Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE PALMA

Núm. 12509
Departament de Personal. Servei de Selecció, Provisió i Gestió. Modificació bases convocatòria caporal/a servei contra incendis i salvament de l’Ajuntament de Palma

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El regidor de l'Àrea d'Hisenda, Innovació i Funció Pública  per decret núm. 19.938 de dia 11 de desembre de 2020 ha resolt el següent:

PRIMER.- Modificar el decret núm. 18493, data 19 de novembre de 2020, d'acord amb allò aprovat a les Meses de generals de negociació de data 16 de juliol, 8 d'octubre i 3 i 10 de desembre de 2020, de convocatòria de concurs oposició per cobrir tres places de caporal/a de bomber/a pel sistema de promoció interna en el sentit que:

Allà on diu: “FASE D'OPOSICIÓ.- Realització del curs de d'aptitud de caporal de bombers. Aquelles persones que ja tinguin el diploma d'aptitud de caporal,  expedit per l'òrgan competent de la comunitat autònoma de les Illes Balears, amb validesa de tres anys des de la data d'expedició i/o actualització d'acord amb els criteris de l'EBAP, quedaran exempts de realitzar-lo. La valoració del curs serà Apte o no apte.”

Ha de dir: FASE D'OPOSICIÓ.- “Realització del curs de d'aptitud de caporal de bombers. Aquelles persones que ja tinguin el diploma d'aptitud de caporal,  expedit per l'òrgan competent de la comunitat autònoma de les Illes Balears, quedaran exempts de realitzar-lo. La valoració del curs serà Apte o no apte.”

D'altra banda, a l'apartat e) de la fase de concurs, s'ha d'eliminar la valoració del Diploma d'aptitud de caporal de bombers, quedant en conseqüència la puntuació total de la fase de concurs en 26,80 punts.

SEGON.- Corregir la fase d'oposició de l'esmentada convocatòria atès que per error material no es van incloure els exercicis i temari aprovats a la Mesa de dia 16 de juliol de 2020.

TERCER.- Publicar novament les bases específiques que regiran aquest procés selectiu amb la rectificació a la que s'ha fet referència. Aquesta publicació obrirà un nou termini de 20 dies naturals, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria al BOIB, per tal de procedir a la presentació d'instàncies per a accedir al procés selectiu.

QUART-. Les persones aspirants que haguessin presentat instància d'admissió a la convocatòria publicada al BOIB núm. 200, de 26 de novembre de 2020, no l'han de tornar a presentar.

Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar recurs contenciós administratiu d'acord amb el article 114 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; 52 de la Llei 7/85, de 2 d'abril, de bases del règim local, i 45 i següents de la llei 29/98, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de rebre aquesta notificació, tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que considereu pertinent.

 

Palma, 14 de desembre de 2020

El cap del Departament de Personal pd Decret de Batlia núm. 3000, de 26.02.2014 (BOIB núm. 30, de 03.04.2014) Antoni Pol Coll

 

 

BASES ESPECIFIQUES DE CONCURS-OPOSICIÓ PER COBRIR 3 PLACES DE CAPORAL/A DE BOMBERS I BOMBERES .

OBJECTE I NORMES GENERALS.

L'Ajuntament de Palma convoca proves selectives, mitjançant el sistema de concurs-oposició per promoció interna, per a la cobertura de tres places de CAPORAL/A, vacants a la plantilla de funcionaris/àries d'aquest Ajuntament pertanyents a l'Escala l'Administració Especial, subescala serveis especials, classe b) servei contra incendis i salvament, grup C, subgrup C1.

La present convocatòria està, a més, subjecta al que es disposa en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del Personal al Servei de les Administracions Públiques.

Les presents bases tindran en compte el principi d'igualtat de tracte entre dones i homes, pel que fa a l'accés a l'ocupació, d'acord amb l'article 14 de la Constitució Espanyola, el Reial decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, la Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes i la llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes de les Illes Balears.

