Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

PARLAMENT DE LES ILLES BALEARS

OFICINA DE PREVENCIÓ I LLUITA CONTRA LA CORRUPCIÓ DE LES ILLES BALEARS

Núm. 12528
Resolució de 14 de desembre de 2020, de l'Oficina de Prevenció i Lluita contra la Corrupció a les Illes Balears, per la qual es regula el sistema de carrera professional horitzontal i l'avaluació de l'acompliment del personal funcionari de carrera que presta serveis en la mateixa

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L'article 22 de la Llei 16/2016, de 9 de desembre, de creació de l'Oficina de Prevenció i Lluita contra la Corrupció a les Illes Balears (d'ara endavant l'Oficina), disposa que l'Oficina disposarà dels recursos humans i dels mitjans materials necessaris i adequats per al compliment eficaç de les funcions que té assignades, i que a l'inici del primer mandat, la Direcció ha de presentar a la Taula de Parlament la relació de llocs de treball de personal, que haurà de ser aprovada per la corresponent comissió parlamentària , així com qualsevol modificació que es dugui a terme amb posterioritat.

El Reglament de Funcionament i Règim Interior aprovat per la Comissió d'Afers Institucionals i Generals en sessió ordinària de 2018.11.21 (BOIB de 2018.12.13), indica en el seu article 63 que el personal al servei de l'Oficina es regirà pel que disposa la Llei 16/2016, de 9 de desembre, per aquest Reglament i, en el que no està previst, li serà aplicable el règim establert amb caràcter general per al personal al servei de la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears , de manera que la llei autonòmica de funció pública i l'Estatut bàsic de l'empleat públic només seran d'aplicació supletòria

I l'article 64 de la mateixa Reglament disposa que la Relació de llocs de treball de l'Oficina ha d'incloure, com a mínim, la denominació, les característiques essencials, les retribucions bàsiques i complementàries i els requisits per a la provisió, inclòs el nivell de coneixements de llengua catalana que els correspongui.

La relació de llocs de treball vigent del personal de l'Oficina de Prevenció i Lluita contra la Corrupció de les Illes Balears, va ser aprovada mitjançant Resolució de la Comissió d'Afers Institucionals i Generals del Parlament de les Illes Balears, en sessió de dia 20 de març de 2019 (BOIB de 2019.03.30). En l'apartat 6) de les disposicions generals s'indica que el complement de carrera s'ha de satisfer a el personal de l'Oficina a les mateixes condicions que les establertes per al personal funcionari de la comunitat autònoma, mentre no es desenvolupi per la mateixa Oficina la normativa interna que reguli el sistema de carrera professional horitzontal.

En aquest sentit, el Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova l'Estatut bàsic de l'empleat públic, en el títol III (Drets i deures. Codi de conducta dels empleats públics), permet a cada administració regular el seu propi sistema de carrera professional. Així, segons el seu article 24, les retribucions complementàries han de respondre, entre altres, a el grau d'interès, iniciativa o esforç amb què el funcionari desenvolupa el seu treball i el rendiment o els resultats obtinguts. Tal com assenyala l'informe de la comissió d'experts per a la redacció de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, "un bon disseny de carrera permet millorar el rendiment i la productivitat de l'empleat públic i, en definitiva, l'eficàcia de l'Administració, ja que de les possibilitats de carrera o promoció en l'ocupació pública depenen la motivació i satisfacció professional de cada empleat i inclusivament, en molts casos, la permanència mateixa en l'ocupació pública”.

D'altra banda, també cal tenir en compte les previsions que sobre la matèria, en l'àmbit autonòmic, fan la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en els seus articles 39, 62.2, 62.bis i 67, així com l'Acord de Consell de Govern de 20 de novembre de 2015, pel qual es ratifiquen l'Acord de la Mesa Sectorial de Serveis Generals de 12 de novembre de 2015 i l'Acord del Comitè Intercentres de 16 de novembre de 2015, pels quals s'aproven les bases per reactivar la carrera professional amb el personal funcionari i laboral de serveis generals de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears i es va remodular l'Acord de la Mesa Sectorial de serveis Generals i del Comitè Intercentres de 4 de maig del 2015.

