Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE DEIÀ

Núm. 12452
Resolució de Batlía de convocatòria d’ajudes de l’Ajuntament de Deià destinades a autònoms i PIMEs de per a paliar els efectes econòmics derivats de la crisi sanitària provocada per la COVID19 i per a afavorir la desestacionalització i la diversificació econòmiques

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

RESOLUCIÓ DE BATLIA

Per la present, i havent-se sol·licitat informe de l'administració competent en model econòmic sobre la inexistència de duplicitats dia 18 de novembre de 2020 i informe de l'administració que té atribuïda la tutela financera sobre la sostenibilitat financera dia 23 de novembre de 2020,

RESOLC

convocar les Ajudes de l'Ajuntament de Deià destinades a autònoms i PIMEs de per a paliar els efectes econòmics derivats de la crisi sanitària provocada per la COVID19 i per a afavorir la desestacionalització i la diversificació econòmiques, amb la seva publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears, a més del taulell d'anuncis, la pàgina web i les xarxes socials de l'Ajuntament de Deià.

BASES DE L'AJUNTAMENT DE DEIÀ QUE HAN DE REGIR L'ATORGAMENT D'AJUDES DESTINADES A AUTÒNOMS I PIMES PER A PALIAR ELS EFECTES ECONÓMICS DERIVATS DE LA CRISIS SANITÀRIA PROVOCADA PER LA COVID19  I PER AFAVORIR LA DIVERSIFICACIÓ I LA DESESTACIONALITZACIÓ ECONÒMICA

EXPOSICIÓ DE MOTIUS

Com a conseqüència de l'emergència de salut pública ocasionada per la Covid-19, des de que el Govern d'Espanya va declarar l'Estat d'Alarma en tot el territori de l'Estat mitjançant el Reial Decret 463/2020, de 14 de març, l'impacte econòmic que ha tingut i té aquesta situació d'excepcionalitat a amplis sectors de la nostra economia local, obliga a aquesta Administració, en l'àmbit de les seves competències, a adoptar les corresponents mesures per a pal·liar els efectes d'aquesta crisi al nostre poble i adoptar les corresponents mesures d'estímul de l'economia i el comerç local, tot adaptant-nos al teixit empresarial del nostre poble.

És per això que s'ha establert una línia d'ajuts directes als empresaris i autònoms del municipi de Deià que en puguin ésser beneficiaris de conformitat amb allò disposat a les presents bases per a la concessió d'ajuts directes a empresaris i autònoms com a conseqüència de la crisis sanitària ocasionada per la Covid-19.

El Govern de les Illes Balears i el Consell de Mallorca han tret una línia d'ajudes per a empreses i autònoms però de diferent naturalesa i abast que aquesta, que a més d'incloure aspectes favorables a la desestacionalització i diversificació pretén arribar al 100% dels autònoms i també de les PIMEs del municipi de Deià malgrat sigui amb una quantitat molt inferior a les ajudes de les administracions supramunicipals.

PRIMERA.- OBJECTE DE LA SUBVENCIÓ

Amb aquesta subvenció es pretén atorgar liquiditat a les empreses de Deià per a contribuir a facilitar el compliment de les seves obligacions empresarials, manteniment de l'activitat i treball i compensar, en certa mesura, la reducció d'ingressos que han sofert. Amb això es pretén protegir l'interès general de les deianenques i deianencs, donant suport a les persones autònomes, microempreses i petites empreses per a contribuir a una reactivació de l'economia deianenca.

SEGONA.- RÈGIM JURÍDIC

La concessió de la present subvenció està sotmesa a allò disposat al Reglament municipal regulador de Subvencions, adoptat en sessió plenària del dia 10 de novembre de 2017.

Així mateix, serà aplicable la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions; el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, els arts. 25  i 72 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local i el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions de la CAIB.

TERCERA.- CRÈDITS PRESSUPOSTARIS

Aquesta convocatòria de subvencions compta amb el pressupost màxim següent: 70.785,01 euros.

Les obligacions econòmiques derivades de la concessió de subvencions d'aquesta convocatòria van a càrrec de l'aplicació pressupostària 920/47900 d'ajuts a autònoms i empreses afectades pel COVID 19 i a la 920/47901 d'ajuts a empreses del pressupost d'aquest Ajuntament per a l'any 2020.

QUARTA.- LÍNIA D'AJUTS I QUANTIA

LÍNIA A.- AJUDES PER LES EMPRESES AFECTADES DURANT L'ESTAT D'ALARMA (46.010,26 €)

Els beneficiaris dels ajuts que compleixin els requisits establerts a la present convocatòria rebran una ajuda fixa la quantia de la qual dependrà de quina de les següents situacions s'hagués trobat durant l'estat d'alarma:

a.Si l'activitat duta a terme s'hagués vist afectada pel tancament d'establiments acordat al RD 465/2020 de 17 de març, que modifica l'article 10 del RD 463/2020, de 14 de març, es rebrà una ajuda de 1.000,00 euros;

b.Si no s'hagués vist afectat pel tancament d'establiments però l'activitat duta a terme hagués sofert una reducció de la seva facturació durant els mesos següents a la declaració de l'estat d'alarma, al menys, del 75 % en relació amb la mitjana efectuada durant el semestre natural anterior a la declaració de l'estat d'alarma, es rebrà una ajuda de 750,00 euros;

L'import mínim destinat als 'import màxim destinat al supòsit B serà de 15.000€.