L'article 55 de la Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes disposa que "l'aprovació de convocatòries de proves selectives per a l'accés a l'ocupació pública haurà d'acompanyar-se d'un informe d'impacte de gènere, excepte en casos d'urgència i sempre sense perjudici de la prohibició de discriminació per raó de sexe", que es complementa amb l'article 43.3 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol d'Igualtat de dones i homes de les Illes Balears: "A les ofertes d'ocupació pública de les administracions públiques de les Illes Balears, s'hi ha d'adjuntar una avaluació de l'impacte de gènere". Tot això posa de manifest el compromís assumit per l'Ajuntament de Palma en relació amb la promoció activa de la igualtat d'oportunitats entre dones i homes, així com de prevenció i actuació davant la violència de gènere.

Les bases generals que regeixen aquesta convocatòria es varen publicar al BOIB núm. 129, de 21 de setembre de 2019.

ESCALA. Administració Especial. Subescala Serveis Especials. Classe Serveis Extinció Incendis.

GRUP/SUBGRUP.- C Subgrup C1.

REQUISITS.- A mes dels previstos a les bases generals, els aspirants hauran de reunir els següents requisits:

a)Pertànyer a la plantilla del servei de Bombers d'aquest Ajuntament com a personal funcionari de carrera i dur, com a mínim cinc anys d'antiguitat de servei actiu a la plaça BOMBER/A o BOMBER/A CONDUCTOR/A referida a la data d'expiració del termini de presentació d'instàncies.

b)Estar en possessió des títol de batxiller o equivalent.

c)Tenir el carnet de conduir de la classe B.

d)No patir malaltia o defecte físic o psíquic que impedeixi o minvi el correcte desenvolupament de les funcions d'acord amb el quadre d'exclusions mèdiques de l'annex A. A més, hauran d'aportar certificat mèdic oficial, en el que es faci constar literalment que l'aspirant pot participar en la realització dels exercicis físics que constitueixen la primera prova de la fase d'oposició.

e)Acreditar el coneixement de la llengua catalana de nivell B2 mitjançant un certificat expedit per l'EBAP, o bé pels títols, diplomes i certificats homologats establert a l'Ordre del Conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013, per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció general de Cultura i Jovent (BOIB núm. 34, de 12-03-2013) o per Certificat expedit per la Direcció General de Cultura i Joventut de la Conselleria d'Educació, Cultura i Joventut, que segons el Decret 6/2012, de 3 de febrer, sobre avaluació i certificació de coneixements de català, (BOIB número 19, de 07-02-2012), garanteixi els coneixements de català exigits. Aquest document acreditatiu, original o fotocòpia compulsada, s'haurà de presentar dins el termini d'admissió de sol·licituds al procés selectiu, sense que es puguin presentar en cap altre moment.

PROCEDIMENT DE SELECCIÓ. Concurs oposició per a promoció interna.

COMPOSICIÓ DEL TRIBUNAL QUALIFICADOR: El tribunal qualificador estarà constituït per un president o presidenta i quatre vocals, que seran designats per la Corporació, per sorteig, d'entre personal funcionari en servei actiu, que reuneixin els requisits exigits a la normativa vigent. Aquesta designació implicarà la del respectiu personal suplent. El tribunal actuarà assistit d'un Secretari o Secretaria que serà designat per la Corporació amb veu però sense vot.

El tribunal podrà disposar la incorporació de personal assessor especialista per a totes o algunes de les proves.

CATEGORIA DEL TRIBUNAL: Segona.

FORMA I TERMINI DE PRESENTACIÓ D'INSTÀNCIES

Les persones aspirants a les proves selectives hauran d'emplenar l'imprès establert per l'Ajuntament de Palma, que se'ls facilitarà a les Oficines d'Atenció a la Ciutadania d'aquest Ajuntament. Així mateix, l'esmentat imprès podrà obtenir-se a través d'Internet consultant la pàgina web www.palma.cat; aquest imprès haurà d'obtenir-se per duplicat a l'objecte que l'interessat es quedi una còpia segellada de la instància presentada.

