Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE DEIÀ

Núm. 12481
Aprovació definitiva del reglament per a la regulació de les prestacions econòmiques de serveis socials de l'Ajuntament de Deià

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Es fa públic que durant el període d'exposició públic de l'acord d'aprovació inicial de la modificació del Reglament per la regulació de les prestacions econòmiques de Serveis Socials, adoptat en sessió plenària en data un d'octubre de 2020, BOIB nº 174 de 10 d'octubre de 2020, no s'ha prestat cap al·legació, per la qual cosa es considera aprovat definitivament, procedint a la publicació del text íntegre del esmentat Reglament:

REGLAMENT PER A LA REGULACIÓ DE LES PRESTACIONS ECONÒMIQUES DE SERVEIS SOCIALS DE L'AJUNTAMENT DE DEIÀ

EXPOSICIÓ DE MOTIUS:

La Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local a l'article 25 exposa que la prestació de Serveis Socials és una competència municipal.

Per altra part, la Llei 9/1987 d'Acció Social de les Illes Balears (BOIB núm. 53/1987, de 28 d'abril) en el seu article 13.2 assenyala: “Així mateix, i amb caràcter extraordinari, podran concedir-se prestacions econòmiques no periòdiques a les persones que es trobin en situació de necessitat”. Més endavant, (art. 16.4), parla de la concessió de prestacions econòmiques periòdiques i no periòdiques, amb càrrec als pressuposts de Serveis Socials dels ajuntaments, especialment per a persones en estat de necessitat i en situació d'emergència, en les condicions que es determinin pels seus òrgans competents.

Llei 4/2009, d'11 de juny, de Serveis Socials, al capítol III, article 20, estableix que les prestacions del sistema públic de serveis socials poden esser tècniques, econòmiques o tecnològiques. Definint a l'article 22 com a prestacions econòmiques les aportacions dineràries que tenen com a finalitat atendre determinades situacions de necessitat en què es troben les persones què no disposen de recursos econòmics suficients per fer-hi front.

Conscient de tot això, l'Ajuntament de Deià amb el suport financer d'altres institucions públiques prestadores de Serveis Socials vol instrumentar un marc regulador de les concessions que es pugin donar d'aquest tipus d'ajuda, segons les previsions pressupostàries que per cada exercici en concret s'hi puguin consignar a l'efecte. Les ajudes es concediran depenent del pressupost anual i dels criteris aquí establerts.

Atès l'anterior, es planteja la necessitat de formalitzar el conjunt d'ajudes i prestacions econòmiques de subsidi assumides totalment per l'ajuntament o bé complementaries a les que ofereixin altres institucions pel mateix concepte i que van dirigides a famílies i/o individus que passen per situacions de crisi econòmica..

Article 1.- Règim jurídic d'aplicació.

1.- la normativa reguladora d'aquest Reglament és la següent:

a.- Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local.

b.- Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

c.- Llei 9/1987, d'11 de febrer, d'acció social.

d.- Llei 4/2009, d'11 de juny, de Serveis Socials

2.- El present Reglament té el caràcter de bases reguladores de les subvencions econòmiques en matèria de serveis socials de l'Ajuntament de Deià, d'acord a l'article 17.2 i 17.3 de la llei 38/2003.

Article 2.- Definició de les ajudes.

1.- Les ajudes econòmiques municipals per l'atenció de necessitats socials, són un instrument de la unitat de Serveis Socials d'Atenció Primària, que possibilita la cobertura de necessitats bàsiques, així com complementàries pel desenvolupament de les activitats de la vida quotidiana, mitjançant prestacions econòmiques o amb pagament de bens/serveis bàsics.

2.- Estan dirigides a les famílies i/o individus que passen per situacions de dificultats socials i/o econòmiques per cobrir les seves mancances, degut tan a causes merament conjunturals, com a la configuració de la seva pròpia estructura sociofamiliar, amb la finalitat de pal·liar o resoldre, per si mateixes o complementàriament amb altres recursos i/o prestacions, situacions de necessitat bàsiques, prevenir situacions d'exclusió i afavorir la plena integració social dels sectors de població .

Article 3.- Característiques de les ajudes.