LÍNIA B.- AJUDES PER LES EMPRESES QUE MANTENGUIN LA SEVA ACTIVITAT DURANT ELS MESOS D'OCTUBRE I NOVEMBRE (20.774,75 €)

Els beneficiaris dels ajuts que compleixin els requisits establerts a la present convocatòria rebran una ajuda fixa la quantia de la qual dependrà dels mesos  d'apertura del negoci o activitat durant la temporada d'hivern:

a.Pels negocis i activitats que es mantinguin oberts i actius durant el mes d'octubre de 2020 se'ls abonarà la quantia fixa de 225,00 euros.

L'import màxim global destinat a aquest supòsit serà de 8.309,9€ euros.

b.Pels negocis i activitats que es mantinguin oberts i actius durant el mes de novembre de 2020 se'ls abonarà la quantia fixa de 275,00 euros.

L'import màxim global destinat a aquest supòsit serà de 12.464,85 euros.

Es considerarà que un negoci ha estat obert i actiu si ha mantingut la seva activitat almanco 4 dies a la setmana durant el mes complet.

LÍNIA C.- AJUDES PER LES EMPRESES QUE TENGUIN UNA ACTIVITAT ECONÒMICA QUE AJUDI A LA DIVERSIFICACIÓ ECONÒMICA (4.671,16€)

Pels negocis i activitats que desenvolupin una activitat econòmica no relacionada amb el turisme, el comerç, la restauració, la construcció o la jardineria se'ls abonarà una quantitat fixa de 500,00 euros.

L'import màxim global destinat a aquest supòsit serà de 4.671,16€ euros.

Si les sol·licituds vàlides amb dret a rebre la subvenció superessin la suma total de les ajudes per línia, la Comissió de Selecció i Avaluació podrà formular, amb l'objectiu d'atendre al màxim de sol·licituds presentades, una Proposta de Resolució que inclogui el prorrateig proporcional entre totes elles.

En cas de que hi hagués pressupost suficient en una línia per a atendre a totes les sol·licituds vàlides i, a més, existís un quantitat sobrant, la Comissió podrà proposar, en el cas que la mateixa no pogués atendre a totes les sol·licituds vàlides amb el seu pressupost, la destinació d'aquest sobrant a l'altra línia, amb la finalitat de poder atorgar el màxim possible a totes les sol·licituds vàlides.

CINQUENA.- BENEFICIARIS

Podran ésser beneficiaris d'aquestes ajudes, en els termes i requisits que estableixen aquestes bases, les microempreses, petites empreses, autònoms, que exerceixin la seva activitat en el municipi de Deià mitjançant establiment físic i/o que tenguin el seu domicili social i fiscal a Deià i que compleixin amb els següents requisits:

-Trobar-se al corrent de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, incloses les de la Hisenda Local.

-No trobar-se incurs en cap de les prohibicions previstes als apartats 2 i 3 de l'art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

Només per a la LÍNIA A:

-En cas de persones físiques: haver estat donat d'alta en el Règim Especial de Treballadora Autònoms en el moment de la declaració de l'estat d'alarma (14 de març de 2020); en cas de no haver-hi estat, es podrà sol·licitar l'ajuda però la quantitat a percebre es reduirà un 0'5% per cada dia transcorregut des del 14 de març fins a l'alta.

-En cas de persones jurídiques: haver estat donat d'alta a l'IAE en el moment de la declaració de l'estat d'alarma (14 de març de 2020); en cas de no haver-hi estat, es podrà sol·licitar l'ajuda però la quantitat a percebre es reduirà un 0'5% per cada dia transcorregut des del 14 de març fins a l'alta.

SISENA.- TERMINIS DE LA CONVOCATÒRIA

El termini de presentació de les sol·licituds serà el que s'indica a continuació, en funció de la línia d'ajuda en la qual ens trobem:

La presentació de la sol·licitud, juntament amb la documentació exigida, serà de 14 dies naturals a partir de la publicació del extracte de les bases al BOIB i al Portal Web de l'Ajuntament de Deià. En cas de que el darrer dia sigui inhàbil, el termini es prorrogarà fins al següent dia hàbil. 

La presentació de la sol·licitud de subvenció fora del termini establert i la falta de presentació de la documentació exigida a aquestes bases, serà causa d'inadmissió.