Les sol·licituds s'han de dirigir al Batle i es podran presentar a qualsevol de les Oficines d'Atenció a la Ciutadania de l'Ajuntament de Palma o en qualsevol de les formes previstes a l'art. 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.

Els drets d'examen seran de 15,91 euros i seran abonats per les persones interessades dintre el termini d'admissió d'instàncies mitjançant el document d'autoliquidació que les Oficines d'Atenció a la Ciutadania (OAC) els entregarà al presentar la sol·licitud d'admissió a la convocatòria. També es poden abonar per gir postal a les oficines de correus o amb targeta financera a la pròpia OAC.

El termini de presentació de les sol·licituds serà de vint dies naturals, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Quan el darrer dia del termini sigui inhàbil, s'entendrà prorrogat al primer dia hàbil següent.

Juntament amb la sol·licitud, les persones interessades hauran d'acompanyar:

a. Una fotocòpia del document nacional d'identitat o, en el cas de no ser espanyol, del document oficial acreditatiu de la personalitat (NIE, passaport o targeta de residència).

b. Una fotocòpia compulsada del títol acadèmic exigit en cada convocatòria (anvers i revers) o certificació acadèmica que acrediti haver superat tots els estudis per obtenir el títol.

c. El resguard del pagament de la taxa fet segons la via seleccionada.

d. Còpia autèntica del certificat de coneixements de llengua catalana que s'indiqui en la convocatòria específica. Els coneixements de llengua catalana s'han d'acreditar mitjançant un certificat expedit o reconegut com a equivalent o que estigui homologat per la Direcció General de Política Lingüística, o bé expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública.

e. Una fotocòpia del permís de conduir classe b.

Exhaurit el termini de presentació d'instàncies, l'òrgan competent dictarà resolució en el termini màxim d'un mes aprovant la llista provisional d'admesos i exclosos, que es publicarà en el tauló d'anuncis d'aquest Ajuntament i en la seva pàgina web, amb indicació de les causes d'exclusió, així com el termini d'esmena de defectes i presentació de reclamacions que es concedeix als aspirants exclosos, que serà de 10 dies hàbils.

Transcorregut aquest termini s'aprovarà la llista definitiva d'aspirants admesos i exclosos, que es publicarà al tauler electrònic d'edictes i anuncis de la pàgina web www.palma.es d'anuncis d'aquest Ajuntament i a l'apartat d'oferta pública de feina de la mateixa pàgina web, a la relació d'exclosos es farà constar les resolucions de les reclamacions presentades.

FASE D'OPOSICIÓ.

PRIMER EXERCICI

Prova de Coneixements Específics.

Es tracta d'un qüestionari tipus test de 80 preguntes, amb 3 respostes possibles per pregunta, de les quals només una serà la correcta, relacionades amb el temari enumerat a l'annex A, en un temps màxim de 60 minuts. A més, hi haurà 10 preguntes de reserva, per les quals es tindrà 7 minuts i mig addicionals per contestar-les. Aquestes preguntes de reserva serviran per substituir aquelles que es considerin no vàlides pel Tribunal, i s'agafaran seguint l'ordre establert.

Aquest exercici serà qualificat  fins a un màxim de 40 punts i seran eliminats els aspirants que no obtinguin un mínim de 20 punts. La puntuació  atorgada, es farà amb 2 decimals.

Les preguntes no resoltes, tant si figuren les tres opcions en blanc com si figuren amb més d'una resposta, no es valoraran. Les preguntes amb resposta errònia es penalitzaran amb la meitat del valor assignat a la resposta correcta. Per efectuar la qualificació de l'exercici s'aplicarà la fórmula següent:

         {A-(E/2)} x 10

Q = ----------------------

     P

Q: resultat de la prova 

A: nombre de respostes encertades

E: nombre de respostes errònies

P: nombre de preguntes de l'exercici

A aquest exercici els aspirants no podran dur  mòbils ni rellotges intel·ligents.

