Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE PALMA

Núm. 12508
Departament de Personal. Servei de Selecció, Provisió i Gestió. Modificació bases convocatòria sergent/a servei contra incendis i salvament de l’Ajuntament de Palma

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El regidor de l'Àrea d'Hisenda, Innovació i Funció Pública  per decret núm. 19.939 de dia 11 de desembre de 2020 ha resolt el següent:

PRIMER.- Modificar el decret núm. 18209 de data 16 de novembre de 2020 de convocatòria per cobrir, per promoció interna tres places de sergent/a en el sentit que:

Pel que fa als requisits, allà on diu: “Pertànyer a la plantilla del servei de Bombers d'aquest Ajuntament com a funcionari de carrera del grup C, subgrup C2 i dur, com a mínim cinc anys d'antiguitat de servei actiu a la plaça de CAPORAL/A referida a la data d'expiració del termini de presentació d'instàncies “

Ha de dir:”Pertànyer a la plantilla del servei de Bombers d'aquest Ajuntament com a funcionari de carrera del grup C, subgrup C2 i dur, com a mínim cinc anys d'antiguitat de servei actiu a la plaça de CAPORAL/A o mínim deu anys d'antiguitat de servei actiu a la plaça de BOMBER/A i/o BOMBER/A CONDUCTOR/A referida a la data d'expiració del termini de presentació d'instàncies”.

Pel que fa a la fase de concurs, s'ha de modificar l'apartat a), en el sentit que allà on diu: “Diploma d'aptitud de caporal/a de bombers: Es valoraran els diplomes expedits per l'òrgan competent de la comunitat autònoma de les Illes Balears, amb validesa de tres anys des de la data d'expedició i/o actualització d'acord amb els criteris de l'EBAP. Es multiplicarà la nota del curs pel coeficient de 0'6. Puntuació màxima 6 punts.”

Ha de dir: “Diploma d'aptitud de caporal/a de bombers: Es valoraran els diplomes expedits per l'òrgan competent de la comunitat autònoma de les Illes Balears. Es multiplicarà la nota del curs pel coeficient de 0'6. Puntuació màxima 6 punts.”

Pel que fa a la fase d'oposició, s'ha de modificar el segon exercici en el sentit que allà on diu: “Realització del curs de d'aptitud de sergent/a de bombers. Aquelles persones que ja tinguin el diploma d'aptitud de SERGENT/A,  expedit per l'òrgan competent de la comunitat autònoma de les Illes Balears, amb validesa de tres anys des de la data d'expedició i/o actualització d'acord amb els criteris de l'EBAP, quedaran exempts de realitzar-lo. La valoració del curs serà Apte o no apte”.

Ha de dir: “Segon exercici: Realització del curs de d'aptitud de sergent/a de bombers. Aquelles persones que ja tinguin el diploma d'aptitud de SERGENT/A,  expedit per l'òrgan competent de la comunitat autònoma de les Illes Balears. La valoració del curs serà Apte o no apte.”

SEGON.- Publicar novament les bases específiques que regiran aquest procés selectiu amb la rectificació a la que s'ha fet referència. Aquesta publicació obrirà un nou termini de 20 dies naturals, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria al BOIB, per tal de procedir a la presentació d'instàncies per a accedir al procés selectiu.

TERCER-. Les persones aspirants que haguessin presentat instància d'admissió a la convocatòria publicada al BOIB núm. 200, de 26 de novembre de 2020, no l'han de tornar a presentar.

Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar recurs contenciós administratiu d'acord amb el article 114 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; 52 de la Llei 7/85, de 2 d'abril, de bases del règim local, i 45 i següents de la llei 29/98, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de rebre aquesta notificació, tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que considereu pertinent.

Palma, 14 de desembre de 2020

El cap del Departament de Personal

pd Decret de Batlia núm. 3000, de 26.02.2014

(BOIB núm. 30, de 03.04.2014)

Antoni Pol Coll

  

BASES ESPECIFIQUES DE CONCURS-OPOSICIÓ PER COBRIR TRES PLACES DE SERGENT/A DE BOMBERS I BOMBERES .

