més del president, un dels dos vicepresidents, el secretari i la majoria dels Consellers que composen el Ple i manifestin la seva voluntat expressa de constituir-se en sessió plenària.

Article 14. De la convocatòria.

1. Les sessions del Ple del Consell Assessor Sectorial de caràcter ordinari seran convocades i notificades pel President al menys deu dies hàbils abans de la data prevista de celebració. A la convocatòria s'hi adjuntarà un ordre del dia de la sessió i l'acta de la sessió anterior per lectura prèvia a la seva aprovació, restant en el domicili del Consell la documentació suport a efectes de consulta per part dels Consellers.

2. El President podrà convocar i notificar sessions del Ple del Consell Assessor Sectorial de caràcter extraordinari al menys cinc dies hàbils abans de la data de celebració. A la convocatòria s'hi adjuntarà un ordre del dia de la sessió i l'acta de la sessió anterior per lectura prèvia a la seva aprovació, restant en el domicili del Consell la documentació suport a efectes de consulta per part dels Consellers. Així mateix, es convocarà sessió extraordinària a iniciativa d'una quarta part dels membres, dintre del termini màxim d'un mes.

 

Article 15. De la constitució del Ple.

1. El Ple del Consell Assessor Sectorial de Turisme, tant en sessió ordinària com en sessió extraordinària, quedarà vàlidament constituït en primera convocatòria quan concorrin un número de consellers que representin la majoria absoluta del número de membres que composin el Ple i en segona convocatòria, mitja hora més tard, qualsevol que sigui el número de consellers sempre i quan representin al manco la majoria del número total de consellers i els col.lectius als qual representen siguin també la majoria. (Ex si actualment hi ha 8 consellers en segona convocatòria han de ser mínim 5 i si són 4 associacions n'hi ha d'haver tres de representades)

2. El Ple del Consell es podrà constituir en sessió extraordinària i urgent quan concorrin les condicions establertes en l'article 13.3 dels presents Estatuts.

3. Per a la vàlida eficaç constitució del Ple, deliberacions i adopció d'acords, serà requisit inexcusable la concurrència del President o un dels Vicepresidents i del Secretari o persona en qui aquest delegui

Article 16. Dels Acords.

Els acords del Ple s'adoptaran per majoria simple, excepte l'acord per proposar la modificació dels Estatuts que requerirà el vot favorable de la majoria absoluta del nombre legal de membres del Ple.

Article 17. De les votacions.

Les votacions per a l'adopció dels acords seran ordinàries, si bé el Secretari haurà de reflectir en l'acte de la sessió el sentit del vot expressat per cada un dels membres.

 

Secció 2na. Funcionament de les Comissions de Treball

Article 18. Constitució, règim i funcionament

1. La constitució de les Comissions de Treball, el règim de sessions, la seva periodicitat, convocatòria, contingut dels treballs i adopció d'acords quedarà establert amb caràcter previ en el moment de constitució de cada comissió.

2. Per a la vàlida i eficaç constitució, deliberacions i adopció d'acords, serà requisits inexcusable la concurrència del President de la Comissió de treball i del Secretari o de la persona que el substitueixi.

3. Els acords de les Comissions de Treball s'adoptaran per majoria simple.

4. Les Comissions podran sol·licitar l'assistència a un o a varis tècnics i experts externs en les matèries a tractar sense que, en cap cas, dita assistència pugui ser retribuïda a no ser que hagi estat prèviament autoritzat pel Ple del Consell Assessor de Turisme.

5. El President de la Comissió de Treball serà l'encarregat de traslladar els dictàmens de la mateixa al Ple del Consell Assessor de Turisme.

 

TÍTOL III.- FUNCIONS DELS ÒRGANS.

Article 19. Funcions del Ple.

Son funcions del Ple del Consell Assessor Sectorial de Turisme les següents:

a. Formular propostes de modificació dels presents Estatuts.

b. Aprovar les actes de les sessions plenàries.

c. Encarregar i aprovar estudis i dictàmens.

d. Sotmetre propostes a la consideració dels òrgans de l'Ajuntament de Muro.

e. Elevar propostes a altres organismes.

f. Constitució de les Comissions de Treball.

g. Designar els components de les Comissions de Treballs i proposar al President i al Secretari.

h. Decidir la incorporació de nous membres.

i. Aquelles altres que no estiguin expressament atribuïdes a altres òrgans i que contribueixin a la consecució de les finalitats descrites en l'article 3 dels presents Estatuts.