SEGON EXERCICI

Prova de Coneixements Generals.

Es tracta d'un qüestionari tipus test de 20 preguntes, amb 3 respostes possibles per pregunta, de les quals només una serà la correcta, sobre el contingut complet del programa que es relaciona a l'annex B. El temps màxim per realitzar aquesta prova és de 37'5 minuts.

A més, hi haurà 10 preguntes de reserva, per les quals es tindrà 7'5 minuts addicionals per contestar-les. Aquestes preguntes de reserva serviran per substituir aquelles que es considerin no vàlides pel Tribunal, i s'agafaran seguint l'ordre establert.

Les preguntes no resoltes, tant si figuren les tres opcions en blanc com si figuren amb més d'una resposta, no es valoraran. Les preguntes amb resposta errònia es penalitzaran amb la meitat del valor assignat a la resposta correcta. Per efectuar la qualificació de l'exercici s'aplicarà la fórmula següent:

          {A-(E/2)} x 10

Q = ————————

      P

Q: resultat de la prova

A: nombre de respostes encertades

E: nombre de respostes errònies

P: nombre de preguntes de l'exercici

El conjunt d'aquesta prova podrà sumar fins a 10 punts i seran eliminats els aspirants que no obtinguin un mínim de 5 punts. La puntuació  atorgada, es farà considerant  2 decimals.

A aquest exercici, els aspirants no podran dur mòbils ni rellotges intel·ligents.

TERCER EXERCICI

Realització del curs d'aptitud de caporal/a de bombers. Aquelles persones que ja tinguin el diploma d'aptitud de caporal,  expedit per l'òrgan competent de la comunitat autònoma de les Illes Balears, quedaran exempts de realitzar-lo. La valoració del curs serà Apte o no apte.

El Curs tindrà una durada aproximada de 220 hores

FASE CONCURS

Els mèrits que es valoraran a la fase de concurs, i que vindran referits a la data de termini de presentació d'instàncies, s'hauran de presentar mitjançant la presentació d'originals o fotocòpies compulsades en el model normalitzat establert a l'efecte per l'Ajuntament, dins el termini de 10 dies naturals comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la llista definitiva d'aspirants que han superat la fase d'oposició.

Únicament es valoraran aquells que estiguin adequadament i clarament acreditats d'acord amb els barems de la fase de concurs. No es tindrà en compte la remissió a altres expedients de convocatòries anteriors ni als expedients personals dels aspirants.

L'acreditació dels serveis prestats a l'Ajuntament de Palma o reconeguts per aquest, serà realitzada d'ofici pel tribunal en base a les dades que figurin en els arxius i bases de dades d'aquesta Corporació.

Els documents acreditatius del mèrits presentats podran ser retirats pels aspirants en el termini de tres mesos comptadors des de l'endemà d'adquirir fermesa la resolució definitiva del procediment. En cas contrari seran destruïts.

a) Carnets de conducció: fins a 1,8 punts, amb les següents valoracions:

- La puntuació serà la suma de tots els que es tinguin, a 0.2 punts (1,8 el màxim)

Carnets de la classe C1, C, D1, D, BE, C1E, CE, D1E, DE

La puntuació màxima s'aconseguirà amb la suma de tots els carnets, fins al màxim.

b) Coneixement de la llengua catalana, fins a 1,5 punts. Es valoraran les següents titulacions sempre que siguin superiors als requisits establerts:

  • Les expedides per l'EBAP, a partir de 1994.

  • Títols, diplomes i certificats homologats establerts a l'Ordre del Conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013, per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció general de Cultura i Jovent (BOIB núm. 34, de 12-03-2013) o per Certificat expedit per la Direcció General de Cultura i Joventut de la Conselleria d'Educació, Cultura i Joventut, que segons el Decret 6/2012, de 3 de febrer, sobre avaluació i certificació de coneixements de català, (BOIB número 19, de 07-02-2012).