OBJECTE I NORMES GENERALS.

L'Ajuntament de Palma convoca proves selectives, mitjançant el sistema de concurs-oposició promoció interna, per a la cobertura de tres places de SERGENT/A, vacants a la plantilla de funcionaris/àries d'aquest Ajuntament pertanyents a l'Escala l'Administració Especial, subescala serveis especials, classe b) servei contra incendis i salvament, grup C, subgrup C1.

La present convocatòria està, a més, subjecta al que es disposa en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del Personal al Servei de les Administracions Públiques.

Les presents bases tindran en compte el principi d'igualtat de tracte entre dones i homes, pel que fa a l'accés a l'ocupació, d'acord amb l'article 14 de la Constitució Espanyola, el Reial decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, la Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes i la llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes de les Illes Balears.

L'article 55 de la Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes disposa que "l'aprovació de convocatòries de proves selectives per a l'accés a l'ocupació pública haurà d'acompanyar-se d'un informe d'impacte de gènere, excepte en casos d'urgència i sempre sense perjudici de la prohibició de discriminació per raó de sexe", que es complementa amb l'article 43.3 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol d'Igualtat de dones i homes de les Illes Balears: "A les ofertes d'ocupació pública de les administracions públiques de les Illes Balears, s'hi ha d'adjuntar una avaluació de l'impacte de gènere". Tot això posa de manifest el compromís assumit per l'Ajuntament de Palma en relació amb la promoció activa de la igualtat d'oportunitats entre dones i homes, així com de prevenció i actuació davant la violència de gènere.

Les bases generals que regeixen aquesta convocatòria es varen publicar al BOIB núm. 129, de 21 de setembre de 2019.

ESCALA. Administració Especial. Subescala Serveis Especials. Classe Serveis Extinció Incendis.

GRUP/SUBGRUP.- C Subgrup C1.

REQUISITS.- A mes dels previstos a les bases generals, els aspirants hauran de reunir els següents requisits:

  1. Pertànyer a la plantilla del servei de Bombers d'aquest Ajuntament com a funcionari de carrera del grup C, subgrup C2 i dur, com a mínim cinc anys d'antiguitat de servei actiu a la plaça de CAPORAL/A o mínim deu anys d'antiguitat de servei actiu a la plaça de BOMBER/A i/o BOMBER/A CONDUCTOR/A referida a la data d'expiració del termini de presentació d'instàncies.

  2. Estar en possessió des títol de batxiller o equivalent.

  3. Tenir el carnet de conduir de la classe B.

  4. No patir malaltia o defecte físic o psíquic que impedeixi o minvi el correcte desenvolupament de les funcions d'acord amb el quadre d'exclusions mèdiques de l'annex A. A més, hauran d'aportar certificat mèdic oficial, en el que es faci constar literalment que l'aspirant pot participar en la realització dels exercicis físics que constitueixen la primera prova de la fase d'oposició.

  5. Acreditar el coneixement de la llengua catalana de nivell B2 mitjançant un certificat expedit per l'EBAP, o bé pels títols, diplomes i certificats homologats establert a l'Ordre del Conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013, per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció general de Cultura i Jovent (BOIB núm. 34, de 12-03-2013) o per Certificat expedit per la Direcció General de Cultura i Joventut de la Conselleria d'Educació, Cultura i Joventut, que segons el Decret 6/2012, de 3 de febrer, sobre avaluació i certificació de coneixements de català, (BOIB número 19, de 07-02-2012), garanteixi els coneixements de català exigits. Aquest document acreditatiu, original o fotocòpia compulsada, s'haurà de presentar dins el termini d'admissió de sol·licituds al procés selectiu, sense que es puguin presentar en cap altre moment.