1.- Les ajudes econòmiques municipals son un instrument, dins la intervenció social, que té com a finalitat prevenir la marginació social i afavorir la integració dels ciutadans, d'acord amb els següents objectius:.

a.- Són ajudes finalistes, és a dir, s'apliquen a la finalitat per les quals han estat concedides.

b.- Són ajudes no periòdiques, tot i que podran ser concedides durant el període del cicle anual.

c.- Són complementàries del treball social, actuaran sempre que sigui possible, com a complement d'un treball més ample que es desenvolupa amb els destinataris, dirigits a aconseguir un major nivell d'autonomia personal i social.

d.- Son ajudes amb consignació pressupostària anual no permanent, depenent en cada exercici de les previsions que s'hi puguin establir.

2.- L'import global de les ajudes econòmiques municipals estan limitades per la quantia que anualment es determini als Pressuposts municipals vigents, a la partida 3.480.00.

3.- Les ajudes econòmiques seran compatibles amb qualsevol altra ajuda o subvenció de benestar social, pública o privada, rebuda pel beneficiari o el seu entorn familiar o convivència.

Article 4.- Destinataris.

Podran ser beneficiaris de les ajudes els individus o famílies que en el moment de fer la sol·licitud de l'ajuda econòmica, compleixin els requisits establerts per la seva concessió.

Article 5.- Tipus de prestacions:

L'Ajuntament de Deià, concedirà ajudes econòmiques pels següents conceptes:

1.- Necessitats bàsiques primàries del sol.licitant i de la seva família:

- Adquisició de productes bàsics d'alimentació.

- Adquisició de productes d'higiene personal i de neteja.

2.- Accés o manteniment de la vivenda habitual i/o despeses derivades del mateix.

3.- Despeses sanitàries

- Medicaments i pròtesis no coberts per la Seguretat Social o qualsevol altra institució pública.

4.- Despeses escolars i formatives:

-Menjador escolar i d'escoleta.

-Escoleta d'infants.

-Llibres i material escolar.

-Activitats extrascolars.

5.- Transport.

-Per assistència a serveis específics fora del municipi.

6.- Activitats d'oci i temps lliure, escola d'estiu.

7.- Despeses extraordinàries no contemplades en els apartats anteriors.

8.- Reducció de taxes i impostos municipals.

9.- Les ajudes per a transeünts es donaran pels conceptes d'aliments bàsics amb una durada no superior a tres dies i transport públic dins l'illa de Mallorca.

Article 6.- Requisits dels sol·licitants i beneficiaris.

1.- Els sol·licitants d'ajudes econòmiques hauran de complir els següents requisits:

a.- Ser major de 18 anys o estar emancipat legalment.

b.-Acreditar mitjançant el certificat pertinent un empadronament en el municipi de Deià superior als sis mesos, amb excepció de les necessitats urgents derivades de causes extraordinàries i sobrevingudes que avaluaran els Serveis Socials de l'Ajuntament de Deià.

c.- En el cas de demanar ajuda per ell mateix o la seva unitat familiar, complir amb els requisits pels beneficiaris establerts als apartats següents.

d.- En el cas de sol·licitar l'ajuda per altri, haurà d'acreditar la seva vinculació familiar o professional amb el beneficiari de l'ajuda.

e.- Aportar la documentació exigida en cada cas.

3.- D'acord amb l'article 13.2 de la llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, els beneficiaris no es poden trobar en alguna de les següents situacions:

a.- Haver estat condemnades mitjançant sentència ferma a la pena de pèrdua de la possibilitat d'obtenir subvencions o ajudes públiques.

b.- Haver sol·licitat la declaració de concurs, haver estat declarats insolvents en qualsevol procediment, trobar-se declarats en concurs, estar subjectes a intervenció judicial o haver estat inhabilitats conforme a la Llei concursal sense que hagi acabat el període d'inhabilitació fixat en la sentència de qualificació del concurs.

c.- Haver donat lloc, per causa de la que haguessin estat declarats culpables, a la resolució ferma de qualsevol contracte celebrat amb l'Administració.

d.- Estar incursa la persona física en algun dels supòsits de la Llei 12/1995, de 11 de maig, d'incompatibilitats dels membres del govern de la nació i dels alts càrrecs de l'administració general de l'estat, de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, o tractar-se de qualsevol dels càrrecs electius regulats en la Llei orgànica 5/1985, de 19 de juny, del règim electoral general, en els termes establerts en la mateixa o en la normativa autonòmica que reguli aquestes matèries.

e.- No trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries o davant la Seguretat Social imposades per les disposicions vigents.

f.- Tenir la residència fiscal en un país o territori qualificat reglamentàriament com a paradís fiscal.

g.- No trobar-se al corrent de pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions.

h.- Haver estat sancionat mitjançant resolució ferma amb la pèrdua de la possibilitat d'obtenir subvencions segons la Llei de subvencions o la Llei general tributaria.