La valoració d'aquest apartat serà la següent:

  • Certificat de nivell C1 (abans certificat C) ...........................................0,9 punts

  • Certificat de nivell C2 (abans certificat D)........................................... 1,2 punts

  • Certificat de coneixements de llenguatge administratiu (certificat E).. 0,3 punts

Només es valorarà el certificat del nivell més alt que s'acrediti, a més del certificat de nivell de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació del qual s'acumularà a la de l'altre certificat que s'acrediti, amb un màxim de 1,50 punts. En el cas que es presentin dubtes sobre la validesa d'algun certificat o sobre la puntuació que s'hi ha d'atorgar, es pot sol·licitar un informe de la Direcció General de Política Lingüística de la Conselleria d'Educació i Cultura.

c) Coneixement de les llengües estrangeres, fins a 1, 5 punts. Es valoraran les següents titulacions:

  • Es valoraran certificats acreditatius dels coneixements de com a màxim dues llengües estrangeres expedits per les escoles oficials d'idiomes (EOI), les universitats, l'EBAP, altres escoles d'administració pública i altres entitats, i que siguin equivalents al Marc comú europeu, amb una puntuació màxima de 1,50 punts.

La valoració d'aquest apartat serà la següent:

Marc comú europeu

EOI

Universitats, escoles d'administració pública i organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació continua, equivalents del Marc comú europeu.

EBAP

A1

0,10

 

 

A2

0,30

0,10

1curs elemental

0,10

B1

0,50

0,30

2 curs elemental

0,30

B1+

0,70

0,50

1 curs mitja

0,50

B2

0,90

0,70

2 curs mitja

0,80

B2+

1,10

0,90

1 curs superior

0,90

C1

1,30

1,10

2 curs superior

1,10

C2

1,50

1,30

 

Només es valorarà el certificat del nivell més alt que s'acrediti. En el cas que es presentin dubtes sobre la validesa d'algun certificat o sobre la puntuació que s'hi ha d'atorgar, es pot sol·licitar un informe del emissor del certificat.

d) Estudis reglats . Els títols de caràcter oficials distints de l'exigit per accedir a la plaça es puntuaran fins un màxim de 2 punts, d'acord amb el criteris següents:

  • Si l'aspirant està en possessió de més d'un títol del mateix nivell exigit amb valoració acadèmica, un d'ells no es puntuarà per computar-se com a requisit i els restants es puntuaran en 0,50 punts el primer i la resta en 0,25 punts.

  • Estar en possessió de més d'un títol del nivell superior a l'exigit per a l'accés al grup a què s'opta (Diplomat o equivalent d'una mateixa especialitat amb valoració acadèmica), llicenciat o equivalent d'una mateixa especialitat amb valoració acadèmica es puntuaran en 0,50 punts el primer i la resta en 0,25

e) Formació professional no reglada, es puntuarà fins a un màxim de 8 punts.

Cursos i seminaris relacionats amb el treball de Bomber. Com alumne i/o professor realitzats dins l'àrea de Seguretat Ciutadana o per d'altres Entitats oficials o reconegudes a la Unió Europea, sempre que aquest tinguin una durada de 10 o més hores es puntuaran en 0,030 punts per crèdit (10 hores) i les hores de classe impartides es puntuaran en 0,035 punts per a cada deu hores impartides. Els crèdits o hores de formació rebudes dintre d'estudis reglats no seran computables dins aquest apartat. Puntuació màxima 6 punts.

f) Antiguitat: Per any complet de servei com a personal funcionari de carrera de bomber o bombera i bomber-conductor(a) es puntuarà 0,20 punts. Tot això fins a un màxim de 6 punts.

g) Experiència laboral com a caporal del Servei de Bombers, 0.5 punts per any complet, fins a un màxim de 3 punts.

h) Avaluació 360. Cada candidat serà sotmès a una avaluació 360 per part de personal del seu entorn i del torn mirall a més dels superiors que siguin triats. Aquesta avaluació es farà sobre 10 punts, 0 gens adequat 10 molt adequat. De la nota treta en aquesta avaluació serà dividida entre 2. Puntuació màxima 5 punts.