PROCEDIMENT DE SELECCIÓ. Concurs-oposició per a promoció interna.

COMPOSICIÓ DEL TRIBUNAL QUALIFICADOR: El tribunal qualificador estarà constituït per un president o presidenta i quatre vocals, que seran designats per la Corporació, per sorteig, d'entre personal funcionari en servei actiu, que reuneixin els requisits exigits a la normativa vigent. Aquesta designació implicarà la del respectiu personal suplent. El tribunal actuarà assistit d'un Secretari o Secretaria que serà designat per la Corporació amb veu però sense vot.

El tribunal podrà disposar la incorporació de personal assessor especialista per a totes o algunes de les proves.

FORMA I TERMINI DE PRESENTACIÓ D'INSTÀNCIES

Les persones aspirants a les proves selectives hauran d'emplenar l'imprès establert per l'Ajuntament de Palma, que se'ls facilitarà a les Oficines d'Atenció a la Ciutadania d'aquest Ajuntament. Així mateix, l'esmentat imprès podrà obtenir-se a través d'Internet consultant la pàgina web www.palma.cat; aquest imprès haurà d'obtenir-se per duplicat a l'objecte que l'interessat es quedi una còpia segellada de la instància presentada.

Les sol·licituds s'han de dirigir al Batle i es podran presentar a qualsevol de les Oficines d'Atenció a la Ciutadania de l'Ajuntament de Palma o en qualsevol de les formes previstes a l'art. 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.

Els drets d'examen seran de 15,91 euros i seran abonats per les persones interessades dintre el termini d'admissió d'instàncies mitjançant el document d'autoliquidació que les Oficines d'Atenció a la Ciutadania (OAC) els entregarà al presentar la sol·licitud d'admissió a la convocatòria. També es poden abonar per gir postal a les oficines de correus o amb targeta financera a la pròpia OAC.

El termini de presentació de les sol·licituds serà de vint dies naturals, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de Les Illes Balears. Quan el darrer dia del termini sigui inhàbil, s'entendrà prorrogat al primer dia hàbil següent.

Juntament amb la sol·licitud, les persones interessades hauran d'acompanyar:

a. Una fotocòpia del document nacional d'identitat o, en el cas de no ser espanyol, del document oficial acreditatiu de la personalitat (NIE, passaport o targeta de residència).

b. Una fotocòpia compulsada del títol acadèmic exigit en cada convocatòria (anvers i revers) o certificació acadèmica que acrediti haver superat tots els estudis per obtenir el títol.

c. El resguard del pagament de la taxa fet segons la via seleccionada.

d. Còpia autèntica del certificat de coneixements de llengua catalana que s'indiqui en la convocatòria específica. Els coneixements de llengua catalana s'han d'acreditar mitjançant un certificat expedit o reconegut com a equivalent o que estigui homologat per la Direcció General de Política Lingüística, o bé expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública.

e. Una fotocòpia del permís de conduir classe b.

Exhaurit el termini de presentació d'instàncies, l'òrgan competent dictarà resolució en el termini màxim d'un mes aprovant la llista provisional d'admesos i exclosos, que es publicarà en el tauló d'anuncis d'aquest Ajuntament i en la seva pàgina web, amb indicació de les causes d'exclusió, així com el termini d'esmena de defectes i presentació de reclamacions que es concedeix als aspirants exclosos, que serà de 10 dies hàbils.

Transcorregut aquest termini s'aprovarà la llista definitiva d'aspirants admesos i exclosos, que es publicarà al tauler electrònic d'edictes i anuncis de la pàgina web www.palma.es d'anuncis d'aquest Ajuntament i a l'apartat d'oferta pública de feina de la mateixa pàgina web, a la relació d'exclosos es farà constar les resolucions de les reclamacions presentades.

FASE D'OPOSICIÓ.