Article 20. Funcions de les Comissions de Treball.

Seran funcions de la Comissió de Treball aquelles de tipus tècnic, d'estudi i proposta que fossin encomanades en l'acord de creació.

Article 21. Funcions del President.

Son funcions del President del Consell Assessor Sectorial de Turisme les següents:

a. Convocar, presidir i dirigir les sessions del Ple del Consell.

b. Fixar l'ordre del dia de les sessions ordinàries i extraordinàries.

c. Representar al Consell Assessor Sectorial davant l' organisme que pertoqui.

d. Dirigir-se a les diferents entitats a fi de que proposin els seus representants.

e. Autoritzar amb el seu vist-i-plau les actes del Ple i els acords que s'adoptin.

f. Elevar informes, assumptes i propostes del Ple a l'Ajuntament de Muro.

g. Exercir el vot de qualitat en cas d'empat en una votació. Per fer ús d'aquest dret serà necessari que la votació es repeteixi i només si persisteix l'empat decidirà el vot de qualitat.

h. Altres funcions inherents al càrrec.

Article 22. Funcions dels Vicepresident.

Correspon al Vicepresident substituir al President en els casos d'absència, vacant o impossibilitat d'aquest, així com assistir-lo en l'exercici de les seves funcions.

 

TÍTOL IV.- DRETS, DEURES I REQUISITS DELS MEMBRES DEL CONSELL.

Article 23. Drets dels Consellers.

Tots i cadascun dels membres del Consell Assessor Sectorial ostenten els següents drets:

a. Assistir, participar i elevar propostes i mocions als òrgans del Consell sobre qualsevol matèria de la seva competència.

b .Exercitar el dret de vot, així com fer constar en acta els extrems que consideri.

c.Formular precs i preguntes.

d.Obtenir qualsevol informació que estimi necessària pel correcte desenvolupament del seu càrrec, així com sol·licitar els antecedents i documents que precisi en relació als temes a tractar pel consell, que seran facilitats pel Secretari sense que puguin sortir de la seu del Consell, excepte que el President ho autoritzi expressament.

e. Proposar al President l' assistència de tècnics o experts amb caràcter ocasional i si algun aspecte a tractar al Ple del Consell ho requereix.

f. Tots aquells drets inherents a la condició de conseller.

Article 24. Pèrdua de la condició de Conseller.

Els membres del Consell Assessor Sectorial de Turisme perdran la seva condició de Consellers en els següents casos:

a. Per defunció o declaració legal d'absència o mort.

b. A proposta de les entitats que representi.

c. Per dissolució de l' entitat que representi.

d. Per declaració judicial que afecti a la capacitat d'obrar.

e. Per renuncia expressa del Conseller.

f. A proposta del Ple del Consell dirigida a l'entitat que representa i acceptada per aquesta quan es produeixi una absència reiterada a les sessions del Ple del Consell sense causa justificada, designant en aquest cas nou conseller.

Article 25. Exercici del càrrec.

L'exercici del càrrec de Conseller serà gratuït.

 

​​​​​​​Article 26. Duració.

1. El càrrec de Conseller finalitzarà automàticament quan acabi el temps durant el qual fou designat per representar l'entitat que el va elegir, sense perjudici de que segueixi exercint el seu càrrec ‘en funcions' fins que l'entitat en designi a un altre.

2. Tots els Consellers podran ser reelegits per les respectives entitats a les quals representen.

Article 27. Pressupost.

1. El consell sectorial no tendrà assignació pressupostària pròpia, atès que es tracta d'òrgan consultiu. Les propostes de despesa hauran de ser autoritzades pel batle, ple o junta de govern local, dintre de les disponibilitats pressupostàries de l'Ajuntament.

Contra el present acord, es podrà interposar alternativament o recurs de reposició potestatiu, en el  termini d'un mes a contar des del següent a la publicació d'aquest anunci en el BOIB o recurs contenciós-administratiu davant del Jutjat Contenciós-Administratiu en el termini de dos mesos a contar des del següent a la publicació d'aquest anunci en el BOIB.

 

Muro, 3 de desembre de 2020

El batle Antoni Serra Sastre