                     El Tribunal establirà prèviament els criteris objectius en base als quals s'efectuarà l'avaluació.

Total puntuació màxima de la fase concurs........................................................ 26,80 Punts.

ANNEX A. Temari específic

1. Coneixement de la ciutat. Estructura viaria. Edificis singular, pública concurrència i altaria.

2. Coneixement de la superfície forestal del terme de Palma. Zones de interfase.

3. Hidràulica a les autobombes. Pèrdues de pressió. Per fregament i altaria.

4. Les llances. Diferents tipus, teoria i tècnica.

5. Màquines i eines: elèctriques i hidràuliques. Eines  d'excarceració de vehicles: pinces hidràuliques, separadors hidràulics, cisalles hidràuliques i tallapedals. Equips de tall: Serra de sable, motoserres, serres circulars i oxitall. Equips pneumàtics de rescat. Ventiladors. Coneixement de l'ús normes de seguretat i ergonomia.

6. Química: Estats de la matèria i canvis d'estat. La temperatura i les seves característiques.

7. Reaccions químiques. Compressió i expansió de gasos. Gasos perfectes. Gasos comprimits, dissolts, liquats i criogènics. Àcids i bases.

8. Risc Químic: Classificació de les matèries perilloses segons ADR. Codi de Perill. Etiquetes de perill segons ADR. Emmagatzematge de productes perillosos segons INSHT: NTP 635 i NTP 727

9. Hidràulica: Pressió. Principi de Pascal. Unitats de Pressió. Pressió estàtica i pressió dinàmica.

10. Mecànica vehicles: Tipus i funcionament de motors, combustió externa, combustió interna, elements i components. Circuits elèctrics, sistema d'il·luminació, bateria, càrrega, engegada i encesa. 

11. Mecànica vehicles: Sistemes d'alimentació, distribució, lubricació, refrigeració, transmissió i frenada. Suspensió. Els pneumàtics.

12. Vehicles elèctrics i les seves bateries: híbrids, microhíbrids, elèctrics i elèctrics d'autonomia estesa.

13. Construcció: Fonaments: tipus i aplicacions. Estructures: tipus i aplicacions. Tancaments i façanes: tipus i aplicacions. Cobertes: tipus i aplicacions.

14 Construcció:.Elements de comunicació vertical: escales, patis de llum, shunts, ascensors i muntacàrregues. Sistemes d'apuntalament: rases, murs, pilars, jàsseres, entramats horitzontals, balcons, voladissos, portes i finestres.

15. Meteorologia bàsica: l'Atmosfera. Pressió i configuracions isobàriques. Masses d'aire. Front polar, gota freda i corrent en doll. Els mapes de superfície i altura: previsions. Particularitats meteorològiques i climatològiques a l'illa de Mallorca. Vent i escales de Beaufort i Douglas. Riscs meteorològics.

16. Equips de protecció: Definició. Equips de protecció respiratòria. Equips de protecció per risc químic i radiològic. Equip de protecció enfront al foc. Equips de protecció individual associats a les eines de tall, pneumàtiques i hidràuliques. Riscs laborals associats a feina bombers. EPI's, ERA,...

17. Equips de protecció respiratòria. ERAs.

18. Equips de protecció de risc químic i radiològic. EPI.

19. Equips de protecció enfront al foc. EPI.

20. Equips de protecció associats a les eines de tall, pneumàtiques e hidràuliques.

21 Risc laboral associat a la feina de Bombers. Llei PRL 31/1995 Capítol V. consulta i participació dels treballadors.

22. Protocol d'incendi a vivenda i els seus procediments. Operadors Sala 080, Eras,…

23. Procediment de descontaminació.

24. Incendis a la zona portuària. Incendis de vaixell. Problemàtica i tècniques d'extinció.

24 Llei orgànica 2/2015, de 30 de març per la que s'aprova la modificació del Codi Penal: Títol XIX Delictes contra l'Administració Pública. Capítol I Prevaricació. Capítol III Desobediència i denegació d'auxili. Capítol IV, infidelitat en la custòdia de documents i violació de secrets. Capítol V suborn.