Primer exercici

PROVA DE CONEIXEMENTS TEÒRICS. Obligatòria i eliminatòria. Consistirà a respondre a les preguntes formulades en prova de tipus objectiu sobre els 40 temes seleccionats per l'Ajuntament i que es relacionen a continuació. 25 temes de la part específica i 15 de la part general.

La prova tindrà 100 preguntes (80 de la part específica i 20 de la part general) amb respostes alternatives, i es realitzarà en un temps màxim de 90 minuts. Hi podrà haver un nombre de preguntes de substitució a determinar per part del tribunal si s'ha d'anul·lar alguna.

La puntuació a atorgar serà de 0 a 50 punts. Es necessari obtenir una qualificació de 25 punts per superar aquest exercici.

Les preguntes no resoltes, tant si figuren les tres opcions en blanc com si figuren amb més d'una resposta, no es valorarà. Les preguntes amb resposta errònia es penalitzaran amb la meitat (0,50) del valor assignat a la resposta correcta. Per efectuar la qualificació de l'exercici s'aplicarà la fórmula següent:

         {A-(E/2)} x 50

Q = ---------------------

    P

Q: Resultat de la prova

A: número de respostes encertades

E: número de respostes

P: número de preguntes

Segon exercici: Realització del curs de d'aptitud de sergent/a de bombers. Aquelles persones que ja tinguin el diploma d'aptitud de SERGENT/A,  expedit per l'òrgan competent de la comunitat autònoma de les Illes Balears. La valoració del curs serà Apte o no apte.

TEMARI

Part específica

1.- Llei 2/1998, de 13 de març, d'ordenació de les emergències a les Illes Balears.

2.- Decret 8/2004 de 23 de gener, pel qual es despleguen determinats aspectes de la Llei d'Ordenació d'emergències de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

3.- El Platerbal.

4.- Plans especials d'emergència de la CAIB. El Infobal. Merpebal. Meteobal. Inumbal. Geobal.

5.- L.O. 2/2015 Codi Penal. Títol XIX Delictes contra l'Administració Pública. Capítol I Prevaricació. Capítol III Desobediència i denegació d'auxili. Capítol IV, infidelitat en la custòdia de documents i violació de secrets. Capítol V suborn. Títol I de la infracció penal, capítol II causes que eximeixen la responsabilitat penal, ses que ens afecten directament, destacant la 4, 5 i 7.

6.- Actuacions generals davant de les emergències: Protocols generals d'actuació.

7.- Mapa de riscs del terme municipal de Palma. Terme municipal de Palma: Característiques.

8.- Principals edificis públics i/o alta concurrència del municipi de Palma.

9.- Cartografia, plànols i croquis: Conceptes bàsics. Projecció i tipus. L'escala. Mapa topogràfic: Mapes, Plànols, Croquis.Brúixola i GPS. Coneixement de la brúixola i el seu ús. Coneixement del GPS i el seu ús. Altres eines. Rumb, enfilació.

10.- C.T.E. Document bàsic seguretat amb incendis. DB SI 1, DB SI 2, DB SI 3, DB SI 4

11.- Reglament seguretat contra incendis establiments industrials 2267/04 (cap.I, art. 1, 2, cap.IV, tipus d'establiments)

12.- Classificació  de les  MMPP. - Definició de matèria perillosa. Classificació de les mercaderies perilloses. Identificació de les matèries perilloses. Perills propis dels productes. Avaluació dels incidents

13.- Procediment intervencions risc bacteriològic.

14.- Equips de protecció personal. Necessitat de la utilització dels equips. Els nivells de protecció. Actuació amb els equips. Procediment de Descontaminació.

15.- El sinistre d' incendi urbà. Problemàtica i tècnica de l'extinció. Procediment incendi en vivenda.

16.- Incendis en vaixells i zones portuàries. Problemàtica i tècnica de la extinció.

17.- Incendis forestals. Problemàtica i tècnica de la extinció. Procediment incendis forestals.

18.- Protecció personal, respiratòria i equips de reanimació.