SETENA.- PROCEDIMENT I RESOLUCIÓ

La subvenció es concedirà a les sol·licituds que reuneixin tots els requisits establerts en les presents bases que regeixen la convocatòria.

Una vegada finalitzat el termini de presentació de les corresponents línies d'ajuts, la comissió de selecció i avaluació comprovarà les sol·licituds i requerirà les esmenes o la resolució de qualssevol dubtes que li sorgeixin respecte de les sol·licituds presentades.

Si de l'examen de la sol·licitud per la Comissió de selecció i avaluació es comprova que no reuneix els requisits establerts en l'article 66 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, i/o que no aporta la totalitat de la documentació requerida en aquesta Convocatòria, es requerirà, sobre la base de l'art. 23.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, a l'Entitat sol·licitant, o si escau la designada com a responsable, perquè esmeni la falta o aportació els documents preceptius, en un termini de deu dies hàbils comptats a partir de l'endemà al requeriment, amb la indicació que, si així no ho fes, se li tindrà per desistit de la seva petició, prèvia Resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos en l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

A més, es realitzaran d'ofici quantes actuacions s'estimin necessàries i convenients per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades que figuren en les sol·licituds en virtut de les quals s'hauran de valorar les mateixes per a la resolució de l'expedient de concessió d'ajuda.

Transcorregut el termini dels deu dies hàbils per a esmenar o aportar nova documentació, la Comissió de selecció i avaluació, un cop comprovat quines sol·licituds reuneixen els requisits establerts a la present convocatòria, elevarà informa a l'òrgan competent per a la seva resolució i que correspon al Batle.

El termini màxim per a resoldre i notificar l'acord serà de sis mesos des de la finalització del termini de presentació de les sol·licituds. Aquest acord posarà fi a la via administrativa i es podrà interposar contra dita resolució recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes, davant el mateix òrgan que hagi dictat la resolució, o bé recórrer directament davant la jurisdicció contenciosa-administrativa en la forma i terminis establerts a la Llei reguladora de la jurisdicció contenciosa-administrativa.

VUITENA.- DOCUMENTACIÓ NECESSÀRIA

Per a poder participar a la convocatòria, els sol·licitants hauran de presentar la següent documentació de caràcter obligatori:

  • Annex I: Sol·licitud de subvenció
  • Annex II: Declaració responsable
  • Acreditació de la identitat del sol·licitant:
    • Si el titular és persona física: còpia del DNI/NIE.
    • Si el titular és persona jurídica o agrupació de persones físiques o jurídiques sense personalitat jurídica pròpia: còpia del Número d'Identificació Fiscal, juntament amb document acreditatiu de la representació legal del que subscriu la sol·licitud i la seva còpia de DNI/NIE.

-Per a acreditar la reducció d'un 75% en la facturació, mitjançant l'aportació de la informació comptable que ho justifiqui (llibre registre de factures emeses i rebudes; llibre diari d'ingressos i despeses; llibre registre de ventes i ingressos; llibre de compres i despeses, etc).

-Per acreditar haver mantingut l'activitat o l'apertura de l'establiment durant els mesos de octubre i/o novembre: documentació comptable relativa als mesos de referència que evidenciï l'exercici de la seva activitat.

-Document bancari que acrediti el número i la titularitat del compte corrent on efectuar l'ingrés de la subvenció.

-Certificat de situació censal de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària (Model 036 i/o 037 d'Hisenda).

L'Ajuntament de Deià podrà requerir en qualsevol dels moments de tramitació de les sol·licituds dels documents que consideri necessaris per tal de garantir la correcta adjudicació de l'ajuda, segons els criteris d'avaluació establerts.

NOVENA.- COMPATIBILITAT AMB ALTRES SUBVENCIONS

Les subvencions concedides a l'empara d'aquesta convocatòria seran compatibles amb altres ajudes, subvencions o recursos destinats a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol altra Administració o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacional; amb excepció de la Subvenció que s'hagués atorgat en base a l'ordre del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball de dia 10 de juliol de 2020 per la qual s'aproven les bases reguladores i la convocatòria extraordinària d'ajuts per reiniciar o continuar l'activitat per compte propi i consolidar el projecte d'autoocupació, de les persones físiques autònoms afectats directament per la Covid-19. En aquest cas, els autònoms que haguessin sigut beneficiaris de la subvenció no podran optar a la subvenció objecte d'aquestes bases.

DESENA.- PUBLICACIÓ I COMUNICACIÓ

Les publicacions d'relatives a aquesta convocatòria es faran a almanco al tauler d'anuncis de l'ajuntament de Deià, a la pàgina web de l'Ajuntament de Deià www.ajdeia.net, a la seu electrònica de l'Ajuntament de Deià https://ajdeia.sedelectronica.es i en el Butlletí Oficial dels Illes Balears.

 

Deià, 11 de desembre de 2020

El batle Lluís Enric Apesteguía Ripoll

Documents adjunts