25 Reial Decret legislatiu 2/2015, de 30 d'octubre pel que s'aprova el text refós de l'estatut basic de l'empleat públic: Títol III. Capítol VI. Deures dels empleats Públics. Codi de conducta. Principis ètics i de conducta.

 

ANNEX B. Temari general.

Tema 1: La Constitució espanyola de 1978. Concepte. El poder constituent. Principis constitucionals. La reforma constitucional.

Tema 2: Organització territorial de l'Estat. Les comunitats autònomes: creació, estructura i competències. Els estatuts d'autonomia: especial referència al de les Illes Balears: Disposicions generals. Competències.

Tema 3: El municipi: concepte i elements El terme municipal: La població. L'empadronament.

Tema 4: Organització municipal. Competències municipals. Règim d'organització dels municipis de gran població.

Tema 5: Les formes d'activitat de les entitats locals. La activitat de policia: la intervenció administrativa local en l'activitat privada.

Tema 6: Gestió directa dels serveis públics. Gestió indirecta dels servis públics: concepte i naturalesa. Especial referència a la concessió.

Tema 7: Ordenances i Reglaments de les Entitats Locals. Classes. Procediment d'elaboració i aprovació

Tema 8: Contractació administrativa: concepte, classes i elements. Capacitat per contractar i procediment. El compliment dels contractes. Especialitats dels diversos tipus de contractes. El recurs especial en matèria de contractació.

Tema 9: El personal al servei de les entitats locals: classes i règim jurídic. La funció pública local: classes de funcionaris locals. RD. 5/2015. Estatut Bàsic de l'empleat públic. Principis ètics i principis de conducta. Drets i deures dels funcionaris públics locals. Incompatibilitats. Règim disciplinari. Procediment sancionador.

Tema 10: Llei 39/2015, d'1 d'octubre de procediment administratiu comú: Disposicions generals del procediment administratiu. Els mitjans electrònics aplicats al procediment administratiu.

Tema 11: Llei 39/2015 de procediment administratiu comú: Els recursos administratius: principis generals. Actes susceptibles de recurs administratiu. Regles generals de tramitació dels recursos administratius. Classes de recursos.

Tema 12: El pressupost general de les Entitats locals. Estructura pressupostaria. Elaboració i aprovació. Pròrroga del pressupost. Execució i liquidació del pressupost.

Tema 13: La Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscs laborals: àmbit d'aplicació. Drets i deures. Principis de l'acció preventiva. Avaluació de riscs. Obligacions dels treballadors en matèria de prevenció de riscs. Comitè de Seguretat i Salut.

Tema 14: La Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre de protecció de dades personals i garanties dels drets digitals règim jurídic i els seus àmbits. Vies de protecció de la confidencialitat.

Tema 15: Normativa europea, estatal i autonòmica en matèria d'igualtat, no discriminació i violència de gènere. El principi d'igualtat a l'ocupació pública. Mesures per a la integració de la perspectiva de gènere a l'actuació de les administracions públiques de les Illes Balears.

 

ANNEX A QUADRE D'EXCLUSIONS MÈDIQUES PER A L'ACCÉS A PLACES DE CAPORAL/A DEL COS DE BOMBER/A.

Són criteris d'exclusió generals:

  1. Anomalies que incapacitin per vestir el uniforme i que impedeixin dur o transportar una part essencial de l'equip.

  1. Incapacitat per el servei per manca d'eficiència psicofísica a causa de malalties, lesions o anomalies de caràcter permanent.

  1. Contagiositat o perillositat per a la comunitat.

  1. Malalties greus d'evolució irreversible.

  1. Lesions, anomalies o malalties que, encara que no siguin greus en principi, necessiten un tractament permanent i costós.