19.- Les comunicacions en el servei de Bombers. Central d' emergències. – Transmissions. Procediment operadors sala 080.-

20.- Riscs elèctrics: Corrent alterna i continua.

21.- Salvament i rescat en muntanya i coves. Rescat vertical en edificis i pous.

22.- Lesions als edificis. Runes. Apuntalaments.

23.- Demolicions i enfonsaments d'edificis.

24.- Excarceracions de vehicles.- Generalitats. Mitjans materials. Fases operatives. Tècniques.

25.- La gestió dels Recursos humans al Parc: Plantilla, gestió de calendaris i de personal.

Part general

TEMARI GENERAL PER AL SUBGRUP C1 ADMINISTRACIÓ ESPECIAL

Tema 1: La Constitució espanyola de 1978. Concepte. El poder constituent. Principis constitucionals. La reforma constitucional.

Tema 2: Organització territorial de l'Estat. Les comunitats autònomes: creació, estructura i competències.Els estatuts d'autonomia: especial referència al de les Illes Balears: Disposicions generals. Competències.

Tema 3: El municipi: concepte i elements El terme municipal: La població. L'empadronament.

Tema 4: Organització municipal. Competències municipals. Règim d'organització dels municipis de gran població.

Tema 5: Les formes d'activitat de les entitats locals. La activitat de policia: la intervenció administrativa local en l'activitat privada.

Tema 6: Gestió directa dels serveis públics. Gestió indirecta dels servis públics: concepte i naturalesa. Especial referència a la concessió.

Tema 7: Ordenances i Reglaments de les Entitats Locals. Classes. Procediment d'elaboració i aprovació

Tema 8: Contractació administrativa: concepte, classes i elements. Capacitat per contractar i procediment. El compliment dels contractes. Especialitats dels diversos tipus de contractes. El recurs especial en matèria de contractació.

Tema 9: El personal al servei de les entitats locals: classes i règim jurídic. La funció pública local: classes de funcionaris locals. RD. 5/2015. Estatut Bàsic de l'empleat públic. Principis ètics i principis de conducta. Drets i deures dels funcionaris públics locals. Incompatibilitats. Règim disciplinari. Procediment sancionador.

Tema 10: Llei 39/2015, d'1 d'octubre de procediment administratiu comú: Disposicions generals del procediment administratiu. Els mitjans electrònics aplicats al procediment administratiu.

Tema 11: Llei 39/2015 de procediment administratiu comú: Els recursos administratius: principis generals. Actes susceptibles de recurs administratiu. Regles generals de tramitació dels recursos administratius. Classes de recursos.

Tema 12: El pressupost general de les Entitats locals. Estructura pressupostaria. Elaboració i aprovació. Pròrroga del pressupost. Execució i liquidació del pressupost.

Tema 13: La Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscs laborals: àmbit d'aplicació. Drets i deures. Principis de l'acció preventiva. Avaluació de riscs. Obligacions dels treballadors en matèria de prevenció de riscs. Comitè de Seguretat i Salut.

Tema 14: La Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre de protecció de dades personals i garanties dels drets digitals règim jurídic i els seus àmbits. Vies de protecció de la confidencialitat.

Tema 15: Normativa europea, estatal i autonòmica en matèria d'igualtat, no discriminació i violència de gènere. El principi d'igualtat a l'ocupació pública. Mesures per a la integració de la perspectiva de gènere a l'actuació de les administracions públiques de les Illes Balears.

TOTAL FASE OPOSICIÓ: 50 punts.

FASE CONCURS

Els mèrits que es valoraran a la fase de concurs, i que vindran referits a la data de termini de presentació d'instàncies, s'hauran de presentar mitjançant la presentació d'originals o fotocòpies compulsades en el model normalitzat establert a l'efecte per l'Ajuntament, dins el termini de 10 dies naturals comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la llista definitiva d'aspirants que han superat la fase d'oposició.