4.- A més de les condicions generals exposades a l'apartat anterior, seran d'aplicació específica els següents requisits per poder tenir la consideració de beneficiari de prestacions econòmiques de serveis socials de l'Ajuntament de Deià:

a.- Poden ésser menors de 18 anys, però l'ajuda serà gestionada i sol·licitada pels pares o tutors legals, excepte en el cas d'estar emancipats legalment.

b.- Estar empadronats en el terme municipal de Deià, excepte els rodamons i els afectats per causes extraordinàries i sobrevingudes que es trobin en situació d'extrema urgència i tenguin la seva residència al terme municipal de Deià.

c.- No tenir accés a altres ajudes d'altres administracions públiques o recursos propis que cobreixin la totalitat de la necessitat per a la qual es sol·licita la prestació.

d.- Acceptar les condicions que comporta el procés de l'ajuda.

Article 7.- Procediment de gestió de les ajudes

1.- Els ciutadans podran sol·licitar les ajudes al servei per pròpia iniciativa, o bé seran tramitades a proposta del professional de referència quan es tracti de persones amb les que ja s'està efectuant una intervenció social o psicosocial.

2.- Les ajudes són tramitades pel Treballador/a Social dels Serveis Socials de l'Ajuntament de Deià.

3.- La sol·licitud, seguint el model establert a l'annex 1 d'aquest Reglament, es presentarà en el Registre Municipal de l'Ajuntament de Deià.

4.- Una vegada rebuda la sol·licitud, en el cas que no s'hagi aportada tota la documentació necessària, es requerirà al sol·licitant que l'aporti en un termini de 15 dies hàbils, informant que l'incompliment del requeriment suposarà l'arxiu de l'expedient sense més tràmits.

5.- En el termini màxim de vint dies hàbils des de la recepció completa de la documentació necessària, s'emetrà informe per part del treballador o treballadora social, en el que es proposarà la concessió o no de l'ajuda sol·licitada, i, en el seu cas, de la quantia de l'ajuda.

6.- La resolució de la concessió d'ajuda serà per acord de la Junta de Govern Local, en el cas que estigui constituïda, o pel Batle en el seu defecte.

7.- Una vegada resolt per l'autoritat resolutòria l'expedient, es comunicarà per escrit al sol·licitant, indicant-ne la quantitat i condicions específiques de l'ajuda, així com els recursos administratius i jurídics en el cas de desitjar la impugnació de l'acord.

8.- L'abonament de l'ajuda es pot realitzar directament al destinatari, o a l'entitat prestadora del servei o be motiu de la subvenció.

Article 8.- Procediment d'urgència.

1.- En aquells casos que, segons criteri del treballador o treballadora social, s'apreciïn condicions d'extrema urgència i gravetat, es podrà dictar una resolució provisional de concessió d'un percentatge no superior al 90% de l'ajuda proposada a l'informe de barems.

2.- Acabada la tramitació de l'expedient, es resoldrà la concessió, abonant-se la part de l'ajuda que no es va concedir de forma provisional.

3.- En el cas que la resolució de l'expedient fos resolutòria, es reclamarà de la persona sol·licitant el reintegrament íntegre de l'ajuda abonada provisionalment.

4.- Amb l'escrit de concessió provisional de l'ajuda es faran constar les condicions exposades als apartats anteriors d'aquest article .

Article 9.- Valoració tècnica de les ajudes.

L'aplicació del barem d'ajudes, exposat a l'annex 2 del Reglament, es realitzarà pel treballador o treballadora social d'acord amb l'equip de professionals (psicòleg) que treballin amb els beneficiaris de l'ajuda.

Article 10. Determinació de contraprestacions.

Per tal de garantir que les ajudes econòmiques tenguin un caràcter complementari del treball social més ampli, es podran establir acords o contraprestacions amb els beneficiaris que els comprometin a desenvolupar actuacions tendents a sortir de la situació de necessitat.

En casos especial, i en funció de la valoració tècnica del treballador/a Social es podran concedir ajudes sense que l'usuari hagi de dur a terme la contraprestació.

Article 11.- Protecció de dades personals.