En concret, la disposició transitòria cinquena de l'esmentada Llei 3/2007 regula l'accés extraordinari a el primer nivell de carrera horitzontal i els pagaments a compte indicant que, tot i que els efectes inherents a l'establiment del sistema ordinari de carrera horitzontal s'han de produir a partir de la primera avaluació que tingui lloc de conformitat amb els mecanismes d'avaluació de l'acompliment corresponents, els enquadraments inicials en els nivells de carrera que resulten de l'aplicació dels pactes i acords a què es refereixen les lleis de pressuposts generals de la comunitat autònoma de les Illes Balears per dels anys 2015 a 2018, determinen, amb plens efectes, l'accés directe amb el personal enquadrat en els nivells de carrera corresponents. I afegeix l'apartat 3 d'aquesta disposició transitòria que, fins que no tingui lloc la primera avaluació a què fa referència l'apartat 1 d'aquesta disposició, els pagaments efectuats o que s'efectuïn en el marc dels pactes i acords a què es refereix l' apartat 2 anterior tenen la consideració de pagaments a compte del complement de carrera que preveu l'article 121.3.b) de la llei.

L'Oficina de Prevenció i Lluita contra la Corrupció a les Illes Balears va realitzar la seva primera convocatòria per a la provisió de llocs de treball vacants mitjançant de Resolució de 4 d'abril de 2019 (convocatòria de provisió núm. LD1 / 2019) l'adjudicació va ser aprovada per Resolució de 27 de maig de 2019, incorporant-se funcionaris procedents de diferents administracions públiques. Així mateix, s'ha realitzat un nou procés selectiu durant l'any 2019 per a la cobertura de llocs de treball dotats pressupostàriament.

Mitjançant Resolució d'aquesta Oficina de data 20 de juny de 2019 va acordar aprovar amb caràcter provisional el sistema de carrera professional horitzontal i l'avaluació de l'acompliment del personal funcionari de l'Oficina en els mateixos termes que l'Acord sobre el model de carrera professional amb el personal funcionari i laboral a el servei dels Serveis Generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (CAIB), així com les possibles modificacions, es va establir un període transitori durant el qual es va classificar a el personal funcionari d'aquesta Oficina en el nivell que els va correspondre tenint en compte el temps de serveis prestats i se'ls va enquadrar en el nivell respectiu. Igualment, es va expressar que la progressió en el sistema ordinari de carrera professional es duria a terme en el moment en què es realitzés el desenvolupament normatiu del sistema d'avaluació de l'acompliment de l'Oficina o, subsidiàriament, de la Comunitat Autònoma. Finalment, es va preveure que la primera convocatòria de carrera ordinària per accedir als diferents nivells que integren la carrera professional horitzontal es duria a terme en el segon semestre de 2020.

A la vista d'el temps transcorregut des de l'adopció de l'Acord provisional referit de data 20 de juny de 2019, i de l'evolució que ha esdevingut respecte de la incorporació de personal funcionari nou a l'Oficina, és oportú en aquest moment elevar a definitiu l'Acord esmentat, tenint en compte, d'una banda, de les previsions legals sobre la carrera professional a què s'ha fet esment més amunt i, d'una altra, al fet que aquesta es configura com un dret dels empleats públics, de tal manera que la carrera professional es manifesta en la progressió individualitzada de graus i categories sense necessitat de canviar de lloc de treball per contribuir, d'aquesta forma, a l'actualització i perfeccionament de personal funcionari de carrera que presta serveis a l'Oficina, i tenint en compte les notes característiques de voluntarietat, personalització, progressió, incentivació i transparència.

En virtut de l'anterior, i prèvia negociació amb la Delegada de Personal d'aquesta Oficina, les dues parts han arribat a el següent

ACORD

PRIMER: Aprovar el sistema de carrera professional horitzontal i l'avaluació de l'acompliment del personal funcionari de carrera de l'Oficina de Prevenció i Lluita contra la Corrupció a les Illes Balears, en els mateixos termes que l'Acord sobre el model de carrera professional amb el personal funcionari i laboral al servei dels Serveis Generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, així com les possibles modificacions i adaptacions.

En conseqüència, aquest Acord és aplicable a tot el personal funcionari de carrera de l'Oficina de Prevenció i Lluita contra la Corrupció a les Illes Balears que presti serveis en aquesta Administració pública a la data de la seva aprovació, així com el que es pugui incorporar mitjançant sistemes ordinaris de provisió, bé sigui per concurs de mèrits o per lliure designació, a un lloc de treball de la mateixa.

SEGON: Elevar a definitiu l'enquadrament inicial respecte del personal funcionari de carrera que va començar a prestar serveis a partir de maig de l'any 2019, i que es va realitzar com a conseqüència del dictat de la Resolució de data 20 de juny de 2019, d'aquesta Oficina.

TERCER: Declarar obert el procés de progressió en el sistema ordinari de carrera professional per al personal funcionari de carrera d'aquesta Oficina, de tal manera que la primera convocatòria de carrera ordinària per accedir als diferents nivells que integren la carrera professional horitzontal es durà a terme d'acord amb els requisits legalment establerts.

QUART: Publicar aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

  

Palma, 14 de desembre de 2020

El director

Jaume Far Jiménez