Únicament es valoraran aquells que estiguin adequadament i clarament acreditats d'acord amb els barems de la fase de concurs. No es tindrà en compte la remissió a altres expedients de convocatòries anteriors ni als expedients personals dels aspirants.

L'acreditació dels serveis prestats a l'Ajuntament de Palma o reconeguts per aquest, serà realitzada d'ofici pel tribunal en base a les dades que figurin en els arxius i bases de dades d'aquesta Corporació.

Els documents acreditatius del mèrits presentats podran ser retirats pels aspirants en el termini de tres mesos comptadors des de l'endemà d'adquirir fermesa la resolució definitiva del procediment. En cas contrari seran destruïts.

a. Diploma d'aptitud de caporal/a de bombers: Es valoraran els diplomes expedits per l'òrgan competent de la comunitat autònoma de les Illes Balears. Es multiplicarà la nota del curs pel coeficient de 0'6. Puntuació màxima 6 punts.

b.  Carnets de conducció: fins a 2 punts, amb les següents valoracions:

- Carnet de la classe C , 1 punt.

La puntuació màxima s'aconseguirà amb la suma de tots els carnets, fins al màxim - Carnet de la classe C + E , 1 punt, possible de 2 punts.

ACTUALMENT SON:

C1, C, D1, D, BE, C1E, CE, D1E, DE. La puntuació serà la suma de tots els que es tinguin, a 0.2 punts (2 el màxim).

c.  Coneixement de la llengua catalana, fins a 1,5 punts. Es valoraran les següents titulacions:

  • Les expedides per l'EBAP, a partir de 1994.
  • Títols, diplomes i certificats homologats establerts a l'Ordre del Conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013, per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció general de Cultura i Jovent (BOIB núm. 34, de 12-03-2013) o per Certificat expedit per la Direcció General de Cultura i Joventut de la Conselleria d'Educació, Cultura i Joventut, que segons el Decret 6/2012, de 3 de febrer, sobre avaluació i certificació de coneixements de català, (BOIB número 19, de 07-02-2012).

La valoració d'aquest apartat serà la següent:

  • Certificat de nivell C1 (abans certificat C) ...........................................0,9 punts
  • Certificat de nivell C2 (abans certificat D)........................................... 1,2 punts
  • Certificat de coneixements de llenguatge administratiu (certificat E).. 0,3 punts

Només es valorarà el certificat del nivell més alt que s'acrediti, a més del certificat de nivell de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació del qual s'acumularà a la de l'altre certificat que s'acrediti, amb un màxim de 1,50 punts. En el cas que es presentin dubtes sobre la validesa d'algun certificat o sobre la puntuació que s'hi ha d'atorgar, es pot sol·licitar un informe de la Direcció General de Política Lingüística de la Conselleria d'Educació i Cultura.

d. Coneixement de les llengües estrangeres, fins a 1,5 punts. Es valoraran les següents titulacions:

  • Es valoraran certificats acreditatius dels coneixements de com a màxim dues llengües estrangeres expedits per les escoles oficials d'idiomes (EOI), les universitats, l'EBAP, altres escoles d'administració pública i altres entitats, i que siguin equivalents al Marc comú europeu, amb una puntuació màxima de 1,50 punts.

La valoració d'aquest apartat serà la següent:

Marc comú europeu

EOI

Universitats, escoles d'administració pública i organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació continua, equivalents del Marc comú europeu.

EBAP

A1

0,10

 

 

A2

0,30

0,10

1curs elemental

0,10

B1

0,50

0,30

2 curs elemental

0,30

B1+

0,70

0,50

1 curs mitja

0,50

B2

0,90

0,70

2 curs mitja

0,80

B2+

1,10

0,90

1 curs superior

0,90

C1

1,30

1,10

2 curs superior

1,10

C2

1,50

1,30

 

Només es valorarà el certificat del nivell més alt que s'acrediti. En el cas que es presentin dubtes sobre la validesa d'algun certificat o sobre la puntuació que s'hi ha d'atorgar, es pot sol·licitar un informe del emissor del certificat.