Tant l'autoritat resolutòria com els tècnics que tramitin les ajudes estan obligats a mantenir el secret de la informació dels expedients, ja que la intimitat de les persones està afectada, i resta subjecta a reserva i tractament confidencial, d'acord a l'art .18 de la Constitució Espanyola, i al que disposa la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal.

Article 12.- Extinció i reintegrament de les ajudes

A part de les exposades a l'article 37 de la llei 38/2003, són causes d'extinció i reintegrament de les ajudes les següents:

1.- Incompliment dels compromisos adquirits amb els serveis socials

2.- Falsejament o ocultació de dades

3.- Desaparició de les circumstàncies que donaran origen a la seva concessió

4.- Trasllat del domicili fora del municipi

5.- Finalització del termini temporal de la prestació

6.- Mort del destinatari de l'ajuda

7.- Renúncia

8.- Utilització fraudulenta de l'ajuda

9.- Altres causes greus imputables al beneficiari no contemplades als apartats anteriors.

Article 13.- Obligacions dels beneficiaris.

1.- Són obligacions generals dels beneficiaris de subvencions les establertes a l'article 14.1 de la Llei 38/2003.

2.- A més de les anteriors, són obligacions específiques dels beneficiaris de les prestacions econòmiques de l'Ajuntament de Deià les següents:

a.- Comunicar als Serveis Socials de Deià totes aquelles variacions que es produeixin en la seva situació socio-familiar, que puguin modificar les circumstàncies que motivaren la sol·licitud.

b.- Destinar la quantitat percebuda als fins per als quals s'ha donat l'ajuda.

Article 14.- Drets dels beneficiaris

Els beneficiaris gaudeixen dels següents drets:

1.- Dret a ser informats de les possibles modificacions que puguin produir-se en el règim de la prestació.

2.- Dret a la intimitat i tractament confidencial de la documentació de caràcter personal inclosa a l'expedient.

3.- Dret a exercir el seu dret a queixa conforme a les disposicions vigents.

4.- Dret a l'abonament efectiu de l'ajuda o subvenció, una vegada s'hagi resolt la mateixa.

Article 15.- Règim d'infraccions i sancions.

1.- El règim d'infraccions a la normativa de subvencions, i en l'aplicació del Reglament present, està determinat pel capítol primer del títol quart de la llei 38/2003.

2.- El règim de quanties i procediments sancionadors es troba al capítol segon del títol quart de la llei 38/2003.

DISPOSICIÓ FINAL ÚNICA

Aquest Reglament entrarà en vigor a partir del dia següent al període establert a l'article 65.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases de Règim Local, sempre que hagi estat publicat al BOIB.

Contra l'esmentat acord es pot interposar recurs de reposició en el termini d'un mes a comptar des del dia següent al de la publicació. El termini per interposar, en el seu cas, recurs contenciós administratiu davant el jutjat del contenciós -Administratiu de Palma de Mallorca, serà de dos mesos comptats des de el dia següent a la notificació de la resolució expressa del recurs de reposició. Si no hagués resolució expressa, el termini serà de sis mesos, a comptar de la data en que s'entengui desestimat per silenci el recurs de reposició. Tot això sense perjudici que pugui exercitar qualsevol altre recurs que consideri oportú.                

 

Deià, 11 de desembre de 2020

El batle Lluís Enric Apesteguia Ripoll

 

ANNEX I  MODEL DE SOL·LICITUD D'AJUDES A SERVEIS SOCIALS

Document que afecta a la intimitat de les persones, subjecta a la intimitat de les persones, subjecte a reserva i confidencialitat (Art. 18 de la Constitució Espanyola, L.O. 15/1999 de Protecció de dades de caràcter personal i L.O. 15/1996 de Protecció Jurídica del Menor.

​​​​​​​AJUNTAMENT DE DEIÀ

SOL·LICITUD D'AJUDA ECONÒMICA DE SERVEIS SOCIALS

Exp. Nº ________________             T.S. assignada _______________________

Exp. SS.SS. Nº __________                        Data entrada _____________________

1.  CONCEPTE DE LA SOL·LICITUD

- NECESSITATS BÀSIQUES PRIMÀRIES

- ACCÉS O MANTENIMENT DE LA VIVENDA

- DESPESES SANITÀRIES

- DESPESES ESCOLARS I FORMATIVES

            - MENJADOR ESCOLAR I D'ESCOLETA

            - ESCOLETA D'INFANTS

            - LLIBRES I MATERIAL ESCOLAR

            - ALTRES ACTIVITATS ESCOLAR

- ACTIVITATS D'OCI I TEMPS LLIURE I ESCOLA D'ESTIU

- TRANSPORT

- ALTRES AJUDES

2. DADES DE LA PERSONA INTERESSADA

Llinatges .........................................................................................................................................  Nom...............................................  DNI  ......................................... Data naixement .................................. E. civil ........................................... Telèfon ................................................. Adreça ................................................................................................................................ Localitat ............................................................................................ CP ............................