  1. Estudis reglats . Els títols de caràcter oficials distints de l'exigit per accedir a la plaça es puntuaran fins un màxim de 2 punts, d'acord amb el criteris següents:

  • Si l'aspirant està en possessió de més d'un títol del mateix nivell exigit amb valoració acadèmica, un d'ells no es puntuarà per computar-se com a requisit i els restants es puntuaran en 0,50 punts el primer i la resta en 0,25 punts.

  • Estar en possessió de més d'un títol del nivell superior a l'exigit per a l'accés al grup a què s'opta (Diplomat o equivalent d'una mateixa especialitat amb valoració acadèmica), llicenciat o equivalent d'una mateixa especialitat amb valoració acadèmica es puntuaran en 0,50 punts el primer i la resta en 0,25 punts.

  1. Formació professional no reglada, es puntuarà fins a un màxim de 11 punts. Cursos i seminaris relacionats amb el treball de Bomber, com alumne i/o professor realitzats dins l'àrea de Seguretat Ciutadana o per d'altres Entitats oficials o reconegudes a la Unió Europea, sempre que aquest tinguin una durada de 10 o més hores es puntuaran en 0,030 punts per crèdit (10 hores) i les hores de classe impartides es puntuaran en 0,035 punts per a cada deu hores impartides. Els crèdits o hores de formació rebudes dintre d'estudis reglats no seran computables dins aquest apartat.

  2. Antiguitat: Per any complet de servei com a personal funcionari de carrera de bomber o bombera, bomber conductor o bombera conductora es puntuarà 0,25 punts, els de caporal/a de Bombers amb 0,35 punts. Tot això fins a un màxim de 6 punts.

  3. Experiència laboral com a sergent/a del Servei de Bombers, 0.5 punts per any complet, fins a un màxim de 3 punts.

  4. Avaluació 360. Cada candidat serà sotmès a una avaluació 360 per part de personal del seu entorn i del torn mirall a més del superiors que siguin triats. Aquesta avaluació es farà sobre 10 punts, 0 gens adequat 10 molt adequat. De la nota treta en aquesta avaluació serà dividida entre 2. Puntuació màxima 5 punts.

El Tribunal establirà prèviament els criteris objectius en base als quals s'efectuarà l'avaluació.

Total puntuació de la fase concurs........................................................ 38,00 Punts.

LA PUNTUACIÓ TOTAL SERÀ LA SUMA DE LES PUNTUACIONS DE LA FASE DE CONCURS I DE LA FASE OPOSICIÓ, sempre i quan s'hagin superat tots els exercicis de la fase d'oposició.

La fase d'oposició suposarà un 55% de la puntuació mentre que la fase de concurs suposarà un 45% de la puntuació total.

  

ANNEX A QUADRE D'EXCLUSIONS MÈDIQUES PER A L'ACCÉS A PLACES DE SERGENT/A DEL COS DE BOMBERS I BOMBERES..

Són criteris d'exclusió generals:

  1. Anomalies que incapacitin per vestir el uniforme i que impedeixin dur o transportar una part essencial de l'equip.

  2. Incapacitat per el servei per manca d'eficiència psicofísica a causa de malalties, lesions o anomalies de caràcter permanent.

  3. Contagiositat o perillositat per a la comunitat.

  4. Malalties greus d'evolució irreversible.

  5. Lesions, anomalies o malalties que, encara que no siguin greus en principi, necessiten un tractament permanent i costós.

Contra la convocatòria i les presents bases, que exhaureixen la via administrativa, es podrà interposar per part de les persones interessades recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes davant el mateix òrgan que les hagi aprovat, d'acord amb l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. En cas de no interposar el recurs potestatiu de reposició es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu, segons l'article abans esmentat i 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació al BOIB