Sota la meva responsabilitat, manifest que:

No rep cap altre ajuda de similar contingut o finalitat que cobreixi la totalitat de l'ajuda sol·licitada, així com tampoc no he presentat les factures adjuntes a cap altre organisme per a l'obtenció de l'ajuda i/o subvenció sol.licitada.

Autoritzo a registrar les meves dades en un programa informàtic i incloure-les dins els fitxers i Registres dels Serveis Socials de Deià.

Estar al corrent de les meves obligacions amb qualsevol administració (Estatal, Autonòmica i Local), així com amb la Seguretat Social.

Accepto proporcionar les dades que pugui requerir el departament de Serveis Socials i a comunicar qualsevol variació d'aquestes.

Accepto la possibilitat de contribuir econòmicament si així resultés de l'aplicació al meu cas de la normativa local vigent.

Declaro que el contingut de totes les dades i de la documentació aportada acompanyant aquesta sol·licitud són certes.

 

​​​​​​​DOCUMENTACIÓ NECESSÀRIA

- Fotocopia DNI de les persones interessades

- Llibre de família i família nombrosa

- Targeta sanitària dels interessats

- Certificat d'empadronament i de convivència

- Justificació d'ingressos del beneficiari i de la unitat de convivència

- Fotocòpia de la targeta de demanda de treball de tots els adults desocupats

- Certificat de totes les prestacions de la Segureta Social (ILT, PFC...)

- Certificat de les prestacions del SOIB de tots els adults

- Certificat de les pensions de la Seguretat Social o de les PNC

- Fotocòpia de la nòmina dels adults ocupats

- Declaració jurada dels ingressos, si és el cas

- Rebut lloguer o d'adquisició de l'habitatge, hipoteca, préstecs, etc.

- Certificat de minusvalidesa, si és el cas.

- En cas de separació o divorci: sentència del conveni regulador

- Dades del compte bancari del titular de la sol·licitud

- Qualsevol altra que Serveis Socials consideri necessari en funció de les característiques del nucli de convivència.

Si una vegada presentada la sol·licitud, la documentació requerida no es presenta en un termini de 15 dies, l'expedient s'arxivarà sense més tràmits.

Deià, ______ de ________________ de 20____

Signatura de l'interessat o representant seu,

 

 

IL·LM. SR. BATLE DE L'AJUNTAMENT DE DEIÀ

 

ANNEX II MODEL DE BAREM PER A LA SOL·LICITUD DE LES AJUDES ECONÒMIQUES

AJUNTAMENT DE DEIÀ

​​​​​​​INFORME PROPOSTA

VALORACIÓ SOCIAL TÈCNICA DE LA SOL·LICITUD A SERVEIS SOCIALS

Exp. Nº ________________             T.S. assignada _______________________

Exp. SS.SS. Nº __________                        Data entrada _____________________

1.  CONCEPTE DE LA SOL·LICITUD

- NECESSITATS BÀSIQUES PRIMÀRIES

- ACCÉS O MANTENIMENT DE LA VIVENDA

- DESPESES SANITÀRIES

- DESPESES ESCOLARS I FORMATIVES

            - MENJADOR ESCOLAR I D'ESCOLETA

            - ESCOLETA D'INFANTS

            - LLIBRES I MATERIAL ESCOLAR

            - ALTRES ACTIVITATS ESCOLAR

- ACTIVITATS D'OCI I TEMPS LLIURE I ESCOLA D'ESTIU

- TRANSPORT

- ALTRES AJUDES

Vista la sol·licitud realitzada a Serveis Socials Municipals de Deià en data de ........................... i revisada la documentació aportada per l'interessat/ada, i d'acord amb la L.O. 15/1999, de 13 de desembre de Protecció de dades de caràcter personal , la qual té com a objecte “garantir i protegir, pel que fa al tractament de les dades personals, les llibertats públiques i els drets fonamentals de les persones físiques, i especialment del seu honor i la seva intimitat personal i familiar”, es realitza el següent Informe Barem Tècnic :

INFORME BAREM TÈCNIC

1. DADES FAMILIARS

- FAMÍLIA MONOPARENTAL

            - Amb un fill: 1 punt

            - Amb dos o més fills: 2 punts

- FAMÍLIA NOMBROSA: 2 punts

- PERSONA SOLA > DE 65 ANYS: 2 punts

- PARELLA > DE 65 ANYS SENSE FILLS NI ALTRES: 1 punt

- FAMÍLIES AMB UNA SITUACIÓ ESPECIAL NO DESCRITA: 1 punt

 

​​​​​​​2.- DADES ECONÒMIQUES DE LA UNITAT DE CONVIVÈNCIA

Entenem per renta per càpita, els ingressos de la unitat de convivència menys l'import del rebut de lloguer o hipoteca, dividit pel nombre de membres de la unitats de convivència.

A partir del barem de renta per càpita, s'aplicarà la puntuació següent:

a. Menys del 40% de l'IPREM .............. 4 punts

b. Del 40% al 50% de l'IPREM ............. 3 punts

c. Del 50% al 60% de l'IPREM .............. 2 punts

d. Del 60% al 70% de l'IPREM .............. 1 punt

(IPREM MENSUAL 2013:                                     )

Entenem per ingressos de la unitat de convivència la suma de tots els ingressos nets de totes les persones que conviuen en el domicili x 14 pagues /12 mesos, a excepció d'aquells nuclis familiars que conviuen de forma provisional ò són unitats familiars independents.

3.-SITUACIÓ LABORAL (el de millor situació laboral)

  • Treballador fixo/per compte propi-----------------------------------------  0 punt
  • Treballador fitxo discontinuo/eventual------------------------------------ 1 punt
  • Pensionista o jubilat------------------------------------------------------------- 1 punt
  • Desocupat cobrant subsidi----------------------------------------------------- 1 punt
  • Desocupat en tràmits----------------------------------------------------------   2 punts
  • Pensionista en tràmits----------------------------------------------------------  2 punts
  • Treballadora de la llar----------------------------------------------------------- 1 punt
  • Estudiant---------------------------------------------------------------------------- 1 punt
  • RMI----------------------------------------------------------------------------------- 2 punts
  • Desocupat sense subsidi--------------------------------------------------------- 3 punts

4.- SITUACIÓ DE SALUT

(1 ítem = 1 punt, 2 ítems =2 punts, 3 o més ítems = 3 punts)

  • Malaltia psíquica d'un dels pares o tutors legals
  • Disminució física, psíquica o sensorial d'un dels pares o tutors legals
  • Malaltia crònica amb pèrdua d'autonomia d'un dels pares o tutors legals
  • Malaltia o disminució física o psíquica d'un dels membres del nucli familiar que no siguin ni els pares ni tutors
  • Malaltia o disminució física i/o psíquica del menor beneficiari de l'ajuda

5.- SITUACIÓ ESPECIAL DE RISC SOCIAL

(1 ítem = 1 punt, 2 ítems =2 punts, 3 ítems = 3 punts, 4 ítems o més = 4 punts)

  • Risc de malnutrició
  • Risc del maltracta físic / psíquic
  • Desestructuració familiar
  • Manca d'integració escolar / social
  • Risc de negligència i/o abandonament
  • Despeses de caràcter especial
  • Risc d'absentisme escolar
  • Prevenció de risc social
  • Risc d'exclusió social
  • Manca de xarxa socio - familiar i/o impossibilitat de cura

6.- PLA DE FEINA (de 0 a 4 punts)

Implicació i motivació del recurs per a la resolució dels objectius del Pla de intervenció.

- Sense pla de feina:  0 punts

- Col·laboració puntual: 1 punt

- Pla de feina establert: 2 punts

7.- PUNTUACIÓ

Requerirà un increment en el percentatge que li pertoca per situacions excepcionals, justificat amb informe social.

De 16 a 20 punts

100%

De 12 a 15 punts

75 %

De 8 a 11 punts

50 %

De 4 a 7 punts

25 %

PUNTUACIÓ TOTAL        _____              PERCENTATGE _____%

QUANTIA SOL·LICITADA _________   QUANTIA APROVADA ________

            PROPOSTA:

* ACCEPTADA

* DENEGADA

Signatura T.S.                                                                      Data _____________